Královny nebes..starší a mladší 747
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Královny nebes..starší a mladší 747
Opět ta Kodaň! Nevím, co si dopravci udělali, ale z Kodaně jsou prostě často strašně levné letenky, zvlášť do USA. Tak jako minulý report se stal kvůli A346, nynější je kvůli 747.
747-400 jsou hojně vyřazovány z flotil leteckých dopravců a nové 747-8 intercontinental se na trhu neprosadily, jak bychom si mnozí přáli, a tak se lety s těmito obry stávají vzácností.
747-8i se stala nejdelším civilním letadlem na světe v roce 2012 a v pasažérské verzi jich bylo dodáno pouze 26 kusů pravidelným dopravcům. A to jen Lufthanse, Air China a Korean Airu.
22. 11. 2019 PRG-CPH, FR8220
0900-1025
737-800, reg. SP-RSA
age 5.2 years
obsazenost cca 91%
Letištní Billa zajišťuje kvalitní občerstvení na letu Ryanairu, taky ale bohužel před ní chodí fakt hnusnej mastnej holub. Dále zjišťuji, že jako vánoční výzdoby visí v T2 u stropu svítící medůzy, a že samořiditelné uklízecí vozítko umí krom uklízení chodeb zabloudit do různých krámu, ty okupovat a dále moc nepracovat
Letadlo polské registrace má starý interiér a sedačka v exitové řadě je pohodlná. Okénka exitů nemají clonky, to aby do Ryanairu Sun pořádně svítilo slunce. V okénku se také nachází dost mrtvých mušek. Nápisy jsou všude anglicky a polsky. Vzlétáme z dráhy 24 a brzy po startu vybíráme ve stoupání ostrou zatáčku směr Kodaň přesně podle fueling procedures policy, až ve mně pocity vybudí myšlenku o přetažení letadla a následném pádu
Po přistání hlásí letuška o 20 minut dřívější přílet, což je s přimhouřením očí pravda. Výstup je pěšky na do odlehlého nízkonákladového terminálu skrz točící dveře, takže vzniká slušná a pomalá fronta, než lidi po dvou prolezou dovnitř. Při hnusném počasí to musí být super pomsta od letiště za využití určitých nízkonákladových dopravců
Do města jdu z letiště pěšky, podél pobřeží, ze začátku prší. Christiania nevypadá v zimě moc pěkně, za to centrum je vyzdobené vánočně a trhy už jsou taky plné lidí. Za návštěvu určitě stojí Round Tower. A ráno z centra od vlakového nádraží to beru opět pěšky, i z předchozím dnem to dalo tak 24km a cesta na letiště pěšky vůbec není špatná.
23. 11. 2019 CPH-FRA, LH825 (AC9272)
1000-1130
A321, reg. D-AIRF
age 25.6 years
obsazenost cca 80%
Původně tento let měl obsluhovat Airbus A320 sharklets, ale změna na letadlo starší něž jsem já to dělá dobře zajímavým. Interiér, a spousta dalších věcí, je samozřejmě nových, letadlo letí parádně. Po rychlém boardingu začal push back už o 5 minut napřed. Tentokrát jsem stihl vybrat řadu hned za business, a tak si užívám krásný výhled na motor. Takový pohled se u economy moc často nenaskytává. Před námi je tedy class divider, který lehce blbě zasahuje na kapsu pro časopisy a bezpečnostní kartu. I přes toto oddělení ale vidím skrz mezeru mezi sedadly tu parádu, která se podává v business v porcelánu a skle. Mně ale bohatě stačí náš sendvič s lahváčem..takže máme taky sklo!
23. 11. 2019 FRA-YYZ, LH470 (AC9105)
1325-1605
747-400, reg. D-ABVS
age 22.6 years
obsazenost Y cca 95%
roztíratelnost másla: 5/10
Tak tohle je obr! Nastupuji přímo proti schodům a procházím celou kabinou až dozadu do poslední řady na místo s okénkem 56B. Trup se vzadu již zužuje, a tak jsou poslední tři řady krajních sedadel jen po dvou, vzniká tam určitá mezera k okénkům, která ale ve výhledu nijak nebrání. Za mnou už je jsou jen dveře, ale sedadlo se dá sklopit, možná o něco méně. Při pojíždění se dlouhé velké křídlo otěžkané dvěma motory houpe o metry a celkově je znát mohutnost a pružnost letadla na zemi. Motory při vzletu vydávají pořádný správný hluk, pod námi už není žádný cargo prostor, ale zkosený trup a při rotaci klesáme o metry níže a mám pocit, že si odřem naše zadky o zem. To byl fakt skvělý zážitek, jsem si předtím neuvědomil, o kolik vlastně záď u tohodle letadla klesne, než se vznese. Pojížděli jsme docela dlouho a i se vzletem bylo vidět snad celé letiště s jeho rozmanitým provozem, na kousku byli vidět Vietnamci, Emiráti, Číňani, Ethiopiici...
Servis začal klasicky nápojem, pytlíčkem crackerů a horkým ručníkem, který kdyby člověk chytl hned fakt pořádně by dokázal popálit. Jídlo jsem zkusil druhou bezmasou variantu a přistála mi na stole Indie, fuj..ale nakonec dvě třetiny jídla byly dobré. Druhá varianta byl chutný blemc kuřete se špenátem, příloha k oběma jídlům byla rýže. K hlavnímu chodu jsem si dal úplně stejné pivo v plechu a i když se snažím být objektivní, tohle oproti sklu nebylo tak dobré. Let byl celý přes den, tak nebyl ani žádný řízený spánek a chvíli před přistáním se podával snack v podobě rozpečené pizzové kapsy. V katalogu nabízí LH zajímavé věci, nedavno rozřezali svoji vyřazenou A346 D-AIHO a prodávají ji v limitované edici Za mě je to skvělý nápad, dá se koupit kousek potahu letadla nebo stůl ze slotu letadla za 75 tis. korun. Při jakémkoliv hlášení nebylo nic slyšet, jen takový šum, buď je to starým letadlem nebo poslední řady nejsou prostě dobře ozvučené. Cestou z Evropy jsme mířili nad Grónsko a už jsem se těšil na parádní výhled, ale nakonec se letová trasa stočila dolů doleva. Alespoň byla pak vidět zamrzlá Kanada a na na letišti v Torontu tály zbytky hromad sněhu. Samotné přistání nakonec bylo tvrdší a vzadu dobře znatelné.
Přestup v Torontu se nesl v duchu kontrol ETA, ESTA, security, dále jsem se moc těšil na Tima Hortona (svačinárna kanadská), který ale dost zklamal..jsem už zřejmě rozespalý pokazil výběr. Taky jsem zde viděl a vyzkoušel nevídanou věc a to jezdící rychlo chodník. Místo obyčejného jezdícího pásu v dlouhých chodbách tam měli jeden rychlý, který začíná a končí obvyklou rychlostí, jenže se dokáže cestou roztáhnout/prodloužit/rozložit (včetně madel) a tím zvýší o dost svoji rychlost.
23. 11. 2019 YYZ-LGA, AC7586
1810-1946
E175, reg. C-FRQP
age 12.9 years
obsazenost cca 65%
Na tohle letadlo jsem se těšil, ale nakonec se mi tolik nelíbilo. Malý Embraer měl nějaké starší záprdkovské winglety, které jsem ani neznal. Nová kanadská livery se mi líbí pořád méně než stará ledová a interiér byl obyč starší. Taky IFE bylo úplně k ničemu, celou dobu na tom problikával passenger announcement. Servis na kraťoučkém letu byl dobrý, třeba džus a pár crackerů.
Celý tenhle let ale pozvedl přílet do NYC, kde byly skvělé výhledy na zářící město a osvícené visuté mosty. Taky byla vidět záblesková světla pro navádění letadel na jiné letiště a velká červená tabule asi pro podobné účely. LaGuardia je hodně vytížená a briskně se střídala přistávající a vzlétající letadla. A obrovský zelený nápis Welcome to New York vítal všechny přilétávající. Také terminál mě nadchnul, od výstupu z letadla člověk mohl být za 5 minut venku před terminálem a brát dopravu do města. Jak bývají americká letiště ponurá, LGA je nádherná, čistá, prostorná. Taky jsem nevěděl, jak je to s imigrační, ale o to se tedy starají již v Kanadě, skvěle vymyšlené!
Z LGA jsem odešel pěšky do ubytování a v brzké ráno vzal metra k Central Parku. Odkud prošel Manhattan až na jeho špičku, více na fotkách. Ale pořadí bylo od Central Parku 5th avenue přes MOMA k Grand Central Terminalu, kde jsem snědl snad nejlepší burger v životě v pobočce Shake Shack! Dále na Time Sq a k Empire State. Zachycena není High Line, kterou naprosto doporučuju projít každému. Od High Line už jen rovně městem k památníku 9/11 s One World Trade Center. Výhled na sochu svobody byl jedinečný Jedinečný jako půl den stálého deště, který mi potkal přesně na prohlídku NYC. V kontextu 14ti okolních slunečných dnů. Závěr obstaral nádherný Brooklynský most, který při otevření v roce 1883 byl největším visutým mostem na světě.
Hned za mostem v Brooklynu už beru krtka na směr letiště. Zrovna je jeden ve stanici, tak riskuju, nasedám a objevuji se zase na Manhattanu naštěstí jen rovnou přecházím do metra v druhém směru a mířím na Jamaica Station. Příjezd na JFK dále zajišťuje AirTrain, který mi (mimo ceny) příjemně překvapil. Zaprvý v odjezdovém terminálu se nachází hned 2x Tim Hortons, kde je tentokrát bagel a spol fantastický a zadruhý autonomní vláček je čistý, prostorný, rychlý a je z něj supr výhled dopředu i kolem.
Terminál 1 je určený pár společnostem, je menší a na security bylo zrovna narváno. Ale výhledy z airside na přistavená letadla společností jsou pěkné, například na Air China, China Eastern, Alitalii, Air Italy..
24. 11. 2019 JFK-FRA, LH401
1600-0530
747-8, reg. D-ABYG
age 6.8 years
obsazenost Y cca 96%
roztíratelnost másla: 5/10
Jak poznamenal kolega v nedávném tripreportu, řádná pasovka se nekoná. Pouze prokouknutí pasu před security zřejmě pracovníkem TSA. Na tenhle let jsem si nechal vytisknout boarding pass na památku, jinak používám vždy už jen mobilní. Ale tenhle boarding probíhá bez jakéhokoliv dokladu automatickými bránami podle rozpoznání obličeje. Do nejdelšího osobního letadla nastupujeme druhými dveřmi, naproti schodům, procházím skrz malou část business a moje vybrané místo 20G se nachází hned za, a to v malinké economy sekci. Za námi je galley, premium economy a až pak celý zbytek economy s 208 zbývajícími místy. Výjimečně jsem vzal místo bez okna, a to abych si mohl v klidu sám projít kabinu na celonočním letu a nemusel nikoho budit, taky to byla poslední řada a jedno z mála volných míst v přední malé soukromé economy. Všiml jsem si jedné věci, že v přepážce za businessem jsou dvě okénka, která posádka po vzletu i se závěsy uzavře, zřejmě je to kvůli povinnému výhledu posádky na všechny části kabiny a tady je to hodně rozdrobené.
Servis začal jako obvykle sušenkami, pitím a horkým ručníkem. Pak se ale bohužel asi hodinu nic nedělo, kvůli předpokládaným turbulencím a i stevardi přerušili servis a museli se připoutat. Ovšem žádné turbulence nepřišly. Servis taky probíhal od zádi, takže se na nás dostalo až nakonec, když zadní kabina už spala. Naopak pro snídani se pořadí otočilo a začla se podávat od nás. Ve výsledku to znamenalo jen asi 3 hodiny rozestupu mezi večeří a snídaní na 7 hodinovém letu, kde se přece snaží nechat cestující spát co nejdéle mezi vzletem a přistáním. Dokonce se v tomto směru neprodává duty free shop. Snídaně byla lehká, jen muffin a ovoce, taky káva či něco k tomu. Během letu jsem se optal, jestli by bylo možné zajít se podívat opět na horní palubu a opět velmi příjemná posádka tentokrát doporučila zajít tam po letu, při výstupu. Tak se i stalo.
Ve Frankfurtu byly na přestup asi dvě hodiny, ráno bych ocenil méně než jednu, ale čas utekl docela rychle. Z našeho gatu to odlétalo do Vídně v 7 a nám do Kodaně před 8. Očekával jsem nástup mostem jako pro vídeňáky, ale konala se letištní projížďka autobusem.
25. 11. 2019 FRA-CPH, LH824
0750-0915
A320, reg. D-AIZY
age 6.2 years
obsazenost cca 90%
New Engine Option byl změněn na CEO se Sharklety a novým LH nátěrem. Při prvním pokusu vybrat si místo ještě byla v aplikaci seatmap A320N s 32 řadama a vyblokované 3 poslední řady z důvodu možného problému s vyvážením letadla. To se mi nějak nepovedlo a pak už tam bylo jen 30 řad. Vybral jsem si poslední řadu u okýnka, když jsem v Kodani nikam nepospíchal. Ve FRA se nastupovalo z plochy a tak jsem šel zadními schody. V CPH už byl samozřejmě most. Ve FRA se tak konala nejdřív skvělá asi 10ti minutová vyhlídková jízda autobusem a pak znovu letadlem Interiér byl taky pěkný nový, jako livery. Servis byl ranní, takže jsem očekával sladké pečivo a nealko nápoj. Mile mě ale potěšili, že jsem mohl zvolit sendvič místo cookies...tím mi napadá, neměli probůh i to pivo ve skle a já ho promarnil?
Na Kodaňském letišti jsem měl možnost navštívit salónek. Dalo by se říci, že poprvé v životě. Jedou jsem byl šoupnutý do salónku v kazašském Almaty, když jsem si zapomněl pas, ale to byla pěkná bída Tento Carlsberg Aviator lounge byl krásný, možná trochu menší, ale ne úplně přeplněný. Snídaňový výběr nebyl moc bohatý, ale v 11h se to změnilo a výběr byl skvělý. Všechno byl "jen" studený výběr a například roastbeef byl fantastický. K pití byl výběr velký, sice bez tvrdého alkoholu, ale to je zde přece nahrazeno dvěma pípami s výběrem z 5 druhů Carlsbergu.
25. 11. 2019 CPH-PRG, FR8221
1300-1425
737-800, reg. SP-RKE
age 3.5 years
obsazenost cca 80%
Registraci a věk jsem nejdřív nemohl najít, asi to souvisí s přeregistrací letadel pod polskou pobočku a je to moc čerstvé.
Tento let byl načas, teda spíš hodně předčas, protože už v 1401 vylezl člověk do veřejné části T2.
Letadlo mělo hezký nový sky interior. Promyšlená teorie check-inu opět vyšla a já měl pro sebe celou trojku v exitové řadě zadara Tentokrát jsem dostal poučení o otevírání únikového východu pečlivě asi od začínající letušky. Počasí bylo nahoře nádherné, před Prahou jsme několikrát klopili pěkné zatáčky a až v ose dráhy 24 jsme se ponořili do místního ponurého počasí.
Závěrem nutno pochválit, že všechny lety lety byly provedeny v podzimním provozu na čas, místa na nohy bylo vždy dostatek a 747 naprosto splnily mé očekávání od tohoto výletu.
747-400 jsou hojně vyřazovány z flotil leteckých dopravců a nové 747-8 intercontinental se na trhu neprosadily, jak bychom si mnozí přáli, a tak se lety s těmito obry stávají vzácností.
747-8i se stala nejdelším civilním letadlem na světe v roce 2012 a v pasažérské verzi jich bylo dodáno pouze 26 kusů pravidelným dopravcům. A to jen Lufthanse, Air China a Korean Airu.
22. 11. 2019 PRG-CPH, FR8220
0900-1025
737-800, reg. SP-RSA
age 5.2 years
obsazenost cca 91%
Letištní Billa zajišťuje kvalitní občerstvení na letu Ryanairu, taky ale bohužel před ní chodí fakt hnusnej mastnej holub. Dále zjišťuji, že jako vánoční výzdoby visí v T2 u stropu svítící medůzy, a že samořiditelné uklízecí vozítko umí krom uklízení chodeb zabloudit do různých krámu, ty okupovat a dále moc nepracovat
Letadlo polské registrace má starý interiér a sedačka v exitové řadě je pohodlná. Okénka exitů nemají clonky, to aby do Ryanairu Sun pořádně svítilo slunce. V okénku se také nachází dost mrtvých mušek. Nápisy jsou všude anglicky a polsky. Vzlétáme z dráhy 24 a brzy po startu vybíráme ve stoupání ostrou zatáčku směr Kodaň přesně podle fueling procedures policy, až ve mně pocity vybudí myšlenku o přetažení letadla a následném pádu
Po přistání hlásí letuška o 20 minut dřívější přílet, což je s přimhouřením očí pravda. Výstup je pěšky na do odlehlého nízkonákladového terminálu skrz točící dveře, takže vzniká slušná a pomalá fronta, než lidi po dvou prolezou dovnitř. Při hnusném počasí to musí být super pomsta od letiště za využití určitých nízkonákladových dopravců
Do města jdu z letiště pěšky, podél pobřeží, ze začátku prší. Christiania nevypadá v zimě moc pěkně, za to centrum je vyzdobené vánočně a trhy už jsou taky plné lidí. Za návštěvu určitě stojí Round Tower. A ráno z centra od vlakového nádraží to beru opět pěšky, i z předchozím dnem to dalo tak 24km a cesta na letiště pěšky vůbec není špatná.
23. 11. 2019 CPH-FRA, LH825 (AC9272)
1000-1130
A321, reg. D-AIRF
age 25.6 years
obsazenost cca 80%
Původně tento let měl obsluhovat Airbus A320 sharklets, ale změna na letadlo starší něž jsem já to dělá dobře zajímavým. Interiér, a spousta dalších věcí, je samozřejmě nových, letadlo letí parádně. Po rychlém boardingu začal push back už o 5 minut napřed. Tentokrát jsem stihl vybrat řadu hned za business, a tak si užívám krásný výhled na motor. Takový pohled se u economy moc často nenaskytává. Před námi je tedy class divider, který lehce blbě zasahuje na kapsu pro časopisy a bezpečnostní kartu. I přes toto oddělení ale vidím skrz mezeru mezi sedadly tu parádu, která se podává v business v porcelánu a skle. Mně ale bohatě stačí náš sendvič s lahváčem..takže máme taky sklo!
23. 11. 2019 FRA-YYZ, LH470 (AC9105)
1325-1605
747-400, reg. D-ABVS
age 22.6 years
obsazenost Y cca 95%
roztíratelnost másla: 5/10
Tak tohle je obr! Nastupuji přímo proti schodům a procházím celou kabinou až dozadu do poslední řady na místo s okénkem 56B. Trup se vzadu již zužuje, a tak jsou poslední tři řady krajních sedadel jen po dvou, vzniká tam určitá mezera k okénkům, která ale ve výhledu nijak nebrání. Za mnou už je jsou jen dveře, ale sedadlo se dá sklopit, možná o něco méně. Při pojíždění se dlouhé velké křídlo otěžkané dvěma motory houpe o metry a celkově je znát mohutnost a pružnost letadla na zemi. Motory při vzletu vydávají pořádný správný hluk, pod námi už není žádný cargo prostor, ale zkosený trup a při rotaci klesáme o metry níže a mám pocit, že si odřem naše zadky o zem. To byl fakt skvělý zážitek, jsem si předtím neuvědomil, o kolik vlastně záď u tohodle letadla klesne, než se vznese. Pojížděli jsme docela dlouho a i se vzletem bylo vidět snad celé letiště s jeho rozmanitým provozem, na kousku byli vidět Vietnamci, Emiráti, Číňani, Ethiopiici...
Servis začal klasicky nápojem, pytlíčkem crackerů a horkým ručníkem, který kdyby člověk chytl hned fakt pořádně by dokázal popálit. Jídlo jsem zkusil druhou bezmasou variantu a přistála mi na stole Indie, fuj..ale nakonec dvě třetiny jídla byly dobré. Druhá varianta byl chutný blemc kuřete se špenátem, příloha k oběma jídlům byla rýže. K hlavnímu chodu jsem si dal úplně stejné pivo v plechu a i když se snažím být objektivní, tohle oproti sklu nebylo tak dobré. Let byl celý přes den, tak nebyl ani žádný řízený spánek a chvíli před přistáním se podával snack v podobě rozpečené pizzové kapsy. V katalogu nabízí LH zajímavé věci, nedavno rozřezali svoji vyřazenou A346 D-AIHO a prodávají ji v limitované edici Za mě je to skvělý nápad, dá se koupit kousek potahu letadla nebo stůl ze slotu letadla za 75 tis. korun. Při jakémkoliv hlášení nebylo nic slyšet, jen takový šum, buď je to starým letadlem nebo poslední řady nejsou prostě dobře ozvučené. Cestou z Evropy jsme mířili nad Grónsko a už jsem se těšil na parádní výhled, ale nakonec se letová trasa stočila dolů doleva. Alespoň byla pak vidět zamrzlá Kanada a na na letišti v Torontu tály zbytky hromad sněhu. Samotné přistání nakonec bylo tvrdší a vzadu dobře znatelné.
Přestup v Torontu se nesl v duchu kontrol ETA, ESTA, security, dále jsem se moc těšil na Tima Hortona (svačinárna kanadská), který ale dost zklamal..jsem už zřejmě rozespalý pokazil výběr. Taky jsem zde viděl a vyzkoušel nevídanou věc a to jezdící rychlo chodník. Místo obyčejného jezdícího pásu v dlouhých chodbách tam měli jeden rychlý, který začíná a končí obvyklou rychlostí, jenže se dokáže cestou roztáhnout/prodloužit/rozložit (včetně madel) a tím zvýší o dost svoji rychlost.
23. 11. 2019 YYZ-LGA, AC7586
1810-1946
E175, reg. C-FRQP
age 12.9 years
obsazenost cca 65%
Na tohle letadlo jsem se těšil, ale nakonec se mi tolik nelíbilo. Malý Embraer měl nějaké starší záprdkovské winglety, které jsem ani neznal. Nová kanadská livery se mi líbí pořád méně než stará ledová a interiér byl obyč starší. Taky IFE bylo úplně k ničemu, celou dobu na tom problikával passenger announcement. Servis na kraťoučkém letu byl dobrý, třeba džus a pár crackerů.
Celý tenhle let ale pozvedl přílet do NYC, kde byly skvělé výhledy na zářící město a osvícené visuté mosty. Taky byla vidět záblesková světla pro navádění letadel na jiné letiště a velká červená tabule asi pro podobné účely. LaGuardia je hodně vytížená a briskně se střídala přistávající a vzlétající letadla. A obrovský zelený nápis Welcome to New York vítal všechny přilétávající. Také terminál mě nadchnul, od výstupu z letadla člověk mohl být za 5 minut venku před terminálem a brát dopravu do města. Jak bývají americká letiště ponurá, LGA je nádherná, čistá, prostorná. Taky jsem nevěděl, jak je to s imigrační, ale o to se tedy starají již v Kanadě, skvěle vymyšlené!
Z LGA jsem odešel pěšky do ubytování a v brzké ráno vzal metra k Central Parku. Odkud prošel Manhattan až na jeho špičku, více na fotkách. Ale pořadí bylo od Central Parku 5th avenue přes MOMA k Grand Central Terminalu, kde jsem snědl snad nejlepší burger v životě v pobočce Shake Shack! Dále na Time Sq a k Empire State. Zachycena není High Line, kterou naprosto doporučuju projít každému. Od High Line už jen rovně městem k památníku 9/11 s One World Trade Center. Výhled na sochu svobody byl jedinečný Jedinečný jako půl den stálého deště, který mi potkal přesně na prohlídku NYC. V kontextu 14ti okolních slunečných dnů. Závěr obstaral nádherný Brooklynský most, který při otevření v roce 1883 byl největším visutým mostem na světě.
Hned za mostem v Brooklynu už beru krtka na směr letiště. Zrovna je jeden ve stanici, tak riskuju, nasedám a objevuji se zase na Manhattanu naštěstí jen rovnou přecházím do metra v druhém směru a mířím na Jamaica Station. Příjezd na JFK dále zajišťuje AirTrain, který mi (mimo ceny) příjemně překvapil. Zaprvý v odjezdovém terminálu se nachází hned 2x Tim Hortons, kde je tentokrát bagel a spol fantastický a zadruhý autonomní vláček je čistý, prostorný, rychlý a je z něj supr výhled dopředu i kolem.
Terminál 1 je určený pár společnostem, je menší a na security bylo zrovna narváno. Ale výhledy z airside na přistavená letadla společností jsou pěkné, například na Air China, China Eastern, Alitalii, Air Italy..
24. 11. 2019 JFK-FRA, LH401
1600-0530
747-8, reg. D-ABYG
age 6.8 years
obsazenost Y cca 96%
roztíratelnost másla: 5/10
Jak poznamenal kolega v nedávném tripreportu, řádná pasovka se nekoná. Pouze prokouknutí pasu před security zřejmě pracovníkem TSA. Na tenhle let jsem si nechal vytisknout boarding pass na památku, jinak používám vždy už jen mobilní. Ale tenhle boarding probíhá bez jakéhokoliv dokladu automatickými bránami podle rozpoznání obličeje. Do nejdelšího osobního letadla nastupujeme druhými dveřmi, naproti schodům, procházím skrz malou část business a moje vybrané místo 20G se nachází hned za, a to v malinké economy sekci. Za námi je galley, premium economy a až pak celý zbytek economy s 208 zbývajícími místy. Výjimečně jsem vzal místo bez okna, a to abych si mohl v klidu sám projít kabinu na celonočním letu a nemusel nikoho budit, taky to byla poslední řada a jedno z mála volných míst v přední malé soukromé economy. Všiml jsem si jedné věci, že v přepážce za businessem jsou dvě okénka, která posádka po vzletu i se závěsy uzavře, zřejmě je to kvůli povinnému výhledu posádky na všechny části kabiny a tady je to hodně rozdrobené.
Servis začal jako obvykle sušenkami, pitím a horkým ručníkem. Pak se ale bohužel asi hodinu nic nedělo, kvůli předpokládaným turbulencím a i stevardi přerušili servis a museli se připoutat. Ovšem žádné turbulence nepřišly. Servis taky probíhal od zádi, takže se na nás dostalo až nakonec, když zadní kabina už spala. Naopak pro snídani se pořadí otočilo a začla se podávat od nás. Ve výsledku to znamenalo jen asi 3 hodiny rozestupu mezi večeří a snídaní na 7 hodinovém letu, kde se přece snaží nechat cestující spát co nejdéle mezi vzletem a přistáním. Dokonce se v tomto směru neprodává duty free shop. Snídaně byla lehká, jen muffin a ovoce, taky káva či něco k tomu. Během letu jsem se optal, jestli by bylo možné zajít se podívat opět na horní palubu a opět velmi příjemná posádka tentokrát doporučila zajít tam po letu, při výstupu. Tak se i stalo.
Ve Frankfurtu byly na přestup asi dvě hodiny, ráno bych ocenil méně než jednu, ale čas utekl docela rychle. Z našeho gatu to odlétalo do Vídně v 7 a nám do Kodaně před 8. Očekával jsem nástup mostem jako pro vídeňáky, ale konala se letištní projížďka autobusem.
25. 11. 2019 FRA-CPH, LH824
0750-0915
A320, reg. D-AIZY
age 6.2 years
obsazenost cca 90%
New Engine Option byl změněn na CEO se Sharklety a novým LH nátěrem. Při prvním pokusu vybrat si místo ještě byla v aplikaci seatmap A320N s 32 řadama a vyblokované 3 poslední řady z důvodu možného problému s vyvážením letadla. To se mi nějak nepovedlo a pak už tam bylo jen 30 řad. Vybral jsem si poslední řadu u okýnka, když jsem v Kodani nikam nepospíchal. Ve FRA se nastupovalo z plochy a tak jsem šel zadními schody. V CPH už byl samozřejmě most. Ve FRA se tak konala nejdřív skvělá asi 10ti minutová vyhlídková jízda autobusem a pak znovu letadlem Interiér byl taky pěkný nový, jako livery. Servis byl ranní, takže jsem očekával sladké pečivo a nealko nápoj. Mile mě ale potěšili, že jsem mohl zvolit sendvič místo cookies...tím mi napadá, neměli probůh i to pivo ve skle a já ho promarnil?
Na Kodaňském letišti jsem měl možnost navštívit salónek. Dalo by se říci, že poprvé v životě. Jedou jsem byl šoupnutý do salónku v kazašském Almaty, když jsem si zapomněl pas, ale to byla pěkná bída Tento Carlsberg Aviator lounge byl krásný, možná trochu menší, ale ne úplně přeplněný. Snídaňový výběr nebyl moc bohatý, ale v 11h se to změnilo a výběr byl skvělý. Všechno byl "jen" studený výběr a například roastbeef byl fantastický. K pití byl výběr velký, sice bez tvrdého alkoholu, ale to je zde přece nahrazeno dvěma pípami s výběrem z 5 druhů Carlsbergu.
25. 11. 2019 CPH-PRG, FR8221
1300-1425
737-800, reg. SP-RKE
age 3.5 years
obsazenost cca 80%
Registraci a věk jsem nejdřív nemohl najít, asi to souvisí s přeregistrací letadel pod polskou pobočku a je to moc čerstvé.
Tento let byl načas, teda spíš hodně předčas, protože už v 1401 vylezl člověk do veřejné části T2.
Letadlo mělo hezký nový sky interior. Promyšlená teorie check-inu opět vyšla a já měl pro sebe celou trojku v exitové řadě zadara Tentokrát jsem dostal poučení o otevírání únikového východu pečlivě asi od začínající letušky. Počasí bylo nahoře nádherné, před Prahou jsme několikrát klopili pěkné zatáčky a až v ose dráhy 24 jsme se ponořili do místního ponurého počasí.
Závěrem nutno pochválit, že všechny lety lety byly provedeny v podzimním provozu na čas, místa na nohy bylo vždy dostatek a 747 naprosto splnily mé očekávání od tohoto výletu.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 16
- Registrován: 02. 02. 2016, 15:53
- Oblíbené typy letadel: A310
737
787 - Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
Pěkný trip report . Škoda toho počasí v NYC. 747 je nadherný stroj, snad ho taky ještě stihnu než je vyřadí .
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
Tak zo Škandinávie je konkurencia DY a ešte sem tam mávajú rôzne aliancie akcie, tak to tlačí ceny dole. Osobne som uz odtiaľ letel za 11k do LA a naspäť do OSL
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
Super report. Labuť
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 340
- Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
- Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400 - Pohlaví: muž
- Bydliště: ZLN/PRG
- Stav: Offline
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
Krásný trip report, v Březnu mě čeká 747-400 FRA - YYZ, tak jsem zvědavý na to
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
Díky za zajímavý report!
Jenom bych poprosil o vysvětlení souvislosti mezi fueling procedures policy a ostrou zatáčkou po startu.
Zaujalo mě, že i když je report psán česky, tak stáří letadla je zásadně uváděno anglicky (age 5.2 years). Ctrl+C a Ctrl+V z planespotters.net?
A když už jsme u té češtiny, zaujalo mě rovněž užívání tvaru mi osobního zájmena já u sloves, která se pojí se čtvrtým pádem (zastihlo mi, potkal mi, uchvátil mi, překvapil mi, napadá mi, zaujal mi).
Jenom bych poprosil o vysvětlení souvislosti mezi fueling procedures policy a ostrou zatáčkou po startu.
Zaujalo mě, že i když je report psán česky, tak stáří letadla je zásadně uváděno anglicky (age 5.2 years). Ctrl+C a Ctrl+V z planespotters.net?
A když už jsme u té češtiny, zaujalo mě rovněž užívání tvaru mi osobního zájmena já u sloves, která se pojí se čtvrtým pádem (zastihlo mi, potkal mi, uchvátil mi, překvapil mi, napadá mi, zaujal mi).
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
pavelpmi píše:Díky za zajímavý report!
Jenom bych poprosil o vysvětlení souvislosti mezi fueling procedures policy a ostrou zatáčkou po startu.
Zaujalo mě, že i když je report psán česky, tak stáří letadla je zásadně uváděno anglicky (age 5.2 years). Ctrl+C a Ctrl+V z planespotters.net?
A když už jsme u té češtiny, zaujalo mě rovněž užívání tvaru mi osobního zájmena já u sloves, která se pojí se čtvrtým pádem (zastihlo mi, potkal mi, uchvátil mi, překvapil mi, napadá mi, zaujal mi).
Rádo se stalo. Jedná se o takový blbý vtip, že piloti Ryanu jsou "předpisy" nuceni šetřit palivo například i tím, že zatočí/naberou směr destinace ihned po startu, a to co nejrychleji, ostrou zatáčkou.
Není to Ctrl+C a Ctrl+V odsud, ale od teď to tak dělat budu ..jinak pouze mám raději tečku než čárku, jakožto i například čas bez dvoutečky. A proč do toho míchám angličtinu sám nevím, tyto údaje vždy kopíruji z minulých reportů a přepisuji jen.
To "mi" už je můj takový zažitý nešvar..že by se to používalo v Plzni, nebo to tak przním jenom já? Píšu to od srdce, tak je to aspoň osobité ..ale omlouvám se, jestli to někoho tahá za oči
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 50
- Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
- Oblíbené typy letadel: A346
- Stav: Offline
Re: Královny nebes..starší a mladší 747
Děkuju moc za pochvaly!
Ano, virtuální zlatý bludišťák je tvůj! Ještě by to mohl být duch na hladině s ústy nebo člen ku klux klanu..
A jo, konkurence Norwegianu mi úplně nenapadla, teď ale budou s nějakými dálkovkami z těchto měst končit, tak ještěže jsem to stihl.
tatranka píše:Super report. Labuť
Ano, virtuální zlatý bludišťák je tvůj! Ještě by to mohl být duch na hladině s ústy nebo člen ku klux klanu..
jencik píše:Tak zo Škandinávie je konkurencia DY a ešte sem tam mávajú rôzne aliancie akcie, tak to tlačí ceny dole. Osobne som uz odtiaľ letel za 11k do LA a naspäť do OSL
A jo, konkurence Norwegianu mi úplně nenapadla, teď ale budou s nějakými dálkovkami z těchto měst končit, tak ještěže jsem to stihl.