Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Přistáním v Praze - Kbelích jsem měl tu čest pošesté dosednout s Airbusem A319CJ Armády ČR a tímto letem taky překročil hranici 20 000 km na palubě tohoto letadla registrace 3085.
Byly to jistě poslední dva lety státním letadlem ve sportovní kariéře, a tak zaslouží sepsat trip report. A to společně s velkým zážitkem z ruské (rozuměj velké) akce.
26. 2. 2019 Praha-Kbely - KJA (Krasnoyarsk)
0930-2215 (1615 středoevropského času, doba letu 6:45)
A319CJ, reg. 3085
age 11.9 years
obsazenost cca 98%
roztíratelnost másla: 2/10
Už o několik hodin dříve odlétl jeden vrtulový transportní letoun CASA-295M se sportovním materiálem. Tohle letadlo letí v nižší výšce, pomaleji a dělá po cestě jedno mezipřistání pro doplnění paliva a pravděpodobně střídaní posádky. Vojáci v noci prý spí a proto nakládali letadlo především trenéři.
Po společné fotce před letadlem nastupujeme co nejdřív do letadla, abychom si mohli vybrat dobrá místa a pozorovat cestou proměnlivou oblačnost a náš velký kontinent. Servis pro téměř 100 sportovců a členů realizačního týmu obstarávají stewardi - vojáci, kteří létají na téměř všech typech letounů AČR. Začíná se pitím, na výběr je Cola, Sprite, džusy, vody, víno i pivo. Na gin s tonikem jsem se neodvážil zeptat, ale myslím, že pro nás nebyl k mání Pokračuje se roznosem hlavního servisu, který je dovezený z Ruzyně. Rozpékané pečivo se podává v neomezeném množství! Během letu krom pití ještě roznášeli ovoce a sušenky. Ke konci dlouhého letu (vzato na úzkotrupé letadlo) jsme dostali fantastický bagel, k výběru šunka či sýr. Během letu jsem viděl, že občas někdo chodí na návštěvu dopředu do salónku a asi kokpitu, ale tentokrát jsem to nezvládl. (Že by cestou zpět?)
Odhaduji, že minimálně třetina české výpravy letěla na akci linkami. Převážně Aeroflotem přes Moskvu. Tam prý byly všude reklamy na Univerziádu a dobře organizované přestupy. Tím se dostáváme k cíli cesty, Zimní světové univerziádě 2019 v Krasnoyarsku.
Pro nezasvěcené to je sportovní událost pro vysokoškolské studenty do 25 let. Akce se koná každé dva roky, minulá se konala v kazašské Almatě a v roce 2021 bude ve švýcarském Lucernu. Letošní destinace se nacházela přes 5 tisíc kilometrů daleko na ruské Sibiři, i proto se událost konala až od 2. do 12. března při mírnějších teplotách. Asi dva týdny před tam byly teploty okolo -40 stupňů. Začátek akce byl trochu kostrbatý a všichni evropané se museli srovnávat nejen s časovým posunem šesti hodin, ale také s divným a malým výběrem jídla a dost špatnou dopravní organizací. To se ale při oficiálním zahájení akce povětšinou změnilo. Jak to bývá na Olympijských hrách, i tady všichni bydleli pohromadě v jedné „vesnici“. Ubytováno zde bylo přes 3 tisíce sportovců a také další tisíce lidí doprovodu a organizátorů. V pečlivě střežené vesnici bylo asi vše, nemocnice, tělocvičny s posilovnou, kadeřnictví, kavárny, typické ruské stavby, prodejny suvenýrů a jídelna o velikosti fotbalového hřiště. Sportoviště byly velkolepé, nové či zrekonstruované a Češi na nich dokázali vybojovat v tvrdé ruské konkurenci celkem 6 medailí. Jednu zlotou, dvě stříbrné a tři bronzové. Rusové si akci cíleně opanovali a nechali si doma 112 medailí, z toho 41 zlatých.
V době pobytu jsem doznal jednoho postřehu, že při jednosměrné cestě z pokoje do jídelny je nutné otevřít 16 dveří. No zdá se mi to dost. Za jeden den tak včetně tréninku na závodišti může člověk otevřít třeba až 112 dveří! Ty od výtahu nepočítám... Tak jak bylo zbytečně moc dveří, všude bylo i zbytečně moc organizátorů, dobrovolníků a dělníků, kteří dělali, že něco dělali. A my se tomu divili.
Byly to jistě poslední dva lety státním letadlem ve sportovní kariéře, a tak zaslouží sepsat trip report. A to společně s velkým zážitkem z ruské (rozuměj velké) akce.
26. 2. 2019 Praha-Kbely - KJA (Krasnoyarsk)
0930-2215 (1615 středoevropského času, doba letu 6:45)
A319CJ, reg. 3085
age 11.9 years
obsazenost cca 98%
roztíratelnost másla: 2/10
Už o několik hodin dříve odlétl jeden vrtulový transportní letoun CASA-295M se sportovním materiálem. Tohle letadlo letí v nižší výšce, pomaleji a dělá po cestě jedno mezipřistání pro doplnění paliva a pravděpodobně střídaní posádky. Vojáci v noci prý spí a proto nakládali letadlo především trenéři.
Po společné fotce před letadlem nastupujeme co nejdřív do letadla, abychom si mohli vybrat dobrá místa a pozorovat cestou proměnlivou oblačnost a náš velký kontinent. Servis pro téměř 100 sportovců a členů realizačního týmu obstarávají stewardi - vojáci, kteří létají na téměř všech typech letounů AČR. Začíná se pitím, na výběr je Cola, Sprite, džusy, vody, víno i pivo. Na gin s tonikem jsem se neodvážil zeptat, ale myslím, že pro nás nebyl k mání Pokračuje se roznosem hlavního servisu, který je dovezený z Ruzyně. Rozpékané pečivo se podává v neomezeném množství! Během letu krom pití ještě roznášeli ovoce a sušenky. Ke konci dlouhého letu (vzato na úzkotrupé letadlo) jsme dostali fantastický bagel, k výběru šunka či sýr. Během letu jsem viděl, že občas někdo chodí na návštěvu dopředu do salónku a asi kokpitu, ale tentokrát jsem to nezvládl. (Že by cestou zpět?)
Odhaduji, že minimálně třetina české výpravy letěla na akci linkami. Převážně Aeroflotem přes Moskvu. Tam prý byly všude reklamy na Univerziádu a dobře organizované přestupy. Tím se dostáváme k cíli cesty, Zimní světové univerziádě 2019 v Krasnoyarsku.
Pro nezasvěcené to je sportovní událost pro vysokoškolské studenty do 25 let. Akce se koná každé dva roky, minulá se konala v kazašské Almatě a v roce 2021 bude ve švýcarském Lucernu. Letošní destinace se nacházela přes 5 tisíc kilometrů daleko na ruské Sibiři, i proto se událost konala až od 2. do 12. března při mírnějších teplotách. Asi dva týdny před tam byly teploty okolo -40 stupňů. Začátek akce byl trochu kostrbatý a všichni evropané se museli srovnávat nejen s časovým posunem šesti hodin, ale také s divným a malým výběrem jídla a dost špatnou dopravní organizací. To se ale při oficiálním zahájení akce povětšinou změnilo. Jak to bývá na Olympijských hrách, i tady všichni bydleli pohromadě v jedné „vesnici“. Ubytováno zde bylo přes 3 tisíce sportovců a také další tisíce lidí doprovodu a organizátorů. V pečlivě střežené vesnici bylo asi vše, nemocnice, tělocvičny s posilovnou, kadeřnictví, kavárny, typické ruské stavby, prodejny suvenýrů a jídelna o velikosti fotbalového hřiště. Sportoviště byly velkolepé, nové či zrekonstruované a Češi na nich dokázali vybojovat v tvrdé ruské konkurenci celkem 6 medailí. Jednu zlotou, dvě stříbrné a tři bronzové. Rusové si akci cíleně opanovali a nechali si doma 112 medailí, z toho 41 zlatých.
V době pobytu jsem doznal jednoho postřehu, že při jednosměrné cestě z pokoje do jídelny je nutné otevřít 16 dveří. No zdá se mi to dost. Za jeden den tak včetně tréninku na závodišti může člověk otevřít třeba až 112 dveří! Ty od výtahu nepočítám... Tak jak bylo zbytečně moc dveří, všude bylo i zbytečně moc organizátorů, dobrovolníků a dělníků, kteří dělali, že něco dělali. A my se tomu divili.
Naposledy upravil(a) davcabic dne 22. 03. 2019, 22:56, celkem upraveno 2 x.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Už na začátku jsme se vypravili na prohlídku města a to díky, neuvěřitelné náhodě, že jsme v Krasnoyarsku byli se spolužákem ze školy ve stejnou dobu. Se svojí přítelkyní znají město a okolí, a tak pro nás dojeli k vesnici a provedli centrem města. Musím říct, že mi ruské město mile překvapilo a vypravili jsme se tam ještě dvakrát.
Při prvním a druhém výletu do města jsme taky úspěšně propašovali dobré pití do vesnice, které bylo potřeba na veselice mezi posledními závody a odletem. Vesnice i závodiště byly extrémně střežené a kontrolované u vstupů, rámy, rentgeny, kontrola mobilů a foťáků, skeny na tekutiny, ale i tak jsme na ně vyzráli Největší bizár byly cesty autobusy na závodiště, celý autobus musel být zaplombován (dveře, zavazadlové prostory, okýnka, motor i víčko od nádrže, všechno) a při příjezdu se vyplňovaly a předávaly protokoly, kontroloval se podvozek a i střecha!:) Až pak se sklopila železný zátaras a autobus se mohl překodrcat do areálu. Ten náš biatlonový byl střežen kamerami na každém sloupu osvětlení zhruba po 30 metrech, plot byl vysoký s dráty nahoře a taky podbudovaný armaturou proti podhrabání se. K tomu okolo chodili vojáci v maskovaném oblečení v barvě bříz.
Největší legrace se odehrávaly na konci, kdy většina už měla po závodech a utkáních a mohla vyrazit pařit. Oblíbenou se stala hospoda Broomen kousek od vesnice, jejíž část převážně zabrali Češi a za českých hitovek se bavilo až dlouho do noci. Interiér hospody byl pěknej, jídlo výborný, pivo průměrný a servis těžce podprůměrný bez jakékoliv myšlenky. Nevím, jak se připravovali, ale totálně neuměli dělat hospodu. To by se Zdenda Pohlreich otáčel v hrobě, protože by to ani nepřežil. Takhle podnik fungovat v Česku, okamžitě by zkrachoval. Personál neuměl anglicky skoro ani slovo, pivo na lístku "Czech beer" byl pravděpodobně Tuborg, platil každý jak chtěl, než přinesli pivo, trvalo to někdy celou věčnost. Nosili i druhé nefiltrované pivo, i když objednávka byla Czech a absolutně nalité bez pěny. I tak to ale za to stálo, protože důležitý je, si to udělat hezký!
Třetí výlet jsme absolvovali s kamarádem poslední den Univerziády před zakončením. Vydali jsme se shuttle busem do města, kde jsme navštívili univerzitní park, který se rozkládal ve městě a na ostrově za řekou Jenisejí, která byla překvapivě průzračně čistá. Překvapivě říkám, protože tamní město asi bude dost trápit smog. Poznat to bylo na parapetech oken, až černě špinavém starém sněhu a když napadl nový sníh, hned se proměnil v špinavou břečku. Aby naplnili slogan akce "real winter", rozváželi po celé vesnici čistý sníh. Na ostrov se šlo přes lenový most, který byl v noci krásně nasvícen. (To ostatně i další stavby a hlavně cesta z letiště do vesnice.) Na ostrově pak bylo obří kluziště, curling, dal se zahrát hokej. Byla tam spousta stánků s občerstvením a suvenýry, ledové ploty, sochy ze sněhu, polární stanice, sruby a průzkumný vrtulník. Všechno bylo přístupné veřejnosti.
13. 3. 2019 KJA - Kbely
1630-1630 (doba letu 7h)
A319CJ, reg. 3085
age 11.9 years
obsazenost cca 100%
roztíratelnost másla: 5/10
Cesta zpátky byla o něco delší, o dost ničivější (západní směr) a taky náročná po těch oslavách. Začalo to brzo ráno vyklízením pokojů a skupinovými přesuny přes autobusy až na letiště, kde naštěstí nebylo moc lidí a tak i ty tuny materiálu a tašek na check-inu docela odsýpaly. Check-in byl rozdělený na Casu (materiál) a Airbus (osobní věci) ... a povim to rovnou! Celou dobu pobytu musí člověk ty rusáky slušně řečeno "tepat", aby věci fungovaly. Velký peklo bylo, když na začátku akce nedokázali zorganizovat autobusy ani na 3km úseku mezi vesnicí a závodištěm, aby jezdily v taktu 20 minut. Buď nejely nebo přesně mezi určenými odjezdy, což neni zrovna super, když jede člověk na závod. Takové úlohy o době oběhu se řeší na Fakultě dopravní v prváku.. To se vyřešilo a ze spousty dalších věcí jsme si tak trochu dělali srandu. Ale největší trhák si nechali na závěr. Po příletu do Kbel z Airbusu vojáci vyložili nějaké osobní tašky a spousty materiálu, jak lyže, mazací stoly, tak plechové bedny. Většina lidí se tak rozjela domů po celé republice bez svých tašek, protože přílet Casy byl plánován až na 3. hodinu ránu. Kdyby se nějaké tašky nevešly, protože zavazadlové prostory v A319 nejsou velké, dokonce tady jim ubírají na velikosti i přídavné palivové nádrže, tak je to jasné, ale toto.
Ale vraťme se k tomu nejlepšímu! I když jsem dost hodin při cestě zpět prospal kvůli posunu času a předchozím společenským akcím, tak na jídlo mi vždycky vzbudili. A do kokpitu jsem se mohl jít podívat. Hned při nástupu jsem se zeptal stewarda, jestli by nebylo možné se tam jít podívat. Posádka na tomto letu byla moc milá a bylo mi přislíbeno, že se zeptá vepředu a po prvním servisu jsem mohl jít. Prošel jsem salónkem, kde letěla nemocná sportovkyně za závěsem a na dvou byznys sedačkách letěli technici. Před salónkem se taky ještě nachází stylová toaleta i s okýnkem a sprchou, kam jsem se ze zvědavosti podíval. Ale hlavní show čekala až vpředu. Rozhled je oproti postranním okénkům fantastický, člověk vidí obrovský kus světa. Zrovna byla oblačnost, ale i tak nádhera! Měl jsem i připraveno pár technických otázek, co mi zajímaly. Například přídavné nádrže jsou odnímatelné a flightradar24 neukazuje toto letadlo, protože si o to zažádali.
Byla to akce ohromných rozměrů, dokonce nechali vyrazit do oběhu kovové 10ti Rubly s logem Univerziády a maskotem Lajkou, Sibiřským husky. V tomhle muselo Rusko nechat miliardy rublů..snad to aspoň pořádně využijou a přispěje to ke zlepšení kvality života tamních lidí..
Při prvním a druhém výletu do města jsme taky úspěšně propašovali dobré pití do vesnice, které bylo potřeba na veselice mezi posledními závody a odletem. Vesnice i závodiště byly extrémně střežené a kontrolované u vstupů, rámy, rentgeny, kontrola mobilů a foťáků, skeny na tekutiny, ale i tak jsme na ně vyzráli Největší bizár byly cesty autobusy na závodiště, celý autobus musel být zaplombován (dveře, zavazadlové prostory, okýnka, motor i víčko od nádrže, všechno) a při příjezdu se vyplňovaly a předávaly protokoly, kontroloval se podvozek a i střecha!:) Až pak se sklopila železný zátaras a autobus se mohl překodrcat do areálu. Ten náš biatlonový byl střežen kamerami na každém sloupu osvětlení zhruba po 30 metrech, plot byl vysoký s dráty nahoře a taky podbudovaný armaturou proti podhrabání se. K tomu okolo chodili vojáci v maskovaném oblečení v barvě bříz.
Největší legrace se odehrávaly na konci, kdy většina už měla po závodech a utkáních a mohla vyrazit pařit. Oblíbenou se stala hospoda Broomen kousek od vesnice, jejíž část převážně zabrali Češi a za českých hitovek se bavilo až dlouho do noci. Interiér hospody byl pěknej, jídlo výborný, pivo průměrný a servis těžce podprůměrný bez jakékoliv myšlenky. Nevím, jak se připravovali, ale totálně neuměli dělat hospodu. To by se Zdenda Pohlreich otáčel v hrobě, protože by to ani nepřežil. Takhle podnik fungovat v Česku, okamžitě by zkrachoval. Personál neuměl anglicky skoro ani slovo, pivo na lístku "Czech beer" byl pravděpodobně Tuborg, platil každý jak chtěl, než přinesli pivo, trvalo to někdy celou věčnost. Nosili i druhé nefiltrované pivo, i když objednávka byla Czech a absolutně nalité bez pěny. I tak to ale za to stálo, protože důležitý je, si to udělat hezký!
Třetí výlet jsme absolvovali s kamarádem poslední den Univerziády před zakončením. Vydali jsme se shuttle busem do města, kde jsme navštívili univerzitní park, který se rozkládal ve městě a na ostrově za řekou Jenisejí, která byla překvapivě průzračně čistá. Překvapivě říkám, protože tamní město asi bude dost trápit smog. Poznat to bylo na parapetech oken, až černě špinavém starém sněhu a když napadl nový sníh, hned se proměnil v špinavou břečku. Aby naplnili slogan akce "real winter", rozváželi po celé vesnici čistý sníh. Na ostrov se šlo přes lenový most, který byl v noci krásně nasvícen. (To ostatně i další stavby a hlavně cesta z letiště do vesnice.) Na ostrově pak bylo obří kluziště, curling, dal se zahrát hokej. Byla tam spousta stánků s občerstvením a suvenýry, ledové ploty, sochy ze sněhu, polární stanice, sruby a průzkumný vrtulník. Všechno bylo přístupné veřejnosti.
13. 3. 2019 KJA - Kbely
1630-1630 (doba letu 7h)
A319CJ, reg. 3085
age 11.9 years
obsazenost cca 100%
roztíratelnost másla: 5/10
Cesta zpátky byla o něco delší, o dost ničivější (západní směr) a taky náročná po těch oslavách. Začalo to brzo ráno vyklízením pokojů a skupinovými přesuny přes autobusy až na letiště, kde naštěstí nebylo moc lidí a tak i ty tuny materiálu a tašek na check-inu docela odsýpaly. Check-in byl rozdělený na Casu (materiál) a Airbus (osobní věci) ... a povim to rovnou! Celou dobu pobytu musí člověk ty rusáky slušně řečeno "tepat", aby věci fungovaly. Velký peklo bylo, když na začátku akce nedokázali zorganizovat autobusy ani na 3km úseku mezi vesnicí a závodištěm, aby jezdily v taktu 20 minut. Buď nejely nebo přesně mezi určenými odjezdy, což neni zrovna super, když jede člověk na závod. Takové úlohy o době oběhu se řeší na Fakultě dopravní v prváku.. To se vyřešilo a ze spousty dalších věcí jsme si tak trochu dělali srandu. Ale největší trhák si nechali na závěr. Po příletu do Kbel z Airbusu vojáci vyložili nějaké osobní tašky a spousty materiálu, jak lyže, mazací stoly, tak plechové bedny. Většina lidí se tak rozjela domů po celé republice bez svých tašek, protože přílet Casy byl plánován až na 3. hodinu ránu. Kdyby se nějaké tašky nevešly, protože zavazadlové prostory v A319 nejsou velké, dokonce tady jim ubírají na velikosti i přídavné palivové nádrže, tak je to jasné, ale toto.
Ale vraťme se k tomu nejlepšímu! I když jsem dost hodin při cestě zpět prospal kvůli posunu času a předchozím společenským akcím, tak na jídlo mi vždycky vzbudili. A do kokpitu jsem se mohl jít podívat. Hned při nástupu jsem se zeptal stewarda, jestli by nebylo možné se tam jít podívat. Posádka na tomto letu byla moc milá a bylo mi přislíbeno, že se zeptá vepředu a po prvním servisu jsem mohl jít. Prošel jsem salónkem, kde letěla nemocná sportovkyně za závěsem a na dvou byznys sedačkách letěli technici. Před salónkem se taky ještě nachází stylová toaleta i s okýnkem a sprchou, kam jsem se ze zvědavosti podíval. Ale hlavní show čekala až vpředu. Rozhled je oproti postranním okénkům fantastický, člověk vidí obrovský kus světa. Zrovna byla oblačnost, ale i tak nádhera! Měl jsem i připraveno pár technických otázek, co mi zajímaly. Například přídavné nádrže jsou odnímatelné a flightradar24 neukazuje toto letadlo, protože si o to zažádali.
Byla to akce ohromných rozměrů, dokonce nechali vyrazit do oběhu kovové 10ti Rubly s logem Univerziády a maskotem Lajkou, Sibiřským husky. V tomhle muselo Rusko nechat miliardy rublů..snad to aspoň pořádně využijou a přispěje to ke zlepšení kvality života tamních lidí..
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Excelentní trip report!!! Jak popisem cesty, tak popisem místních reálií. Skoro bych autorovi radil, aby (pokud to již neudělal) se tento text pokusil publikovat (třeba i s určitými úpravami) v nějakém periodiku (časopise, novinách apod.) protože je škoda, aby si to přečetl jen omezený okruh uživatelů tohoto fóra.
V celém tom textu mně (krom spousty jiných věcí) zarazila ta zmínka o úspěšné snaze propašovat nějaké pití přes všechny možné kontroly do "vesnice", to bych si, asi z obavy z odhalení a následných problémů asi netroufl, ale holt jsem už starý a usedlý
Jinak dostat se do kabiny těch vládních speciálů, to prostě musí být zážitek na celý život, o tom žádná
V celém tom textu mně (krom spousty jiných věcí) zarazila ta zmínka o úspěšné snaze propašovat nějaké pití přes všechny možné kontroly do "vesnice", to bych si, asi z obavy z odhalení a následných problémů asi netroufl, ale holt jsem už starý a usedlý
Jinak dostat se do kabiny těch vládních speciálů, to prostě musí být zážitek na celý život, o tom žádná
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2862
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Diky za opravdu nevsedni TR na nevsedni akci. Verim, ze jste si to nad miru uzili. Jinak ty sedacky na zacatku TR mi prijdou docela osuntele, ale mozna je to jen zdani. Jidlo vypada fajn, klasicke sklenicky me dostaly. Palec nahoru za kokpit view za letu.
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Díky za pěkný a nevšední TR a velká gratulace a poděkování za "sdílený" bronz ze smíšené biatlonové štafety. Jen dotaz - jak to, že je to poslední cesta vládním speciálem? Končíte se sportovní kariérou?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 345
- Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Díky za krásný a nevšední report z cesty letadlem, do kterého se většina z nás asi jen tak nepodívá. Chválím, že kromě leteckých zážitků obsahuje i následné dojmy z místa a zachycení sibiřských reálií. Mě hlavně zarazilo, jak je na té Sibiři ve městě málo sněhu.
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
I já děkuji za velmi netradiční trip report.
Jenom k té fotce z kokpitu, jaktože armádní speciál nemá HUD! Zas až tolik armáda při nákupu šetřit nemusela.
Jenom k té fotce z kokpitu, jaktože armádní speciál nemá HUD! Zas až tolik armáda při nákupu šetřit nemusela.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Alvin píše:I já děkuji za velmi netradiční trip report.
Jenom k té fotce z kokpitu, jaktože armádní speciál nemá HUD! Zas až tolik armáda při nákupu šetřit nemusela.
Tak treba ho maj, jen je zavreny... z toho uhlu to nepoznas
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Gratuluji nejen autorovi, ale i fóru airways.cz k tomuto tripreportu!
Pokud mě paměť nešálí, jedná se na Airways.cz o první tripreport z letiště Kbely a zároveň o první tripreport s aerolinkou Czech Air Force!!
Tripreport je ale významný i s dalších hledisek.
1) Jak nemám rád v tripreportech fotky záchodových mís, tento tripreport je přesně onou výjimkou, která potvrzuje pravidlo. Zemanův záchod v českém Air Force One … to je sólokapr
2) Tento tripreport je, aniž by to on sám tušil, učebnicovou obrazovou příručkou, jak se profesionálně vypravují velké sportovní skupiny (a potažmo i jiné „cirkusy“ jako jsou filharmonie, bigbandy, národní divadla apod). De facto by se tento tripreport dal bez úprav použít jako instruktážní materiál. Mluvený komentář by zněl asi takto:
Přeprava velkých sportovních skupin je pro komerční letecké společnosti nezajímavá: už pro nestandardní množství a rozměry zavazadel. Navíc pro akce, které jsou ve veřejném/státním zájmu, nelze komerční leteckou dopravu považovat za dostatečně spolehlivou. Obvyklým a často jediným možným řešením je tedy charter. Pro některé pořadatele je tato informace bohužel šokující (peníze) a pokoušejí se namísto toho pořádat různá výběrová řízení na nákup obyčejných linkových letenek, do kterých se pak k jejich zoufalství nikdo nehlásí.
Navíc u akcí, kde je pro podání požadovaného výkonu na místě nutno synchronizovat lidi a materiál (např. hudebníci a nástroje, nebo zde atleti a masážní stoly), je obvyklý a jediný dostatečně spolehlivý postup vzít osobní charter (jet) a vedle něj nákladní charter (turboprop), přesně jak je to vyobrazeno v tomto tripreportu. Pro přepravu zavazadel běžných pro tento typ akcí (typicky futrál na harfu a podobně), je ostatně nákladní charter fyzicky nevyhnutelný, poněvadž do osobních letadel se takové věci prostě nevejdou.
P.S. zajímavá informace pro mě je, že nejsou vidět na flightradaru. Řečnická otázka: to snad od té doby, co Zeman nestihl pohřeb v Bratislavě?
Jinak ještě jednou gratuluji autorovi k tomuto tripreportu.
Pokud mě paměť nešálí, jedná se na Airways.cz o první tripreport z letiště Kbely a zároveň o první tripreport s aerolinkou Czech Air Force!!
Tripreport je ale významný i s dalších hledisek.
1) Jak nemám rád v tripreportech fotky záchodových mís, tento tripreport je přesně onou výjimkou, která potvrzuje pravidlo. Zemanův záchod v českém Air Force One … to je sólokapr
2) Tento tripreport je, aniž by to on sám tušil, učebnicovou obrazovou příručkou, jak se profesionálně vypravují velké sportovní skupiny (a potažmo i jiné „cirkusy“ jako jsou filharmonie, bigbandy, národní divadla apod). De facto by se tento tripreport dal bez úprav použít jako instruktážní materiál. Mluvený komentář by zněl asi takto:
Přeprava velkých sportovních skupin je pro komerční letecké společnosti nezajímavá: už pro nestandardní množství a rozměry zavazadel. Navíc pro akce, které jsou ve veřejném/státním zájmu, nelze komerční leteckou dopravu považovat za dostatečně spolehlivou. Obvyklým a často jediným možným řešením je tedy charter. Pro některé pořadatele je tato informace bohužel šokující (peníze) a pokoušejí se namísto toho pořádat různá výběrová řízení na nákup obyčejných linkových letenek, do kterých se pak k jejich zoufalství nikdo nehlásí.
Navíc u akcí, kde je pro podání požadovaného výkonu na místě nutno synchronizovat lidi a materiál (např. hudebníci a nástroje, nebo zde atleti a masážní stoly), je obvyklý a jediný dostatečně spolehlivý postup vzít osobní charter (jet) a vedle něj nákladní charter (turboprop), přesně jak je to vyobrazeno v tomto tripreportu. Pro přepravu zavazadel běžných pro tento typ akcí (typicky futrál na harfu a podobně), je ostatně nákladní charter fyzicky nevyhnutelný, poněvadž do osobních letadel se takové věci prostě nevejdou.
P.S. zajímavá informace pro mě je, že nejsou vidět na flightradaru. Řečnická otázka: to snad od té doby, co Zeman nestihl pohřeb v Bratislavě?
Jinak ještě jednou gratuluji autorovi k tomuto tripreportu.
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
prodejce píše:Navíc u akcí, kde je pro podání požadovaného výkonu na místě nutno synchronizovat lidi a materiál (např. hudebníci a nástroje, nebo zde atleti a masážní stoly), je obvyklý a jediný dostatečně spolehlivý postup vzít osobní charter (jet) a vedle něj nákladní charter (turboprop), přesně jak je to vyobrazeno v tomto tripreportu. Pro přepravu zavazadel běžných pro tento typ akcí (typicky futrál na harfu a podobně), je ostatně nákladní charter fyzicky nevyhnutelný, poněvadž do osobních letadel se takové věci prostě nevejdou.
potazmo 744 konvertovany na nakladak s cestujucimi v hrbe
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
whiskey píše:prodejce píše:Navíc u akcí, kde je pro podání požadovaného výkonu na místě nutno synchronizovat lidi a materiál (např. hudebníci a nástroje, nebo zde atleti a masážní stoly), je obvyklý a jediný dostatečně spolehlivý postup vzít osobní charter (jet) a vedle něj nákladní charter (turboprop), přesně jak je to vyobrazeno v tomto tripreportu. Pro přepravu zavazadel běžných pro tento typ akcí (typicky futrál na harfu a podobně), je ostatně nákladní charter fyzicky nevyhnutelný, poněvadž do osobních letadel se takové věci prostě nevejdou.
potazmo 744 konvertovany na nakladak s cestujucimi v hrbe
Len v hrbe, to by bolo asi primalo miest
Ale tak kombiky existuju, aj ked zrovna u 747 si nie som isty, ci je pomer karga k paxom menitelny.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Zaprvé se omlouvám za odmlku, byl jsem na cestách. (Trip report časem bude.)
Díky moc Vám za skvělé hodnocení, snažil jsem se, ale tohle nečekal.
To Lkprak:
Až tak jsem vůbec nepřemýšlel, psal jsem jen krátkou zprávu do školy na ústav. A bohužel ani nevím, kam bych s tím mohl dál jít, možná jsem už i promeškal bezprostřední čas po akci.
S tím propašováním jsme nervy samozřejmě měli ale po předchozí zkušenosti z minulé Univerziády v Kazachstánu, jsem věřil, že to to bude podobné. Tam nám přišli na pivo a jen sepsali nějaký papír a zavřeli ho do trezoru k vyzvednutí pro cestu z vesnice. (Ten trezor byl dost plnej, co si pamatuju!)
To alesesl:
Ano, sedačky už jsou poněkud ošuntělé a často jsou na nich velké fleky asi od pití atd.. Ale ani bych neměnil za nějaké nové tenčí a tvrdší, na dlouhé lety jsou tyhle polstrované prostě pohodlné:) Jen aby nedošlo k omylu, číše jsem napsal kvůli jejich většímu objemu, ale byly (tvrdé) plastové. Omlouvám se za možné zklamání z neskla:)
To martinpes:
Děkujeme za gratulaci k medaili! A ano, spíš končím s takovou "lepší" kariérou. Na další Univerziádu už budu navíc věkově přes limit. A kdyby náhodou, tak biatlonisté létají na akce "jen" linkami.
To michal4:
Malé množství sněhu, co vím, překvapilo letošní zimu i pořadatele a asi i obyvatele. Přesto měli tratě připravené parádně.
To Alvin:
HUD tady v Airbusu nemají, neskrývají se u stropu určitě:) Nevím jestli by to třeba mohlo být, že v době před 12 lety Airbus takové vybavení nenabízel a sama armáda si tento letoun nedovybavovala.
To prodejce:
Díky za cennou gratulaci!
Záchodový sólokapr mi pobavil A díky osvětlení problematiky s přepravou velkých skupin s vybavením, dává to parádní smysl.
Ještě jsem zapomněl zmínit jednu větší věc, na kterou jsem se ptal, třeba někoho bude zajímat.. Jestli je znát, když přejde třeba 15 lidí zezadu dopředu. Tak to znát je, sice ne moc, protože to letadlo je poměrně krátké, ale na delších typech to znát je více. Autopilot si to neustále malinko trimuje a pohyb je vidět na černobílých "trimovocích kotoučích" uprostřed kabiny.
Také víc fotek z kabiny jsem tu nedával, protože mi je bylo zakázáno zveřejňovat a ani jsem je nechtěl moc otravovat s focením víc jak dvou rychlých.
Díky moc Vám za skvělé hodnocení, snažil jsem se, ale tohle nečekal.
To Lkprak:
Až tak jsem vůbec nepřemýšlel, psal jsem jen krátkou zprávu do školy na ústav. A bohužel ani nevím, kam bych s tím mohl dál jít, možná jsem už i promeškal bezprostřední čas po akci.
S tím propašováním jsme nervy samozřejmě měli ale po předchozí zkušenosti z minulé Univerziády v Kazachstánu, jsem věřil, že to to bude podobné. Tam nám přišli na pivo a jen sepsali nějaký papír a zavřeli ho do trezoru k vyzvednutí pro cestu z vesnice. (Ten trezor byl dost plnej, co si pamatuju!)
To alesesl:
Ano, sedačky už jsou poněkud ošuntělé a často jsou na nich velké fleky asi od pití atd.. Ale ani bych neměnil za nějaké nové tenčí a tvrdší, na dlouhé lety jsou tyhle polstrované prostě pohodlné:) Jen aby nedošlo k omylu, číše jsem napsal kvůli jejich většímu objemu, ale byly (tvrdé) plastové. Omlouvám se za možné zklamání z neskla:)
To martinpes:
Děkujeme za gratulaci k medaili! A ano, spíš končím s takovou "lepší" kariérou. Na další Univerziádu už budu navíc věkově přes limit. A kdyby náhodou, tak biatlonisté létají na akce "jen" linkami.
To michal4:
Malé množství sněhu, co vím, překvapilo letošní zimu i pořadatele a asi i obyvatele. Přesto měli tratě připravené parádně.
To Alvin:
HUD tady v Airbusu nemají, neskrývají se u stropu určitě:) Nevím jestli by to třeba mohlo být, že v době před 12 lety Airbus takové vybavení nenabízel a sama armáda si tento letoun nedovybavovala.
To prodejce:
Díky za cennou gratulaci!
Záchodový sólokapr mi pobavil A díky osvětlení problematiky s přepravou velkých skupin s vybavením, dává to parádní smysl.
Ještě jsem zapomněl zmínit jednu větší věc, na kterou jsem se ptal, třeba někoho bude zajímat.. Jestli je znát, když přejde třeba 15 lidí zezadu dopředu. Tak to znát je, sice ne moc, protože to letadlo je poměrně krátké, ale na delších typech to znát je více. Autopilot si to neustále malinko trimuje a pohyb je vidět na černobílých "trimovocích kotoučích" uprostřed kabiny.
Také víc fotek z kabiny jsem tu nedával, protože mi je bylo zakázáno zveřejňovat a ani jsem je nechtěl moc otravovat s focením víc jak dvou rychlých.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 79
- Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
- Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
- Stav: Offline
Re: Vládní speciál A319CJ a malá olympiáda v Rusku
Ad kokpit:
je to zazitek na cely zivot. Ja jsem v roce 2013 stravil cca 15 minut v kokpitu 738 nad pobrezim Portugalska smerem na jih a dodnes na to ve svych 45 letech vzpominam - stejne jako na setkani s legendou ceskeho letectvi.
Dekuji Snad uz je to promlceno
je to zazitek na cely zivot. Ja jsem v roce 2013 stravil cca 15 minut v kokpitu 738 nad pobrezim Portugalska smerem na jih a dodnes na to ve svych 45 letech vzpominam - stejne jako na setkani s legendou ceskeho letectvi.
Dekuji Snad uz je to promlceno