757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 11
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Status: Offline

757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

Příspěvekod davcabic » 15. 05. 2019, 19:44

Už mi moc z běžných typů letadel na seznamu nezbývá, a tak se moje pozornost obrací k "létající tužce" Boeingu 757-300, která se mi vždycky líbila. Zvlášť na Skiathosu (tam teda jen verze -200) přilétávající těsně nad hlavou a pak za pořádně silnými motory při startu, (které spolehlivě položí i zaparkovaný skútr). Proto hledám nejsnažší spojení, jak se do toho letadla dostat a za "studentské" ceny beru Laudu z Vídně a německý Condor z Mallorky do Mnichova. Letadla jsou už starší, v Evropě (oproti S Americe) jich už tolik není, tak mám radost, že oblíbený Condor šel sehnat tak jednoduše.

img_20190510_083118.jpg
Special livery!


Ve čtvrtek ráno v 0520 odjíždím z Prahy poprvé RegioJetem Relax třídou. Snídaně v podobě kávy, slaného croissantu a švestkového koláče výborná, odpočinek na samotné velké sedačce taky. Zkusil jsem pak i mátový čaj, taky dobrý. Ve Vídni jsme na čas. Za to OBB RailJet express na letiště má zpoždění takový, že ho stačí přejet ještě další RailJet ve stejném směru. Času mi tak moc nezbývá, chtěl jsem se ještě podívat na vyhlídkovou terasu, ale když vidím, že se na ni asi jde přes kontrolu, tak radši rovnou letím na security a můj gate k letadlu.

img_20190509_055012.jpg
Snídaně ve vlaku

img_20190509_092136.jpg
Relax třída s velkorysým prostorem i stolky



9. 5. 2019 VIE-PMI, OE122
1140-1405
A320, reg. OE-LOI
age 12.4 years
obsazenost cca 97%


Tenhle let je můj jubilejní, přesně 100. Rozhodně jsem nechtěl letět Ryanairem při jubileu, jenže jablko nepadlo daleko od stromu a já musel koupit Laudu jen kvůli dopravě k 757. Ale pozor Lauda a jeho A320 mně hodně mile překvapili. Letadlo je pěkné jak zvenku, tak zevnitř. Sedačky jsou šedivé a kapsa na časopisy a osobní věci je. Za místo jsem neplatil, ale chytře vyhrál 3F. Místo na nohy taky nebylo vůbec špatné. Ale nevím jestli to není tím, že by vepředu kabiny byly trochu větší rozestupy, nevíte někdo? (Takový ty žlutě označený a dražší místa v aplikaci Ryanairu.) Posádka byla příjemná, přede mnou boardoval tatínek s malým dítětem a hned je vysápli piloti, ať jdou nakouknout do kabiny. Laudovské pěkné letušky v džínech byly také milé a všechno probíhalo velice civilizovaně. Ani losy se neprodávaly:)
Jo a let byl skoro o hodinu zpožděný, dlouho jsme stáli připraveni na stojánce a bylo to vysvětleno stávkou francouzských řídících.

img_20190509_131148.jpg
Zasypané Alpy, už jen ten výhled stál za tu cenu!

dscn7006.jpg
CEBU PACIFIC v Laudovi, to mě pobavilo

img_20190509_131533.jpg
Spar service na palubě Laudy

dscn7008.jpg
Sever Lago di Garda, města Torbole a Riva odděluje hora


Na Mallorce jsem měl celé odpoledne volno, tak jsem si dopředu nastudoval okolí a šel pěšky z letiště na pobřeží. Nutno říct, že chodníky z letiště nevedou, ale po vedlejších silnicích se vyjít z obklíčení terminálů a dvou paralelních drah dá. Má cesta vedla přes Carrefoure (naprosto chabý výběr chlazeného piva! ..tím by se dal vysvětlit krach v Česku), coastal trail (celou dobu tam jezdilo spousty cyklistů), až na pláže u hotelů. Z pobřeží se celou dobu daly sledovat vzlety letadel a ze začátku byl výhled na hlavní město Palmu. Škoda, že vítr nefoukal obráceně, to by byla z pobřeží mnohem lepší podívaná na přistávající letadla na dráhu 06L.

dscn7016.jpg
Výhled na Palmu a Katedrálu Panny Marie

dscn7025.jpg
Bombardier CRJ-1000 od Air Nostrum

dscn7029.jpg
A320 new engine option a sharklets, určitě Vuelingu

dscn7026.jpg
Boeing 737 jasně identifikuje nezakrytý hlavní podvozek, tady jsou i SPLIT SCIMITAR winglety, které by z dálky z boku mohly strašit cestující, že jde o MAXe

dscn7019.jpg
Moře bylo trochu rozbouřené od větru

dscn7020.jpg

dscn7044.jpg
Už kvetoucí

dscn7028.jpg
Pobřeží

dscn7038.jpg
Pláže ještě bez lidí

dscn7031.jpg
Coastal trail s cyklisty

dscn7034.jpg
To musela být držka, když se propadl první cyklista


Po výletě mi čekala noc na letišti. Zrada byla, že nově pouští cestující do airside nejdříve 5h před odletem. To mi dost zkazilo náladu, protože u check-inů se nikde moc spát nedá, chybí tam zásuvky a všude povykovali cestující Ryanairu ze zrušených letů, kvůli stávce francouzských řídících. První hodinky jsem naspal venku na terase, kde je skvělá umělá tráva a klid, ale zima mi nedovolila tam zůstat. Druhá štace byla na čtyřech židlích u zavřené Costy, kde chudák slečna přicházejíc do práce, musela budit mě a asi dalších 20 lidí. Tím jsem dosáhl -5h limitu a šel se dospat konečně do civilizovanější části letiště, konkrétně na domestic B terminal. Příště to už bude asi hotel..

dscn7057.jpg
Klasická livery, byl to let do Hamburku tuším a boarding druhými dveřmi

dscn7068.jpg
Kam ten vrabec poletí, čekal u gatu do Mnichova..

dscn7047.jpg
To není 757, je to jen "náhrada" ..A321:)

dscn7056.jpg
Detail předku

dscn7064.jpg
Thomas Cook Group



10. 5. 2019 PMI-MUC, DE1509
0920-1130
757-300, reg. D-ABON (special livery: Wir lieben fliegen)
age 19 years
obsazenost 100%


dscn7058.jpg
6 exitů na každé straně

dscn7061.jpg
Typický tvar kokpitu 757


Obsazenost byla asi opravdu 100% tj. 275 pasažérů v jedno uličkovém stroji! Je to dokonce více míst než má Condor ve svých widebody 767-300, které používá na dálkové lety. Sedadlo 36A jsem dostal přiděleno při online check-inu a nešlo ani změnit (zřejmě kvůli objednanému jídlu), ale to mi vůbec nevadilo, protože jsem si i přesně takové sedadlo přál..výhled ven na zem, ale i na křídlo. A zároveň jsem byl na konci sekce, odkud je vidět celá nekonečná délka kabiny. Zvlášť ten výhled na zem byl nádherný, celou dobu až k Alpám bylo jasno.

dscn7062.jpg
Do letedla dávali minimálně 9 takových vozíků s kufry!

dscn7070.jpg
Jménem Willi a v pozadí 757-300 Condoru v obvyklých barvách


Vzlétli jsme z dráhy 24R, tudíž z Mallorky ven, ale levotočivou 180° zatáčkou jsme si ji celou ještě jednou přeletěli, následovala Menorca a na pevninu jsme nalétávali vpravo od (četníka ze) St. Tropes a po chvíli bylo vidět letiště na pobřeží u Nice. Jak foukal vítr z jihozápadu, byly nádherně vidět podlouhlé advekční mlhy na pobřeží Mallorky i Menorky právě z toho směru. Bohužel se mi tyhle fotky ztratily.

dscn7083.jpg
Přílet nad pevninu a ty bílé tečky na křídle jsou vířiče (vortex generators), oddalují odtržení mezní vrstvy proudu od křídla, hlavně při přistání s plně vysunutými klapkami

dscn7084.jpg
Fotka hrozná, ale přímo! přes nás se mihnul stín Airbusu Air Malta


Objednané jídlo bylo podáváno jako první, až pak následoval další servis - prodej. Za necelých 10 Euro jsem si koupil snídani, pokud je jídlo koupené dopředu, dostanete k tomu vodu, kávu či čaj a dezert. Prostírání a pevné plastové příbory servis ještě zvedli a s takovým produktem jsem byl hodně spokojen. Moc jsem to nesledoval, ale mohli podávat zhruba 10 objednaných jídel.

dscn7081.jpg
Výborná snídaně servírovaná se vším všudy

dscn7089.jpg
Obrazovek u stropu kabiny bylo asi 9

dscn7060.jpg
Moucha na směrovce, nevim proč, ale pěkná :D


Zdá se mi, že Condor, jakožto německá leisure aerolinka, se stará o své zákazníky velmi pěkně. A snaží se, aby si cestující let užili a zapamatovali jako součást dovolené. Jakožto důkazem může být delší a časté hlášení z pilotní kabiny o průběhu letu nebo pohledy a další prospekty, které si člověk může vzít z několika držáčků v kabině.

dscn7063.jpg
Milujeme létání

dscn7099.jpg
Design kabiny, za mě povedený

dscn7100.jpg
Sedadla jsou vypouklá skořepinová, takže žádné kopance a místo na kolena

dscn7087.jpg
Nekonečná kabina, 49 řad, foceno od zadní galley


Ještě jeden poznatek, okna Boeingu 757 nejsou velká, ale za to stěna trupu je hodně tenká, takže je vidět ven krásně široko, nahoru i dolů. Proto mi přijde absurdní, že A380 "machruje" o kolik x% má větší okna než všechna ostatní letadla. Přitom to jsou dlouhé zužující se střílny, ze kterých je vidět o dost menší prostor. A to nevyčítám, že stejně velkou část výhledu většinou zakryje mohutné křídlo.

dscn7091.jpg
Tenká stěna s oknem


Vzlet ani přistání nebylo ve směru letu mezi destinacemi, a tak jsem se začal obávat o čas, který mi tlačil, protože jsem odjížděl z Mnichova do Česka vlakem. Strach se ještě zvětšil, když jsme zaparkovali v polích, ale nakonec jsem do terminálu takticky vcházel z autobusu jako první a linkou S8 jsem ICE z hlavního nádraží stihl dobře.

dscn7093.jpg
Mnichovské letiště jako na dlani

dscn7104.jpg
Detail na spodek

dscn7107.jpg
Staré ICE, zevnitř ale pěkné


A když jsem říkal za "studenstké" ceny, tak celkově výlet vyšel na 2.tis za dopravu a to je vlastně všechno. Paráda, to letadlo mi fakt nadchlo!


zbozivulekral
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Status: Offline

Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

Příspěvekod zbozivulekral » 16. 05. 2019, 10:00

Sakra, tohle si musim taky naplánovat :)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2103
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

Příspěvekod pavelpmi » 16. 05. 2019, 10:40

Super výlet, měl's dát vědět.
Tenkrát před deseti lety jsem si říkal, jestli na mě vyjde srdíčkový 757, od kterého má taky modýlek, ale nakonec to byl D-BOE.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2730
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

Příspěvekod alesesl » 16. 05. 2019, 11:53

Vyborny TR. Uz je to dlouho co jsem letet se 757, ale mozna bych si to mel zopakovat. Mel jsi stesti na hezky logojet.

skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 705
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Status: Offline

Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

Příspěvekod skater » 09. 07. 2019, 10:15

Hezký trip report, který čtu tak trochu se slzou v oku. Na jaře jsem pečlivě vybíral dovolenou s jakousi šancí letět k evropskému moři něčím více exotickým. Volba padla na trasu MUC-PMI-MUC, přestože v době objednávání cesty byl signalizován A320. Bohužel nemoc mi nedovolila odletět, celá dovolená se v den odletu stornovala. O to víc mě mrzí, že obě cesty letí CONDOR B757-300. Cesta tam D-ABOG, nyní na radaru sleduji, jak se vracím v mašině D-ABOM. :-) Tak snad to vyjde jindy. Naštěstí mám tento typ ve svém logu z roku 2007 na trase Mexicana MEX-SJO (ač ve verzi 757-200).


Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 991
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: 757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)

Příspěvekod Marty-t » 09. 07. 2019, 21:29

pěkný TR, akorát to ICE na cestě zpět do ČR mi nějak nesedí... Na to bych se rád zeptal. Z Mnichova Hbf. jezdí do ČR totiž podle mne jen Alexy s relativně starými vagóny a velkými problémy s přesností na německé straně, rozhodně žádné ICE. Leda že by se jednalo o cestu s ICE do Norimberku a pak dál odtud busem do Prahy...



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů