Návrat z Kypru v době coronavirové

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod pettte » 22. 03. 2020, 17:01

Tak asi to není klasický tripreport, ale reálně popisuje akceschopnost, dnes asi všech vlád světa...

V sobotu těsně před půlnocí jsme se měl vracet do katowic z Paphosu (zcela bezpečná země bez toho šílenství u nás). plánovaný přílet do KTW 23:45, ok, to se dá zvládnout, protože 15.3. v 0:00hod poláci zakázali:
1. přistání všech letadel vyjma charterových letů, Ryanair je linkový.
2. zákaz vstupu cizinců
3. a bez ohledu an národnost a místo odkud přiletěli, 14ti denní karanténu úplně všem
A otázkou bylo, jestli budou používat rozum nebo to budou striktní úředníci. ANO, všichni kdo hlasovali, že striktní a nemyslící úředníci mají pravdu.
Z flightstats jsem zjistil, že letadlo, které pro nás mělo přiletět z KTW má ohlášených 45min zpoždění, a že je stále na zemi v KTW. To už je průser, protože 23:45 + 45min = 0:30. GAME OVER.
Naštěstí si to asi v Ryanairu někdo uvědomil co jim hrozí, a najednou se letadlo dostalo do vzduchu jen s 15min zpožděním s tím, že do cíle běžně přilétá o 30 min dříve.
Výsledek bylo, že jsme z PFO odlétali o cca 6 min později. Nálada pasažérů byla v pohodě, vyjma jedné těžce streslé letušky, která vypadala, že hledá padák, a chce nás opustit nouzovým východem.
Následovalo rozdávání A4 letáku k vyplnění, ok beru to. Drobnou kaňkou bylo, že se polská a anglická verze obsahově lehce lišily....
Přistání v KTW 23:40. Takže GREAT! Chyba lávky. Letadlo stále zavřené, venku sanitka , policajti. Kdo někdy koukal na katastrofický film USA o nějakém viru a letadle, tak přesně ví, teda skoro přesně, co setam dělo.
Pokračování:
Bohužel zde nejde přidat fotka (nemám ji nikde na webu). Přední i zadní východ obsadili mužíčkové v oranžových oblečcích styl EBOLA a jali se měřit teplotu všech vystupujících. Drobnou kaňkou na provedení byl fakt, že vedle něj, čelem k cestujícím stál "rampák", samozřejmě bez obleku a bez roušky, přímo čelem k cestujícím max 50cm když to šlo dobře, a vybíral ty vyplněné dotazníky. Asi to nebyl důležitý člověk a byl určen k obětování....

K pasovému odbavení jsem se dostal jako druhý v řadě, protože ovečky šly poslušně k jediné frontě EU , já k prázdné all passports (byly tam jen dvě přepážky).
V kolik, že jsme tam doralili, ano, první přesně v 0:00. Ve vedlejší frontě odbavolali Polku v cca 0:00:30 (půl minuty po půlnoci( dali ji papír, že je v karanténě, kdyby se na palubu povolovala kladiva, tak ta ženská vymlátila to okno a vytáhla tu úřednici "na férovku". "můj" policajt- celník suše prohlásil: je po půlnoci, bere se to podle času pasové kontroly.....
Mně leták o karanténě nedal, asi zapomněl, za mnou stojící češi již karanténu měli..... Je to stejně šumák, protože polská vláda nemá na území ČR žádnou pravomoc a podle českých nařízení, jsem se vracel z bezpečné země.
Nezmiňuju ty chudáky, kterým Ryan zrušil let do BTS a kdyby si sami nehledali a nezaplatili další letenku, tak tam skončí úplně, protože přebookování prý nikomu z nich nešlo. Byli tam i takoví, co jim na slovensku zůstalo auto na placeném parkovišti, jen 5EUR/den. Na totaz co s tím: to je váš problém!
Dovolat se na linky MZ nešlo nikomu, mně se asi jedinému podařilo dovolat na tísňovou linku české ambasády ve Varšavě. Skvělá paní mi prozradila, že před chvílí (cca 6 hod před platnosti nařízení) se ji podařilo dovolat na Straź granićnou do Katowic. Na dotak co se stane v čase 0:00 bylo prý chvíli ticho, pak porada zúčastněných, a pak sdělení, že to nikdo neví. Ať žijí vlády všech zemí EU!


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3924
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod HighFlyer » 22. 03. 2020, 17:35

Zajimavy trip report, diky za nej! Skoda jen te zbytecne aniti-EU agitace. Chaos pri prechodu hranic a narizovani karanteny byl nejakou dobu po celem svete. Mel bys agitoval proti zmatenosti a nepripravenosti vlad celosvetove.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod pettte » 22. 03. 2020, 18:03

HighFlyer píše:Zajimavy trip report, diky za nej! Skoda jen te zbytecne aniti-EU agitace. Chaos pri prechodu hranic a narizovani karanteny byl nejakou dobu po celem svete. Mel bys agitoval proti zmatenosti a nepripravenosti vlad celosvetove.


Já to kopíroval co jsem napsal už jinde. Tady to hled na začátku uvádím větou "všechny vlády světa".

A to EU tam původně bylo jen jako ta hlavní část Evropy, která mne zajímá a kde se nejvíce pohybuji. Jinak subjektivně. Význam EU se měl projevit právě v té koordinaci kroků, příkazů, zákazů, objednávání pomůcek a podobně.

Bohužel si myslím, že uzavření Polska pro cizí občany bylo následkem nekoordinovaného uzavření nejprve SR, pak ČR a Poláci se zřejmě lekli, a udělali totéž.
Průser je, že to udělali často v řádu hodin, aniž by před tím přemýšleli a měli plán, jak se občané ČR dostanou domů. A že to věděli, je důkazem SMSka , která mi mi přišla z min. dopravy ČR, takže věděli kolik českých SIM karet je mimo ČR, a v textu byla položena řečnická otázka: Chystáte se domů? Nemusíte se bát, domů se dostanete. Čtete mdcr.cz.

Tak jsem tam vlezl, a 14.3. tak byla jako poslední aktualita z 12.3.......

Ale abych nenadával jem na naši vládu. Poláci vymysleli, že od toho 15.3.2020 0:00hod, nesmí na žádném PL letišti přistát žádný linkový spoj! Pouze chartery. Takže chudáci lidi, co měli zaplacenou letenku domů, a mohli být už dávno doma, tak museli zůstat v původním místě, platit všechny náklady a pak zaplatit další letenku domů, kterou již organizoval polský stát, jako charter, kdy cena sice byla garantovaná podle oblastí, ale byla to běžná cena v řádu cca 4-5.000CZK po Evropě.

Kdyby Ryanair nějakým neověřitelným způsobem nestáhnul zpoždění na odletu(odhaduji, že vyslali jiné letadlo z KTW kde mají bázi) tak bychom taky nemuseli dostat povolení pro přistání po půlnoci, protože jsme nebyli charter, a mohli jsme si zažít situaci běžnou v 70tých létech, když teroristi unesli letadlo, a žádná země je nechtěla příjmout.
Snad ten polský kapitán byl dostatečně chytrý, a natankoval na Kypru jen minimum paliva pro let zpět + potřebnou rezervu (opravdu tam tankovali a při výstupu a nástupu do letadla při tankování tam ani nebyli hasiči..., aby nás někde museli nechat přistát v nouzi. Což by klidně mohlo vygradovat tím, že by nás jen natankovali, a poslali zpět do vzduchu....

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 625
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod MarcosFT » 22. 03. 2020, 19:01

Díky za report...já se pokusím něco přidat, jelikož i já jsem v březnu cestoval...

1. 3. po 4 nocích v New Yorku jedeme na JFK, přítelkyni odvážím na T4, tisknu jí palubku na JFK-IAD-AMS-VIE a jedu na T1. Otázka na check in JAL zda-li jsem byl v pevninské Číně za posledních 14 dní...nebyl...agent má roušku, což ale není na asiatovi nic zvláštního. LH SEN lounge bez roušky veškerý stav
2. 3. přistávám na Hanedě, JL5 byl prázdný, v Fku jsme byli dva, v Céčku bylo 13 lidí, Y+ na prstech jedné ruky, do Y jsem nedošel. Letušky s rouškami, rozdávali i roušku k amenity kitu, což není uplně standard u asijských společností. Na Hanedě klid, nic zvláštního, klasická Asie, teploměry tu nejsou ničím výjmečným.
3. 3. Narita Getaway hotel vybaven v lobby dezinfekcí, recepční s rouškami, stejně tak jako řidič shuttle na letiště. Na check inu všichni s rouškou, běloši 50 na 50 s rouškou, asiati cca 70 ano 30 ne. JAL First class lounge s omezením, alkohol pouze na baru, což je nepraktické, jelikož je v přízemním patře, ale budiž. Hibiki fajn, Laurent Perieer téže. Let do Singapuru s dalšími 7 v C, Y+ zůstalo prázdné, v economy prázdno téže. Běloši roušky nemají, Asiati ano, letušky opět ano.
4. 3. Singapur pohoda, Qantas First Class lounge business as usual, stejně tak jako prázdný let do KL s Malajsijcem. Letušky bez roušek.
5. 3. - 8. 3. Kuala Lumpur, ubytován jsem byl v Aloftu na Sentralu, opatření minimální. Prošel jsem se po čínské čtvrti a jinak mezi lidi nechodil.
9. 3. - 10. 3. Manila. Let Malajsiců v Céčku naprosto plný (letenka týden dopředu kupovaná do Cé za pár kaček oproti xxx v Y. V Manile jen sprd za to že využívám diplomatickou lajnu. Grand Hyatt při vstupu měření teploty, ale recepční ani v Club roušky neměli.
10. 3. Odlet do Istanbulu, MNL prázdné letiště, staff prudil pouze tím, že chtěli ESTU. Dotaz na Čínu, ale ten byl zatím všude při každém odbavení a nikde nefungoval OLCI. Let do Istanbulu plný v economy, poloprázdný v Céčku. Měl jsem dvojku pro sebe, 4A má sice o jedno okno míň, ale fajn. Letušky bez roušek, pax tak fifty fifty.
11. 3. V Istanbulu naprosté ticho, asi před bouří. Roušky téměř nikdo, salonek omezený, vše je zaplastováno, žádné velké salátové mísy a ani grilované maso před váma už nedělají. Vše za fóliema. Let do Miami standard, mini cabin v Céčku prázdná, Eco tak pade procent obsazenost. Imigračním procházím jedna báseň, Cabajera se ptám, jestli jsou nějaký nový travel bans, říká že ne. Za 30 minut Trump oznamuje konec letů mezi US a EU. Ráno mám let do JFK s Deltou a pak večer na týden do Madridu s BA přes LHR. Do Států se mám vrátit za týden, což vím, že už teda nevýjde.
12. 3. Řeším s HKG BA line refund, ale tam Nic nevi, tak nakonec už nevím jaké číslo, ale dají mi kredit a aviosy zpět (použil jsem je na upgrade). Aviosy zatím nikde, uplatnění voucheru asi až zavolám a řeknu kam a kdy chci letět. No ale nemám letenku do Evropy, kurnik. Letím na JFK, na upgrade listu jsem sám, takže 2A, vedle mě nikdo, to jsem ještě neviděl. Mám pocit že den před se na Floridě objevil první případ, tak pár lidí má snad i brýle na lyže. Na JFK frčím na T1. Plán A) Přebookovat TK z 21. 3. na HNED a letět do Istanbulu B) Koupit levnýho Rusa domů C) koupit Award s AF domů za 53k v C, což není úplná hrůza, ale radši bych toho Rusa, který je dle EF prázdný, takže ghetto J v Y. Na Turkish fronta jako prase skrz placení zavazadel, dostávám se na řadu a není problém, stačí jen doplatit fare difference..ugh 4k USD....si děláte kozandu...zkouším všechny argumenty, polední Rus mi odletěl, respektive už nejde koupit letenka. 20 minut před odletem...no víte, můžeme vás dát do Y a pak Vám za 2k USD dát special ugprade promo....tak mě dejte do Y, pokud je volný aisle a special promo si strčte erdoganovi do ucha....otevírají let, mám 9C, což je asi nejhorší aisle v letadle, kdy mám nohy u dveří na hajzl, ale sedám do Bakelitu a letím do Istanbulu. Vše jsem prospal, kromě luxusního hovězího na večeři...věděl sem že TK v Y umí, ale toto bylo fakt top. Přistávám v Istanbulu, chci koupit ranní Prahu, v NYC to bylo ještě za 4k, což bych dal, ale let už není. Nemám uplně přehled o to jaká je situace na našich hranicích, tak jen koukám, jestli Jančura jezdí z Vídně...a on jede, tak kupuji Turka za dvojku, odlet za hodinu a čtvrt. Sprcha v lounge, poberu nějaký pivka, do tašky strčím lahev Jacka (podobná scéna jako v The Argo, kdy věděl, že je v prdeli) a jdu na odlet. Do Vídně to celé prospím.
13. 3. v 9 ráno jsem ve Vídni, automatická pasovka, hello schengen...trošku zděšen, ty vole děláte si p***l? Po flákání se v Asii jen tak šupky dupky domů? OK....info že od 12ti kdokoliv přijede do ČR z rizikové země, kam se počítá i Rakousko, šup do karantény...no tak na bus v 11:10 seru, jedu za 4,20€ na hauptbáhnhóf, do Brna si kupuju v Regio jetu céčko abych byl sám v kupé. Obsluha vlaku šílí, trošku nadšení že jsme u historické jízdy, kdy nejsme poslední vlak strčenej do karantény...wohou....obsluha bez roušek, bez rukavic...no prostě saláááám jako prase. Nějaké sms od vlada.cz ale v Břeclavi jsme před 11:30. Ve štatlu dohodnutý pick up, odjezd domů....od té doby jsem vylezl třikrát přes barák, spálil jsem se na balkóně a v karanténě jsem, ikdyž nemusím...opatření mi příjdou jako amaterismus, když jsem se v klidu bez otázek, měření a čehokoliv dostal domů...ale budiž.
14. 3. Kupuji Australii, po nákupu však eticket ukazuje Y, takže to ruším, nechávájí si 150 CAD jako refund fee, tak je posílám do zadele a řešíme to dále. Nakonec ze srandy kupuji i tu Havaj za 13k, tak uvidíme, jestli nás Prymula nechá na dva roky nebo ne
17. 3. Vyzvedávám za dveřmi druhý nákup, prý z Penny a plivala na to prodavčka bez roušky a rukavic, jestli prý i bodíky sbírám...tak říkám přítelkyni, která mě zásobuje, že jen air miles bejby....
20. 3. Dom Perignon 2008 padl, potom bohužel i vodka za 109,- nějaký Nicolaus z Mikuláše...
22. 3. Stále kocovina

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod pettte » 22. 03. 2020, 19:32

:thumbup:


Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod Roiman4 » 22. 03. 2020, 21:34

pettte píše:Snad ten polský kapitán byl dostatečně chytrý, a natankoval na Kypru jen minimum paliva pro let zpět + potřebnou rezervu (opravdu tam tankovali a při výstupu a nástupu do letadla při tankování tam ani nebyli hasiči..., aby nás někde museli nechat přistát v nouzi. Což by klidně mohlo vygradovat tím, že by nás jen natankovali, a poslali zpět do vzduchu....


Každé letiště to má jinak nastavené s tankováním a nastupováním zároveň. Některá letiště to mají úplně zakázané. PRG má, že stačí informovat hasiče (kamery), paliváře a na žádost paliváře někdo na sluchátka buď TCO/posádka . A pak některá letiště vyžadují přímo hasičskou posádku na místě.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1034
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Online

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod Marty-t » 22. 03. 2020, 22:00

Jakkoli je to hodně předčasné - podle mne tyto události mohou mít vliv na přehodnocení až se (za doufejme jen několik měsíců) situace uklidní, zda je opravdu OK Moravu opravdu letecky obsluhovat většinově jen z VIE a KTW. Cestující si možná pro první cesty z OSR/BRQ (až to bude možné) raději vyberou 3-3,5 hod vzdálené PRG - raději aby neměli v případě nečekaných událostí na ViE/KTW dodatečné problémy... Určitě by si ale za low-cost linku k moři přímo z OSR/BRQ oproti KTW/VIE/PRG rádi něco ochotněji připlatili víc než před dnešní epidemií... Já vím dnes řeší aerolinky otázku zda vůbec přežijí a já tuhle úvahu...

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod pettte » 22. 03. 2020, 22:17

Roiman4 píše:
pettte píše:Snad ten polský kapitán byl dostatečně chytrý, a natankoval na Kypru jen minimum paliva pro let zpět + potřebnou rezervu (opravdu tam tankovali a při výstupu a nástupu do letadla při tankování tam ani nebyli hasiči..., aby nás někde museli nechat přistát v nouzi. Což by klidně mohlo vygradovat tím, že by nás jen natankovali, a poslali zpět do vzduchu....


Každé letiště to má jinak nastavené s tankováním a nastupováním zároveň. Některá letiště to mají úplně zakázané. PRG má, že stačí informovat hasiče (kamery), paliváře a na žádost paliváře někdo na sluchátka buď TCO/posádka . A pak některá letiště vyžadují přímo hasičskou posádku na místě.


Měl jsem za to, že to je povinné, zazil jsem to svého času v Brně.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod pettte » 22. 03. 2020, 22:19

Marty-t píše:Jakkoli je to hodně předčasné - podle mne tyto události mohou mít vliv na přehodnocení až se (za doufejme jen několik měsíců) situace uklidní, zda je opravdu OK Moravu opravdu letecky obsluhovat většinově jen z VIE a KTW. Cestující si možná pro první cesty z OSR/BRQ (až to bude možné) raději vyberou 3-3,5 hod vzdálené PRG - raději aby neměli v případě nečekaných událostí na ViE/KTW dodatečné problémy... Určitě by si ale za low-cost linku k moři přímo z OSR/BRQ oproti KTW/VIE/PRG rádi něco ochotněji připlatili víc než před dnešní epidemií... Já vím dnes řeší aerolinky otázku zda vůbec přežijí a já tuhle úvahu...


Hele, tak zrovna u mně jsi vedle =)) . Já mám PRG 15min daleko, ale platit cenu Cyprus airways jsem fakt nechtěl, nemluvě o tom, že 8 dní parkování v KTW mne stálo předplaceně 230Kč.
Pravdou je, že jsem to spojil s návštěvou rodiny v OV.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 699
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod rpet » 23. 03. 2020, 08:19

HighFlyer píše:...Skoda jen te zbytecne aniti-EU agitace. Chaos pri prechodu hranic a narizovani karanteny byl nejakou dobu po celem svete. Mel bys agitoval proti zmatenosti a nepripravenosti vlad celosvetove.


Ten chaos panuje pořád a já souhlasím s pette - od EU bych očekával, že na jejich portálu bude stránka, kde budou aktuální informace o přejezdu hranic mezi jednotlivými státy EU - což neexistuje, musel jsem si to dohledávat sám na webech jednotlivých MZV, přičemž na některých to ani není.

Jde o to, že v UK je spousta Čechů a Slováků, kteří se nyní potřebují dostat neodkladně na území ČR nebo SR a mojí firmu oslovili, zda bych byl ochoten je do ČR (na SR) dopravit. Proto jsem musel přesně a aktuálně vědět, kudy a za jakých podmínek lze projet evropské země až na hranici ČR v režimu komerční přepravy osob.

S průjezdem Francií mi pomohly stránky MZV ČR, Belgie na nějaké info kašle (díky, redakce NYT :thumbup: ), Nizozemí a Lucembursko taktéž (díky, redakce NYT :thumbup: ), SRN v pohodě a ČR taktéž...

Ty komise EU dostaly díky Covid-19 ukázat svoji oprávněnost a infomační výhodu "jednotné Evropy", z mého pohledu se však ukázalo jen to, jak moc je EU v současné podobě nefunkční a zbytečná.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2824
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod Fabo » 23. 03. 2020, 09:12

rpet píše:
HighFlyer píše:...Skoda jen te zbytecne aniti-EU agitace. Chaos pri prechodu hranic a narizovani karanteny byl nejakou dobu po celem svete. Mel bys agitoval proti zmatenosti a nepripravenosti vlad celosvetove.


Ten chaos panuje pořád a já souhlasím s pette - od EU bych očekával, že na jejich portálu bude stránka, kde budou aktuální informace o přejezdu hranic mezi jednotlivými státy EU - což neexistuje, musel jsem si to dohledávat sám na webech jednotlivých MZV, přičemž na některých to ani není.

Jde o to, že v UK je spousta Čechů a Slováků, kteří se nyní potřebují dostat neodkladně na území ČR nebo SR a mojí firmu oslovili, zda bych byl ochoten je do ČR (na SR) dopravit. Proto jsem musel přesně a aktuálně vědět, kudy a za jakých podmínek lze projet evropské země až na hranici ČR v režimu komerční přepravy osob.

S průjezdem Francií mi pomohly stránky MZV ČR, Belgie na nějaké info kašle (díky, redakce NYT :thumbup: ), Nizozemí a Lucembursko taktéž (díky, redakce NYT :thumbup: ), SRN v pohodě a ČR taktéž...

Ty komise EU dostaly díky Covid-19 ukázat svoji oprávněnost a infomační výhodu "jednotné Evropy", z mého pohledu se však ukázalo jen to, jak moc je EU v současné podobě nefunkční a zbytečná.


S tou posledni vetou o informacni vyhode musim bvezvyhradne souhlasit (s tou casti o nefunkci a zbytecnosti ale fakt ne). Paralyzu nejakeho centralniho rozhodovani chapu - s ohledem na to, ze kazdy stat prednostne resi sam sebe, a unie holt musi cekat az si na ni najdou clenove cas - ale myslim, ze o to vic se mohli urednici venovat sberu informaci a nejake informaci.
Ja treba sedim v NL, a vim, ze zatim se lze dostat dovnitr a ven, vim, ze na Slovensko se dostanu jako obcan a rezident (a ze pak budu muset do karanteny atd.), ale vubec nevim co je mezi tim. Mam tuseni, ze do Nemecka se dostanu, ale jestli bych prejel pres Rakousy, cert vi. Polsko je predpokladam mimo.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3924
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod HighFlyer » 23. 03. 2020, 15:41

Marty-t píše:Cestující si možná pro první cesty z OSR/BRQ (až to bude možné) raději vyberou 3-3,5 hod vzdálené PRG - raději aby neměli v případě nečekaných událostí na ViE/KTW dodatečné problémy...

Kdyby se pandemie s uzaviranim hranic opakovala nekolikrat do roka, tak by se asi presmerovali do PRG, jak pises. Ale jelikoz je tato udalost natolik mimoradna, tak si nemyslim, ze k teto zmene chovani dojde.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 699
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod rpet » 23. 03. 2020, 16:30

Fabo píše:Ja treba sedim v NL, a vim, ze zatim se lze dostat dovnitr a ven, vim, ze na Slovensko se dostanu jako obcan a rezident (a ze pak budu muset do karanteny atd.), ale vubec nevim co je mezi tim. Mam tuseni, ze do Nemecka se dostanu, ale jestli bych prejel pres Rakousy, cert vi. Polsko je predpokladam mimo.


UK - transit zatim v pohode, FR - pouze s formularem o potvrzeni nalehavosti cesty (ci tak neco, francouzsky nedavam...), BE - transit OK s moznosti namatkove kontroly, NL-LX zatim v pohode, DE prujezd na hranice s A a CZ bez problemu. Rakousko nelze projet jako transit bez potvrzeni ne starsi 4 dnu od GP ze jsi byl testovan na Covid a jsi negativni, CR - SK - PL karantena.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2824
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod Fabo » 23. 03. 2020, 16:43

rpet píše:
Fabo píše:Ja treba sedim v NL, a vim, ze zatim se lze dostat dovnitr a ven, vim, ze na Slovensko se dostanu jako obcan a rezident (a ze pak budu muset do karanteny atd.), ale vubec nevim co je mezi tim. Mam tuseni, ze do Nemecka se dostanu, ale jestli bych prejel pres Rakousy, cert vi. Polsko je predpokladam mimo.


UK - transit zatim v pohode, FR - pouze s formularem o potvrzeni nalehavosti cesty (ci tak neco, francouzsky nedavam...), BE - transit OK s moznosti namatkove kontroly, NL-LX zatim v pohode, DE prujezd na hranice s A a CZ bez problemu. Rakousko nelze projet jako transit bez potvrzeni ne starsi 4 dnu od GP ze jsi byl testovan na Covid a jsi negativni, CR - SK - PL karantena.


Tudiz jsem v zadeli, jestli se teda nademnou nesmiluje CR nebo PL a nenecha me projit... Pac me tady samozrejme nikdo na vlastni zadost neotestuje.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3924
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Návrat z Kypru v době coronavirové

Příspěvekod HighFlyer » 23. 03. 2020, 23:02

pettte píše:Význam EU se měl projevit právě v té koordinaci kroků, příkazů, zákazů, objednávání pomůcek a podobně.

Jenom poznamka: Zdravotnictvi je jedna z mala oblasti, ktere Evropskou unii nejsou koordinovane. Pokud tedy nekdo vola po zmene, vola po dalsim predavani pravomoci smerem od narodnich statu do centra L-)



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů