Iberia A350, prestup v MAD, BTS lounge

Odpovědět
leokontra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 09. 06. 2017, 21:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Trenčín
Stav: Offline

Iberia A350, prestup v MAD, BTS lounge

Příspěvek od leokontra »

Kazde leto uz z pravidla chodim do Pariza ku kamaratovi vacsinou na cca tyzden. Tohtorocne leto nebolo vynimkou a niekedy v aprili som zacal pozerat datumy a letenky, casovo mi to vychadzalo na koniec augusta tak som pozeral v tom case ale este som nic nekupoval. Par dni neskor som niekde na internete videl ze Iberia bude v lete trenovat posadky na novej A350ke na prevazne dennej linke na Heathrow, niekedy na prelome jula a augusta a v tyzdni od 27.-31. augusta na dennej linke do Pariza-Orly. To bol presne tyzden ktory som planoval vracat sa z Pariza a tak som nemohol nechat 350ku odlietat z vedlajsieho gateu. :D Tak som moju cestu vymyslel tak, ze v utorok 21.8. letim BTS-BVA Ryanairom a 29.8. ORY-MAD Iberia A350, MAD-VIE Iberia A319. Kedze vtedy prva 350ka pre Iberiu bola este len vo vyrobe, mal som trochu obavy, ci mi nezmenia typ lietadla a cely trip cez Madrid tak trochu zbytocny. Ale nastastie prva bola vonku este niekedy v juni a v juli zacala lietat, druha presla celou assembly line za rekordnych 10 dni :shock: ,vonku bola na konci jula a do prevadzky zaradena 23.8., ked uz prva lietala na JFK. Ale pekne poporade:

FR9117 BTS-BVA
21.8.2018 17:34-19:06 (17:30-19:35)
Boeing 737-800 EI-DLX LF:97%


Niekedy na obed nasadam do rychlika v Trencine smer Bratislava, po nieco viac nez hodine vo vlaku vystupujem na krasnej hlavnej stanici v Bratislave a na letisko pridem okolo pol tretej poobede. Naschval som prisiel tak skoro aby som stravil cas v loungi ktory je par mesiacov spristupneny pre drzitelov urcitych kariet Mastercard. Este pred vstupom donho sa trochu prejdem po letisku, nic nove, tak prejdem cez security asi za minutu a hned smerujem do loungeu na konci haly. Vojdem, tete dam kartu, ktoru mi zachvilu vrati a idem si sadnut. Lounge je malicky, nie je tam asi ani 10 stolikov so stolickami, okrem mna tam sedia dvaja ludia. Hned sa idem pozriet do "bufetu", je tam stroj so sodami, kavovar, nejake dzusy, cista voda, celkom dobry vyber alkoholu. Ale co sa tyka jedla tak dost velka bieda. Mali tam akurat 7Days croissanty, male baliky chipsov, trochu ovocia a v chladnicke asi 3 plnene sandwiche. Tak tu sa velmi nenajem, ale napojov tu maju dost :-bd . Cela jedna stena je presklenna s vyhladom na vystavene Caproni nad kaviarnou pri check-inoch, z druhej strany je akurat vidiet byvalu budovu GAT. Sedel som tam necele dve hodiny a pri vychode som sa spytal tety ci tam pocas obeda a vecere maju viac jedla, ze iba toto tu je stale, skoda toho.

Stanica v Trencine
Stanica v Trencine
IMG_20180821_120556.jpg (15.09 KiB) Zobrazeno 5112 x

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge
IMG_20180821_151210.jpg (181.59 KiB) Zobrazeno 5112 x

BTS Lounge
BTS Lounge

BTS Lounge
BTS Lounge


Islo sa z gateu c.4, kde boarding uz prebiehal, tak som sa postavil do radu, nechal si ostitkovat kufor, a potom som sa postavil a cakal v tom malom priestore viac nez polhodinu. Tento system boardingu na BTS by fakt mali zlepsit, asi som nikde este nevidel takto sprosto zorganizovany boarding :crazy: . Zaujimave, ze skoro polovica vsetkych pasazierov malo priority a tak sa tam tlacili v tom este mensom priestore pred vychodom von :lol: Ked uz konecne pride ozajstny boarding, vsetci sa tlacia dopredu ako pred 10 rokmi ked bol v Ryanairi este free seating :lol: . Zijdeme schodmi dole, odovzdavam kufor na vozik a ako jeden z mala idem k zadnym dveram, kde skoro nikto nie je a sadam si ku kupenemu sedadlu za 3€ 25F. Zlozenie stewardow: jeden madar a traja slovaci, zlozenie cestakov: prekvapivo o nieco viac francuzov nez slovakov. Ku mne si sada starsi bielovlasy a bielofuzy francuz s gitarou, on sedi pri ulicke a ja sa tesim ze v strede bude len gitara, ked uz pocas rolovania ku nam pride steward ze gitara musi byt pri okne ze sa mam dat do stredu...ja na to ze ci neni niake volne miesto pri okne ze by som rad mal window seat, tak ze pozrie, nasiel ale ze sa mam premiestnit az po vzlete, teraz uz je neskoro. Po vzlete z RWY04 a zatacke dolava pride za mnou steward ze mam ist na 16F, vtom som si pomyslel ze super, to je exit row, aj ked vyhladu trochu zavadzia kridlo, nevadi. Pocas letu si kupujem sunkovosyrove panini za myslim 5,50 alebo 6€, som celkom hladny potom ako som sa v loungei nenajedol. Toto panini je jedna z veci v lietadlach, ktore su dobre. Je sice dost drahe ale je fakt chutne a velke. Po celkom nezaujimavom lete dosadame na Beauvais a rychlo taxujeme ku terminalu 2. Tam uz cakaju vonku cestujuci na let spat, take typicke na Beauvais. Vystupujeme z lietadla, hned ku baggage claimu, vidim automat na bus do mesta, rychlo k nemu idem predtym nez sa tam zacnu tvorit rady. Listok na bus za 17€ kupeny, chvilu este pockam na kufor a par minut neskor som vonku. Na tabuli svieti bus o 19:30, je 19:24, nastupiste je asi 4 minuty pesi, akurat to stiham a nasadam do busu. Pred deviatou uz vystupujem na Porte Maillot a odtial este asi hodinu metrom ku kamaratovi.

Boarding
Boarding


IB3435 ORY-MAD
29.8.2018 12:37-14:11 (12:20-14:25)
Airbus A350-900 EC-MYX LF:25%


Okolo deviatej nastupujem do elektricky T7 vo Villejuif, ktora ide na letisko. Jazda je pomalaaa a dlhaaa, tych ani nie 10km trvalo 40 minut :crazy: , ale odkedy funguje elektricka, nejde okrem Orlybusu z Denfert-Rochereau ziadny iny bus, ktory chodil pred elektrickou. Elektricka ma zastavku pred juznym terminalom, tak musim ist OrlyValom (automaticky vlacik medzi terminalmi) na zapadny terminal. Check-in uz mam sice spraveny, ale idem sa k prepazke pre istotu spytat, lebo som mal napisane na letenke priezvisko dvakrat. Zevraj v pohode, s tym ma pustia, este sa pytam na obsadenost, ze viac nez 200 miest volnych, parada, dalo mi totiz automaticky miesto pri ulicke, ale za zmenu si pytali 12€, tak som to nechal tak s tym ze v stredu na obed urcite nezaplnia 350ku. Potom som uz rovno isiel cez security do novej casti haly 4, ku gateu 40M a tam uz za sklom vidim odparkovanu 350ku, hovorim si ze urcite prave prisla lebo nemala pristaveny este ani mostik ani schody, tak som si sadol ku oknu nech mam na nu vyhlad a asi 15 minut sa vobec nic nedialo, az potom pristavili schody aj napriek tomu, ze z toho gateu isiel aj mostik. Neviem na co tych 15 minut cakali, ale myslim ze u francuzov to neni nic prekvapive. Vystupilo celkom dost ludi, myslim ze zaplnili 3 autobusy a potom sa uz pomaly islo boardovat. Za terminalom bolo treba zijst schodami dole, a kusok dalej lietadlovymi schodami hore do lietadla. Nebolo to zase tak zle, naskytol sa nam krasny vyhlad na obrovsky RR Trent XWB, ktory sa mi ani nezmestil do zaberu :D . V kabine treba prejst cez premium eco do economy, kde si sadam na 46A, oficialne na 45C. Prvy dojem celkom dobry, legroom taky priemer, sedadlo pohodlne, obrazovka sice mensia ale funguje vyborne, neseka, a ma vyborny vyber filmov, serialov a interaktivna mapa s moznostou zozoomovat na jednotlive ulice. Po pushbacku a zapnuti motorov zacina fungovat aj zasuvka pod sedadlom, aku ma k dispozicii kazdy cestujuci vlastnu. Vzlietame z RWY24 a pocas lavotocivej zatacky sa vynarame z oblakov a naberame smer Madrid. Let bez problemov, lietadlo je uplne tiche (urcite tichsie ako 787), dufal som ze pojdeme kusok ponad more a bude vidiet pobrezie Biarritz a Bayonne, ale isli sme ponad pevninu, z druhej strany bolo vidiet asi pekne. Pocas letu som si objednal zohrievany toast so sunkou a syrom myslim za 5,50 alebo 6€, chcem platit kartou, letuska ma otoci ze to berie iba kreditne karty a debetne nie, tak platim cashom a bez problemov mi vydava z 50 eurovky :-bd . Btw priemerny vek letusiek na tom lete bol tak 53 :lol: . Tie toasty neboli zle ale urcite nestali za 6 ci kolko eur, tiez boli dost male. Po hodine uz zaciname klesat do Madridu, kde je krasne slnecno nad 30°. Pristavame na RWY32R a taxujeme okolo celeho satelitu az kym nezaparkujeme vedla Emirates A380 pri gate M25. Pri vystupovani sa pytam letusky ci sa mozem ist pozriet do cockpitu, s tazkostou mi dovoli, idem dopredu, v cockpite je par ludi, chvilu pockam, potom ma kapitan zavola ze mozem na chvilu ale nemozem fotit. Skoda, nevadi, cockpit pekny, obrovske okna, ktore sa nedaju otvorit, obrovske LED obrazovky a celkovo velmi priestranne to tam je. Chvilu sa poobzeram a idem von, cez cast M (zaujimavost: v T4 Satellite je cele druhe poschodie vyhradene pre gatey mimo Schengen, ale na prvom je mala cast M pre gatey do Schengenu) rovno do podzemia na vlak do hlavnej casti terminalu 4. Prisiel som akurat ked prisiel aj vlak, je tam vela ludi, pockam si 2 minuty na dalsi nech mam najlepsie miesto s vyhladom dopredu. Cesta trva cca 4 minuty a to ani nesiel moc pomaly...fakt je to letisko obrovske. Vystupujem, hore schodmi a tam je security. Zabudol som na flasku vody v ruksaku, po vybrati za scannerom ju idem automaticky vyhodit, ujo za pocitacom ma ale zastavi a posle ma k inemu ujovi, ten mi tu vodu nejako skontroluje a vrati mi ju. Toto sa mi paci, dufam ze to do 10 rokov bude na kazdych letiskach :-bd .

Pohlad z terminalu
Pohlad z terminalu

RR Trent XWB
RR Trent XWB

IMG_20180829_124552.jpg

IMG_20180829_124646.jpg

Kabina
Kabina

Kabina
Kabina

Kabina
Kabina

Pristavanie v MAD
Pristavanie v MAD

T4Satellite
T4Satellite

T4Satellite
T4Satellite

Hned vedla Emirates A380
Hned vedla Emirates A380

Automated Terminal Mover
Automated Terminal Mover

Terminal 4
Terminal 4


IB3122 MAD-VIE
29.8.2018 16:10-18:36 (15:55-18:50)
Airbus A319-100 EC-JAZ LF:100%


Za security si na tabuli pozriem gate, H28, smerujem k nemu a mam este asi 10 minut cas, tak sa prejdem okolo celeho terminalu, ked sa vratim tak uz je boarding, teta pri stoliku chvilku pozera na moje dvojite priezvisko, potom ma pusti a uz sa ide do lietadla. Lietadlo uplne plne, dobre, ze som si teraz kupil za tych 12€ sedadlo 20A, je tu tak polka rakusanov a polka spanielov. Sedadlo je sice vselku pohodlne, ale ten legroom je tu fakt jeden z najhorsich. Cely let je celkom nezaujimavy, v magazine citam clanok o novej 350ke a az pri klesani, pristavame na RWY11, cize na lavej strane krasny vyhlad mesta, a to je tak vsetko. Taxujeme ku gateom C, konkretne myslim C37, v gate uz nastupeni ludia na let spat. Ked prechadzam okolo batozinovych pasov, uz skoro pri vychode ide oproti mne skupinka asi tridsiatich francuzskych dochodcov na cele s mladym zamestnancom a nieco si somru o europskych pravach a kompenzaciach...netusim ci im zrusili let alebo nestihli, ale bolo by zaujimave vediet co sa im stalo a co bude s nimi dalej :D .

IMG_20180829_181329.jpg


To je vsetko, som rad ze som skusil 350ku, aj ked to vyslo zhruba o 100€ drahsie ako keby som isiel Ryanairom aj naspat. Tiez to bola moja premiera pri Iberii a Madride, takze urcite nemam co lutovat. Dakujem vam ak ste to docitali az sem a tesim sa na dalsi report :wink:


Odpovědět