Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod alesesl » 20. 12. 2018, 21:05

Dobry den pratele,
Tento TR je z predposledni cesty tohoto roku. Vse zacalo nakupem letenky Levelu za par eur do VLC par mesicu pred odletem. Tehdy jsme (ja, Milan alias Mainland a Vlado alias Context) koupili a nejak na to zapomeli. Pak jsme zacali premyslet kam dal z VLC. Prvne padl napad se znovu vratit na Azory a dat ostrov Flores a Corvo. Ale z duvodu ne zrovna dobrych letovych casu jsme premysleli dal. Pak se objevila letenka VLC-PMI-MAD-OPO za 32 eur s Air Europa. Tak jsme ji vzali, s tim ze tam byl overnight v MAD. Po dalsim rozhodovani kam z OPO padla volba ma maly ostruvek pobliz Madeiry, ostrov Porto Santo, kde jsme vsichni chteli se podivat. Pro cestu do Funchalu jsme zvolili pobocku francouzske Transavia a zakoupili primy let do FNC. Zde jsme meli prenocovani a v sobotu rano nas cekal 7-10 min let s ATR72 spolecnosti Binter Canarias do PXO. V Portu Santu jsme meli domluvene auto na jeden den. Behem cca 9 hod na ostrove byl plan ho cely objet krizem krazem a videt co nejvice rozmanite prirody. Jelikoz prime lety na pevninu neletaji tak casto, tak jsme chteli letet sobotnim vecernim letem do LIS. Tento let stal nejakych 800 kc pres lucky2go. V LIS jsme meli overnight, ale to uz bylo jen se vyspat a v nedeli se dostat nejak domu. Pro cestu z LIS jsme zvolili let TAPu jako pred par lety na ceste z Azor do BRU za krasnych 26 eur. V BRU jsme se par rozdelili, Vlado a Milan si koupili let do VIE a ja do PRG, vsichni s Brussels Airlines s odletem pro Milana a Vlada v 1530 a pro me v 1550 hod do PRG.

mapka.JPG
mapka letu


Vse bylo naplanovano, hotely a auto zarezervovany. Tedka uz jenom cekat. Prekvapive nebyly zadne drasticke zmeny v letovych radech, krom par malych posunu odletu v radu 10-15 min. Jenomze, asi 4 dny pred odletem nam Vlado oznamil, ze z duvodu pracovnich u nej ve firme nebude moct jet, nebot partak, se kterym vlastni firmu spolecne, ma nejake problemy a nebude se moct postarat o chod firmy v jeho nepritomnosti. No s tim se neda nic delat a tak jsme zbyli jen dva.

Odlet z VIE byl v 1050 hod. Jelikoz jsem ja nebo Milan nechteli nocovat ve VIE, tak jsme se rozhodli vyuzit sluzeb CD. Ja jsem vyjizdel Raijetem z PRG v nekrestanskou hodinu 4:50 rano a Milan se ke me pripojil v Brne a pote jsme spolu pokracovali na Wien HBF. Zde jsme prestoupili na jiny railjet spolecnosti OEBB, ktery konci na videnskem letisti. Na letiste jsme dorazili neco malo pod 2 hod pred odletem. Zamirili si to na check in a pote do Jetlounge na snidani.

Level umoznuje OLCI, ale pokud chce mit trosku lepsi mista, tak je lepsi pockat az se co nejvice lidi odbavi a pote vyrazit na prepazku a pokud zbyvaji jen XL mista, tak je bez problemu dostane zadara. Odbaveni probihalo v takove plechove budce naproti Terminal 1, presneji 1A. Ve VIE si nikdy nepamatuji ty jejich terminaly. Vstup do salonku na MC World bez problemu.

Jak uz to byva zvykem u me, tak davam prednost fotkam na dlouhym psanim.

0.jpg
V BRQ jsme se usadili do jidelniho vozu na snidani
0.jpg (22.12 KiB) Zobrazeno 1325 x


1.jpg
Vanocni atmosfera ve VIE


29.11.2018 VIE-VLC LEVEL A321: OE-LCP

2.jpg
Check probiha spolecne jak na lety Levelu tak Vuelingu


4.jpg
Hezka palubka, dokonce i barevna


3.jpg
snidane v JetLounge


5.jpg
Nove barvy Laudamotion - za me palec nahoru, je to takove male retro


6.jpg
VY do BCN na sousedni stojance


7.jpg
Trosku exotika pro nas prazske - EVA air do TPE


8.jpg
Prelet nad Alpami nikdy neomrzi, zvlast kdyz je hezke pocasi


9.jpg
uz jsme skoro ve Valencii


10.jpg
terminal letiste


Po priletu do VLC jsme prosli priletovou halou ven z letiste. Udelali si par fotek a pote prosli pres security do terminalu. Meli jsme cca 2,5 hod na prestup. Chteli jsme do salonku, ale chyba lavky. Air Europa za tento salonek neplati, takze se do salonku, at uz mate jakoukoliv kartu proste nedostanete. Vsak o nic nejde. Namisto chlastani jsme meli cas planovat nasi dalsi cestu v kvetnu/cervnu pristiho roku.

11.jpg
Jeste fotka interieru s milou letuskou


12.jpg
Letistni budova z ulice


29.11.2018 VLC-PMI AIR EUROPA ATR75: EC-MZJ

13.jpg
Takovy model CRJ by se mi doma libil


14.jpg
Nastup do Air Europa Exress


15.jpg
Jeste jedna fotka terminalu


16.jpg
pohled na mesto po startu smer PMI


17.jpg
Po 40 min jsou videt hory na zapadnim pobrezi ostrova


18.jpg
Vystup za sera


Let do PMI trval cca 40 min. Letadlo bylo slusne zaplnene, ikdyz na zacatku pri boarding to vypadalo na 10 lidi. Po priletu jsme sli do salonku na neco k snedku. Milan nebyl jeste odbaveny na let do MAD, tedka uz si ani nepamatuji proc. Pote co se mu to podarilo tak dostal sedacku 35k. Jsem si myslel, ze si dela ze me srandu, jelikoz ja jsem delal OLCI den pred tim a vybral jsem si 15A v B737. Ale ve skutecnosti to tak bylo. Na posledni chvili byla zmena typu z B737 na A332. O to vetsi radost jsme meli, kdyz poslala Air Europa A332 ve Skyteam barvach. Let do MAD trval cca 1 hod.

29.11.2018 PMI-MAD AIR EUROPA A332: EC-LQP

19.jpg
salonek v PMI


20.jpg
vyber jidla byl fajn


21.jpg
a piti taky


22.jpg
Nastup busmo do A332


23.jpg
Interier uz neco pamatuje


30.11.2018 MAD-OPO AIR EUROPA E195: EC-KYO

Po priletu do Porta jsme zamirili na tramvaj do centra. Bohuzel pocasi nebylo nic moc. Centrum zahalene do mlhy. Chteli jsme videt most Luís I pres reku Douro. Co naplat, most jsme presli v mlze na druhou stranu a pote se vratili zpet do mesta. Bylo sychravo, tak jsme zapadli na horky napoj a neco k jidlu do mistniho podniku. Asi po hodince vevnitr se zacalo vyjasnovat a dokonce vykukovat slunicko. Jenze uz nebyl cas se vracet k mostu a tak jsme sli na tramvaj, ktera nas vzala na letiste.

24.jpg
Salonek v MAD


25.jpg
Ovoce stalo za starou belu


26.jpg
Po priletu do Porta


27.jpg
Embraer je jeden z mych oblibenych RJs


28.jpg
Metrotramvaj z letiste do centra


29.jpg
Zimni Porto v ranni mlze


30.jpg
Fonte da Juventude / "Menina Nua"


31.jpg
Praça da Liberdade


32.jpg
Budova vlakoveho nadrazi - Porto São Bento


33.jpg
Stare domky pod mostem Luís I


34.jpg
Sami vidite jaka byla mlha


35.jpg
Pred cestou na letiste se konecne vycasilo - Praça da Liberdade


36.jpg
Nevadilo by mi si chvilku sednout a pohoupat se...


pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 20. 12. 2018, 22:07, celkem upraveno 2 x.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo

Příspěvekod alesesl » 20. 12. 2018, 21:06

30.11.2018 OPO-FNC TRANSAVIA FRANCE B738: F-GZHY

Na let Transavie jsme se odbavili dopoledne. Mila teta na check inu nemela problem nam dat exity. Transavia tuto linku jako ORY-OPO-FNC-OPO-ORY. Let nebyl nijak obsazen, tipoval bych tak 60%. Let trval priblizne 1:45 hod. U Madeiry bylo zatazeno, nizke mraky a ja uz si rikal zda pristaneme. Letiste jsme obleteli z jihovychodu, pote udelali ostrou zatacku ve vysce cca 380m nad morem a vcelku v pohode pristali na letisti Cristiana Ronalda. Az k nasemu prekvapeni jsme zjistili, ze vetsina letu divertovala, nebo byla uplne zrusena anebo vyckavala. Asi piloti Transavie meli vetsi koule na pristani nez ten zbytek. Na FR24 vyckaval i let Germania z TXL, nez divertoval do Porta Santa.

Z letiste jsme vzali Aerobus do mesta, kde jsme meli zamluveny apartman. Ja uz jsem na Madeire byl pred par lety. Nejvice jsem se tesil na ostrov Porto Santo, ktery mi porad chybel ve sbirce. Vyrazili jsme vecer na kratkou prochazku do centra, na veceri a taky do supermarketu si koupit snidani na dalsi rano.

37.jpg
Budova letiste OPO


38.jpg
FIDS


39.jpg
Nastup do naseho buliku


40.jpg
Opoustime pevninu


41.jpg
Letiste Funchal na prave strane


42.jpg
Ostra zatacka a jde se na finale


43.jpg
Vystup za deste


44.jpg
Zde maji prijemnou vyhlidkovou terasu bez skla nebo pletiva


45.jpg
Vetsina letu diverted nebo cancelled


46.jpg
Timto strojem zitra poletime do Porta Santo


47.jpg
Vecerni ulice Funchalu


48.jpg
dobre znama trznice - Mercado dos Lavradores


50.jpg
Vecere v restauraci u trznice


51.jpg
Hojne prodavana mistni ryba Black scabbardfish - nevim jak se to rekne v cestine


01.12.2018 FNC-PXO BINTER CANARIAS ATR75: EC-LGF

Rano na letiste jsme jeli opet Aerobusem nekdy okolo 5 hod. Na let do PXO jsem se tesil, protoze je to relativne kratky let, cca 7-15 min, v nasem pripade trval 11 min. Pred par lety tuto linku provozovala spolecnost AERO VIP, ale nyni smlouvu vyhrala spanelska spolecnost Binter Canarias. Letuska pri nastupu rozdala malou cokoladovou tycinku, mokry ubrouset a vodu. Obsazenost tohoto letu byla cca 50%.

Po pristani na PXO jsme si vyzvedli vuz, ktery jsme si zamluvili den predem. Pronajem stal 40eur, coz je velmi prijatelna cena. Po vyzvednuti auta jsme objeli letiste, a pote zamirili na vyhlidku na ostrov De Ferro. Po jsme to vzali pri pobrezi do Calheta odkud je zase vyhled na ostrov Cal. Bylo krasne pocasi, proto jsme se rozhodli, ze objedeme cely ostrov dokola a pote pojedeme na pozdni obed az odpoledne. Z Calhety jsme to vzali pres centrum Porto Santa na vyhlidku za meste a pote cestou ER111 objeli ostrov z vychodu na zapad. Podobne jako Azory je Porto Santo cele zelene, pucici, proste takova pohoda, klid. Jelikoz jsme tu byli mimo sezonu, tak turistu jsme videli pramalo. Ostrov je opravdu malebny, jedna velka dlouha piscita plaz ktera se tahne pri pobrezi az do Calhety musi byt hojne vyuzivana pres leto. Obed v centru mesta stal za starou belu. Proto ani nedavam fotku. Pote jsme si prosli promenadu, molo, posedeli v parku, nakoupili pohledy a pomalu vyrazili na letiste. Jeste jsme museli najit mistni benzinku, jedinou na ostrove, dotankovat a vratit vuz.

52.jpg
Ranni odlety z FNC


53.jpg
u gatu jsme byli relativne brzy


54.jpg
Pohled z vyhlidkove terasy na let TAPu do Porta


55.jpg
Obcerstveni na palube


56.jpg
pohled na Sao Lourenco Madeira


57.jpg
po par minutach letu je videt dlouha piscita plaz na Portu Santu


58.jpg
Vystup z letadla na malem letisti PXO


59.jpg
Uvnitr letistni budovy


60.jpg
Krasne pohledy hned z letiste


61.jpg
Terminal letiste vcetne veze


62.jpg
Trosku zmatene hodiny na letisti


63.jpg
Pohled z vyhlidkove terasy na plochu


64.jpg
Nase auto na severni casti letiste


65.jpg
piskovcove ukazy


67.jpg
Ilheu De Ferro


68.jpg
Vedlejsi cesty byly jen sotolinove


66.jpg
pohled na ostrov Cal z Calhety


69.jpg
Nad Calhetou je vyhlidka skoro na cele Porto Santo


70.jpg
Pohled na plaz z vyhlidky


71.jpg
A jeste jeden na ostrov Cal


72.jpg
Pohled na Porto Santo z druhe strany, z vyhlidky na pristavem. Letiste je na pravem casti uprostred, budova v barve slonove kosti


73.jpg
Vyhled smerem Ponta Do Passo


74.jpg
Pocasi se opravdu vydarilo a nikde skoro ani zivacka


1.jpg
A vsude to krasne kvete


75.jpg
pobliz Ponta Do Ninho Do Guincho


76.jpg
opet pobliz Ponta Do Ninho Do Guincho


Pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 20. 12. 2018, 21:41, celkem upraveno 1 x.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo

Příspěvekod alesesl » 20. 12. 2018, 21:06

77.jpg
Pohled na letiste z vyhlidky uprostred ostrova


78.jpg
Nektere cesty byly dlazdene kostkama


79.jpg
velmi hezky park s posezenim s vyhledem na centrum mesta
79.jpg (355.44 KiB) Zobrazeno 1298 x


80.jpg
Câmara Municipal de Porto Santo - radnice


81.jpg
Igreja Matriz


82.jpg
Na promenade


82.1.jpg
Palmova alej u promenady


83.jpg
molo


84.jpg
Na lavicce v parku


85.jpg
Paróquias do Porto Santo


01.12.2018 PXO-LIS TAP PORTUGAL A319: CS-TTO

Na letisti jsme byli relativne brzy, ale museli jsme jeste dopsat pohledy a udelat OLCI na dalsi lety. Prilet do LIS byl nekdy po 20 hod vecer. Ubytko jsme meli rezervovane v Radissonu u letiste. Hotel poskytuje shuttle zdarma pouze rano, proto jsme na cestu na letiste vyuzili sluzby UBERu. Jeste ale nez jsme opustili terminal jsme si zasli na veceri do salonku TAPu. Na hotelu jsme uz jen dali sprchu a padli do rise snu. Rano jsme museli brzy vstavat, nebot nam to letelo okolo 830 hod do BRU. Cas byl jen na snidani v salonku a jeden nebo dva drinky.

86.jpg
Klidni sobotni vecer. Zajimavy let spolecnosti Atlantic Airways v pondeli


87.jpg
CS-TTO po priletu z LIS


88.jpg
Poslednich par pax nastupuje na let do LIS


89.jpg
servis na letu do LIS


90.jpg
Vytouzena postel po dlouhem dni


91.jpg
koupelna


02.12.2018 LIS-BRU TAP PORTUGAL A319: CS-TTM

Nastup do letadla byl busmo. V LIS panovala velmi husta mlha a tak jsem mel obavy jestli odletime nacas. Po nastupu do letadla jsme stali na miste vic nez hodinu a az pote sli na start. V BRU jsme pristali cca se 45 min sekerou. Nastesti jsme zde meli necele 3 hodky na prestup, takze nebyl zadny stres. Po priletu jsem to vzal do Victoria’s Secret, nakoupit nejake potrebne veci pro pritelkyni, nez jsme zapadli do Loft salonku na belgicke pivko.

92.jpg
Mlha v LIS


93.jpg
Snidane v salonku v LIS


94.jpg
mega G&T


95.jpg
Nastup do letadla


96.jpg
Servis na letu do BRU


97.jpg
logo jet venovany René Magritte


02.12.2018 BRU-PRG BRUSSELS AIRLINES A320: OO-SNI

Salonek v BRU prosel velmi prijemnou rekonstrukci a taky se zvetsil. Pamatuji si na casy, kdy ve spicce tu bylo brutalne narvano a nedalo se hnout. Po ukojeni chutovych bunek prisla slina i na pivko. Milan se ujal role vycepniho a docela mu to slo. Okolo 15 hod jsme se rozloucili, poprali si hezke svatky. Milan vyrazil na svuj gate odkud mu to v 1530 letelo do VIE. Ja dal jeste jedno pivko a okolo 15:20 vyrazil na svuj gate, odkud jsem letel do PRG v 1550. V PRG a VIE jsme pristali nacas, asi v 5 min casovem rozpeti.

98.jpg
Loft lounge v BRU


99.jpg
Nova cast


100.jpg
Milan se stal docasnym vycepnim


101.jpg
Jidlo bylo obstojne, pivko opet top


102.jpg
Sladka tecka na zaver


103.jpg
Z okna bylo porad na co koukat - Dasenka letela na letu LX do ZRH


104.jpg
Kdo vi jak dlouho cekali na kufry zakaznici Menzies


Doufam, ze i tento TR byl pro Vas zajimavy. Hezky zbytek vecera.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 21. 12. 2018, 12:02, celkem upraveno 3 x.

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 33
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo

Příspěvekod Adam96 » 20. 12. 2018, 22:28

Paradni! Takovehel kombinovane vylety jsou skvele. A docela zavidim tu typovou diverzifikaci letadel. :) Ve Funchalu jsme se o kousek minuli, ja jsem byl na Madeire 21-25.11.

Puvodne jsem mel v planu kvuli akcnim letenkam s Binter Canarias nasledovne:
20/11 VIE-ACE s Laudamotion
20/11 ACE-LPA s Binter Canarias
20/11 LPA-FNC s Binter Canarias
a zpet 25/11 s Eurowings pres DUS.

Nicmene kvuli problemum s dovolenou jsem zvolil nudne PRG-LIS-FNC-LIS-VIE s TAP Air Portugal s dlouhym layoverem v Lisabonu s tim, ze se aspon podivam do centra hlavniho portugalskeho mesta, coz stejne dopadlo tak, ze jsem celych krasnych 6 hodin sedel na letisti s otevrenym pracovnim notebookem.

Ve FNC k memu zklamani :D pristani jak do perinky bez turbulenci a odlet jsem take temer necitil. Kamaradce, ktera letela FNC-BSL 26/11 uz ale kvuli pocasi let zrusili - vetsina letadel ten den divertovala na Porto Santo a k veceru s velkymi zpozdenimi z Madeiry odletly, nicmene EZY v PXO sice pristalo, ale pak odletelo do TFS, aby druhy den rano preletelo zpet do FNC a nasledne odletelo jako specialni let DS9908, cemuz moc nerozumim.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo

Příspěvekod alesesl » 21. 12. 2018, 00:09

Adam96 píše:Paradni! Takovehel kombinovane vylety jsou skvele. A docela zavidim tu typovou diverzifikaci letadel. :) Ve Funchalu jsme se o kousek minuli, ja jsem byl na Madeire 21-25.11.

Puvodne jsem mel v planu kvuli akcnim letenkam s Binter Canarias nasledovne:
20/11 VIE-ACE s Laudamotion
20/11 ACE-LPA s Binter Canarias
20/11 LPA-FNC s Binter Canarias
a zpet 25/11 s Eurowings pres DUS.

Nicmene kvuli problemum s dovolenou jsem zvolil nudne PRG-LIS-FNC-LIS-VIE s TAP Air Portugal s dlouhym layoverem v Lisabonu s tim, ze se aspon podivam do centra hlavniho portugalskeho mesta, coz stejne dopadlo tak, ze jsem celych krasnych 6 hodin sedel na letisti s otevrenym pracovnim notebookem.

Ve FNC k memu zklamani :D pristani jak do perinky bez turbulenci a odlet jsem take temer necitil. Kamaradce, ktera letela FNC-BSL 26/11 uz ale kvuli pocasi let zrusili - vetsina letadel ten den divertovala na Porto Santo a k veceru s velkymi zpozdenimi z Madeiry odletly, nicmene EZY v PXO sice pristalo, ale pak odletelo do TFS, aby druhy den rano preletelo zpet do FNC a nasledne odletelo jako specialni let DS9908, cemuz moc nerozumim.


Dekuji, i ten tvuj puvodni routing pres Kanary neni mene zajimavy. Vypada to, ze v sobotu leta linka FNC- Kanary. Tedka nevim ktere letiste, ale asi LPA. Asi to bude kvuli stridani posadek, nebo vymene stroje kvuli udrzbe.


michal4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 203
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Online

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod michal4 » 21. 12. 2018, 11:29

Super report i výlet ;)

Když jsem četl o přestupu z Valencie na let na Mallorku, na který bylo pod tři hodiny, tak mě napadlo - máte připravený nějaký záložní plán pro případ zpoždění? ;)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod alesesl » 21. 12. 2018, 11:57

michal4 píše:Super report i výlet ;)

Když jsem četl o přestupu z Valencie na let na Mallorku, na který bylo pod tři hodiny, tak mě napadlo - máte připravený nějaký záložní plán pro případ zpoždění? ;)


Zalozni plany ne. Mam predstavu co a jak leta kdyz by jsme se nekam potrebovali dostat, kdyby nam to uletelo, ale dopredu nic neresime.

martinpes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12. 10. 2014, 17:57
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod martinpes » 22. 12. 2018, 15:04

black cabbardfish se česky jmenuje tkaničnice tmavá

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod alesesl » 23. 12. 2018, 16:46

martinpes píše:black cabbardfish se česky jmenuje tkaničnice tmavá


Dekuji. Tak takovy nazev ryby jsem nikdy neslysel.

martinpes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 12. 10. 2014, 17:57
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod martinpes » 23. 12. 2018, 19:57

Já taky ne, to Onkel Google hilft! :D

https://www.biolib.cz/cz/taxon/id149510/

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2680
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod Fabo » 26. 12. 2018, 01:23

Je to supr. Za sebe musim s ostudou rici, ze jsem jeste na jihozapadni strane Pyreneji nebyl. Asi bych to mel cim driv napravit.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Pres Mallorku a Madeiru na Porto Santo (TR komplet)

Příspěvekod alesesl » 27. 12. 2018, 08:00

Fabo píše:Je to supr. Za sebe musim s ostudou rici, ze jsem jeste na jihozapadni strane Pyreneji nebyl. Asi bych to mel cim driv napravit.


Tentou kout Evropy urcite stoji za navstevu a poznani, obzvlast v zime, kdyz clovek nema rad velke paraky, tak zde je vic nez prijemne.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů