Let se 44 letym Yakolev 40 v podani Motor Sich Airlines (TR komplet)
Napsal: 04. 07. 2019, 18:31
Tento vylet byl naplanovany relativne kratce pred jeho realizaci. Hlavnim lakadlem bylo se proletem dnes jiz raritnim typem – Yakolev 40.
Pote co Motor Sich zrusil opet lety do UDJ ze LWO, se zacalo proslychat na leteckych forech, ze mozna spusti primou linku do IEV z UDJ. Po par tydech se drby potvrdily a planovanym typem na teto lince mel byt prave Yak40. Ihned jsem zacal planovat tuto cestu. Motor Sich leta tuto linku ve zvlastnim schematu a to tak, ze odlet z UDJ smer IEV je vzdy v 7 rano v PO, ST a PA a navrat do UDJ je v PO, ST a PA nekdy vecer. Takze jakmile letadlo rekneme prileti nazpet z IEV do UDJ v patek, tak ceka cely vikend na svuj zpatecni let do IEV v pondeli. Velmi nizka vytizenost tohoto stroje.
Jelikoz jsem mel tesne pred dovolenou a nechtel jsem si brat zbytecne extra dny volna, tak jsem cestu naplanoval tak, abych byl co nejrychleji doma. Proto jsem se rozhodl, ze vezmu nocni Regiojet bus do BTS 17.6. s odjezdem ve 23 hod. Z BTS pak do LWO s W6 okolo 9 rano 18.6. Chvilku pochodim po Lvove a pak vecernim vlakem do Uzhorodu s prijezdem nekdy okolo 3 rano. Pote let do IEV 19.6. a nazpet z KBP do PRG s OK okolo 15 hod odpoledni.
No a jak uz to byva, clovek planule, ale okolnosti realneho zivota vse meni. Asi tyden pred cestou jsem dostal velmi silny kasel. Doktorka mi naordinovala antibiotika a klid. Jelikoz jsem mel tesne pred rodinnou dovcou, tak jsem uvazoval, ze to cele zrusim. Ale maly broucek v hlave vrtal, a ja prehodnotil plany, jelikoz si rikam, kdy zase budu mit prilezitost se proletet Yakem 40 a kdo vi jak dlouho linka vydrzi.
Moje puvodni reseni se mi zdalo moc dlouhe a nechtel jsem travit noc cestovanim v buse. Proto jsem plany trosku prekopal a minimalizoval cas na ceste. Rozhodl jsem se vzit 18.6. rano Pendolino do Kosic (vyhodit do kose letenku BTS-LWO) a odtud pokracovat v 15:10 do Chopu se Slovenskou zeleznici. Odtud pak busem do Uzhorodu. V Uzhorodu jsem si zarezervoval hotel na jednu noc. Zbytek uz bylo podle puvodniho scenare.
V noci jsem se hezky vyspal a rano vyrazil na nadrazi. Ve vlaku mne to nejak vzalo a tak jsem spal nejake 3-4 hod v kuse a probudil se za Ostravou. Jelikoz jsem mel v Kosicich na prestup cca 40 min, zacal jsem byt trosku nervozni, nebot zpozdeni z Prahy co jsme nabrali cestou a to jsme jeste nebyli ani v Ziline bylo 30 min. Jsem si rikal, ze to na Slovensku trosku stahnou, ale prdlajs. Zpozdeni dal narustalo a nakonec bylo vetsi, nez muj puvodne planovany cas na prestup v Kosicich. Mila pani pruvodci me ale ujistila, ze vlak do Chopu bude cekat, jelikoz z tohoto vlaku prestupuje asi 20 lidi, a asi polovina z nich na nocni spaci vuz do Kyjeva. Po teto zprave se mi ulevilo a uz jsem nemusel premyslet o scenari, jak se dostat z Kosic do Uzhorodu. Mohl bych jet busem, ale to byla posledni alternativa, ktere jsem se chtel vyhnout.
Pocit letet se skoro 45 letym strojem byl fantazie. Prostory jsou ponekud stisnene, ale kdyz s tim clovek leti, jako by to nemelo zadne motory. Absolutni tichost. Neco jako kdyz clovek leti se CRJ1000. Let se mi moc libil a urcite bych se s timto strojem chtelo znova nekdy proletet a taky vyzkouset jeho vetsiho brachu Yak42. Behem letu se podava keksik, voda a caj s citronem.
Stacilo psani, tedka uz jen fotky a popisky.
Jelikoz jsem nemel cas si koupit v Kosicich jizdenku do Chopu z duvodu zpozdeni a pruvodci ve vlaku mi mohl prodat jizdenku jen do posledni stanice na Slovensku, nezbyvalo mi nic jineho, nez si zkusit zakoupit jizdenku Cierna na Tisou - Chop ve stanici Cierna behem 10 min pauzy.
19.06.2019 UDJ-IEV MOTOR SICH YAK40: UR-MSX
Z letiste jsem vzal bus na hlavni nadrazi. Nemel jsem chut nejak trajdat po Kyjevu, kde uz jsem stejne 3x byl. Chtel jsem vyzkouset nove vlakove spojeni na letiste. Jizdenka vychazi tusim 80 UAH.
19.06.2019 KBP-PRG CZECH AIRLINES A319: OK-MEL
Pres fastrack jsem posel security a zamiril si to do salonku.
Na tento let jsem se docela tesil. Hlavne z duvody zmeny typu z bulika od QS na OK-MEL A319 od CSA, ktery se vratil do sluzby pred srotovanim.
Doufam, ze se Vam tento TR libil a tesim na pripadne komentare.
Hezky zbytek vecera a zacatek prazdnin.
Pote co Motor Sich zrusil opet lety do UDJ ze LWO, se zacalo proslychat na leteckych forech, ze mozna spusti primou linku do IEV z UDJ. Po par tydech se drby potvrdily a planovanym typem na teto lince mel byt prave Yak40. Ihned jsem zacal planovat tuto cestu. Motor Sich leta tuto linku ve zvlastnim schematu a to tak, ze odlet z UDJ smer IEV je vzdy v 7 rano v PO, ST a PA a navrat do UDJ je v PO, ST a PA nekdy vecer. Takze jakmile letadlo rekneme prileti nazpet z IEV do UDJ v patek, tak ceka cely vikend na svuj zpatecni let do IEV v pondeli. Velmi nizka vytizenost tohoto stroje.
Jelikoz jsem mel tesne pred dovolenou a nechtel jsem si brat zbytecne extra dny volna, tak jsem cestu naplanoval tak, abych byl co nejrychleji doma. Proto jsem se rozhodl, ze vezmu nocni Regiojet bus do BTS 17.6. s odjezdem ve 23 hod. Z BTS pak do LWO s W6 okolo 9 rano 18.6. Chvilku pochodim po Lvove a pak vecernim vlakem do Uzhorodu s prijezdem nekdy okolo 3 rano. Pote let do IEV 19.6. a nazpet z KBP do PRG s OK okolo 15 hod odpoledni.
No a jak uz to byva, clovek planule, ale okolnosti realneho zivota vse meni. Asi tyden pred cestou jsem dostal velmi silny kasel. Doktorka mi naordinovala antibiotika a klid. Jelikoz jsem mel tesne pred rodinnou dovcou, tak jsem uvazoval, ze to cele zrusim. Ale maly broucek v hlave vrtal, a ja prehodnotil plany, jelikoz si rikam, kdy zase budu mit prilezitost se proletet Yakem 40 a kdo vi jak dlouho linka vydrzi.
Moje puvodni reseni se mi zdalo moc dlouhe a nechtel jsem travit noc cestovanim v buse. Proto jsem plany trosku prekopal a minimalizoval cas na ceste. Rozhodl jsem se vzit 18.6. rano Pendolino do Kosic (vyhodit do kose letenku BTS-LWO) a odtud pokracovat v 15:10 do Chopu se Slovenskou zeleznici. Odtud pak busem do Uzhorodu. V Uzhorodu jsem si zarezervoval hotel na jednu noc. Zbytek uz bylo podle puvodniho scenare.
V noci jsem se hezky vyspal a rano vyrazil na nadrazi. Ve vlaku mne to nejak vzalo a tak jsem spal nejake 3-4 hod v kuse a probudil se za Ostravou. Jelikoz jsem mel v Kosicich na prestup cca 40 min, zacal jsem byt trosku nervozni, nebot zpozdeni z Prahy co jsme nabrali cestou a to jsme jeste nebyli ani v Ziline bylo 30 min. Jsem si rikal, ze to na Slovensku trosku stahnou, ale prdlajs. Zpozdeni dal narustalo a nakonec bylo vetsi, nez muj puvodne planovany cas na prestup v Kosicich. Mila pani pruvodci me ale ujistila, ze vlak do Chopu bude cekat, jelikoz z tohoto vlaku prestupuje asi 20 lidi, a asi polovina z nich na nocni spaci vuz do Kyjeva. Po teto zprave se mi ulevilo a uz jsem nemusel premyslet o scenari, jak se dostat z Kosic do Uzhorodu. Mohl bych jet busem, ale to byla posledni alternativa, ktere jsem se chtel vyhnout.
Pocit letet se skoro 45 letym strojem byl fantazie. Prostory jsou ponekud stisnene, ale kdyz s tim clovek leti, jako by to nemelo zadne motory. Absolutni tichost. Neco jako kdyz clovek leti se CRJ1000. Let se mi moc libil a urcite bych se s timto strojem chtelo znova nekdy proletet a taky vyzkouset jeho vetsiho brachu Yak42. Behem letu se podava keksik, voda a caj s citronem.
Stacilo psani, tedka uz jen fotky a popisky.
Jelikoz jsem nemel cas si koupit v Kosicich jizdenku do Chopu z duvodu zpozdeni a pruvodci ve vlaku mi mohl prodat jizdenku jen do posledni stanice na Slovensku, nezbyvalo mi nic jineho, nez si zkusit zakoupit jizdenku Cierna na Tisou - Chop ve stanici Cierna behem 10 min pauzy.
19.06.2019 UDJ-IEV MOTOR SICH YAK40: UR-MSX
Z letiste jsem vzal bus na hlavni nadrazi. Nemel jsem chut nejak trajdat po Kyjevu, kde uz jsem stejne 3x byl. Chtel jsem vyzkouset nove vlakove spojeni na letiste. Jizdenka vychazi tusim 80 UAH.
19.06.2019 KBP-PRG CZECH AIRLINES A319: OK-MEL
Pres fastrack jsem posel security a zamiril si to do salonku.
Na tento let jsem se docela tesil. Hlavne z duvody zmeny typu z bulika od QS na OK-MEL A319 od CSA, ktery se vratil do sluzby pred srotovanim.
Doufam, ze se Vam tento TR libil a tesim na pripadne komentare.
Hezky zbytek vecera a zacatek prazdnin.