Poprvé s A220-100 a hned v C (DL IAH-JFK)

Odpovědět
Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Poprvé s A220-100 a hned v C (DL IAH-JFK)

Příspěvek od Lemon »

Na tohle jsem se hodně těšil už od chvíle, kdy jsem si nechal vystavit letenku a tiše jsem doufal, že nedojde k nějaké změně. Naštěstí nedošlo. Původně jsem myslel, že sem jen hodím fotky a pár komentářů, ale nějak se mi to rozepsalo… :lol:

7. 11. 2019 - DL1881 - Houston (IAH) – New York (JFK)
Airbus A220-100, registrace N126DU (v provozu od 10. 10. 2019)
plánováno 11:52 – 16:17, skutečnost 12:50 – 17:25
Seat 1D, gate upgrade (DL Platinum, knihovací třída K)


Ráno před odjezdem na letiště George Bushe jsem se díval do aplikace Delty na upgrade list a i přes ne úplně nejvyšší, ale ani nejnižší knihovací třídu (K, 11. ze 17 tříd), situace vypadala stále vcelku optimisticky. Po příjezdu na letiště jsem našel check-in, zhodnotil délku Sky Priority lajny a následně jsem se raději odbavil na automatickém kiosku, vytiskl si boarding pass a šel pohodit kufr do standardní economy lajny. Tam jsem byl sice upozorněn, že bych měl využívat Sky Priority odbavení, ale myslel jsem si svoje, jelikož se vedle fronta o deseti lidech za tu dobu nepohnula.

Po nalezení gatu jsem podle aplikace Delty zjistil, že předchozí let z JFK je zpožděn o nějakých 20 minut a tak jsem zakotvil v nedalekém baru u IPy a měl dost času na pozorování, jaké jsou moje šance na upgrade. Ráno jsem byl druhý ze šesti na dvě volná místa v business, ale nadšení jsem v sobě tlumil, protože v této pozici už se mi párkrát stalo, že se na poslední chvíli objevil někdo v C (příp. někdo s vyšší kartičkou nebo knihovací třídou).

7.JPG
7.JPG (311.86 KiB) Zobrazeno 2900 x

Ve chvíli, kdy bylo z aplikace patrné, že na gatu začali procesovat upgrady, tak mi bylo jasné, že mám vyhráno a první let s tímto strojem bude v C. Ne tedy, že bych čekal něco extra na krátkém vnitrostátním letu, ale každý upgrade potěší.

6.JPG
6.JPG (64.92 KiB) Zobrazeno 2900 x

5.JPG
5.JPG (332.06 KiB) Zobrazeno 2900 x

Na gate jsem dorazil ve chvíli, kdy začínali ohlašovat boarding Comfort+, kam jsem měl původní vytištěný boarding pass, takže jsem se bez většího čekání zařadil rovnou do průvodu. Na focení nebylo moc prostoru, protože nástupní most bohužel zakrýval většinu letadla. GA mi načetla palubní vstupenku a když jsem dále nepokračoval, tak na mně hodila divný pohled, že na co jako čekám. Čekal jsem, až vyjede papírek s novým místem 1D – ta sekunda, dvě, než se vytiskne, je občas podivně dlouhá doba. :D

4.JPG
4.JPG (358.64 KiB) Zobrazeno 2900 x

Po nástupu jsem byl přivítán, byla mi odebrána bunda na ramínko a usadil jsem do první řady k okénku. První pocit po dosednutí byl, že polstrování mi přišlo výrazně měkčí, než u ostatních srovnatelných sedaček. Místa na nohy dost, ale žádný zázrak – noha přes nohu se volně hodit nedá. Zanedlouho se FA objevila s nabídkou na pre-departure beverage, tak jsem zvolil pro mne obligátní gin&tonic. První věc, co jsem si všiml, byla že Delta přešla od tenkých plastových brček na bambusová míchátka. Venku bylo pěkně hnusně, tak jsem se věnoval IFE – vcelku mne překvapilo, že v první řadě mají obrazovky dost malé rozlišení. V dalších řadách, kde je obrazovka v sedadle už tenhle problém určitě není. Tady bylo rozlišení určitě pod úrovní displejů v refurbished DL A333 nebo B763, příp. z menších letadel třeba A319. Odezva byla nicméně plynulá, výběr filmů u DL standardně velký a airshow funkční (což je stejně asi tak jediné, co na krátkých letech používám).

Dost mne překvapil styl jakým se zavírají dveře do cargo prostoru, které jsou na úrovní první a druhé řady. Čekal bych, že se zavřou plynulým pohybem, nicméně se zavíraly drobnými přískoky, při kterých moje sedačka docela poskakovala. Tak jsem říkal, že jestli je tohle normální, tak se jim brzy někde něco uklepe… :D

1.JPG
1.JPG (480.2 KiB) Zobrazeno 2900 x

14.JPG
14.JPG (275.41 KiB) Zobrazeno 2900 x

13.JPG
13.JPG (268.55 KiB) Zobrazeno 2900 x

12.JPG
12.JPG (169.73 KiB) Zobrazeno 2900 x

Hnusné počasí v Houstonu způsobilo, že zpoždění narůstalo. Ne, že by mi to nějak vadilo – žádný přípoj jsem z JFK neměl. Po pushbacku pilot ohlásil, že jsme 15. v řadě na odletu, tak jsem měl alespoň dostatek času využít další fajn věc, kterou tohle nové letadlo nabízí – gate-to-gate wifi. Tohle mi přijde jako skutečný posun od standardní wifi, která se u DL zapne/vypne v 10000 ft. Messaging zdarma funguje opravdu už od chvíle, kdy se člověk objeví v letadle.

11.JPG
11.JPG (344.92 KiB) Zobrazeno 2900 x

10.JPG
10.JPG (302.85 KiB) Zobrazeno 2900 x

9.JPG
9.JPG (292.93 KiB) Zobrazeno 2900 x

8.JPG
8.JPG (320.7 KiB) Zobrazeno 2900 x

Co se týče startu, tak letadlo je opravdu tiché – něco jako MAX 8. Po krátké chvíli jsme vystoupali nad dešťovou deku a tak bylo možné vidět i něco jiného než liják. Za zmínku stojí určitě větší okna, než u podobných typů letadel.

18.JPG
18.JPG (378.54 KiB) Zobrazeno 2900 x

17.JPG
17.JPG (217.3 KiB) Zobrazeno 2900 x

16.JPG
16.JPG (279.28 KiB) Zobrazeno 2900 x

Co se týče servisu, tak jsem dále pokračoval v G&T a k jídlu byla možnost výběru mezi salmon salad a turkey sandwich. Zvolil jsem lososa a zřejmě jsem se netrefil. Nebylo to nic zázračného – turkey sandwich u souseda vypadal o něco málo lépe. Během letu se ještě dvakrát zastavili s košíkem snacků, takže celkově asi odpovídající servis na let, který trvá necelé čtyři hodiny.

15.JPG
15.JPG (275.59 KiB) Zobrazeno 2900 x

22.JPG
22.JPG (216.72 KiB) Zobrazeno 2900 x

21.JPG
21.JPG (367.31 KiB) Zobrazeno 2900 x

20.JPG
20.JPG (301 KiB) Zobrazeno 2900 x

19.JPG
19.JPG (398.17 KiB) Zobrazeno 2900 x

25.JPG
25.JPG (337.92 KiB) Zobrazeno 2900 x

24.JPG
24.JPG (466.11 KiB) Zobrazeno 2900 x

23.JPG
23.JPG (437.95 KiB) Zobrazeno 2900 x

Pak už jen přistání na JFK, nic mimořádného. Místo původního starého Terminálu 2 jsme zaparkovali u Terminálu 4, takže cesta ke kufru byl ještě docela slušný pochoďák. Poprvé jsem vyzkoušel cestu na Manhattan (Grand Central) autobusem za 19 USD a je to výrazně příjemnější, než AirTrainem na Jamaicu a LIRR na Penn Station. Časově těžko říct, protože byla mírná zácpa, ale co se týče komfortu – vřele doporučuji.

Suma sumárum – je to moc pěkné letadlo, tiché, pohodlné. Bylo fajn si to vyzkoušet při prvním letu v první řadě, nicméně bych se příště nebránil i Comfortu+ nebo Economy, takhle je prezentovaná informace trochu omezená. Třeba bych pak mohl vyzkoušet zadní záchod, který má okno… Díky moc za pozornost! :ymapplause:

PS. Co se týče upgrade listů, tak druhý den jsem byl na letu EWR-ATL na 12. místě z 57 na 0 volných míst v C... :lol:
Naposledy upravil(a) Lemon dne 24. 11. 2019, 14:49, celkem upraveno 1 x.


MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Poprvé s A220-100 a hned v C (DL IAH-JFK)

Příspěvek od MarcosFT »

Díky za report, s tímto strojem mám zatím jen jednu zkušenost, ZRH-CDG s LX, ale také to aspoň bylo v Céčku. U Delty jako FB Plat jsem byl nejblíže upgradu na SJU-JFK, 3. na listu ale dvě volná místa............jinak DTW-ATL jsem byl asi 90. ze 120, tenkrát jsem to nechápal. Co ale vždy prošlo bylo Comfort+, ale i ten jsem odmítl, tuším na GRU-MCO, kdy jsem měl zarezervovanej exit, vedle sebe žádnýho souseda a do Comfortu bych se sic dostal, ale se sousedem...Jinak losos v US pro aerolinky asi moc nezvládají, na MEX-MIA s AA jsem ho měl taky a stálo to za nic..

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: Poprvé s A220-100 a hned v C (DL IAH-JFK)

Příspěvek od davcabic »

Také díky za report! Na A220 se moc těším, až ji někdy zkusím, nejspíš se Swissem. Taky mi zaujalo okno na záchodě tedy, jako má naopak vpředu vládní A319 například. A oceňuji fotky zřejmě každého Gin&Tonicu :D


Odpovědět