Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Cíl výletu je jasný, dvoudenní zastávka ve stylové Kodani a krásná dovolená v San Franciscu ..ale pravdu, tohle je cíl pro další tři členy výpravy. Můj důvod, proč jsem koupil tyhle letenky je jednoznačně zpáteční cesta Airbusem A340-600. Nádherný 4 motorový stroj, do nedávna nejdelší osobní letadlo ze všech, měří 75,36 metru. (Překonáno o 1 metr královnou 747 verze 8 intercontinental.)
Tripreport měl být sepsaný hned po příjezdu, ale jak se stává, povinnosti (a lenost) to odložili o půl roku. Tudíž to bude alespoň trochu stručnější a snad spoustu popisků u fotek.
Cesta začíná z Plzně autobusem, kde dáváme kafe ve žluťáku a zapamatovávám si chuť, pro následné porovnání s kávou od SAS, kterou podávají (nebo čaj) na palubě během letu. Na letišti jsme včas, a tak vyhlížím naší přilétávající A321 z proskleného konce prstu C.
25. 3. 2019 PRG-CPH, SK768
1300-1420
A321, reg. OY-KBE
age 16.6 years
obsazenost cca 78%
V tomto datumu Ryanair mezi Prahou a Kodaní ještě nelétal, i tak ale bylo na výběr z ČSA, Scandinavian Airlines a Norwegian. "Sasák" letěl ve vhodný čas a v mých očích to byla vždycky dobrá společnost, proto jsem ji chtěl zkusit. Také kapacitnější A321 a cena napovídala, že by let nemusel být plně obsazen. Při online check-inu si člověk může zadarmo vybrat sedadla (což vždycky moc ocením) a tak beru úplně poslední řadu, abych si prošel pěkně celou kabinu a měl vzadu trochu soukromí. To se ukázalo jako skvělý tah, sedačky se dají sklopit, a ani při vzletu a přistání nedostáváme kárání, ať uvedeme sedadla do svislé polohy. Což oceňuji, protože to nikomu nebrání v rychlém útěku v případě emergency. (Tak se stalo i u LH, klobouk dolů, že palubní personál jen bezmyšlenkově nepapouškuje nařízení.) I sedadlo vedle nás bylo volné, k tomu káva a prostě pohoda.
Kodaň, co k tomu říct, pátrám v paměti a vidím vodní kanály, Kastelet, pekařství Lagkagehuset, mořskou vílu (ta se mi nelíbila), zavřený zábavní park, kam jsme měli v plánu na půl dne zajít. Taky nádhernou architekturu starých i moderních staveb a věž kostela, po jejíž střeše se dá spirálově vyjít až do nekonečna!
Z letiště a zpátky se dopravujeme autonomním metrem a užíváme si místa za čelním sklem. Lístky teda byly dost drahé, ale to se dá v Kodani očekávat.
27. 3. 2019 CPH-MUC, LH2443
1325-1455
E195, reg. D-AEMC
age 9.7 years
obsazenost cca 76%
Co si pamatuju z tohoto letu..asi nic, jen mi hodně mile překvapil palubní servis. Více na fotkách a jejich popiscích, to ostatně v celém příspěvku.
27. 3. 2019 MUC-SFO, LH458
1635-2035
(3 hodiny zpoždění)
A380-800, reg. (D-AIMG) D-AIMD
age (8.3) 8.7 years
obsazenost 93.5% (476/509)
roztíratelnost másla: 5/10
Z rozumného přestupu se stal dlouhý a následně tím zkažený a protrápený let. Na stojánce už bylo připraveno naše letadlo a nakládal se catering tuším, když nám oznámili, že letadlo má technické problémy a není jasné, jestli s ním odletíme a musíme tedy vyčkat. Zhruba v době odletu nám oznámili, že neodletí a musíme počkat na stroj, který letí letí právě ze San Franciska a ten tam dopraví i nás. Hned jsem se díval na flightradar, kde je a s vědomím, jak dlouho trvá otočit tuhle velrybu, bylo zpoždění najednou asi 4,5 hodiny.
I tak jsem se moc těšil na svojí první cestu v A380 v životě. Vzali jsme si místa za křídlem tři u okna a jeden přes uličku, abychom si mohli vyjít vstříc s chozením, stáním v uličce a hlavně koukáním se na Grónsko. Což považuji za jeden z nejhezčích pohledů na svět. Ale! superjumbo já už jako pasažér nemám moc rád. Už jsem si stěžoval jednou, prý jak velká mají okna..ano v kabině, jenže celkově to spíš připomíná střílny na hradě Tlusté stěny a menší vnější okna silně zmenšují úhly vhledu ven. K tomu se přidává nesmírně široké křídlo u trupu. A včetně tmy kvůli zpoždění je z kocháním se ze světa konec. Taky jsme seděli někde, kde moc proudil vzduch a já nebyl schopen po pár hodinách letu promluvit a skoro otevřít oči. Bylo to snad největší trápení, co jsem v letadle zažil.
Na druhou stranu musím říct, že dolní paluba je velkolepá. Velké prostory jsou kolem exitů a vzadu u záchodů by se dala cvičit spartakiáda a ještě k tomu můžete běhat po schodech. Také je letadlo opravdu klidné ve vzduchu a tiché. Po vzletu jsme brzy točili a já měl pocit, že se křídlem skoro dotýkáme země a to na pádové rychlosti, tak pomalé se to zdálo!
Ale na třetí stranu musím říct, že se nedá na dolní palubě opřít o stěnu, a tak pohodlně spát. Taky při pojíždění a vzletu byl slyšet velký hluk od podvozku a dost podivné zvuky asi brzd při pojíždění, to jsem od tohoto tichého moderního letadla nečekal.
Dveře do výstupního mostu se otevřely se zpožděním 2 hodin a 59 minut, což není nic hrozného, ale v noci a se všemi okolnostmi, jako i časového posunu, je to moc. Také než se vyboarduje A380, tak to zabere přece jenom více času. Dále pak míříme na imigrační kontrolu, následně na odjezd autobusu, který jede asi hodinu do centra. Pak další hodinu pěšky na punk přes San Francisco s kufříkama, což byl ale zajímavý zážitek...finanční čtvrť liduprázdná a pokrytá bordelem a odpadky, dále otevřené bary a bavící se lidi a ještě dále klidné krásné ulice včetně té nejznámější klikaté Lombard street a s krásným výhledem na spící město. Pak následovalo ubytování, kde nás neschopný recepční dále trápil asi půl hodiny check-inem...tak tedy dobrou noc nebo spíše ráno?
1) čtvrtek
Ubytovaní jsme byli v Hotelu (Motelu) na Lombard St poblíž Van Ness Ave, což není v centru, ale poloha mi přišla vhodně strategická. První den jsme nedočkavě chtěli vidět moře i město. Procházka tak tedy vedla kolem pobřeží až k Ferry Building. Dále přes centrum a čínskou čtvrť, kde jsme si dali oběd, ale čínská kuchyně byla pro nás dost náročná. Hned ten den jsme také zkusili americký McDonalds, burger výborný, dr. pepper strašně sladký a ceny drahý, nevím proč jsem si myslel, že se Mc v USA levný. Domů jsme šli ještě přes Coit tower a Rusian Hill, a tak poznali jak je SFO kopcovité město.
Tripreport měl být sepsaný hned po příjezdu, ale jak se stává, povinnosti (a lenost) to odložili o půl roku. Tudíž to bude alespoň trochu stručnější a snad spoustu popisků u fotek.
Cesta začíná z Plzně autobusem, kde dáváme kafe ve žluťáku a zapamatovávám si chuť, pro následné porovnání s kávou od SAS, kterou podávají (nebo čaj) na palubě během letu. Na letišti jsme včas, a tak vyhlížím naší přilétávající A321 z proskleného konce prstu C.
25. 3. 2019 PRG-CPH, SK768
1300-1420
A321, reg. OY-KBE
age 16.6 years
obsazenost cca 78%
V tomto datumu Ryanair mezi Prahou a Kodaní ještě nelétal, i tak ale bylo na výběr z ČSA, Scandinavian Airlines a Norwegian. "Sasák" letěl ve vhodný čas a v mých očích to byla vždycky dobrá společnost, proto jsem ji chtěl zkusit. Také kapacitnější A321 a cena napovídala, že by let nemusel být plně obsazen. Při online check-inu si člověk může zadarmo vybrat sedadla (což vždycky moc ocením) a tak beru úplně poslední řadu, abych si prošel pěkně celou kabinu a měl vzadu trochu soukromí. To se ukázalo jako skvělý tah, sedačky se dají sklopit, a ani při vzletu a přistání nedostáváme kárání, ať uvedeme sedadla do svislé polohy. Což oceňuji, protože to nikomu nebrání v rychlém útěku v případě emergency. (Tak se stalo i u LH, klobouk dolů, že palubní personál jen bezmyšlenkově nepapouškuje nařízení.) I sedadlo vedle nás bylo volné, k tomu káva a prostě pohoda.
Kodaň, co k tomu říct, pátrám v paměti a vidím vodní kanály, Kastelet, pekařství Lagkagehuset, mořskou vílu (ta se mi nelíbila), zavřený zábavní park, kam jsme měli v plánu na půl dne zajít. Taky nádhernou architekturu starých i moderních staveb a věž kostela, po jejíž střeše se dá spirálově vyjít až do nekonečna!
Z letiště a zpátky se dopravujeme autonomním metrem a užíváme si místa za čelním sklem. Lístky teda byly dost drahé, ale to se dá v Kodani očekávat.
27. 3. 2019 CPH-MUC, LH2443
1325-1455
E195, reg. D-AEMC
age 9.7 years
obsazenost cca 76%
Co si pamatuju z tohoto letu..asi nic, jen mi hodně mile překvapil palubní servis. Více na fotkách a jejich popiscích, to ostatně v celém příspěvku.
27. 3. 2019 MUC-SFO, LH458
1635-2035
(3 hodiny zpoždění)
A380-800, reg. (D-AIMG) D-AIMD
age (8.3) 8.7 years
obsazenost 93.5% (476/509)
roztíratelnost másla: 5/10
Z rozumného přestupu se stal dlouhý a následně tím zkažený a protrápený let. Na stojánce už bylo připraveno naše letadlo a nakládal se catering tuším, když nám oznámili, že letadlo má technické problémy a není jasné, jestli s ním odletíme a musíme tedy vyčkat. Zhruba v době odletu nám oznámili, že neodletí a musíme počkat na stroj, který letí letí právě ze San Franciska a ten tam dopraví i nás. Hned jsem se díval na flightradar, kde je a s vědomím, jak dlouho trvá otočit tuhle velrybu, bylo zpoždění najednou asi 4,5 hodiny.
I tak jsem se moc těšil na svojí první cestu v A380 v životě. Vzali jsme si místa za křídlem tři u okna a jeden přes uličku, abychom si mohli vyjít vstříc s chozením, stáním v uličce a hlavně koukáním se na Grónsko. Což považuji za jeden z nejhezčích pohledů na svět. Ale! superjumbo já už jako pasažér nemám moc rád. Už jsem si stěžoval jednou, prý jak velká mají okna..ano v kabině, jenže celkově to spíš připomíná střílny na hradě Tlusté stěny a menší vnější okna silně zmenšují úhly vhledu ven. K tomu se přidává nesmírně široké křídlo u trupu. A včetně tmy kvůli zpoždění je z kocháním se ze světa konec. Taky jsme seděli někde, kde moc proudil vzduch a já nebyl schopen po pár hodinách letu promluvit a skoro otevřít oči. Bylo to snad největší trápení, co jsem v letadle zažil.
Na druhou stranu musím říct, že dolní paluba je velkolepá. Velké prostory jsou kolem exitů a vzadu u záchodů by se dala cvičit spartakiáda a ještě k tomu můžete běhat po schodech. Také je letadlo opravdu klidné ve vzduchu a tiché. Po vzletu jsme brzy točili a já měl pocit, že se křídlem skoro dotýkáme země a to na pádové rychlosti, tak pomalé se to zdálo!
Ale na třetí stranu musím říct, že se nedá na dolní palubě opřít o stěnu, a tak pohodlně spát. Taky při pojíždění a vzletu byl slyšet velký hluk od podvozku a dost podivné zvuky asi brzd při pojíždění, to jsem od tohoto tichého moderního letadla nečekal.
Dveře do výstupního mostu se otevřely se zpožděním 2 hodin a 59 minut, což není nic hrozného, ale v noci a se všemi okolnostmi, jako i časového posunu, je to moc. Také než se vyboarduje A380, tak to zabere přece jenom více času. Dále pak míříme na imigrační kontrolu, následně na odjezd autobusu, který jede asi hodinu do centra. Pak další hodinu pěšky na punk přes San Francisco s kufříkama, což byl ale zajímavý zážitek...finanční čtvrť liduprázdná a pokrytá bordelem a odpadky, dále otevřené bary a bavící se lidi a ještě dále klidné krásné ulice včetně té nejznámější klikaté Lombard street a s krásným výhledem na spící město. Pak následovalo ubytování, kde nás neschopný recepční dále trápil asi půl hodiny check-inem...tak tedy dobrou noc nebo spíše ráno?
1) čtvrtek
Ubytovaní jsme byli v Hotelu (Motelu) na Lombard St poblíž Van Ness Ave, což není v centru, ale poloha mi přišla vhodně strategická. První den jsme nedočkavě chtěli vidět moře i město. Procházka tak tedy vedla kolem pobřeží až k Ferry Building. Dále přes centrum a čínskou čtvrť, kde jsme si dali oběd, ale čínská kuchyně byla pro nás dost náročná. Hned ten den jsme také zkusili americký McDonalds, burger výborný, dr. pepper strašně sladký a ceny drahý, nevím proč jsem si myslel, že se Mc v USA levný. Domů jsme šli ještě přes Coit tower a Rusian Hill, a tak poznali jak je SFO kopcovité město.
Naposledy upravil(a) davcabic dne 12. 10. 2019, 15:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
2) pátek
Hned druhý den jsme využili místní Cable Cars a přejeli jím pár strmých kopců do centra, kde jsme po chvíli tápání nasedli na trolejbus, který nás dovezl ke Golden Gate Parku. Tam jsme chtěli navštívit Japonské zahrady, které nám povedlo doběhnout asi 2 minuty před zpoplatněním. (Asi jednou v týdnu do 10h je vstup zadarmo a taky tomu odpovídá naplněnost zahrady, i tak ale byly nádherné.) Dále jsem pokračovali městem přes čtvrť Castro s duhovým přechodem, Alamo Square Park s barevnými The Painted Ladies a přes Japonskou čtvrť domů. Tohle všechno již pěšky a jako i další dny jsme nachodili až moc kilometrů..to ale nevadí, zdá se mi, že takhle po svých člověk pozná daný místo nejlíp.
3) sobota
Další den jsme se vydali trolejbus až k pláži za Golden Gate Park. Tam byl nádherný výhled na nekonečně dlouhou Ocean Beach se surfaři a troufnu si tvrdit, že jsme viděli i delfíny. Pak jsme vyrazili podél pobřeží až k mostu. Pěkné traily s výhledy nás dovedli přes nějakou úžasnou bohatýrskou čtvrť (Sea Cliff) až ke Golden Gate Bridge. Tam jsme si na turistickém místě odpočinuli u kávy a pokračovali opět dál domů. Ještě ale přes Palac Games či Palace of Fina Arts, bylo to dost divný místo a nepochopil jsem, proč tam takový palác stojí. Každopádně byl ale nádherný včetně parku a vody s želvama a koupajícíma se rackama. Abychom nenachodili málo, vyrazili jsme ještě do večerního města plného života a turistickými krámky, kde prodávali i hajzpapír s Trumpem (tak jako v Kyjevu s Putinem) a ochutnali místní škeblovou polívku v chlebu "Chowder".
4) neděle
Tento slunečný den jsme vyšli k mostu, cestou potkali krásny místní (farmářské) trhy. U Golden Gate jsme opět poseděli v kavárně a pak most konečně přešli! Takhle pěšky se zdá delší a člověk si to parádně užije. Pod mostem plavali jak obří lodě, tak lachtani. Také se na každém mostu nachází odpočinková místa s nic moc záchody. Dále jsme pokračovali až do Sausalita a odtamtud pak trajektem kolem Alcatrazu na Pier 41. Nádherné počasí nás provázelo celý pobyt a já udělal chybu když jsem si vzal jen kraťasy a spálil si bolestivě nohy..jinak SFO je často pod mhlou, prší tam a celoroční teploty jsou mezi 10 a 14 stupni.
5) pondělí
Poslední celý den jsme si půjčili auto. Už jen to byla kalvárie kvůli kartám a řidičákům a v půjčovně jsme potkali jediného nepříjemného člověka za celou dobu. Což je fantastické skóre a něco to bude o téhle oblasti vypovídat. Přejeli jsme most a pokračovali na do sekvojového parku, tam bylo ale plno (letos byl totiž zaveden systém rezervací, to jsme ale nezaznamenali bohužel). Museli jsme proto odjet pryč a vrátit se do Muir Woods National Monument parku déle, po 14h. Zamířili jsme tedy na pláž Muir Beach, kde byly kolem i pěkné krátké traily po skalnatém pobřeží. Dále jsme našli o kousek dál skvělou vyhlídku (Muir Beach Overlook), kde jsou prý občas vidět velryby. Ještě jsme navštívili Stinson Beach, kde byl zajímavě vydit průtok vody při odlivu z veliké zátoky. /plně to brali písek a kameny a člověka by to odneslo do moře taky jako nic. Je to trochu podobný jako když teče voda pod Golden Gate, to jsou vidět úplné proudy a mapy na hladině. U sekvojí jsme zjistili, že tam rostou až 80m sekvoje a nejstarší je přes 1200 let. Přežili několik požárů, protože žijí ve vlhku a dešti, ale hlavně mají měkkou tlustou kůru, která tolik nehoří a chrání je. Cestou zpátky jsme se stavěli na vyhlídce Hawk Hill, odkud je fantastický pohled na most, zelenou přírodu, oceán a i v dáli město. Poslední večer jsme si dali večeři v The Buena Vista na konečné Cable Caru u Hyde St & Beach St. To bylo perfektní..
6) odletový den
Pořádně jsme se prospali před další nocí v letadle. Vrátili auto a ještě bez zavazadel udělali poslední kolečko podél pobřeží. Část nás viděla i tamní akvárium (ušlo) a všichni pak ještě jednou lachtany na Fisherman´s Wharf. Taky jsme navštívili Musée Mécanique, to byla parádní sbírka všech možných starých hracích boxů, fotokoutků atd. Vstup je zdarma a za každou hru, fotky nebo slisované mince platíte drobný. S kufry jsme pak už prošli opět klikatou Lombard St a mířili do downtownu, někdo do knihkupectví a já do muzea a strojovny Cable Cars. Pro technické nadšence skvělý zážitek, na fungující části je skvěle vidět a všechno je vysvětlené, jak funguje a jak se udržuje. Z téhle strojovny je poháněn opravdu celý systém Cable Cars ve městě. Než jsme vzali autobus na letiště, tak jsme ještě navštívili muzeum moderního umění SFMOMA (San Francisco Museum of Modern Art) a to můžu jen doporučit!
2. 4. 2019 SFO-MUC, LH459
2055-1715
A340-600, reg. D-AIHH
age 15.2 years
obsazenost 56.9% (160/281)
roztíratelnost másla: 4/10
MHC
Tak jsem se dočkal. Poprvé a možná naposled poletím tímto Airbusem. Nelétá jich mnoho a budou vyřazovány. Lufthansa jich má ve flotile 17 kusů. Délka přes 75 metrů. Rozpětí 63,5 metru. 4 motory Rolls-Royce Trent 500. Maximální vzletová hmotnost 368 tun a přestože má kabina jen jedno patro, i tak se zde nacházejí schody. Lufthansa má jako jediná naprostý unikát, a to hajzly v podzemí! Někde mezi podvozkovou šachtou a cargo prostorem je umístěných všech 5 toalet pro economy třídu a crew rest compartment, také tam v průběhu letu rozloží nějaké občerstvení. Prostor není úplně stísněný a včetně schodů je to skvělá záležitost na dlouhé lety. V zadní části trupu se nachází jen galley (kuchyňka) a je hodně veliká, taky obsluhuje až 213 lidí v economy a další v premium economy na dlouhé lety.
Tak jak byl let s A380 naprostým utrpením, tady se mi to velice líbilo a přišlo mi to fantasticky pohodlné. Opravdu moc udělají stěny vhodné k opření a jen dvě sedačky namísto tří u okének. Letadlo je fakt veliké, ale přišlo mi útulné.
Se servisem a jídlem zas spokojenost a pro radost jsem si koupil kovový model 747-8i, a to jsem netušil, že tím (brzy) opravdu poletím. A ještěže jsem si uschoval voucher na slevu 5EUR, který rozdávali na minulém letu, protože teď žádné nedávali.
Hned druhý den jsme využili místní Cable Cars a přejeli jím pár strmých kopců do centra, kde jsme po chvíli tápání nasedli na trolejbus, který nás dovezl ke Golden Gate Parku. Tam jsme chtěli navštívit Japonské zahrady, které nám povedlo doběhnout asi 2 minuty před zpoplatněním. (Asi jednou v týdnu do 10h je vstup zadarmo a taky tomu odpovídá naplněnost zahrady, i tak ale byly nádherné.) Dále jsem pokračovali městem přes čtvrť Castro s duhovým přechodem, Alamo Square Park s barevnými The Painted Ladies a přes Japonskou čtvrť domů. Tohle všechno již pěšky a jako i další dny jsme nachodili až moc kilometrů..to ale nevadí, zdá se mi, že takhle po svých člověk pozná daný místo nejlíp.
3) sobota
Další den jsme se vydali trolejbus až k pláži za Golden Gate Park. Tam byl nádherný výhled na nekonečně dlouhou Ocean Beach se surfaři a troufnu si tvrdit, že jsme viděli i delfíny. Pak jsme vyrazili podél pobřeží až k mostu. Pěkné traily s výhledy nás dovedli přes nějakou úžasnou bohatýrskou čtvrť (Sea Cliff) až ke Golden Gate Bridge. Tam jsme si na turistickém místě odpočinuli u kávy a pokračovali opět dál domů. Ještě ale přes Palac Games či Palace of Fina Arts, bylo to dost divný místo a nepochopil jsem, proč tam takový palác stojí. Každopádně byl ale nádherný včetně parku a vody s želvama a koupajícíma se rackama. Abychom nenachodili málo, vyrazili jsme ještě do večerního města plného života a turistickými krámky, kde prodávali i hajzpapír s Trumpem (tak jako v Kyjevu s Putinem) a ochutnali místní škeblovou polívku v chlebu "Chowder".
4) neděle
Tento slunečný den jsme vyšli k mostu, cestou potkali krásny místní (farmářské) trhy. U Golden Gate jsme opět poseděli v kavárně a pak most konečně přešli! Takhle pěšky se zdá delší a člověk si to parádně užije. Pod mostem plavali jak obří lodě, tak lachtani. Také se na každém mostu nachází odpočinková místa s nic moc záchody. Dále jsme pokračovali až do Sausalita a odtamtud pak trajektem kolem Alcatrazu na Pier 41. Nádherné počasí nás provázelo celý pobyt a já udělal chybu když jsem si vzal jen kraťasy a spálil si bolestivě nohy..jinak SFO je často pod mhlou, prší tam a celoroční teploty jsou mezi 10 a 14 stupni.
5) pondělí
Poslední celý den jsme si půjčili auto. Už jen to byla kalvárie kvůli kartám a řidičákům a v půjčovně jsme potkali jediného nepříjemného člověka za celou dobu. Což je fantastické skóre a něco to bude o téhle oblasti vypovídat. Přejeli jsme most a pokračovali na do sekvojového parku, tam bylo ale plno (letos byl totiž zaveden systém rezervací, to jsme ale nezaznamenali bohužel). Museli jsme proto odjet pryč a vrátit se do Muir Woods National Monument parku déle, po 14h. Zamířili jsme tedy na pláž Muir Beach, kde byly kolem i pěkné krátké traily po skalnatém pobřeží. Dále jsme našli o kousek dál skvělou vyhlídku (Muir Beach Overlook), kde jsou prý občas vidět velryby. Ještě jsme navštívili Stinson Beach, kde byl zajímavě vydit průtok vody při odlivu z veliké zátoky. /plně to brali písek a kameny a člověka by to odneslo do moře taky jako nic. Je to trochu podobný jako když teče voda pod Golden Gate, to jsou vidět úplné proudy a mapy na hladině. U sekvojí jsme zjistili, že tam rostou až 80m sekvoje a nejstarší je přes 1200 let. Přežili několik požárů, protože žijí ve vlhku a dešti, ale hlavně mají měkkou tlustou kůru, která tolik nehoří a chrání je. Cestou zpátky jsme se stavěli na vyhlídce Hawk Hill, odkud je fantastický pohled na most, zelenou přírodu, oceán a i v dáli město. Poslední večer jsme si dali večeři v The Buena Vista na konečné Cable Caru u Hyde St & Beach St. To bylo perfektní..
6) odletový den
Pořádně jsme se prospali před další nocí v letadle. Vrátili auto a ještě bez zavazadel udělali poslední kolečko podél pobřeží. Část nás viděla i tamní akvárium (ušlo) a všichni pak ještě jednou lachtany na Fisherman´s Wharf. Taky jsme navštívili Musée Mécanique, to byla parádní sbírka všech možných starých hracích boxů, fotokoutků atd. Vstup je zdarma a za každou hru, fotky nebo slisované mince platíte drobný. S kufry jsme pak už prošli opět klikatou Lombard St a mířili do downtownu, někdo do knihkupectví a já do muzea a strojovny Cable Cars. Pro technické nadšence skvělý zážitek, na fungující části je skvěle vidět a všechno je vysvětlené, jak funguje a jak se udržuje. Z téhle strojovny je poháněn opravdu celý systém Cable Cars ve městě. Než jsme vzali autobus na letiště, tak jsme ještě navštívili muzeum moderního umění SFMOMA (San Francisco Museum of Modern Art) a to můžu jen doporučit!
2. 4. 2019 SFO-MUC, LH459
2055-1715
A340-600, reg. D-AIHH
age 15.2 years
obsazenost 56.9% (160/281)
roztíratelnost másla: 4/10
MHC
Tak jsem se dočkal. Poprvé a možná naposled poletím tímto Airbusem. Nelétá jich mnoho a budou vyřazovány. Lufthansa jich má ve flotile 17 kusů. Délka přes 75 metrů. Rozpětí 63,5 metru. 4 motory Rolls-Royce Trent 500. Maximální vzletová hmotnost 368 tun a přestože má kabina jen jedno patro, i tak se zde nacházejí schody. Lufthansa má jako jediná naprostý unikát, a to hajzly v podzemí! Někde mezi podvozkovou šachtou a cargo prostorem je umístěných všech 5 toalet pro economy třídu a crew rest compartment, také tam v průběhu letu rozloží nějaké občerstvení. Prostor není úplně stísněný a včetně schodů je to skvělá záležitost na dlouhé lety. V zadní části trupu se nachází jen galley (kuchyňka) a je hodně veliká, taky obsluhuje až 213 lidí v economy a další v premium economy na dlouhé lety.
Tak jak byl let s A380 naprostým utrpením, tady se mi to velice líbilo a přišlo mi to fantasticky pohodlné. Opravdu moc udělají stěny vhodné k opření a jen dvě sedačky namísto tří u okének. Letadlo je fakt veliké, ale přišlo mi útulné.
Se servisem a jídlem zas spokojenost a pro radost jsem si koupil kovový model 747-8i, a to jsem netušil, že tím (brzy) opravdu poletím. A ještěže jsem si uschoval voucher na slevu 5EUR, který rozdávali na minulém letu, protože teď žádné nedávali.
Naposledy upravil(a) davcabic dne 12. 10. 2019, 22:16, celkem upraveno 2 x.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
3. 4. 2019 MUC-CPH, LH2438
1910-2025
(půl hodiny zpoždění)
CRJ900, reg. D-ACNQ
age 8.2 years
obsazenost cca 95%
Na tomto letu již pokračuji sám, ruším na mobilu check-in pro zbývající spolucestující a doufám, že nás Lufthansa nedá k soudu za neproletěný úsek. (Prostě zbytek výpravy už neměl hlad, a tak poslední letecké zbytky už nedojedl. Je to snad tak velký prohřešek?) Schválně jsem koukal a tyto zrušená místa v letadle byla zaplněná.
Na vedlejším gatu odlétal let do Prahy, postával jsem kolem, snad doufající, jestli mi omylem také nepozvou na palubu. Naopak jsem ale byl svědkem hlášení agenta z gatu, že hledají 2 dobrovolníky, kteří odletí až dalším posledním letem do Prahy a dostanou kompenzaci 250 EUR kvůli overbookingu tohoto letu. (Už se nepamatuji, zda náhodou neměli ti lidé letět až další den ráno.)
Boarding byl autobusem a tak jsem mohl zblízka okoukávat pěknou chvilku letadlo, kterým jsem ještě neletěl. I proto jsem nevystoupil v Mnichově, jako ostatní. Let byl pěkný, zvlášť oceňuji po velkých letadlech zvuk a silnější vibrace motorů upevněných kousek od trupu, svižnost vzletu a živost letadla ve vzduchu byla parádní. Palubní servis na tak krátký let byl opět výborný a pivo ve skle ve vzduchu mi nikdy neomrzí.
Noc na letišti nebyla vůbec pěkná, večer jsem pořád hledal vhodné místo k ulehnutí až jsem došel do tak strašně vzdáleného nízkonákladového terminálu, že jsem odmítl absolvovat tuto cestu ještě dvakrát, a tak jsem ulehl na žulové lavičce. Přes noc se udělala v terminálu slušná zima, a to i v bundě a šále. V noci bylo dobré, jak v terminálu nebyl žádný pohyb, tak světla zhasla a dalo se chvílema na té nesmírně tvrdé lavičce spát.
4. 4. 2019 CPH-PRG, FR8221
0830-0955
737-800, reg. EI-DLH
age 13.1 years
obsazenost cca 95%
Od dubna již začal létat Ryanair mezi Kodaní a Prahou, a protože jsem letěl už jen sám s batůžkem a cena i čas letu byli slušné, zvolil jsem Ryanair, i když bych letěl raději s kýmkoliv jiným. Také jsem poprvé v letadle viděl zkombinovaný interiér nových sedadel (které jsou obvykle nainstalovány se sky interiérem) a starého interiéru s klasickými biny u stropu. Dost mi taky bavila část letu nad Českem, kde jsem koukal z okna a porovnával si s offline mapou, kde zrovna letíme. Viděl jsem pěkně řeky nebo i v dáli Ještěd.
Rád bych se zeptal, jestli někdo neví nebo nemá nápad, proč se prohazují typy letadel (na zimu a léto zřejmě) na linkách z Mnichova a Frankfurtu do SFO. Prostě v létě A346 z MUC a A380 z FRA, v zimě naopak. Vždyť je přece jedno, zda si Lufthansa nafeeduje cestující do toho či onoho hubu více. Pokud to je z obchodních důvodů, tak jakých přesněji...snad že by to ovlivňovali sezóně nalétávané linky do jiných destinací s konkrétnější kapacitní potřebou.
Toť vše, děkuji za pozornost a doufám, že existují i další obdivovatelé A346!
1910-2025
(půl hodiny zpoždění)
CRJ900, reg. D-ACNQ
age 8.2 years
obsazenost cca 95%
Na tomto letu již pokračuji sám, ruším na mobilu check-in pro zbývající spolucestující a doufám, že nás Lufthansa nedá k soudu za neproletěný úsek. (Prostě zbytek výpravy už neměl hlad, a tak poslední letecké zbytky už nedojedl. Je to snad tak velký prohřešek?) Schválně jsem koukal a tyto zrušená místa v letadle byla zaplněná.
Na vedlejším gatu odlétal let do Prahy, postával jsem kolem, snad doufající, jestli mi omylem také nepozvou na palubu. Naopak jsem ale byl svědkem hlášení agenta z gatu, že hledají 2 dobrovolníky, kteří odletí až dalším posledním letem do Prahy a dostanou kompenzaci 250 EUR kvůli overbookingu tohoto letu. (Už se nepamatuji, zda náhodou neměli ti lidé letět až další den ráno.)
Boarding byl autobusem a tak jsem mohl zblízka okoukávat pěknou chvilku letadlo, kterým jsem ještě neletěl. I proto jsem nevystoupil v Mnichově, jako ostatní. Let byl pěkný, zvlášť oceňuji po velkých letadlech zvuk a silnější vibrace motorů upevněných kousek od trupu, svižnost vzletu a živost letadla ve vzduchu byla parádní. Palubní servis na tak krátký let byl opět výborný a pivo ve skle ve vzduchu mi nikdy neomrzí.
Noc na letišti nebyla vůbec pěkná, večer jsem pořád hledal vhodné místo k ulehnutí až jsem došel do tak strašně vzdáleného nízkonákladového terminálu, že jsem odmítl absolvovat tuto cestu ještě dvakrát, a tak jsem ulehl na žulové lavičce. Přes noc se udělala v terminálu slušná zima, a to i v bundě a šále. V noci bylo dobré, jak v terminálu nebyl žádný pohyb, tak světla zhasla a dalo se chvílema na té nesmírně tvrdé lavičce spát.
4. 4. 2019 CPH-PRG, FR8221
0830-0955
737-800, reg. EI-DLH
age 13.1 years
obsazenost cca 95%
Od dubna již začal létat Ryanair mezi Kodaní a Prahou, a protože jsem letěl už jen sám s batůžkem a cena i čas letu byli slušné, zvolil jsem Ryanair, i když bych letěl raději s kýmkoliv jiným. Také jsem poprvé v letadle viděl zkombinovaný interiér nových sedadel (které jsou obvykle nainstalovány se sky interiérem) a starého interiéru s klasickými biny u stropu. Dost mi taky bavila část letu nad Českem, kde jsem koukal z okna a porovnával si s offline mapou, kde zrovna letíme. Viděl jsem pěkně řeky nebo i v dáli Ještěd.
Rád bych se zeptal, jestli někdo neví nebo nemá nápad, proč se prohazují typy letadel (na zimu a léto zřejmě) na linkách z Mnichova a Frankfurtu do SFO. Prostě v létě A346 z MUC a A380 z FRA, v zimě naopak. Vždyť je přece jedno, zda si Lufthansa nafeeduje cestující do toho či onoho hubu více. Pokud to je z obchodních důvodů, tak jakých přesněji...snad že by to ovlivňovali sezóně nalétávané linky do jiných destinací s konkrétnější kapacitní potřebou.
Toť vše, děkuji za pozornost a doufám, že existují i další obdivovatelé A346!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Skvely report!
K tem typum, myslim, ze teprv nejak od letoska nebo lonske zimy vubec A380 v Mnichove je. Typy se nejak presouvaji pak i kolem toho, pak treba zavisi od toho jak umis letadlu nakombinovat cely tyden kapacitne, a konkretne v pripade velkych letadel i jak je to s poptavkou po prvni tride.
K tem typum, myslim, ze teprv nejak od letoska nebo lonske zimy vubec A380 v Mnichove je. Typy se nejak presouvaji pak i kolem toho, pak treba zavisi od toho jak umis letadlu nakombinovat cely tyden kapacitne, a konkretne v pripade velkych letadel i jak je to s poptavkou po prvni tride.
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
AIHH je moj oblubeny stroj, opravoval som v nom v 2006 v spolupraci s jednym stewardom internet na trase PVG-MUC, to bol este Conexxion by Boeing... Kdeze lanske snehy su
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Super TR, az na jeden detail:
Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance
davcabic píše:Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu
Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Fakt krásný TR!!!!
Dovolím si jednu velkou poznámku k tomuto krásnému městu. Moje žena kdysi tvrdila, že je to nejkrásnější město na světě. Milovala ho asi tak stejně, jako kdysi já Berlín (to už také pominulo) - oba jsme měli stejný pocit, ona ze SF, já z Berlína: Stačilo, že jsme tam byli, bylo jedno, co děláme. Naposledy jsme v SF byli na podzim 2010. Pak až na jaře 2017. Tenkrát dva, o 7 let později již čtyři, což je pravda jiná situace. Ovšem šok. Pravda, přijeli jsme lodí do hlavního osobního přístavu v centru o víkendu, kdy je downtown vylidněný a bezďáci mají převahu. Ale najednou to bylo úplně jiné město. Cítili jsme se v něm špatně. Od té doby jsme se setkali se spoustou lidí, co tam žili nebo žijí a potvrdili nám, že je to tam za poslední roky úplně jiné, bezďáci se stali agresívní a policie už ani neřeší vloupačky do aut, lidi si mají jen online vyplnit hlášení. V květnu tam mám s dětmi několikahodinový stopover, děti si vybraly SF (na výběr bylo SF a DC), musel jsem ženě slíbit, že se nebudeme pohybovat kolem osobního přístavu. Takže na lanovky přestup až u Fisherman Wh.
Dovolím si jednu velkou poznámku k tomuto krásnému městu. Moje žena kdysi tvrdila, že je to nejkrásnější město na světě. Milovala ho asi tak stejně, jako kdysi já Berlín (to už také pominulo) - oba jsme měli stejný pocit, ona ze SF, já z Berlína: Stačilo, že jsme tam byli, bylo jedno, co děláme. Naposledy jsme v SF byli na podzim 2010. Pak až na jaře 2017. Tenkrát dva, o 7 let později již čtyři, což je pravda jiná situace. Ovšem šok. Pravda, přijeli jsme lodí do hlavního osobního přístavu v centru o víkendu, kdy je downtown vylidněný a bezďáci mají převahu. Ale najednou to bylo úplně jiné město. Cítili jsme se v něm špatně. Od té doby jsme se setkali se spoustou lidí, co tam žili nebo žijí a potvrdili nám, že je to tam za poslední roky úplně jiné, bezďáci se stali agresívní a policie už ani neřeší vloupačky do aut, lidi si mají jen online vyplnit hlášení. V květnu tam mám s dětmi několikahodinový stopover, děti si vybraly SF (na výběr bylo SF a DC), musel jsem ženě slíbit, že se nebudeme pohybovat kolem osobního přístavu. Takže na lanovky přestup až u Fisherman Wh.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Fabo píše:Skvely report!
K tem typum, myslim, ze teprv nejak od letoska nebo lonske zimy vubec A380 v Mnichove je. Typy se nejak presouvaji pak i kolem toho, pak treba zavisi od toho jak umis letadlu nakombinovat cely tyden kapacitne, a konkretne v pripade velkych letadel i jak je to s poptavkou po prvni tride.
Děkuji!
To je fakt, že je v MUC A380 docela čerstvě. Ještě jsem na to koukal a jde o to, že kapacita se nemění v čase, jen ji prohazují mezi městy v rámci léta a zimy, od Listopadu to zase prohodí. Rozdíl v první třídě není, v businessu už docela jo, tím by to tedy mohlo být..
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
whiskey píše:AIHH je moj oblubeny stroj, opravoval som v nom v 2006 v spolupraci s jednym stewardom internet na trase PVG-MUC, to bol este Conexxion by Boeing... Kdeze lanske snehy su
Tak to je dobrý ..v té době to byl teda hodně nový stroj, snad ještě bude dlouho létat. A nepamatujete si jestli byl jiný interiér a došlo k modernizaci? (Což předpokládám, že ano.)
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Night fly píše:Super TR, az na jeden detail:davcabic píše:Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu
Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance
Děkuji a to není špatný nápad, pro přístě to tedy zkusím ..moc nejsem na takové prosby navíc, ale snad jsou profesionální a nepomyslí si, kdo je to z economy zas otravuje a pravda mimo hlavní servis lepší
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
davcabic píše:Night fly píše:Super TR, az na jeden detail:davcabic píše:Nevím, jak mám v economy docílit, abych si mohl dát víc ginů s tonikem než jen jeden na začátku letu
Co treba zkusit kouzelnou vetu: "Entschüldigen Sie, ich möchte gerne noch einen Gin&Tonic, bitte" Za svou vice nez 10-letou zkusenost letani dalkovkami LH garantuji 100% uspesnost. Jasne ze se ti s nim nebudou michat pri hlavnim servisu, ale kdykoliv mimo - a zejmena uprostred letu, kdy se z hlediska servisu nic moc nedeje - mas docela slusne sance
Děkuji a to není špatný nápad, pro přístě to tedy zkusím ..moc nejsem na takové prosby navíc, ale snad jsou profesionální a nepomyslí si, kdo je to z economy zas otravuje a pravda mimo hlavní servis lepší
Když máš na dálkovce žízeň, nesmíš se žinýrovat zajít do galley, u solidních aerolinek dostaneš cokoli, co se v dané třídě dává.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
Globik píše:Fakt krásný TR!!!!
Dovolím si jednu velkou poznámku k tomuto krásnému městu. Moje žena kdysi tvrdila, že je to nejkrásnější město na světě. Milovala ho asi tak stejně, jako kdysi já Berlín (to už také pominulo) - oba jsme měli stejný pocit, ona ze SF, já z Berlína: Stačilo, že jsme tam byli, bylo jedno, co děláme. Naposledy jsme v SF byli na podzim 2010. Pak až na jaře 2017. Tenkrát dva, o 7 let později již čtyři, což je pravda jiná situace. Ovšem šok. Pravda, přijeli jsme lodí do hlavního osobního přístavu v centru o víkendu, kdy je downtown vylidněný a bezďáci mají převahu. Ale najednou to bylo úplně jiné město. Cítili jsme se v něm špatně. Od té doby jsme se setkali se spoustou lidí, co tam žili nebo žijí a potvrdili nám, že je to tam za poslední roky úplně jiné, bezďáci se stali agresívní a policie už ani neřeší vloupačky do aut, lidi si mají jen online vyplnit hlášení. V květnu tam mám s dětmi několikahodinový stopover, děti si vybraly SF (na výběr bylo SF a DC), musel jsem ženě slíbit, že se nebudeme pohybovat kolem osobního přístavu. Takže na lanovky přestup až u Fisherman Wh.
Díky moc! Jako neznalý předchozích poměrů jsem byl nadšený. Je teda pravda, že ten bordel v noci nás dost nemile překvapil, ale naštěstí jsem se nijak nebezpečně necítil, i když je pravda, že jsem vybíral širší ulice a šli jsme si svým rychlým tempem a neohlíželi se. Tak tedy přeji klidný a hezký stopover. (Já aktuálně považuji za nejkrásnější město Vancouver, kde je ale taky požehnaně bezdomovců a jak se to má s kriminalitou naštěstí nevím.)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
davcabic píše:Já aktuálně považuji za nejkrásnější město Vancouver, kde je ale taky požehnaně bezdomovců a jak se to má s kriminalitou naštěstí nevím.)
Ten downtown Vancouver je šílený, to člověk zakopává na bezďáka při každém kroku. Už jsme se těšili, až ho přejdeme do civilizovanější oblasti. Ale nepřišli mi ti bezďáci agresívní, jako v SF. My tu v Honolulu máme třeba v centru celá stanová městečka, člověk se občas štítí jít po chodníku. Ale jsou v pohodě, člověk se jich nebojí.
Re: Ze San Francisca láskou na první pohled A340-600 (do SFO velrybou A380)
davcabic píše:Tak to je dobrý ..v té době to byl teda hodně nový stroj, snad ještě bude dlouho létat. A nepamatujete si jestli byl jiný interiér a došlo k modernizaci? (Což předpokládám, že ano.)
Vtedy este boli C angled lie flat modre sedacky, dnes uz su sede full flat.