Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Odpovědět
alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od alesesl »

To je tak, kdyz ma nekdo par let dozadu naplanovany let na obskurni linku, s obskurni aerolinkou, na obskurni letiste a 2 tydny pred cestou mu to zrusi bez nahrady, s max vracenim penez na kartu. To bylo, kdyz jsme s Krystofem (Airbus380) chteli letet linku Motor Sich s LWO do UDJ (Uzhorod).

Dlouho bylo ticho a ja si rikam, jestli nekdo nekdy zase spusti letecke spojeni z/do UDJ. Tento rok prisel Motor Sich opet s touto linkou a tak jsem si rekl, ze to musim tentokrat dat, nebot UDJ je pro me dobry letecky zarez. Prah drahy je pouhe 3m od statni hranice s SK a priblizeni vetsinou probiha nad Slovenskem. Linka se spustila nekdy v Breznu a ja ji chtel co nejdrive proletet, ale nejak mi to nevychazelo casove jak z osobnich, tak i pracovnich povinnosti. Nakonec jsem to planoval ve vice lidech, ale porad jsme se nemohli shodnout na itinerari, a tak jsem to zacal resit sam. S Krystofem jsme nebyli dlouho v kontaktu a shoda nahod byla, ze jak on, tak i ja jsme meli koupene letenky LWO-UDJ na stejny datum.

Krystof uz mel naplanovanou cestu do LWO a pak z UDJ domu. Ja to chtel minimalizovat na co nejmene dovci a taky s tim, ze jsem v sobotu musel byt v PRG nejpozdeji do 10 hod rano, nebot jsem ten vikend mel povinnosti s rodinkou. Let LWO-UDJ-LWO leta jen jednou tydne a to v patek. Kdyz tedka pisu tento TR tak uz vim, ze jsme meli opet z pr***e stesti, nebot Motor Sich oznamil, ze posledni rotace na trase LWO-UDJ-LWO bude 10.5. z duvodu nezajmu cestujich. Osobne se tem cestujici ani nedivim, nebot na mistni pomery letenka na 30 min let za 1500 UAH je proste draha.

Případ pro Chocholouška?
Kazdy mame sve konicky, kazdy mame svoje zaliby a pro me to je o letani, hlavne se proletet nejakou obskurni aerolinkou, navstivit obskurni letiste. Jelikoz jsem byl opravdu limitovany nejen casem, ale taky financemi, tak jsem chtel dany vylet udelat co nejlevneji a nejrychleji. Doma se o takove ceste ani nezminuji, nebot by rovnou volali Chocholouška a maminka by detem rikala, Vas tatinek je naprosty silenec. No podstupovat neco takove dobrovolne muze jenom nemocny clovek, anebo blazen do neceho co ho bavi. Pro me je to cesta, a cesta je cil. A dokud clovek muze, zdravi a okolnosti mu to dovoluji, tak proc ne a nech si ten zbytek pinda jak chce.

Do LWO jsem si koupil letenku s Lotem z WRO pres WAW se 14 hod stopoverem. Byl to na ctvrtek a jelikoz jsem si nechtel brat dovcu, tak jsem si zridil v salonku home office a normalne jsem pracoval. Pro cestu do WRO jsem zvolil sluzby spolecnosti Flixbus. Jizdenku jsem rozdelil na 2 segmenty. 1. Praha Liberec, 2. Liberec Wroclaw. Vyslo to tak levneji asi o 150 kc nez kdyby se to kupovalo jako jedna jizdenka a navic do Liberce to jede normalni flixbus s pohodlnyma sedackama, ale pak z Liberce to jede ex Polskibus, a ty mista jsou opravdu bida. V Liberci jsem mel cca 50 min na prestup. Autobus prijel do WRO ve 3:20 rano a ve 4:00 hod jsem chytil nocni spoj 206 smer letiste s prijezdem na letiste cca hodinu pred odletem, coz naprosto dostacuje.

Ve LWO jsme se sesli s Krystofem a rano jsme se byli podivat na mista, ktera jsme navstivili pred par lety, hlavne jsme se tesili na strudl s vanilkovou polevou v jedne mistni pekarne. Odlet do UDJ byl naplanovany na 1220. Pro cestu z/na letiste ve LWO jsme vyuzili trolejbusovou linku cislo 9. Od me posledni navstevy se comfort zlepsil, ale taky trosku zdrazilo jizdne z 2 UAH na 5 UAH.

Po priletu do UDJ jsme vyrazili do mesta, pochodit, dat jidlo, par piv. Krystof zde planoval nocovat a jet az druhy den rano domu. Jelikoz me tlacil cas, tak jsem mel koupenou jizdenku na 18 hod na bus Leo Express do Kosic s prestupem na jejich vlak ve 23:11, s prijezdem do Prahy v sobotu rano neco pred pul osmou.

modre jsou vyznacene presuny po zemi
modre jsou vyznacene presuny po zemi


Z Barrandova jsem vyrazil cca hodinu pred odjezdem busu ze zastavky Cerny Most. Z Cerneho Mostu jsem v zivote zadnym spojem nejel, a ani MHD jsem tam nikdy necestoval. Tak jsem si chtel dat trosku rezervu, abych nasel zastavku.

prvni bus smer Liberec
prvni bus smer Liberec


druhy bus po prijezdu do Vratislavi
druhy bus po prijezdu do Vratislavi


Ve Vratislavi jsem si mohl konecne trosku prohlednout novou autobusovou stanici, ktera vyrostla na miste te stare, spinave, zablite. Autobusovy terminal se nachazi v podzemi a nad nim kancelare a obchody.

Pred autobusakem
Pred autobusakem


02.05.2019 WRO-WAW LOT E175: SP-LIB

Muj let byl prvni dnesniho dne
Muj let byl prvni dnesniho dne


Na checkinu jsem si vyzvedl palubenky a zamiril si to do salonku
Na checkinu jsem si vyzvedl palubenky a zamiril si to do salonku


na malou snidani pred cestou do WAW
na malou snidani pred cestou do WAW


stylove susenky
stylove susenky
7.jpg (13.46 KiB) Zobrazeno 4619 x


Let do WAW nebyl nicim vyjimecnym. Cely jsem ho prospal a probudil se az uz jsme byli na finale.

skoro na zemi
skoro na zemi


Ihned po priletu jsem si to zamiril do salonku v schengen casti a pracoval zde po vetsinu dne. Navecer jsem se presunul do Non-Schengen salonku, ktery je mnohem mensi a taky zde neni tolik lidi.

02.05.2019 WAW-LWO LOT DHC-8 400: SP-EQE

Dopredu jsem si rikal jaka bude obsazenost letu do LWO. A musim rict, ze byla hodne vysoka a blizila se 100%. Vedle me jsem mel nastesti volne mistecko.

Non-Schengen Star salonek
Non-Schengen Star salonek


vecere
vecere


sladka tecka na zaver
sladka tecka na zaver


A340 od Air Belgium, ktere si LOT pronajima. Tento  letel do Newarku
A340 od Air Belgium, ktere si LOT pronajima. Tento letel do Newarku


Vecerni vlna odletu
Vecerni vlna odletu


Temer plno
Temer plno


Po startu se mi naskytl nadherny pohled na nocni Varsavu. Pote jsme si to zamirili na jihovychod smer LWO, kde jsme po necele hodine pristali, uprostred noci.

pohled na nocni mesto
pohled na nocni mesto


SP-EQE po priletu do LWO
SP-EQE po priletu do LWO


Byla 1 hodina rano. Moje letadlo odletelo do Bydhoste a pote se vracelo zpet do LWO. Letem z Bydhoste priletel Krystof. Behem cekani na nej, bylo na letisti bylo docela rusno. Neco malo po 1 hod priletel LOT z POZ a pak Ukrajinci z BLQ ve 3 rano. Taky jsem zde potkal hodne vojaku v uniformach s kanadskou vlajkou. Jak jsem se pozdeji dozvedel na netu, tak se ucastnili nejakeho cviceni s americkymi kolegy pobliz Lvova.

Lety na patecni den. Uzhorod tam porad sviti, tak snad ho nezrusi :)
Lety na patecni den. Uzhorod tam porad sviti, tak snad ho nezrusi :)


Prazdny nocni terminal letiste
Prazdny nocni terminal letiste


po priletu z BLQ
po priletu z BLQ


Budova letiste za svitani po priletu Krystofa
Budova letiste za svitani po priletu Krystofa


cestou k nasi pekarne
cestou k nasi pekarne


Radnice
Radnice


Kocka i ptak na jedne fotce
Kocka i ptak na jedne fotce


ceskych tramvaji tu jezdi mraky
ceskych tramvaji tu jezdi mraky


Teta chvata na ranni sichtu
Teta chvata na ranni sichtu


Vynikajici strudl v Lviv Galician Cheese Cake and Strudel Bakery, Rynok 13
Vynikajici strudl v Lviv Galician Cheese Cake and Strudel Bakery, Rynok 13


Po brzke snidani a kratke prochazce jsme opet vyrazili na letiste sledovat provoz a odbavit na nami vytouzenou linku do Uzhorodu.

03.05.2019 LWO-UDJ MOTOR SICH ANTONOV AN-24: UR-MSI

Trosku me zamrzelo, ze neletelo neco jineho nez Andula, ikdyz za ni jsem taky rad. Predchozi let to letel Yak40, coz by bylo super. Jinak se stejnou registraci jako dneska jsem letel minuly rok na trase OZH-IEV.

Fly Ernest z NAP
Fly Ernest z NAP


No konecne poletim do UDJ
No konecne poletim do UDJ


LH pred odletem do MUC, vzadu pristava nase Andulka z IEV
LH pred odletem do MUC, vzadu pristava nase Andulka z IEV


Nastup
Nastup


Nastup byl pomerne rychly. Netusim kolik lidi letelo na trase LWO-UDJ, ale na letu nas bylo 5. Pax co prileti spojem z IEV musi v LWO vystoupit, jelikoz zde ma letadlo cca 40 min prostoj. Krom nas dvou tam byl jeste jeden kluk ze Slovenska a pak nejaka mamimka s dcerkou.

Vzadu vytlacuji B767 Azur Air smer AYT
Vzadu vytlacuji B767 Azur Air smer AYT


budova stareho letiste
budova stareho letiste


A copak to tu mame? Tim museli priletet ti vojaci co jsem videl drive v terminalu
A copak to tu mame? Tim museli priletet ti vojaci co jsem videl drive v terminalu


zdravim UR-MSI po vice jak roce
zdravim UR-MSI po vice jak roce


Foceni nastesti nikdo jak ve LWO taky i UDJ neresil
Foceni nastesti nikdo jak ve LWO taky i UDJ neresil


Jelikoz nas bylo 5 na cele letadlo, letuska nam rekla, ze si muzeme sednout kazdy kam chceme. Ja si ponechal misto 3D, ktere jsem si vybral pri OLCI.

Interier
Interier


Alespon ma clovek vic mista pred sebou
Alespon ma clovek vic mista pred sebou


na ceste do Uzhorodu
na ceste do Uzhorodu


Po 35 min letu preletavame nad centrem mesta.  (foto Airbus380)
Po 35 min letu preletavame nad centrem mesta. (foto Airbus380)


pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 09. 05. 2019, 10:34, celkem upraveno 3 x.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu

Příspěvek od alesesl »

Kratkce po preletem nad centrem jsme proleteli na letistem, ktere se nachazi v tesne blizkosti Slovenska. Posledni otocka na finale probihala nad slovenskym uzemim.

Draha letiste UDJ (foto Airbus380)
Draha letiste UDJ (foto Airbus380)


Finale na pristani
Finale na pristani


Letiste Uzhorod neco pamatuje a svou slavu ma uz za sebou. Pral bych si, aby sem opet neco letalo, ale kdo vi jak to dopadne. Pristani byl navrat tak o 30, ne-li 40 let zpatky.

Loucim se s andulkou a prochazime terminalem ven z letiste
Loucim se s andulkou a prochazime terminalem ven z letiste


Stara budova letiste
Stara budova letiste


Chlapci v nakupnim kosiku vezou batozinu cestujicich
Chlapci v nakupnim kosiku vezou batozinu cestujicich


by me zajimalo kolik letelo pax nazpet,  ale podle poctu lidi na letisti, to moc  nebylo
by me zajimalo kolik letelo pax nazpet, ale podle poctu lidi na letisti, to moc nebylo


Uvnitr letiste byla dokonce restaurace, ale zavrena
Uvnitr letiste byla dokonce restaurace, ale zavrena


vsude prazdno
vsude prazdno


1. patro
1. patro


vyhled z balkonu
vyhled z balkonu


osuntela tabule upozornujici na letiste
osuntela tabule upozornujici na letiste


Centrum je relativne blizko. Zrovna jel nejaky autobus, tak jsme do nej naskocili a kousek se svezli.

rezava Buchanka zdravotniku
rezava Buchanka zdravotniku


Pekarna pobliz zastavky busu, kde jsme vystoupili. Vune peciva se tahla ven a byla naprosto uzasna....

chleba
chleba


Kostel Sv. Jiri
Kostel Sv. Jiri


Reka Uzh
Reka Uzh


Na smerove tabuli bylo napsano "Ceska ctvrt"
Na smerove tabuli bylo napsano "Ceska ctvrt"


peknych podniku tu maji pozehnane
peknych podniku tu maji pozehnane


a taky teple parky...
a taky teple parky...


Koncertni sal filharmonie v byvale synagoze
Koncertni sal filharmonie v byvale synagoze


dum na Vulytsya Korzo
dum na Vulytsya Korzo


Krystof mel ubytovani na druhem brehu reky Uzh. Soucasti jeho ubytka je taky pivovar Ungweiser. Proto jsme se rozhodli, ze si hodi veci na pokoj a dame pozdni obed a par piv tam.

Restaurace v pivovare
Restaurace v pivovare


Ukrajinsky borsc jako prvni chod
Ukrajinsky borsc jako prvni chod


a jako hlavni chodi jsme si dali saslik s bramborem
a jako hlavni chodi jsme si dali saslik s bramborem
60.jpg (27.94 KiB) Zobrazeno 4607 x


Jinak to jejich pivko mne moc nechutnalo
Jinak to jejich pivko mne moc nechutnalo


Po pozdnim obedu jsme vyrazili smer Autobusove nadrazi, odkud mne jel bus do Kosice v 18 hod. Krystof se chtel zeptat jak jezdi busy do Chopu, kam mel namirelo druhy den rano.

Christ the Saviour Cathedral
Christ the Saviour Cathedral


Muj bus uz je tady
Muj bus uz je tady


Uzhorod na me udelal docela prijemny dojem. Urcite se sem nekdy vratim a pochodim to tu vic.

Jinak cesta zpet domu, na to nechci ani vzpominat. Leo Express za to nemuze. Vedel jsem, ze se ceka na hranicich, ale toto jsem opravdu necekal. Na UA strane vsechno v pohode. Razitko do pasu a byli jsme odbaveni za 30 min. Ale pak to cekani na slovenske strane. Nemam nic proti Slovakum, jsou to fajn lidi, ale to co predvadeli pohranicnici je opravdu des a bida. Porad meli na vsechno cas, stali u kavicky, kecali blbosti. Kazdemu delali osobni prohlidku jako za komara pri ceste ze zapadu domu. Proste saskarna na entou, chteli byt duleziti, ale vysledek toho zadny. Kazdy batoh prohledavali tak, ze se cloveku podivali i do spinavych trenek. Kdyz jsme prijeli na slovenskou cast hranice, byly pred nami 3 autobusy, my jsme byli 4. na rade. Po 5 hodinach jsme mohli pokracovat smer Kosice. Jelikoz je SK o hodinu zpet v casovem pasmu, tak vlak z Kosic do Prahy jsme stihl tak tak. Cestu vlakem jsem prospal, mel jsem dvojku pro sebe. Vzbudil jsem se az nekde mezi Olomouci a Zabrehem na Morave.

Hezky zbytek dne.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 09. 05. 2019, 10:42, celkem upraveno 3 x.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od Lkprak »

Tak na Chocholouska jsme tu asi zrali všichni :D

Jinak moc pěkný tripreport, ten Lvov vypadá vážně úžasně.

Co se týče té důkladné kontroly na slovenských hranicích, tak na železničních serverech se nedávno řešilo, proč připravovaný rychlík z Košic do (tuším) Mukaceva má mnohem delší jízdní dobu ve směru z Ukrajiny na Slovensko, než ve směru opačném. Tak tady je myslím odpověď :roll:

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od Airbus380 »

Díky za report, jsem rád, že ten Užgorod máme hotov. Kdoví, jestli se odtamtud bude ještě někdy lítat, i tohle byla těžká loterie.

Lkprak píše:
Co se týče té důkladné kontroly na slovenských hranicích, tak na železničních serverech se nedávno řešilo, proč připravovaný rychlík z Košic do (tuším) Mukaceva má mnohem delší jízdní dobu ve směru z Ukrajiny na Slovensko, než ve směru opačném. Tak tady je myslím odpověď :roll:


Je to tak. Já jel právě vlakem z Čopu do Čiernej. Původně jsem si myslel, že v JŘ je chyba, resp. je celý veden v našem čase a že jízdní doba z Čopu do ČNT je tudíž nějakých 10 minut. JŘ je veden správně, tj. v místních časech :) Zatímco ukrajinská pasovka proběhne přímo na nádraží v Čopu bez většího zdržení, slovenská probíhá přímo na čáře na k tomu určeném speciálním nástupišti, u kterého vlak zastaví cca na hodinku až hodinku a půl (bez možnosti vystoupení cestujících) a začne ródeo :D Obsazenost je většinou dost malá, proto to asi netrvá déle, ale kontrola byla velice důkladná, včetně prohlídky všech dutin vozu (pojistkové skříně, koncová světla, toalety, apod.)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od alesesl »

yellow píše:Moc pěkné, spoustu míst dobře poznávám :D

K hranicím do EU, podle mě je to účelové, aby co nejvíc přejezd hranice znepříjemnili ukrajincům. Ne nadarmo se Ukrajině taky říká bílá afrika. Mafie, pašování všeho možné, uplácení...


Diky. Chapu ze je dulezite se koncentrovat na pasovani alkoholu, cigaret, drog, atd. Ale verim, ze na to maji celnici a pohranicnici po svete metody, kdy si tipuji urcita vozidla, lidi a ty si berou na dukladnejsi prohlidky. Ale kazdeho sacovat mi prijde naprosto zbytecne.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od alesesl »

Lkprak píše:Tak na Chocholouska jsme tu asi zrali všichni :D

Jinak moc pěkný tripreport, ten Lvov vypadá vážně úžasně.

Co se týče té důkladné kontroly na slovenských hranicích, tak na železničních serverech se nedávno řešilo, proč připravovaný rychlík z Košic do (tuším) Mukaceva má mnohem delší jízdní dobu ve směru z Ukrajiny na Slovensko, než ve směru opačném. Tak tady je myslím odpověď :roll:


Urcite, Lvov muzu jen doporucit. Urcite si tam prijdes na sve, ikdyz metro tam nemaji. Ale MHD zazitku se tam da zazit spousty. Do LWO se nekdy vratim s pritelkyni na prodlouzeny vikend.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od alesesl »

Airbus380 píše:Díky za report, jsem rád, že ten Užgorod máme hotov. Kdoví, jestli se odtamtud bude ještě někdy lítat, i tohle byla těžká loterie.



Ufff, taky jsem si oddychl, jak jsme pristali v UDJ. Snad tam nekdo brzo neco vymysli. Je to takovy odriznuty kout Ukrajiny.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od jencik »

Pokiaľ by to kvôli UA a pašovaniu, tak by podobne robili aj v Ubli alebo Veľkých Slemenciach, tam ale prekrocis hranicu za krátku dobu porovnateľnú s pasovkou niekde v HKG alebo SIN (10-15 min) Vo Vyšnom Nemeckom to bude čisto nariadenie nejakých sefikov, pokiaľ človek ide autom, tam ho zdržia Ukrajinci, pokiaľ im nedajú ľudia úplatok do pasu, v prípade peších resp autobusov chcú najskôr chytiť neznalých resp nenápadne zhabat kontraband, ktorý sa stratí zo skladov alebo podobné, nič ďalšie by som za tym nehľadal. Myslím, ze vo filme Čiara to popísali celkom dobre.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od Globik »

Nádherný TR, jako obvykle od Aleše a jako obvykle z neotřelých míst. Sliny se sbíhají při pohledu na ty chleby. A také oko zaslzí, když si uvědomí, že (byť je realita jiná díky jistým dvěma masovým vrahům) Užhorod patří do Československa a Lvov do Polska, i z těch fotek je to vidno. Ale dějiny holt zapracovaly. Při četbě tohoto: "Foceni nastesti nikdo jak ve LWO taky i UDJ neresil" jsem si vzpomněl, jak jsem v Oděse fotil za Gorbačova na nádraží lokomotivy. Hned ke mě přišli policajti a jako proč to tam fotím. Řekl jsem jim "Ja ljubitělj" a oni se hrozně smáli, že jsem milovník lokomotiv, asi nějaký magor (co patří Chocholouškovi) a nechali mě být.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od Lkprak »

Airbus380 píše:Díky za report, jsem rád, že ten Užgorod máme hotov. Kdoví, jestli se odtamtud bude ještě někdy lítat, i tohle byla těžká loterie.

Lkprak píše:
Co se týče té důkladné kontroly na slovenských hranicích, tak na železničních serverech se nedávno řešilo, proč připravovaný rychlík z Košic do (tuším) Mukaceva má mnohem delší jízdní dobu ve směru z Ukrajiny na Slovensko, než ve směru opačném. Tak tady je myslím odpověď :roll:


Je to tak. Já jel právě vlakem z Čopu do Čiernej. Původně jsem si myslel, že v JŘ je chyba, resp. je celý veden v našem čase a že jízdní doba z Čopu do ČNT je tudíž nějakých 10 minut. JŘ je veden správně, tj. v místních časech :) Zatímco ukrajinská pasovka proběhne přímo na nádraží v Čopu bez většího zdržení, slovenská probíhá přímo na čáře na k tomu určeném speciálním nástupišti, u kterého vlak zastaví cca na hodinku až hodinku a půl (bez možnosti vystoupení cestujících) a začne ródeo :D Obsazenost je většinou dost malá, proto to asi netrvá déle, ale kontrola byla velice důkladná, včetně prohlídky všech dutin vozu (pojistkové skříně, koncová světla, toalety, apod.)


Tohle jsem viděl pro změnu v podání Ukrajinců u rychlíku Kišiněv - Tiraspol - Oděssa. Jenže ti to zvládli během, jestli se nepletu, cca půlhodinového stání v pohraniční stanici a následné jízdy do další stanice (a to stihli ještě najít kontraband - shodou okolností u průvodčí a jejího komplice :D :D :D ).

O Lvovu uvažuju už dlouho, ale spíš s využitím low-cost letů z/do nějakého blízkého letiště. Evidentně jsou tyto úvahy správné.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od alesesl »

Lkprak píše:
Airbus380 píše:Díky za report, jsem rád, že ten Užgorod máme hotov. Kdoví, jestli se odtamtud bude ještě někdy lítat, i tohle byla těžká loterie.

Lkprak píše:
Co se týče té důkladné kontroly na slovenských hranicích, tak na železničních serverech se nedávno řešilo, proč připravovaný rychlík z Košic do (tuším) Mukaceva má mnohem delší jízdní dobu ve směru z Ukrajiny na Slovensko, než ve směru opačném. Tak tady je myslím odpověď :roll:


Je to tak. Já jel právě vlakem z Čopu do Čiernej. Původně jsem si myslel, že v JŘ je chyba, resp. je celý veden v našem čase a že jízdní doba z Čopu do ČNT je tudíž nějakých 10 minut. JŘ je veden správně, tj. v místních časech :) Zatímco ukrajinská pasovka proběhne přímo na nádraží v Čopu bez většího zdržení, slovenská probíhá přímo na čáře na k tomu určeném speciálním nástupišti, u kterého vlak zastaví cca na hodinku až hodinku a půl (bez možnosti vystoupení cestujících) a začne ródeo :D Obsazenost je většinou dost malá, proto to asi netrvá déle, ale kontrola byla velice důkladná, včetně prohlídky všech dutin vozu (pojistkové skříně, koncová světla, toalety, apod.)


Tohle jsem viděl pro změnu v podání Ukrajinců u rychlíku Kišiněv - Tiraspol - Oděssa. Jenže ti to zvládli během, jestli se nepletu, cca půlhodinového stání v pohraniční stanici a následné jízdy do další stanice (a to stihli ještě najít kontraband - shodou okolností u průvodčí a jejího komplice :D :D :D ).

O Lvovu uvažuju už dlouho, ale spíš s využitím low-cost letů z/do nějakého blízkého letiště. Evidentně jsou tyto úvahy správné.


Tak ono letenka WRO-WAW-LWO stala asi 50 eur coz je docela Low cost. Ale samozrejme jde to i levneji primo z BTS, WRO, KTW a jinych mist. Jinak co se tyce letenky co mel Krystof, BZG-LWO s LOT, tak jde poridit okolo 15 eur nekolik mesicu pred cestou.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Případ pro Chocholouška aneb když Cesta je cíl do Užhorodu (TR komplet)

Příspěvek od alesesl »

Globik píše:A také oko zaslzí, když si uvědomí, že (byť je realita jiná díky jistým dvěma masovým vrahům) Užhorod patří do Československa a Lvov do Polska, i z těch fotek je to vidno. Ale dějiny holt zapracovaly. Při četbě tohoto: "Foceni nastesti nikdo jak ve LWO taky i UDJ neresil" jsem si vzpomněl, jak jsem v Oděse fotil za Gorbačova na nádraží lokomotivy. Hned ke mě přišli policajti a jako proč to tam fotím. Řekl jsem jim "Ja ljubitělj" a oni se hrozně smáli, že jsem milovník lokomotiv, asi nějaký magor (co patří Chocholouškovi) a nechali mě být.


Ano je to tak. Ja jsem mel takovy pocit, jako by to bylo stale Ceskoslovensko pri kratkem pobyt v UDJ. Na ulici hodne aut s CZ/SK znackou, clovek slysi lidi mluvit CZ/SK. S Krystofem jsme se bavili, co je to asi za budovu, u ktere jsme zrovna stali a nejaka pani nam rekla, ze je to byvala synagoga a tedka je z ni udelana filharmonie. Pani ma ceskoslovenske koreny a zije tam.


Odpovědět