Nesahej na ta kamna, spálíš se (použítí ČSA jako feederu k transatlantickému letu)
Napsal: 05. 02. 2019, 13:16
A stejně se spálil...
Poslední zkušenost s ČSA (TVS, SW nebo kdo to teď je…) před týdnem mne utvrdila v tom, že pro feedery už budu používat výhradně AF/KL. Nejede přes to vlak. Letenku PRG-CDG-ATL-IAH jsem kupoval pár dní před odletem, takže se mi bohužel nepodařilo do itineráře vklínit dřívější odlet s AF na CDG.
Už online odbavení začalo ne zcela hladce, letenka 006, vystavená DL - očividně segment do CDG byl v ČSA tarifu LITE, takže seating jen za peníze. Whatever... dokud jsem nezjistil, že mne systém usadil v tom B73M do poslední řady na prostřední sedačku. To už mi vzhledem k 1:25 na přestup na CDG přišlo jako docela podstatný detail, tak jsem obětoval 260,- Kč za 4C. No proč ne.
Já jsem co se týče dopravy vcelku splachovací (i TVS jsem loni za dovolenkový charter na RHO pochválil), ale na check-inu jsem se nas*al doběla. Protože vím, že na některých letištích v Asii je potřeba mít v ruce plastovou kartičku (protože v telefonu si status může každý nakreslit, že?), tak jsem vyhrabal svoji DL Plat, protože by se mi mohla hodit i u checkinu ČSA.
Checkin začal tím, že kde mám vytištěnou ESTu (WTF? Ale už to tu někdo zmiňoval, tak jsem ji radši začal preventivně vozit. Díky!)? Tak se žoviálně ptám, co je to za novinku a odpovědí kyselé slečny je "to je tak odjakživa"... Pak už to bylo extra rychlé - na můj vkus až moc, protože slečně kyselé říkám, zda mi může hodit na kufr priority štítek... I tenhle nepatrný detail jsem považoval za teoreticky rozhodující pro shledání s kufrem v cílové destinaci.... Prý nemůže: "s balíčkem LITE nemám nárok na Sky Priority", tak kontruji s tím, že je mi balíček vcelku lhostejný a Sky Priority vychází z toho, že jsem SkyTeam Elite+... tak mi ještě víc kysele přilípne priority na tag a zasyčí něco jako "ale stejně nemůžete". Tak už jsem ani neměl sílu řešit, že nemám SkyPriority na palubních vstupenkách a stejně tak ani číslo FFP. Letiště bylo prázdné, takže přednostní security nemá smysl, a míle kdyžtak reklamuji. Takže tady ani plastová kartička nefungovala...
Do sálonku Erste jsem se také málem nedostal, protože se změnou handlingu patří ČSA do Menzies salónku. Ale aspoň tady kartička Delty zafungovala (podpořeno taky možná tím, že jsem slečnám řekl, že tady u nich je to stejně lepší - což je zcela vážně potěšilo).
Priority boarding jsem neřešil, měl jsem lístek do uličky na 4C - nemám problém dát batoh s počítačem pod nohy. Překvapením bylo, že do toho OK-SWB dali "byznys" do prvních třech řad, ale divider až za čtvrtou. Start o 25 minut později vůči plánu, ale tak to měli pár okolních dnů kvůli de-icingu téměř všichni... Akorát to změnilo čas přestupu v CDG na hodinu, což není nikdy nic moc... K letu žádných připomínek, personál v pohodě, i o ty lidi v bizu se starali a třetinka plzně za 95,- Kč - no byla studená... Přílet na CDG terminál 2D (oproti standardnímu 2F u AF) nebyla zase taková tragédie jak jsem čekal a transfer autobusem na 2E (gates K) byl překvapivě rychlý, přestože to značení transferu je fakt podivné... na předodletový drink v salónku to nebylo - na další let dorazil mezi posledníma...
Kufr do cíle dorazil - jen ten vlepený priority štítek byl utržený přesně podél obou hran jinak netknutého tagu, což jsem ještě nikdy neviděl... ale nemám v úmyslu tím cokoliv naznačovat - a to i přesto, že jsem na odbavení kufr odjíždět neviděl...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Celou dobu od odbavení jsem přemýšlel, zda jsem blbej já a něco dělám špatně a nebo není chyba na mém přijímači... tak jsem si říkal, že balíček LITE bude něco jako Delta Basic Economy, kde člověk přijde o většinu svých ST+ benefitů, ale ouha - podle Delty je to tak, jak mi to dává smysl...
"When flying on a Basic Economy fare, Medallion members will continue to enjoy waived baggage fees, Priority Check-in, Priority Boarding and Medallion mileage bonuses. However, please note Medallion members will not receive paid or Complimentary Upgrades to first class, paid or complimentary Preferred Seats, or paid, or complimentary Delta Comfort+™ when flying on a Basic Economy fare."
I na stránkách ČSA to chápu spíše jako že Economy tarify LITE a PLUS nedají SkyPriority, ale Economy tarif FLEX už ano... v tom případě by se mnou mělo být analogicky vyjebáno i třeba s tarifem PLUS, což už se mi příliš nezdá...
Stejně bych byl ze zvědavosti rád, kdyby mi zde někdo moji představu, že nejsem úplně blbej, potvrdil/vyvrátil... Díky moc!
(a taky možná většina hejtu jde víc na Menzies, než ČSA samotné, ale když si kupuju nějakou službu, tak se mi to příliš nechce řešit).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A nakonec jsem se rozepsal nějak moc, tak z původního příspěvku do vlákna ČSA dělám lehký foto TR a přihazuji pár fotek.
Itinerář
PRG-CDG DL8738 OK Boeing 737 MAX 8 (reg. OK-SWB) - Y
CDG-ATL DL85 DL Boeing 777-200ER (reg. N867DA) - Y (úspěšný upgrade do Y+ na prostřední sedačku opuštěn pro uličku v Y)
ATL-IAH DL1696 DL Airbus 319 (reg. N342NB) - C (gate upgrade)
HOU-ATL DL2230 DL McDonnell Douglas-88 (reg. N974DL) - Y+
ATL-EWR DL2410 DL McDonnell Douglas-88 (reg. N908DE) - C (gate upgrade)
JFK-AMS DL46 DL Boeing 767-400ER (reg. N839MH) - Y+
AMS-PRG DL9532 KL Embraer 190 (reg. PH-EZV) - Y
Tak na tenhle pohled jsem chtěl původně počkat až na červen na RHO...
A tohle jsem myslel, že nikdy v životě neuvidím...
Spěcháte? Tak vás zaparkujeme na remote standu a řidič plného autobusu přestane koukat v mobilu na FB a rozjede se až poté, co ho seřve z plochy supervisor...
Catering v DL Y - na letech do US je (narozdíl od letů opačným směrem) spíše máslo a ne nechutný vegetable oil spread - roztíratelnost nicméně 3/10 (téměř zmrzlé)
Houston (Hobby)
Občerstvení v Comfort+ u DL - stejné jako v C na regionálních letech v tomto itineráři. S tím rozdílem, že v C je lepší sedadlo (mírně) a pre-departure beverage...
Atlanta
JFK Terminál 4
Ranní Embraer na letu KL1351 do PRG - a pro mne standardní kombinace - pivo, káva a sendvič v ceně...
Poslední zkušenost s ČSA (TVS, SW nebo kdo to teď je…) před týdnem mne utvrdila v tom, že pro feedery už budu používat výhradně AF/KL. Nejede přes to vlak. Letenku PRG-CDG-ATL-IAH jsem kupoval pár dní před odletem, takže se mi bohužel nepodařilo do itineráře vklínit dřívější odlet s AF na CDG.
Už online odbavení začalo ne zcela hladce, letenka 006, vystavená DL - očividně segment do CDG byl v ČSA tarifu LITE, takže seating jen za peníze. Whatever... dokud jsem nezjistil, že mne systém usadil v tom B73M do poslední řady na prostřední sedačku. To už mi vzhledem k 1:25 na přestup na CDG přišlo jako docela podstatný detail, tak jsem obětoval 260,- Kč za 4C. No proč ne.
Já jsem co se týče dopravy vcelku splachovací (i TVS jsem loni za dovolenkový charter na RHO pochválil), ale na check-inu jsem se nas*al doběla. Protože vím, že na některých letištích v Asii je potřeba mít v ruce plastovou kartičku (protože v telefonu si status může každý nakreslit, že?), tak jsem vyhrabal svoji DL Plat, protože by se mi mohla hodit i u checkinu ČSA.
Checkin začal tím, že kde mám vytištěnou ESTu (WTF? Ale už to tu někdo zmiňoval, tak jsem ji radši začal preventivně vozit. Díky!)? Tak se žoviálně ptám, co je to za novinku a odpovědí kyselé slečny je "to je tak odjakživa"... Pak už to bylo extra rychlé - na můj vkus až moc, protože slečně kyselé říkám, zda mi může hodit na kufr priority štítek... I tenhle nepatrný detail jsem považoval za teoreticky rozhodující pro shledání s kufrem v cílové destinaci.... Prý nemůže: "s balíčkem LITE nemám nárok na Sky Priority", tak kontruji s tím, že je mi balíček vcelku lhostejný a Sky Priority vychází z toho, že jsem SkyTeam Elite+... tak mi ještě víc kysele přilípne priority na tag a zasyčí něco jako "ale stejně nemůžete". Tak už jsem ani neměl sílu řešit, že nemám SkyPriority na palubních vstupenkách a stejně tak ani číslo FFP. Letiště bylo prázdné, takže přednostní security nemá smysl, a míle kdyžtak reklamuji. Takže tady ani plastová kartička nefungovala...
Do sálonku Erste jsem se také málem nedostal, protože se změnou handlingu patří ČSA do Menzies salónku. Ale aspoň tady kartička Delty zafungovala (podpořeno taky možná tím, že jsem slečnám řekl, že tady u nich je to stejně lepší - což je zcela vážně potěšilo).
Priority boarding jsem neřešil, měl jsem lístek do uličky na 4C - nemám problém dát batoh s počítačem pod nohy. Překvapením bylo, že do toho OK-SWB dali "byznys" do prvních třech řad, ale divider až za čtvrtou. Start o 25 minut později vůči plánu, ale tak to měli pár okolních dnů kvůli de-icingu téměř všichni... Akorát to změnilo čas přestupu v CDG na hodinu, což není nikdy nic moc... K letu žádných připomínek, personál v pohodě, i o ty lidi v bizu se starali a třetinka plzně za 95,- Kč - no byla studená... Přílet na CDG terminál 2D (oproti standardnímu 2F u AF) nebyla zase taková tragédie jak jsem čekal a transfer autobusem na 2E (gates K) byl překvapivě rychlý, přestože to značení transferu je fakt podivné... na předodletový drink v salónku to nebylo - na další let dorazil mezi posledníma...
Kufr do cíle dorazil - jen ten vlepený priority štítek byl utržený přesně podél obou hran jinak netknutého tagu, což jsem ještě nikdy neviděl... ale nemám v úmyslu tím cokoliv naznačovat - a to i přesto, že jsem na odbavení kufr odjíždět neviděl...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Celou dobu od odbavení jsem přemýšlel, zda jsem blbej já a něco dělám špatně a nebo není chyba na mém přijímači... tak jsem si říkal, že balíček LITE bude něco jako Delta Basic Economy, kde člověk přijde o většinu svých ST+ benefitů, ale ouha - podle Delty je to tak, jak mi to dává smysl...
"When flying on a Basic Economy fare, Medallion members will continue to enjoy waived baggage fees, Priority Check-in, Priority Boarding and Medallion mileage bonuses. However, please note Medallion members will not receive paid or Complimentary Upgrades to first class, paid or complimentary Preferred Seats, or paid, or complimentary Delta Comfort+™ when flying on a Basic Economy fare."
I na stránkách ČSA to chápu spíše jako že Economy tarify LITE a PLUS nedají SkyPriority, ale Economy tarif FLEX už ano... v tom případě by se mnou mělo být analogicky vyjebáno i třeba s tarifem PLUS, což už se mi příliš nezdá...
Stejně bych byl ze zvědavosti rád, kdyby mi zde někdo moji představu, že nejsem úplně blbej, potvrdil/vyvrátil... Díky moc!
(a taky možná většina hejtu jde víc na Menzies, než ČSA samotné, ale když si kupuju nějakou službu, tak se mi to příliš nechce řešit).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A nakonec jsem se rozepsal nějak moc, tak z původního příspěvku do vlákna ČSA dělám lehký foto TR a přihazuji pár fotek.
Itinerář
PRG-CDG DL8738 OK Boeing 737 MAX 8 (reg. OK-SWB) - Y
CDG-ATL DL85 DL Boeing 777-200ER (reg. N867DA) - Y (úspěšný upgrade do Y+ na prostřední sedačku opuštěn pro uličku v Y)
ATL-IAH DL1696 DL Airbus 319 (reg. N342NB) - C (gate upgrade)
HOU-ATL DL2230 DL McDonnell Douglas-88 (reg. N974DL) - Y+
ATL-EWR DL2410 DL McDonnell Douglas-88 (reg. N908DE) - C (gate upgrade)
JFK-AMS DL46 DL Boeing 767-400ER (reg. N839MH) - Y+
AMS-PRG DL9532 KL Embraer 190 (reg. PH-EZV) - Y
Tak na tenhle pohled jsem chtěl původně počkat až na červen na RHO...
A tohle jsem myslel, že nikdy v životě neuvidím...
Spěcháte? Tak vás zaparkujeme na remote standu a řidič plného autobusu přestane koukat v mobilu na FB a rozjede se až poté, co ho seřve z plochy supervisor...
Catering v DL Y - na letech do US je (narozdíl od letů opačným směrem) spíše máslo a ne nechutný vegetable oil spread - roztíratelnost nicméně 3/10 (téměř zmrzlé)
Houston (Hobby)
Občerstvení v Comfort+ u DL - stejné jako v C na regionálních letech v tomto itineráři. S tím rozdílem, že v C je lepší sedadlo (mírně) a pre-departure beverage...
Atlanta
JFK Terminál 4
Ranní Embraer na letu KL1351 do PRG - a pro mne standardní kombinace - pivo, káva a sendvič v ceně...