Nikdy jsem se apriori nehnal za leteckým statusem, ale zároveň jsem několik měsíců na FlyerTalku pokukoval po tarifu Sri Lankan airlines z Dubaje do Jakarty v Business class. Tarif sestávající ze 4 segmentů se dá prakticky kdykoliv pořídit za nějakých 21 tis. Kč. Párkrát za rok během pravidelných výprodejů cena poklesne někam na hranici 16-17 tis. Řekněte sami, že za 4 segmenty po 3.300 km (2000 mil) je to cena více než lidová.
Jedna zpáteční otočka zároveň přinese hezkých 560 Tier Points do Executive club od British Airways. Za 600 Tier Points (a 4 segmenty s British Airways) získá člověk stříbrnou kartu, jejímž nejzajímavějším benefitem je určitě vstup do One World salonků i s economy letenkou s OW dopravcem.
Já si nakonec tarif koupil během letní akce Sri Lankan jako základ pro lednovou dovolenou. Na Srí Lance jsem si vložil mezi 3. a 4. segment týdenní stop-over a i s poplatkem za něj letenka nakonec vyšla na krásných 17,5 tis. Kč.
A co vás čeká během samotných letů?
Salonky
DXB – Ahlan Business Class Lounge na T1
Velmi solidní salonek s à la carte nabídkou (vyzkoušel jsem perfektní kuřecí Tikka Masalu) i příjemnou bufetovou nabídkou. Nabídka vína průměrná s jedním šumivým italským a tichými víny v supermarketové kvalitě. Z whisky potěšil Glenfiddich Select Cask.
CMB – Serendib Lounge
Vlajkový salonek Sri Lankan airlines. Slabší nabídka jídla, stejný výběr vín a alkoholu jako v letadle (Champagne, tichá vína z nového světa, Chivas Regal 18…). Výhled na plochu. K dispozici sprchy.
CGK – Plaza Premium Lounge
Relativně nový salonek na letišti v Jakartě. Spousta míst k sezení, omezená nabídka jídel na objenávku. Relativně skromný bufet. Z alkoholu pouze pivo a víno od Luis Felipe Edwards (supermarketová úroveň).
Hard Product
Na trase se můžete potkat v zásadě se třemi typy interiéru. Na trase na blízký východ buď s A330-200 nebo A330-300, přičemž verze 300 má nejnovější a zdaleka nejlepší interiér s přístupem do uličky ze všech sedadel. Plně sklopné sedačky jsou i v A330-200, ale konfigurace je 2-2-2 (podobný interiér má například LATAM).
Stojí za to si vybrat dny, kdy lety do Dubaje operuje -300, ale změny typu nejsou stejně nikdy vyloučeny. Můj původní itinerář zahrnoval na segmentu DXB - CMB jednou -200 a jednou -300, ale nakonec jsem letěl v obou případech -200. I tak jsem si ale let plně užil. Na 4 hodiny jsou sedadla více než pohodlná. Výběr filmů je pestrý a dostatečný, zásuvky a USB sloty jsou k dispozici. Sluchátka byla pohodlná a funkční.
zdroj: OneMileatTime.com
Na segmentu CMB – CGK se objevuje vždy úzkotrupá A321 (nebo nějaká z příbuzných variant). Sedačky v business class jsou sice pohodlné, ale jen polohovatelné. Pár hodin spánku jsem na nich však také bez problému strávil.
zdroj: OneMileatTime.com
Rád bych vyzdvihl velmi pohodlné polštáře, které Sri Lankan nabízí a rovněž individuální výdechy klimatizace nad každým sedadlem (které se z nějakého důvodu stávají v letadlech ohroženým druhem). Amenity kit je od značky Aigner, ale jeho náplň je dost základní.
Catering
Zde hned na úvod říkám, že budu mluvit v superlativech. Z hlediska výběru, kvality, množství i prezentace byla všechna jídla rozhodně zážitkem. Postupně jsem měl možnost vyzkoušet ostré kořeněné curry s rybou, šťavnaté hovězí i nadýchané biryani. Nejprve se podává aperitiv s kešu oříšky a následně se hlavní chod servíruje najednou na tácu.
Víno
Zvláštní kategorii bych rád věnoval vínu. Každý let je už na zemi odstartován šampaňským. Z tichých vín jsou na výběr dvě bílá a dvě červená z nového světa. Cenově se lahve pohybují kolem 15-20 USD a ten kdo měl na starosti jejich výběr, při své práci určitě přemýšlel.
Posádka
Pochvalu si zaslouží bezpochyby i všechny 4 posádky, které jsem po cestě potkal. Ať už byla kabina plně obsazená, nebo jsme byli pouze 4, stewardi neustále procházeli kabinou a zajímali se, zda-li si člověk cokoliv nepřeje. Úsměv byl automatický a nenucený.
Shrnutí
Především díky plnému nasazení posádky, výbornému jídlu a kvalitnímu vínu hodnotím celkový zážitek se Sri Lankan Airlines jako vynikající. Neváhal bych si při příští akci koupit stejný itinerář znovu...
Jedním itinerářem (skoro) za OW Sapphire na Jávu a Sri Lanku
Re: Jedním itinerářem (skoro) za OW Sapphire na Jávu a Sri Lanku
diky za TR, chvilu som o podobnom itinerari uvazoval, mozno buduci rok