Třikrát do Kanady a pokaždé jinak (TR komplet)

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Třikrát do Kanady a pokaždé jinak (TR komplet)

Příspěvek od Mailand »

Tento lehce netradiční trip report je už docela "outdated", ale jelikož se skládá z tří různých TATL cest, jeho sestavení mi zabralo delší čas, snad tedy promitene.

Na úvod začnu důvodem, proč zrovna Kanada, a proč třikrát během čtyř měsíců.

První cesta na přelomu ledna a února byla naplánována dva týdny před odletem. Ano, jednalo se o pracovní cestu, a ikdyž byl termín plus mínus daný delší dobu dopředu, nakonec se návštěva naší centrály v Silicon Valley upekla až na poslední chvíli. Kolegové preferovali lety VIE-LHR-SJC s BA, což mi přišlo jako dobrý nápad, než se trápit ve frontě na SFO (navíc dle jejich pozdějších vyjádření byl Dreamliner poloprázdný). Ale řekl jsem si, že bych mohl cestou zpět z Kalifornie ještě navštívit mého dobrého kamaráda, který už nějaký ten pátek žije v Kanadě, toho času v Torontu. Byl jsem omezen firemním rezervačním systémem, ale nakonec se mi podařilo najít variantu se *A, a to VIE-MUC-SFO/SFO-YYZ-VIE s téměř 24 hodinovým stop-overem v YYZ. Na pivo a pokec akorát.

Druhá cesta se konala na Velikonoce, tedy přelom březen/duben. Cílem bylo opět Toronto a tentokrát byla pointa v návštěvě zmiňovaného kamaráda na delší dobu. A mimojiné zajet na Niagara Falls a podívat se na CN tower, při jedné z těchto příležistostí navíc požádat o ruku moji dlouholetou přítelkyni. Jelikož se asi dva měsíce před svátečním termínem objevila dobrá cena za letenky BRQ-MUC-YUL-YTZ/YYZ-MUC-BRQ, nebylo co řešit. Konečně jsem si tak mohl vyzkoušel BMI linku BRQ-MUC a především třešničku na dortu v podobě Air Canada Express letu YUL-YTZ. Letiště Billy Bishop mě lákalo už dlouhou dobu a byl to takový splněný sen. Samozřejmě jsem dělal vše pro to, abych seděl napravo u okna, kvůli přiblížení na YTZ a výhledům na Toronto downtown, ale o tom napíšu dále.

Třetí a poslední cesta do Kanady byla paradoxně naplánována nejdříve a to už v srpnu 2017 jako výlet za rodinou. Sestra s rodinou totiž žije nedaleko Edmontonu (když říkám nedaleko, myslím tím místní uvažování nad vzdálenostmi, protože to je přes 200km, takže jako Praha-Brno. Ale oni si do Edmontonu jezdí například nakoupit do Ikei. Moc si nedokážu představit, že bych jel z Brna do Prahy kupovat nábytek). Ale zpět k letenkám. To léto jsem se zrovna bavil po skypu se sestrou a shodli jsme se, že na jaře za něma přijedeme. Potom mě zaujala nabídka Sky Teamu z Dublinu do západní Kanady za cca 280 euro. Termín květen 2018 se nakonec ukázal jako výborná volba, počasí totiž vyšlo skvěle. Zvolil jsem open-jaw variantu DUB-AMS-YYC-YVR/YEG-AMS-DUB. Z Vancouveru jsme si dali road trip nejprve do Kelowny, kde jsme se potkali s rodinou sestry, a přes Rockies dojeli až k nim domů. Týden po nákupu se objevil známý error s Air Canada z Paříže do Calgary za pár peněz, ale to zkrátka tento sport někdy přináší.


Část první: Zimní Kalifornie a Toronto

BRQ-VIE-MUC-SFO-YYZ-VIE-BRQ

BRQ-VIE-MUC-SFO-YYZ-VIE-BRQ
BRQ-VIE-MUC-SFO-YYZ-VIE-BRQ
map.jpg (88.87 KiB) Zobrazeno 5975 x

Bohužel můj chlebodárce kupuje svým zaměstnancům pouze economy tarif (tedy až na vyjímky z top managementu). Takže za cenu přesahující $1000 jsem dva týdny před odletem dostal do emailu kombinovanou letenku napůl vystavenou LH a napůl AC. V rezervačním systému se rovnou dá vybrat i ubytování a půjčení auta. Hotel volím "company preferred" Marriott, který je docela blízko kancelářím. A hlavně ho nedávno náš korporát koupil, takže se tak nějak očekává, že ho budou zaměstnanci využívat jako primární volbu. Potom už jen objednám transfer z Brna na letiště a zpět, vyřídit Estu a je to.

VIE-MUC
Austrian Airlines A320 OE-LBZ (Star Alliance livery)
LH2329 (operated by OS)
26.01.2018 13:15-14:15 (LF 98%)
6A

Ráno v 9 mě před domem čeká pán v saku se superbem. K mému překvapení to vezme přes Bratislavu, ale časově to asi vyjde stejně, tak je to jedno. Před jedenáctou už jsem na check-inu, kde dostávám palubenky a odevzdávám můj carry-on, se kterým se mi nechce tahat. Zbývající chvíle do odletu si jdu zpříjemnit do Sky Lounge, kde mají celkem ucházející veg.kari a tradičně velmi dobrou buchtu.

El Al ve VIE
El Al ve VIE

buchty dobre, jako vzdy
buchty dobre, jako vzdy

*A livery
*A livery

Klasický krátký přískok do Německa nemá čím překvapit a tak tomu taky bylo. Potěšila *A livery a pivo v lahvi. Jinak není o čem moc psát, snad jen, že let byl na čas a uběhl poměrně rychle. V MUC o patro výš, přes pasovku, v duty free nákup single malt whiskey, ať je co pít po večerech na hotelu, a nějaké ty evropské sladkosti pro americké kolegy.

sklo potesi
sklo potesi

jedna z A346 v MUC
jedna z A346 v MUC

nakupy v duty free
nakupy v duty free


MUC-SFO
Lufthansa A340-600 DA-IHW
LH458
26.01.2018 16:15-19:15 (LF 90%)
31A

Nejednalo se o nejnižší knihovací třídu a tak jsem si alespoň mohl na tomto letu vybrat senzační first row místo hned za premium eco. Nakonec mi přišlo lepší než samotné PE, ten legroom byl jednoduše ohromující. Ani když jsem si natáhnul nohy, zdaleka jsem se nedotýkal sedadla přede mnou. Měl jsem window, jedinou vadou tak byl vedle sedící německý Manfred. Nebýt tam, tak si připadám skoro jako v C, teda až na to jídlo, to u LH stojí za starou belu. Ještě jedna dobrá věc na tomto sedadle je, že máte dvě IFE obrazovky.

boarding
boarding

sunset po vzletu
sunset po vzletu

kralovsky legroom
kralovsky legroom

dve obrazovky
dve obrazovky

LH jidlo
LH jidlo

Na LH A346 je super, že záchody jsou ve spodním patře. Člověk si protáhne nohy na schodech a je to dobré zpestření. Jinak tento dvanáctihodinový let je ubíjející, nad západní Kanadou už jsem byl v takové té náladě, kdy se mi nic nechce, spát nejde, filmy už nebaví, ale do přistání stále 2 až 3 hodiny. Nějak jsem to ale přežil a docela se těšil do hotelu. Ve statistikách bude let nově jako můj zatím nejdelší před LHR-SFO.

Na imigračním klasicky fronta, potom otázky typu, co tu jedu dělat, na jak dlouho, pro koho pracuji, co dělám, ale ani ne po minutě jsem byl vpuštěn. Kolegové si v SJC půjčili dvě auta (přiletěli o pár hodin dříve), a tak jsem si říkal, že nebudu už další auto rezervovat a do kanclu se budu vozit s něma. Před terminálem jsem čekal na můj Marriott shuttle, ale různých autobusů tam jezdí mraky a Marriottů je oblasti několik, takže než jsem se rozkoukal, tak mi ten můj proklouzl mezi prsty a musel jsem čekal až tu cestu otočí. Není to úplně blízko letiště, takže jsem nakonec čekal asi hodinu. Ikdyž už byla tma, alespoň bylo stále vcelku teplo. V hotelu jsem dostal pokoj s dvěma queen beds, takže jsem mohl každou noc střídat postel. To jsem ale neudělal, prostě jsem si jednu vybral.

going to San Francisco
going to San Francisco

jizda po GGB
jizda po GGB

O víkendu jsme podnikli týmový hiking v Purisima Creek Redwoods s následným zaslouženým burgerem v San Mateu. Na něděli připadla návštěva San Francisca. Udělali jsme klasické kolečko Coit tower, Pier 39, Golden Gate, Marin Headlands, Baker Beach, zakončené mojí oblíbenou Lands End Trail s výhledem na západ slunce. povedený den jsme zapili po večeři v BJ's vcelku dobrým pivkem. Pracovní týden utekl jako voda a byl čas chystat se na cestu zpět.

prochazka po GGB
prochazka po GGB

jedna z hospod v Pier 39
jedna z hospod v Pier 39

krab
krab

Golden Gate Bridge
Golden Gate Bridge

vyhled z Coit Tower
vyhled z Coit Tower

vyhled z Coit Tower
vyhled z Coit Tower

pivka v BJ's
pivka v BJ's

vyhled z kancelare na Silicon Valley
vyhled z kancelare na Silicon Valley


SFO-YYZ
Air Canada A320 C-FTJS
AC738
03.02.2018 12:20-20:08 (LF 98%)
26F

kdo je tady asi doma
kdo je tady asi doma

taxi
taxi

San Francisco
San Francisco

Byl to trochu teplotní ššok, jelikož v San Franciscu bylo v sobotu při odletu klasicky krasný počasí, přes 20 stupňů, ostatně jako celý týden během mého pobytu. V Torontu ten den sněžilo a foukal mrazivý vítr.

Stroj na tomto letu byla 26 let stará A320ka, měl jsem smůlu, o týden později už na linku AC nasazovala pravidelně B767.

stare IFE
stare IFE

Air Canada dává v rámci Severní Ameriky jen pití, žžaludek mi ale napovídal přikoupit krmení. Dal jsem si sushi, což byla chyba. Očekával jsem kvalitu alespoň jako v supermarketu, ale bylo to daleko horšší.

sushi mizerne kvality
sushi mizerne kvality

tri ruzne livery AC vedle sebe
tri ruzne livery AC vedle sebe

Výstup na YYZ vcelku rychlý, za 10 minut jsem byl z letadla za imigračním (narozdíl od obří US/CA fronty byla international téměř prázdná), což zprvu sice pot칚ilo, ale potom jsem stejně čekal 45 minut u pásu na bágl (vezl jsem si nedopitou lahev whiskey, jelikož jsme většinou chodili do hospody nebo popíjeli plechy na hotelu). V hale už na mě čekal Radek, sedli jsme na UP Express a vystoupili ve stanici Bloor. Na stejnojmenné ulici jsme našli fajn hospodu, venku už byla dávno tma a teplota nepříjemně klesala. Dali jsme ochutnávku pivek a ciderů (tzv. flight) a k tomu místní specialitu "chicken butter poutine". Taková zajímavá fúze kanadské a indické kuchyně. Chutnalo mi to, navíc už jsem měl pořádný hlad. Následně jsme se Uberem přesunuli do centra, kousek od Dundas Square je totiž Radkův apartmán. Ještě máme klasický nápad zastavit se na 'jedno' do sportbaru, do kvartýru se tak dostáváme až po druhé ranní.

Toronto downtown v mracich
Toronto downtown v mracich

Další den se počasí moc nezlepšilo. Skočili jsme na výborný nedělní brunch do typické snídaňové restaurace jménem Cora. Dal jsem si trochu zvláštní kanadskou klasiku, lívance s ovocem, slaninou a vejcem "over easy", to vše zalité javorovým sirupem.

to je snidane sampionu, aspon tech hokejovych
to je snidane sampionu, aspon tech hokejovych

Odpoledne jsme prošli nejzajímavější místní atrakce včetně obřího nákupního centra, které se díky podzemnímu a nadzemnímu systému podchodů a nadchodů rozkládá prakticky přes celé centrum. Člověk se tak může dostat např. z Dundas sq. až k Union Station suchou nohou.

zima v Torontu
zima v Torontu

Toronto Hockey Hall of Fame
Toronto Hockey Hall of Fame


YYZ-VIE
Austrian Airlines B767-300 OE-LAW
OS72
04.02.2018 18:10-08:50 (LF 75%)
34K

Online check-in mi web Austrianu odmítal provést, asi vzhledem k faktu, žže byla letenka vystavena AC. Letiště to jistí.
Až na tu zimu je Toronto opravdu fajn. Před rozloučením s Radkem ješště ochutnávka místních pivek na Union Station v hodpodě zvané UP Stairs, umístěné nad nástupištěm letišštního UP Expressu. Pohodlná cesta sfouknuta za 25 minut. Terminál pro *A je v nedělním odpoledním ospalém režžimu. ŽŽenská na checkinu se mi při otázce na upgrade vysmála, a window prý už není. Tak jsem si aspoň řekl o sedadlo v uličce, když je to noční let.

DSC00173.jpg

boarding do VIE
boarding do VIE

Po nalodění se docela dlouho sedělo v letadle, anižž byl ohlṚen "boarding complete". Asi se na někoho čeká. Po chvíli přiššla letušška, žže jestli vedle mě někdo sedí. Říkam, žže ne. Za dalšších 10 minut přiběhl týpek, takový ten jižžanský italiano typ, co si ihned po usednutí stihnul vyřídit asi čtyři hovory na telefonu. Jdu za letušškou, jestli si můžžu sednout do prázdné přední řady s extra legroomem. Prý ne, musel bych zaplatit €70 ojro. To samé platí i pro jejich premium eco, kde bude prý jídlo stejné s eco. Na to jí odvětím, žže to mi za to nestojí. Ale dodává, žže flight není full, tak si můžžu jít sednout kamkoliv jinam. ŠŠel jsem dozadu, kde bylo volný dvojsedadlo u okna - super! A jako bonus přede mnou neobsazený sedadlo. Takžže jsem nakonec velmi spokojen a můžžu se krásně rozvalovat. Pseudo PE nakonec zůstala zcela prázdná.

34K, dvojsedadlo jsem mel nastesti pro sebe
34K, dvojsedadlo jsem mel nastesti pro sebe

legroom v pohode
legroom v pohode

ale ale, kohopak to tu mame..
ale ale, kohopak to tu mame..

Kdyžž jsme se konečně odpoutali od stojánky, kapitán ohlásil asi půl hodiny čekání na de-icing. S hodinovou sekerou jsme se odlepili od země. IFE téměř totožžné s LH, hlavně co se obsahu týká. Tentokrát jsem stihnul rovnou tři filmy, jelikožž se mi nechtělo spát. Jídlo mi šmakovalo o mnoho více než v LH, dokonce bych řekl, že bylo jedno z top, co jsem v eco okusil.

OS jidlo za me super
OS jidlo za me super

solidni IFE
solidni IFE

ranni Viden
ranni Viden

Přistání na VIE nakonec 20 minut dříve, krásný výhled na centrum pot칚il. Výstup byl bleskový, posovka nápodobně, bagᾞ narozdíl od YYZ vyjela snad za 5 minut. V land-side area užž čekal řidič s cedulkou a jelikožž po cestě do Brna (tentokrát přes Mikulov) nebyla žžádná komplikace, udělal jsem si nový rekord - od výstupu z letadla u dveří domu za skvělé dvě hodiny.
Naposledy upravil(a) Mailand dne 31. 12. 2018, 00:50, celkem upraveno 2 x.


Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Příspěvek od Mailand »

Část druhá: Velikonoce v Ontariu

BRQ-MUC-YUL-YTZ/YYZ-MUC-VIE-BRQ

BRQ-MUC-YUL-YTZ/YYZ-MUC-VIE-BRQ
BRQ-MUC-YUL-YTZ/YYZ-MUC-VIE-BRQ
map.gif (41.29 KiB) Zobrazeno 5421 x

Zkusit se proletět z Brna do New Yorku nebo Toronta jsem měl v plánu už delší dobu. Když jsem narazil na cenu lehce přes 12 tisíc korun na Velikonoční termín, dlouho jsem neváhal, navíc s možností přistávat na Billy Bishop, neboli Toronto City airport, kde se dá k opuštění letiště použít buď nejkratší plavba trajektem na světě (121 metrů) nebo nový podvodní pěší tunel. Do emailu přišla rezervace pro mě a moji drahou polovičku, ale chyběl na ní poslední leg BRQ-MUC. Trochu jsem znervózněl. Další den ráno jsem zavolal na (brněnské) call centrum LH. Chyba údajně měla být ve vyprodané nejlevnější knihovací třídě. Vyřešeno přehozením do jiné třídy a e-ticket byl zanedlouho vystaven. Jak se ale nakonec ukázalo, tento let nám stejně nebyl souzen.


BRQ-MUC
BMI Regional ERJ-135ER GR-JXK
BM1734
28.03.2018 12:30-13:35 (LF 90%)
10F

Ale popořadě, k cestě na letiště jsme využili MHD. Při výstupu z autobusu před terminálem mě anglicky požádala starší paní, jestli bych jí nepomohl s jejím obřím kufrem. Prohodili jsme pár vět a nakonec z ní vypadlo, že je z Toronta. Tak jsme si popřáli šťastnou cestu.

Letiště prázdné, motalo se tady jen pár lidí. Jdeme si odbavit carry-ony, ať máme klid. Stejně potřebujeme boarding pass, OLCI mi na tento C/S let udělat nešel. Na přepážce mi pracovnice ukazuje na monitoru, že už nejsou dvě místa vedle sebe. Je to pro mě šok, ne teda ty místa, ale to co vidím na obrazovce - jednoduchý MS-DOS program, kde volná místa jdou hvězdičky a obsazená pomlčky. To je jak z osmdesátých let, pomyslím si. No co už. Sice moc dobře vím, že budeme muset vyzvednout zavazadla při přestupu v Montrealu, ale zeptám se slečny. Snaží se mě přesvědčit, že zcela jistě jdou do cílové destinace, tím je Toronto, jak ji to ostatně vyjelo na tagu. Když jde okolo její supervizor, utvzuje ji v tom. To potěš, pomyslím si... Nakonec je řešením pat, mám se pro jistotu optat v Mnichově.

Moje další kroky směřují na záchod, potřebuju totiž vhodně schovat snubní prsten někam do baťůžku. Mám ho v kapse, když jsem jej narychlo při odchodu bral z mé skrýše. Na bezpečnostní kontrole by ale mohl být s překvapením amen.

dnes je tu šrumec
dnes je tu šrumec

nuda v Brně
nuda v Brně

Security je otázkou minuty, prsten prošel nepovšimnut. Po chvíli čekání vidím přistávat náš Embraer. Na rwy vypadá opravdu malinkatý. Nástup je pěšmo z budovy, což není v BRQ žádnou vyjímkou. Libí se mi minischůdky, které jsou součástí letadla. Je to zatím nejmenší letadlo, kterým jsem kdy letěl. Česky mluvící paní se ochotně přesadí o jednu řadu a tak nakonec sedíme vedle sebe. Krátký let si užívám, dokonce dostaneme i malé občerstvení ve formě oříšků a nápoje. V MUC zaparkujme někde v poli a jede se busmo k terminálu, poměrně dlouhou cestou. To už se mi zas tak moc nelíbí.

moje první setkání s E135
moje první setkání s E135

schůdky jsou součástí letadla, takže nástup je trochu jako v biz-jetu
schůdky jsou součástí letadla, takže nástup je trochu jako v biz-jetu

LF byl solidní na středu
LF byl solidní na středu

BRQ
BRQ

servis
servis

MUC
MUC


MUC-YUL
Lufthansa A330-300 DA-IKG
LH474
28.03.2018 16:05-18:40 (LF 96%)
43D

V Brně nám nebylo možné vystavit boarding pass na navazující let, jak jinak. První naše kroky uvnitř terminálu tak směřovali na transfer desk. Tam nám paní oznamuje nepříjemnou zprávu, let je naprosto full. Zbyla na nás pouze místa ob 3 řady na prostřední čtyřce, jedno sice s extra leg-room v bulk head row, ale vedle infanta. Aspoň nám tiskne i BP na let YUL-YTZ, kde je míst dostatek, bohužel však na "špatné straně" vlevo.

Přesuneme se do horního patra, přes pasovku a pomalu zkusíme najít naši bránu. Jdu se zde ještě zkusit zeptat na transfer desk, jestli se něco neuvolnilo a k mému překvapení jsou volná dvě místa vedle sebe vzadu, kde jsou uprostřed jen 3 sedadla. Během chvíle se nám tisknou palubenky 43D a 43E.

Z boardingu a samotného letu si až tam moc nepamatuju, takže to zřejmě proběhlo ve standardním, ničím zajímavém režimu. Teda jedno si pamatuju, jídlem Lufthansa opět "nezklamala". A ty jejich preclíky mi už lezou krkem, chtělo by to větší výběr, brambůrky, krekry, cokoliv.



YUL-YTZ
Air Canada Express Bombardier Dash 8 Q400 C-GGFP
AC7979 (operated by Jazz)
28.03.2018 20:30-21:40 (LF 70%)
13F

Přílet do YUL je včas, máme dvě hodiny na přestup. Přes celkem svižné imigrační, kde se nás vyptávají na standardní otázky, se dostaneme až k baggage claim. Jak jsem si myslel, samozřejmě odbavené kufry vyzvedáváme na páse a jdeme na transfer přepážku, kde je obratem zase odevzdáváme. Musíme ale dojít na domestic terminál, vezmeme to částečně venkem, ikdyž to není nutné, a nasajeme odpolední příjemný vánek.

Po vstupu do terminálu jdeme na security, kde nás omráčí obří fronta. Trochu znejistím, vypadá to minimálně na hodinu. Když se dostaneme asi do poloviny, přijde za námi zaměstnanec, že máme jít s ním. Testuje kabelku přítelkyně na výbušniny, přičemž zkouška se ukáže jako negativní. Pak kabelku prohledá. Říkám si, že bude chtít i můj batůžek s překvapením, ale naštěstí mu to už takto stačilo ke spokojenosti. Alespoň nás potom odvede na začátek fronty, což je příjemný bonus.

Do boardingu stále zbývá pár minut, ale na gate už sedí pracovnice Air Canada, takže se jí jdu ihned zeptat, jestli by pro nás měla zajímavější sedadla na "right hand side". Má volnou dvojku, třináctá řada. Souhlasím a tiskne nám nové palubenky.

Na naše místa v letadla se nakonec dostaneme až při jeho plánovaném odletu, takže nabíráme lehké zpoždění. Sedadlo 13F není vzhledem k výhledu ideální, motor s vrtulí částečně blokuje zorné pole. To mi ale nemůže zkazit náladu a hodinový let si užívám. Dokonce proběhne i servis v podobě oplatky a nealko nápoje.

YUL
YUL


Billy Bishop je opravdu miniaturní letiště. Těm, co měli carry-on odebraný před vstupem do letadla, ho pracovník podává rovnou u výstupu. Nám při příchodu k pásu, ani ne 5 minut po přistání, už kufry taky vyjíždí. Co mě překvapilo, Radek na nás čeká přímo u toho pásu. Air-side se tu asi moc neřeší. Jsme unavení a na trajekt se nám nechce čekat a tak volíme podchod. Potom objednáme Uber a už si to míříme k Radkovu apartmánu.

Několik dní uteče jako voda, nejzajímavější zážitky v podobě návštěvy Niagara Falls nebo CN Tower si můžete prohlédnout ve formě fotoreportu.

zastávka na cestě k Niagara Falls
zastávka na cestě k Niagara Falls

v dáli přes Lake Ontario jde vidět silueta Toronta
v dáli přes Lake Ontario jde vidět silueta Toronta

most se zvednul a museli jsme počkat, než projede loď
most se zvednul a museli jsme počkat, než projede loď

vcelku dlouhý kanál
vcelku dlouhý kanál

duha pod vodopády
duha pod vodopády

Niagara Falls jsou opravdu majestátní
Niagara Falls jsou opravdu majestátní

něco je tady špatně..
něco je tady špatně..

tady (teda nahoře) došlo k úspěšnému "proposal"
tady (teda nahoře) došlo k úspěšnému "proposal"

výhled pěkný
výhled pěkný

oběd na cestě zpátky při zastávce v Hamiltonu, což je jinak z velké většiny dost nepěkné industriální město
oběd na cestě zpátky při zastávce v Hamiltonu, což je jinak z velké většiny dost nepěkné industriální město

stout v Prenup Pub
stout v Prenup Pub

kdo má rád velký výběr nejrůznějších světových piv, neměl by v Torontu vynechat Prenup Pub
kdo má rád velký výběr nejrůznějších světových piv, neměl by v Torontu vynechat Prenup Pub

projeli jsme se i touto místní MHD
projeli jsme se i touto místní MHD

a prošli se známou ulicí se street artem
a prošli se známou ulicí se street artem

večeře v 360 Restaurant @ CN Tower, jídlo bylo lepší průměr
večeře v 360 Restaurant @ CN Tower, jídlo bylo lepší průměr

restaurace se konstantně otáčí pomalou rychlostí, takže máte možnost vidět všechny světové strany. Díky dechberoucím výhledům to byl jeden z mých nej gastro zážitků
restaurace se konstantně otáčí pomalou rychlostí, takže máte možnost vidět všechny světové strany. Díky dechberoucím výhledům to byl jeden z mých nej gastro zážitků

dowtown
dowtown

YTZ ze CN Tower, zrovna jede trajekt
YTZ ze CN Tower, zrovna jede trajekt

sunset
sunset

noční Toronto, kdy si člověk uvědomí, jak je tato aglomerace obrovská a končí až za horizontem
noční Toronto, kdy si člověk uvědomí, jak je tato aglomerace obrovská a končí až za horizontem

YTZ v noci
YTZ v noci

pevné sklo na horní plošině, kde jsme jako hosté restaurace měli taktéž vstup grátis
pevné sklo na horní plošině, kde jsme jako hosté restaurace měli taktéž vstup grátis

nahoře jsme s večeří a prohlídkou strávili dobré tři hodiny a byl to skvělý zážitek na celý život
nahoře jsme s večeří a prohlídkou strávili dobré tři hodiny a byl to skvělý zážitek na celý život

místní "Times Square" jménem Dundas Sq.
místní "Times Square" jménem Dundas Sq.

při mojí poslední návštěvě dva měsíce zpátky se tady ještě bruslilo
při mojí poslední návštěvě dva měsíce zpátky se tady ještě bruslilo

Radek má ze střechy parádní výhled na downtown
Radek má ze střechy parádní výhled na downtown

mají tu hodně grilů pro obyvatele domu a tak jsme hodili maso na oheň a dali pár pivek
mají tu hodně grilů pro obyvatele domu a tak jsme hodili maso na oheň a dali pár pivek

tady jsme si před odjezdem dali oběd. Točilo se tu spousta filmů a seriálů
tady jsme si před odjezdem dali oběd. Točilo se tu spousta filmů a seriálů


YYZ-MUC
Lufthansa A330-300 DA-IKK
LH495
03.04.2018 19:55-09:55 (LF 85%)
41K

Večer před odjezdem zkouším online check-in. Sice s tím nejprve trochu bojuju, ale nakonec to zafunguje, a překvapivě i na let MUC-BRQ, kde dostáváme 3A,3B - super. Na LH let si sedadla můžu vybrat a vybírám řadu 41, kde se mění rozložení sedadel z 2-4-2 na 2-3-2.

V den našeho odletu musí Radek do práce. Volíme vlastní program v podobě průzkumu o něco zapadlejších částí Toronta. Na oběd zajdeme do podniku, kde se točila spousta různých filmů a seriálů. Je to taková ta klasická americká kavárna/bistro. Jídlo mají v pohodě, s kávou už je to o mnoho horší. Pro mě je ta jejich překapávačka prostě obarvená hnusná voda.

Odpoledne se zhoršuje počasí, začíná dokonce pršet, což řešíme shoppingem. Jdeme k Radkovi pro zavazadla, ještě není doma z práce a tak mu necháme klíče na recepci. Metrem dojedeme na Union St. a přesedáme na express směr YYZ. Opět bezproblémová, rychlá jízda.

Na international terminálu je stejně jako v únoru klid, na odbavení i security skoro nikdo, takže obě procedury jsou otázkou deseti minut. Na FR24 vidím, že naše letadlo z Mnichova má zpoždění. Není to ale nic hrozného, půlhodinka se určitě smázne. Po příchodu na gate je letadlo už na ploše, ale výstup se nějak nekoná. Po půlhodině se dozvídáme, že je nějaký problém s "immigration". No, to je docela bizarní situace, vzhledem k tomu, že se toto kontroluje už MUC.

Jelikož na přestup na let do Brna máme pouze hodinu, začínám být skeptický. Odlet je s hodinovým zpožděním. Jdu za letuškou, že jestli by nás na konec letu mohla přesadit dopředu do poloprázdné premium eco. Říkám jí, že tak tak stíháme přestup. Ptá se, kam letíme. Odvětím, že do Brna. Dívá se na mě jak vyoraná myš a tak opráším moji velmi nedokonalou němčinu a zkusím Brünn. Nic. Paní o tomto městě nikdy neslyšela. Nakonec si mám jít sednout, v klidu si užít let a uvidí se.

na konci letu nám bylo dovoleno se přesunout dopředu, Premium Eco ale žádná sláva, kdybych za to měl platit ty prachy..
na konci letu nám bylo dovoleno se přesunout dopředu, Premium Eco ale žádná sláva, kdybych za to měl platit ty prachy..

Po cestě toho moc ze sekery neumažeme a dle mých propočtů bude touch down okolo půl desáté, půl hodiny před odletem BMI regional. To nevypadá dobře. V tom přijde letuška, že teda máme sednout dopředu a přeje nám hodně štěstí. Z letadla jsme rychle venku, ale musíme podzemním vláčkem a minuty ubíhají. Automatická pasovka je rychlá, ale na gate dorazíme pár minut po konci boardingu. Na monitoru svítí Lucemburk a to nevěstí nic dobrého. Ještě se slečny optám, jestli do Brna už je pozdě. Je.

Jdeme na trasfer desk. Fronta není velká, pár lidí před námi. Po chvíli se dostáváme na řadu k ochotné milé slečně. Prý dnes už do Brna nic neletí, ale může nás hodit na odpolední let do Prahy. Ptám se na let do Vídně, je to pro nás blíž. Na to procedí nedůvěřivě "aha" (Němci asi opravdu netuší, že nějaké Brno existuje, natož kde je) a bleskově, ikdyž nejistě, odvětí, že když si pohneme, můžeme stihnout let o půl dvanácté. Souhlasně kývnu a slečna tiskne palubenky (zároveň oznámí, že dopravu VIE-BRQ nám proplatí skrze webový claim), a posílá nás rychle pryč, přičemž zvedá telefon a volá na bránu, že jsme na cestě k nim, ať nám nezavřou před nosem.


MUC-VIE
Austrian Airlines A320 OE-LBZ
LH2328 (operated by OS)
04.04.2018 11:30-12:30 (LF 90%)
15B

Zase tedy vláčkem zpátky na satelit a dorazíme na místo, když je stále ještě dlouhá fronta k nástupu tunelem. Sedmene na chvíli vydýchat rychlou chůzi. Boarding jde svižně a tak během pár minut už sedíme na místech 15B a 15C. Odlet je plus mínus na čas.

Při podávání nápojů a sušenek si řeknu o pivo. Slečna mi nalije ze skla do kelímku a lahev se zbytkem si ponechá. Až dokončí servis, tak ke mě příjde, že už si nikdo jiný pivo nedal, a jestli chci, tak si můžu vzít i ten zbytek. S tím nemám problém. Let jinak uběhne velmi rychle.

klasický OS servis
klasický OS servis

Trohu jsem pochyboval, jestli změněná cílová destinace nebude problém pro naše odbavené carry-ony. Nakonec se na pásu objevují, všechna čest. Při čekání jsem koupil lístky na nejbližší vlak, což byl RailJet OEBB na Wien Hbf a EC ČD s krátkým přestupem v Břeclavi. Last minute cena za osobu 750 korun. Oproti plánu být doma lehce po poledni, jsme přijeli do Brna až před čtvrtou hodinou. To se ještě dá, mohlo být i hůř.

Až na ten konec byl výlet moc fajn a užili jsme si to. Toronto jsem měl možnost poznat mimojiné i z pohledu "místních" a bude patřit k mým srdcovkám. Jednoznačně se tam rád zase vrátím.
Naposledy upravil(a) Mailand dne 27. 12. 2018, 10:58, celkem upraveno 4 x.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Příspěvek od Mailand »

Část třetí: Úžasný květen v Britské Kolumbii a Albertě

BRQ-STN-DUB-AMS-YYC-YVR/YEG-AMS-VIE-BRQ

BRQ-STN-DUB-AMS-YYC-YVR/YEG-AMS-VIE-BRQ
BRQ-STN-DUB-AMS-YYC-YVR/YEG-AMS-VIE-BRQ
map.gif (71.94 KiB) Zobrazeno 5214 x

Jak jsem již předeslal v úvodu, tento výlet byl koupen a naplánován více jak 8 měsíců dopředu. Cílem bylo navštívit rodinu sestry, která už dlouhou dobu žije na západě Kanady. Odlet z Dublinu nabízel ideální příležitost podívat se po jeho okolí, čehož jsme také využili. Začátek května zdá se být dobrá doba na návštěvu Irska, minulý rok bylo krásné počasí a i tentokrát tomu bylo stejně. Let do Dublinu jsem vzhledem k pohodlí vyřešil nákupem letenky Brno-Stansted, noční lay-over, a ranní Stansted-Dublin, vše s Ryanairem za pár peněz. Hampton hotel se snídaní na STN byl taktéž za slušnou cenu.

BRQ-STN
Ryanair B737-800 EI-EMN
FR8404
05.05.2018 17:25-18:35 (LF 98%)
28A

Na letiště v Brně nás tentokrát zavezl kamarád, v sobotním mírném provozu byla cesta otázkou patnácti minut. Security blesková a následně nás čekalo vyhlížení stroje Ryanairu. Let byl poklidný, ničím vyjímečný, po celou dobu hezké počasí. Na STN jsme se vláčkem přesunuli do hlavní budovy, kde se odehrála relativně svižná automatizovaná pasová kontrola, abychom následně čekali na odbavený kufr.

polep Gdansk City of freedom
polep Gdansk City of freedom

nástup proběhl klasicky pěšmo
nástup proběhl klasicky pěšmo

STN jsme obkroužili ze severu
STN jsme obkroužili ze severu

Jakmile bágl dorazil, odebrali jsme se před terminál a krytou cestičkou až k našemu hotelu. Je to opravdu blízko, pomalou chůzí asi 5 minut. Po hotelovém check-inu a krátkém odpočinku jsme se šli usadit do hotelového baru, který je docela velký a v jedné jeho části se ráno podává snídaně. Ihned jsem si nechal načepovat pintu Guinesse, cena pět liber je tak nějak standard a nemůže urazit. Potom jsem lupnul ještě jednu a byl pomalu čas jít na kutě.

Guinness v hotelovém baru
Guinness v hotelovém baru


STN-DUB
Ryanair B737-800 EI-EBP
FR2371
06.05.2018 10:05-11:30 (LF 95%)
26A

Ráno po vcelku dobré rozmanité snídani jsme vyrazili zpět k terminálu. Security byla pohodová, následný průchod duty free obchody a tubusem k odletové bráně se docela protáhnul, ale i tak jsme měli dost času před boardingem. Odlet byl včas, počasí opět přálo a tak jsem mohl pozorovat britská města. Jedno neomylně poznávám díky fotbalovým stadionům, které jsou od sebe vzdálené pouze přes park Stanley Park. Za pár okamžiků následovalo přiblížení k DUB a dosednutí bylo načas.

hotel je skoro nový, nedávno postavený
hotel je skoro nový, nedávno postavený

k terminálu jako by kamenem dohodil
k terminálu jako by kamenem dohodil

nástup byl opět pěšky
nástup byl opět pěšky

kdo pozná město, dostane jednoho bludišťáka
kdo pozná město, dostane jednoho bludišťáka

poloostrov Howth, kde jsme o pár hodin později prozkoumávali místní krásné výhledy
poloostrov Howth, kde jsme o pár hodin později prozkoumávali místní krásné výhledy

Po opuštění terminálu jsme sedli na shuttle k půjčovně aut. Měli jsme objednán "208 or similar" od Budgetu na necelých 24 hodin. Cenu měli opravdu dobrou, okolo deseti liber, ale vykompenzováno to bylo tím, že měli hodně objednávek a fronta u přepážek byla tak na hodinu. Kdo měl objednaný o dost dražší Avis, mohl jít k dedikované přepážce. Asi nemusím říkat, že zaměstnanci se moc nepřetrhli a vydávání aut jim trvalo věčnost. Když už jsme konečně měli papírování hotové, čekali jsme ještě na auto, než ho dovezou z myčky. Tento způsob podnikánání mi připadal trochu zvláštní, asi jako když aerolinky overbookují lety.

Jakmile jsme měli k dispozici auto, zajeli jsme do hotelu (Premier Inn nedaleko letiště) udělat check-in a hodit bagáž na pokoj. Následně si to míříme do centra, parkování v neděli je na pohodu. Mrknuli jsme na Bow St, kde sídlí známá značka Jameson, je to už ale pouze jako atrakce pro davy turistů, alkohol tu nevyrábí od roku 1971, na to teď mají fabriku v Midletonu. Já tuto přehnanou komerci nemám moc v oblibě a tak jsem nám zarezervoval raději prohlídku v neprofláknuté Teeling Distillery, která jako jediná má palírnu přímo v Dublinu. Dříve bylo velké množství palíren na malém prostoru v tomto městě, ale postupem doby zanikaly. Ten příběh je docela zajímavý a doporučuji návštěvu.

Ještě před ochutnávkou whiskey je potřeba se pořádně najíst a na to znám výborné místo - moje oblíbené bistro Fusciardi's a jejich uzená treska. Opět mě nezklamaly.

ochutnávka místních vybraných druhů whiskey
ochutnávka místních vybraných druhů whiskey

nejdražší kousek, co se zde dá pořídit
nejdražší kousek, co se zde dá pořídit

V pozdním odpoledni jsme podnikli ještě menší výlet na poloostrov Howth, kde šlo mimojiné dobře sledovat letadla přibližující se k letišti. Procházka nad útesy je samozřejmě krásná, a když vyjde počasí jako nám, je to opravdu hezký zážitek. Slunce už bylo hodně nízko a překvapilo mě, kolik lidí se tady v pokročilou večerní hodinu vyskytuje. Zřejmě si chtěli užít hezkého počasí, které jim místní podnebí tak často nenabídne.

jehla
jehla

Howth, dají se tu podniknout parádní jednoduché treky
Howth, dají se tu podniknout parádní jednoduché treky

Večer na hotelu jsme zašli 'na jedno' do zdejšího baru. Když jsem si chtěl objednat pintu Guinnesse, světe div se, už není! V Dublinu! Dám si tedy Smithwick. Stoly jsou obsazeny téměř všechny a tak si sedáme k jednomu, kde je nedopitý panák a pivo. Po chvíli přijde postarší Ir a dáváme se do řeči. Nejprve se mu omlouváme, že jsme mu vpadli k jeho stolu, ale odvětí, že mu to vůbec nevadí a klidně ať tu zůstaneme. Nakonec se z toho vyklube zajímavé povídání, dozvídám se spoustu věcí z historie Irska, když bych to měl shrnout, pán opravdu velmi nemá rád Angličany.

DUB-AMS
KLM ERJ-190 PH-EZU
KL934
07.05.2018 08:55-11:35 (LF 80%)
15A

Ráno budík a půl sedmé, cesta na rentals parkoviště trvá ani ne deset minut, shuttle k terminálu je taky bleskový. Sedadla jsem vybral on-line den předem, akorát hodíme kufr na přepážku a necháme si vytisknout boarding passy. Teta nás sprváně upozorní, že bagáž budeme muset vyzvednout v Calgary a znovu odbavit na domestic let YYC-YVR.

Let je to takový pohodový přískok se sýrovým sendvičem. Člověk na chvíli zabere a už sedá v AMS. Bohužel náš Embraer parkuje někde v odlehlé části letiště, takže do terminálu je to busmo. Hodina na přestup je tady tak akorát, stihnu i nakoupit nějaký ten chlast bez daně a dát 'coffee to go'.

boarding v DUB taktéž pěšky
boarding v DUB taktéž pěšky

počmáraný BP, na WS vystavit v DUB teta neuměla
počmáraný BP, na WS vystavit v DUB teta neuměla

servis
servis


AMS-YYC
KLM A330-300 PH-AKA
KL677
07.05.2018 12:25-13:25 (LF 90%)
40J

Do tunelu jdeme mezi posledními, ale to mi vůbec nevadí. Naopak, sedět v eco sedačce budu dalších 8 hodin a tak není o co stát. Letadlo je docela dost plné, překvapuje mě kolik je v něm Indů. Člověk by řekl, že jim chladné severské počasí moc vonět nebude, ale co by neobětovali pro pohodlnější život.

Servis byl na tomto long-haulu řekněme lepší standard, personál ochotný a dává i whiskey + pivo. Zcela mě odrovnají brambůrky Tyrell's, ty jsou super a několikrát si jdu do galley pro nášup. Potěšila i zmrzlina, to je pokud se nepletu poprvé, co ji dostávám v letadle.

jídlo bylo z kategorie neurazí-nenadchne
jídlo bylo z kategorie neurazí-nenadchne

YYC, v pozadí nový terminál
YYC, v pozadí nový terminál

skvělé brambůrky
skvělé brambůrky

Sezení jsem zvolil záměrně na pravé straně kvůli výhledům na Grónsko. Vyplatilo se. Nad tímto úžasným ostrovem je obloha bez jediného mráčku a nabízí se tak dechberoucí scenérie. Zbytek letu už si moc nepamatuju, nejspíš jsem ho strávit sledováním nějakého filmu. IFE bylo takové normální, ani výrazně dobré nebo špatné.

Grónsko podruhé
Grónsko podruhé

Grónsko poprvé
Grónsko poprvé


YYC-YVR
WestJet B737-800 C-GVWA
WS129
07.05.2018 15:30-15:55 (LF 70%)
24F

Na přestup nám zbývá více než dvě hodiny času. V Calgary je dedikovaná transfer přepážka s baggage drop-off, člověk to nemůže minout. Řada tu není, takže jsme ihned obslouženi. Týpek tam nejprve něco řeší ohledně kufrů, asi propojení KLM a WestJet systémů není úplně ideální, ale to je si myslím u všech aerolinek stejná bída. Trochu mě znejistí, když do telefonu položí otázku 'Should I offload them from the flight then?'. Se na něj dívám, jestli si jako dělá prču z nás. Asi jo, protože po chvilce položí telefon a prohodí 'everything is fine'.

V terminálu panuje klid a ospalá nálada, rušno tu opravdu není. Na chvíli se jdeme projít ven, počasí je příjemné. Na security je před námi pár lidí, takže tady nestrávíme ani deset minut. Air side prostor už je o poznání plnější, odlétá hned několik letů po sobě v rámci Kanady.

Náš stroj je nový B738 se sharklety, což je moje premiéra. Boarding probíhá kultivovaně a svižně, zaplnění letadla není nikterak hrozné a tak si užíváme spoustu prostoru kolem sebe v zádní části letadla. Na WS let mě KLM logicky nenechalo vybrat sedadla, ale co na nás zbylo není vůbec špatné. Po usednutí na 24F vidím na runway odlétat náš předchozí KLM stroj zpátky do Amsterdamu.

Čekal jsem placený servis, ale dostáváme gratis nealko nápoj, preclíky a sušenku. Výhled na Skalisté hory narušuje mírná oblačnost, ale přesto jsou tu a tam vidět hezké scenérie. Při přiblížení na YVR děláme otočku nad pacifikem a vracíme se jakoby zpět na východ. Taxi trvá dlouho, objíždíme snad celé letiště, pokud jsem to dobře stopoval, zabralo to snad nějakých 20 minut.

poprvé letím se sharklety
poprvé letím se sharklety

WS servis na domesticu příjemně překvapil
WS servis na domesticu příjemně překvapil

North Vancouver
North Vancouver

Na kufr čekáme asi deset minut, nic co by se nedalo vydržet. Před terminálem je parkovací dům, kde sídlí půjčovny aut. Máme objednováno economy u Avisu, one-way YVR-YLW. Pravděpodobně potřebují dostat do Kelowny nové auto, protože mi paní předává klíče od skoro brand new Dodge Grand Caravan GT, což je sedmimístný van ve sportovní verzi s exkluzivní výbavou. Svezení je parádní a pohodlné, motor docela živý, benzín je tu levný, takže vyšší spotřeba mě zas tak netrápí, jsem spokojen.

Naše ubytování na jednu noc je Cambie Lodge nedaleko centra, v klidné rezidenční čtvrti s vlastním parkováním, za ty prachy super. Chvíli čekáme, než nám slečna přijede odemknout a potom značně unavení jdeme poslat do pupku nějakou dobrotu. Zaujal mě opět Ramen v restauraci zvané Hokkaido Santouka. Dobrá volba. V Torontu byl o chlup lepší, ale i tento je na úrovni.

bašta v Hokkaido Ramen Santouka
bašta v Hokkaido Ramen Santouka

Na google maps posléze nacházím nedaleko minipivovar 33 Acres Brewing. Jdeme to omrknout. Mají tu svůj výčep, před hospodou stojí náklaďák s pizza pecí, to vidím poprvé. Je to sice hipsteřina jak vyšitá, ale pivo mají hodně dobré, návštěvu můžu doporučit. Únava po dlouhé cestě a brzkém vstávání je už velká a tak jdeme na ubytko vzdálené pár bloků.

pivko v zajímavém minipivovaru
pivko v zajímavém minipivovaru

naše ubytování v klidné ulici
naše ubytování v klidné ulici

Ráno nás na snídani přivítá paní, co tu zřejmě uklízí a vaří snídaně. Na výběr jsou pouze bezmasá jídla, ale to mi nevadí. Čerstvě připravená vaječná je omeleta je výtečná, žadný pan suchánek se nekoná. V plánu máme dopolední návštěvu Capilano Suspension Brigde, než se posléze přesuneme po Trans-Canada Hwy #1 do Kelowny. Capilano je fajn, za návštěvu určitě stojí, ale cenovka za vstup je vyšší, okolo C$50. Pokud to tady někdy budete chtít navštívit, zcela jistě bych se vyhnul letním prázdninám a směroval to na pracovní týden, což nám potvrdila i milá paní, češka, co emigrovala do Kanady před revolucí a když nás slyšela mluvit česky, hned se k nám hlásila. Asi byla ráda, že může prohodit pár vět v rodném jazyce.

Cesta do Kelowny je pohodová, jakmile se vymotáte z hustého provozu ve Vancouveru, už je to potom balada. Během jízdy uděláme několik zastávek a v podvečer se hlásíme na recepci hotelu Best Western Plus, který má i bazén s waterslide. Zde se setkáváme se sestrou a jejími dětmi (zatím bez švagra, který má ještě pracovní povinnosti v Albertě) a probíráme zážitky z cesty na večeři v nedaleké restauraci. Hovězí steak z Alberty mají skvělý, po právu je toto maso jedno z nejžádanějších na světě.

Další den jedeme vrátit auto na letiště, ikdyž velmi neradi. Obratem si u Hertz půjčujeme další, tentokrát one-way Kelowna-Banff. Na cestu Vancouver-Banff objednání buď nešlo, nebo bylo příliš drahé, už si přesně nepamatuju, proto jsem zvolil 2x one-way. Objednáno máme opět economy a opět dostáváme upgrade. Tentokrát už to ale není tak pohodlné auto, když dostávám klíče od Jeep Wrangler. Ale aspoň je to zajímavé svezení a můžeme v pohodě do terénu, když bude potřeba. Na dlouhé cesty to ale moc není a benzínu si to řekne snad dvojnásobek oproti předchozímu kočáru.

Několik dní strávíme v pronajaté chatě v městečku Radium Hot Springs, které je známé především termály. Jinak tu žije početná skupina potomků německých přistěhovalců. Zde se k nám připojuje švagr a máme tak dvě auta na cestu k nim domů. V Banffu u hotelu Fairmont se zbavíme půjčeného Jeepa a když jsme tady, uděláme si hezký výlet lanovkou zvanou Banff Gondola.

Kdo má rád pozorování wild life, je tato oblast pro něj ideální. Několikrát jsme u cesty viděli mědvědí rodinku, jednou jsme měli štěstí dokonce na grizzlyho. Roční období taktéž hraje do karet, zvěř je hodně aktivní po zimním spánku. Zbytek dolovené jsme potom strávili v Albertě, kde (jak už jsem předeslal), panovalo tento rok krásné počasí a moc jsme si to užili.

skvělý steak v Kelowně
skvělý steak v Kelowně

medvěd
medvěd

Banff
Banff

minipivovar Arrowhead
minipivovar Arrowhead

neudržovaná asfaltová cesta k vodopádům, sněhu na silnici přibývalo a přibývalo, až jsme to vzdali a raději se otočili
neudržovaná asfaltová cesta k vodopádům, sněhu na silnici přibývalo a přibývalo, až jsme to vzdali a raději se otočili

zastávka na Trans Canada Hwy
zastávka na Trans Canada Hwy


YEG-AMS
KLM A330-200 PH-AOM
KL676
26.05.2018 17:35-10:20 (LF 90%)
42J

Jak to ale u dovolených bývý, čas utekl jako voda a blížil se odlet domů. Den před odjezdem jsem udělal check-in, tentokrát nás čekal pouze jeden leg do Amsterodamu s KLM. Sedadla jsem zvolil opět v zadní části, kde se trup zužuje a layout sedaček je 2-3-2. Na letišti byl v sobotním odpoledni klid, vytisknutí palubenky a odbavení zavazadla by bylo rychlé, kdyby starší pán za pultem nebojoval se systémem. Nakonec mu pomohla paní od vedljší přepážky, asi byl strejda první den v nové práci.

náš stroj do AMS
náš stroj do AMS

v YEG byl docela klid
v YEG byl docela klid

zajívamá věž
zajívamá věž

Na tomto letu mě těžce zklamal servis. Když to porovnám s předchozí dálkovkou, tak tentokrát při žádosti o tvrdé + pivo zamítavá odpověď s tím, že může být jen jedno z toho, žádné brambůrky, žádná zmrzlina. Jinak alespoň pozitivní věc, že odlet i přílet byl včas.

jídlo opět takový eco průměr, až podprůmer
jídlo opět takový eco průměr, až podprůmer


AMS-VIE
EasyJet A320 G-EZPB
U27945
27.05.2018 13:45-15:45 (LF 95%)
18F

Návaznou letenku do Vídně jsem koupil separátně od Easyjetu za pár peněz. Čekalo nás tak vyzvednutí bagáže a jeho znovuodbavení. Stále nám zbývalo přes dvě hodiny času, který jsme využili k návštěvě známé vyhlídkové terasy s Fokkerem. Vskutku pěkný stroj to je.

Jakmile jsme se vrátili zptáky na low cost terminál, prošli jsme svižně security a začali prozkoumávat tuto nehostinnou část letiště. Byla to tady moje první návštěva a musím říct, je to jako všude v Evropě smutný příběh. Plno lidí na malém prostoru, člověk nemá kam pořádně sednout, jídlo je předražený s pochybnou kvalitou. Není to až taková mizérie jako na SXF nebo CIA, ale tyto LC terminály nemám vůbec v oblibě.

Při nástupu (pěšmo) jsem očumoval exotické stroje na nedalekých stojánkách. Náš let byl trochu opožděn z důvodu předchozího pozdního příletu stroje z PMI. Ale nic hrozného, pokud si dobře pamatuju, tak po cestě jsme něco stáhnuli a ve Vídni přistáli relativně včas. Z letu si toho moc nepamatuju, protože únava po nočním letu byla veliká a většinu jsem prospal.

exotika v AMS
exotika v AMS

boarding zadními dveřmi
boarding zadními dveřmi

Do Brna jsme měli objednaný transfer u společnosti, kterou využívá naše firma. Nebylo to zrovna levný, ale chtěli jsme to mít rychlé a pohodlné. Pán s cedulkou čekal na příletech a až ke dveřím domu nás dovezl za necelé dvě hodiny. Byla neděle večer a já se začal psychicky připravovat na zítřejší pracovní den.


To je vše z mých tří cest do Kanady během čtyř měsíců v první polovině roku 2018. Doufám, že délka tohoto reportu vás neodradila od předčtení a děkuji všem, co se zdárně dostali až na konec.
Naposledy upravil(a) Mailand dne 31. 12. 2018, 00:31, celkem upraveno 6 x.

Dominik
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 12. 11. 2018, 22:31
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od Dominik »

Ahoj,

zatial sa to super citalo. Tesim sa na dalsie casti a poriadne porovnanie 3 tras. Pripomenul si mi LH a340-600. Do dnes si na tento typ spominam ako jeden z najprijemnesich letov ktory som absolvoval. Haneda-Munich v lete 2014 v economy, v zadnej casti lietadla bolo poloprazdno takze miesta dost a ich IFE hardware mi prisiel velmi stylovy a moderny.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od Mailand »

Ahoj, díky. Pro mě je A346 jeden z nej, ne-li nej stroj. Už kdysi dávno jsem s otevřenou pusou na fotkách obdivoval jeho délku a jsem rád, že se mi splnil sen se s ním (dokonce několikrát) proletět.


Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od Mailand »

přidána II. část

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od beardie »

zatial super TR, diky zan
ked sem poletis nabuduce, tak daj vediet, mozeme dat stretavku

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od alesesl »

Diky za tento TR. Abych pravdu rekl na tuto cast jsem se tesil nejvice. YTZ je super letiste, ja si ho pamatuji na letech z YUL a YOW.

JInak Toronto patri mezi oblibene severoamericke mesta u me. Skoda toho zpozdeni na zaver, Zadal si o nejakou kompenzaci za zpozdeni? JInak super fotky a hlavne gratuluji k pozadani o ruku budouci manzelky.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od Mailand »

beardie píše:zatial super TR, diky zan
ked sem poletis nabuduce, tak daj vediet, mozeme dat stretavku

Díky za pochvalu a za nabídku. Pokud budu mít zase cestu okolo, zkusím se ozvat.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od Mailand »

alesesl píše:Diky za tento TR. Abych pravdu rekl na tuto cast jsem se tesil nejvice. YTZ je super letiste, ja si ho pamatuji na letech z YUL a YOW.

JInak Toronto patri mezi oblibene severoamericke mesta u me. Skoda toho zpozdeni na zaver, Zadal si o nejakou kompenzaci za zpozdeni? JInak super fotky a hlavne gratuluji k pozadani o ruku budouci manzelky.

Děkuji, prý se nedalo odmítnout s takovou scenérií :lol:
YTZ se mi taktéž moc líbilo, když bude zase příležitost, tak bych rád dal i odlet.
Kompenzaci jsem zatím neřešil, ale možná to zkusím.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak

Příspěvek od Mailand »

přidána III. část

Ještě k tomu porovnání aerolinek: u LH mi velmi nechutnalo jídlo, naopak OS ho měl top. KLM byl takový standard. Až na LH zpoždění YYZ-MUC bylo vše vesměs včas. Legroom bych řekl taktéž bez markantnějších rozdílů.
Ono je holt v dnešní době ten economy produkt dost podobný všude, myšleno stejná bída, ale co bysme mohli chtít za ty prachy. Nejhorší na tom je, že servis dokáže být dost rozdílný i v rámci jedné společnosti, jak jsem se přesvědčil na letech AMS-YYC a YEG-AMS, a podobně se vyjadřovali např i rodiče, kteří mají čerstvou zkušenost s IB na trase MAD-MEX-MAD (tam prý dobrý, zpět o dost horší).

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re:

Příspěvek od houslista »

Mailand píše:na konci letu nám bylo dovoleno se přesunout dopředu, Premium Eco ale žádná sláva, kdybych za to měl platit ty prachy..

Já si teda na Y+ u LH stěžovat nemůžu. Byl to můj jediný longhaul, kde jsem doopravdy regulérně spal :mrgreen:. A za ty prachy (cca +100 € oproti Y) uplná paráda :thumbup:

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak (TR komplet)

Příspěvek od Mailand »

Jaký bylo jídlo v PE?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak (TR komplet)

Příspěvek od Fabo »

To samy jako v Eco, ale podavany na normalnim nadobi.

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: Třikrát do Kanady a pokaždé jinak (TR komplet)

Příspěvek od houslista »

Večeře byla asi opravdu Economy, podávaná na porcelánu. Ale snídaně vypadala rozhodně jinak, než na kterou jsem zvyklý z Eco :D

Večeře
Večeře


Snídaně
Snídaně


Odpovědět