Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Status: Offline

Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Lemon » 05. 02. 2019, 13:16

A stejně se spálil...

Poslední zkušenost s ČSA (TVS, SW nebo kdo to teď je…) před týdnem mne utvrdila v tom, že pro feedery už budu používat výhradně AF/KL. Nejede přes to vlak. Letenku PRG-CDG-ATL-IAH jsem kupoval pár dní před odletem, takže se mi bohužel nepodařilo do itineráře vklínit dřívější odlet s AF na CDG.

Už online odbavení začalo ne zcela hladce, letenka 006, vystavená DL - očividně segment do CDG byl v ČSA tarifu LITE, takže seating jen za peníze. Whatever... dokud jsem nezjistil, že mne systém usadil v tom B73M do poslední řady na prostřední sedačku. To už mi vzhledem k 1:25 na přestup na CDG přišlo jako docela podstatný detail, tak jsem obětoval 260,- Kč za 4C. No proč ne.

Já jsem co se týče dopravy vcelku splachovací (i TVS jsem loni za dovolenkový charter na RHO pochválil), ale na check-inu jsem se nas*al doběla. Protože vím, že na některých letištích v Asii je potřeba mít v ruce plastovou kartičku (protože v telefonu si status může každý nakreslit, že?), tak jsem vyhrabal svoji DL Plat, protože by se mi mohla hodit i u checkinu ČSA.

Checkin začal tím, že kde mám vytištěnou ESTu (WTF? Ale už to tu někdo zmiňoval, tak jsem ji radši začal preventivně vozit. Díky!)? Tak se žoviálně ptám, co je to za novinku a odpovědí kyselé slečny je "to je tak odjakživa"... :roll: Pak už to bylo extra rychlé - na můj vkus až moc, protože slečně kyselé říkám, zda mi může hodit na kufr priority štítek... I tenhle nepatrný detail jsem považoval za teoreticky rozhodující pro shledání s kufrem v cílové destinaci.... Prý nemůže: "s balíčkem LITE nemám nárok na Sky Priority", tak kontruji s tím, že je mi balíček vcelku lhostejný a Sky Priority vychází z toho, že jsem SkyTeam Elite+... tak mi ještě víc kysele přilípne priority na tag a zasyčí něco jako "ale stejně nemůžete". :crazy: Tak už jsem ani neměl sílu řešit, že nemám SkyPriority na palubních vstupenkách a stejně tak ani číslo FFP. Letiště bylo prázdné, takže přednostní security nemá smysl, a míle kdyžtak reklamuji. Takže tady ani plastová kartička nefungovala...

Do sálonku Erste jsem se také málem nedostal, protože se změnou handlingu patří ČSA do Menzies salónku. Ale aspoň tady kartička Delty zafungovala (podpořeno taky možná tím, že jsem slečnám řekl, že tady u nich je to stejně lepší - což je zcela vážně potěšilo).

Priority boarding jsem neřešil, měl jsem lístek do uličky na 4C - nemám problém dát batoh s počítačem pod nohy. Překvapením bylo, že do toho OK-SWB dali "byznys" do prvních třech řad, ale divider až za čtvrtou. Start o 25 minut později vůči plánu, ale tak to měli pár okolních dnů kvůli de-icingu téměř všichni... Akorát to změnilo čas přestupu v CDG na hodinu, což není nikdy nic moc... K letu žádných připomínek, personál v pohodě, i o ty lidi v bizu se starali a třetinka plzně za 95,- Kč - no byla studená... Přílet na CDG terminál 2D (oproti standardnímu 2F u AF) nebyla zase taková tragédie jak jsem čekal a transfer autobusem na 2E (gates K) byl překvapivě rychlý, přestože to značení transferu je fakt podivné... na předodletový drink v salónku to nebylo - na další let dorazil mezi posledníma...

Kufr do cíle dorazil - jen ten vlepený priority štítek byl utržený přesně podél obou hran jinak netknutého tagu, což jsem ještě nikdy neviděl... ale nemám v úmyslu tím cokoliv naznačovat - a to i přesto, že jsem na odbavení kufr odjíždět neviděl... :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Celou dobu od odbavení jsem přemýšlel, zda jsem blbej já a něco dělám špatně a nebo není chyba na mém přijímači... tak jsem si říkal, že balíček LITE bude něco jako Delta Basic Economy, kde člověk přijde o většinu svých ST+ benefitů, ale ouha - podle Delty je to tak, jak mi to dává smysl...

"When flying on a Basic Economy fare, Medallion members will continue to enjoy waived baggage fees, Priority Check-in, Priority Boarding and Medallion mileage bonuses. However, please note Medallion members will not receive paid or Complimentary Upgrades to first class, paid or complimentary Preferred Seats, or paid, or complimentary Delta Comfort+™ when flying on a Basic Economy fare."

I na stránkách ČSA to chápu spíše jako že Economy tarify LITE a PLUS nedají SkyPriority, ale Economy tarif FLEX už ano... v tom případě by se mnou mělo být analogicky vyjebáno i třeba s tarifem PLUS, což už se mi příliš nezdá...

Stejně bych byl ze zvědavosti rád, kdyby mi zde někdo moji představu, že nejsem úplně blbej, potvrdil/vyvrátil... :D Díky moc! :thumbup:
(a taky možná většina hejtu jde víc na Menzies, než ČSA samotné, ale když si kupuju nějakou službu, tak se mi to příliš nechce řešit).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A nakonec jsem se rozepsal nějak moc, tak z původního příspěvku do vlákna ČSA dělám lehký foto TR a přihazuji pár fotek. :D

Itinerář
PRG-CDG DL8738 OK Boeing 737 MAX 8 (reg. OK-SWB) - Y
CDG-ATL DL85 DL Boeing 777-200ER (reg. N867DA) - Y (úspěšný upgrade do Y+ na prostřední sedačku opuštěn pro uličku v Y)
ATL-IAH DL1696 DL Airbus 319 (reg. N342NB) - C (gate upgrade)
HOU-ATL DL2230 DL McDonnell Douglas-88 (reg. N974DL) - Y+
ATL-EWR DL2410 DL McDonnell Douglas-88 (reg. N908DE) - C (gate upgrade)
JFK-AMS DL46 DL Boeing 767-400ER (reg. N839MH) - Y+
AMS-PRG DL9532 KL Embraer 190 (reg. PH-EZV) - Y

Tak na tenhle pohled jsem chtěl původně počkat až na červen na RHO... :)
01.JPG

A tohle jsem myslel, že nikdy v životě neuvidím... :lol:
02.JPG

03.JPG

Spěcháte? Tak vás zaparkujeme na remote standu a řidič plného autobusu přestane koukat v mobilu na FB a rozjede se až poté, co ho seřve z plochy supervisor...
04.JPG

05.JPG

Catering v DL Y - na letech do US je (narozdíl od letů opačným směrem) spíše máslo a ne nechutný vegetable oil spread - roztíratelnost nicméně 3/10 (téměř zmrzlé)
06.JPG

Houston (Hobby)
07.JPG

Občerstvení v Comfort+ u DL - stejné jako v C na regionálních letech v tomto itineráři. S tím rozdílem, že v C je lepší sedadlo (mírně) a pre-departure beverage...
08.JPG

Atlanta
09.JPG

10.JPG

JFK Terminál 4
11.JPG

12.JPG

13.JPG

Ranní Embraer na letu KL1351 do PRG - a pro mne standardní kombinace - pivo, káva a sendvič v ceně...
14.JPG


Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Eidi » 05. 02. 2019, 13:54

Díky za trip report.

Napadlo mě k tomu, že pro cesťáky to může bejt celkem matoucí, pokud letí v rámci SkyTeam aliance, a produkt každý aerolinky je tak výrazně jinej a je ve finále nejasný (minimálně pro mě z textu to tak bylo), co je součástí služby/produktu nebo neni. A vůbec fakt, že na linkách OK operujou mašiny SW...

Když už teda SW/ČSA feed, stála aspoň ta B38M za to?

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Lemon » 05. 02. 2019, 14:05

Eidi píše:Díky za trip report.

Napadlo mě k tomu, že pro cesťáky to může bejt celkem matoucí, pokud letí v rámci SkyTeam aliance, a produkt každý aerolinky je tak výrazně jinej a je ve finále nejasný (minimálně pro mě z textu to tak bylo), co je součástí služby/produktu nebo neni. A vůbec fakt, že na linkách OK operujou mašiny SW...

Když už teda SW/ČSA feed, stála aspoň ta B38M za to?

Není zač, rádo se stalo... podle mého je jediné, co drží tenhle model (a nejen u OK), je to, že stačí posunout divider a to co bylo Y je najednou C a obráceně... nejednotné livery je už věc druhá a zajímalo by mě, co na tohle budou alianční partneři říkat...

A co se týče letadla, tak nyní jsem to nějak neřešil a spíš si hrál s myšlenkou, zda to v CDG stihnu... nicméně loni jsme s tím letěli z RHO (viz TR zde zde) a mimořádně mne překvapilo jak bylo letadlo tiché... při startu jsem mohl normální hlasem mluvit s manželkou přes uličku... místa tak nějak normálně - necítil jsem se nijak stísněně...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 422
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Nemec » 05. 02. 2019, 14:21

Nárok na SkyPriority s kartičkou normálně je, ať má člověk jakýkoliv tarif. TZN. is Lite může mít SP člověk kufr zdarma k odbavení, případně dva pokud má Lite s kufrem a tak... Jinak všechny letenky v eco, co jsou prodaný s jiným kódem než 064 se automaticky hážou do Lite, nehledě jestli člověk koupil tarif s kufrem nebo ne, nevím z jakého důvodu už teda...

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Eidi » 05. 02. 2019, 14:50

Lemon píše:A co se týče letadla, tak nyní jsem to nějak neřešil a spíš si hrál s myšlenkou, zda to v CDG stihnu... nicméně loni jsme s tím letěli z RHO (viz TR zde zde) a mimořádně mne překvapilo jak bylo letadlo tiché... při startu jsem mohl normální hlasem mluvit s manželkou přes uličku... místa tak nějak normálně - necítil jsem se nijak stísněně...


Supr report. Díky. Souhlasim s tim, že to s TVS neni až tak šílený, jak se o tom mluví/píše. Minimálně v mym případě jsem absolvoval na konci září PRG-AGP-PRG, mašiny OK-TSH (YOM 4/2000, mašina teda starší, bylo to vidět na interiéru, ale bylo čisto... trochu míň místa na nohy) a OK-TVY (YOM 3/2007, mašina na tom byla vevnitř líp, čisto, místo na nohy bylo lepší - 6A). Ale posádka vlastně v pohodě, milá, palubní servis taky v pohodě.
Bezpochyby neřikám, že by to SWG nemohl dělat líp, ale vlastně pokud bezpečně doletim v důstojnejch podmínkách do cíle, tak v pohodě.
Pravda, že pokud je tam víc jak 45 min zpoždění na odletu/příletu, tak je to otravný, a pak člověk neřeší zbytek.


jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 632
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod jencik » 05. 02. 2019, 14:55

https://www.skyteam.com/cs/skypriority-page/skypriority-results

Ak mas elite plus, tak je uplne jedno, aku mas booking class. Myslim, ze Menzies bude trapit problem viacerych podobnych firiem, vsetci skusenejsi idu bud niekde inde alebo v ramci spolocnosti karierne postupia do zahranicia. Tym padom sa kladie mensi doraz na to, aby ludia za prepazkami ovladali vsetky pravidla, sup len uplne minimum a makas. Preto potom poziadavky na papierovu ESTU, neznalost viacerych postupov atd. Minuly rok som letel navyse s pasazierom so specialnou asistenciou, tam si OLCI ani neurobis, potom na check ine zistis, ze clovek, ktory potrebuje asistenta sedi sam uplne inde ako zvysok lietadla, co nasledne sposobi presadenie neurciteho mnozstva cestujucich v lietadle (plati aj pre KL, v AF to zvladli) Podobne problemy mava Aeroflot, ked na OLCi umozni ludom booknut emergency exit a potom na gate rozsadia cele lietadlo. To byva na SVO vcelku veselo, ale dezurne maju v p***

S TVS to samozrejme sialene je, ale nema zmysel porovnavat chartre na RHO a lety, kde ma este clovek prestup na let s aliancnym partnerom, to nastava prava kovbojka a amaterizmus vyplava hned na povrch

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Eidi » 05. 02. 2019, 15:09

jencik píše:S TVS to samozrejme sialene je, ale nema zmysel porovnavat chartre na RHO a lety, kde ma este clovek prestup na let s aliancnym partnerom, to nastava prava kovbojka a amaterizmus vyplava hned na povrch


Asi bych si SWG/ČSA nevybral jako feeder let. V jejich případě maximálně Point-to-point, jinak ne.

Ale neřekl bych, že je to s TVS tak šílený - na druhou stranu TVS nemám tak nalítaný. Jsou věci, který zvládaj líp a hůř, ale mohli by to umět dělat o kus líp. Lidi s nima ale přesto stále lítaj (to neni alibismus, to jen konstatuju). Když srovnám TVS před X lety a teď, tak je to lepší. TVS potřebujou na linkách konkurenci, aby je to donutilo se snažit a outperformovat.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 966
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod dejavu » 05. 02. 2019, 15:38

Letěl jsem s ČSA CDG 22.1. a zrovna jsem si říkal, že kdo to má na krátký přestup na 2E, tak má problém. Zpoždění asi 40 minut, výstup na CDG busmo do sněhové vánice po nezakrytých schodech. A rozkopaný déčko je samo o sobě lahůdka. Zpět opět nástup busem, letuška ale říkala, že je to loterie, někdy gate, někdy bus.
V každém případě na palubě žádný problém, tam OK-TST, zpět maxík OK-SWE a subjektivně víc místa v tom starším. Oba lety plné.

Odbavení v Praze v pohodě, akorát bylo rozhodně rychlejší jít i s OLCI na běžnou přepážku než na Bag Drop Off. Ale všeobecně tam moc lidí nebylo. Dáma mi ochotně udělala odbavení i na zpáteční let.

PS: jedna zajímavost. Kolega měl zpět letět v poledne ale nějak to nevěděl/zazdil, takže letěl se mnou až večer. Což byl samozřejmě problém. Poslední let do PRG (včetně přestupů), přes ČSA a SW vyprodáno, přes AF poslední sesle v byznysu za 650 euro. No a přes US AF byl ten byznys za 450 dolarů.

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 543
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod MarcosFT » 05. 02. 2019, 20:49

Krásné, trefné.

Já minulý týden po long haulu (sice po Fku) čekal 6 hodin na AF než letět s tímto hnusem.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5008
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Globik » 05. 02. 2019, 21:13

dejavu píše: přes AF poslední sesle v byznysu za 650 euro. No a přes US AF byl ten byznys za 450 dolarů.

Dalo se to zaplatit českou kreditkou? Mně to před cca 10 lety nepustilo, na US verzi webovek to odmítalo platbu neamerickou kreditkou.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5315
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Online

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod flyingblue » 05. 02. 2019, 21:13

Pri kvalifikovanem odhadu kvality odbaveni meznies/travel/csa jsem si nechal vystavit orazitkovane potvrzeni, ze kufr mam v cene :-)

Michal1
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 74
Registrován: 03. 05. 2008, 23:31
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod Michal1 » 06. 02. 2019, 00:16

Lemon - nejste v tom sám. Nemá cenu vypisovat celou v podstatě stejnou (jen v něčem o poznání horší) zkušenost. Tedy jen instantně - také jsem si koupil PRG-CDG-ATL-SRQ a nic zlého netuše dorazil na Check-in. K mému pŕekvapení letěl stroj SW. A začalo to. Byť jsem Delta Diamond, nešel kufr (o dvou, které jsem měl, nehovoříc). Také jsem spadl do "Package Lite" ani jsem nevěděl jak a proč. Žádném Priority se nekonalo. Také jsem si nemohl (alespoň malinko) vybrat sedadlo. Na gate byly tři grácie, které tam působily zřejmě buď z donucení nebo nějakého zvláštního masochismu. Jen naše zpoždění na odletu bylo delší - 60 minut. Přistání na CDG (i při hodinovém zpoždění) samozřejmě na plochu, pak dva autobusy, přičemž první čekal na druhý, takže bylo jedno, kde v letadle sedíte. Rozjeli jsme se až s posledním cestujícím. Na přestup jsem měl na CDG 35 minut - nějakým zázrakem jsem to za cenu středně silného infarktu dal. Má zavazadla ale nikoli. Při cestě zpět jsme měli v CDG zpoždění na odletu do PRG 2 hod 15 minut. V gate nevěděli, kdy se bude odlétat, tak jsem si našel čislo a zatelefonoval na ČSA, kdy budeme odlétat. Slećna pravila, že stroj se pŕipravuje ke startu z Prahy, protože v Paříži zuřila sněhová bouře a nedostali povolení k odletu. To, že sedím od 6 hodin ráno v CDG a koukám na modré nebe a suchou dráhu jsem si nechal pro sebe. Opět stroj SW, tentokrát ale mnohem méně místa, sardinky a klaustrofobický pocit z místa 9A.

Zařekl jsem se, že již nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy již nechci letět s ČSA, protože nevím, s čim se setkám. Příšte pouze AF nebo KLM.
A pak jsem se podíval na další dvě letenky, které již mám koupeny na stejná letiśtě. Já debil!

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 966
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod dejavu » 06. 02. 2019, 00:54

Globik píše:
dejavu píše: přes AF poslední sesle v byznysu za 650 euro. No a přes US AF byl ten byznys za 450 dolarů.

Dalo se to zaplatit českou kreditkou? Mně to před cca 10 lety nepustilo, na US verzi webovek to odmítalo platbu neamerickou kreditkou.

Jo jo. Bez problemu, delali jsme to pres mobil. A fakt bylo plno.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5315
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Online

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod flyingblue » 06. 02. 2019, 07:06

Michal1 píše:Zařekl jsem se, že již nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy již nechci letět s ČSA, protože nevím, s čim se setkám. Příšte pouze AF nebo KLM.
A pak jsem se podíval na další dvě letenky, které již mám koupeny na stejná letiśtě. Já debil!


Bohuzel v Praze zadny stroj AF nenocuje, takze je dost komplikovane rozumne stihat v Parizi americke spoje. Ale zkus si vylejt frustraci na zakaznicke lince aerolinky, ktera Ti prodala letenku.

Kdyz bude dost stiznosti, tak treba AF necha jednu A320 v Praze prenocovat.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2717
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, brzy PRG Zapad
Status: Offline

Re: Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)

Příspěvekod alesesl » 06. 02. 2019, 09:48

flyingblue píše:
Michal1 píše:Zařekl jsem se, že již nikdy, nikdy a ještě jednou nikdy již nechci letět s ČSA, protože nevím, s čim se setkám. Příšte pouze AF nebo KLM.
A pak jsem se podíval na další dvě letenky, které již mám koupeny na stejná letiśtě. Já debil!


Bohuzel v Praze zadny stroj AF nenocuje, takze je dost komplikovane rozumne stihat v Parizi americke spoje. Ale zkus si vylejt frustraci na zakaznicke lince aerolinky, ktera Ti prodala letenku.

Kdyz bude dost stiznosti, tak treba AF necha jednu A320 v Praze prenocovat.


Jeden cas, pred cca 7-8 lety, netusim kdyz presne to bylo, kdyz AF/OK se rozkromtrili co se tyce cs na trase PRG-CDG-PRG a zacali kazdy zvlast posilat na teto trase svoje letadla bez moznosti sdileni kodu, tak melo AF vecerni let do PRG, ktery tu nocoval a odletal snad 10 min pred odletem CSA. VIm o tom, nebot jsem s tim letel s mamou tehda do EDI.

Mozna je cas, aby se to vratilo, tak jako to ma KL momentalne a problem QS/OK kockopsem bude vyreseny.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti