757-300 Wir lieben fliegen (Palma na otočku)
Napsal: 15. 05. 2019, 19:44
Už mi moc z běžných typů letadel na seznamu nezbývá, a tak se moje pozornost obrací k "létající tužce" Boeingu 757-300, která se mi vždycky líbila. Zvlášť na Skiathosu (tam teda jen verze -200) přilétávající těsně nad hlavou a pak za pořádně silnými motory při startu, (které spolehlivě položí i zaparkovaný skútr). Proto hledám nejsnažší spojení, jak se do toho letadla dostat a za "studentské" ceny beru Laudu z Vídně a německý Condor z Mallorky do Mnichova. Letadla jsou už starší, v Evropě (oproti S Americe) jich už tolik není, tak mám radost, že oblíbený Condor šel sehnat tak jednoduše.
Ve čtvrtek ráno v 0520 odjíždím z Prahy poprvé RegioJetem Relax třídou. Snídaně v podobě kávy, slaného croissantu a švestkového koláče výborná, odpočinek na samotné velké sedačce taky. Zkusil jsem pak i mátový čaj, taky dobrý. Ve Vídni jsme na čas. Za to OBB RailJet express na letiště má zpoždění takový, že ho stačí přejet ještě další RailJet ve stejném směru. Času mi tak moc nezbývá, chtěl jsem se ještě podívat na vyhlídkovou terasu, ale když vidím, že se na ni asi jde přes kontrolu, tak radši rovnou letím na security a můj gate k letadlu.
9. 5. 2019 VIE-PMI, OE122
1140-1405
A320, reg. OE-LOI
age 12.4 years
obsazenost cca 97%
Tenhle let je můj jubilejní, přesně 100. Rozhodně jsem nechtěl letět Ryanairem při jubileu, jenže jablko nepadlo daleko od stromu a já musel koupit Laudu jen kvůli dopravě k 757. Ale pozor Lauda a jeho A320 mně hodně mile překvapili. Letadlo je pěkné jak zvenku, tak zevnitř. Sedačky jsou šedivé a kapsa na časopisy a osobní věci je. Za místo jsem neplatil, ale chytře vyhrál 3F. Místo na nohy taky nebylo vůbec špatné. Ale nevím jestli to není tím, že by vepředu kabiny byly trochu větší rozestupy, nevíte někdo? (Takový ty žlutě označený a dražší místa v aplikaci Ryanairu.) Posádka byla příjemná, přede mnou boardoval tatínek s malým dítětem a hned je vysápli piloti, ať jdou nakouknout do kabiny. Laudovské pěkné letušky v džínech byly také milé a všechno probíhalo velice civilizovaně. Ani losy se neprodávaly:)
Jo a let byl skoro o hodinu zpožděný, dlouho jsme stáli připraveni na stojánce a bylo to vysvětleno stávkou francouzských řídících.
Na Mallorce jsem měl celé odpoledne volno, tak jsem si dopředu nastudoval okolí a šel pěšky z letiště na pobřeží. Nutno říct, že chodníky z letiště nevedou, ale po vedlejších silnicích se vyjít z obklíčení terminálů a dvou paralelních drah dá. Má cesta vedla přes Carrefoure (naprosto chabý výběr chlazeného piva! ..tím by se dal vysvětlit krach v Česku), coastal trail (celou dobu tam jezdilo spousty cyklistů), až na pláže u hotelů. Z pobřeží se celou dobu daly sledovat vzlety letadel a ze začátku byl výhled na hlavní město Palmu. Škoda, že vítr nefoukal obráceně, to by byla z pobřeží mnohem lepší podívaná na přistávající letadla na dráhu 06L.
Po výletě mi čekala noc na letišti. Zrada byla, že nově pouští cestující do airside nejdříve 5h před odletem. To mi dost zkazilo náladu, protože u check-inů se nikde moc spát nedá, chybí tam zásuvky a všude povykovali cestující Ryanairu ze zrušených letů, kvůli stávce francouzských řídících. První hodinky jsem naspal venku na terase, kde je skvělá umělá tráva a klid, ale zima mi nedovolila tam zůstat. Druhá štace byla na čtyřech židlích u zavřené Costy, kde chudák slečna přicházejíc do práce, musela budit mě a asi dalších 20 lidí. Tím jsem dosáhl -5h limitu a šel se dospat konečně do civilizovanější části letiště, konkrétně na domestic B terminal. Příště to už bude asi hotel..
10. 5. 2019 PMI-MUC, DE1509
0920-1130
757-300, reg. D-ABON (special livery: Wir lieben fliegen)
age 19 years
obsazenost 100%
Obsazenost byla asi opravdu 100% tj. 275 pasažérů v jedno uličkovém stroji! Je to dokonce více míst než má Condor ve svých widebody 767-300, které používá na dálkové lety. Sedadlo 36A jsem dostal přiděleno při online check-inu a nešlo ani změnit (zřejmě kvůli objednanému jídlu), ale to mi vůbec nevadilo, protože jsem si i přesně takové sedadlo přál..výhled ven na zem, ale i na křídlo. A zároveň jsem byl na konci sekce, odkud je vidět celá nekonečná délka kabiny. Zvlášť ten výhled na zem byl nádherný, celou dobu až k Alpám bylo jasno.
Vzlétli jsme z dráhy 24R, tudíž z Mallorky ven, ale levotočivou 180° zatáčkou jsme si ji celou ještě jednou přeletěli, následovala Menorca a na pevninu jsme nalétávali vpravo od (četníka ze) St. Tropes a po chvíli bylo vidět letiště na pobřeží u Nice. Jak foukal vítr z jihozápadu, byly nádherně vidět podlouhlé advekční mlhy na pobřeží Mallorky i Menorky právě z toho směru. Bohužel se mi tyhle fotky ztratily.
Objednané jídlo bylo podáváno jako první, až pak následoval další servis - prodej. Za necelých 10 Euro jsem si koupil snídani, pokud je jídlo koupené dopředu, dostanete k tomu vodu, kávu či čaj a dezert. Prostírání a pevné plastové příbory servis ještě zvedli a s takovým produktem jsem byl hodně spokojen. Moc jsem to nesledoval, ale mohli podávat zhruba 10 objednaných jídel.
Zdá se mi, že Condor, jakožto německá leisure aerolinka, se stará o své zákazníky velmi pěkně. A snaží se, aby si cestující let užili a zapamatovali jako součást dovolené. Jakožto důkazem může být delší a časté hlášení z pilotní kabiny o průběhu letu nebo pohledy a další prospekty, které si člověk může vzít z několika držáčků v kabině.
Ještě jeden poznatek, okna Boeingu 757 nejsou velká, ale za to stěna trupu je hodně tenká, takže je vidět ven krásně široko, nahoru i dolů. Proto mi přijde absurdní, že A380 "machruje" o kolik x% má větší okna než všechna ostatní letadla. Přitom to jsou dlouhé zužující se střílny, ze kterých je vidět o dost menší prostor. A to nevyčítám, že stejně velkou část výhledu většinou zakryje mohutné křídlo.
Vzlet ani přistání nebylo ve směru letu mezi destinacemi, a tak jsem se začal obávat o čas, který mi tlačil, protože jsem odjížděl z Mnichova do Česka vlakem. Strach se ještě zvětšil, když jsme zaparkovali v polích, ale nakonec jsem do terminálu takticky vcházel z autobusu jako první a linkou S8 jsem ICE z hlavního nádraží stihl dobře.
A když jsem říkal za "studenstké" ceny, tak celkově výlet vyšel na 2.tis za dopravu a to je vlastně všechno. Paráda, to letadlo mi fakt nadchlo!
Ve čtvrtek ráno v 0520 odjíždím z Prahy poprvé RegioJetem Relax třídou. Snídaně v podobě kávy, slaného croissantu a švestkového koláče výborná, odpočinek na samotné velké sedačce taky. Zkusil jsem pak i mátový čaj, taky dobrý. Ve Vídni jsme na čas. Za to OBB RailJet express na letiště má zpoždění takový, že ho stačí přejet ještě další RailJet ve stejném směru. Času mi tak moc nezbývá, chtěl jsem se ještě podívat na vyhlídkovou terasu, ale když vidím, že se na ni asi jde přes kontrolu, tak radši rovnou letím na security a můj gate k letadlu.
9. 5. 2019 VIE-PMI, OE122
1140-1405
A320, reg. OE-LOI
age 12.4 years
obsazenost cca 97%
Tenhle let je můj jubilejní, přesně 100. Rozhodně jsem nechtěl letět Ryanairem při jubileu, jenže jablko nepadlo daleko od stromu a já musel koupit Laudu jen kvůli dopravě k 757. Ale pozor Lauda a jeho A320 mně hodně mile překvapili. Letadlo je pěkné jak zvenku, tak zevnitř. Sedačky jsou šedivé a kapsa na časopisy a osobní věci je. Za místo jsem neplatil, ale chytře vyhrál 3F. Místo na nohy taky nebylo vůbec špatné. Ale nevím jestli to není tím, že by vepředu kabiny byly trochu větší rozestupy, nevíte někdo? (Takový ty žlutě označený a dražší místa v aplikaci Ryanairu.) Posádka byla příjemná, přede mnou boardoval tatínek s malým dítětem a hned je vysápli piloti, ať jdou nakouknout do kabiny. Laudovské pěkné letušky v džínech byly také milé a všechno probíhalo velice civilizovaně. Ani losy se neprodávaly:)
Jo a let byl skoro o hodinu zpožděný, dlouho jsme stáli připraveni na stojánce a bylo to vysvětleno stávkou francouzských řídících.
Na Mallorce jsem měl celé odpoledne volno, tak jsem si dopředu nastudoval okolí a šel pěšky z letiště na pobřeží. Nutno říct, že chodníky z letiště nevedou, ale po vedlejších silnicích se vyjít z obklíčení terminálů a dvou paralelních drah dá. Má cesta vedla přes Carrefoure (naprosto chabý výběr chlazeného piva! ..tím by se dal vysvětlit krach v Česku), coastal trail (celou dobu tam jezdilo spousty cyklistů), až na pláže u hotelů. Z pobřeží se celou dobu daly sledovat vzlety letadel a ze začátku byl výhled na hlavní město Palmu. Škoda, že vítr nefoukal obráceně, to by byla z pobřeží mnohem lepší podívaná na přistávající letadla na dráhu 06L.
Po výletě mi čekala noc na letišti. Zrada byla, že nově pouští cestující do airside nejdříve 5h před odletem. To mi dost zkazilo náladu, protože u check-inů se nikde moc spát nedá, chybí tam zásuvky a všude povykovali cestující Ryanairu ze zrušených letů, kvůli stávce francouzských řídících. První hodinky jsem naspal venku na terase, kde je skvělá umělá tráva a klid, ale zima mi nedovolila tam zůstat. Druhá štace byla na čtyřech židlích u zavřené Costy, kde chudák slečna přicházejíc do práce, musela budit mě a asi dalších 20 lidí. Tím jsem dosáhl -5h limitu a šel se dospat konečně do civilizovanější části letiště, konkrétně na domestic B terminal. Příště to už bude asi hotel..
10. 5. 2019 PMI-MUC, DE1509
0920-1130
757-300, reg. D-ABON (special livery: Wir lieben fliegen)
age 19 years
obsazenost 100%
Obsazenost byla asi opravdu 100% tj. 275 pasažérů v jedno uličkovém stroji! Je to dokonce více míst než má Condor ve svých widebody 767-300, které používá na dálkové lety. Sedadlo 36A jsem dostal přiděleno při online check-inu a nešlo ani změnit (zřejmě kvůli objednanému jídlu), ale to mi vůbec nevadilo, protože jsem si i přesně takové sedadlo přál..výhled ven na zem, ale i na křídlo. A zároveň jsem byl na konci sekce, odkud je vidět celá nekonečná délka kabiny. Zvlášť ten výhled na zem byl nádherný, celou dobu až k Alpám bylo jasno.
Vzlétli jsme z dráhy 24R, tudíž z Mallorky ven, ale levotočivou 180° zatáčkou jsme si ji celou ještě jednou přeletěli, následovala Menorca a na pevninu jsme nalétávali vpravo od (četníka ze) St. Tropes a po chvíli bylo vidět letiště na pobřeží u Nice. Jak foukal vítr z jihozápadu, byly nádherně vidět podlouhlé advekční mlhy na pobřeží Mallorky i Menorky právě z toho směru. Bohužel se mi tyhle fotky ztratily.
Objednané jídlo bylo podáváno jako první, až pak následoval další servis - prodej. Za necelých 10 Euro jsem si koupil snídani, pokud je jídlo koupené dopředu, dostanete k tomu vodu, kávu či čaj a dezert. Prostírání a pevné plastové příbory servis ještě zvedli a s takovým produktem jsem byl hodně spokojen. Moc jsem to nesledoval, ale mohli podávat zhruba 10 objednaných jídel.
Zdá se mi, že Condor, jakožto německá leisure aerolinka, se stará o své zákazníky velmi pěkně. A snaží se, aby si cestující let užili a zapamatovali jako součást dovolené. Jakožto důkazem může být delší a časté hlášení z pilotní kabiny o průběhu letu nebo pohledy a další prospekty, které si člověk může vzít z několika držáčků v kabině.
Ještě jeden poznatek, okna Boeingu 757 nejsou velká, ale za to stěna trupu je hodně tenká, takže je vidět ven krásně široko, nahoru i dolů. Proto mi přijde absurdní, že A380 "machruje" o kolik x% má větší okna než všechna ostatní letadla. Přitom to jsou dlouhé zužující se střílny, ze kterých je vidět o dost menší prostor. A to nevyčítám, že stejně velkou část výhledu většinou zakryje mohutné křídlo.
Vzlet ani přistání nebylo ve směru letu mezi destinacemi, a tak jsem se začal obávat o čas, který mi tlačil, protože jsem odjížděl z Mnichova do Česka vlakem. Strach se ještě zvětšil, když jsme zaparkovali v polích, ale nakonec jsem do terminálu takticky vcházel z autobusu jako první a linkou S8 jsem ICE z hlavního nádraží stihl dobře.
A když jsem říkal za "studenstké" ceny, tak celkově výlet vyšel na 2.tis za dopravu a to je vlastně všechno. Paráda, to letadlo mi fakt nadchlo!