Hydroplan na komercnej linke. Moj skoro Business Class let!
Napsal: 24. 07. 2019, 18:47
Zdravim citatelov pri mojom druhom trip reporte na tejto stranke,
tentokrat by som sa podelil o let, ktory je podla mna celkom unikatny v ramci Europy. Pred 2 rokmi som si zacal vsimat hydroplan, ktory casto lietal nad Kodanou. Po dvoch minutach googlenia som sa dozvedel, ze spolocnost Nordic Seaplanes prevadzkuje komercne lety hydroplanom medzi Kodanou a Aarhusom, dvomi najvacsimi mestami v Dansku. Dodnes ma prekvapuje velmi husta siet domacich liniek vzhladom nato, ake je Dansko male. Navyse medzi Kodanou a Aarhusom uz lieta aj SAS aspon 3krat denne. Rozhodol som sa ale, ze hydroplanom poletim akonahle sa nato vyskytne prilezitost.
TROCHA HISTORIE
Z webovej stranky Nordic Seaplanes som sa dozvedel, ze tento Twin Otter DHC6-300 ma 41 rokov. Zakupili si ho v roku 2014 z Iranu od spolocnosti Iranian Naft Airlines ktory ho vlastnil od roku 1978. Na ich stranke maju aj fotku niekdajsej kabiny, kde su este nainstalovane male kovove popolniky na kazdom sedadle, a samozrejme na prednej stene je obraz Khomeini a Khamenei. Opisuju tiez zlozity obchodny proces ktorym museli prejst aby mohli lietadlo kupit, kedze celu situaciu komplikovalo embargo na Iran. Nakoniec sa im to podarilo pomocou agentury cez Spojene Arabske Emiraty. Ked sa hydroplan dostal do Europy, presiel uplnou modernizaciou vo Svajciarsku. Do Danska sa nakoniec dostal v roku 2016 a odvtedy lieta pravidelne linky podla sezony 5 krat denne medzi Aarhusom a Kodanou. V letnych mesiacoch je mozne absolvovat aj vyhliadkove lety a je mozne si lietadlo aj prenajat na charter. Pre zaujimavost este dodam, ze tuto spolocnost zakladali presne ti dvaja danski investori, ktori zalozili spolocnost Maldivian Air Taxi v 90tych rokoch, takze skusenost s vedenim podobnej spolocnosti uz mali.
BOOKING
Cena jednosmernej letenky Kodan-Aarhus je 1800 DKK (6150 CZK) co mi prislo trochu vela na tento 45 minutovy let. Vsimol som si ale ze ponukaju viacero akcii. Cez newsletter som sa dozvedel ze na Halloween 31. oktobra sa chystaju lety za 666 DKK (2275 CZK). Kedze nie som az tak povercivy, ze letenka za symbolickych 666 by ma odradila od lietania, plus v ten den som mal aj cas, rozhodol som sa, ze toto bude den, ked konecne poletim hydroplanom. Rozhodol som sa ale, ze pocestujem do Aarhusu autobusom a let absolvujem odtial naspat do Kodane.
LET
Terminal Nordic Seaplanes sa nachadza v kancelarskej budove pri mole. Je to vlastne jeden maly lounge pre cestujucich v ktorom sa nachadza jeden check-in desk. Kedze maximalna kapacita hydroplanu je 15 cestujucich, vacsie priestory pre cestujucich ani nepotrebuju. Je tam vsetko, co business cestovatel potrebuje, kedze vacsina sa dostavila na svoj let cca. 30 minut pred odletom. Stoly s casopismi, kvalitny kavovar, nabijaci kutik. Moje oblubene boli cervene Nordic Seaplanes dazdniky. Kedze tu prsi vela, hodia sa cestou kym sa clovek dostane k hydroplanu. Na tomto lete nas bolo 5 cestujucich. Odlet bol presne o 12.00 a prilet o 12.45
Po nastupe do hydroplanu nas jeden z pilotov oboznamil s bezpecnostnymi pokynmi. Hydroplan sa od vody odlepil za par sekund, potom ale stupal dost pomaly. Maximalna vyska pre tento stroj su 3km. Neviem presne ako vysoko sme leteli, ale leteli sme priblizne v jednej hladine s oblakmi. Vyhlad bol uzasny, krasne sa dalo vidiet dole a cele mi to prislo, ako keby som letel nad jednou obrovskou mapou. V tejto vyske to s nami ale naozaj hadzalo celych 45minut. Zaujimavostou bolo, ze v tejto nadmorskej vyske v pohode fungoval internet na mobile. Cestou som si checkol flightradar24, aby som vedel, kde presne sa nachadzame. Pri kazdom sedadle bol jeden Audi magazin, potom ich vlastny inflight-magazin, sickness bag, a noise cancelling sluchatka BOSE. Velmi rychlo to cele ubehlo a za chvilu sme klesali ku Sea Airport v Kodani. Ten sa nachadza velmi blizko centra mesta, par metrov od znamej sochy malej morskej vily.
Ak cely let zhrniem, tak to bol urcite zazitok a nestazoval by som sa, keby ma firma posielala denne do Aarhusu hydroplanom Samozrejme, je to naozaj cielene hlavne pre obchodnych cestujucich. Asi najvacsim plusom tejto linky je, ze clovek cestuje Z a DO centra mesta. V Aarhuse sa letisko nachadza 36km od centra. V Kodani sa clovek na letisko dostane velmi hladko a rychlo, kedze tam jazdi aj metro aj vlak, ale predsa Sea Airport sa nachadza priamo v centre mesta. Dogooglil som sa k tomu, ze existuje viacero spolocnosti, ktore prevadzkuju hydroplany na komercnych linkach, hlavne v krajinach ako Kanada, Novy Zeland a Maledivy. Je to teda zaujimave sledovat ako sa ich cesta bude vyvijat.
Ak by ste mali chut si pozriet video report z tochto dobrodruzstva, tak si ho mozete pozriet cez tento link.
https://www.youtube.com/watch?v=bB146mRoyJM&t=41s
Dufam, ze som prispel s niecim novym a zaujimavym.
Vsetko dobre,
Dominik
DODATOK
Este by som dodal link na dalsie moje video, ktore som spravil. Cital som skvely trip report na temu TWA Hotel v New Yorku od Yiriny, tiez som hotel navstivil a mam video o mojom zazitku z miesta. Aj ked musim dodat, ze ja som mal velmi zmiesane pocity. Co sa tyka architektury, zvladli to na 1 s hviezdickou. Co sa tyka sluzieb, tak to zvladli na nedostatocny. Ak mate chut, tak si to pozrite.
https://www.youtube.com/watch?v=Sv16vBpdqng
tentokrat by som sa podelil o let, ktory je podla mna celkom unikatny v ramci Europy. Pred 2 rokmi som si zacal vsimat hydroplan, ktory casto lietal nad Kodanou. Po dvoch minutach googlenia som sa dozvedel, ze spolocnost Nordic Seaplanes prevadzkuje komercne lety hydroplanom medzi Kodanou a Aarhusom, dvomi najvacsimi mestami v Dansku. Dodnes ma prekvapuje velmi husta siet domacich liniek vzhladom nato, ake je Dansko male. Navyse medzi Kodanou a Aarhusom uz lieta aj SAS aspon 3krat denne. Rozhodol som sa ale, ze hydroplanom poletim akonahle sa nato vyskytne prilezitost.
TROCHA HISTORIE
Z webovej stranky Nordic Seaplanes som sa dozvedel, ze tento Twin Otter DHC6-300 ma 41 rokov. Zakupili si ho v roku 2014 z Iranu od spolocnosti Iranian Naft Airlines ktory ho vlastnil od roku 1978. Na ich stranke maju aj fotku niekdajsej kabiny, kde su este nainstalovane male kovove popolniky na kazdom sedadle, a samozrejme na prednej stene je obraz Khomeini a Khamenei. Opisuju tiez zlozity obchodny proces ktorym museli prejst aby mohli lietadlo kupit, kedze celu situaciu komplikovalo embargo na Iran. Nakoniec sa im to podarilo pomocou agentury cez Spojene Arabske Emiraty. Ked sa hydroplan dostal do Europy, presiel uplnou modernizaciou vo Svajciarsku. Do Danska sa nakoniec dostal v roku 2016 a odvtedy lieta pravidelne linky podla sezony 5 krat denne medzi Aarhusom a Kodanou. V letnych mesiacoch je mozne absolvovat aj vyhliadkove lety a je mozne si lietadlo aj prenajat na charter. Pre zaujimavost este dodam, ze tuto spolocnost zakladali presne ti dvaja danski investori, ktori zalozili spolocnost Maldivian Air Taxi v 90tych rokoch, takze skusenost s vedenim podobnej spolocnosti uz mali.
BOOKING
Cena jednosmernej letenky Kodan-Aarhus je 1800 DKK (6150 CZK) co mi prislo trochu vela na tento 45 minutovy let. Vsimol som si ale ze ponukaju viacero akcii. Cez newsletter som sa dozvedel ze na Halloween 31. oktobra sa chystaju lety za 666 DKK (2275 CZK). Kedze nie som az tak povercivy, ze letenka za symbolickych 666 by ma odradila od lietania, plus v ten den som mal aj cas, rozhodol som sa, ze toto bude den, ked konecne poletim hydroplanom. Rozhodol som sa ale, ze pocestujem do Aarhusu autobusom a let absolvujem odtial naspat do Kodane.
LET
Terminal Nordic Seaplanes sa nachadza v kancelarskej budove pri mole. Je to vlastne jeden maly lounge pre cestujucich v ktorom sa nachadza jeden check-in desk. Kedze maximalna kapacita hydroplanu je 15 cestujucich, vacsie priestory pre cestujucich ani nepotrebuju. Je tam vsetko, co business cestovatel potrebuje, kedze vacsina sa dostavila na svoj let cca. 30 minut pred odletom. Stoly s casopismi, kvalitny kavovar, nabijaci kutik. Moje oblubene boli cervene Nordic Seaplanes dazdniky. Kedze tu prsi vela, hodia sa cestou kym sa clovek dostane k hydroplanu. Na tomto lete nas bolo 5 cestujucich. Odlet bol presne o 12.00 a prilet o 12.45
Po nastupe do hydroplanu nas jeden z pilotov oboznamil s bezpecnostnymi pokynmi. Hydroplan sa od vody odlepil za par sekund, potom ale stupal dost pomaly. Maximalna vyska pre tento stroj su 3km. Neviem presne ako vysoko sme leteli, ale leteli sme priblizne v jednej hladine s oblakmi. Vyhlad bol uzasny, krasne sa dalo vidiet dole a cele mi to prislo, ako keby som letel nad jednou obrovskou mapou. V tejto vyske to s nami ale naozaj hadzalo celych 45minut. Zaujimavostou bolo, ze v tejto nadmorskej vyske v pohode fungoval internet na mobile. Cestou som si checkol flightradar24, aby som vedel, kde presne sa nachadzame. Pri kazdom sedadle bol jeden Audi magazin, potom ich vlastny inflight-magazin, sickness bag, a noise cancelling sluchatka BOSE. Velmi rychlo to cele ubehlo a za chvilu sme klesali ku Sea Airport v Kodani. Ten sa nachadza velmi blizko centra mesta, par metrov od znamej sochy malej morskej vily.
Ak cely let zhrniem, tak to bol urcite zazitok a nestazoval by som sa, keby ma firma posielala denne do Aarhusu hydroplanom Samozrejme, je to naozaj cielene hlavne pre obchodnych cestujucich. Asi najvacsim plusom tejto linky je, ze clovek cestuje Z a DO centra mesta. V Aarhuse sa letisko nachadza 36km od centra. V Kodani sa clovek na letisko dostane velmi hladko a rychlo, kedze tam jazdi aj metro aj vlak, ale predsa Sea Airport sa nachadza priamo v centre mesta. Dogooglil som sa k tomu, ze existuje viacero spolocnosti, ktore prevadzkuju hydroplany na komercnych linkach, hlavne v krajinach ako Kanada, Novy Zeland a Maledivy. Je to teda zaujimave sledovat ako sa ich cesta bude vyvijat.
Ak by ste mali chut si pozriet video report z tochto dobrodruzstva, tak si ho mozete pozriet cez tento link.
https://www.youtube.com/watch?v=bB146mRoyJM&t=41s
Dufam, ze som prispel s niecim novym a zaujimavym.
Vsetko dobre,
Dominik
DODATOK
Este by som dodal link na dalsie moje video, ktore som spravil. Cital som skvely trip report na temu TWA Hotel v New Yorku od Yiriny, tiez som hotel navstivil a mam video o mojom zazitku z miesta. Aj ked musim dodat, ze ja som mal velmi zmiesane pocity. Co sa tyka architektury, zvladli to na 1 s hviezdickou. Co sa tyka sluzieb, tak to zvladli na nedostatocny. Ak mate chut, tak si to pozrite.
https://www.youtube.com/watch?v=Sv16vBpdqng