Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Odpovědět
MadLi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 02. 2009, 15:23
Stav: Offline

Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Příspěvek od MadLi »

Ahojte, keďže business class reportov je na tomto fóre pomerne málo a pri dnešnom trende youtube vlogov je klasicky trip report už vymierajúci druh, rozhodol som sa prispieť aspoň svojou trochou a ponúknuť vám moje skúsenosti s Iberiou na nie celkom bežnej trase Viedeň - Madrid - Medellin. K tejto letenky som sa dostal vďaka pomerne unikátnej akcii kde Iberia ponúkala za hociktorý let 10 000 míl do svojho programu Iberia Plus. Po asi 3 hodinovom váhaní som pre mňa a moju polovičku kúpil 10 leteniek na trase Madrid- Santander, každá za 24,- Eur. Po asi 2 mesiacoch naťahovania s Iberiou nám obom naozaj pristálo na účte 90 000 míľ. Nasledovalo rozhodnutie kam sa vybrať, predsa len Iberia lieta hlavne južnú Ameriku. Kedže v týchto končinách som nikdy nebol, rozhodli sme na nakoniec pre Medellin hlavne z týchto dvôvodov: Kolumbia mi prišla ako fajn krajina na zoznámenie sa s južnou Amerikou, je tam teplo, dostupnosť awardov bola veľmi dobrá a let mal minimálne 10h.

Nakoniec sme išli do full business class letenky. Iberia ponúka možnosť poskladať si lety aj v kombinácii economy/business ale rozhodli sme sa dokúpiť pár aviosov cez Groupon.es a nakoniec dali celú spiatočku v business class teda aj lety VIE-MAD-VIE. Celkové náklady vrátane poplatkov vyšli asi na 800,- Eur, keď som pozeral párkrát full price, hýbalo sa to od 3 000 – 3 900,- Eur. Takže úspora značná. Tak a poďme už na report.

Odlet z Viedne bol drsných 7:20. To znamenalo budík okolo 4:00. Na check in vo Viedni sme dorazili o 05:28. Rada na economy bola pomerne dlhá, bohužiaľ tesne pred nami sa pracovník na prepážke business rozhodol zobrať asi 5 člennú skupinu takže sme si museli asi 7min počkať. Na economy by sme však čakali aspoň 30min. Iberia lieta vo Viedni zo staršieho terminálu 1, ktorý aktuálne rekonštruujú. JET Lounge sa tým pádom presunula dole do provizórnych priestorov. Nieje to moc atraktívny priestor. Hneď po príchode nás privítal nie moc prijemný zápach, asi z nedostatočného vetrania. Inak je to viedenská klasika, ok výber nápojov, dostatok miesta na sedenie a dáke drobnosti na raňajky. Na gate sme sa presunuli okolo 6:45. Ani nie do 5min začal boarding, našťastie priorita business class bola dodržaná.

Obrázek
Ten pocit ked letíš business class a pracovník na checkine sa rozhodne brať ľudí aj z economy :cry:

Obrázek
Terminál 1 vo Viedni je aktuálne v pomerne veľkej prestavbe

Obrázek
Lounge je skrytá úplne na prízemí v nie príliš reprezentatívnych priestoroch

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Raňajky viedenská klasika, kvalita ok ale nič teplé takto z rána

Obrázek

Obrázek
Už lákajú na nové, bohužiaľ to si ešte musíme počkať. Zaliať musia stačiť tieto improvizované, zle vetrajúce priestory bez okien



Viedeň-Madrid
23.1.2019
07:20-10:30
Airbus A319-111
Registrácia: EC-KUB
Prvý let 16/09/2008
Sedadlo 2C


Iberia má v tomto malom Airbuse iba 3 rady business class takže je „vpredu“ pomerne kľud a ticho. Obsadenosť bola 6/10. Po vytlačení z gatu nasledoval de-icing a štart. Kedže to bol môj prvý intra-europe business class let, bol som pomerne zvedavý čo ma čaká. Samozrejme na základe rôznych reportov boli moje očakávania pomerne nízke. No a tie sa asi aj naplnili. Kedže za mnou nikto nebol, sedadlo som mohol mať sklopené celý čas. Interakcia zo strany posádky bola minimálna. Žiadne extra otázky, ani privítanie na palube. Raňajky boli ok, a na európske pomery asi môžeme byť radi že sme dostali teplé jedlo. Avšak posádka nám ich dala bez slova, nespýtali sa ani nato čo chceme piť.

Dostali sme automaticky pomarančový džús, avšak treba zas povedať že bol veľmi dobrý. Následne bez slova pozbieranie tácok, ponuka kávy ktorá nevyzerala vábne a ktorú som s vďakou odmietol. Potom sme o posádke až do pristátia nepočuli. Neviem či je to štandart aj u iných aeroliniek ale dostali sme aj deky a vankúše. Tie 3h do Madridu mi prídu na túto pseudo business class ako hraničné. Lety do 1,5h sú asi ok, ale tu v podstate po 1h nemáte čo robiť, 30min jedlo, prelistujete časopisy a to vás stále čakajú ďalšie 2h bez IFE a pohodlnej sedačky. Namiesto economy by som za toto priplatil tak max. 25,- Eur.

Obrázek

Obrázek
Náš Airbus A319 čaká na ranný odlet smer Madrid.

Obrázek
No jo, bohužiaľ toto sa stalo v Europe štandardom.

Obrázek
My sme išli na deicing, pár lietadiel nás medzitým predbehlo a išli rovno na štart

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Celý let bolo bohužiaľ zamračené, zaujal iba mesiac ktorý nám robil spoločnosť až do Madridu

Obrázek
Nevýhoda prvej rady je že si nemáte kde "zasunúť" nohy

Obrázek

Obrázek
Raňajky boli úplne ok, viac takto z rána netreba

Obrázek
Pri klesaní sa nám počasie vylepšilo

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Nikdy som si neuvedomil že letisko v Madride je v takom malom údolí a má kopce zo všetkých strán.

Obrázek
Satelitný terminál T4S

Obrázek
Terminál T4 pre shorthaul lety kde je doma Iberia

Prestup v Madride.

Letisko v Madride je krásne, na tom sa zhodneme asi všetci. Je prehladné, vzdušné a ľahko sa v ňom orientuje. Má veľký terminál T4 z kadiaľ odlieta väčšina európskych letov a satelitných terminál T4S ktorý je skoro rovnako veľký a odlietajú z teda všetky diaľkové lety Iberie a ostatných spoločností. Transport medzi nimi zabezpečuje podzemný vláčik a cesta trvá asi 5min. Na internete som čítal veľa chvály na longhaul lounge Iberie Velázquez. A recenzie neklamali, lounge bola pred rokom celá rekonštruovaná, ma excelentné výhľady na plochu, dostatok miesta na sedenie a široký výber alko/nealko + veľmi kvalitné jedlo. Sprchy som vyskúšal na ceste späť v Iberia Dalí VIP Lounge ktorá sa nachádza v T4. A tie boli naozaj excelentné. Veľké, vzdušné a voňali novotou. Pre lepšiu predstavu radšej nechám hovoriť obrázky.

Obrázek

Obrázek
Toto som si musel odfotiť, do Santanderu máme kúpených 20 jednosmerných leteniek. Takže vďaka Santander za tento výlet :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Vľavo za rohom sa nachádza reštaurácia kde si vyberáte z lístka. Funguje však iba od 20:30.

Obrázek
Iberia sa dosť chváli na internete že vo svojich lounge podáva zdravé a čerstvé jedlo

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Tortilla de patatas musí byť, sme predsa v Španielsku

Obrázek
Kvalita všetkých surovín bola výborná, hlavne losos bol extra dobrý.

Obrázek

Obrázek
Všetko čo sme ochutnali bolo výborné a čerstvé. Je to klasická španielska kuchyňa teda pomerne málo prísad a ingrediencií, ale zato dôraz na kvalitu.

Obrázek
Podáva sa iba Cava, ale čo potrebuje človek viac na ceste ako takýto výhľad a dobré pitie? 8)

Obrázek
V podstate celá lounge je v tvare písmena U pričom z troch strán má výhľad na plochu. Ľavá a práva strana sú pritom identické.

Obrázek
V lounge boli 2 takéto bary hneď vedľa seba.

Obrázek
Piva dostatok

Obrázek
Ked už sme tu 5 hodín tak si to treba užiť :D

Obrázek

Obrázek
Tu nastala španielska zrada, a teda že obed sa podáva o pol tretej najskôr. :D Takže po dvoch porciách šalátu a dezerte sme na toto mohli už iba smutne pozerať. Nebudem ale klamať, z tej čerstvej paelly som ochutnal aspoň za malý tanier :angel:

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Sprcha z cesty naspäť, 10 bodov z 10, krásne čisté, priestranné a všetko tip top :D

Madrid-Medellin
23.1.2019
16:25-21:05
Airbus A330-202
Registrácia: EC-MSY
Prvy let 29/11/2017
Sedadlo 3E


Na bránu sme prišli asi okolo 15:40 a opäť ani nie do 5min začal boarding, takže dobrý timing. Nastupovali sme medzi prvými, avšak komunikácia medzi personálom letiska a posádkou zahaprovala pretože do lietadla nás potom asi ďalších 5min nepustili a museli sme mrznúť v tunely keďže v Madride boli asi 4 stupne, prijemne a veľmi „prémiové“ to moc nebolo. Následne sme odbočili doľava do pomerne malej business class. Iberia ma v svojich A330-200 iba 5 rad takže kabína vpredu je veľmi útulná. Obsadenosť bola 7 ľudí vrátane nás, takže úplná pohoda. Posádka na tento let bola čisto mužská. Ešte pred pushbackom sme dostali na vyber džús alebo cava. Bola iba jedna runda, bohužiaľ sa nedolievalo. Pushback bol načas a interakcia zo strany posádky bola naozaj minimálna.

Aj napriek tomu že v Madride panovalo pomerne slnečné počasie, vzlet a stúpanie bolo ako na horskej dráhe. Hneď po štarte boli veľmi silne náklony doľava a doprava, zažili sme asi 2-3 prepady, bolo počuť aj krik z economy. Veľmi príjemné to teda nebolo ale našťastie to trvalo max 10min.

Správanie posádky sa vo vzduchu úplne zmenilo, ako sme ešte na zemi boli pre nich skoro neviditeľný, po vzlete boli ako vymenený. Osobne sa nám prišiel poďakovať vedúci kabíny, predstavil sa a povedal nám čo nás všetko čaká. V rukách mal tablet kde nám ukázal fotky hlavných jedál a požiadal nás o nás vyber. Jedlo sa pri letoch z Madridu da bookovat online max. 24h do odletu. Tajne som dúfal že ponuka na palube bude iná ako online keďže na výber bolo pečené koleno, ryba a plnené cestoviny.

Bez mučenia sa priznávam že som bol v tom okamihu už extrémne najedený, náš buisness class trip som si užíval už od rana a ochutnával čo sa dalo. Zo zvedavosti som si objednal koleno a tajne dúfal že to nebude klasické pečené koleno ako ho poznáme u nás. A bohužiaľ bolo :D Zaujímavým faktom je že Iberia vždy ponuka aj polievku, klasicky silný hovädzí vývar. Myslím si že to padne dobre a zahreje. Posádka bola veľmi milá, viac krát počas večere dolievali víno. Jediné malé mínus by som dal zato že sa trocha na môj vkus so všetkým ponáhľali. Nato že nás bolo „vpredu“ tak málo, bolo to na môj vkus niekedy príliš uponáhlané. Bolo to vidieť napr. pri tom ako roznášali pečivo. Jeden obehol celú kabínu s ponuku a druhá runda bola ponúkaná asi 4min od prvej. Inak jedlo hodnotím pozitívne, nie je to možno tak pestrý výber ako napr. v Qatar, ale kto má rád španielsku kuchyňu, príde si na svoje. Použitých surovín je menej sú však o to kvalitnejšie.

Sedadlu nemám čo vytknúť. Je to typ ktorý môžťe nájsť napr. u Etihad, nebohý Air Berlin, používa ich tuším aj China Southern a mnoho daľších. Všetky sedadlá majú priamy prístup do uličky, dostatok odkladacích miest a veľkú mieru súkromia ak na vás nezostanú sedadlá v uličke. Prekvapilo ma že aj tzv. honeymoon seats sa dajú oddeliť pomerne vysokou oddeľovacou stenou. Lepšie na tom už sú asi iba Suits od Qatar a Delta One.

Ovládania celého sedadla je pomerne jednoduché, potešilo ma ovládanie IFE cez dotykovú obrazovku alebo cez malý ovládač s displejom. Ten mal naozaj okamžitú odozvu a bola radosť s ním pracovať čo si myslím že stále nie je štandardom (vid moja trauma z ovládača vo First u Qataru pred 2 rokmi). Celý systém bol veľmi dobre prepracovaný, aj zobrazenie mapy malo XY nastavení a možnosti.

Ja so svojimi 186cm som sa vyspal úplne bez problémov, Iberia uvádza že pri plnom rozložení je ležiaca plocha dlhá 200cm a nemám dôvod im neveriť. Nemal som ani problém s miestom na nohy, pri mnohých recenziách na internete sa môžete stretnúť s tým že sa ľudia sťažujú že priestor na nohy je príliš malý, našťastie sedadlo je navrhnuté dobre a ani pri spánku sa vám nohy nikde nezasekávajú. Počas letu dostanete vankúš a deku, oboje dobrej kvality.

Iberia má na svojich lietadlách pomerne dobre rozšírené aj wifi. To funguje veľmi dobre, ako business class pasažieri sme dostali 30min voucher. Ten som otestoval asi v polke letu a wifi fungovalo super, stránky načítavalo veľmi rýchlo, whats up a podobne fungovalo bezchybne.
1h pred pristátím bol servírovaný snack. Možno si veľa ľudí povie že to bolo príliš malé ale po tom všetkom jedle mi naozaj nebolo viac treba. Kvalita bola výborná a po tomto ľahkom jedle sme sa tešili na náš prvý kontakt s južnou Amerikou.

Obrázek

Obrázek
Prioritný boarding a potom človek čaká 5min v "moste"

Obrázek
Po funknčnej stránke 10/10, škoda akurát tej prevládajúcej šedej farby

Obrázek
Všetky sedadlá ponúkajú dostatok súkromia, pre solo cestovateľov sú samozrejme prvou volbou sedadlá pri okne kde máte maximálne súkromie

Obrázek
Tu môžte vidieť oddeľovač ktorý je dobré použiť ak je vedľa vás niekto cudzí. Prekvapilo má ako je veľký a určite by som si skôr vybral toto sedadlo ako to v uličke.

Obrázek
Je to omnoho lepšie riešenie kedže vás to naozaj oddelí od človeka vedľa vás a nemáte problém kam s nohami ako napr. pri Lufthanse a nehrozí neželaný kontakt :oops:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Cava sa podávala rovnaká značka ako bola aj v lounge

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
S týmto ovládačom bola radosť pracovať, odozva bola okamžitá.

Obrázek
Obrazovky boli dotykové a mali dobrú veľkosť a rozlíšenie

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Na výber boli buď oriešky alebo olivy.

Obrázek
Kvalitou bolo predjedlo ok, akurát by to možno chcelo trocha viac kreativity ako prejedlo=losos

Obrázek

Obrázek
No jo, toto bol fail :D Samozrejme moja hlúposť že som si vôbec niečo také ako pečené koleno v lietadle objednal :crazy:

Obrázek
Priateľka si dala rybu, to už vyzeralo podstatne lepšie.

Obrázek
Pri sladkom bol na výber čokoladový dezert, veľmi dobrý.

Obrázek
Alebo zmrzlina, tiež vyborná.

Obrázek

Obrázek
Asi polovicu letu sme naháňali zapadajúce slnko :)

Obrázek
Ani na jednej ceste nebolo zapnuté mood light. Neviem či to len posádka nepoužívala alebo si to Iberia do svojich nových A330 naozaj nedala nainštalovať.

Obrázek
Vzadu to už vyzeralo o niečo plnšie :D

Obrázek
Kedže sme boli stále najedený, toto bola optimálna veľkosť jedla 1,5h pred pristátím.

Obrázek

Obrázek

Záver:
Takže ako zhodnotiť moju skúsenosť s Iberiou v business class? Shorthaul po Europe je bieda, tam si človek bohužiaľ príliš nevyberie. Posádky boli vždy pomerne odmerané, maximálne to jedlo bolo plus.

Pri lounghaul sa situácia radikálne mení. Sedadlu niet čo vytknúť. Ponúka dostatok súkromia, v ležatej polohe som mal aj ja so svojimi 186cm dostatok miesta. Jedlo bolo dobre, avšak netreba čakať žiadnu extravaganciu ala Qatar, proste španielska kuchyňa. Posádka mala svoje špecifiká, do vzletu sa s vami skoro nebaví, následne boli veľmi milý a ochotný.

IFE a ponuka filmov si myslím že postačuje, asi by ste museli s nimi lietať často aby vás to omrzelo. Poteší aj obsiahla ponuka európskych filmov ak vás prestanú baviť hollywoodske filmy. Osobne si myslím že Iberia ponúka v rámci EU spoločností veľmi solidný produkt ktorý v mojich očiach je vďaka excelentnému sedadlu pred BA alebo Lufthansou. Berte to však s rezervou nakoľko "vpredu" toho nemám zas toľko nalietaného a ide o čiste moje subjektívne pocity z reportov a podobne.

P.S. Ak by ste mali otázky k Medellinu, Cartagene, letom s Viva Colombia, kľudne sa pýtajte.


PETR2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 07. 05. 2012, 14:08
Stav: Offline

Re: Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Příspěvek od PETR2 »

Díky za skvělý report.
Iberii mám na douhé tratě rád a mých promo 90 tisíc prolétám příští týden, takže velké díky i za info, že se dá předobjednat jídlo, to jsem nevěděl. Na příští týden je tam kuřecí soté nebo mořský vlk či těstoviny s kozím sýrem... tak uvidíme, co to bude.

Petrpakl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 09. 02. 2014, 12:15
Oblíbené typy letadel: MD 11, Concorde, B747
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Příspěvek od Petrpakl »

Pekny report :thumbup:

Ta akce Iberie probiha jen urcity mesic, nebo plati celorocne? Musim to priste taky zkusit!

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Příspěvek od Fabo »

Pekny report z predu. O nejaky tyzden a pol neskor som absolvoval podobnu trasu VIE-MAD-MIA v eco, a mam podobny pocit - na dialkovkach celkom dobre, ale musi sa pretrpiet let do Madridu... Nastastie vyhodou odletu o 7:20 bolo, ze som proste po starte zalomil a prebral sa az pri pristati.

btw. mam rozpisany porovnavaci miniTR o europskom biznise, a toto znie teda dost slabo.


Petrpakl píše:Pekny report :thumbup:

Ta akce Iberie probiha jen urcity mesic, nebo plati celorocne? Musim to priste taky zkusit!


Clovece, ta akce se uz opakovat celkem urcite nebude :D

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Příspěvek od beardie »

pekny TR, diky zan
ak sa da, napis nieco aj o destinacii, zrovna MDE nie je uplne obvykle miesto na vylet


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Po stopách Escobara VIE-MAD-MDE Iberia business class

Příspěvek od marthym »

Pekne, pekne... Ta akce byla jednorazovka (taky jsem o tom uvazoval). Ale nebyl moc cas...

Proleteli jste ten Santander 10x?


Odpovědět