Japonská Firstka z New Yorku do Tokya

Odpovědět
MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 639
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Japonská Firstka z New Yorku do Tokya

Příspěvek od MarcosFT »

Věrnostní program společnosti Alaska je štědrý. Hodně štědrý. Avšak pro Evropana s mým cestovatelským stylem dlouhou dobu absolutně nepouživatelný. A troufám si tvrdit, že i pro drtivou většinu lidí z mého okolí. Každopádně kdo si počká, ten se dočká?

Možná to tak bude. Po super ceně od singapurských aerolinek z Indie do New Yorku včetně narozenin na nejdelším letu světa, chybné ceně Cathay Pacific z Hanoje do Vancouveru ve First Class a jednomu vnitrostátnímu letu mezi SFO a LAX právě s Alaskou bylo jasné, že mě čeká krásné rozhodování. A to kam se poletí za míle?

Dlouhou dobu mám v hledáčku First Class od Emirates. Trasa z Los Angeles na Maledivy zní strašně fajn, nicméně mil je na to potřeba trochu více, než jsem získal díky chybnému CX tarifu a cestě s SQ. Qantas First Class byl další produkt, který chci proletět, ale do pozadí jej dala femózní možnost proletět se z USA kamkoliv do Asie za 75 tisíc Alaska miles ve First Class Japan Airlines. Věděl jsem, že chci letět z New Yorku. Je to přece jen do Tokya nejdelší let, a poté so dostat kamkoliv dále tak, aby to v poměru vycházelo na co nejlepší výkon. Tudíž co nejdál. Byla by to bývala asi Jakarta, ale co dělat v Jakartě? Znovu o ničem. Takže jsem zvolil Singapur, z Tokya krásných 6 hodin v krátké tripl sedmičce, relativně denní let, respektive odlet večer, takže i adekvátní servis v podobě večeře a tudíž vyhnutí se obyčejnému supperu a výlet byl na světě. JFK-HND ve First Class a o den později NRT-SIN v Business Class. 75k AS miles a pár dolarů poplatek.

Samozřejmě na celý výlet se nabalila další akce díky mileage run s Delta Airlines, v podobě BOS-LAX-SLC-ATL-LIM a zpět, komplet na lie flat za něco málo přes $700. Takže jsem do New Yorku letěl více jak týden před začátkem mého putování do Asie, a to na křídlech TAP a novým A330-900neo s civilizovaným produktem mezi L1 a L2 díky levné jednosměrce portugalských přátel.

Ale to je jiný příběh, stejně tak jako to, že 4 dny před odletem v New Yorku se mnou byla i přítelkyně, která zvládla první cestu do Ameriky s routingem, který bych nepřál nepříteli. Jen ať se učí.

První březnovou neděli tedy opouštíme byt v Queensu v příjemných 9 ráno a metrem přes Jamaicu dorážíme na Terminal 1. Check in na JAL probíhá i na let na Naritu, který letí asi o hodinu dříve. Trošku záměrně jsem vybral Hanedu, na které jsem nikdy nebyl, ikdyž to znamenalo pozemní přesun v Japonsku na druhé letiště.

Na check in jsem se ujistil, že ve First Class jsme jen dva. Já na 1A a druhá osoba daleko ode mě s palubkou pro 2K. Otázka, zda-li jsem byl za posledních 14 dní v Číně, otagování všech zavazadel předtištěnými visačkami se jménem, číslem a trasou letu. Zcela výjmečně jsem odbavil zavazadlo. Jednak kvůli tagu, pak také kvůli otravné kontrole TSA, když se občas jeden z mých třech příručáků na kontrole zasekne.

1.jpg
1.jpg (143.82 KiB) Zobrazeno 1405 x


Palubní vstupenka byla vytisknuta, nikoliv však do žádné envelopy, jako je zvykem u jiných aerolinek. Byl jsem informován o možnosti využít Priority Line ke kontrole a Senator lounge Lufthansy. Do odletu zbývaly asi dvě hodiny, a tak jsem se rozhodl s přítelkyní popojet na její T4, vytisknout palubky a vypustit ji správným směrem domů přes IAD a AMS.

Po návratu na T1 jsem relativně bez problému a bez asistence prošel kontrolou. JL neposkytuje žádný eskort od check inu do salónku, natož z lounge ke gatu. Senator lounge byla prázdná, business class dole jen s pár cestujícími čekajících na odlet Turka do Istanbulu. Boarding byl stanoven na půl hodiny před odletem, ale load factor byl opravdu mizerný.

Mezi prvními jsem nastoupil do naší tripl sedmičky, nesoucí registraci JA742J. Letuška pravděpodobně rychle viděla jen A, takže mě nejdříve poslala doprava, nicméně v blesku se opravila a dovolila mi cestu do First Class přes mini-cabin. Která vypadala v Apex Suites konfiguraci poněkud úzce. Apex Suites jsem ještě neviděl, ale první dojem byl špatný a byl jsem rád, že jsem se dostal na své 1A.

2.jpg
2.jpg (124.93 KiB) Zobrazeno 1405 x


Následovalo vítání se a představování se s nespočet letuškami, amenity kity, menu, papuče, sluchátka, wifi voucher a následně i welcome drink v podobě šampaňského.

3.jpg
3.jpg (130.22 KiB) Zobrazeno 1405 x


Šampaňské na welcome drink je odlišné od lahví určených ke konzumaci v průběhu letu. Řekl bych šedý průměr hodící se do business class, ale pitelné to rozhodně bylo.

4.jpg
4.jpg (128.08 KiB) Zobrazeno 1405 x


Odlet proběhl více méně na čas. V New Yorku bylo krásné počasí, nicméně procházky po městě kazil šíleně studený vítr. Výhledy však byly úchvatné.

6.jpg
6.jpg (133.47 KiB) Zobrazeno 1405 x


7.jpg
7.jpg (192.38 KiB) Zobrazeno 1405 x


IFE bylo velmi dobré, nabídka filmů standardní, ale mapa fungovala perfektně a rozlišení a kvalita obrazu byly na vysoké úrovni. Čeká nás 14 hodin ve vzduchu, než dosedneme na Hanedě.

5.jpg
5.jpg (173.75 KiB) Zobrazeno 1405 x


Po chvíli začínáme s Cristalem. Žil jsem v představě, že mě čeká 2009, ale nakonec to byla 2008.

8.jpg
8.jpg (148.12 KiB) Zobrazeno 1405 x


Na letech z Japonska je šampaňské v režii Salon 2004, což je cenově o trochu jinde, chuťově jsem však byl naprosto spokojen s Cristalem.

Po prvním kole šampaňského začal servis. Požádal jsem posádku ze západního menu pouze o kaviár, který neodmyslitelně patří k cestování Firstkou, o zbytek jídla bylo požádáno o japonské pokrmy s tím, že jsem absolutní amatér a vůbec nevím, do čeho jdu.

Opravdu neznám názvy pokrmů, menu jsem nefotil, tak budou muset postačit jen fotky. Vše bylo naprosto fantastické a příjemná změna od standardních obyčejných letadlových jídel.

Možná zennie může doplnit, pokud tento report bude číst a jehož fotky z ANA mi na palubě JAL proběhly hlavou. Fotky jsou chronologicky od prvního do posledního pokrmu, jak jsem je dostal s podrobným vysvětlením od personálu. Zde však malá výtka, angličtina japonské purserky nebyla bůh ví jak super a verbální projev nepatřil k nejsilnějším stránkám servisu.

9.jpg
9.jpg (149.7 KiB) Zobrazeno 1405 x


10.jpg
10.jpg (151.2 KiB) Zobrazeno 1405 x


11.jpg
11.jpg (128.07 KiB) Zobrazeno 1405 x


12.jpg
12.jpg (156.02 KiB) Zobrazeno 1405 x


13.jpg
13.jpg (140.66 KiB) Zobrazeno 1405 x


14.jpg
14.jpg (138.68 KiB) Zobrazeno 1405 x


15.jpg
15.jpg (135.66 KiB) Zobrazeno 1405 x


A to byl, vážení, oběd. Vše naprosto perfektní, až na prezentaci kaviáru, která noblesu postrádala. Oproti ostatním First Class produktům, které jsem měl možnost proletět, se o žádnou hitparádu nejednalo. Možná to bylo tím, že jsem si jej nechal poručit mezi japonské předkrmy, a tak jsem dostal modifikovanou verzi.

Po obědě jsem komunikoval s přáteli díky skvěle jdoucí wifi, užíval si Cristal. Po pár okamžicích jsem byl dotázán, zda-li bych přeci jen nechtěl něco jíst. Člověk se z několika chodů nají, ale rozhodně jsem po obědě nepociťoval pocit přežrání, a tak jsem neodmítl a nechal se překvapit.

16.jpg
16.jpg (116.43 KiB) Zobrazeno 1405 x


Po dalším jídle a dalších sklenkách Cristalu však přišla na řadu únava a slečny mi upravily sousední sedadlo do lie flat polohy. Požádal jsem o soft matraci a usnul spánkem spravedlivých.

22.jpg
22.jpg (118.05 KiB) Zobrazeno 1405 x


Nechyběla přichystáná malá voda, a pokud jsem se probudil a vodu vypil, při dalším probuzení byla nachystána nová. Spánek to nebyl největší kvality, přeci jen se jednalo o spíše odpoledního šlofíka, ale tři hodiny spánku jsem přeci jen dostal. Spal jsem účelně bez sluchátek (špunty nepoužívám) a masky na oči tak, abych to celé neprospal. Přece jen, spát můžu na krátkém letu přes rybník v Céčku, ale Fko je stále nevšední zážitek, který je potřeba si užít.

Po probuzení a zpět na 1A začala degustace druhého šampaňského. Trochu mi bylo vnuceno. Přišlo mi, že Cristalu už stačilo a je potřeba pít pro JAL levnější. Já si však nestěžoval, Lanson je super.

18.jpg
18.jpg (101.42 KiB) Zobrazeno 1405 x


A objednal si tradiční letadlvý snack, a to japonské curry. Dobré, ovšem nic speciálního.

17.jpg
17.jpg (93.83 KiB) Zobrazeno 1405 x


To už jsme však byli za Aljaškou, kde bylo těžké odtrhnout mé oči od okna. Posuďte sami, toto je nádhera. Navíc nad Aljaškou jsem letěl jen párkrát, tak jde vždy o trochu něco jiného než Alpy.

19.jpg
19.jpg (124.81 KiB) Zobrazeno 1405 x


A aby ten čas byl využit i jinak, dostal jsem chuť na zmrzlinku.

20.jpg
20.jpg (95.16 KiB) Zobrazeno 1405 x


Před svačinou servírovanou před přistáním v Japonsku jsem se vydal na obhlídku Apex Suites, protože jsem na tento produkt nečetl nikdy špatnou recenzi. Neměl jsem nikdy tu čest, a tak jsem byl zvědavý. Produkt mám koupený na konec října do Soulu z Prahy s Koreanem v B789, kde je konfigurace 2-2-2, s tím že každé sedadlo má přímý přístup do uličky. Sedadlo mi však příjde hodně úzké a IFE obrazovka daleko. Šířkou bych to přirovnal ke Club World u British Airways, kde je však výhoda na upper deck se 747 odkládací prostor u oken, který opticky i prakticky prostor zvětší. Za mě teda Apex Suites docela let down.

26.jpg
26.jpg (130.65 KiB) Zobrazeno 1405 x


27.jpg
27.jpg (85.82 KiB) Zobrazeno 1405 x


Personálu obsluhující business class samozřejmě neuniklo, že mají v kabině vetřelce. Bleskurychle u mě byla letuška, avšak pravděpodobně díky pyžamu z Firstky jsem nebyl vyhozen, ale po krátké konverzaci proč nejsem na 1A jsem byl obsloužen i sklenicí vody. Přístup a profesionalita byla po celou dobu na parádní úrovni, někdy až trochu bizarní s každým fenk jů a pokloněním se.

Po chvilce v Céčku jsem se přesunul dopředu na poslední jídlo.

24.jpg
24.jpg (111.58 KiB) Zobrazeno 1405 x


Což už byl jen tenhle malý snack, pár posledních Lansonů, hygienická a kosmetická příprava před přistáním a poprvé na Hanedě, která nás přivítala vydatným dešťem.

25.jpg
25.jpg (152.58 KiB) Zobrazeno 1405 x


A japonského Fka byl konec....

Kam ho zařadit? Jednoznačně lepší než Cathay Pacific, kapánek horší než apartmán Etihadu, srovnatelné s Thai Airways. Lufthansu jsem do hodnocení nezahrnul, protože ta kultura a vystupování posádky je kulturně natolik odlišná, že je doopravdy těžké říct, co je lepší a každému to vyhovuje jinak. Osobně jsou dny, kdy by mi spíše sedl německý přístup než ten asijský, potažmo japonský, protože to je kapitola sama pro sebe, ale let to byl s vynikajícím cateringem, kvalitním šampaňským a profesionální posádkou, pro kterou nebyl nic problém.


beardie
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 959
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Japonská Firstka z New Yorku do Tokya

Příspěvek od beardie »

pekne pekne :)

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Japonská Firstka z New Yorku do Tokya

Příspěvek od Lemon »

Super! :clap: Pěkné rozptýlení při přemýšlení, k čemu je mi letos DL Plat a pár zatím vystavených bonusovek... :D

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 112
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Japonská Firstka z New Yorku do Tokya

Příspěvek od zennie »

Jasně, že bude číst :)

Ohledně jídla - nejsem schopen identifikovat tak detailně, jako ve svém reportu (kde jsem samozřejmě měl k dispozici lístek :) ). Ono co si budem povídat, japonská kuchyně je velmi rozmanitá a stejně jako kdybych viděl fotky jídel z české luxusní restaurace, taky půlku věcí z fotky neidentifikuju. Tady podobně :) Co mi každopádně přijde zajímavé, že je velká vypadá dost podobně tomu, co jsem dostal u NH já.

Každopádně moc hezké a díky za report. Já už mám taky skoro nasbíráno na další F, ale zda mi to k něčemu bude dobré, to zůstává ve hvězdách...


Odpovědět