Corvo, Azory na zaver roku!!! Drama nejen na ceste zpatky, ale i na ceste tam
Napsal: 03. 01. 2020, 00:27
Predem se omlouvam na preklepy a mozne chyby. Psal jsem to rychle na koleni
Zdravim Vas vsechny opet po dlouhe dobe a taky bych Vam chtel poprat vsechno nejlepsi do noveho roku 2020 a co nejvic statnych letu. Behem roku jsem podnikl nekolik zajimavych cest, ale z duvodu pracovniho vytizeni, rodiny, deti a zabydlovani se v novem dome kousek od Prahy mi nezbyva moc casu na psani TR. Ze vsech tech cest, ktere jsem podnikl v roce 2019, bych rad napsal TR z te pred posledni, ktera byla nejvice dramaticka, co se tyce zacatku, tak i navratu domu.
Od 29.9. jsem pracovne ve Skotsku, pobliz EDI, ale kazdych 14 dnu letam domu. Cast letenek na tento vylet byla zakoupena v dobe, kdy jsem vubec netusil, ze budu muset pracovne do Skotska.
Ucastnici vyletu jsem ja a obvykla parta, Vlado, Michael a Milan. Prvni 3 cestujeme spolu do Lisabonu, jen Milan letel zvlast naprimo z VIE, jelikoz si chtel zaskocit na fotbal v LIS.
Zacatek cesty je neobvykle z DRS, nebot jsme koupili akcni tariff od Latamu v C s LH+LA za nejakych 190 USD s 4 segmenty. DRS-FRA-LUX-FRA-MAD na ctvrtek 28.11. Pote jsme vymysleli kam by jsme se mohli podivat z MAD. Nejdrive jsme meli zalusk na Maroko a Zapadni Saharu, ale porad se nam to nejak nedarilo dobre nakombinovat. Pote jsem si vzpomel, ze bychom mohl udelat druhy pokus na Azory na ostrov Flores, kde jsem pred 2 lety nedoleteli z duvodu spatneho pocasi a skoncili na jinem ostrove. Nakonec namisto Florese padla volba na ostrov Corvo, ktery je dalsich 17 km od ostrova Flores. Hlavnim lakadlem byl fakt, ze cena letenky z LIS na patek 29.11 na trase LIS-HOR-FLW-CVU vysla na nejakych 22 eur, ne-li o par eur min. Jelikoz jsme se chteli kazdy dostat domu do nedele, nezbyvalo nam, nez byt na ostrove Corvo jednu noc a v sobotu rano jet trajektem na Flores a odtud chytit jediny let toho dne (30.11.) z Flores pres Hortu do PDL. Tyto dva segment jsme ziskali jako letenku zdarma v ramci program Inter-Island connecting flights. V PDL jsme pak prestoupili na lete TAPu do OPO.
V OPO se nase cesty rozdelily. Misa nocoval v OPO a 1.12. letel s SN pres BRU do PRG. Milan pokracoval vecerni Air Europa do MAD, kde nocoval a 1.12. s FR na FUE, aby se pridal ke sve rodine na dovolenou. Ja s Vladem jsme leteli s LX do GVA, kde jsme nocovali a rano s LX do PRG. Vlado pote pokracoval vlakem do Puchova.
Ja jsem priletel 27.11. do PRG z EDI pres CDG s AF, abych ihned po navratu z vyletu v nedeli 1.12. letel vecernim OK+KL pres AMS do EDI. Jelikoz to bylo vse naplanovane hodne na tesno, nebylo moc prostoru resit pripadne zpozdeni, nebo zrusene lety a jen doufat, ze vsechno klapne tak jak ma.
Muj let do PRG probehl nacas a podle planu. V 1945 jsem byl v PRG. Vzal jsem taxika do prace, kde jsem mel zaparkovane auto v garazi, abych si prebalil veci a prichystal se na dalsi cestu, ktera mela zacit v jednu hodinu po pulnoci na hlavnim nadrazi cestou busem do DRS. Vlado v tu dobu jeste sedel ve vlaku z Puchova do Prahy a mel dorazit 20 min po 22 hod. Sraz jsme si dali v 00:30 na Hlavnim nadrazi pred Fantovou kavarnou. Vladuv vlak dorazil na cas, a tak jsme jeste zasli na par piv pred cestou. V pul jedne jsme se sesli s Misou na hlavaku a cekali na prijezd Flixbusu. Chvilku po pul nam prisla sms, ze bus bude mit 120 min zpozdeni na prijezdu do PRG. To nebyla zrovna dobra zprava, jelikoz jsme meli odlet v 6 rano z Drazdan. Tedy Ja & Misa v 630 do FRA a Vlado v 6 hod do pres MUC do FRA. Jelikoz Vlado kupoval letenky par tydnu po nas, tak uz nesla koupit ta sama kombinace jak u nas dvou, proto mu tam pribyl jeden segment pres MUC.
Dalsi bus do DRS mel odjezd ve 230 s prijezdem nekdy okolo 4:30 rano. Ikdyz asi porad dost casu se dostat na letiste, ale riskovat, ze I tento bus muze mit sekeru jsme nechteli. Proto se Misa rozhodl, ze vezme auto a pojedeme jeho autem do DRS a jak se vrati do PRG, tak si pro nej sjede. Ne uplne idealni situace, ale porad lepsi, nez zmeskat zacatek cesty. Po ceste k Misovi, ktery bydli kousek od hlavaku na Vinohradech nas napadlo, kolik by stalo taxi. Preci jenom cesta autem, parkovani a pak znovu cesta pro auto a cesta zpatky je opruz. Obvolali jsme par taxi spolecnosti a ve finale se rozhodli vzit nabidku nejlevnejsitaxi nebo jak se to jmenuje za 3400 kc. Na letiste v DRS jsme ve finale dorazili jeste o neco driv, nez kdyby jsme jeli puvodnim busem z PRG a MHD v DRS. Nakonec to dobre dopadlo a pri cena cca 1150 kc na osobu to nebyla takova extra palka.
Na letisti jeste nebyla ani noha, ale rekli jsme si, ze jak otevrou salonek, tak si dame panaka skotske, jako pripitek na zacatek cesty a nato, ze uz se snad nic neposere.
LH207 - 28.11.2019 DRS-FRA LUFTHANSA Airbus 319 D-AILX
Po priletu jsme si to zamirili do salonku a taky pockali na Vlada ktery mel priletet z MUC
LH392 - 28. 11.2019 FRA-LUX LUFTHANSA Canadair Regional Jet 900 D-ACKL
V LUX jsme meli cca 4 hod, ktere jsem vyuzil jako homeoffice k praci a dohaneni restu.
LH395 - 28. 11.2019 LUX-FRA LUFTHANSA Canadair Regional Jet 900 D-ACNN
Odpoledni cas ve FRA jsme odpocivali a popijeli v salonku Air Canady.
28. 11. 2019 FRA-MAD LATAM Boeing 787-900 CC-BGG
V Madridu jsme meli rezervovany hotel kousek od letiste, kam jezdi hotelovy shuttle
UX1159 - 29. 11. 2019 MAD-LIS AIR EUROPA Embraer 195 EC-LLR
Po kratkem spanku opet velmi brzy na letisti. Rychla snidane probehla ve Skyteam salonku Air Europa
pokracovani nize....
Zdravim Vas vsechny opet po dlouhe dobe a taky bych Vam chtel poprat vsechno nejlepsi do noveho roku 2020 a co nejvic statnych letu. Behem roku jsem podnikl nekolik zajimavych cest, ale z duvodu pracovniho vytizeni, rodiny, deti a zabydlovani se v novem dome kousek od Prahy mi nezbyva moc casu na psani TR. Ze vsech tech cest, ktere jsem podnikl v roce 2019, bych rad napsal TR z te pred posledni, ktera byla nejvice dramaticka, co se tyce zacatku, tak i navratu domu.
Od 29.9. jsem pracovne ve Skotsku, pobliz EDI, ale kazdych 14 dnu letam domu. Cast letenek na tento vylet byla zakoupena v dobe, kdy jsem vubec netusil, ze budu muset pracovne do Skotska.
Ucastnici vyletu jsem ja a obvykla parta, Vlado, Michael a Milan. Prvni 3 cestujeme spolu do Lisabonu, jen Milan letel zvlast naprimo z VIE, jelikoz si chtel zaskocit na fotbal v LIS.
Zacatek cesty je neobvykle z DRS, nebot jsme koupili akcni tariff od Latamu v C s LH+LA za nejakych 190 USD s 4 segmenty. DRS-FRA-LUX-FRA-MAD na ctvrtek 28.11. Pote jsme vymysleli kam by jsme se mohli podivat z MAD. Nejdrive jsme meli zalusk na Maroko a Zapadni Saharu, ale porad se nam to nejak nedarilo dobre nakombinovat. Pote jsem si vzpomel, ze bychom mohl udelat druhy pokus na Azory na ostrov Flores, kde jsem pred 2 lety nedoleteli z duvodu spatneho pocasi a skoncili na jinem ostrove. Nakonec namisto Florese padla volba na ostrov Corvo, ktery je dalsich 17 km od ostrova Flores. Hlavnim lakadlem byl fakt, ze cena letenky z LIS na patek 29.11 na trase LIS-HOR-FLW-CVU vysla na nejakych 22 eur, ne-li o par eur min. Jelikoz jsme se chteli kazdy dostat domu do nedele, nezbyvalo nam, nez byt na ostrove Corvo jednu noc a v sobotu rano jet trajektem na Flores a odtud chytit jediny let toho dne (30.11.) z Flores pres Hortu do PDL. Tyto dva segment jsme ziskali jako letenku zdarma v ramci program Inter-Island connecting flights. V PDL jsme pak prestoupili na lete TAPu do OPO.
V OPO se nase cesty rozdelily. Misa nocoval v OPO a 1.12. letel s SN pres BRU do PRG. Milan pokracoval vecerni Air Europa do MAD, kde nocoval a 1.12. s FR na FUE, aby se pridal ke sve rodine na dovolenou. Ja s Vladem jsme leteli s LX do GVA, kde jsme nocovali a rano s LX do PRG. Vlado pote pokracoval vlakem do Puchova.
Ja jsem priletel 27.11. do PRG z EDI pres CDG s AF, abych ihned po navratu z vyletu v nedeli 1.12. letel vecernim OK+KL pres AMS do EDI. Jelikoz to bylo vse naplanovane hodne na tesno, nebylo moc prostoru resit pripadne zpozdeni, nebo zrusene lety a jen doufat, ze vsechno klapne tak jak ma.
Muj let do PRG probehl nacas a podle planu. V 1945 jsem byl v PRG. Vzal jsem taxika do prace, kde jsem mel zaparkovane auto v garazi, abych si prebalil veci a prichystal se na dalsi cestu, ktera mela zacit v jednu hodinu po pulnoci na hlavnim nadrazi cestou busem do DRS. Vlado v tu dobu jeste sedel ve vlaku z Puchova do Prahy a mel dorazit 20 min po 22 hod. Sraz jsme si dali v 00:30 na Hlavnim nadrazi pred Fantovou kavarnou. Vladuv vlak dorazil na cas, a tak jsme jeste zasli na par piv pred cestou. V pul jedne jsme se sesli s Misou na hlavaku a cekali na prijezd Flixbusu. Chvilku po pul nam prisla sms, ze bus bude mit 120 min zpozdeni na prijezdu do PRG. To nebyla zrovna dobra zprava, jelikoz jsme meli odlet v 6 rano z Drazdan. Tedy Ja & Misa v 630 do FRA a Vlado v 6 hod do pres MUC do FRA. Jelikoz Vlado kupoval letenky par tydnu po nas, tak uz nesla koupit ta sama kombinace jak u nas dvou, proto mu tam pribyl jeden segment pres MUC.
Dalsi bus do DRS mel odjezd ve 230 s prijezdem nekdy okolo 4:30 rano. Ikdyz asi porad dost casu se dostat na letiste, ale riskovat, ze I tento bus muze mit sekeru jsme nechteli. Proto se Misa rozhodl, ze vezme auto a pojedeme jeho autem do DRS a jak se vrati do PRG, tak si pro nej sjede. Ne uplne idealni situace, ale porad lepsi, nez zmeskat zacatek cesty. Po ceste k Misovi, ktery bydli kousek od hlavaku na Vinohradech nas napadlo, kolik by stalo taxi. Preci jenom cesta autem, parkovani a pak znovu cesta pro auto a cesta zpatky je opruz. Obvolali jsme par taxi spolecnosti a ve finale se rozhodli vzit nabidku nejlevnejsitaxi nebo jak se to jmenuje za 3400 kc. Na letiste v DRS jsme ve finale dorazili jeste o neco driv, nez kdyby jsme jeli puvodnim busem z PRG a MHD v DRS. Nakonec to dobre dopadlo a pri cena cca 1150 kc na osobu to nebyla takova extra palka.
Na letisti jeste nebyla ani noha, ale rekli jsme si, ze jak otevrou salonek, tak si dame panaka skotske, jako pripitek na zacatek cesty a nato, ze uz se snad nic neposere.
LH207 - 28.11.2019 DRS-FRA LUFTHANSA Airbus 319 D-AILX
Po priletu jsme si to zamirili do salonku a taky pockali na Vlada ktery mel priletet z MUC
LH392 - 28. 11.2019 FRA-LUX LUFTHANSA Canadair Regional Jet 900 D-ACKL
V LUX jsme meli cca 4 hod, ktere jsem vyuzil jako homeoffice k praci a dohaneni restu.
LH395 - 28. 11.2019 LUX-FRA LUFTHANSA Canadair Regional Jet 900 D-ACNN
Odpoledni cas ve FRA jsme odpocivali a popijeli v salonku Air Canady.
28. 11. 2019 FRA-MAD LATAM Boeing 787-900 CC-BGG
V Madridu jsme meli rezervovany hotel kousek od letiste, kam jezdi hotelovy shuttle
UX1159 - 29. 11. 2019 MAD-LIS AIR EUROPA Embraer 195 EC-LLR
Po kratkem spanku opet velmi brzy na letisti. Rychla snidane probehla ve Skyteam salonku Air Europa
pokracovani nize....