Kam sa podela vášeň?...

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1786
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od MEA »

upozornenie: tento kratučký report nebude nijak extra zaujímavý a asi sa mi k nemu ani nebude chcieť prikladať fotografie...

Keďže ma sľuby iným členom rodiny opäť priviedli na nie príliš milovanú japonskú pôdu, bolo sa tam i treba nejak dostať. A hoci vlak do Vladivostoku je pasia, predsa len sme potrebovali niečo rýchlejšie. A tak padla voľba na BUD-CDG-ICN-NRT s Air France a Asianou tam a NRT-AMS-BUD s KLM smerom opačným.

Priznám sa, že lietanie komerčnými letmi začínam nenávidieť. A to som sa na ne ako decko a mladý občan vcelku tešieval. Ale to boli roky dávno minulé, kedy nebol problém lietať zaujímavými typmi, behať do kokpitov a trebárs na linke BTS-PRG si dať prvotriedneho údeného lososa. Dnes stojí pasažierske lietanie (ak zrovna nekradnete a first class je bežná banalita) za veľké ho a odmocninu z no... Na sedadle je miesta menej ako v najnepohodlnejšom vetroni a dobrým zvykom je, že i vo full fare sa výber miesta na sedenie spoplatňuje. Bravo!

Fascinuje ma ako to robia ale AF i KLM majú plno. Éra sú natrieskané po okraj, milý je pohľad na boj pax a letušiek s príručnými zavadzadlami nesmiernej veľkosti, ktoré sa do "overhead bins" nemajú šancu zmestiť.

Pohľad na krajinu zo vzduchu ma asi neomrzí nikdy, lenže miesta pri okienku sa nejako ťažšie zháňajú a byť zasardinkovaný niekde s monitorom a sériou stupídnych filmov na výber ma príliš neoslovuje. Je to smutné tvrdenie, ale z leteckej cesty z bodu a do b sa stala útrapa. Ešteže existuje víno ale i toho vám dajú málo. Jedlo je väčšinou paródiou, minimálne v economy a keby pri hajzlíkoch neboli malé okienka odkiaľ sa dá vyšpiónovať pohľad na nórske hory, či ruský ďaleký sever a naliať si aspoň kúsok paradajkovej šťavy zo samoobslužného pultíka tak neviem neviem... Už aby zaviedli to lietanie na stojáka!


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5395
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od Globik »

Nemáš náhodou pocit, že ceny letenek jsou (pokud se přihlédne k inflaci a tedy reálné hodnotě peněz) někde jinde, než třeba před 20 lety? To se logicky musí projevit na kvalitě servisu. Navíc každá aerolinka to má nastavené jinak, mohl jsi letět s někým jiným, o něco dražším.
Některé aerolinky zpoplatňují seating, jiné (kromě light/basic) tarifů ne. Catering je také velmi rozdílný. Ano, také mi vadí, že před méně než 10 lety jsem na evropském letu s BA dostal zadarmo dvanáctiletou whisky (a když došla, dali mi patnáctiletou z C) a teď už ani rozlévanou vodu. Ale to je prostě ekonomická realita a ne každá aerolinka to má nastavené takto. Ale to vše určitě víš, pochybuju že bys to nevěděl.

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1786
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od MEA »

Ahoj Globík, jasné, že to viem. Ale aj vtedy mi ceny nepripadali nijak premrštené - ak si správne pamätám, niekedy koncom deväťdesiatych rokov stála BTS-PRG s Tatra Airom (Saab-340) nejakých 1200-1400 Sk a to prosím aj pri nákupe hodinu pred odletom priamo na Štefánikovi. Do Škandinávie sa nebol problém cez CKM predávané letenky dostať so SAS či Finnairom na DC-9 a MDD-82 za nejakých 5000 Sk RT. Do Indie som často kupoval OW alebo open letenky a tiež napríklad tie OW vychádzali okolo 10 tisíc Sk. Jasné, že to bolo v pomere k hodnote peňazí viac než teraz, ale celý servis a dojem bol diametrálne inde. Lietal som za tie roky ako pax vcelku dosť a aj na pomerne drahých segmentoch som nepociťoval vyššiu kvalitu. Čoraz natrieskanejšie sedadlá, úzke rozostupy, rôzne pseudofuturistické "tenkokreslá". Ja chápem, že "money rulez" ale z čisto subjektívneho hľadiska prehlasujem, že ma takéto presúvanie sa už čoraz častejšie nebaví... Z lietania sa - isteže celkom logicky - stal absolútne tuctový spôsob prepravy.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od mandrinka »

Souhlasím, létání je dostupné pro masy, a podle toho to teď vypadá. Už aby to nějak zpoplatnili. Souhlasím s Gretou. Němci se chystají zavést nějaké poplatky v rámci toho eco-balíčku, tak snad se ostatní státy vydají podobným směrem. nevidím důvod, proč by každý měl mít základní lidské právo několikrát ročně někam létat. ^:)^

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1786
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od MEA »

mandrinka píše:Souhlasím, létání je dostupné pro masy, a podle toho to teď vypadá. Už aby to nějak zpoplatnili. Souhlasím s Gretou. Němci se chystají zavést nějaké poplatky v rámci toho eco-balíčku, tak snad se ostatní státy vydají podobným směrem. nevidím důvod, proč by každý měl mít základní lidské právo několikrát ročně někam létat. ^:)^


Netvrdím, dá sa ísť aj touto cestou, ale to zdaňme všetky lodné spoločnosti páliace milióny ton mazutu, zvýhodnime potraviny dopravené k spotrebiteľovi 20km voči tým, čo prešli na miesto predaja ticíce i desaťtisíce km. A potom - kde skončia vybraté peniaze - vo výsadbe lesov a rekultivácii riečnych ekosystémov, alebo budú "stopené" na kamarádíčkovské projekty a do vačkov ako býva dobrým zvykom...


Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 144
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od Ulafme »

mandrinka píše:Souhlasím, létání je dostupné pro masy, a podle toho to teď vypadá. Už aby to nějak zpoplatnili. Souhlasím s Gretou. Němci se chystají zavést nějaké poplatky v rámci toho eco-balíčku, tak snad se ostatní státy vydají podobným směrem. nevidím důvod, proč by každý měl mít základní lidské právo několikrát ročně někam létat. ^:)^

A proč by potom každý měl mít základní lidské právo každý den(!) používat auto? Jaký je v tom rozdíl? Žádný!
A co takové mobily? Víte, jakou ekologickou stopu zanechává jejich výroba a výstavba infrastruktury.... :D ?

Ne, tyhle ekoteroristické kecy opravdu miluji. Zdanění čehokoliv je jen a pouze další DAŇ. Pokud se necháte oblbnout pseudo-ekologickými řečmi okolo, tipuji Vás na voliče Babiše. Ten je v tom mistr =)) .

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3001
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od pepa007 »

úplně jednoduchý. poptávka-nabídka, jak už bylo zmíněno. ale tím nemyslím čistě letenky, ale i všechno okolo - ubytování, navazující busy/transfery, autopůjčovny... díky tomu všemu může lítat výrazně větší kvantum lidí a průměrný nároky tím pádem šly taky mnohem níž..

příklad: moje známá letěla do toronta, air canada rouge, stará ušmudlaná 767, IFE jen televizka na stropě, prostě dobytčák. ale prostě pár let zpátky by se do té kanady nepodívala vůbec. takže je happy i za tohle.

ty možnosti připlatit si jsou omezenější, ale jsou. jednak si můžeš vybrat aerolinku, to samotný často udělá hodně, druhak si u některých můžeš připlatit něco jako "plus" sedačku, tuším zrovna u KLM - stejná sedačka, ale trochu větší seat pitch a recline, možná i lepší jídlo. anebo premium economy, ale pokud nenatrefíš na levnej upgrade, tak samo o sobě je to drahá sranda.

já osobně velmi rád lítám po evropě ryanairem a wizzairem a nemám s něma sebemenší problém, dokonce bych řekl že je mám rád. mám za sebou pár tatl letů s deltou, austrian, lufthansou, air france, klm a až na 1-2 výjimky to taky nebyl žádnej běs. hodně pomáhá funkční levnej internet na palubě lufthansy - tím se dá zabít 10 hodin naprosto pohodlně :-) anebo bezplatnej chlast u air france :D

takže jo, úroveň šla výrazně dolů, ale já osobně z toho víc benefituju než tratím, takže jsem za to happy.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3948
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od HighFlyer »

Titulek tohoto vlakna ve mne vyvolal velky zajem, protoze jsem mel za to, ze se bude venovat problemum v manzelstvi po 20 letech. Tesil jsem se, ze budou navrzena nejaka reseni, jak tu vasen zase ozivit. Po kliknuti tedy bylo pro me zklamanim, ze je vlakno venovano nostalgii v letectvi.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2120
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od persona »

Na leteckém fóru bych nečekal takové stesky a hlasy volající po omezení létání (jen pro určitou skupinu), zvlášť když všichni ví nebo aspoň tuší, že je to logický vývoj (nárůst pasažérů, objev nových destinací, turismu, inženýři vyrábějící letadla chtějí nasytit své děti, viz Pátý element, atd. atd.).

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od mandrinka »

persona píše:Na leteckém fóru bych nečekal takové stesky a hlasy volající po omezení létání (jen pro určitou skupinu), zvlášť když všichni ví nebo aspoň tuší, že je to logický vývoj (nárůst pasažérů, objev nových destinací, turismu, inženýři vyrábějící letadla chtějí nasytit své děti, viz Pátý element, atd. atd.).


Tahle masová inflace je ve všem. Upřímně, cestoval jsem rád. Ale dneska už je všechno rutina - pročíst průvodcce, booking, letenky, doprava na místě, pojištění, půjčit auto, odbavení na letišti, je to pořád stejné. Všude moře lidí, cestou na letiště, na letišti, v letadle, v destinaci, ... Vnímá to tak víc lidí, proto taky stoupá počet turistů, co chtějí něco jiného, ale zase - i to je dostupnější - vemte si, jaký je frmol na výstupu na nejvyšší horu světa, taky se z toho stává rutina a tak je to pořád dokola a se vším. Jiný příklad - iPhone. Byť je ten telefon drahý, dneska si ho může dovolit každý, úplně každý, starší modely se prodávaj za relativně přístupnou cenu a na ten nejnověší s úvěrem zvládné každý pracující člověk. A tohle se dá přnést do všeho. Proč je všude spoustu aut? Večer na sídlišti se nedá kde zaparkvat. Tahle masová dostupnost všeho a pro všechny je prostě zhoubná. Nesvědčí to planetě, nesvědčí to lidem a nesvědčí to ani kvalitě života.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od mandrinka »

Ulafme píše:
mandrinka píše:Souhlasím, létání je dostupné pro masy, a podle toho to teď vypadá. Už aby to nějak zpoplatnili. Souhlasím s Gretou. Němci se chystají zavést nějaké poplatky v rámci toho eco-balíčku, tak snad se ostatní státy vydají podobným směrem. nevidím důvod, proč by každý měl mít základní lidské právo několikrát ročně někam létat. ^:)^

A proč by potom každý měl mít základní lidské právo každý den(!) používat auto? Jaký je v tom rozdíl? Žádný!
A co takové mobily? Víte, jakou ekologickou stopu zanechává jejich výroba a výstavba infrastruktury.... :D ?

Ne, tyhle ekoteroristické kecy opravdu miluji. Zdanění čehokoliv je jen a pouze další DAŇ. Pokud se necháte oblbnout pseudo-ekologickými řečmi okolo, tipuji Vás na voliče Babiše. Ten je v tom mistr =)) .

Ne, ne platete se, volič Babiše nejsem [-X [-( "Samozřejmě nikdo nemá základní lidské právo používat auto. ČR má poměrně rozvinutou síť MHD, nevidím důvod, proč by např. v Praze vězd do centra neměl být zpoplatněn a přístpný třeba jen rezidentům.

aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 256
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od aviatic »

mandrinka píše:
Ulafme píše:
mandrinka píše:proč by např. v Praze vězd do centra neměl být zpoplatněn


Vězd do centra..........ty musíš být určitě fanda Sparty :mrgreen:

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 144
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od Ulafme »

mandrinka píše:Ne, ne platete se, volič Babiše nejsem [-X [-( "Samozřejmě nikdo nemá základní lidské právo používat auto. ČR má poměrně rozvinutou síť MHD, nevidím důvod, proč by např. v Praze vězd do centra neměl být zpoplatněn a přístpný třeba jen rezidentům.

Vím, že z toho děláme kvalitní OT, ale nedá mí to nereagovat.
Proč by něco mělo být "přístupný třeba jen rezidentům"? Oni jsou ti rezidenti nějací nadlidé, že auta budou moci používat na rozdíl od těch ostatních? Když máme tu "rozvinutou síť MHD", tak přece to auto v centru není potřeba zejména pro rezidenty, vždyť v právě v centru je síť MHD nejhustší...

Pokud se začnou používat opravdu logické argumenty, tak každému ekoteroristovi nezbyde než stáhnou krovky a táhnout. Jenže stádo se o logiku nezajímá, to potřebuje jen být vedeno. Jak to potom dopadá víme; historie je toho plná. Občas z toho jsou hranice pro kaciře a čarodějnice, občas šibenice pro agenty sionismu... a co vymyslíte v budoucnu? Zplyňování jako v Equilibrium pro každého, u koho v garáži najdete starého fichtla?!

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od mandrinka »

aviatic píše:
mandrinka píše:
Ulafme píše:


Vězd do centra..........ty musíš být určitě fanda Sparty :mrgreen:

Ty jo, docela trapas. Stydim se. :-s #:-s

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 392
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Kam sa podela vášeň?...

Příspěvek od mandrinka »

Ulafme píše:
mandrinka píše:Ne, ne platete se, volič Babiše nejsem [-X [-( "Samozřejmě nikdo nemá základní lidské právo používat auto. ČR má poměrně rozvinutou síť MHD, nevidím důvod, proč by např. v Praze vězd do centra neměl být zpoplatněn a přístpný třeba jen rezidentům.

Vím, že z toho děláme kvalitní OT, ale nedá mí to nereagovat.
Proč by něco mělo být "přístupný třeba jen rezidentům"? Oni jsou ti rezidenti nějací nadlidé, že auta budou moci používat na rozdíl od těch ostatních? Když máme tu "rozvinutou síť MHD", tak přece to auto v centru není potřeba zejména pro rezidenty, vždyť v právě v centru je síť MHD nejhustší...

Pokud se začnou používat opravdu logické argumenty, tak každému ekoteroristovi nezbyde než stáhnou krovky a táhnout. Jenže stádo se o logiku nezajímá, to potřebuje jen být vedeno. Jak to potom dopadá víme; historie je toho plná. Občas z toho jsou hranice pro kaciře a čarodějnice, občas šibenice pro agenty sionismu... a co vymyslíte v budoucnu? Zplyňování jako v Equilibrium pro každého, u koho v garáži najdete starého fichtla?!


Pisu z mobilu a vetsinou nekde na zastavce, v mhd nebo wc, proto ty prispevky jsou takove zkratkovite. Bylo to mysleno tak, ze rezidenti by mohli zadarmo a ostatni za poplatek. Pokud prijdete s necim efektivnejsim v regulaci prujezdnosti, parkovani apod. v centrech velkych mest, sem s tim.


Odpovědět