Let KLV-KLV
Let KLV-KLV
Konečně se mi podařilo přidat na seznam odletových letišť letiště Karlovy Vary. Po loňském nezdaru,kdy GERMANIA předčasně ukončila lety mezi KLV-DUS a vrátila mi peníze za zrušený let ,jsem přemýšlel jak z KLV letět. Moc možností není. Proto jsem se rozhodl pro vyhlídkový let spojený s dovolenou v lázních. Naplánoval jsem si odlet na úterý kolem dvanácté hodiny kdy je na letišti jeden pohyb B 737 společnosti POBEDA na VKO (11:15 - 11:55) .
Na letiště jsem jel linkou číslo 8 která odjíždí od tržnice v 10:10 . Dopravní podnik vypravuje přímé busy navázané na odlety a přílety. Bus je docela plný , odjíždí na čas za 25,- Kč na letiště. Jak se na letišti ukázalo část cetujících z busu se přijela na letiště jen podívat na letadlo.
Vstupuji do odletové haly kde už začalo odbavení na let do VKO. Na levé straně odbavovací přepážky na pravé za vchodem obsluha balí zavazadla do smrštitelné fólie .Za sklem je vidět do dvou prázdných salónků. V čele přepážka leteckých společností ,refundace tax,bezpečnostní kontrola, jeden automat s občerstvením a dva nápojové,jinak vše zavřeno.
Na velkém letišti si to člověk ani tak moc neuvědomuje,ale tady je vidět kolik lidí je potřeba k odbavení jednoho letadla. Počítám celkem osm ozbrojených členů policie v černých uniformách, pak minimálně tři v modrých které vidím ve veřejné části letiště,jeden sedí na "pasovce". Dvě odbavovací přepážky, jedno stanoviště bezpečnostní kontroly se čtyřčlennou obsluhou.
Protože mám čas ,tak se jdu podívat na vyhlídkovou plochu a volám si na uložené číslo v kolik přesně poletíme.
Domluvený čas byl orientační,číslo je momentálně nedostupné . Sleduji skrze plot startování motorů u pojízdných schodů. Nikdy jsem si toho nevšimnul . Vidím přistávat naši cesničku. Zachvíli mi volá pilot že se můžeme připravit na náš let. Podle pokynů se vracím do odbavovací haly,kde si mě přebírá jeho kolega.Vyfasuji visačku TEMPORARE.
Tento človíček ze kterého číší láska k malým letadlům a asi tak nějak patří k "inventáři letiště" oslovuje familiérně obsluhu bezpečnostní kontroly,která nám otevírá samostatnou přepážku ,zatím co vedle probíhá odbavení cestujících na let do Moskvy ,my máme privátní kontrolu. Klasika opasek dolů,příruční taška do přepravky a tunýlku,bezpečnostní rám.Potom mě protáhne neveřejnou částí a vtupujeme na letištní plochu.
Člověk už byl mnohokrát na letištní ploše při nástupu do letadla,ale nikdy ne před přistáním ,respektive přípravách na přistání. Tady už čeká cesnička na vyhlídkový let.Dostávám předletovou instruktáž a veškeré možné informace o tomto letadýlku. Jenže přichází letištní hasič aby jsme ji odlačili trochu stranou,protože na její místo potřebují postavit hasičské auto. Opíráme se do letadélka a vytlačujeme ho na trávník aby nezavazelo . To už ale přistává B 737. Počkáme až najede na značky a v momentě kdy má vyplé motory a přistavené schody my nasedáme do cesničky.Nasazuji si sluchátka pro vzájemnou komunikaci a zároveň mám možnost poslouchat pokyny z věže . Za chvíli dostáváme povolení k pojíždění na dráhu. Přece jen to trvá trochu déle než se dostaneme k prahu dráhy. Připadám si jako ve starém Favoritu na rozbité D1.Pilot pomalu přidává a najednou jsme ve vzduchu.
Letíme nad Karlovy Vary směr Klínovec, tam se otáčíme a nabíráme kurz Františkovy Lázně cestou si dáme kolečko nad Novým Drahovem (rezervace SOOS) a pokračujeme nad Cheb, Lázně Kynžvart pak kolečko nad Mariánskými Lázněmi a vracíme se přes Bečov nad Teplou zpět do Karlových Varů. Přistáváme na prázdné letiště.Máme za sebou hodinový let a cca 170km.Pár fotek s letadýlkem. Návštěvnickou kartu musím odevzdat,myslel jsem si že mi zůstane jako suvenýr,škoda. Loučím se s pilotem a jeho spolupracovníkem a společně odcházíme příletovou chodbou zpět do opuštěné odletové haly, kde paní stírá podlahu. Asi se bude hala zavírat. Poslední pohled na letiště a zpět busem do ruchu lázeňského města.
Na letiště jsem jel linkou číslo 8 která odjíždí od tržnice v 10:10 . Dopravní podnik vypravuje přímé busy navázané na odlety a přílety. Bus je docela plný , odjíždí na čas za 25,- Kč na letiště. Jak se na letišti ukázalo část cetujících z busu se přijela na letiště jen podívat na letadlo.
Vstupuji do odletové haly kde už začalo odbavení na let do VKO. Na levé straně odbavovací přepážky na pravé za vchodem obsluha balí zavazadla do smrštitelné fólie .Za sklem je vidět do dvou prázdných salónků. V čele přepážka leteckých společností ,refundace tax,bezpečnostní kontrola, jeden automat s občerstvením a dva nápojové,jinak vše zavřeno.
Na velkém letišti si to člověk ani tak moc neuvědomuje,ale tady je vidět kolik lidí je potřeba k odbavení jednoho letadla. Počítám celkem osm ozbrojených členů policie v černých uniformách, pak minimálně tři v modrých které vidím ve veřejné části letiště,jeden sedí na "pasovce". Dvě odbavovací přepážky, jedno stanoviště bezpečnostní kontroly se čtyřčlennou obsluhou.
Protože mám čas ,tak se jdu podívat na vyhlídkovou plochu a volám si na uložené číslo v kolik přesně poletíme.
Domluvený čas byl orientační,číslo je momentálně nedostupné . Sleduji skrze plot startování motorů u pojízdných schodů. Nikdy jsem si toho nevšimnul . Vidím přistávat naši cesničku. Zachvíli mi volá pilot že se můžeme připravit na náš let. Podle pokynů se vracím do odbavovací haly,kde si mě přebírá jeho kolega.Vyfasuji visačku TEMPORARE.
Tento človíček ze kterého číší láska k malým letadlům a asi tak nějak patří k "inventáři letiště" oslovuje familiérně obsluhu bezpečnostní kontroly,která nám otevírá samostatnou přepážku ,zatím co vedle probíhá odbavení cestujících na let do Moskvy ,my máme privátní kontrolu. Klasika opasek dolů,příruční taška do přepravky a tunýlku,bezpečnostní rám.Potom mě protáhne neveřejnou částí a vtupujeme na letištní plochu.
Člověk už byl mnohokrát na letištní ploše při nástupu do letadla,ale nikdy ne před přistáním ,respektive přípravách na přistání. Tady už čeká cesnička na vyhlídkový let.Dostávám předletovou instruktáž a veškeré možné informace o tomto letadýlku. Jenže přichází letištní hasič aby jsme ji odlačili trochu stranou,protože na její místo potřebují postavit hasičské auto. Opíráme se do letadélka a vytlačujeme ho na trávník aby nezavazelo . To už ale přistává B 737. Počkáme až najede na značky a v momentě kdy má vyplé motory a přistavené schody my nasedáme do cesničky.Nasazuji si sluchátka pro vzájemnou komunikaci a zároveň mám možnost poslouchat pokyny z věže . Za chvíli dostáváme povolení k pojíždění na dráhu. Přece jen to trvá trochu déle než se dostaneme k prahu dráhy. Připadám si jako ve starém Favoritu na rozbité D1.Pilot pomalu přidává a najednou jsme ve vzduchu.
Letíme nad Karlovy Vary směr Klínovec, tam se otáčíme a nabíráme kurz Františkovy Lázně cestou si dáme kolečko nad Novým Drahovem (rezervace SOOS) a pokračujeme nad Cheb, Lázně Kynžvart pak kolečko nad Mariánskými Lázněmi a vracíme se přes Bečov nad Teplou zpět do Karlových Varů. Přistáváme na prázdné letiště.Máme za sebou hodinový let a cca 170km.Pár fotek s letadýlkem. Návštěvnickou kartu musím odevzdat,myslel jsem si že mi zůstane jako suvenýr,škoda. Loučím se s pilotem a jeho spolupracovníkem a společně odcházíme příletovou chodbou zpět do opuštěné odletové haly, kde paní stírá podlahu. Asi se bude hala zavírat. Poslední pohled na letiště a zpět busem do ruchu lázeňského města.
Re: Let KLV-KLV
Vyborne, taketo lety mam rad. Ale preco si sedel vzadu???
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Let KLV-KLV
Moc hezke cteni a fotky. Neco podobneho jsem absolvoval, ale z letiste UHE (Kunovice) pred cca 15 lety. Pronajmul jsem si cele letadlo a vzal dedu (byl to jeho darek k 65. narozkam). Nakonec se pridala i babicka a udelali jsme velky ohruh na jejich rodnou hroudou.
Jinak letiste KLV vypada docela slusne, terminal jak venku tak uvnitr se mi libi. Skoda jen toho, ze tam nic neleta.
Jen mala otazka, mozna jsem to prehledl v textu, ale co ten zastup traktoru na trave na letisti?
Jinak letiste KLV vypada docela slusne, terminal jak venku tak uvnitr se mi libi. Skoda jen toho, ze tam nic neleta.
Jen mala otazka, mozna jsem to prehledl v textu, ale co ten zastup traktoru na trave na letisti?
Re: Let KLV-KLV
whiskey píše:Vyborne, taketo lety mam rad. Ale preco si sedel vzadu???
Neletěl jsem sám,proto vzadu.
Re: Let KLV-KLV
alesesl píše:Moc hezke cteni a fotky. Neco podobneho jsem absolvoval, ale z letiste UHE (Kunovice) pred cca 15 lety. Pronajmul jsem si cele letadlo a vzal dedu (byl to jeho darek k 65. narozkam). Nakonec se pridala i babicka a udelali jsme velky ohruh na jejich rodnou hroudou.
Jinak letiste KLV vypada docela slusne, terminal jak venku tak uvnitr se mi libi. Skoda jen toho, ze tam nic neleta.
Jen mala otazka, mozna jsem to prehledl v textu, ale co ten zastup traktoru na trave na letisti?
Nepsal jsem to,ale myslím že na zimní úklid letištní plochy(pokud je tam neparkují technické služby). Nedovedu si představit kolik stojí úklid letiště kvůli jednomu letadlu. To je ale na samostatné téma.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Let KLV-KLV
velpa.66 píše:alesesl píše:Moc hezke cteni a fotky. Neco podobneho jsem absolvoval, ale z letiste UHE (Kunovice) pred cca 15 lety. Pronajmul jsem si cele letadlo a vzal dedu (byl to jeho darek k 65. narozkam). Nakonec se pridala i babicka a udelali jsme velky ohruh na jejich rodnou hroudou.
Jinak letiste KLV vypada docela slusne, terminal jak venku tak uvnitr se mi libi. Skoda jen toho, ze tam nic neleta.
Jen mala otazka, mozna jsem to prehledl v textu, ale co ten zastup traktoru na trave na letisti?
Nepsal jsem to,ale myslím že na zimní úklid letištní plochy(pokud je tam neparkují technické služby). Nedovedu si představit kolik stojí úklid letiště kvůli jednomu letadlu. To je ale na samostatné téma.
Minimalne 20 traktoru jsem napocital. To mi prijde jako opravdu hodne na letiste tohoto formatu. Ikdyz, pokud je to pravda bych se nedivil nicemu, protoze v tomto nasem knedlikstanu je mozne vse.