Rocni inventura v Čadu s Air France/Solenta Aviation (TR kompletni)
Napsal: 17. 10. 2018, 13:05
Tento TR rozdelim do vice casti, nebot bych rad pridal hodne fotek
Jako zamestnanec jedne globalni spolecnosti v oddeleni GIM (global inventory management), ktera podnika v oblasti oil & gas, tak rocni inventura skladovych zasob je pro nas podminkou k uzavreni ucetniho obdobi. Prazska kancelar ma na starosti Evropu, Afriku a Blizky vychod. V ramci naseho oddeleni je nekolik tymu, ale ten tym, ktery ma na starosti Inventory Verification neni soucasti me naplne prace. Ale jelikoz sefova by rada nove lidi do teto male ucelene skupiny, kterou tvori momentalne 2 moji kolegove pribrala jeste jednoho cloveka, tak jsem se nabidl, ze tato prace v terenu je neco pro me. Minuly rok jsem mel prilezitost se ucastnit Inventory countu v na severu Nemecka, kde se tezi zemni plyn. Ikdyz Evropa je na tom hodne dobre, co se tyce rocni uzaverky, tak Afrika je na tom hur a prace v Africe je o mnoho narocnejsi, jak z pracovniho nasazeni, tak i z koordinace lidi, papirovani a vseho okolo. Co se tyka pracovni doby v Cadu v Kome5, tak je kazdy den od 6 rano do 18 hod, vcetne so a ne. Vetsina lidi zde pracuje jako rotators, tedy 3-4 tydny v kuse a pak maji mesic volno.
Nekdy v kvetnu bylo rozhodnuto, ze poletim se priucit tuto praci od sve kolegyne Renaty, ktera to jiz dela nejaky ten patek. Mel jsem s ni byt ze zacatku akce, protoze ta je nejnarocnejsi z duvodu organizace, tisteni dokumentu, data inputu, analyz atd. Plan byl tam zustat 3 tydny, po trech tydnech za nama prileti kolega Stefano, ktery vystrida me a Rencu a dokonci inventory count a zacne delat investigations (rozdily, ktere nesedi mezi fyzickymi pocty a tim co je v SAPU).
Pro jakoukoliv pracovni cestu do Afriky potrebujeme business viza a ty nejsou jednoduche ziskat, zvlast do zemi jako je Cad, Angola, Nigerie atd. Krom ockovani (jako je zloutenka, zluta zimnice, brisni tyfus) je potreba desitky ruznych papiru a podkladu k vyrizeni viza. At uz zvaci dopis, letter of assignment, power of attorney, atd. Nekdy v pulce cervence jsme vyrazili spolecne s Rencou rannim letem U2 do TXL na Cadskou ambasadu. Zde jsme uhradili poplatek za vizum, predali veskere dokumenty a sli se podidvat do mesta. Odpoledne jsme se na ambasadu vratili a viza byla hotova s platnosti na 3 mesice. Do Prahy jsme se vraceli podvecernim vlakem.
V Cadu nase spolecnost tezi zemni plyn a ropu v regionu Doba (Doba Oilfield), pobliz hranic se Stredoafrickou republikou. Moznosti jak se dostat do Cadu moc neni, a tak padla volba na nejjednodussi spojeni s AF pres CDG do hlavniho mesta N’Djamena (NDJ). Jelikoz se jedna o let mimo Evropu, tak podle firemnich reguli se letenka kupuje automaticky fully flex Business. Z NDJ do Doba Oilfield se neda dostat zadnou verejnou linkou. V ramci arealu, kde se nachazi vyrobni zarizeni, odkud pak vytezene produkty putuji ropovodem a plynovodem pres Kamerun k mori je nase soukrome letiste Kome Five Camp Airstrip (KOME5). Kome5 slouzi jako letiste, kam muzou priletet zamestanci z NDJ 1x denne soukromym letem a po pripade pro prepravu leteckych nakladu. Let NDJ-KOME5 pro nas provozuje jihoafricka spolecnost Solenta Aviation ruznymi typy letadel, od Beech 1900, Jetstream 32, DHC6 Twin otter az po ATR 45. Ja mel tu smulu, ze na cestu tam i zpet bylo nasazeno jatro.
Jelikoz let z CDG pristava a odleta v noci, a z NDJ do KOME5 to leti vzdy rano a nazpet odpoledne, tak je nutne prespat v NDJ po priletu z CDG jednu noc. Tim padem jsme si museli domluvit doprovod, ktery nas bude cekat na letisti spolu s ochrankou a prevezou nas na hotel, ktery je cca 1 km od letiste. Ve vsech techto zemich, maji zamestnanci nasi firmy bohuzel omezenou moznost pohybu a vetsinou musime v ramci bezpecnosti pouze zustat v ramci arealu, a pokud se pohybujeme mimo, anebo je ta nutnost, tak musime vyuzivat jen firemni transport, ochranku, doprovod.
Co se tyce pobytu. Cele vyrobni zarizeni Doba Oilfield se jmenuje Kome Five Camp (KFC). V KFC je vsechno na jednom miste. Letiste, Ubytovani, kantyna, klinika, nase sklady, telocvicna, bazen, tenisovy kurt. Cely areal je oploceny, po cele delce je 6m siroky a 3 m hluboky prikop, stanoviste ochranky tvorene i Cadskou armadou kazdych 250m.
14.08.2018 PRG-CDG AIR FRANCE A319 F-GRHM
Na letiste jsme dorazili kazdy podle sveho a sraz byl v salonku MC na predodletovy drink.
V CDG jsme meli relativne hodne casu. Tak jsme zamirili do salonku na terminalu 2E na neco malo k snedku a taky jsme museli jeste neco pripravit pred priletem do Cadu po pracovni strance.
14.08.2018 CDG-NDJ AIR FRANCE A332 F-GZCH
Jako chlap jsem nechal neznemu pohlavi okynko, ikdyz jako letecky nadsenec bych po nem hledna skocil. Ale jelikoz oba dva chlastame prvni ligu a v Cadu budeme dalsi 3 tydny bez kapky alkoholu, tak jsme si chteli udelat zasobu.
Omlouvam se za kvalitu predchozi fotky, ale jsou na to foceni prisni. NDJ slouzi jako vojenske letiste, takze vsude jsou vojaci, mladi kluci se samopalem a clovek nerad drazdi kobru bosou nohou.
15.08.2018 NDJ-KOME5 (Kome Five Camp Airstrip) SOLENTA AVATION ATR45 ZS-XCI
Rano byl sraz v 5:30 na recepci. Tento krat nebyl odlet z terminalu letiste, ale z neverejne casti, neco jako mistni verze GATu. Vchazelo se postranim vchodem, kde bylo vazeni kazde osoby vcetne bagaze, bezpecnostni prohlidka, kontrola Malaria Viza a pote jen cekani na nastup. Cesta do Kome5 trva cca 1 hod. Behem letu se podava pouza voda/kafe/caj. 99% kapacity stroje je pro zamestnance nebo nase contractory a zbyle jedno procento pro ruzne vladni uredniky, pokud maji zrovna cestu do vyrobniho zavodu.
Letiste NDJ a taky hlavni mesto Cadu lezi na rece Chari, ktera tvori prirodni hranici s Kamerunem. Zalezi na vetru, ale stava se ze se startuji smerem ke Kamerunu, a ani ne 5 sec po vzletu je clovek jiz v Kamerunskem vzdusnem prostoru.
Pokracovani pozdeji.....
Jako zamestnanec jedne globalni spolecnosti v oddeleni GIM (global inventory management), ktera podnika v oblasti oil & gas, tak rocni inventura skladovych zasob je pro nas podminkou k uzavreni ucetniho obdobi. Prazska kancelar ma na starosti Evropu, Afriku a Blizky vychod. V ramci naseho oddeleni je nekolik tymu, ale ten tym, ktery ma na starosti Inventory Verification neni soucasti me naplne prace. Ale jelikoz sefova by rada nove lidi do teto male ucelene skupiny, kterou tvori momentalne 2 moji kolegove pribrala jeste jednoho cloveka, tak jsem se nabidl, ze tato prace v terenu je neco pro me. Minuly rok jsem mel prilezitost se ucastnit Inventory countu v na severu Nemecka, kde se tezi zemni plyn. Ikdyz Evropa je na tom hodne dobre, co se tyce rocni uzaverky, tak Afrika je na tom hur a prace v Africe je o mnoho narocnejsi, jak z pracovniho nasazeni, tak i z koordinace lidi, papirovani a vseho okolo. Co se tyka pracovni doby v Cadu v Kome5, tak je kazdy den od 6 rano do 18 hod, vcetne so a ne. Vetsina lidi zde pracuje jako rotators, tedy 3-4 tydny v kuse a pak maji mesic volno.
Nekdy v kvetnu bylo rozhodnuto, ze poletim se priucit tuto praci od sve kolegyne Renaty, ktera to jiz dela nejaky ten patek. Mel jsem s ni byt ze zacatku akce, protoze ta je nejnarocnejsi z duvodu organizace, tisteni dokumentu, data inputu, analyz atd. Plan byl tam zustat 3 tydny, po trech tydnech za nama prileti kolega Stefano, ktery vystrida me a Rencu a dokonci inventory count a zacne delat investigations (rozdily, ktere nesedi mezi fyzickymi pocty a tim co je v SAPU).
Pro jakoukoliv pracovni cestu do Afriky potrebujeme business viza a ty nejsou jednoduche ziskat, zvlast do zemi jako je Cad, Angola, Nigerie atd. Krom ockovani (jako je zloutenka, zluta zimnice, brisni tyfus) je potreba desitky ruznych papiru a podkladu k vyrizeni viza. At uz zvaci dopis, letter of assignment, power of attorney, atd. Nekdy v pulce cervence jsme vyrazili spolecne s Rencou rannim letem U2 do TXL na Cadskou ambasadu. Zde jsme uhradili poplatek za vizum, predali veskere dokumenty a sli se podidvat do mesta. Odpoledne jsme se na ambasadu vratili a viza byla hotova s platnosti na 3 mesice. Do Prahy jsme se vraceli podvecernim vlakem.
V Cadu nase spolecnost tezi zemni plyn a ropu v regionu Doba (Doba Oilfield), pobliz hranic se Stredoafrickou republikou. Moznosti jak se dostat do Cadu moc neni, a tak padla volba na nejjednodussi spojeni s AF pres CDG do hlavniho mesta N’Djamena (NDJ). Jelikoz se jedna o let mimo Evropu, tak podle firemnich reguli se letenka kupuje automaticky fully flex Business. Z NDJ do Doba Oilfield se neda dostat zadnou verejnou linkou. V ramci arealu, kde se nachazi vyrobni zarizeni, odkud pak vytezene produkty putuji ropovodem a plynovodem pres Kamerun k mori je nase soukrome letiste Kome Five Camp Airstrip (KOME5). Kome5 slouzi jako letiste, kam muzou priletet zamestanci z NDJ 1x denne soukromym letem a po pripade pro prepravu leteckych nakladu. Let NDJ-KOME5 pro nas provozuje jihoafricka spolecnost Solenta Aviation ruznymi typy letadel, od Beech 1900, Jetstream 32, DHC6 Twin otter az po ATR 45. Ja mel tu smulu, ze na cestu tam i zpet bylo nasazeno jatro.
Jelikoz let z CDG pristava a odleta v noci, a z NDJ do KOME5 to leti vzdy rano a nazpet odpoledne, tak je nutne prespat v NDJ po priletu z CDG jednu noc. Tim padem jsme si museli domluvit doprovod, ktery nas bude cekat na letisti spolu s ochrankou a prevezou nas na hotel, ktery je cca 1 km od letiste. Ve vsech techto zemich, maji zamestnanci nasi firmy bohuzel omezenou moznost pohybu a vetsinou musime v ramci bezpecnosti pouze zustat v ramci arealu, a pokud se pohybujeme mimo, anebo je ta nutnost, tak musime vyuzivat jen firemni transport, ochranku, doprovod.
Co se tyce pobytu. Cele vyrobni zarizeni Doba Oilfield se jmenuje Kome Five Camp (KFC). V KFC je vsechno na jednom miste. Letiste, Ubytovani, kantyna, klinika, nase sklady, telocvicna, bazen, tenisovy kurt. Cely areal je oploceny, po cele delce je 6m siroky a 3 m hluboky prikop, stanoviste ochranky tvorene i Cadskou armadou kazdych 250m.
14.08.2018 PRG-CDG AIR FRANCE A319 F-GRHM
Na letiste jsme dorazili kazdy podle sveho a sraz byl v salonku MC na predodletovy drink.
V CDG jsme meli relativne hodne casu. Tak jsme zamirili do salonku na terminalu 2E na neco malo k snedku a taky jsme museli jeste neco pripravit pred priletem do Cadu po pracovni strance.
14.08.2018 CDG-NDJ AIR FRANCE A332 F-GZCH
Jako chlap jsem nechal neznemu pohlavi okynko, ikdyz jako letecky nadsenec bych po nem hledna skocil. Ale jelikoz oba dva chlastame prvni ligu a v Cadu budeme dalsi 3 tydny bez kapky alkoholu, tak jsme si chteli udelat zasobu.
Omlouvam se za kvalitu predchozi fotky, ale jsou na to foceni prisni. NDJ slouzi jako vojenske letiste, takze vsude jsou vojaci, mladi kluci se samopalem a clovek nerad drazdi kobru bosou nohou.
15.08.2018 NDJ-KOME5 (Kome Five Camp Airstrip) SOLENTA AVATION ATR45 ZS-XCI
Rano byl sraz v 5:30 na recepci. Tento krat nebyl odlet z terminalu letiste, ale z neverejne casti, neco jako mistni verze GATu. Vchazelo se postranim vchodem, kde bylo vazeni kazde osoby vcetne bagaze, bezpecnostni prohlidka, kontrola Malaria Viza a pote jen cekani na nastup. Cesta do Kome5 trva cca 1 hod. Behem letu se podava pouza voda/kafe/caj. 99% kapacity stroje je pro zamestnance nebo nase contractory a zbyle jedno procento pro ruzne vladni uredniky, pokud maji zrovna cestu do vyrobniho zavodu.
Letiste NDJ a taky hlavni mesto Cadu lezi na rece Chari, ktera tvori prirodni hranici s Kamerunem. Zalezi na vetru, ale stava se ze se startuji smerem ke Kamerunu, a ani ne 5 sec po vzletu je clovek jiz v Kamerunskem vzdusnem prostoru.
Pokracovani pozdeji.....