Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Tento vylet byl naplanovany relativne kratce pred jeho realizaci. Hlavnim lakadlem bylo se proletem dnes jiz raritnim typem – Yakolev 40.
Pote co Motor Sich zrusil opet lety do UDJ ze LWO, se zacalo proslychat na leteckych forech, ze mozna spusti primou linku do IEV z UDJ. Po par tydech se drby potvrdily a planovanym typem na teto lince mel byt prave Yak40. Ihned jsem zacal planovat tuto cestu. Motor Sich leta tuto linku ve zvlastnim schematu a to tak, ze odlet z UDJ smer IEV je vzdy v 7 rano v PO, ST a PA a navrat do UDJ je v PO, ST a PA nekdy vecer. Takze jakmile letadlo rekneme prileti nazpet z IEV do UDJ v patek, tak ceka cely vikend na svuj zpatecni let do IEV v pondeli. Velmi nizka vytizenost tohoto stroje.
Jelikoz jsem mel tesne pred dovolenou a nechtel jsem si brat zbytecne extra dny volna, tak jsem cestu naplanoval tak, abych byl co nejrychleji doma. Proto jsem se rozhodl, ze vezmu nocni Regiojet bus do BTS 17.6. s odjezdem ve 23 hod. Z BTS pak do LWO s W6 okolo 9 rano 18.6. Chvilku pochodim po Lvove a pak vecernim vlakem do Uzhorodu s prijezdem nekdy okolo 3 rano. Pote let do IEV 19.6. a nazpet z KBP do PRG s OK okolo 15 hod odpoledni.
No a jak uz to byva, clovek planule, ale okolnosti realneho zivota vse meni. Asi tyden pred cestou jsem dostal velmi silny kasel. Doktorka mi naordinovala antibiotika a klid. Jelikoz jsem mel tesne pred rodinnou dovcou, tak jsem uvazoval, ze to cele zrusim. Ale maly broucek v hlave vrtal, a ja prehodnotil plany, jelikoz si rikam, kdy zase budu mit prilezitost se proletet Yakem 40 a kdo vi jak dlouho linka vydrzi.
Moje puvodni reseni se mi zdalo moc dlouhe a nechtel jsem travit noc cestovanim v buse. Proto jsem plany trosku prekopal a minimalizoval cas na ceste. Rozhodl jsem se vzit 18.6. rano Pendolino do Kosic (vyhodit do kose letenku BTS-LWO) a odtud pokracovat v 15:10 do Chopu se Slovenskou zeleznici. Odtud pak busem do Uzhorodu. V Uzhorodu jsem si zarezervoval hotel na jednu noc. Zbytek uz bylo podle puvodniho scenare.
V noci jsem se hezky vyspal a rano vyrazil na nadrazi. Ve vlaku mne to nejak vzalo a tak jsem spal nejake 3-4 hod v kuse a probudil se za Ostravou. Jelikoz jsem mel v Kosicich na prestup cca 40 min, zacal jsem byt trosku nervozni, nebot zpozdeni z Prahy co jsme nabrali cestou a to jsme jeste nebyli ani v Ziline bylo 30 min. Jsem si rikal, ze to na Slovensku trosku stahnou, ale prdlajs. Zpozdeni dal narustalo a nakonec bylo vetsi, nez muj puvodne planovany cas na prestup v Kosicich. Mila pani pruvodci me ale ujistila, ze vlak do Chopu bude cekat, jelikoz z tohoto vlaku prestupuje asi 20 lidi, a asi polovina z nich na nocni spaci vuz do Kyjeva. Po teto zprave se mi ulevilo a uz jsem nemusel premyslet o scenari, jak se dostat z Kosic do Uzhorodu. Mohl bych jet busem, ale to byla posledni alternativa, ktere jsem se chtel vyhnout.
Pocit letet se skoro 45 letym strojem byl fantazie. Prostory jsou ponekud stisnene, ale kdyz s tim clovek leti, jako by to nemelo zadne motory. Absolutni tichost. Neco jako kdyz clovek leti se CRJ1000. Let se mi moc libil a urcite bych se s timto strojem chtelo znova nekdy proletet a taky vyzkouset jeho vetsiho brachu Yak42. Behem letu se podava keksik, voda a caj s citronem.
Stacilo psani, tedka uz jen fotky a popisky.
Jelikoz jsem nemel cas si koupit v Kosicich jizdenku do Chopu z duvodu zpozdeni a pruvodci ve vlaku mi mohl prodat jizdenku jen do posledni stanice na Slovensku, nezbyvalo mi nic jineho, nez si zkusit zakoupit jizdenku Cierna na Tisou - Chop ve stanici Cierna behem 10 min pauzy.
19.06.2019 UDJ-IEV MOTOR SICH YAK40: UR-MSX
Z letiste jsem vzal bus na hlavni nadrazi. Nemel jsem chut nejak trajdat po Kyjevu, kde uz jsem stejne 3x byl. Chtel jsem vyzkouset nove vlakove spojeni na letiste. Jizdenka vychazi tusim 80 UAH.
19.06.2019 KBP-PRG CZECH AIRLINES A319: OK-MEL
Pres fastrack jsem posel security a zamiril si to do salonku.
Na tento let jsem se docela tesil. Hlavne z duvody zmeny typu z bulika od QS na OK-MEL A319 od CSA, ktery se vratil do sluzby pred srotovanim.
Doufam, ze se Vam tento TR libil a tesim na pripadne komentare.
Hezky zbytek vecera a zacatek prazdnin.
Pote co Motor Sich zrusil opet lety do UDJ ze LWO, se zacalo proslychat na leteckych forech, ze mozna spusti primou linku do IEV z UDJ. Po par tydech se drby potvrdily a planovanym typem na teto lince mel byt prave Yak40. Ihned jsem zacal planovat tuto cestu. Motor Sich leta tuto linku ve zvlastnim schematu a to tak, ze odlet z UDJ smer IEV je vzdy v 7 rano v PO, ST a PA a navrat do UDJ je v PO, ST a PA nekdy vecer. Takze jakmile letadlo rekneme prileti nazpet z IEV do UDJ v patek, tak ceka cely vikend na svuj zpatecni let do IEV v pondeli. Velmi nizka vytizenost tohoto stroje.
Jelikoz jsem mel tesne pred dovolenou a nechtel jsem si brat zbytecne extra dny volna, tak jsem cestu naplanoval tak, abych byl co nejrychleji doma. Proto jsem se rozhodl, ze vezmu nocni Regiojet bus do BTS 17.6. s odjezdem ve 23 hod. Z BTS pak do LWO s W6 okolo 9 rano 18.6. Chvilku pochodim po Lvove a pak vecernim vlakem do Uzhorodu s prijezdem nekdy okolo 3 rano. Pote let do IEV 19.6. a nazpet z KBP do PRG s OK okolo 15 hod odpoledni.
No a jak uz to byva, clovek planule, ale okolnosti realneho zivota vse meni. Asi tyden pred cestou jsem dostal velmi silny kasel. Doktorka mi naordinovala antibiotika a klid. Jelikoz jsem mel tesne pred rodinnou dovcou, tak jsem uvazoval, ze to cele zrusim. Ale maly broucek v hlave vrtal, a ja prehodnotil plany, jelikoz si rikam, kdy zase budu mit prilezitost se proletet Yakem 40 a kdo vi jak dlouho linka vydrzi.
Moje puvodni reseni se mi zdalo moc dlouhe a nechtel jsem travit noc cestovanim v buse. Proto jsem plany trosku prekopal a minimalizoval cas na ceste. Rozhodl jsem se vzit 18.6. rano Pendolino do Kosic (vyhodit do kose letenku BTS-LWO) a odtud pokracovat v 15:10 do Chopu se Slovenskou zeleznici. Odtud pak busem do Uzhorodu. V Uzhorodu jsem si zarezervoval hotel na jednu noc. Zbytek uz bylo podle puvodniho scenare.
V noci jsem se hezky vyspal a rano vyrazil na nadrazi. Ve vlaku mne to nejak vzalo a tak jsem spal nejake 3-4 hod v kuse a probudil se za Ostravou. Jelikoz jsem mel v Kosicich na prestup cca 40 min, zacal jsem byt trosku nervozni, nebot zpozdeni z Prahy co jsme nabrali cestou a to jsme jeste nebyli ani v Ziline bylo 30 min. Jsem si rikal, ze to na Slovensku trosku stahnou, ale prdlajs. Zpozdeni dal narustalo a nakonec bylo vetsi, nez muj puvodne planovany cas na prestup v Kosicich. Mila pani pruvodci me ale ujistila, ze vlak do Chopu bude cekat, jelikoz z tohoto vlaku prestupuje asi 20 lidi, a asi polovina z nich na nocni spaci vuz do Kyjeva. Po teto zprave se mi ulevilo a uz jsem nemusel premyslet o scenari, jak se dostat z Kosic do Uzhorodu. Mohl bych jet busem, ale to byla posledni alternativa, ktere jsem se chtel vyhnout.
Pocit letet se skoro 45 letym strojem byl fantazie. Prostory jsou ponekud stisnene, ale kdyz s tim clovek leti, jako by to nemelo zadne motory. Absolutni tichost. Neco jako kdyz clovek leti se CRJ1000. Let se mi moc libil a urcite bych se s timto strojem chtelo znova nekdy proletet a taky vyzkouset jeho vetsiho brachu Yak42. Behem letu se podava keksik, voda a caj s citronem.
Stacilo psani, tedka uz jen fotky a popisky.
Jelikoz jsem nemel cas si koupit v Kosicich jizdenku do Chopu z duvodu zpozdeni a pruvodci ve vlaku mi mohl prodat jizdenku jen do posledni stanice na Slovensku, nezbyvalo mi nic jineho, nez si zkusit zakoupit jizdenku Cierna na Tisou - Chop ve stanici Cierna behem 10 min pauzy.
19.06.2019 UDJ-IEV MOTOR SICH YAK40: UR-MSX
Z letiste jsem vzal bus na hlavni nadrazi. Nemel jsem chut nejak trajdat po Kyjevu, kde uz jsem stejne 3x byl. Chtel jsem vyzkouset nove vlakove spojeni na letiste. Jizdenka vychazi tusim 80 UAH.
19.06.2019 KBP-PRG CZECH AIRLINES A319: OK-MEL
Pres fastrack jsem posel security a zamiril si to do salonku.
Na tento let jsem se docela tesil. Hlavne z duvody zmeny typu z bulika od QS na OK-MEL A319 od CSA, ktery se vratil do sluzby pred srotovanim.
Doufam, ze se Vam tento TR libil a tesim na pripadne komentare.
Hezky zbytek vecera a zacatek prazdnin.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 05. 07. 2019, 20:50, celkem upraveno 3 x.
-
- Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
- Příspěvky: 740
- Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
- Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
- Pohlaví: žena
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Super, inspirativní trip report, děkuju. Už jsem to taky zvažovala a teď jsem nalomená ještě víc...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Yirina píše:Super, inspirativní trip report, děkuju. Už jsem to taky zvažovala a teď jsem nalomená ještě víc...
Urcite to stoji za to. Sam uvazuji nad tim, ze si to zopakuji, protoze tento stroj se mi moc libi a bylo by skoda s nim letet jen jednou. Ikdyz letenky na trase do UDJ nejsou zadna lace.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 622
- Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
- Bydliště: ČB/ZH
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Nádhera
Shodou okolností je to dneska přesně 49 let, co jsem s JAK-40 letěl naposled. Je hezké vidět, že ta éra pořád slouží.
Shodou okolností je to dneska přesně 49 let, co jsem s JAK-40 letěl naposled. Je hezké vidět, že ta éra pořád slouží.
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Pěkné, jen bych měl připomínky k transkripci jmen, například mi přijde vhodnější Čop, Už, Motor Sič.
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Hneď vedľa Stredy nad Bodrogom je dedina Klin nad Bodrogom, pri ktorej sa nachádza najnižšie položený bod na Slovensku 94,3mnm. Pár km pred ňou je zase Čerhov, odkiaľ je to kúsok do vínnych pivníc slovenskej časti Tokaja. Výlet chválim, určite zaujímavé
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
loupeznik píše:Nádhera
Shodou okolností je to dneska přesně 49 let, co jsem s JAK-40 letěl naposled. Je hezké vidět, že ta éra pořád slouží.
Tak to uz je nejaky ten patek, mozna by to chtelo zopakovat.
Jenyk píše:Pěkné, jen bych měl připomínky k transkripci jmen, například mi přijde vhodnější Čop, Už, Motor Sič.
Diky
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
jencik píše:Hneď vedľa Stredy nad Bodrogom je dedina Klin nad Bodrogom, pri ktorej sa nachádza najnižšie položený bod na Slovensku 94,3mnm. Pár km pred ňou je zase Čerhov, odkiaľ je to kúsok do vínnych pivníc slovenskej časti Tokaja. Výlet chválim, určite zaujímavé
On nejnize polozenym bode na SK jsem nemel tuseni, ze je zrovna tam, ale o slovenske casti Tokaja to ano. Kazdy den se clovek neco nauci noveho.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Čau Aleši,
pěkná cesta. Já se do UDJ chystám po letech znovu také kvůli YAK 40. Akorát místo Pindolína to beru přes WAW do KSC a pak busmo a zpět OS do VIE. Jak je vidět nikdo moc neprudil ohledně fotek. Tenkrát s AN140 jsem byl ruskij chuj sotva jsem telefon vytáhl. To je hlavní, YAK bych chtěl mít vyfocenej pěkně.
pěkná cesta. Já se do UDJ chystám po letech znovu také kvůli YAK 40. Akorát místo Pindolína to beru přes WAW do KSC a pak busmo a zpět OS do VIE. Jak je vidět nikdo moc neprudil ohledně fotek. Tenkrát s AN140 jsem byl ruskij chuj sotva jsem telefon vytáhl. To je hlavní, YAK bych chtěl mít vyfocenej pěkně.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
MarcosFT píše:Čau Aleši,
pěkná cesta. Já se do UDJ chystám po letech znovu také kvůli YAK 40. Akorát místo Pindolína to beru přes WAW do KSC a pak busmo a zpět OS do VIE. Jak je vidět nikdo moc neprudil ohledně fotek. Tenkrát s AN140 jsem byl ruskij chuj sotva jsem telefon vytáhl. To je hlavní, YAK bych chtěl mít vyfocenej pěkně.
Diky. Bus smerem na UKR by mel byt ok, jel jsem to opacne a uz nikdy vice. Jinak v UDJ tak i v IEV nikdo s focenim neprudil. Vsechno v pohode, relaxed jak se rika. Asi si uz zvykli na naval leteckych nadsencu, tak je jim to putna.