Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od vita »

QS1200 PRG – DXB, 9. února 2019, OK-SWC

Moje partnerka velmi stála o to podívat se do Dubaje. Vím, že bych asi vyšel levněji, kdybych si sám koupil letenky a ubytování, ale protože s Emiráty nemáme zkušenosti, dali jsme nakonec vydělat cestovce, respektive jedné cestovní agentuře, která teď sama začíná i pořádat zájezdy. Bohužel čekání na last minute se nevyplatilo a po dvou dnech vyřizování to nakonec stálo tak o 5 tisíc na osobu víc, než jsme doufali. Ale hotel byl v dobře dostupné části Dubaje (Naše požadavky: Přímo v Dubaji, ideálně docházková vzdálenost k pláži a metru, polopenze, a na týden).

Velká otázka byla i ohledně letů. Emirates snad žádná cestovka v nabídce nemá. Nejprve vycházely nejlépe lety s FlyDubai (s BlueStyle), kde v ceně podle stránek cestovky není občerstvení, navíc se mi moc nelíbil brzký odlet z Prahy a hlavně hrozný čas odletu z Dubaje. Pak vycházel lépe QS, což mi po všech stránkách vyhovovalo, než se na chvíli objevila Air Arabia, u které bych měl výbornou dostupnost dopravy z domova a zpět, a navíc bychom byli v Dubaji už brzy ráno a ne v podvečer jako se SmartWings. Nakonec ale poslední varianta zájezdu nás přivedla zpátky ke chytrým křídlům.

Pro nás byl odlet v 9:20 z Prahy dobře dostupný = ušetřili jsme za parkování. A tak jsme krátce po půl šesté vyrazili na zastávku MHD pár desítek metrů od baráku, odkud nás za 33 korun odvezl autobus na nádraží, následoval přestup na poloprázdný rychlík do Prahy a v 7 hodin na Airport Express z hlavního nádraží na letiště, mimochodem velmi slušně zaplněný.

OK-SWC
OK-SWC


Po našem příjezdu už probíhalo odbavování na třech přepážkách Terminálu 1. Já jsem se ale jal zabalit kufry a trochu snad minimalizovat šanci, že zase dostanou nakládačku. To je problém hlavně u kufru mé partnerky, kde nakladači vzali za tu plastovou nožičku dole a urvali ji, takže jsem večer před cestou plastovou nohu přilepoval vteřinovým lepidlem a o to důkladněji spodek kufru omotal. U obou jsem vyřízl jen díry na kolečka a nahoře na rukojeť.

Když jsme stáli ve frontě na odbavení, mimochodem obklopeni samými rodinami s dětmi, protože jsme si „chytře“ vybrali termín, kdy už začaly jarní prázdniny, navíc v Brně a v půlce Prahy, všiml jsem si o pár metrů za námi známé tváře. Když byl na naší úrovni, tak jsem si poslechem potvrdil, že mě zrak nešálí – do Dubaje se s námi se SmartWings vydal i Lukáš Vaculík se svým synem.

Po odbavení jsme si dali krátkou odbočku do Billy. Přestože jsem věděl, že QS servíruje jídlo, obavy jsem měl o kvalitu a hlavně kvantitu. Ukázaly se poměrně liché. Po pasovce jsem se ocitl někde, kde jsem to nepoznával. Zatímco v minulosti se mi dokonale vyhýbal Terminál 2 a já z něj prvně letěl až v roce 2017, od roku 2015 se mi naopak vyhýbal Terminál 1, kde se během mé nepřítomnosti objevil nový prostor s duty free, kterým musíte projít, i kdybyste sebevíc nechtěli, jak je ostatně běžné i na jiných letištích. Navíc v prstu B zjevně upravují většinu gatů přilehlých k zálivu mezi prsty A a B a i prostor našeho gatu B3 mi přišel nějaký jiný.

Provoz byl opravdu minimální. Na Ačku jsem viděl čínskou A330tku a 737-700 SmartWings. Na Bčku byl zpočátku jen náš stroj, což bylo OK-SWC, později se objevily ještě A321 Aeroflotu a airbus EasyJetu. Na Cčku v zálivu mezi B a C stála E-190 Air Dolomity. Viděl jsem také Dash-8 Air Baltic, myslím, že do Rigy. A před naším příletem zastavil na vzdálené stojánce také 737-900ER v barvách TVS.

Odbavení v Praze
Odbavení v Praze



Při bezpečnostní kontrole se sekuriťákovi nezdála trojnožka k selfie tyči v mém batohu a důkladně mi ho prošmejdil. Pak už ale ohlásili náš let. Hned druhá výzva k nástupu už byla „poslední“, ale ještě minimálně jedna následovala. Při nástupu jsme nebyli jediní, kdo si všiml představitele Tomáše z Kamaráda do deště. Na konci prstu u dveří do letadla čekala rodinka s dvěma dětmi, které otec nabádal, aby ho požádali, ať se s nimi vyfotí.

Odbavení jsem provedl den předem, takže jsem po třech cestách s TVS tentokrát neměl obligátní C a D, ale E a F, konkrétně ve 23. řadě. Na Dčku seděl pán, asi 40tník s šedými vlasy, jehož žena a dvě děti zabíraly řadu před námi. Hodil jsem batoh do binu a notebook pod sedačku, a zaplul na Fko. Nastupovali jsme mezi posledními. Při našem nástupu se starší pár dohadoval s letuškou a ukazoval jí rezervaci, zjevně měli zaplacená místa v exit row a u odbavení je dali někomu jinému. I po vyřešení tohoto problému se ale přes 20 minut čekalo na asi sedmičlennou skupinu.

Krůtí s noky
Krůtí s noky


Mezitím se nám za zpoždění omluvil kapitán František Komárek, který nás přivítal na palubě. Před desátou hodinou jsme konečně vyrazili směrem na dráhu 24. Při čekání jsem se blíž, než by mi bylo milé, seznámil s rodinkou za námi – za našimi sedadly seděly dvě děti, směrem do uličky otec a přes uličku matka. Přičemž ten harant za mnou mi začal vykopávat do sedačky ústřední píseň z filmu Dívka na koštěti. Tu mi pro změnu zalomcoval sedadlem a křičel „Tak se hejbej ty kovová plechovko!“. Otec ho občas okřikl, ale ne vždy to úplně pomohlo.

Krátce před 10. hodinou jsme se konečně vznesli z dráhy 24, následovala otočka doleva a zamířili jsme na jih. Vedoucí kabiny Jana ohlásila, že zhruba za hodinu bude následovat teplé občerstvení, pak palubní prodej, další občerstvení bude před přistáním a že letadlo je vybaveno wi-fi. Bohužel, když jsem se vloni vracel z Řecka, díval jsem se na Dunkirk, teď mě to bez voucheru za 2 eura nepustilo nikam. Mně navíc nešla ani free verze aplikace, tedy mapa a palubní časopis. Na iPhonu mé přítelkyně mapa šla až zhruba ke Kypru, pak už ani tam ne. Venku toho kvůli oblačnosti moc vidět nebylo, vyjasnilo se až nad Středozemním mořem.

Česko bylo ještě pokryté sněhem
Česko bylo ještě pokryté sněhem


K časnějšímu obědu krátce před 11. hodinou bylo na výběr kuřecí maso po indicku s rýží nebo krutí maso s noky. Přítelkyně volila kuřecí, já krutí. Oba jsme to hodnotili kladně. Ochutnal jsem oboje, moje mi chutnalo víc. Akorát jsme tedy od posledně, co jsme v letadle jedli, nějak přibrali a měli jsme problém se tam vedle sebe u jídla naskládat. Taky kus omáčky skončil na mojí (jediné) mikině :confused: .

Za sebou jsme nechali zasněženou Prahu
Za sebou jsme nechali zasněženou Prahu
Akabský záliv
Akabský záliv


Vedle hlavního chodu bylo něco jako řecký salát (bez oliv), desert, houska se špatně roztíratelným máslem, malá čokoládka Toblerone, pití, které se k nám dostalo v době, kdy jsme měli snědený hlavní chod i všechno ostatní, co na tácu bylo, a následoval i servis s kávou a čajem. Na výběr z pití bylo i pivo a víno. A přišlo mi, že posádka si doslova servis užívala.

Po servisu se mi podařilo na docela dlouho usnout. Probudil jsem se akorát ve chvíli, kdy jsme přilétali nad pobřeží Egypta. V tu chvíli jsem se rozhodl přesunout notebook z podsedačky předemnou do binu, kde bylo dost místa. Nějakým záhadným způsobem jsem na něm měl vysypanou hromadu cukru. Tak jsem se bál, aby vedle toho, že mi ho osladil, mi ho kluk předemnou ještě nepošlapal.

Egyptské pobřeží
Egyptské pobřeží


Přítelkyně využila mého opuštění místa k tomu, aby mi zabrala místo u okna, to ale neměla dělat. Zjevně se probudil také chlapeček za námi, který teď seděl za ní, a podle jejích slov ji po zbylé tři hodiny letu nejméně tisíckrát kopnul do sedačky a v jednu chvíli dal i pěstí do ramene. Když jsem navrhoval využit toho, že sedí na zemi za sedačkou, sklopit ji a pořádně ho tam přimáčknout, tak na to neslyšela. Teď by to asi udělala, protože na bolest zad si stěžovala ještě v půlce dovolené.

Kuřecí po indicku
Kuřecí po indicku


Nad Egyptem následovala otočka doprava. Myslel jsem, že nás čeká přelet Rudého moře, Sinaje a Akabského zálivu, ale nad Egypt jsme vstoupili už nad Sinajem a úzký pás vody byl Akabský záliv, pak jsme přes Jordánsko a Saúdskou Arábii pokračovali dále na východ, než se pod námi opět objevila voda. To už se venku pomalu začínalo stmívat a přišlo také druhé kolo občerstvení – sušenka Manner a pití. Stevard se velmi podivoval, že chci jen jeden kelímek. Když si chlápek vedle mě objednal pivo, postavil před něj rovnou dvě plechovky. Jak říkám – servis si užívali.

Snack před přistáním
Snack před přistáním

Saúdská Arábie
Saúdská Arábie


Mezitím jsme se od severozápadu přiblížili k Dubaji. Naše místa na pravé straně letadla nám dala nádherný výhled na město. Nad to jsme nalétli právě nad letištěm, takže z naší strany byla vidět Deira, Budž Chalífa ponořující se do tmy, mrakodrapy, pláže, přístav, Dubai creek, prostě všechno. Po otočce jsme přistáli na dráhu 30L se čtvrthodinovým zpožděním. Takovéhle brzdění jsem v letadle dlouho nezažil. Přeci jen asi do Dubaje cestuje malinko jiná sorta lidí než do Řecka, po přistání mi chyběl potlesk! Ozvalo se jen pár nesmělých klepnutí, ale jinak nic!


Po přistání
Po přistání

Dubaj i s Burdž Chalífou
Dubaj i s Burdž Chalífou

Noční Deira
Noční Deira


U terminálu nás nahnali do tří autobusů. Protože před mou přítelkyní na schodech natáhli pásku, že má čekat na další autobus, dalo mi to příležitost mezitím pořídit pěknou fotku letadla. Na pasovce nás nakonec poslali k okénku pro byznys a posádky, kde zrovna nikdo nebyl. Arabka u okénka nám dala do pasu razítka a vpustila do země. V batohu jsem měl ještě jídlo z Billy, a které během letu nedošlo, ale nebyl to problém ani při rentgenu zavazadel.

Co už ale problém byl, byla vykládka odbavených kufrů. Na pásu jsem si všiml jednoho tvarem i barvou připomínajícího kufr mé partnerky, byl také zabalený do průhledné fólie, neměl ale nahoře rukojeť. Když kolem projížděl potřetí, podíval jsem se na tag nalepený na bok kufru, a co jsem na něm neviděl? Své jméno! Takže zjevně ještě v Praze museli ucho urazit a tag přelepit na bok. Můj kufr přijel v pořádku. Na Baggage Services s námi odmítli sepsat damage report s tím, že takto malé poškození kufru neřeší, že si to máme vyfotit a poslat na adresu SmartWings, kterou nám vytiskli. Vlastně nás ani nepustili do kanceláře, řešili to s námi na chodbě před ní. Reklamaci jsem ještě týž večer odeslal, po zhruba 10 dnech přišla zpráva, že mi na účet pošlou 500 korun.

Odbavení při cestě zpět
Odbavení při cestě zpět


Za dveřmi už čekala anglicky mluvící delegátka. Přestože jsme řešili kufr, tak druhá rodina (manželé a dvě dcery cca 10 a 12 let) přišla až po nás. Odvedli nás do minibusu, který nás vzal do hotelů. Nebyli jsme jediní, kdo si v letadle všiml Lukáše Vaculíka. Jedna z dcer se totiž ptala matky, proč se s ním nešla vyfotit. „Já to nepotřebuju a tátovi stačilo, že se s ním byl vyčůrat na záchodě,“ odpověděla. V hotelu Ibis Styles Jumeira jsme nakonec vystupovali sami a žádné jiné české turisty jsme tam do konce pobytu nepotkali.

QS1201 DXB – PRG, 15. února 2019, OK-SWM

Cestovka se tentokrát vytáhla. Když si pro nás na recepci hotelu v půl páté přišel řidič, čekal jsem venku nějaký minibus, který nás společně s dalšími odveze na letiště – čekal tam černý Lexus, který jsme měli jen pro sebe. Pákistánský řidič jménem Ali nám řekl, že cesta bude v pořádku, že obvykle jsou tam velké zácpy, ale v pátek odpoledne jsou silnice volné. A skutečně, za zhruba půl hodinky jsme už vystupovali před terminálem 2.

Uvnitř jsem znovu zabalil kufry. Odbavování probíhalo na čtyřech přepážkách v Check-in area 2. Jedna sice byla označená jako business, ale cestující normálně chodili ke všem čtyřem. My jsme požádali o místo u okna a žena, která nás odbavovala, nám vyhověla. Dostali jsme 28 A a B. Ve frontě bylo hodně zahraničních cestujících, naopak rodiny s dětmi se zřejmě vraceli až následující den. My to měli netradičně od soboty do pátku.

Kufr dostal nakládačku :(
Kufr dostal nakládačku :(


Při čekání jsem se podíval na Flightradar na let z Prahy a koukal jsem, že se SW vytáhly – do Dubaje mířilo dva týdny staré OK-SWM! Zamířili jsme rovnou na pasovou a bezpečnostní kontrolu. Terminál 2 v Dubaji není moc vzhledný. Zklamání to bylo hlavně pro partnerku, která před lety letěla přes Dubaj dvakrát do Sydney a čekala, že letiště bude vypadat tak, jak si ho pamatovala.

OK-SWM
OK-SWM


Za bezpečnostní kontrolou jsme měli ještě celé dvě hodiny času. Náš let měl odlétat z východu F1. Terminál mi v mnohém připomínal letiště na řeckých ostrovech. Prostor, v němž jsme byli, měl 12 gatů (F1 až F12), z nichž se k letadlům jezdilo autobusy. Velkou část prostoru vyplňoval duty free, je tam také foodcourt s indickou restaurací, McDonaldem a KFC. K dispozici je i další občerstvení, směnárna, dvoje toalety, které svou čistotou a vytížeností také připomínají řecká letiště, a nezbytný prostor pro modlitby.

Provozu dominuje FlyDubai. Přestože byl zeměpis mým oblíbeným předmětem a před 15 lety jsem objížděl zeměpisné soutěže, mnoho vyvolávaných destinací jsem nedokázal zařadit ani na správný kontinent. Vedle nás kromě FlyDubai odlétala i Rossiya do Moskvy.

Kolegovi, který je vášnivý kuřák, jsem slíbil přivést cigarety. Původně jsem chtěl koupit dva kartony L&M v letadle po 550 za kus, na letišti ale vycházely ještě výhodněji a navíc jsem měl jistotu, že je mají. Tabáku tam měli skutečně požehnaně všech různých značek. Proti mně jeden Rus zrovna tlačil vozík naplněný po okraj cigaretami a doutníky. Za dva kartony mi nakonec z účtu strhli 950 korun, tedy to, co u nás prý stojí jeden. Navíc v letadle vůbec duty free nakonec nenabízeli! Přítelkyně ještě koupila balení velmi dobrých bonbonů, na které nás zlákala ochutnávka, a nějaké další drobnosti. Díky nakupování alespoň hezky utekl čas.

V duty free shopu jsem si všiml i naší posádky v uniformách QS a hlavně blonďáka, jehož obličej mi byl velmi povědomý. Na sobě měl šedou teplákovku Czech Republic. Byl to Radek Bejbl. Kolem se to navíc hemžilo kluky v červenobílých soupravách národního týmu. Kontrola stránek Fotbalové asociace (jedna z věcí, kterou musím na letišti v Dubaji ocenit, je dobře fungující bezplatná wi-fi) ukázala, že se s námi vrací fotbalová reprezentace do 16 let, která za sebou měla úspěšný turnaj v Dubaji, na němž si tým trenéra Bejbla připsal vítězství nad stejně starými výběry Belgie (4:2), Dubaje (2:1) a Kosova (2:0). V realizačním týmu byl i trenér brankářů Jan Stejskal. Ale protože všichni známí členové realizačního týmu mají slávistickou minulost, s nikým jsem se nefotil :biggrin:

Fungl nový OK-SWM
Fungl nový OK-SWM


Nástup začal na čas. Čtyři autobusy nás odvezli k čekajícímu letadlu. To se moc nelíbilo mladým reprezentantům. „Ty vole, to mi vyl.. prd.. s tímhle neletím. Reprezentace a létáme s lowcostem. Vždyť si tam musíme platit i wifinu!“ rozčiloval se jeden z nich. Mám teda pocit, že jestli se jednou dobere do Áčka, tak bude stejně létat na zápasy se SmartWings.

V zadní galley jsem si všiml papíru, na němž bylo, že na palubě bude 179 cestujících, opět tedy velmi slušný loadfactor. Kolem nás byli všude rozesazeni fotbalisti a realizační tým. Jen v naší řadě seděl mladík v civilním oblečení. Prozradil nám, že se jeho matka vdala do Emirátů, konkrétně do Ajmanu a on se vrací z dvoutýdenní dovolené.

Terminál 2 je nic moc
Terminál 2 je nic moc


Start z dráhy 30R nabídl krásný výhled na město. V dáli se blýskala Burdž Chalífa a další mrakodrapy. Bohužel jsme se neotočili podél pláže, což by výhled na osvětlenou Dubaj prodloužilo. Z kokpitu nás pozdravil kapitán Brandtner. Prozradil nám, že po přeletu Perského zálivu budeme pokračovat nad Írán, Turecko, Černé moře, nad Rumunskem vletíme nad Evropu, u Piešťan vstoupíme do slovenského vzdušného prostoru a pak kolem Brna budeme pokračovat na Prahu. Přílet očekával dokonce zhruba se 20minutovým předstihem krátce před 23. hodinou.

Po startu jsme prolétávali pořádnou turbulencí. Fotbalisti kolem nás měli velký zájem o wi-fi. Ta ale nefungovala tak, jak měla. Nejprve se k síti vůbec nešlo přihlásit. Po restartování jsem se já dostal do bezplatné sekce a mohl koukat na mapu, ale jen asi do půlky přeletu Černého moře, pak se letadlo na mapě přestalo pohybovat. Některým lidem se podařilo rozjet i placenou sekci, některým ale musely letušky vrátit peníze za voucher.

K jídlu bylo na výběr hovězí s rýží nebo krůtí maso s pečenými bramborami. Já si dal hovězí, partnerka krůtí maso. U hovězího byly ještě fazolové lusky, krůtí bylo se špenátem. K tomu byl nějaký mazavý sýr a kousek eidamu, zákusek, sušenka Manner a houska s máslem. Výběr pití jako při cestě tam. Když servis sklidili, informoval nás vedoucí kabiny Tomáš, že další bude následovat asi za 90 minut.

Realizační tým repre U-16 při čekání na kufry
Realizační tým repre U-16 při čekání na kufry

Krůtí s pečenými bramborami
Krůtí s pečenými bramborami


Po servisu jsme si vyměnili místa a já se díval na seriály. Nad námi v uličce debatoval realizační tým. Přišlo další kolo servisu – tatranka a nabídka nápojů. To už jsme ale byli nad Evropou. Půl hodiny před přistáním jsme zahájili sestup. Při něm nás ještě obešli s tácem s bonbony Toy, které mé přítelkyni chutnali tak, že je musím někde sehnat.

Po přistání na dráhu 24 opět nenásledoval potlesk. Zastavili jsme někde na půli cesty k terminálu. „Dámy a pánové, toto není naše konečná stojánka. Budeme pokračovat v pojíždění asi za tři minuty. A protože jsme lepší piloti než řidiči, tak bych vás požádal, abyste zůstali po celou dobu připoutaní,“ požádal nás kapitán.

Hovězí s rýží
Hovězí s rýží


Zastavili jsme u východu A3. Čekárna v hale byla plná lidí, kteří mířili do Moskvy, kam naše letadlo zhruba s hodinovým zpožděním pokračovalo. Naše kufry přijely asi 40 minut po přistání. Bohužel jako úplně poslední. Pak jsme ještě čekali dalších 30 minut na odvoz a kolem 2. hodiny ráno se dostali domů.

Hodnocení
Kdybych to měl zhodnotit, tak celkově myslím, že let SmartWings do Dubaje je velmi povedený produkt. Za pozitiva považuji bezplatné zavazadlo o váze 23 Kg, + 8 Kg kabinové zavazadlo + další tašku/kabelku. Což ale nikdo moc bedlivě nehlídal. Osobně bych ještě preferoval sčítání hmotnosti, jako tomu bylo dříve, klidně s omezením 32 Kg max na jedno zavazadlo.

Velmi dobré bylo i jídlo, což na u nejlevnějších letenek konkurence nemá. Výběr ze dvou teplých jídel, vlastně jsem ochutnal všechny čtyři možnosti a tři z nich mi chutnaly, kuřecí po indicku bych si nedal, ale bylo to poživatelné. Jídla bylo dost, posádka byla velmi ochotná. Jen mezi jídlem a pitím by mohl být menší rozestup. Měl jsem dojedené celé menu a teprve jsem dostal napít.

Když jsem zrovna neměl pod nohami notebook, tak místa na nohy bylo akorát. Nijak jsem se nemačkal, při obou cestách se mi podařilo i na několik hodin usnout. Biny byly poloprázdné, takže k tomu, cpát něco pod sedadlo před vámi, není moc důvodů.

Negativně hodnotím fungování palubní wi-fi. Já bych rád věděl, kde zrovna jsme. Při první cestě mi nešla aplikace MyWings vůbec, při druhé cestě jsem ji na letišti ještě přeinstaloval, mapa fungovala zhruba do poloviny letu. Špatné je, že nešla těm, kteří byli za obsah ochotni i zaplatit, a to se jim letušky snažili pomoci, co to šlo. Ale letuška obvykle není ajťák. Navíc prakticky všechny zahraniční filmy nebyly s českým dabingem (zato polština byla dostupná). A výběr co do šíře ani kvality také nebyl nějak obsáhlý.

Za dobré považuji i časy odletu a příletu. Do Dubaje odlétáte v lidskou hodinu, takže nemusíte být na letišti třeba ve čtyři ráno. Při cestě zpět odlétáte tak, že si ještě užijete den v Dubaji a v pohodě se dopravíte na letiště. Využití veřejné dopravy k cestě domů už je ale na hraně. Vyhovovalo mi to ale mnohem víc, než časy odletů a příletů FlyDubai.

Cestou tam se naplno ukázalo, že Dubaj je nejlevnější exotika. V Egyptě jsem nebyl, nevím, jestli se tam dá v únoru koupat, tady to bylo v pohodě, moře mělo nějaký 24 °C, vzduch tak 28 °C, takže velmi dobré podmínky. Let tam byl tak typicky koupácký- rodiny s dětmi školou povinnými. To bylo umocněno odletem v sobotu, v průběhu jarních prázdnin a navíc v tom termínu, kdy je mají největší a ekonomicky nejsilnější regiony, tedy půlka Prahy a Brno. Zpátky už cestovalo v pátek o poznání méně rodin s dětmi a vedle čutálistů také hodně cizinců.


qwertyx64
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 156
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od qwertyx64 »

Pekny trip-report. No, T2 je lowcost pre Flydubai a dalsie aerolinky. Raz som tam musel stravit asi 8h :crazy: :crazy: :crazy:

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od zdenda »

vita píše:QS1200 PRG – DXB, 9. února 2019, OK-SWC

Moje partnerka velmi stála o to podívat se do Dubaje. Vím, že bych asi vyšel levněji, kdybych si sám koupil letenky a ubytování, ale protože s Emiráty nemáme zkušenosti, dali jsme nakonec vydělat cestovce, respektive jedné cestovní agentuře, která teď sama začíná i pořádat zájezdy. Bohužel čekání na last minute se nevyplatilo a po dvou dnech vyřizování to nakonec stálo tak o 5 tisíc na osobu víc, než jsme doufali. Ale hotel byl v dobře dostupné části Dubaje (Naše požadavky: Přímo v Dubaji, ideálně docházková vzdálenost k pláži a metru, polopenze, a na týden)....

Celkem dobry trip report,ale tak trochu reklama na SW,kterym se tenhle let nahodou treba poved"-)

Jiriq
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 04. 05. 2010, 11:42
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od Jiriq »

Mno zrovna Dubai a pak hlavně Kanáry jsou pro QS něco jako "prémiový" produkt, takže snad ani nejde o reklamu, ale spíš konstatování faktu :)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od alesesl »

To by pak Zdenecku musel byt kazdy TR reklama na danou aerolinku.

Jinak hezky TR. Jidlo nevypada spatne na te trase. Ikdyz ten Terminal, kde QS stavi v DXB je pekna dira a dostat se na jiny terminal, tak jedine taxikem, co vim.


bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od bphot0 »

Jiriq píše:Mno zrovna Dubai a pak hlavně Kanáry jsou pro QS něco jako "prémiový" produkt, takže snad ani nejde o reklamu, ale spíš konstatování faktu :)


Ja s timhle souhlasim, oni se o to opravdu snazi... Coz je vzhledem k urcite konkurenci letu do DXB a synergii s CK pani Vikove navic vcelku logicke. V podani MAXe je to asi fajn, myslim, ze kdyby leteli jednim z dvojice TSI/TSM, hodnoceni by bylo trochu jine.

To mi pripomina, ze jsem zde slibil jeden TR o ceste na LPA s TAP. Nejak to nestiham, pritom v nedeli mne to ceka znova. A v kvetnu letim v C s IB, budu se snazit...

Jinak LPA a okoli jsem letel uz asi tak 50x, tak o tom mozna neco vim. Nejlepsi je TAP a IB a s vetsim odstupem SN (leg BRU-LPA-BRU stoji za prd), ale to je vsechno tradicni dopravce (KLM jsem neletel). Z charteru byly vzdy dobre Germania a AirBerlin, both RIP. Nejhorsi zazitky mam z Condora a z TVS, ale obe tyhle spolecnosti umi nabidnout i prijatelny az nadprumerny zazitek (u TVS je treba mit stesti na letadlo, na personal a na spolucestujici soucasne, ale jednou se nam to povedlo; u DE to umi zkazit hlavne spolucestujici, paradoxne nejlepsi byly vzdy lety s 757).

tomassanto
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 59
Registrován: 07. 04. 2015, 21:23
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od tomassanto »

Díky za report. Mě čeká cesta za měsíc, původně jsem chtěl letět taky s TVS (cena, časy letů..), ale v dubnu už nelétají denně, v den kdy jsem potřeboval tak neletí, navíc měli FlyDubai nějakou akci, tak nakonec letím s nimi, tak jsem zvědavý. Od začátku roku mají TVS navíc v systému linky pouze do 17.4, tak že by v letní sezóně lety výrazně omezovali?
Doufám, že bývá v Emirátech začátkem Dubna ještě snesitelné počasí...

Erix8
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 30. 01. 2007, 18:25
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od Erix8 »

tomassanto píše:Díky za report. Mě čeká cesta za měsíc, původně jsem chtěl letět taky s TVS (cena, časy letů..), ale v dubnu už nelétají denně, v den kdy jsem potřeboval tak neletí, navíc měli FlyDubai nějakou akci, tak nakonec letím s nimi, tak jsem zvědavý. Od začátku roku mají TVS navíc v systému linky pouze do 17.4, tak že by v letní sezóně lety výrazně omezovali?
Doufám, že bývá v Emirátech začátkem Dubna ještě snesitelné počasí...


Bývá, okolo 30 stupňů a na rozdíl od března většinou už moc neprší :)

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od Nemec »

tomassanto píše:Díky za report. Mě čeká cesta za měsíc, původně jsem chtěl letět taky s TVS (cena, časy letů..), ale v dubnu už nelétají denně, v den kdy jsem potřeboval tak neletí, navíc měli FlyDubai nějakou akci, tak nakonec letím s nimi, tak jsem zvědavý. Od začátku roku mají TVS navíc v systému linky pouze do 17.4, tak že by v letní sezóně lety výrazně omezovali?
Doufám, že bývá v Emirátech začátkem Dubna ještě snesitelné počasí...

Pres letni sezonu to nelita u QS

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od zdenda »

alesesl píše:To by pak Zdenecku musel byt kazdy TR reklama na danou aerolinku.

Jinak hezky TR. Jidlo nevypada spatne na te trase. Ikdyz ten Terminal, kde QS stavi v DXB je pekna dira a dostat se na jiny terminal, tak jedine taxikem, co vim.

Ano. Ja jsem zapomněl, ze na zdejším foru jsou SW/TVS neco jako chráněný živočišný druh:-(

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od marthym »

Víťa je takový pes Novák, u toho se nelze divit, že se snaží o takový příběh (pochopí málokdo, asi jen on) :D 8)

PS: ten kufr je práce handlingu. Koho mají nasmlouvaného? :crazy: :biggrin:

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od Roiman4 »

A v Dubaji to určitě vykládají v rukavickach na zlatem podnose... :-bd

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od vita »

marthym píše:Víťa je takový pes Novák, u toho se nelze divit, že se snaží o takový příběh (pochopí málokdo, asi jen on) :D 8)

PS: ten kufr je práce handlingu. Koho mají nasmlouvaného? :crazy: :biggrin:


Asi pochopil :lol: Byť si říkám, co mě sakra prozradilo :angel:

Ad kufr: nedělám si iluze, že by s ním v Dubaji zacházeli jinak než v Praze, ale podezření padlo na pražské nakladače. Říkám si, že kdyby ucho urvali až v Dubaji, tak by se vykašlali na to lepit na bok ten tag, co dávají při odbavení.

Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od Prngr »

Skvělý tripreport.
I takové souvislosti naštvaných mládežnických reprezentantů jsou zábavné. Ještě tak před 28 lety by jejich vrstevníci byli nadšení, kam letí a aerolinky by neřešili.
My letěli jednou v C Emirates s Marešem - ale toho poznala jen manželka :lol:
Zábavná vsuvka i o cenách v Duty free. Nekouřím od ZŠ, ale také vždy kupuju pro kolegu

PaPa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 22
Registrován: 06. 02. 2018, 10:16
Stav: Offline

Re: Sociální exotika – DXB s QS, s koupáky, Kamarádem do deště a repre

Příspěvek od PaPa »

já jsem teda ještě neměl štěstí na žádnou celebritu, za to jsem letěl BKK-DOH v C s 11 bubákama, no vlastně 1 x náčelník + 3x bubák (myslím že to byla matka + 2 manželky) a 3 děti a druhá parta byla 1x náčelník + 1x bubák a 2x děti , bordel který děti udělaly v dostřelu asi tak 2 metrů od sedačky jsem ještě nikdy neviděl :roll:


Odpovědět