Pohodlné cestování s rouškou (včetně Baltských států a A220)

Odpovědět
davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Stav: Offline

Pohodlné cestování s rouškou (včetně Baltských států a A220)

Příspěvek od davcabic »

Letenky na Maltu jsem kupoval narychlo, protože masivní testování v Karviné mi necelý týden před odletem znemožnilo vstoupit do Baltských států bez 14ti denní karantény. Letenky propadly, ubytování i jiné spoje jsem dokázal ještě zrušit. Doma jsem místo toho být nechtěl, a tak hledal dál. V úvahu připadal Kypr nebo Malta. Výběr padl na Maltu, kam se daly koupit letenky za 1500,- ani ne týden před odletem. Ještěže jsem nezvolil Kypr, tam bych taky neodletěl kvůli povinnému testu :D

Výlet začíná v pondělí v Praze, kdy dopoledne odjíždím do Vídně RegioJetem v Relax třídě, užívám si kávu, croissanty, další dobroty a sushi na cestu. Odpoledne si prohlížím Vídeň, která mi teda doopravdy nadchla. Z mého pohledu nádherné moderní upravené město. Ubytovávám se v pěkném hostelu, na pokoji jsme 3 na 10 postelí. Ráno vstávám ve 4 a jedu linkami S na letiště. Všechen provoz je převeden do T3 a tak letiště nevypadá mrtvě.
Moderní interiér rakouských jednotek na linkách S.
Moderní interiér rakouských jednotek na linkách S.
7. 7. 2020 VIE-MLA, W6 2819
0625-0840
A321, reg. HA-LXD
age 4.3 years
obsazenost cca 80%


Let s Wizzem byla klasika, jen ty masky po celou dobu a o autobus víc na boardování. Občerstvení prodávali a dalo se platit i cash.

Na Maltě jsem hned vzal autobus do města, půjčil si skútr a víceméně objel ostrov proti směru hodinových ručiček. Bylo horko, jako asi každý den tam. Pláž na koupání jsem natrefil písečnou s 2metrovýma vlnami. Viděl jsem chameleona, co na mě měnil barvu. Jak pěstují dýně a rajčata, které jsem s (tedy bez) dovolením ochutnal. Na závěr dne jsem prochodil historické centrum Valletty, kde bylo vidět, že turistů je méně. Noc jsem přečkal na vysokoškolském hostelu, kde jsme byli na pokoji zas jen dva.

8. 7. 2020 MLA-VIE, FR 7302
0920-1140
A320, reg. OE-LOP
age 18.9 years
obsazenost cca 50%

Nástup pěšky na Maltě do A320 Laudy.
Nástup pěšky na Maltě do A320 Laudy.
Ráno jsem vrátil skútr a zas autobusem dojel na letiště. Čekal mi let operovaný Laudou, což jsem rád. Airbusy jsou o něco pohodlnější než 737 kvůli šíři sedaček, a nebo ho mám prostě taky jen radši. Nízký Load faktor mi zařídil let, kdy s letenkou za 9,99 Eura, jsem si vyžebral místo v exit row, ve které jsem byl sám. Za mnou v řadě taky nikdo, takže i sklopená sedačka. A jako bonus jsem měl výhled na kouřící sicilskou Etnu, úžasné.
Zdálky byla vidět Etna a kouř táhnoucí se doprava.
Zdálky byla vidět Etna a kouř táhnoucí se doprava.
Ve Vídni jedu OBB Railjetem na Hbf a mám přes dvě hodiny času do odjezdu Regio Jetu, a tak se vydávám prohlídnout si Arsenal a pak botanickou zahradu. Vídeň je fakt špica, něco tak pěkného jsem nečekal. Skvělé jsou železnice, kde to září novotou a přesností. A okolí nádraží je taky krásné. Opravdu doporučuji volně přístupnou botanickou zahradu, do které v pohodě dojdete z nádraží i při nějakém delším přestupu.



Lucemburk
Routing dalších letenek stojí za zmínku, letenky jsem kupoval v první polovině června, možných variant bylo i v sobotu nesčetně, ale postupně mizely. Když už se na sobotu nedala koupit žádná letenka PRG-LUX, ale lety měl stále potvrzené, tušil jsem zradu. Asi o týden déle opravdu přišel mail o zrušení, tak jsem si našel pár variant a s tušením, že Lucembursko bude pěkná zem, jsem usoudil, že mohu odletět už v pátek. Nabízely se rozumné lety s přestupem jen ve Frankfurtu za levno, ale já zmerčil možnost letět dášenkou, kterou operoval buď Austrian nebo Luxair. Po dovolání se na callcentrum Lufthansy mi opravdu dovolili vystavit routing přes Mnichov a Berlín se závěrečným segmentem operovaným Luxairem a De Havilland Canada Dash 8. Tím jsem nikdy neletěl a měl hroznou radost, že zkusím novou kvalitní aerolinku a další značku vrtuláka.
Aby to nebylo jednoduché, asi týden a půl před odletem jsem uviděl v rezervaci pouze round trip Praha Berlín a zpět Lucemburk Praha. Musel jsem se zas dovolat na LH callcentrum, což trvalo dohromady přes hodinu a půl provolaného čekání na operátora. Nakonec jsem se dovolal na číslo Swiss a ochotný pán to přes urgentní schvalování dal dohromady s tím, že ten poslední segment byl opravdu automaticky zrušen, protože ho jaksi nikdo předtím nepotvrdil, a tak mě vyškrtli.

10. 7. 2020 PRG-MUC, LH1693
1700-1750
A319, reg. D-AILB
age 24 years
obsazenost Y cca 50%


Na T2 v Praze skenuji boarding pass, procházím celní kontrolou a za security, kde fungují jen manuální dráhy se ocitám v poloprázdných prstech D a C. Tady mám jednu výtku, desinfekce na ruce se v prstu C nachází pro pány jen jediná, ukrytá na jedněch záchodech. (V porovnání s Rakouskem i Maltou, nádražími, letišti a obchody, je to teda slabé.)

Let do Mnichova je krátký a zpestřený kličkováním mezi vysokými kumuly, které nás o hodně převyšují. Servíruje se voda Elisabethen Quelle.

10. 7. 2020 MUC-TXL, LH1956
1900-2005
A319, reg. D-AILT
age 22.7 years
obsazenost Y cca 80%


Vnitrostátní let je slušně zaplněn, avšak drží se mi štěstí, že nemám spolucestujícího. Zde odbočka. Při rezervaci letů a pak sedadel jsou prostřední řady na všech letech (regionální nyní, dálkové v zimě) zprvu vyblokované (u konfigurace 2-2 jsou vyblokovaná sedadla C a F (u exitu vyblokované D místo F)) a uvolňují se zřejmě až při překročení určitého počtu cestujících.
Let je pozdržen z důvodu blesků kolem letiště a přerušení veškerých venkovních prací handlingu včetně boardingu. Naštěstí po 15mitutách je vše obnoveno a přestávám se strachovat, že přenocuji v Berlíně. Zpoždění doháníme a docela v klidu přecházím venkem mezi hnusnými terminály.

10. 7. 2020 TXL-LUX, LG9474
2055-2225
Dash 8, reg. LX-LQJ
age 3 years
obsazenost cca 80%

De Havilland Canada Dash 8 v barvách Luxairu.
De Havilland Canada Dash 8 v barvách Luxairu.
Do letadla boardujeme pěšky, sedám si vedle paní, ta ale pak najde volná místa hned v řadě za námi. Při boardingu dostáváme balíček s des. ubrousky, rouškou, pytlíkem na odpadky, možná ještě něco.. Lufthansa oproti tomu dávala „jen“ desinfekční ubrousek, ale velký a z materiálu jako bývaly rozdávány horké ručníky. Oproti tomu Wizz dával dva miniaturní ubrousky asi 2x4cm. Lauda nic.

Po vzletu je hlášeno, že chtějí udržet vysoký standart servisu a bude podáváno pití a snack. Pokud by měl někdo cizího spolucestujícího a měl strach, má říct a vynasnaží se cestující rozsadit tak, aby se každý cítil komfortně. Výběr je bohatý, já beru šumivé víno, k tomu je výborný mix oříšků.
Pěkný servis, v oříškách byly goji i sušené physalis.
Pěkný servis, v oříškách byly goji i sušené physalis.
U tohoto letadla se mi opravdu líbí unikátní pohled na podvozek, protože u žádného jiného běžného typu není vidět přímo a zblízka kolo podvozku, jak dosedá na runway.
De Havilland Canada Dash 8, dříve také Bombardier Dash 8.
De Havilland Canada Dash 8, dříve také Bombardier Dash 8.
Přeska s vygravírovaným typem letadla.
Přeska s vygravírovaným typem letadla.
Lucemburk má veřejnou dopravu zadarmo po celé malé zemi včetně vlaků, busů, tramvaje a lanovky. Toho jsem využil k objevení krásy hradu ve Viandenu a Biodiverzitního centra blízko vesnice Schengen. Biodiverzitní cetrum mohu doporučit, příroda s jezery je nádherná, dost živočichů, na svazích se pěstuje víno a budova centra je celá dřevěná s krásnou střechou. Hlavní město se dá projít pěšky, i když není rovinaté. Ještě se nabízela snadná cesta, jak navštívit Francii a město Mety (krásné centrum, chrám i ostrovy a okolí řeky). Vlaky tam jezdí každou chvíli, a na jednu cestu jsem dokonce vybral TGV. Byla to dvoupatrová jednotka, je znát, že už to nějaké léta jezdí a je to dost ošoupané. Taky se to ani nerozjelo nijak rychle, ale tam jde spíše o poměry na trati a krátké úseky.
Hrad ve Viandenu, přezdívá se mu prý lucemburský Karlštejn.
Hrad ve Viandenu, přezdívá se mu prý lucemburský Karlštejn.
Luxembourg American Cemetery and Memorial. Památné dechberoucí místo, které se nachází v blízkosti letiště. Od MHD se k němu musí dojít kus pěšky od stanice Ronndréisch, ale stojí to za to.
Luxembourg American Cemetery and Memorial. Památné dechberoucí místo, které se nachází v blízkosti letiště. Od MHD se k němu musí dojít kus pěšky od stanice Ronndréisch, ale stojí to za to.
Někdy to TGV asi pojede rychle..
Někdy to TGV asi pojede rychle..
dscn7641.JPG (164.92 KiB) Zobrazeno 5014 x
Nové tramvaje v Lucemrku, které jezdí na jediné lince. Ta se postupně prodlužuje, časem spojí letiště s hlavním nádražím.
Nové tramvaje v Lucemrku, které jezdí na jediné lince. Ta se postupně prodlužuje, časem spojí letiště s hlavním nádražím.
Ráno po dobré hotelové snídani odjíždím na letiště dříve, abych využil voucher na covid test zdarma. Po pár dnech přichází sms s vytouženým heslem „négatif“.

13. 7. 2020 LUX-MUC, LH2317
0925-1030
CRJ900, reg. D-ACNU
age 9.2 years
obsazenost cca 70%


CRJ mám rád, letěl jsem s ním podruhé a moc mi to bavilo, svižný start, na takovou trubku pohodlné sezení a pěkný výhled.
Hangár a letadla Cargoluxu.
Hangár a letadla Cargoluxu.
Pohled na odbavovací cargo plochy v LUX hned po vzletu.
Pohled na odbavovací cargo plochy v LUX hned po vzletu.
Stání v MUC, kde se vystupuje do Terminálu 2 pěšky.
Stání v MUC, kde se vystupuje do Terminálu 2 pěšky.
Ačkoliv jsem dostal opět exit row, na poslední segment do Prahy nenastupuji a zůstávám v Mnichově. Do města se dostávám LH Expresem, akční online lístek nejde za boha na slunku načíst, po cestě nefunguje wifi, na nádraží jsme se zpožděním asi 10 minut.
Mitsubishi CRJ-900LR, do nedavna Bombardier CRJ900.
Mitsubishi CRJ-900LR, do nedavna Bombardier CRJ900.
Na žádném letu, ani vlaku jsem nikdy neměl cizího spolusedícího a na roušky si člověk prostě zvykne. Nikde žádné fronty. Takže proto pohodlné cestování.

V pondělí očekávám další pokus o výlet do Baltských zemí, který možná přidám níže, pokud vše zůstane dobré.
Naposledy upravil(a) davcabic dne 04. 08. 2020, 21:52, celkem upraveno 1 x.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2971
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou

Příspěvek od Fabo »

To je zajimave, jak v tezkych casech dokaze cloveka nadchnout i blby lowcost do stredomori, ze? :D

Snad se na Maltu koncem leta podivam sluzebne, idealne i s vikendem na oddech. Uvidime... V Lucemburku jsem byl, byt jen na den, a tedy bez turismu. Ale jednou si tam zajdu... btw. ja mel na letu s Luxairem servis lepsi, i kdyz tezko rici, zda to bylo tim, ze je tedy krize, nebo jen tim, ze byl let delsi.
Ale rozhodne mam tu aerolinku rad. Skoda, ze nemaj let do AMS, to bych je asi prestupy obstastnoval pravidelne.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 261
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou

Příspěvek od zdenda »

Muj let PRG MUC 9.7.v 9.40. Letiste Ruzyně liduprazdne....Až Svitavy pocit. Desinfekci neřeším....Let trval 30min. Seděl jsem v C na 3D v crj 900 sam...malem jsem nestihl sníst tu snidani:-)

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou

Příspěvek od davcabic »

Fabo píše:
17. 07. 2020, 01:00
To je zajimave, jak v tezkych casech dokaze cloveka nadchnout i blby lowcost do stredomori, ze? :D
Přesně tak :D

A Lucembursko za turistickou návštěvu určitě stojí. A to se divim, že Luxair nelétá do AMS tedy.


Jestli to měl být "až stísněný pocit", tak to mám nějak podobně, že mi je pražského letiště až líto, když jsem to viděl..nebo spíš pracovníků atd.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2971
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou

Příspěvek od Fabo »

davcabic píše:
19. 07. 2020, 19:08
Fabo píše:
17. 07. 2020, 01:00
To je zajimave, jak v tezkych casech dokaze cloveka nadchnout i blby lowcost do stredomori, ze? :D
Přesně tak :D

A Lucembursko za turistickou návštěvu určitě stojí. A to se divim, že Luxair nelétá do AMS tedy.
No ono je to asi jednak tim, ze je to nejak necele 4 hodiny autem, takze p2p moc nejede (taky se kolega dost divil, kdyz jsem mu tehda rekl, ze do Luxu letim), a lita to KLM, co pobere to malo premium p2p a prestupy originating LUX, asi bohuzel prestupy na Evropu v ramci *A obslouzi plne LH group a pak LO a treba TP.


fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 179
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou

Příspěvek od fricoolinek2 »

Říkám si - je možné nějaké zproštění povinnosti nošení roušky? Pokud třeba člověk trpí nějakými problémy - jak s dechem, či je pro něj létání stresující, leč cesta (mnohahodinová přes půl světa) nesnese odklad.

Mají to některé aerolinky takto nastaveny?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5597
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Online

Re: Pohodlné cestování s rouškou

Příspěvek od Globik »

fricoolinek2 píše:
21. 07. 2020, 06:18
Říkám si - je možné nějaké zproštění povinnosti nošení roušky? Pokud třeba člověk trpí nějakými problémy - jak s dechem, či je pro něj létání stresující, leč cesta (mnohahodinová přes půl světa) nesnese odklad.

Mají to některé aerolinky takto nastaveny?
Tak třeba United to má nastaveno dost vágně:
The only exceptions to this policy are individuals who have a medical condition or a disability that prevents them from wearing a face covering, those who cannot put on or remove a face covering themselves and small children. Customers are expected to wear a mask for the duration of the flight, except when eating or drinking.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou (pokračování)

Příspěvek od davcabic »

Jak je již jasné, druhým pokusem jsem dokázal trefit pouhý jediný týden, kdy jsme mohli vstoupit do Baltských států bez nutnosti 14denní karantény. Pomohl tomu menší denní přírůstek případů po dokončení masivního testování na Karvinsku a také například menší počet provedených testů o státním svátku.

Pečlivě jsem situaci sledoval a už předem od středy věděl, že máme vyhráno. To potvrdily páteční vydané estonské a lotyšské dokumenty, že od pondělí budeme moct vstoupit bez omezení.

Už v neděli jsme odjeli vlakem do Vídně, protože jsem nechtěl riskovat nestihnutí odletu v 1140. Ranní vlak by sice mohl být zpoždění o víc než půl hodiny, ale v kontextu spousty malérů, které se stávaly na železnici v poslední době, jsem vyměkl a noc jsme strávili v osvědčeném hostelu Ruthensteiner ve Vídni.

Ranní snídani obstaral Lidl při cestě na zastávku Matzleinsdorfer Platz, dál jsme přestupovali na Rennwegu letištní spoj, který měl zpoždění přes 10 minut, ale to nijak nevadilo.

Na security opět nebyla žádná fronta a tentokrát ani nenašli 100ml omáčky u salátu :D


20. 7. 2020 VIE-VNO, FR 198
1140-1320
B738, reg. SP-RSD
age 2.2 years
obsazenost cca 75%


Vzlétali jsme z dráhy 34, a tak se naskytl úžasný výhled na celé letiště a všechna odstavená letadla.
První den jsme strávili ve Vilniusu. Letiště vypadalo starší a poskládané ze spousty přístaveb. Na ploše bylo vidět více bílých Airbusů i 2 zajímavá letadla viz foto. Jak jsem později zjistil na všech třech letištích VNO, RIX i TLL je spousta odstavených A320 family letadel v bílém nátěru. A i jiné společnosti tam měly zaparkovaná letadla, řekl bych, že tam bude levnější parkování.
Zaujala mě letadla v tmavém nátěru. Jsou to Boeingy 737-500 společnosti Klasjet. Jedno v cargo verzi a druhhé v business konfiguraci pro 56 cestujících. Jsou stará 28.7 a 27.7 let.
Zaujala mě letadla v tmavém nátěru. Jsou to Boeingy 737-500 společnosti Klasjet. Jedno v cargo verzi a druhhé v business konfiguraci pro 56 cestujících. Jsou stará 28.7 a 27.7 let.
Hala letiště ve Vilniusu.
Hala letiště ve Vilniusu.
Z letiště jsme odešli do města pěšky, ještě se stavili v Ikee na oběd:D ..ve městě jsme nejdříve mířili do obchodu HM pro nákup letního oblečení a mikiny, které jsem zapomněl mé přítelkyni s sebou vzít. Centrum se mi líbilo, pěkné uličky i zajímavé stavby se našly.. O těchto třech zemích jsem až tolik nevěděl, a tak se těšil, co v nich objevíme a jak na nás budou působit. První tedy byla Litva a celkově ve městě a hlavně na předměstích byl znát takový ruský ráz staveb a veřejného prostoru.
Litevská národní knihovna je velkolepá, architektonicky vymakaná.
Litevská národní knihovna je velkolepá, architektonicky vymakaná.
Gediminasův hrad se tyčí nad řekou, je z něj krásný výhled na celé město i na Horu tří křížů.
Gediminasův hrad se tyčí nad řekou, je z něj krásný výhled na celé město i na Horu tří křížů.
Výhled z mostu Vanšu tilts na knihovnu a Swedbank Centrālā ēka.
Výhled z mostu Vanšu tilts na knihovnu a Swedbank Centrālā ēka.
Tramvaj T3 v místních barvách a jiným sběračem, jezdili po boku moderních 15T z plezeňské Škody transportation.
Tramvaj T3 v místních barvách a jiným sběračem, jezdili po boku moderních 15T z plezeňské Škody transportation.
Ruský pravoslavný kostel Holy Trinity Church.
Ruský pravoslavný kostel Holy Trinity Church.
Výhled z Gediminas Castle Tower na řeku Neris a náplavky.
Výhled z Gediminas Castle Tower na řeku Neris a náplavky.
Nádherný cihličkový St. Anne's Church.
Nádherný cihličkový St. Anne's Church.
Odpoledne jsme se hodinu schovávali v průjezdu před bouřkou a slejvákem, který proměnil ulice v potoky. A večer jsme čekali na vlakovém nádraží, které bylo vcelku pěkné na odjezd autobusu Luxexpress ve 2230.

Bez hraniční kontroly jsme dorazili na čas do Rigy ve 0230 a před 3h ráno už byli ubytovaní na pokoji. Toto ubytování jsme neuvěřitelně vyhráli, za zřejmě nějakou nižší cenu jsem bydleli ve 4* hotelu Metropole. Snídaně byly rozděleny na 3 hodinové úseky s maximálním počtem lidí. Na nás zbyl ten první od sedmi, a tak si nařídili budíka nasnídali a pak šli znovu spát. Stejně ty snídaně byly tak výborné, že po takovém přežrání by se stejnak špatně chodilo po městě :D
Snídaně v hotelu Metropole.
Snídaně v hotelu Metropole.
Riga nás opravdu nadchla. Knihovna, náplavka, pravoslavný kostel, ulice Elizabetes, parky ve středu města i tržiště. Mě osobně nadchla i tramvajová doprava složená z tramvají T3 a Škoda 15T. Ostatně i autobusy a trolejbusy (i ve Vilniusu) jsou nám dobře známé třeba z Plzně. U tramvaje 15T mi překvapilo, že existují i delší varianty, které mají o jeden článek navíc. Večeři jsme si dali v místní typické restauraci Lido, dobrý jídlo i pivo za 20€ za oba.
Empire state building...skoro. A taky "Eifelovku" tam měli (byl to asi jen televizní vysílač).
Empire state building...skoro. A taky "Eifelovku" tam měli (byl to asi jen televizní vysílač).
Vnitřek knihovny, bohužel jsme nemohli dále se podívat do pater, to se smí pro turisty jen v pondělí, kdy je knihovna pro uživatele zavřená.
Vnitřek knihovny, bohužel jsme nemohli dále se podívat do pater, to se smí pro turisty jen v pondělí, kdy je knihovna pro uživatele zavřená.
Holuby byli ve Vilniusu i Rize strašně drzí, přišli úplně k člověku a otravovali, v restauracích běhali po stolech a někde i jedli zbytky z talířů. Obecně si je tak asi vychovali místní obyvatelé a mají k nim kladnější vztah, v Estonsku tomu tak již nebylo.
Holuby byli ve Vilniusu i Rize strašně drzí, přišli úplně k člověku a otravovali, v restauracích běhali po stolech a někde i jedli zbytky z talířů. Obecně si je tak asi vychovali místní obyvatelé a mají k nim kladnější vztah, v Estonsku tomu tak již nebylo.
Na tržišti byla spousta věcí. Dokonce i hřiby.
Na tržišti byla spousta věcí. Dokonce i hřiby.
Lidi tam chybně stáli jako tvrdá Y.
Lidi tam chybně stáli jako tvrdá Y.
V Rize jsme zůstali ještě jednu noc se snídaní a po poledni se přesuli na letiště. Do haly pouštěli jen pasažéry s letenkou a rouškou. V hale byla office Air Balticu, kde měli nádherný modely A220. Buď menší kovový nebo větší plastový, obojí za necelých 50€. Schválně jsem to nechal na osudu, že si to koupím v letadle, pokud bude nebo v Tallinu..no a nikde nebylo. Asi někdy budu muset znova.
Registračka ČSA, kéž by to tak bylo i u nás časem.
Registračka ČSA, kéž by to tak bylo i u nás časem.


22. 7. 2020 RIX-TLL, BT 315
1440-1530
A220-300, reg. YL-AAQ
age 1.3 years
obsazenost cca 75%


Letiště bylo pěkné a z prstů byl parádní výhled na stojánky i dráhu. Na tenhle let jsem se strašně těšil, protože to byla další má premiéra typu. Letenka drahá nebyla a ušetřili jsme dost času oproti autobusu a ta přidaná hodnota konečně vidět nové letadlo. Při vstupu jsme dostali obálku se safety kitem, interiér byl čistý světlý, okna i ty hajzliky fakt byly větší. V businessu nikdo neseděl a časáky byly k rozložené k dispozici. A my seděli na 3AC a měli skvělej výhled na motor.
Muzeum s vrtulníky a letadly hned vedle letištního terminálu v Rize.
Muzeum s vrtulníky a letadly hned vedle letištního terminálu v Rize.
Klasika 757 DHL v Rize.
Klasika 757 DHL v Rize.
Zafáčované dva zbývající typy letadel (ATR a B737) z flotily Air Baliticu, která se již pravděpodobně nevrátí do provozu z cestujícími.
Zafáčované dva zbývající typy letadel (ATR a B737) z flotily Air Baliticu, která se již pravděpodobně nevrátí do provozu z cestujícími.
Porozebraný bulík. Ostatně na všech letištích bylo k vidění dost vraků.
Porozebraný bulík. Ostatně na všech letištích bylo k vidění dost vraků.
Letadlo v barvách nebe. Jak asi všichni ví, Air Baltic provozuje 3 letouny ve třech státních vlajkách. Za mě je to skvělý nápad i samotné provedení. Lotyškou livery jsme viděli na odletu.
Letadlo v barvách nebe. Jak asi všichni ví, Air Baltic provozuje 3 letouny ve třech státních vlajkách. Za mě je to skvělý nápad i samotné provedení. Lotyškou livery jsme viděli na odletu.
Krásný aerodynamický tvar čumáku.
Krásný aerodynamický tvar čumáku.
Jamajka:D
Jamajka:D
Nějaká obrovská stíhačka versus Boeing 737 Classic.
Nějaká obrovská stíhačka versus Boeing 737 Classic.
K volnému vzetí v první řadě.
K volnému vzetí v první řadě.
Pěkný design sedaček, místa na nohy dostatek, ale teda kapsičky jsou docela k ničemu, stěží se tam dal zastrčit boarding pass.
Pěkný design sedaček, místa na nohy dostatek, ale teda kapsičky jsou docela k ničemu, stěží se tam dal zastrčit boarding pass.
Interiér čistý, podsvícení u stropu ledové a při boardingu nad okny ve firemní zelené barvě. Ulička ne ve středu trupu mi ani divná nepřišla.
Interiér čistý, podsvícení u stropu ledové a při boardingu nad okny ve firemní zelené barvě. Ulička ne ve středu trupu mi ani divná nepřišla.
Výhled na velký motor Pratt & Whitney PW1500G s průměrem dmychadla 185cm.
Výhled na velký motor Pratt & Whitney PW1500G s průměrem dmychadla 185cm.

Při přistání a pojíždění na letišti mi hned zaujalo, že má zde Austrian odstaveno 5 A320 a taky dost CRJ od SASu.
Každý kruh/lavičky symbolizovali město a na zemi mezi nimi byly spojnice s uvedenými kilometry a časem leteckého spojení.
Každý kruh/lavičky symbolizovali město a na zemi mezi nimi byly spojnice s uvedenými kilometry a časem leteckého spojení.
Z letiště jsme i v Tallinu došli do hotelu u přístavu pěšky a centrum stihli projít za odpoledne/večer. Lotyšsko, vlastně Riga, nám připadala normální a pak Tallin už byl více severský, všechno upravený, čistý a moderní. Na hotelu zas byla skvělá snídaně, kde už žádná omezení neplatila a lidí tam pak bylo opravdu hodně. Ráno si ještě mohl člověk zajít do sauny.
Květník jako prase.
Květník jako prase.
Reidi tee promenaad je skvělé místo na procházku, projížďku i proběhnutí. Dokonce podél asfaltu byly měkčí pruhy pro běžce.
Reidi tee promenaad je skvělé místo na procházku, projížďku i proběhnutí. Dokonce podél asfaltu byly měkčí pruhy pro běžce.
Z vyhlídky Kohtuotsa se naskytne výhled na celé město, trejekty i hradby s věžemi.
Z vyhlídky Kohtuotsa se naskytne výhled na celé město, trejekty i hradby s věžemi.
Betonové zátarasy ve tvaru kačenek, některé měli hlavu ponořenou "pod vodou"
Betonové zátarasy ve tvaru kačenek, některé měli hlavu ponořenou "pod vodou"
Typické věžičky v Tallinu.
Typické věžičky v Tallinu.
Děsivé sochy v krásných Danish King's Garden.
Děsivé sochy v krásných Danish King's Garden.
Loďka a parník na promenádě.
Loďka a parník na promenádě.


23. 7. 2020 TLL-VIE, W6 2916
1450-1615
A321, reg. HA-LXG
age 4.1 years
obsazenost cca 75%


Na letu se nic zvláštního nekonalo, jen jsme si po oznámení „boarding completed“ přesedli k sobě, hned za exitovou řadu, ve které není krajní sedačka. Takže zase skvělá pohoda.

To, že Wizzair rozhazuje spolucestující po letadle, je pro mě novinka. Dřív tomu tak nebylo. Ještě je možnost, že to dělá jen lidem s nejlevnějšími letenkami, když nemají nic přikoupeno.

Ve Vídni jsme přistáli včas, stihli i regionální vlak na Rennweg a pěšky skrz botanickou zahradu došli na nádraží, kde dál asi hodinku čekali na poslední spoj Regiojetu do Prahy. Jinak je pro mě novinkou, že se dá ve dvou cestovat z letiště do centra za 5‎€.
Další nápady na výlety po Evropě, kam se smí bez testů či karantény, nemám, a tak je čas se zase věnovat něčemu jinému.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2938
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou (včetně Baltských států a A220)

Příspěvek od Night fly »

Mas to hezky, jen ta "obrovska stihacka" je ve skutecnosti bombarder Tu-22M.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 39
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou (včetně Baltských států a A220)

Příspěvek od davcabic »

Night fly píše:
05. 08. 2020, 09:18
Mas to hezky, jen ta "obrovska stihacka" je ve skutecnosti bombarder Tu-22M.
Díky moc, i za identifikaci velkého stroje. Ve vojenský technice se moc nevyznam, tak jsem se to ani nepokoušel hledat. Ale zaujala mi velikost a 12ti kolový hlavní podvozek. (Ten velkej vrtulník z muzea taky nevim, co je.)

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2938
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pohodlné cestování s rouškou (včetně Baltských států a A220)

Příspěvek od Night fly »

davcabic píše:
05. 08. 2020, 14:43
(Ten velkej vrtulník z muzea taky nevim, co je.)
To je pro zmenu Mi-6.


Odpovědět