Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Odpovědět
davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

Cíl výletu je jasný, dvoudenní zastávka ve stylové Kodani a krásná dovolená v San Franciscu ..ale pravdu, tohle je cíl pro další tři členy výpravy. Můj důvod, proč jsem koupil tyhle letenky je jednoznačně zpáteční cesta Airbusem A340-600. Nádherný 4 motorový stroj, do nedávna nejdelší osobní letadlo ze všech, měří 75,36 metru. (Překonáno o 1 metr královnou 747 verze 8 intercontinental.)

Tripreport měl být sepsaný hned po příjezdu, ale jak se stává, povinnosti (a lenost) to odložili o půl roku. Tudíž to bude alespoň trochu stručnější a snad spoustu popisků u fotek.

Cesta začíná z Plzně autobusem, kde dáváme kafe ve žluťáku a zapamatovávám si chuť, pro následné porovnání s kávou od SAS, kterou podávají (nebo čaj) na palubě během letu. Na letišti jsme včas, a tak vyhlížím naší přilétávající A321 z proskleného konce prstu C.

SAS káva s mlékem behěm letu dobrá
SAS káva s mlékem behěm letu dobrá
dscn0310.jpg (383.7 KiB) Zobrazeno 6273 x



25. 3. 2019 PRG-CPH, SK768
1300-1420
A321, reg. OY-KBE
age 16.6 years
obsazenost cca 78%


V tomto datumu Ryanair mezi Prahou a Kodaní ještě nelétal, i tak ale bylo na výběr z ČSA, Scandinavian Airlines a Norwegian. "Sasák" letěl ve vhodný čas a v mých očích to byla vždycky dobrá společnost, proto jsem ji chtěl zkusit. Také kapacitnější A321 a cena napovídala, že by let nemusel být plně obsazen. Při online check-inu si člověk může zadarmo vybrat sedadla (což vždycky moc ocením) a tak beru úplně poslední řadu, abych si prošel pěkně celou kabinu a měl vzadu trochu soukromí. To se ukázalo jako skvělý tah, sedačky se dají sklopit, a ani při vzletu a přistání nedostáváme kárání, ať uvedeme sedadla do svislé polohy. Což oceňuji, protože to nikomu nebrání v rychlém útěku v případě emergency. (Tak se stalo i u LH, klobouk dolů, že palubní personál jen bezmyšlenkově nepapouškuje nařízení.) I sedadlo vedle nás bylo volné, k tomu káva a prostě pohoda.

Moravian-Silesian livery je už minulostí. Na dráhu 24 dosedají dlouhán s otevřenými reversy.
Moravian-Silesian livery je už minulostí. Na dráhu 24 dosedají dlouhán s otevřenými reversy.
dscn0303.jpg (424.13 KiB) Zobrazeno 6273 x


Zadní řada a dostatek místa na nohy ve starší A321
Zadní řada a dostatek místa na nohy ve starší A321
img_9989.jpg (591.11 KiB) Zobrazeno 6273 x



Kodaň, co k tomu říct, pátrám v paměti a vidím vodní kanály, Kastelet, pekařství Lagkagehuset, mořskou vílu (ta se mi nelíbila), zavřený zábavní park, kam jsme měli v plánu na půl dne zajít. Taky nádhernou architekturu starých i moderních staveb a věž kostela, po jejíž střeše se dá spirálově vyjít až do nekonečna!

LH servis na krátkém letu
LH servis na krátkém letu
img_20190327_135845.jpg (251.43 KiB) Zobrazeno 6273 x


Vycházka po střeše kostela
Vycházka po střeše kostela
koda___nikon_a900_09_WoYqx.jpg (747.37 KiB) Zobrazeno 6273 x


Christiania byla dost zajímavá. Připadá nám jako dobrý nápad mít takovou jednu čtvrť, kam se stáhnou lidé vyznávající takovýto styl života a nikdo nikoho pak neomezuje a nenadává na něj.
Christiania byla dost zajímavá. Připadá nám jako dobrý nápad mít takovou jednu čtvrť, kam se stáhnou lidé vyznávající takovýto styl života a nikdo nikoho pak neomezuje a nenadává na něj.
img_0081.jpg (689.11 KiB) Zobrazeno 6273 x


Wafle a jen právě upečený kornout
Wafle a jen právě upečený kornout
hotu5684.jpg (369.85 KiB) Zobrazeno 6273 x


Racek dojíždí místní Chowder
Racek dojíždí místní Chowder
dscn0477.jpg (337.67 KiB) Zobrazeno 6273 x


Knihovna v Kodani
Knihovna v Kodani
img_0063.jpg (657.88 KiB) Zobrazeno 6273 x


Kakaové boby i cukrová třtina na marketu Torvehallerne
Kakaové boby i cukrová třtina na marketu Torvehallerne
qfup6443.jpg (525.55 KiB) Zobrazeno 6273 x


Z letiště a zpátky se dopravujeme autonomním metrem a užíváme si místa za čelním sklem. Lístky teda byly dost drahé, ale to se dá v Kodani očekávat.

Černé civilní letadlo jsem ještě neviděl
Černé civilní letadlo jsem ještě neviděl
dscn0311.jpg (371.59 KiB) Zobrazeno 6273 x


Sharklet a decentní livery Finnairu A321 v CPH
Sharklet a decentní livery Finnairu A321 v CPH
dscn0313.jpg (385.05 KiB) Zobrazeno 6273 x


A320 new engine option s nádherně tvarovanými lopatkami dmychadla
A320 new engine option s nádherně tvarovanými lopatkami dmychadla
dscn0312.jpg (405.75 KiB) Zobrazeno 6273 x


Čumák E195 na stojánce v CPH
Čumák E195 na stojánce v CPH
dscn0318.jpg (370.78 KiB) Zobrazeno 6273 x


Scandinavian Airlines A343 po příletu ze San Franciska
Scandinavian Airlines A343 po příletu ze San Franciska
dscn0316.jpg (336.49 KiB) Zobrazeno 6273 x




27. 3. 2019 CPH-MUC, LH2443
1325-1455
E195, reg. D-AEMC
age 9.7 years
obsazenost cca 76%


Co si pamatuju z tohoto letu..asi nic, jen mi hodně mile překvapil palubní servis. Více na fotkách a jejich popiscích, to ostatně v celém příspěvku.

Tady je trup jinak zaoblen než u A380..viz její spodní paluba
Tady je trup jinak zaoblen než u A380..viz její spodní paluba
img_0126.jpg (449 KiB) Zobrazeno 6273 x


E195 a jeho širší okna
E195 a jeho širší okna
img_0124.jpg (418.8 KiB) Zobrazeno 6273 x


Spirálovitá střecha se schody
Spirálovitá střecha se schody
koda___nikon_a900_07_AMUxn.jpg (297.19 KiB) Zobrazeno 6273 x


Nízký prostor v Embraeru 195, ale sezení je pohodlné.
Nízký prostor v Embraeru 195, ale sezení je pohodlné.
img_0127.jpg (379.66 KiB) Zobrazeno 6273 x




27. 3. 2019 MUC-SFO, LH458
1635-2035
(3 hodiny zpoždění)
A380-800, reg. (D-AIMG) D-AIMD
age (8.3) 8.7 years
obsazenost 93.5% (476/509)
roztíratelnost másla: 5/10


Z rozumného přestupu se stal dlouhý a následně tím zkažený a protrápený let. Na stojánce už bylo připraveno naše letadlo a nakládal se catering tuším, když nám oznámili, že letadlo má technické problémy a není jasné, jestli s ním odletíme a musíme tedy vyčkat. Zhruba v době odletu nám oznámili, že neodletí a musíme počkat na stroj, který letí letí právě ze San Franciska a ten tam dopraví i nás. Hned jsem se díval na flightradar, kde je a s vědomím, jak dlouho trvá otočit tuhle velrybu, bylo zpoždění najednou asi 4,5 hodiny.

sf_nikon_a900_054.jpg
sf_nikon_a900_054.jpg (366.82 KiB) Zobrazeno 6273 x


Tímto strojem jsme měli letět, ale něco bylo v nepořádku
Tímto strojem jsme měli letět, ale něco bylo v nepořádku
dscn0321.jpg (400.18 KiB) Zobrazeno 6273 x


I tak jsem se moc těšil na svojí první cestu v A380 v životě. Vzali jsme si místa za křídlem tři u okna a jeden přes uličku, abychom si mohli vyjít vstříc s chozením, stáním v uličce a hlavně koukáním se na Grónsko. Což považuji za jeden z nejhezčích pohledů na svět. Ale! superjumbo já už jako pasažér nemám moc rád. Už jsem si stěžoval jednou, prý jak velká mají okna..ano v kabině, jenže celkově to spíš připomíná střílny na hradě :D Tlusté stěny a menší vnější okna silně zmenšují úhly vhledu ven. K tomu se přidává nesmírně široké křídlo u trupu. A včetně tmy kvůli zpoždění je z kocháním se ze světa konec. Taky jsme seděli někde, kde moc proudil vzduch a já nebyl schopen po pár hodinách letu promluvit a skoro otevřít oči. Bylo to snad největší trápení, co jsem v letadle zažil.

Na druhou stranu musím říct, že dolní paluba je velkolepá. Velké prostory jsou kolem exitů a vzadu u záchodů by se dala cvičit spartakiáda a ještě k tomu můžete běhat po schodech. Také je letadlo opravdu klidné ve vzduchu a tiché. Po vzletu jsme brzy točili a já měl pocit, že se křídlem skoro dotýkáme země a to na pádové rychlosti, tak pomalé se to zdálo!

Ale na třetí stranu musím říct, že se nedá na dolní palubě opřít o stěnu, a tak pohodlně spát. Taky při pojíždění a vzletu byl slyšet velký hluk od podvozku a dost podivné zvuky asi brzd při pojíždění, to jsem od tohoto tichého moderního letadla nečekal.

Velkolepá spodní kabina
Velkolepá spodní kabina
img_0144.jpg (407.39 KiB) Zobrazeno 6273 x


Dobrá večeře, salát byl trochu oschlý, jak na nás čekal přes 3 hodiny. Pře začátkem se podával horký ručník.
Dobrá večeře, salát byl trochu oschlý, jak na nás čekal přes 3 hodiny. Pře začátkem se podával horký ručník.
img_0151.jpg (395.17 KiB) Zobrazeno 6273 x


Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu
Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu
img_0148.jpg (514.38 KiB) Zobrazeno 6273 x


Na protažení parádní prostor
Na protažení parádní prostor
img_0138.jpg (488.59 KiB) Zobrazeno 6273 x


Za točitými schody je u LH malá galley a malá sekce economy
Za točitými schody je u LH malá galley a malá sekce economy
img_0139.jpg (369.11 KiB) Zobrazeno 6273 x


Asi snídaně a asi tedy na letu zpátky v A346..
Asi snídaně a asi tedy na letu zpátky v A346..
img_0154.jpg (410.56 KiB) Zobrazeno 6273 x


Obsluha letadla hned po příletu do SFO
Obsluha letadla hned po příletu do SFO
img_0159.jpg (347.76 KiB) Zobrazeno 6273 x


Economy na horní palubě vzádu nad točitými schody. Omlouvám se za špatnou kvalitu, nechtěl jsem tam být dlouho, občas bývá přístup sem i zavřen.
Economy na horní palubě vzádu nad točitými schody. Omlouvám se za špatnou kvalitu, nechtěl jsem tam být dlouho, občas bývá přístup sem i zavřen.
img_0157.jpg (215.69 KiB) Zobrazeno 6273 x


Vnější motor A380. Sice jsme letěli už ve tmě, ale kolem nejsevernější části letu se zlehka rozednilo
Vnější motor A380. Sice jsme letěli už ve tmě, ale kolem nejsevernější části letu se zlehka rozednilo
img_2163.jpg (276.86 KiB) Zobrazeno 6273 x



Dveře do výstupního mostu se otevřely se zpožděním 2 hodin a 59 minut, což není nic hrozného, ale v noci a se všemi okolnostmi, jako i časového posunu, je to moc. Také než se vyboarduje A380, tak to zabere přece jenom více času. Dále pak míříme na imigrační kontrolu, následně na odjezd autobusu, který jede asi hodinu do centra. Pak další hodinu pěšky na punk přes San Francisco s kufříkama, což byl ale zajímavý zážitek...finanční čtvrť liduprázdná a pokrytá bordelem a odpadky, dále otevřené bary a bavící se lidi a ještě dále klidné krásné ulice včetně té nejznámější klikaté Lombard street a s krásným výhledem na spící město. Pak následovalo ubytování, kde nás neschopný recepční dále trápil asi půl hodiny check-inem...tak tedy dobrou noc nebo spíše ráno?


1) čtvrtek
Ubytovaní jsme byli v Hotelu (Motelu) na Lombard St poblíž Van Ness Ave, což není v centru, ale poloha mi přišla vhodně strategická. První den jsme nedočkavě chtěli vidět moře i město. Procházka tak tedy vedla kolem pobřeží až k Ferry Building. Dále přes centrum a čínskou čtvrť, kde jsme si dali oběd, ale čínská kuchyně byla pro nás dost náročná. Hned ten den jsme také zkusili americký McDonalds, burger výborný, dr. pepper strašně sladký a ceny drahý, nevím proč jsem si myslel, že se Mc v USA levný. Domů jsme šli ještě přes Coit tower a Rusian Hill, a tak poznali jak je SFO kopcovité město.

Sea lions
Sea lions
dscn0468.jpg (615.51 KiB) Zobrazeno 6273 x


Fisherman's Wharf Pier 39
Fisherman's Wharf Pier 39
dscn0339.jpg (591.4 KiB) Zobrazeno 6273 x


Mladý lachtan
Mladý lachtan
dscn0325.jpg (584.96 KiB) Zobrazeno 6273 x


Dvoupartový most, v každém jeden směr
Dvoupartový most, v každém jeden směr
dscn0377.jpg (379.38 KiB) Zobrazeno 6273 x


Strmé ulice
Strmé ulice
dscn0426.jpg (442.07 KiB) Zobrazeno 6273 x


Občerstvení rozdávané na gatu při zpoždění
Občerstvení rozdávané na gatu při zpoždění
thsh9624.jpg (388.91 KiB) Zobrazeno 6273 x


Jídlo v čínské čtvrti, buď pálivější nebo mastnější
Jídlo v čínské čtvrti, buď pálivější nebo mastnější
img_0260.jpg (371.84 KiB) Zobrazeno 6273 x


Snídaně v Lagkagehuset byla až moc sladká, drahá a dobrá
Snídaně v Lagkagehuset byla až moc sladká, drahá a dobrá
img_0051.jpg (368.84 KiB) Zobrazeno 6273 x


Klikatá Lombard St je fakt krásná a jen v noci tam je klid
Klikatá Lombard St je fakt krásná a jen v noci tam je klid
dscn0419.jpg (460.54 KiB) Zobrazeno 6273 x


Ruzné zvlášní druhy hub ve Ferry building
Ruzné zvlášní druhy hub ve Ferry building
dscn0373.jpg (633.01 KiB) Zobrazeno 6273 x
Naposledy upravil(a) davcabic dne 12. 10. 2019, 15:06, celkem upraveno 1 x.


davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

2) pátek
Hned druhý den jsme využili místní Cable Cars a přejeli jím pár strmých kopců do centra, kde jsme po chvíli tápání nasedli na trolejbus, který nás dovezl ke Golden Gate Parku. Tam jsme chtěli navštívit Japonské zahrady, které nám povedlo doběhnout asi 2 minuty před zpoplatněním. (Asi jednou v týdnu do 10h je vstup zadarmo a taky tomu odpovídá naplněnost zahrady, i tak ale byly nádherné.) Dále jsem pokračovali městem přes čtvrť Castro s duhovým přechodem, Alamo Square Park s barevnými The Painted Ladies a přes Japonskou čtvrť domů. Tohle všechno již pěšky a jako i další dny jsme nachodili až moc kilometrů..to ale nevadí, zdá se mi, že takhle po svých člověk pozná daný místo nejlíp.

Baker Beach
Baker Beach
sf_nikon_a900_204.jpg (470.07 KiB) Zobrazeno 6259 x


Japonské zahrady v Golden Gate Parku 1
Japonské zahrady v Golden Gate Parku 1
img_0399-min.jpg (676.07 KiB) Zobrazeno 6259 x


2
2
img_0355-min.jpg (562.14 KiB) Zobrazeno 6259 x


3
3
img_0459.jpg (662.27 KiB) Zobrazeno 6259 x


Snídaně na hotelu..ty sladký kraviny byly k mání jen tak na recepci a k tomu jsme to něčím kompenzovali :D
Snídaně na hotelu..ty sladký kraviny byly k mání jen tak na recepci a k tomu jsme to něčím kompenzovali :D
img_2278.jpg (379.09 KiB) Zobrazeno 6259 x


stdf5312.jpg
stdf5312.jpg (395.54 KiB) Zobrazeno 6259 x



3) sobota
Další den jsme se vydali trolejbus až k pláži za Golden Gate Park. Tam byl nádherný výhled na nekonečně dlouhou Ocean Beach se surfaři a troufnu si tvrdit, že jsme viděli i delfíny. Pak jsme vyrazili podél pobřeží až k mostu. Pěkné traily s výhledy nás dovedli přes nějakou úžasnou bohatýrskou čtvrť (Sea Cliff) až ke Golden Gate Bridge. Tam jsme si na turistickém místě odpočinuli u kávy a pokračovali opět dál domů. Ještě ale přes Palac Games či Palace of Fina Arts, bylo to dost divný místo a nepochopil jsem, proč tam takový palác stojí. Každopádně byl ale nádherný včetně parku a vody s želvama a koupajícíma se rackama. Abychom nenachodili málo, vyrazili jsme ještě do večerního města plného života a turistickými krámky, kde prodávali i hajzpapír s Trumpem (tak jako v Kyjevu s Putinem) a ochutnali místní škeblovou polívku v chlebu "Chowder".

Kala, rostla všude ve svatém Františku
Kala, rostla všude ve svatém Františku
img_0319.jpg (424.08 KiB) Zobrazeno 6259 x


Cable Car
Cable Car
sf_nikon_a900_078.jpg (440.63 KiB) Zobrazeno 6259 x


Mořská blecha
Mořská blecha
sf_nikon_a900_217.jpg (422.61 KiB) Zobrazeno 6259 x


Sekvoje v Muir
Sekvoje v Muir
jsuv6712.jpg (483.12 KiB) Zobrazeno 6259 x


Naše ubytování byl pohodlný pavlačák
Naše ubytování byl pohodlný pavlačák
dscn0490.jpg (609.96 KiB) Zobrazeno 6259 x


Tesla všude
Tesla všude
dscn0486.jpg (413.66 KiB) Zobrazeno 6259 x


GGB vyhlídka na druhé straně než je město
GGB vyhlídka na druhé straně než je město
dscn0444.jpg (503.3 KiB) Zobrazeno 6259 x


SFMOMA obří dutá hlava, vousy byly jak lanka
SFMOMA obří dutá hlava, vousy byly jak lanka
img_1092.jpg (286.35 KiB) Zobrazeno 6259 x



4) neděle
Tento slunečný den jsme vyšli k mostu, cestou potkali krásny místní (farmářské) trhy. U Golden Gate jsme opět poseděli v kavárně a pak most konečně přešli! Takhle pěšky se zdá delší a člověk si to parádně užije. Pod mostem plavali jak obří lodě, tak lachtani. Také se na každém mostu nachází odpočinková místa s nic moc záchody. Dále jsme pokračovali až do Sausalita a odtamtud pak trajektem kolem Alcatrazu na Pier 41. Nádherné počasí nás provázelo celý pobyt a já udělal chybu když jsem si vzal jen kraťasy a spálil si bolestivě nohy..jinak SFO je často pod mhlou, prší tam a celoroční teploty jsou mezi 10 a 14 stupni.

dscn0481.jpg
dscn0481.jpg (521.07 KiB) Zobrazeno 6259 x


Vyhlídka z Hawk Hill a jsou zde trochu vidět proudy vody
Vyhlídka z Hawk Hill a jsou zde trochu vidět proudy vody
sf_nikon_a900_465.jpg (607.65 KiB) Zobrazeno 6259 x


Místní tramvaje
Místní tramvaje
sf_nikon_a900_062.jpg (445.03 KiB) Zobrazeno 6259 x


Američtí hasiči
Američtí hasiči
sf_nikon_a900_025.jpg (413.1 KiB) Zobrazeno 6259 x


VW
VW
dscn0493.jpg (598.79 KiB) Zobrazeno 6259 x


Castro
Castro
jsdx1453.jpg (249.84 KiB) Zobrazeno 6259 x



5) pondělí
Poslední celý den jsme si půjčili auto. Už jen to byla kalvárie kvůli kartám a řidičákům a v půjčovně jsme potkali jediného nepříjemného člověka za celou dobu. Což je fantastické skóre a něco to bude o téhle oblasti vypovídat. Přejeli jsme most a pokračovali na do sekvojového parku, tam bylo ale plno (letos byl totiž zaveden systém rezervací, to jsme ale nezaznamenali bohužel). Museli jsme proto odjet pryč a vrátit se do Muir Woods National Monument parku déle, po 14h. Zamířili jsme tedy na pláž Muir Beach, kde byly kolem i pěkné krátké traily po skalnatém pobřeží. Dále jsme našli o kousek dál skvělou vyhlídku (Muir Beach Overlook), kde jsou prý občas vidět velryby. Ještě jsme navštívili Stinson Beach, kde byl zajímavě vydit průtok vody při odlivu z veliké zátoky. /plně to brali písek a kameny a člověka by to odneslo do moře taky jako nic. Je to trochu podobný jako když teče voda pod Golden Gate, to jsou vidět úplné proudy a mapy na hladině. U sekvojí jsme zjistili, že tam rostou až 80m sekvoje a nejstarší je přes 1200 let. Přežili několik požárů, protože žijí ve vlhku a dešti, ale hlavně mají měkkou tlustou kůru, která tolik nehoří a chrání je. Cestou zpátky jsme se stavěli na vyhlídce Hawk Hill, odkud je fantastický pohled na most, zelenou přírodu, oceán a i v dáli město. Poslední večer jsme si dali večeři v The Buena Vista na konečné Cable Caru u Hyde St & Beach St. To bylo perfektní..

Muir Beach Overlook
Muir Beach Overlook
img_0841.jpg (576.55 KiB) Zobrazeno 6259 x


Pravák
Pravák
sf_nikon_a900_363.jpg (556.68 KiB) Zobrazeno 6259 x


US Air Force podél pobřeží
US Air Force podél pobřeží
sf_nikon_a900_395.jpg (132.68 KiB) Zobrazeno 6259 x


Golden Gate
Golden Gate
rihc4532.jpg (346.98 KiB) Zobrazeno 6259 x


Obří loď pod Golden Gate
Obří loď pod Golden Gate
sf_nikon_a900_459.jpg (469.54 KiB) Zobrazeno 6259 x


BA 747-400..o chvíli dýl letěla i A380 od BA, zajímavý, jak to dokáží nasytit
BA 747-400..o chvíli dýl letěla i A380 od BA, zajímavý, jak to dokáží nasytit
sf_nikon_a900_478.jpg (143.45 KiB) Zobrazeno 6259 x




6) odletový den
Pořádně jsme se prospali před další nocí v letadle. Vrátili auto a ještě bez zavazadel udělali poslední kolečko podél pobřeží. Část nás viděla i tamní akvárium (ušlo) a všichni pak ještě jednou lachtany na Fisherman´s Wharf. Taky jsme navštívili Musée Mécanique, to byla parádní sbírka všech možných starých hracích boxů, fotokoutků atd. Vstup je zdarma a za každou hru, fotky nebo slisované mince platíte drobný. S kufry jsme pak už prošli opět klikatou Lombard St a mířili do downtownu, někdo do knihkupectví a já do muzea a strojovny Cable Cars. Pro technické nadšence skvělý zážitek, na fungující části je skvěle vidět a všechno je vysvětlené, jak funguje a jak se udržuje. Z téhle strojovny je poháněn opravdu celý systém Cable Cars ve městě. Než jsme vzali autobus na letiště, tak jsme ještě navštívili muzeum moderního umění SFMOMA (San Francisco Museum of Modern Art) a to můžu jen doporučit!

Vnější motor A346 kdesi nad Kanadou
Vnější motor A346 kdesi nad Kanadou
sf_nikon_a900_558.jpg (182.47 KiB) Zobrazeno 6259 x


Typické baráčky v kopečkách
Typické baráčky v kopečkách
img_0313.jpg (495.27 KiB) Zobrazeno 6259 x


Business class LH v A346
Business class LH v A346
img_1111.jpg (309.68 KiB) Zobrazeno 6259 x


Dorty v Safeway..to mi přijde jako čistě americká záležitost
Dorty v Safeway..to mi přijde jako čistě americká záležitost
img_1035.jpg (341.93 KiB) Zobrazeno 6259 x


SFMOMA Obtékání profilu křídla, to je umění!
SFMOMA Obtékání profilu křídla, to je umění!
img_1086.jpg (276.77 KiB) Zobrazeno 6259 x




2. 4. 2019 SFO-MUC, LH459
2055-1715
A340-600, reg. D-AIHH
age 15.2 years
obsazenost 56.9% (160/281)
roztíratelnost másla: 4/10

MHC

Gemelli pasta a druhé jídlo bylo chicken with mushroom sauce
Gemelli pasta a druhé jídlo bylo chicken with mushroom sauce
img_0149.jpg (450.51 KiB) Zobrazeno 6259 x


Tak jsem se dočkal. Poprvé a možná naposled poletím tímto Airbusem. Nelétá jich mnoho a budou vyřazovány. Lufthansa jich má ve flotile 17 kusů. Délka přes 75 metrů. Rozpětí 63,5 metru. 4 motory Rolls-Royce Trent 500. Maximální vzletová hmotnost 368 tun a přestože má kabina jen jedno patro, i tak se zde nacházejí schody. Lufthansa má jako jediná naprostý unikát, a to hajzly v podzemí! Někde mezi podvozkovou šachtou a cargo prostorem je umístěných všech 5 toalet pro economy třídu a crew rest compartment, také tam v průběhu letu rozloží nějaké občerstvení. Prostor není úplně stísněný a včetně schodů je to skvělá záležitost na dlouhé lety. V zadní části trupu se nachází jen galley (kuchyňka) a je hodně veliká, taky obsluhuje až 213 lidí v economy a další v premium economy na dlouhé lety.

SFMOMA a kočka v lednici
SFMOMA a kočka v lednici
img_1102.jpg (274.57 KiB) Zobrazeno 6259 x


Velká galley
Velká galley
img_1132.jpg (333.27 KiB) Zobrazeno 6259 x


Schody dolů a my měli sedadla hned vpravo
Schody dolů a my měli sedadla hned vpravo
img_1131.jpg (299.74 KiB) Zobrazeno 6259 x


Za zrcadlem se nachází crew rest compartment
Za zrcadlem se nachází crew rest compartment
img_1124.jpg (294.7 KiB) Zobrazeno 6259 x


Pohled do kabiny z posledních řad
Pohled do kabiny z posledních řad
img_1133.jpg (324.59 KiB) Zobrazeno 6259 x


Tak jak byl let s A380 naprostým utrpením, tady se mi to velice líbilo a přišlo mi to fantasticky pohodlné. Opravdu moc udělají stěny vhodné k opření a jen dvě sedačky namísto tří u okének. Letadlo je fakt veliké, ale přišlo mi útulné.

Občestení v podpalubí
Občestení v podpalubí
img_1141.jpg (327.44 KiB) Zobrazeno 6259 x


Medůzy v Aquarium of the Bay
Medůzy v Aquarium of the Bay
sf_nikon_a900_517.jpg (282.24 KiB) Zobrazeno 6259 x


Se servisem a jídlem zas spokojenost a pro radost jsem si koupil kovový model 747-8i, a to jsem netušil, že tím (brzy) opravdu poletím. A ještěže jsem si uschoval voucher na slevu 5EUR, který rozdávali na minulém letu, protože teď žádné nedávali.

Nekonečná A346 v SFO
Nekonečná A346 v SFO
dscn0501.jpg (266.89 KiB) Zobrazeno 6259 x
Naposledy upravil(a) davcabic dne 12. 10. 2019, 22:16, celkem upraveno 2 x.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

3. 4. 2019 MUC-CPH, LH2438
1910-2025
(půl hodiny zpoždění)
CRJ900, reg. D-ACNQ
age 8.2 years
obsazenost cca 95%


Na tomto letu již pokračuji sám, ruším na mobilu check-in pro zbývající spolucestující a doufám, že nás Lufthansa nedá k soudu za neproletěný úsek. (Prostě zbytek výpravy už neměl hlad, a tak poslední letecké zbytky už nedojedl. Je to snad tak velký prohřešek?) Schválně jsem koukal a tyto zrušená místa v letadle byla zaplněná.

Na vedlejším gatu odlétal let do Prahy, postával jsem kolem, snad doufající, jestli mi omylem také nepozvou na palubu. Naopak jsem ale byl svědkem hlášení agenta z gatu, že hledají 2 dobrovolníky, kteří odletí až dalším posledním letem do Prahy a dostanou kompenzaci 250 EUR kvůli overbookingu tohoto letu. (Už se nepamatuji, zda náhodou neměli ti lidé letět až další den ráno.)

Spací boxy a konferenční buňky na mnichovském letišti, to jsem viděl poprvé.
Spací boxy a konferenční buňky na mnichovském letišti, to jsem viděl poprvé.
img_20190403_182242.jpg (191.62 KiB) Zobrazeno 6250 x


Boarding byl autobusem a tak jsem mohl zblízka okoukávat pěknou chvilku letadlo, kterým jsem ještě neletěl. I proto jsem nevystoupil v Mnichově, jako ostatní. Let byl pěkný, zvlášť oceňuji po velkých letadlech zvuk a silnější vibrace motorů upevněných kousek od trupu, svižnost vzletu a živost letadla ve vzduchu byla parádní. Palubní servis na tak krátký let byl opět výborný a pivo ve skle ve vzduchu mi nikdy neomrzí.

Lufthansa CityLine při nástupu
Lufthansa CityLine při nástupu
dscn0518.jpg (223.89 KiB) Zobrazeno 6250 x


Winglet a stejný typ v pozadí
Winglet a stejný typ v pozadí
dscn0520.jpg (204.4 KiB) Zobrazeno 6250 x


Oprýskaný lak na směrovce a stabilizátorech, to jsem nevěřil..
Oprýskaný lak na směrovce a stabilizátorech, to jsem nevěřil..
dscn0523.jpg (223.08 KiB) Zobrazeno 6250 x


Těmito společnostmi a typy jsem letěl a staly se mými nejoblíbenějšími letadly.
Těmito společnostmi a typy jsem letěl a staly se mými nejoblíbenějšími letadly.
dscn0525.jpg (236.58 KiB) Zobrazeno 6250 x


Noc na letišti nebyla vůbec pěkná, večer jsem pořád hledal vhodné místo k ulehnutí až jsem došel do tak strašně vzdáleného nízkonákladového terminálu, že jsem odmítl absolvovat tuto cestu ještě dvakrát, a tak jsem ulehl na žulové lavičce. Přes noc se udělala v terminálu slušná zima, a to i v bundě a šále. V noci bylo dobré, jak v terminálu nebyl žádný pohyb, tak světla zhasla a dalo se chvílema na té nesmírně tvrdé lavičce spát.


4. 4. 2019 CPH-PRG, FR8221
0830-0955
737-800, reg. EI-DLH
age 13.1 years
obsazenost cca 95%


Od dubna již začal létat Ryanair mezi Kodaní a Prahou, a protože jsem letěl už jen sám s batůžkem a cena i čas letu byli slušné, zvolil jsem Ryanair, i když bych letěl raději s kýmkoliv jiným. Také jsem poprvé v letadle viděl zkombinovaný interiér nových sedadel (které jsou obvykle nainstalovány se sky interiérem) a starého interiéru s klasickými biny u stropu. Dost mi taky bavila část letu nad Českem, kde jsem koukal z okna a porovnával si s offline mapou, kde zrovna letíme. Viděl jsem pěkně řeky nebo i v dáli Ještěd.

Ryanair a kombinace tenkých sedaček a starých binů s reklamami
Ryanair a kombinace tenkých sedaček a starých binů s reklamami
img_20190404_085323.jpg (202.06 KiB) Zobrazeno 6250 x


Rád bych se zeptal, jestli někdo neví nebo nemá nápad, proč se prohazují typy letadel (na zimu a léto zřejmě) na linkách z Mnichova a Frankfurtu do SFO. Prostě v létě A346 z MUC a A380 z FRA, v zimě naopak. Vždyť je přece jedno, zda si Lufthansa nafeeduje cestující do toho či onoho hubu více. Pokud to je z obchodních důvodů, tak jakých přesněji...snad že by to ovlivňovali sezóně nalétávané linky do jiných destinací s konkrétnější kapacitní potřebou.

Toť vše, děkuji za pozornost a doufám, že existují i další obdivovatelé A346!

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od Fabo »

Skvely report!

K tem typum, myslim, ze teprv nejak od letoska nebo lonske zimy vubec A380 v Mnichove je. Typy se nejak presouvaji pak i kolem toho, pak treba zavisi od toho jak umis letadlu nakombinovat cely tyden kapacitne, a konkretne v pripade velkych letadel i jak je to s poptavkou po prvni tride.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od whiskey »

AIHH je moj oblubeny stroj, opravoval som v nom v 2006 v spolupraci s jednym stewardom internet na trase PVG-MUC, to bol este Conexxion by Boeing... Kdeze lanske snehy su :-)


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od Night fly »

Super TR, az na jeden detail:

davcabic píše:Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu


Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" :?: Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od Globik »

Fakt krásný TR!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dovolím si jednu velkou poznámku k tomuto krásnému městu. Moje žena kdysi tvrdila, že je to nejkrásnější město na světě. Milovala ho asi tak stejně, jako kdysi já Berlín (to už také pominulo) - oba jsme měli stejný pocit, ona ze SF, já z Berlína: Stačilo, že jsme tam byli, bylo jedno, co děláme. Naposledy jsme v SF byli na podzim 2010. Pak až na jaře 2017. Tenkrát dva, o 7 let později již čtyři, což je pravda jiná situace. Ovšem šok. Pravda, přijeli jsme lodí do hlavního osobního přístavu v centru o víkendu, kdy je downtown vylidněný a bezďáci mají převahu. Ale najednou to bylo úplně jiné město. Cítili jsme se v něm špatně. Od té doby jsme se setkali se spoustou lidí, co tam žili nebo žijí a potvrdili nám, že je to tam za poslední roky úplně jiné, bezďáci se stali agresívní a policie už ani neřeší vloupačky do aut, lidi si mají jen online vyplnit hlášení. V květnu tam mám s dětmi několikahodinový stopover, děti si vybraly SF (na výběr bylo SF a DC), musel jsem ženě slíbit, že se nebudeme pohybovat kolem osobního přístavu. Takže na lanovky přestup až u Fisherman Wh.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

Fabo píše:Skvely report!

K tem typum, myslim, ze teprv nejak od letoska nebo lonske zimy vubec A380 v Mnichove je. Typy se nejak presouvaji pak i kolem toho, pak treba zavisi od toho jak umis letadlu nakombinovat cely tyden kapacitne, a konkretne v pripade velkych letadel i jak je to s poptavkou po prvni tride.


Děkuji!

To je fakt, že je v MUC A380 docela čerstvě. Ještě jsem na to koukal a jde o to, že kapacita se nemění v čase, jen ji prohazují mezi městy v rámci léta a zimy, od Listopadu to zase prohodí. Rozdíl v první třídě není, v businessu už docela jo, tím by to tedy mohlo být..

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

whiskey píše:AIHH je moj oblubeny stroj, opravoval som v nom v 2006 v spolupraci s jednym stewardom internet na trase PVG-MUC, to bol este Conexxion by Boeing... Kdeze lanske snehy su :-)


Tak to je dobrý :D ..v té době to byl teda hodně nový stroj, snad ještě bude dlouho létat. A nepamatujete si jestli byl jiný interiér a došlo k modernizaci? (Což předpokládám, že ano.)

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

Night fly píše:Super TR, az na jeden detail:

davcabic píše:Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu


Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" :?: Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance :wink:


Děkuji a to není špatný nápad, pro přístě to tedy zkusím ..moc nejsem na takové prosby navíc, ale snad jsou profesionální a nepomyslí si, kdo je to z economy zas otravuje a pravda mimo hlavní servis lepší :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od Globik »

davcabic píše:
Night fly píše:Super TR, az na jeden detail:

davcabic píše:Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu


Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" :?: Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance :wink:


Děkuji a to není špatný nápad, pro přístě to tedy zkusím ..moc nejsem na takové prosby navíc, ale snad jsou profesionální a nepomyslí si, kdo je to z economy zas otravuje a pravda mimo hlavní servis lepší :)

Když máš na dálkovce žízeň, nesmíš se žinýrovat zajít do galley, u solidních aerolinek dostaneš cokoli, co se v dané třídě dává.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od davcabic »

Globik píše:Fakt krásný TR!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dovolím si jednu velkou poznámku k tomuto krásnému městu. Moje žena kdysi tvrdila, že je to nejkrásnější město na světě. Milovala ho asi tak stejně, jako kdysi já Berlín (to už také pominulo) - oba jsme měli stejný pocit, ona ze SF, já z Berlína: Stačilo, že jsme tam byli, bylo jedno, co děláme. Naposledy jsme v SF byli na podzim 2010. Pak až na jaře 2017. Tenkrát dva, o 7 let později již čtyři, což je pravda jiná situace. Ovšem šok. Pravda, přijeli jsme lodí do hlavního osobního přístavu v centru o víkendu, kdy je downtown vylidněný a bezďáci mají převahu. Ale najednou to bylo úplně jiné město. Cítili jsme se v něm špatně. Od té doby jsme se setkali se spoustou lidí, co tam žili nebo žijí a potvrdili nám, že je to tam za poslední roky úplně jiné, bezďáci se stali agresívní a policie už ani neřeší vloupačky do aut, lidi si mají jen online vyplnit hlášení. V květnu tam mám s dětmi několikahodinový stopover, děti si vybraly SF (na výběr bylo SF a DC), musel jsem ženě slíbit, že se nebudeme pohybovat kolem osobního přístavu. Takže na lanovky přestup až u Fisherman Wh.


Díky moc! Jako neznalý předchozích poměrů jsem byl nadšený. Je teda pravda, že ten bordel v noci nás dost nemile překvapil, ale naštěstí jsem se nijak nebezpečně necítil, i když je pravda, že jsem vybíral širší ulice a šli jsme si svým rychlým tempem a neohlíželi se. Tak tedy přeji klidný a hezký stopover. (Já aktuálně považuji za nejkrásnější město Vancouver, kde je ale taky požehnaně bezdomovců a jak se to má s kriminalitou naštěstí nevím.)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od Globik »

davcabic píše:Já aktuálně považuji za nejkrásnější město Vancouver, kde je ale taky požehnaně bezdomovců a jak se to má s kriminalitou naštěstí nevím.)

:D :D :D

Ten downtown Vancouver je šílený, to člověk zakopává na bezďáka při každém kroku. Už jsme se těšili, až ho přejdeme do civilizovanější oblasti. Ale nepřišli mi ti bezďáci agresívní, jako v SF. My tu v Honolulu máme třeba v centru celá stanová městečka, člověk se občas štítí jít po chodníku. Ale jsou v pohodě, člověk se jich nebojí.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)

Příspěvek od whiskey »

davcabic píše:Tak to je dobrý :D ..v té době to byl teda hodně nový stroj, snad ještě bude dlouho létat. A nepamatujete si jestli byl jiný interiér a došlo k modernizaci? (Což předpokládám, že ano.)

Vtedy este boli C angled lie flat modre sedacky, dnes uz su sede full flat.


Odpovědět