I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Odpovědět
davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od davcabic »

Zdravím Vás, už dlouho čtu zdejší tripreporty a další zajímavé články a delší dobu přemýšlím, že bych nějaký tripreport také rád napsal. Asi konečně přichází ten správný čas, když další můj letecký výlet dosáhl možná největší "známky punku", co jsem zatím absolvoval.

Rád bych (si) shrnul "největší" výlety, o kterých jsem nenapsal. (Přeskočte prosim tenhle odstavec, kdo nepotřebuje vidět dosavadní souhrn osobní radosti, neboli cesty, které by si tripreporty možná zasloužily.) 1. Perfektní let na křídlech BA do Bostonu a dále na biatlonové závody, kde jsem měl obrovské štěstí, když cestu tam obsluhovala "královna nebes" a cestu zpět "tripl sedma". Pobytí pár hodin na Heathrow bylo fantastické, tolik widebody letadel jsem v životě neviděl. 2. Vyzkoušel jsem německý dovolenkový Condor při cestě z FRA do Vancouveru za prací, tady nasazuje Condor svoje 767-300 a cestou zpátky jsem letěl až do Prahy pomocí ATRka od ČSA. 3. Jako odměna za práci v Kanadě se naskytla supr cena (asi 7,5 tis.) koupit si letenku z Prahy do Bangkoku a zpět do berlína s Hainanem, kde byl skvělý stop-over v Pekingu i s hotelem v ceně. 4. Výlet do Panamy s 6 lety, hlavní 4 lety obsluhovalo Aeromexico z Amsterdamu se zastávkou a i návštěvou v Mexico City za pouze něco přes 3 tis. korun...za tu cenu (určitě error fare) jsem prostě musel letět poprvý Dreamlinerem. Za 5. Nejlepší letadlo (A350) a společnost (Qatar Airways) jsem objevil při cestě do Indie. Sedm letů se skládalo z Wizzairu do Gruzie, ze skoro prázdné a velkorysé A320 do Doha (5*Intercontinental jako bonus při více jak denním stop-overu), pak nejlepší letadlo A359 do Dillí, rovnou cesta pokračovala s Air Indií Dreamlinerem verze -8, který po 4 letech vypadal zvenku i zevnitř fakt hodně ošuntěle (tak jako celá Indie), ale reputaci napravila A320neo Air India z Varánasí do Dillí. A poslední dva lety do Prahy obsloužili 5* Qatarci. Závěrem nemůžu opomenout 2 zpáteční lety s vládním speciálem, vždy ev. č. 3085, protože se nás přepravovalo hodně na sportovní akce do Bukurešti a Almaty v Kazachstánu. A za nedlouho mi pravděpodobně čeká let 3. odlet s vládní A319 z Kbel, tentokrát do Krasnoyarsku. A na přelomu března a dubna LH z Kodaně přes Mnichov do SFO, koupeno jednoznačně kvůli prvoletu s A380, ceně a hlavně A340-600, kterou jsem toužil letět, dokud to je možné.

Moji prvotinu vystavuji s nervozitou, ale doufám, že se Vám bude líbit.

Výlet začíná v Praze na hlavním nádraží po sobotním poledni, odkud se vydávám přes České Budějovice a Linz do Salzburgu. Na maturáku svojí přítelkyně jsem se v pátek krotil, a tak mi cestou naštěstí není špatně :D Do Salzburgu přijíždím krásným Railjetem (rychlost až neznatelných 200 km/h po trase, max. vlaku 230km/h) a večer se pěšky přesouvám do hotelu Ibis nedaleko letiště. Cestou podcházím runway, z které budeme zítra odlétat a na hotelu se snažím usnout brzo, protože ranní budík je nařízený na 0505 a dvě noci na výletu budou bez postele.


3. 2. 2019 SZG-FRA, OS261
0705-0815
E195, reg. OS-LWL
age 6.8 years
obsazenost cca 90%
roztíratelnost másla: N/A


Ráno předpověď počasí vychází a hustě padá mokrý a těžký sníh, kterého je časem skoro 10 cm. Letiště je poměrně malé, má asi 9 gatů na úrovni odbavovací plochy, nastupuje se zřejmě vždy autobusy. Protože jsme první odlet ten den a přílety jsou plánovány až před 8h, tak vidíme úklidovou četu na runway a pojezdovkách v akci tak, že nám pak uhýbá těsně před vzletem. Vzletem, který byl skoro o hodinu opožděný a to kvůli odmrazu. Na letadle bylo napadnuto dost sněhu, který nejdřív byl odstraněn proudem horké vody, šlo to fakt ztuha a pomalu a následně byly křídla ošetřeny protinámrazovou (zelenou) kapalinou, která, jak jsme se učili ve škole, při vzletové rychlosti spadla a křídla zůstala krásně čistá. Celý odmraz trval fakt dlouhou dobu, asi protože nás odmrazovalo jen jedno auto. I kapitán se v průběhu čekání omlouval. Na tak malý letadlo, tudíž i plochu křídel, docela na pováženou, zvlášť když na palubě je dost tranzitních cestujících.

DSCN0883.jpg

DSCN0882.jpg

IMG_1988.jpg

IMG_20190203_064857.jpg

IMG_20190203_081806 (1).jpg

IMG_20190203_064913.jpg



Vzlet byl rychlý, servis taky, výborný kafe a šnek fakt bodli, protože jsem měl z toho dlouhýho odmrazu už pěknej hlad:D Cestou jsem šel na záchod a ve chvíli čekání v zádi letadla přišly opravdu slušný turbulence, že jsme se museli oběma rukama pevně držet, aby nás to neshodilo. Parádní zážitek. A záchod je tak malý, že ty turbulence s člověkem vlastně ani nic nemůžou udělat. Byla to jen chvíle a pásy ani nesvítily tuším, žádné hazardování.

Ve Frankfurtu jsme přistáli sice s míň než hodinou zpoždění, ale on přesun autobusem a frankfurtský labyrint s vláčky zabere čas, a tak jsem přišel ke gatu už v době boardingu. Ale v pohodě, i jsem si stihl doplnit vodu do "vaku" z pítka (které jsem po cestě našel asi na všech letištích, milé překvapení). Hypoteticky jsem přemýšlel, co by se asi stalo, kdyby to ulítlo..zřejmě bych letěl až o den dýl, tím bych ale nestihl lety s KLM mezi Jakartou a Kuala Lumpur a nikdo by mi nic nedal, protože jsem je kupoval zvlášť.



3. 2. 2019 FRA-MCT, WY116
1005-1950
A333, reg. A4O-DD
age 9.3 years
obsazenost cca 100% (u všech letů mám na mysli spíše ekonomickou třídu)
roztíratelnost másla: 9/10


Na gatu mi místo papíru z online check-inu vytiskli krásný boarding pass, který mi o 10 vteřin utrhli a zbyl mi jen ten malý útržek :D S tím si vzpomínám, jak probíhal check-in. Na všechny lety jsem ho dělal on-line přes mobil, vždycky ale každý let přes aplikaci přímo operujícího dopravce. U Austrianu jsem si vybral sedadla sám, za křídlo. U Ománu vždy na letu FRA-MCT byl výběr sedadel naprosto tragický, tak jsem žádná nezaškrt a vždy mi to přidělilo perfektní místa u okna. A na letu MCT-CGK byl výběr sedadel slušný a mohl jsem si vždy dopřát okno vzadu tak, aby bylo vidět na zem a na křídlo jen ze zádu. Také u všech společností na cestě jsem si mohl zadarmo při on-line check-inu vybrat klasická sedadla zdarma, to jakožto oknomil hodně cením.

Po začátku letu jsem zjistil, že mám spoluobčany sedící hned za mnou, a to podle slovního spojení "ty pí*o zaku*dovaná", které vycházelo z úst asi 8-letých dítek za mnou poměrně často. I když se je maminka přes uličku snažila umravnit, moc neposlouchaly a bylo krásně vidět, co všechno je doma naučili:) Taky dost kopaly a strkaly do sedačky, ale dalo se to vydržet, napomenout jsem je musel až při pojíždění po přistání.

Catering nebudu moc rozepisovat, za mě byl vždycky perfektní! Jídlo mi fakt chutnalo. Jen možná ty ohřívané snacky byly trochu obyčejné a všude stejné. (Myslím, že jsem úplně ty samé potkal i na palubě Qatar Airways.) Taky jsem si cestou vychutnával Gin&Tonic, který jsem si dával při každé příležitosti..celkem jich bylo 10 za všechny cesty s širokotrupými letadly. Nejvíce řeknou samotné fotky jídel a menu.

IMG_20190203_115440.jpg

Na poslední chvíli jsem viděl opici, mělo jich tam být ale plno
Na poslední chvíli jsem viděl opici, mělo jich tam být ale plno

IMG_20190203_105709.jpg

Airbus 787 mi opravdu zaujal :D
Airbus 787 mi opravdu zaujal :D

IMG_20190204_004218.jpg





Tento let byl denní a bylo pěkně vidět na zem, nejhezčí byla část nad Tureckem, kde byly vidět zasněžené hory a údolí. Přílet do Muscatu byl načas, a protože jsem měl vyřízená víza do Ománu, zužitkoval jsem je hned při prvním skoro 7h přestupu v Ománu. Bohužel nějakou dobu zabrala fronta na imigračním, a tak bylo času o trochu méně. Vzal jsem Mwasalat bus (místní MHD) za 0,5 Ománského Riálu, jeden Riál je skoro 60kč, a jel asi hodinu skrz město na přestupní stanici, ale protože jsem měl málo peněz a odjezdy autobusů byly strašně zmatené a vůbec ne na čas, nedostal jsem bohužel odvahu jet ještě jednou linkou okružní cestu více do města, kde to mohlo být opravdu hezké. Místo toho jsem aspoň pořádně zmoknul a za čas vzal zase autobus zpět na letiště. Vůbec ale této cesty a víz nelituji, do země jsem vstoupil, cestou viděl národní operu, taky nádherně nasvícenou Grand Mosque (Velkou mešitu) a mohl se projít před letištěm, kde měli nádherný nasvícený park s vodou, palmami, lavičkami. Ostatně celé letiště je nádherné a ani ne megalomansky veliké (odbavuje méně cestujících než Praha), asi přes jeden rok staré. Když píšu, že této cesty nelituji, tak víza se vyřizovala on-line a stála 5 Riálů, ale hlavně na sebe prozradím podivnost, že mám doma seškrabávací mapu světa a jakmile stoupnu na půdu nějakého státu, ten seškrabu. Tímhle výletem si mohu seškrabat tři země, nádhera!
Ještě jeden důležitý dob cesty byl na tomto letišti, Tim Hortons. Kanadský řetězec kaváren se snídaněmi a denní nabídkou se stal láskou od dob Kanady a po letech se mi už dost stýskalo. Tim je hlavně v Kanadě, trochu v Americe, pár poboček ve Španělsku, Británii, asi dvě i v Qataru. Tady se Tim nacházel v landside, takže další důvod pro víza i na tak krátkou chvilku.

IMG_20190203_123304.jpg


IMG_1784.jpg

IMG_1777.jpg

IMG_1761.jpg

Nádherná lavička na letišti v Ománu, ani se na ní nesedělo špatně
Nádherná lavička na letišti v Ománu, ani se na ní nesedělo špatně

IMG_1792.jpg

IMG_1985.jpg

IMG_1784.jpg

IMG_20190203_064842.jpg

IMG_20190204_022316.jpg

IMG_20190203_151839.jpg





4. 2. 2019 MCT-CGK, WY849
0245-1330
Boeing 787-9, reg. A4O-SH
age 0.2 year
obsazenost cca 100%
roztíratelnost másla: 9/10


Jak byla předzvěst, sedadlo jsem si vybral ne nad křídlem, abych mohl koukat na Indii, Indonésii, ale hlavně na rovník a jeho přelet. Ocitl jsem se totiž poprvé v životě na jižní polokouli. Přesné místo a čas samozřejmě nevím, ale podle mapy se to dalo v minutách odhadnout. Zrada ale byla, že při tomto letu posádka zatemnila a zamkla okna, takže jsem z těch výhledů neměl téměř nic. To mi na Dreamlineru hodně vadí a asi dokonce už tohle letadlo nebudu cíleně vyhledávat. Pětkrát a dost. Zamčená okna jsem ale při letu v hladině zažil jen tady. Při přistání byl fantastický výhled na Jakartu, místy neuvěřitelně krásně zelenou a exotickou, zarostlou palmami.
Myslím, že na tomto letu odflákli ke konci letu servis. Posádka byla o trochu méně příjemná než na letu z Frankfurtu, ale pořád profesionální. Jenže při konci posledního servisu přišly turbulence a crew se stáhla na svá místa, když zhruba třetině lidí nabídli čaj/kávu (na tu jsem se moc těšil k dezertu). Turbulence nebyly velké a za chvilku přestaly, ovšem posádka se se servisem na scénu nevrátila a to do přistání zbývala více jak hodina! Do konce už ani moc nevytáhli paty, všechno si sklidili a například můj tác zůstal na stolku až do doby, kdy kontrolovali zapnuté pásy a vzpřímené sedačky. Po pěkném letu docela kaňka na závěr u 4-hvězdičkové společnosti, kde by kvalita servisu měla být stálá.
Na nočních letech se taky dostává amenity kit. Na ekonomickou třídu není špatný, v plastovém pytlíku s různými motivy měst je eye mask (také s motivy), humpolácký kartáček, mini colgatetka a ponožky. Ponožky jsem vždycky rád využil a pak vyhodil. Na těchto dálkových letech samozřejmě nechyběly na každém sedadle deky, polštářky a sluchátka. Ty byly v pytlíčku a bylo vidět, že nejsou jednorázová a jen si na ně vždy každý nasadí nové molitánky.

IMG_20190204_005031.jpg

IMG_20190204_040902.jpg

IMG_20190204_024019.jpg

IMG_20190204_044241.jpg

IMG_20190204_075156.jpg




4. 2. 2019 CGK-KUL, KL810
1925-2230
Boeing 777-300, reg. PH-BVG
age 6.7 years
obsazenost cca 75%
roztíratelnost másla: N/A


Přílet z Muscatu do Jakarty byl opět načas a tak jsem měl víc jak 5 hodin na přestup. Delší čas mezi těmito lety jsem plánoval schválně, protože, tyto letenky na KLM byly koupeny zvlášť. Čas jsem využil prohlídkou venku (člověk zřejmě musí projít imigrační tak jako tak, nelze jít asi rovnou na mezinárodní transfer). Projel jsem se vláčkem mezi všemi terminály, a vlakovou stanicí, kam jsem šel zjistit, jak se kupují lístky a vzít si jízdní řád, aby vše po příletu z Kuala Lumpur odsýpalo a byl jsem ve městě brzy. Taky byl z vláčku parádní výhled na letiště, plochy, letadla a zeleň, protože jezdí vysoko nad zemí. V Jakartě bylo vidět opravdu hodně starých 747, asi nejspíš odstavených již. Taky další spousty letadel na údržbě a taky těch, které už stojí někde jen na náhradní díly nebo jsou dokonce zarostlé mechem někde mezi stromy, úplný skanzen. Po prohlídnutí pěkné check-in area jsem šel přes super rychlou security a pasovku, kde nikdo skoro nebyl a u gatu číslo 10 jako zázrakem objevil sprchu a to zadarmo!! Bylo to neskutečně milé překvapení po dvou dlouhých letech a noci bez postele.

Do KLM 777-300ER nastupuju se vznešeným pocitem, že vcházím do druhého největšího letadla, co jsem kdy letěl. A teď jsem dle seatguru dokonce zjistil, že co do počtu pasažérů je to dokonce největší letadlo, 408 míst! Ať už jsem letěl jakoukoliv ze 3 vezrí 747-400, co BA má, pořád má méně jak 400 míst, mají totiž hodně first a hlavně byznys sedadel. Při startu mi ohromila obrovská akcelerace, tah motorů s průměrem trupu 737 je obrovský, a zřejmě tím, že jsme měli paliva jen na dvouhodinový let, ne plnou palubu pasažérů a možná i méně carga, podobalo se to rychlostí vzletu jako někde z řeckého ostrova z brzd :D Myslím, že to jsou nejsilnější motory, co jsou v provozu. Posádka byla fantastická, měl jsem z toho úplně jiný pocit něž na palubách Oman Air. Přátelská, energická, komunikativní, jak mezi sebou, tak s cestujícími. Přístup byl daleko více lidštější, oproti profesionálnímu od Omanu. Servis na tak krátkém letu byl fantastický, teplé jídlo chutnalo neuvěřitelně, i si troufnu říct, že jsem tím zkusil místní kuchyni :D protože při tak rychlých návštěvách měst, se mi podařilo koupit jídlo jen jednou.
IMG_20190204_200614.jpg

IMG_20190204_195810.jpg

IMG_20190204_195823.jpg

IMG_20190205_074830.jpg


V Kuala Lumpur jsem stihl všechno podstatné a co bylo v plánu. Batu Caves, Merdeka Square, Menara KL (open sky deck ve výšce 300m, skvělé!), Monorail (MHD) a Petronas Towers, které mají nádherný park kolem. Bydlel jsem v hostelu přímo u stanice KL Sentral, která je středobodem celého dopravního systému města a to včetně spojení na letiště, které není blízko (půl hodina drahým vlakem nebo hodina levným autobusem). Bydlení bylo jednoduché, jen matrace na zemi, sociálky na chodbě, 200 kč za noc/osoba a hlavně výhodné místo, protože jsem dorazil o půlnoci a po 6 ráno vstával, abych všechno stihl. Dokonce i klasická hostelová snídaně byla, po tom co jsem musel vzbudit slečnu recepční:) ..bílé opečené tousty namazané jahodovým džemem. K cestě na letiště jsem vždycky užil autobusu, ale při návratu jsem se unáhlil v časové tísni a vzal bus na druhý terminál KLIA2, což jsem zjistil po vyjetí autobusu, kdy jsem viděl, jak ten bus jiné společnosti (se kterou jsem v noci přijel) míří na KLIA. Času nazbyt nebylo, ale naštěstí jsem se stačil přesunout na správný terminál pomocí drahého vlaku, který ale na cestu mezi terminály stál pár korun. Aspoň jsem ho vyzkoušel.

DSCN0953.jpg

DSCN0969.jpg

DSCN0972.jpg

Všemožné dary
Všemožné dary

Obří duriany
Obří duriany

IMG_20190204_200705.jpg

DSCN1009.jpg

DSCN1020.jpg

IMG_1757.jpg
Naposledy upravil(a) davcabic dne 21. 02. 2019, 23:54, celkem upraveno 1 x.


davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od davcabic »

Kokosy
Kokosy

Prosklená podlaha byla supr a každý si mohl užít 1:40 času na ní
Prosklená podlaha byla supr a každý si mohl užít 1:40 času na ní

Monorail
Monorail

Menara KL - vysílač i turistická atrakce
Menara KL - vysílač i turistická atrakce

Kumulovitá oblačnost
Kumulovitá oblačnost


Matrace jen na zemi, ale pohodlné
Matrace jen na zemi, ale pohodlné

Žižkovská věž i s miminy v KL Tower v 300m nad zemí
Žižkovská věž i s miminy v KL Tower v 300m nad zemí

Špičky Petronas z KL tower
Špičky Petronas z KL tower

Mně to teda nechutnalo..
Mně to teda nechutnalo..

K vidění byly spousty střešních bazénů
K vidění byly spousty střešních bazénů


DSCN1109.jpg

Spojovací můstek má i mrakodrap naproti Petronas Towera
Spojovací můstek má i mrakodrap naproti Petronas Towera

Krásně porostlé a se zrcadly nahoře
Krásně porostlé a se zrcadly nahoře

DSCN1118.jpg

DSCN1116.jpg

DSCN1121.jpg

Moje moc oblíbené livery
Moje moc oblíbené livery



5. 2. 2019 KUL-CGK, KL809
1705-1810
Boeing 777-200, reg. PH-BQB
age 15.3 years
obsazenost cca 85%
roztíratelnost másla: N/A


Na letišti zbývalo minimum času, do odletu méně než hodina. Neměl jsem ani boarding pas (check-in ano, nebylo možné mít ho v mobilu), ale svižný self-kiosek mi zachránil a upaloval jsem na imigrační, security a vláček na satelitní terminál. Tam jsem našel jedinou schránku na celém letišti, poštu tam ani nemají a dokázal tak naštěstí poslat pohledy koupené v Batu Caves. Zbyly mi nějaké malajské ringgity, tak jsem v rychlosti koupil sendvič a šel boardovat. Sendvič jsem hodil do binu na batoh, ale při výstupu vzal jen batoh, dobře to utracené poslední ringgity :D (Jo, cestoval jsem pouze s příručním batohem, v těhle zemích by bylo dost nepraktické tahat za sebou kufřík, ještě při takovém fofru.) Posádka byla opět skvělá, k jídlu byl tentokrát pouze sendvič, asi to mají nějak konkrétně rozplánované a catering brali naposled v Amsterdamu. A na konci letu jsem si koupil perfektní model KLM Dreamlineru. Ještě měli 747, ale na tu si počkám do Lufhthansy.

IMG_20190205_163438.jpg

DSCN1124.jpg

Modely v Kuala, někdo určitě znáte
Modely v Kuala, někdo určitě znáte

IMG_20190205_174610.jpg

km/J!
km/J!

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od davcabic »

Park v Kuala Lumpur
Park v Kuala Lumpur

Ještě Kuala Lumpur, pěkné osvětlení
Ještě Kuala Lumpur, pěkné osvětlení


Na letišti už to znám, jdu rychle a přímo, abych stihl odjezd vlaku do města, který jezdí jednou za půl hodiny. A nastává (po sendviči) další neúspěch, automat na lístky nebere ani jednu bankovní kartu a to jsem s nima nikdy neměl problém. Situace je trochu vyhrocená a dopadá to půlmiliónovým :D výběrem z bankomatu s poplatky od všech stran, z čehož nemám moc radost, dávám cash informačnímu asistentovi a ten platí lístky vlastní kartou. Jeden vlak ujel. I tak se na ubytování dostávám oproti Kuala Lumpur včas a je kupodivu hodně pěkné za levný peníz. Tuhle noc obětuji spánku a ani ráno se nikam nehrnu, na to pak doplácím. V Jakartě jsem viděl hlavní ulici, Merdeka Square, náměstí u Cafe Batavia, život po cestě taxíkem a přístaviště (oblast Kota). To bylo hodně zajímavé, staré velké dřevěné lodě vypadající spíše jako vraky, různé náklady, lidé na kontajnerech ve vzduchu. A hlavně to okolí, kde lidé žijí a pracují se už podobá tomu, jak je to všude mimo centrum města, malé plechové a dřevěné kamrlíky, všude nepořádek..ale má to ten nádech, co člověk chce na tak dalekých cestách vidět. Bohužel jsem se nestihl podívat k místní velké mešitě a katedrále, co je naproti, viděl jsem je jen z dálky. Cestou na hotel jsem si zvládl koupit to jedno místní jídlo, bylo moc dobrý, rychle se umyl a šel na vlak, půlhodinové intervaly dělají svoje a od té doby až ke gatu mám nervy. Cestou z vlaku je vidět, jak žijou běžní lidé, jak mají vedle kolejiště "spalovny" odpadu..no děsný. Ke konci vlak objíždí letiště, je vidět golfové hřiště hned u letiště a spousty těch starých odstavených letadel.

Kruháč v Jakartě
Kruháč v Jakartě

Bydlení v Jakartě
Bydlení v Jakartě

Hustý provoz, skůtry jako taxík
Hustý provoz, skůtry jako taxík

Vysokopodlažní autobus, měl speciální nástupiště uprostřed silnice
Vysokopodlažní autobus, měl speciální nástupiště uprostřed silnice

Jádro mrakodrapu, zdola už to obstavovali
Jádro mrakodrapu, zdola už to obstavovali

IMG_20190206_084521.jpg

DSCN1148.jpg

IMG_1874.jpg

IMG_1871.jpg

IMG_20190206_090058.jpg

Tu bych si vzal domů
Tu bych si vzal domů

IMG_1890.jpg

IMG_1882.jpg

IMG_20190206_092246.jpg

Bárky
Bárky

Nějaké ovoce, dragon fruit?
Nějaké ovoce, dragon fruit?

Dělník na kontajneru!
Dělník na kontajneru!

Gumy autobusu Flixbus :D
Gumy autobusu Flixbus :D



S jižní polokoulí by měl souviset i opačný vír v umyvadle. To byl ostatně taky jeden z cílů cesty, zjistit, jestli to tak opravdu je :D U nás na severní jsem to zkoušel precizně dvakrát a vždy se točil proti směru hodinových ručiček. V Jakartě na jižní v hotelovém umyvadle při precizním pokusu podle hodinových ručiček. No a až teď jsem si to vygooglil, jak by to doopravdy mělo být a všechny pokusy a zjištění jsou tedy zřejmě o ničem, no nevadí. Přidávám odkaz: https://www.prirodovedci.cz/zeptejte-se-prirodovedcu/31



6. 2. 2019 CGK-MCT, WY850
1455-1940
Boeing 787-9, reg. A4O-SE
age 1.2 year
obsazenost cca 98%
roztíratelnost másla: 3,5/10


Singapur tam točil jednu za druhou
Singapur tam točil jednu za druhou


Terminál 3 - airside v Jakartě opět vypadal dost liduprázdně, ale asi se tam nějak rozplynou, protože se tam točila widebody letadla jedno za druhým, zvlášť Singapur Airlines tam pravidelně točí svoje A350-900, kdy jednu vytlačí ze stojánky a druhá tam najede.

Jeden ze dvou starých terminálů
Jeden ze dvou starých terminálů

Domácí Garuda měla letadla všude, ale zdálo se mi, že moc na zemi
Domácí Garuda měla letadla všude, ale zdálo se mi, že moc na zemi

Únikový východ z kokpitu nahoře, tak jako u A350
Únikový východ z kokpitu nahoře, tak jako u A350



Jak jsem moc nestíhal při cestě na letiště, tak jsem si ale nedokázal odepřít sprchu po dni v tropické Jakartě a na gate za naším devítkovým Dreamlinerem raději ze sprchy dobíhal :D Posádka byla opět na této trase ne přátelská, také chybělo tištěné menu. To mi vcelku mrzelo, mám rád, když ten servis je na úrovni. A hlavně myslím, že by měl být pořád vyrovnaný. Na letech do a z Jakarty vždy přišly dvě teplá jídla oproti o hodinku kratším letům z a do Frankfurtu, kde se podává jedno hlavní jídlo a jeden snack. Jinak asi na všech letech občas roznášeli nápoje na tácu a po jídle před dobou klidu vždy rozdávali malé vody Oman Air. Ještě si vzpomínám, že taky čistota a výbava jednotlivých toalet na palubě byla hodně rozdílná. Někde čisto, všechny ubrousky, voňavky a tělové mléko a někde úplný opak nebo něco chybělo. Teď otázka jestli to ty lidi kradou nebo na to posádka kašle a zas je to nekonzistentní, přitom stačí málo a vše by bylo perfektní. Okna tentokrát zamčená nebyla, byl to taky denní let. Mohl jsem tedy vidět přelet rovníku, krásné pobřeží Indonésie a přelet kopcovité Indie s řekami.

IMG_20190206_203228.jpg

IMG_20190206_162905.jpg

Jasně poznatelný typ letadla, dle průhybu křídla
Jasně poznatelný typ letadla, dle průhybu křídla


Sedačky se mi kupodivu líbily víc v tomto o rok starším Dreamlineru, byly totiž ve stejném motivu jako sedačky například v A330 a myslím, že je to typické pro celou společnost. Kdežto sedačky v téměř novém Dreamlineru na předchozím letu byly celé tmavě modré a z hrubší látky.



7. 2. 2019 MCT-FRA, WY115
0235-0705
A333, reg. A4O-DD
age 9.3 years
obsazenost cca 70%
roztíratelnost másla: N/A (zde máslo opravdu chybělo, k snídani!)


Tentokrát jsem v Muscatu jen čekal na letišti (víza jsou jen na jeden vstup). Není moc velké, a tak jsem se uchýlil brzy do jídelního koutu, kde začínal být s večerními odlety vcelku klid a hlavně se tam dalo natáhnout na lavicích. Před spánkem jsem si tam dal jeden výborný kuřecí wrap, měli tam i McDonalds, ale nabídka mi nepřišla moc zajímavá. Po probuzení mi nebylo moc dobře, přece jenom je ta noc bez ubytování znát, taky tam byla slušná zima, kéž bych se mohl natáhnout venku v příjemných 21 stupních, co v Ománu mají v zimě přes noc.
Boarding proběhl rychle, byla to zas příjemná změna osazenstva, vidět převážně evropany.
Velmi brzo po vzletu rozdali malinké občerstvení, myslel jsem si, že je to jen před hlavním chodem, aby jim cestující neumřeli hlady než to ohřejí, ale ono to bylo všechno :surprised: Naštěstí mi nebylo moc dobře, a tak jsem usnul a na mě naprosto překvapivě naspal snad 5h (joo to jsou sedačky mých snů, dá se sklopit pořádně, a místa na nohy je pořád habaděj, takže ze sebe člověk udělá nakloněnou rovinu a spí se). Tím jsem zaspal hlad, což bylo zásadní, jinak bych musel jít asi něco vyžebrat. Snídaně před přistáním byla moc dobrá, vybrána zase z menu a je na fotce. V menu mají uveden i alkohol u snídaně, tak jsem si vždycky řekl o Gin&Tonic, ale nikdy ho sebou neměli, na jednom letu koukala dost překvapeně, ale po ukázání v menu mi ho zpětně ze zadu s úsměvem přinesla. A opět na konci letu jsem si koupil společnou dvojici modelů A330 a B737, jinou možnost nenabízí, ale modely jsou povedené.

Snídaně před přistáním
Snídaně před přistáním

Snack na prvních víc jak 5h letu, to je prostě málo
Snack na prvních víc jak 5h letu, to je prostě málo

A319 a nízká oblačnost
A319 a nízká oblačnost


Koupené modely, už mám doma 757-300 Condor a A321 Wizz
Koupené modely, už mám doma 757-300 Condor a A321 Wizz

Menu na třech letech, rozdávalo se před vzletem tuším
Menu na třech letech, rozdávalo se před vzletem tuším


Když porovnám A330 a Dreamliner, jasným vítězem je pro mě Airbus. I přes svoje stáří měl pohodlné sedačky větší rozteč a nespornou výhodou jsou jen dvě sedadla u okna. Celkově na mě působil lepším dojmem. Nutno teda říct, že interiér je samozřejmě o něco hezčí v nových dreamlinerech, lepší overhead biny, lepši IFE (ale bez ovladače, takže si lidi vyťukávají díry do hlavy navzájem, staré IFE v A330 má i ovladač na kabelu). Ovšem body zpět si bere A330 díky živému kamerovému přenosu vřed a dolu z letadla do každé obrazovky IFE. Obraz nebyl zas tak kvalitní, ale je to zážitek, když je denní let.



7. 2. 2019 FRA-PRG, LH1392
0905-1005
A319, reg. D-AILN
age 21.4 years
obsazenost cca 85%
roztíratelnost másla: N/A


Ve Frankfurtu jsem měl opět dvě hodiny na přestup, tentokrát celé. Po nočním letu se člověk trochu zkultivoval, aby nebyl po takovém výletu za žebráka mezi manažery, kteří tvoří na této lince velkou část osazenstva. Také jsem si nechal vytisknout palubní vstupenku, protože check-in jsem přes mobil sice zvládnul, ale pak už aplikace nechtěla vůbec najít boarding pass. Paní na transferové přepážce Lufthansy byla strašně ochotná a i mi změnila místo na 8E dopředu, protože jsem pak dost pospíchal.
U našeho gatu stála A380 od LH a nikam se brzy nechystala, a tak bylo jasné, že budeme boardovat autobusem, což je ve FRA zřejmě obvyklé na let do Prahy. Ale projížďka na takovém letišti má nádech exkurze a ještě k tomu jsem viděl vyřazenou ohořelou A340-300 od Lufthansy, které před časem vzplanula příď zespodu od push-backu při vytlačování.
Boarding byl v pohodě a ze stojánky jsme vyjížděli skoro načas, ale odmraz nás bohužel opět neminul. A tak vzniklo větší zpoždění, které vyústilo v 20-ti minutové opoždění v Praze.
Servis byl na tomto letu extrémně rychlý, za pár minut od vzletu už letušky s vozíkem začali k snídani rozdávat pekanové pletence a po chvíli přišly na řadu nápoje, výborná byla káva k sladkému pečivu.

IMG_20190207_094918 (1).jpg

IMG_1992.jpg


Původně měla být nasazená A320, i jsem se snažil při koupi letenek najít spojení, kde by letěla A320N (new engine option). Ale nakonec jsem musel vzít za vděk A319 starou přes 21 let, ty roky bych okem ani nepoznal. Ale nevadí, oni se 319 začnou také stávat raritou (zvlášť rovnou u nás "doma"..). Zpětně jsem taky u fotek, videa a psaní tripreportu zjistil, že to byl takový fofr, že si člověk ani moc nedokázal hned uvědomit tu krásu a celý výlet.


Kdo se dostal až sem přes fotky nebo dokonce i text, díky za pozornost a taky za případné připomínky ke zlepšení. S tím se také můžete zmínit, jestli mám napsat reporty i z vládní A319CJ a 6-ti letové cesty do San Francisca převážně s Lufthansou.

Ještě se omlouvám za občas nepěkné rozměry fotek, pracoval jsem tady s tím poprvý a dalo mi zabrat objevit všechny omezení a sžít se s editorem a přidávám fotek. Pokud bude nějaké příště, snad to už vychytám.

Tenhle výlet jsem neletěl sám, ale absolvovali jsme ho společně s mamkou, když to pro ni měla být taková odměna (podívání se fakt daleko do světa) a poděkování za velkou podporu ve sportu, studiu a tak...

jatro25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 22. 02. 2019, 00:17
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od jatro25 »

Pokud chceš kvalitní servis, nemůžeš létat v Y :lol:

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od MarcosFT »

Zdar,

- Zrada ale byla, že při tomto letu posádka zatemnila a zamkla okna, takže jsem z těch výhledů neměl téměř nic. To mi na Dreamlineru hodně vadí a asi dokonce už tohle letadlo nebudu cíleně vyhledávat - toto je díky bohu klasika na long haulech, ikdyž si to cestou zpět překvapivě neměl. Jak ti chutnaly oříšky v rýži? Já to teď dostal u Saudů a celkovou chuť to spíše kazilo. Jinak mě pobavila větech o konečně evropských cestujících na Muscat - Frankfurt :D v neděli jsem letěl JED-CGK a byli jsme na celém letu tři :D a dokonce i Češi, ale to byla náhoda. PRG z FRA je v drtivé případě přes jet bridge, bus je vyjímka.

Pěknej report


Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od Lkprak »

Děkuji za zpříjemnění pátečního rána. Moc hezký trip report! A za ten popis výletu s vládní A319 se silně přimlouvám :D

Dino55
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 13. 08. 2017, 14:55
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od Dino55 »

Děkuji za krásný trip report.

Online check pro lety operované Oman Air fungoval na stránkách Oman Air 48 hodin předem? Proč byl výběr sedačky tragický? Byla lepší sedadla zablokovaná?
Ptám se proto, že na zákaznický servis Oman Air nefunguje a prodejce Student Agency odkazuje na aerolinky. Takže nelze předem zaplatit vybraná sedadla.

Pozitivně kvituji zmínku o alkoholu (je to přece jenom letecká společnost z muslimské země) a upozornění na slabý snack na letu MCT - FRA. Takže si koupit předem nějaké jídlo.

Ohledně nečistoty či čistoty toalet se zmiňují recenze na TripAdvisoru,. Je vidět, že poskytovaná úroveň Oman Air je nekonzistentní - může to být super, ale taky hrůza.

Děkuji.

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od michal4 »

Díky za pěkný cestopis. Chválím, že nejsou popsané jen cesty letadlem, ale i nějaké zážitky z míst.

Odkaz si uložím a vždycky ho někomu pošlu, až mi bude lát, že lítám velké dálky na příliš krátkou dobu. To neber jako kritiku - každý cestuje jinak a vyhovuje mu něco jiného. Každopádně máš můj obdiv ;) Takhle rychle bych to dal s chybovkou do cca 200 €.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: I cesta může být cíl - MCT, KUL, CGK (aneb poprvé na jižní polokouli)

Příspěvek od davcabic »

Díky moc vám všem za kladné reakce, vážím si jich!

MarcosFT: S okny je pravda, že to byl vlastně zpočátku noční let, tak je zatemnili na pevno a cestou zpět když byl denní let, tak zatemnili, ale mohl si to člověk nastavit jak chtěl. To je rozumné, jestli to mají takhle stále. Ještě jsem zažil 2krát s Aeromexicem, že je zatemnili, člověk si je mohl odtemnit a po chvíli se znovu automaticky zatmavily. Takový režim by mi asi přišel nejlepší, jinak to chápu a nechci osvětlovat celou kabinu a zesvětlím si okno třeba na půlku a na chvíli. Oříšky mi chutnaly (sežeru všechno :D ), ale byly tam k ničemu. Na tomhle jídle byl fantastický ibiškovec jedlý - okra, to jsem nikdy neměl. A díky za info o boardingu většinou pře most.

Dino55: On-line check-in měl fungovat 48h před odletem, ale nedařilo se mi to. Pak přišel mail s upomínkou na check-in a už to šlo, nechápu to moc. Jinak sedadla jdou vybírat zadarmo už od koupení, ale to asi jen v případě, že si letenku člověk koupí přímo u Omanu, takhle jsem musel čekat na check-in. Tragický výběr byl takový, že na let FRA-MCT jsem viděl jen 4 volná jednotlivě rozhozená místa uprostřed, pak už jen dvě. Ale přidělena nám byla automaticky dvojka u okna. Takže to nějak mají vyblokované, aby se jim lidi nerozlezli všude. Na lety do/z Jakarty, jsem dycky mohl vybrat skoro kamkoliv v zadní sekci economy.
A alkoholu bylo hojně, Gin&Tonic vždy dostupný, víno taky, a když z Jakarty měl steward na palubě 3 kamarády, dostali během hodiny 12 piv :D

michal4: To jsem rád, že nejsem úplně sám, kdo tedy taky hecne letět takovou dálku na "otočku", ale je vidět, že i tak se dají stihnout hezká místa. Tady těch 8 letů vyšlo do 11 tis., strašně moc mi oslovila skladba letadel (hodně širokotrupých) a destinací.


Odpovědět