Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Odpovědět
Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

BRQ-VIE-LHR-MNL-HKG-MNL-LHR-STN-BRQ

gcmap.png
gcmap.png (454.97 KiB) Zobrazeno 5659 x


Loni na konci srpna se naskytnula možnost koupit business class letenky od Philippine Airlines z Londýna do Hong Kongu, navíc v jejich nové A350, za velmi nízkou cenu. Chvíli jsem nad nabídkou váhal, ale po rychlém zhodnocení pro a proti jsem měl jasno, za ty prachy by to byla škoda nepořídit. Ještě zvolit termín a letenky pro mě a mého otce byly v mailu. Tátovi jsem se rozhodnul výlet nadělit jako dárek k narozeninám, v C ještě neletěl a už několikrát zmiňoval, že by si takový zážitek rád někdy vyzkoušel. Tato příležitost bude ideální, let si budeme moct pořádně užít, čas strávený na palubě brand new A359 s lie-flat sedadly bude mezi dvanácti a třinácti hodinami.

Po několikatýdením čekání zda se Filipínci nebudou cukat s uznáním těchto letenek jsem zavolal na české zastoupnení PAL kvůli rezervaci sedadel a potom začalo shánění přískoků. Z několika možných variant jsem zvolil odpolední let Austrianu za krásných 33 ojro, který nám nechával něco lehce přes 3 hodiny na přestup z T2 na T3 na Heathrow. Tyto terminály jsou hned vedle sebe, takže ani případné zpozdění by nemělo ohrozit odlet do Manily.

Pro cestu z Londýna jsem neodolal black friday nabídce Ryanairu a vzal let STN-BRQ za 5 liber. Alespoň bude příležitost se konečně podívat na Sky Garden, která se mi při minulých návštěvách LON z různých důvodů stále vyhýbala. Jelikož let z Manily přiletí na LHR až okolo osmé večerní, nocování je nevyhnutelné. Vše ale jistí pohodlný hotel Premier Inn na T4, kam se z T3 dostaneme gratis vlakem, co jezdí mezi terminály.


VIE-LHR
Austrian Airlines A321 OE-LBA (23 let)
OS455
09.01.2019 17:15-18:40 (LF 95%)
6A

Online check-in Austrianu dělám cca 24 hodin před odletem. Neuvědomil jsme si, že OS ho umožňuje už nějakých 48h před odletem, ale i tak vybírám pěkná místa 6A a 6B. Na letiště ve Vídni se dopravíme kombinací vlaků českých a rakouských drah, v obou případech se jedná o RailJet. Cesta pohodlná, zpozdění na Wien Hbf v řádu minut, jdeme na peron, kde právě přijíždí značně zpožděný vlak z Curychu směr Flughafen VIE. Super, nemusíme čekat 20 minut na náš spoj. Na letišti jsme necelé 2 hodiny před odletem a ihned směrujeme na pasovku, kde nikdo není, a posléze do non-schegen Sky Lounge. Nabídka je standardní, bohužel bez teplých jídel, vzhledem k třetí hodině odpolední. Ty začnou servírovat opět až v 17:00, kdy už budeme v letadle.

DSC_0751.jpg
DSC_0751.jpg (388.12 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01632.jpg
DSC01632.jpg (195.08 KiB) Zobrazeno 5659 x


Nástup do více jak dvacet let staré A321 je tunelem. Tento den mělo podle předpovědi počasí sněžit, naštěstí se ale nekoná a spadne pouze pár kapek deště. Není potřeba de-ice a tak je odlet skoro načas. Po dvou klidných hodinách ve vzduchu klesáme nad Londýn, kde uděláme obligátní okruh (pouze jeden) a jde se na přistání. Jsme tu on-time a tak ani nevyužijeme letištní transfer bus a jdeme se v klidu projít pěšky mezi terminály. Cesta zabere asi 15 minut většinou v podchodech.

LHR-MNL
Philippine Airlines A350-900 RP-C3501 (brand new)
PR721
09.01.2019 21:50-18:40 (LF 100% v C)
3A

Jakmile najdeme PAL check-in přepážky, necháme si vytisknout BP až do cílové destinace. Letíme jen na víkend a tak odbavovat nemáme co. Asi vypadáme trochu jako exoti, když před námi má každý cestující dva obří kufry. Nakonec nám teta oznámí, že můžeme do Aspire Lounge a její přibližné umístění.

Tam nás přivítají otázkou, jestli chceme vyzkoušet tradiční filipínské jídlo Arroz Caldo. Neodmítneme, ale že by to byl nějaký extra gastro zážitek, to tedy ne. Přirovnal bych to ke kuřecímu krémovému rizotu, které je zředěné polévkou. Sníst se to ovšem dá, tak proč ne. Když se dostaneme dovnitř, překvapí mě, jak je tu narváno, zabíráme poslední volný stůl, který má sice výhled na plochu, ale je už tma a vidět toho moc nejde.

DSC_0753.jpg
DSC_0753.jpg (420.16 KiB) Zobrazeno 5659 x

Arroz caldo
Arroz caldo
DSC_0754.jpg (368.02 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC_0755.jpg
DSC_0755.jpg (425.4 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC_0756.jpg
DSC_0756.jpg (336.56 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC_0757.jpg
DSC_0757.jpg (368.97 KiB) Zobrazeno 5659 x

v době našeho odchodu už tu skoro nikdo nebyl
v době našeho odchodu už tu skoro nikdo nebyl
DSC_0758.jpg (386.55 KiB) Zobrazeno 5659 x


Hodinu před plánovaným odletem začne slečna obcházet hosty, že už je čas se přesunout na gate. Přijde mi to docela brzo, a tak ještě v klidu dopijeme drinky a za 15 minut vyrážíme. Štreka je to dlouhá, téměř přes celý terminál. Na gate přicházíme mezi posledními, kdy už svítí nápis "closing". V kabině nás přivítá jmény milá slečna a po chvíli nám promptně cpe welcome drink. Wow efektu ze sedadla a prostoru okolo sebe se nedá ubránit, pro člověka co nelétá pravidelně v C je to okouzlující. Díky chybějícím binům nad prostředními sedadly působí kabina až neuvěřitelně vzdušně.

DSC_0759.jpg
DSC_0759.jpg (416.42 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01631.jpg
DSC01631.jpg (185.62 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01638.jpg
DSC01638.jpg (204.22 KiB) Zobrazeno 5659 x


Potěší také velký polštář a prošívaná deka, pod kterou rozhodně zima není, naopak. Při spánku jsem se musel vysléct do trička, abych se neupekl. Před vzletem přišla letuška, abychom mohli společně vyřešit objednávku jídel. Výběr byl bohatý, dvě možnosti předkrmů, čtyři hlavní chody a jako dezert buď koláč, zmrzlina nebo sýrový talíř. První, co mě po vzletu na téměř nové A359 uchvátí, je odhlučnění interiéru, což se ještě umocní po nabrání výšky a utlumení tahu motorů. Když si potom nasadím noise canceling headphones, skoro ani nevím, že letíme. Zkoumám postupně amenity kit, polohovatelnost sedačky, masážní funkci, IFE, je toho hodně, ale času před námi je spousta.

DSC01640.jpg
DSC01640.jpg (172.87 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01642.jpg
DSC01642.jpg (118.03 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01646.jpg
DSC01646.jpg (377.23 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01647.jpg
DSC01647.jpg (533.71 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01649.jpg
DSC01649.jpg (620.3 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01651.jpg
DSC01651.jpg (389.83 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01652.jpg
DSC01652.jpg (570.86 KiB) Zobrazeno 5659 x


Zanedlouho už mladá filipínka prostírá můj stolek a pomáhá mi s výběrem vína k večeři. Na doporučení zvolím australské červené Rawson's Retreat, ale posléze stejně ochutnám i ostatní a jelikož nejsem žádný velký znalec, tak moc rozdílů nepoznám. Po večeři si sedadlo nastavím do polohy postel a pouštím film Upgrade (můžu doporučit) a s jeho koncem se uchýlím ke spánku, který trvá dobrých 5 až 6 hodin.

DSC01653.jpg
DSC01653.jpg (170.73 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01654.jpg
DSC01654.jpg (271.27 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01656.jpg
DSC01656.jpg (144.71 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01657.jpg
DSC01657.jpg (156.27 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01658.jpg
DSC01658.jpg (141.22 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01660.jpg
DSC01660.jpg (145.04 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01661.jpg
DSC01661.jpg (233.33 KiB) Zobrazeno 5659 x


Vzbudí mě až nutnost návštěvy toalety, kdy venku už je dávno denní světlo. Za chvíli se navíc bude podávat brunch. Není mi úplně hej, vína bylo zřejmě více než by bylo hodno a tak s kocovinou jídlu moc nedám, ikdyž je opět výborné. Podle IFE mapy právě míjíme Honk Kong, náš dnešní cíl. Zbytek cesty uteče svižně, takže co nevidět začnou přípravy na přistání v MNL.

V hlavním městě Filipín dosedáme už za tmy, světla jsme si teda dnes moc neužili. Výstup je pouze jedním tunelem a dveřmi před business class. Všichni cestující po průchodu chodbou skončí v docela malém prostoru pod schody, kde se kříží dvě fronty, jedna na trasfery a jedna na imigrační. Vládne tu až neuvěřitelný chaos, klimatizace není, horko jako v prádelně, na tomto by měli filipínci rozhodně zapracovat. Po asi deseti minutách v chuchvalci lidí, který zdánlivě připomíná frontu se dostáváme k transfer desku, kde nám týpek dá razítko na boarding pass, abychom se tím chumlem lidí zase museli vrátit o dvacet metrů zpátky, zařadit se do další fronty a projít bezpečnostím rámem. Ty jsou zde všude na každém kroku, asi tu mají špatné zkušenosti s bezpečností.

DSC01664.jpg
DSC01664.jpg (174.66 KiB) Zobrazeno 5659 x


MNL-HKG
Philippine Airlines A330-300 RP-C8764 (4 roky)
PR312
10.01.2019 21:20-23:35 (LF 50% v C)
1A

Terminál 2 toho dost pamatuje, je malý a přeplněný. Bleskově najdeme Mabuhay lounge, která je celkem fajn, výběr jídla dobrý, ale já stále nemám na nic chuť a tak si dám jen Black Label na spravení. Nezbývá nám moc času, přílet byl lehce opožděn a hodně nás zdržela transfer procedura. Jdu ještě navštívit záchody, ty jsou teda vyloženě ubohé. Jakmile se na monitoru objeví boarding, jdeme na gate, je to ze salónku pár kroků. Předběhneme chumel lidí obklopující nástupní prostor a jako jedni z posledních C pasažérů jdeme po schodech dolů k autobusu. Ten vypadá jako u nás linkový, navíc řidič z pro mě nepochopitelnýho důvodu otevře jen přední dveře.

Když přijedeme k letadlu, trochu se zarazím, protože stojíme před A330, místo plánované A321. Po nástupu nejprve vysvětluji letušce, jak že se vyslovuje moje příjmení, prohodíme pár vět a ptám se jí proč změnili typ. Prý neví, ale asi moc lidí, takže to chtělo větší stroj. Konfigurace je 2-2-2, starší interiér, ale sedadla pohodlná, ikdyž nejsou lie-flat. Je to takový old-school business, řekl bych. Jediný totální fail jsou sluchátka jako z RegioJetu. V sedadlech chybí zábavní systém, takže dostáváme jako náhradu iPad.

DSC_0762.jpg
DSC_0762.jpg (204.54 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC_0766.jpg
DSC_0766.jpg (651.28 KiB) Zobrazeno 5659 x


Servis opět na úrovni, ovšem v A359 byl logicky lepší. Výběr na tomto dvouhodinovém letu mě vcelku vyhovoval a nemohl jsem si stěžovat. Po přistání v HKG jsme byli mezi prvními venku z letadla a tím pádem také na imigračním, ale i tak jsme si 20 minut museli postát ve frontě. Potom už jen zbývalo koupit lístky na vlak s cílem ve stanici Kewloon.

DSC_0769.jpg
DSC_0769.jpg (250.51 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC_0770.jpg
DSC_0770.jpg (206.31 KiB) Zobrazeno 5659 x


Toto nádraží je umístěno pod obřím nákupním centrem, takže nám trvalo chvíli se odsud vymotat a povedlo se nám i zabloudit. Vzhledem k pokročilé večerní hodině se blížila zavíračka, naštěstí nám poradila starší teta, co zrovna končila šichtu. Neuměla sice ani slovo anglicky, ale po vyslovení jména ulice nám rukama nohama naznačila, že tam jde taky a ať jdeme s ní. Po pár minutách jsme došli k hotelu Novotel, kde máme objednán pokoj na Executive patře.

Umístění hotelu bylo perfektní, v docházkové vzdálenosti do Tsim Sha Tsui a nedaleko stanice metra Jordan St., takže jízda pod zálivem směrem na Hong Kong Island byla otázkou několika minut. V pátek jsme pochodily oblast okolo hotelu a odpoledne jsme plánovali vyjet na známou Victoria Peak. Když jsme procházeli (mimochodem velmi povedeným) Hong Kong Parkem, nedaleko ptačích voltiér jsme potkali staršího Brita se svým (asi) vnukem. Dal se s námi do řeči, že voltiéry jsou v rekonstrukci a tedy zavřené. My ovšem směřovali k Peak Tram a tak nás prompně navedl správným směrem. Byli jsme ale docela naivní, hned po příchodu na místo nás ohromila fronta lidí, byla opravdu dlouhá a vypadalo to tak na dvě hodiny minimálně. To jsme si řekli, že za to nestojí a šli jsme zpátky do centra. Náhoda tomu chtěla, že na jednom z přechodů pro chodce jsme potkali opět tyto dva Brity. Hned jsem mu vysvětlil situaci a on se začal omlouvat, že v Hong Kongu teď bydlí a měl se o popularitě funikularu zmínit. Navrhnul ale záložní plán, že když si další den přivstaneme, fronta nebude zdaleka tak hrozná.

Ráno jsme po snídani vyrazili na metro a během chvilky se zjevili u pokladen Peak Tram. Pánovi musím dát za pravdu, fronta byla minimální, ale i přesto jsme čekali dobrých 20 minut než jsme přišli na řadu. Výjezd je pěkný zážitek, především pak fakt, jak strmá dráha doopravdy je. My měli koupenou pouze zpáteční jízdenku, ale nabízí zde i různé balíčky s Madamme Tousand nebo Sky View, což je vyvýšená plošina nad horní stanicí funikularu. Pokud si dobře pamatuju, tak rozdíl v ceně byl docela velký, a dalo by se o tom uvažovat snad jedině za dobré viditelnosti, my měli po ránu smůlu na opar nad závivem, takže jsme raději zvolili příjemnou procházku okolo Victoria Peak. Je úžasný se na chvíli zastavit a v oáze klidu pozorovat z výšky šrumec odehrávající se dole ve městě.

Při cestě zpátky na hotel, kde jsme obdrželi "complimentary late check out", jsme si řekli, že místo metra pojedeme trajektem, abychom ještě něco viděli a udělali si cestu zajímavější. Vcelku mě (příjemně) překvapila cena, one-way lístek stál v přepočtu pár korun. Samotná cesta potom trvala okolo deseti minut.

DSC01679.jpg
DSC01679.jpg (360.57 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01700.jpg
DSC01700.jpg (506.31 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01709.jpg
DSC01709.jpg (508.88 KiB) Zobrazeno 5659 x

DSC01710.jpg
DSC01710.jpg (646.09 KiB) Zobrazeno 5659 x


Konec první části


MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od MarcosFT »

Pěkné, moc pěkné. Na VP se dá i busem, odjíždí od ferry z HK Islandu a nebo pěšky (a ještě projdeš eskalátory) - nejdelší soustava na světě, ale to jen v případě dobrého počasí a pokud není moc dusno, jinak je to na chcípnutí. Změna typu na widebody je vždy vítána. :)

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

Druhá část


HKG-MNL
Philippine Airlines A330-300 RP-C8782 (5 let)
PR307
12.01.2019 18:40-21:05 (LF 60% v C)
2A

Pro cestu na letiště jsme opět využili vlaku ze stanice Kewloon. Člověka tady nejvíce ohromí možnost check-inu a odbavení zavazadel, takže se s nimi už nemusíte tahat ve vlaku. PAL má ovšem check-in desk jen na letišti a trochu nelogicky na T2, přičemž odlet je z T1. Tetě za pultem jsem dal moje Etihad FFP, jestli by to mohla přidat na letenku. Něco tam klapala, ale ve finále se míle stejně nepřipsaly a musel jsem je claimovat. Místo předpokládaných 125% jsem dostal jen 100% a to v obou směrech.

DSC_0799.jpg
DSC_0799.jpg (490.39 KiB) Zobrazeno 5296 x


Po příchodu do Hong Kong Airlines lounge jsme si dali aperitiv a jali se ochutnávat různé varianty nudlových polévek. Jako plus hodnotím, že je připravují čerstvé přímo ve zdejší kuchyni na objednávku. Celkově salónek ani nezklamal, ani neohromil, ale účel splnil dobře.

DSC_0801.jpg
DSC_0801.jpg (365.26 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0802.jpg
DSC_0802.jpg (447.85 KiB) Zobrazeno 5296 x


Boarding probíhal tentokrát dvěma choboty, jeden dedikovaný pro business pax a druhý pro zbytek. Stroj na tomto segmentu byl A333 v nové konfiguraci business class, velmi podobné té, která je v A359. Odlet byl již za tmy a bohužel na stranu od města, takže jsme si nemohli užít výhled na osvícené centrum.

DSC_0805.jpg
DSC_0805.jpg (345.88 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0806.jpg
DSC_0806.jpg (289.31 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0807.jpg
DSC_0807.jpg (315.78 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0809.jpg
DSC_0809.jpg (378.65 KiB) Zobrazeno 5296 x


Po dosednutí v MNL jsme se na místní poměry vcelku rychle dostali ven z letiště, ale začal problém se snáněním taxíku. Ihned jsme byli osloveni několika naháněči, kteří nás očividně chtěli jako správné turisty pořádně naháhnout. Jelikož naše firma má kancelář i v tomto městě, tak jsem na to byl připravený od mojí kolegyně, která zde žije a dala mi pár tipů. Jedním z nich bylo použít místní aplikaci Grab, asijskou varianta Uberu/Cabify. Jenže použít letištní wifi je možné pouze po registraci přes filipínské telefonní číslo. Naštěstí nám na konci letu personál rozdal filipínské SIM karty s volnými daty. Než jsem vše nastavil a než přijel taxík, uběhla dobrá hodina a tak jsme se dostali na hotel až před půlnocí. Musím říct, doprava je v Manile šílená i takto pozdě večer a provoz je jedna velká džungle s vládnoucím chaosem. Po rychlé sprše jsme stihli zajít se podívat na "vyhlášenou" ulici Burgos. To je taky dobrá divočina. Kdo má rád asijské ladyboys, příjde si tady na své.


MNL-LHR
Philippine Airlines A350-900 RP-C3503 (brand new)
PR720
13.01.2019 13:30-19:25 (LF 70%)
3K

Ráno po snídani jsme vyrazili do té lepší části města v okolí Greenbelt Parku. Kdo se do něj chce dostat, musí projít přes security checkpoint - safety first. Tři hodiny do plánovaného odletu jsme opět využili aplikaci Snap a za půl hodiny nás mladík vysadil před PAL terminálem. Pokud odlétáte z MNL, je dobré si nechat více času, čekají vás totiž hned 3 security kontroly. K první vás pustí jedině pokud odlétáte a je hned u vstupu do haly. My měli palubenky už vystavené ze včerejška z Hong Kongu a tak nás bez problému pustili. Po druhé, té řekněme standardní security, jsme zamířili do Mabuhay lounge. Tentokrát jsem vyzkoušel čerstvě připravené nudle s krevetami a byl jsem velmi spokojen. Padnul i nějaký ten Black Label pro zlepšení nálady a zažívání. Jakmile se na tabuli rozsvítil boarding u našeho letu, přesunuli jsme se na gate, kde nás čekala třetí security kontrola.

DSC_0812.jpg
DSC_0812.jpg (524.06 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0818.jpg
DSC_0818.jpg (427.35 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0820.jpg
DSC_0820.jpg (228.34 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0822.jpg
DSC_0822.jpg (402.44 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0823.jpg
DSC_0823.jpg (415.23 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC_0824.jpg
DSC_0824.jpg (405.01 KiB) Zobrazeno 5296 x


Odlet byl o něco opožděn, už si přesně nepamatuju důvod. Servis byl lepší na segmentu LHR-MNL, kde se o nás slečna vcelku dobře starala. Tady to bylo o něco horší, člověk se musel dost připomínat. Jídlo bych hodnotil nápodobně, povedenější bylo na cestě z Londýna. C kabina byla zaplněna tentokrát tak ze dvou třetin a většinu času byla potemnělá, ikdyž se jednalo o čistě denní let. Několik pax zvolilo spánek, já se ale v rámci aklimatizace na evropský čas snažil pokud možno neusnout, což se mi nakonec povedlo při sledování několika filmů (celkem jsme v letadle strávili okolo 14 hodin).

DSC_0825.jpg
DSC_0825.jpg (744.65 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01717.jpg
DSC01717.jpg (358.38 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01724.jpg
DSC01724.jpg (133.22 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01718.jpg
DSC01718.jpg (185.35 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01719.jpg
DSC01719.jpg (348.27 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01720.jpg
DSC01720.jpg (181.18 KiB) Zobrazeno 5296 x


Po vystoupání do letové hladiny jsem se chvíli bavil sledováním opravy záchodových dveří v podání vedoucího kabiny a jednoho z jeho podřízených. Pánové moc zruční nebyli, co si budeme povídat, trochu to připomínalo scénku ze seriálu Pat a Mat. Na druhou stranu, v novém letadle od Airbusu bych takovou závadu úplně neočekával.

DSC01728.jpg
DSC01728.jpg (448.74 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01729.jpg
DSC01729.jpg (470.81 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01730.jpg
DSC01730.jpg (409.42 KiB) Zobrazeno 5296 x

oprava dveri
oprava dveri
DSC01731.jpg (166.99 KiB) Zobrazeno 5296 x


Let byl jinak poměrně klidný, někteří cestující spali, někteří sledovali filmy. Jak už jsem předeslal, se servisem jsem moc spokojen nebyl, ale ve finále jsem dostal vše, o co jsem si řekl.

DSC01734.jpg
DSC01734.jpg (198.01 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01735.jpg
DSC01735.jpg (185.69 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01736.jpg
DSC01736.jpg (164.22 KiB) Zobrazeno 5296 x

DSC01738.jpg
DSC01738.jpg (202.92 KiB) Zobrazeno 5296 x


Před přistáním nám crew nabídla priority karty na imigrační, které jsme ale nakonec nevyužili, protože na EU biometrické pasy žádná fronta nebyla. Výstup proběhl chobotem, následně jsme se opět prošli solidní štreku k vlaku, kde jsme nasedli do spoje směřujícího na terminál 4. Jízda mezi terminály je zdarma a vcelku rychlá. Náš Premier Inn má propojení tunelem s budovou terminálu, což se velmi hodí při nepřízni počasí. Check-in je bleskový, sprcha, ještě jedna pinta Guinesse v hotelovém baru, ať se dobře usíná a zanedlouho už zaleháme k vcelku dlouhému spánku.


STN-BRQ
Ryanair B737-800 EI-ENP (8 let)
FR8403
14.01.2019 13:40-16:45 (LF 99%)
3A

Ráno vstáváme až okolo osmé. Po ranní hygieně míříme zpět na letiště s tím, že snídani si dáme ve městě. Máme trochu problém najít správné nástupiště. Nejprve jsme chybně zamířili na vlak a museli se pak vracet, chceme totiž využít metro.

Pár týdnů před výletem jsem rezervoval na desátou dopolední návštěvu v úvodu zmiňované Sky Garden, která se nachází nedaleko stanice Monument. Bude to moje první zkušenost, v minulosti se mi to z různých důvodů vždy vyhýbalo. Stíháme to tak tak. Po security checku chvíli čekáme na výtah a nahoře strávíme tak půl hodinu. Výhled je z terasy výborný, navíc nám vcelku přeje počasí.

Sky Garden
Sky Garden
DSC_0830.jpg (345.08 KiB) Zobrazeno 5296 x


Teď už zbývá jen najít místo s dobrou snídaní, což se nám daří, když jdeme směrem k Liverpool St Station. Oba dva si dáváme ucházející burger s hranolkami v Breakfast&Burgers. V tomto podniku při čekání na jídlo provádíme online check-in a systém nám přiděluje sedadla v přední části letadla.

Po příchodu na nádraží nasedáme do vlaku směr Stansted Airport. Jízda trvá klasickou 3/4 hodinu. Letiště samotné asi nemusím moc popisovat, každý jistě zná. Let taktéž ničím nevyniká a je to prostě a jednoduše klasický přískok s low-costem. V Brně nás na konec výletu přivítala po přistání pořádná sněhová vánice.

DSC_0834.jpg
DSC_0834.jpg (478.95 KiB) Zobrazeno 5296 x


Doufám, že se pokud jste se dostali až sem, tak jste se nenudili a dalo se to číst. Přeji hezký den.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od beardie »

diky za TR, Filipinci mali vtedy nejaku akciu na business class do HKG?

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Roiman4 »

Krásné počtení a jakou měl táta radost vůbec ? :D

Dvě věci: První je, líbila se mi ta mapka hned na začátku a tam Zlín :D to potěšilo
Druhá, když mi piloti občas vypráví, co všechno PAX dělají v tom letadle a jak se chovají i na záchodě, tak ty dveře jsou jen maličkost.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od alesesl »

Milane, vyborny TR a diky za nej. Kdyz jsem o nem slysel z tveho vypraveni, fotky to hezky doplnily.

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od jonapet »

Skvělý TR, díky za něj. Člověka jen zamrzí, že to nestihl koupit. Stejně, jako mi nedávno mezi prsty utekl Finnair z BLQ do Číny.

Hard produkt a catering Filipínců vypadá výborně, ale ta nabízená vína jsou vyloženě "spodní regál" [-X

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

MarcosFT píše:Pěkné, moc pěkné. Na VP se dá i busem, odjíždí od ferry z HK Islandu a nebo pěšky (a ještě projdeš eskalátory) - nejdelší soustava na světě, ale to jen v případě dobrého počasí a pokud není moc dusno, jinak je to na chcípnutí. Změna typu na widebody je vždy vítána. :)

Díky.
Já chtěl na VP jednoznačně zkusit funikular, pro mě must-have věc :)

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

beardie píše:diky za TR, Filipinci mali vtedy nejaku akciu na business class do HKG?

Pokud si dobře pamatuju, tak to šlo koupit pouze přes specific OTA (lastminute group) a byl to "flash sale", do jaké míry úmyslný se asi nikdy nedozvíme. Cena byla každopádně hodně nízká..

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

Roiman4 píše:Krásné počtení a jakou měl táta radost vůbec ? :D

Dvě věci: První je, líbila se mi ta mapka hned na začátku a tam Zlín :D to potěšilo
Druhá, když mi piloti občas vypráví, co všechno PAX dělají v tom letadle a jak se chovají i na záchodě, tak ty dveře jsou jen maličkost.


Díky. Radost měl velkou, říkal, že by si klidně zaletěl znova :)

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

alesesl píše:Milane, vyborny TR a diky za nej. Kdyz jsem o nem slysel z tveho vypraveni, fotky to hezky doplnily.

Díky Aleši.

Mailand
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Filipínskou novotou stylově do Hong Kongu

Příspěvek od Mailand »

jonapet píše:Skvělý TR, díky za něj. Člověka jen zamrzí, že to nestihl koupit. Stejně, jako mi nedávno mezi prsty utekl Finnair z BLQ do Číny.

Hard produkt a catering Filipínců vypadá výborně, ale ta nabízená vína jsou vyloženě "spodní regál" [-X

Díky.
Po tom Finnairu jsem se taky díval, kdybych na to měl tehdá víc času, tak to asi vezmu, klidně zase do HKG a přidal bych nějaký skok třeba na Taiwan nebo Macau. Škoda no.


Odpovědět