Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od zennie »

Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)


Co nám rok 2020 dal a vzal, všichni víme, navíc zde nechci dát prostor konspiračním teoriím, zbytečným debatám ani politickým flamewarům, takže své pohnutky k cestě nebudu dlouze rozepisovat - omezím se na shrnutí, že jaro pro mě bylo nepříjemné, a jakmile je jasné, že podzim bude v lepším případě stejný, dlouho neváhám - chaos v ČR sledovat z první ruky prostě nechci. A zcela mimo to, taky mě láká zjistit, jak se vlastně teď vůbec létá - o čemž je tento report. Počátkem září tedy začínám zjišťovat, které mimoevropské destinace, kam se dá cestovat, jsou pro mě zajímavé, v půlce září rozhoduju vybrat veškerou zbývající dovolenou (skoro celou) a kupuju letenku do Nairobi.

Afrika momentálně patří ke snáze dostupným destinacím, spolu s Latinskou Amerikou. V obou je sice většina zemí jednoduše nepřístupná, ale stále tam najdeme země, kam se dá dostat relativně jednoduše a často i levně. Že do Brazílie možná teď není úplně nejlepší nápad jezdit, je samozřejmě věc druhá.

Letenky do Keni se dají s dvoutýdenním předstihem sehnat zhruba 11 tisíc, což není zlé. Vede suverénně TK se spoustou dat, o něco horší ceny má KLM a LH, avšak s horším výběrem dat, která velmi rychle mizí. Beru stejně TK, potřebuju nasbírat aspoň trochu mil a mám dva upgrade vouchery - které jsem plánoval uplatnit na ozkoušení Dreamlineru na Bali v dubnu, ale... no nic. Ve svém minulém reportu ze Senegalu a Gambie jsem se tady zařekl, že Afrika s TK v 737 už asi né, a to ani v businessu, ale... letos asi není úplně čas na hrdinství, navíc vouchery by mi v listopadu propadly, takže jsem rád za to, co je.

TK aktuálně lítají 4x týdně do NBO se 737. Od 25. října však denně s A330 a přidávají Mombasu - tu ovšem zase v 737. Návrat z MBA by se mi logisticky hodil víc, ale 737 je zásadní mínus, navíc jsou letenky o kus dražší, takže beru NBO na 2. listopadu. Ostatně přesun mezi MBA a NBO je jednoduchý, buďto letecky za pár korun, nebo - a asi zvolím spíš toto - novou čínskou rychlotratí, která stojí pár korun a samu o sobě ji považuju za zajímavost, kterou bych chtěl vidět.

// Edit den po napsání předchozího odstavce, krátce před publikací textu: právě mi TK zrušili zpáteční let, do konce října NBO 1x týdně, v listopadu 2x. Solidní redukce, snad nechají aspoň tu A330 (zatím tam je)...


Africké země se svou otevřeností dost liší. Spektrum je široké, od zcela zavřených (např. Uganda) po takové, které nemají prakticky žádná vstupní omezení (Tanzanie). A mezi tím je samozřejmě spousta kompromisů, třeba Rwanda, kde je třeba mít test s sebou a druhý absolvovat po příletu, nebo právě Keňa, kde stačí mít test z domu, ne starší 96 hodin.

Právě testy jsou v poslední době trochu komplikované - mnoho odběrových míst má fronty a čeká se na objednání dlouho dopředu. Kromě toho výsledky by měly být do 48 hodin... ale nejsou vždy. A když se k tomu připočte, že cesta do mimoevropské destinace také pár hodin zabere (+doprava na letiště), je to u některých zemí, které chtějí max 48 h starý test, logistický oříšek. Řešením jsou soukromé laboratoře, které dělají testy rychleji, ale o to dráže. Keňa má naštěstí velmi rozumných 96 hodin, takže není problém ani s tím, že mám 21 hodin v Istanbulu. Jo, TK v době mého odletu stále létají do Prahy jen 4x týdně a let nenavazuje. Turecko má ale hranice otevřené a jejich program tranzitních hotelů při nenavazujících letech funguje. Takže mi ten dlouhý tranzit vlastně vůbec nevadí - naopak. Do letošního jara jsem byl zvyklý trávit spousty času na letištích, v hotelech, v různých transferech... až mi to začlo úplně chybět. Já se na to všechno vlastně těším.

Odlétám 2. října v 19.25, do Keni přilétám 4. října ve 02.40. Na test se tedy objednávám na 30. října v 10 ráno. I kdybych dostal výsledek okamžitě, do 96 hodin se vejdu. Stejně tak, i kdyby testy trvaly celých 48 hodin, což je teoretické maximum, pořád mám desetihodinovou rezervu na vyzvednutí certifikátu před odletem. Na internetu se dočítám, že některé laboratoře na certifikát píšou data odběru, jiné datum vydání certifikátu - což opět činí situaci složitější u zemí, které mají kratší limit, ale s 96 hodinami je mi to ve výsledku jedno. Na certifikátu mám mimochodem časy všechny - odběr, přijetí do laboratoře, ukončení zpracování i vydání certifikátu, který v ceně 1756 Kč za test dostávám v angličtině, němčině, francouzštině a... ukrajinštině (eh?). Výsledek testu mám smskou za 5 hodin od odběru, certifikát je k vyzvednutí však až druhý den po poledni.

Přípravy na cestu
Přípravy na cestu

Přichází den odletu. Po mnoha měsících nastupuju na Veleslavíně na 119 a odjíždím na Terminál 1, kde jsem byl naposledy v únoru. Je tu docela prázdno, dnes už tu toho moc neletí, jediné fronty jsou u přepážek TK. Jediná větší novinka, kterou pozoruju, jsou plexiskla na přepážkách a stojany s dezinfekcí. Proběhne důkladná kontrola papírů - vízum, test, zdravotní formulář. Drobnější zásek je ten, že slečna na přepážce má v pokynech, že má kontrolovat formulář, jenže... formulář se na webu vyplní a vydá QR kód, který Keňa vyžaduje. Formulář jako takový už ale ne. Čekáme tedy na supervisora, který situaci posoudí, a za chvíli odcházím s boarding passy na oba lety.

Odbavení
Odbavení

Jak jsem psal dříve, letenku jsem měl v plánu upgradovat, ale vzhledem k tomu, že jsem to řešil týden před odletem, už prý nebylo místo na prvním letu. Což je zvláštní, protože třída, do které se upgraduje, se v GDS tváří jako dostupná... ale to je jedno, na ostatních třech letech je upgrade úspěšný. Týden před odletem tedy udělám seating, ale při online check-inu 24 h před naráz koukám na seat plan... a vidím, že letadlo do Istanbulu bylo vyměněno za A330. Asi je třeba dovézt nějakou humanitární pomoc do Baku nebo tak něco.

Vyrážím do Mastercard lounge. Již hodinu a 20 minut před odletem na ceduli svítí boarding, stejně tak mě na něj upozorňuje paní na recepci, abych to neprošvihl, že mě nikdo vyvolávat nebude. V salonku je kromě mě jeden pán, který po deseti minutách odchází a asi úplně poprvé se mi podaří, že jsem tu zcela sám. Výběr občerstvení v salonku je omezen, ale něco drobného se tady zobnout dá. Pult, kde jsou obvykle řízečky či nugetky, je prázdný, je tu jen kotel hovězího vývaru a v ledničce balené misky se salátky, kromě toho trochu baleného pečiva. Nabídka nápojů je stejná jako obvykle.

V salonku zcela sám.
V salonku zcela sám.
Před nástupem
Před nástupem
2. 10. 2020, TK1770 PRG-IST 19.25-23.10, Airbus A330-300 (TC-JNL)

Ani na gate to nevypadá na zrovna dvakrát plné letadlo. V tunelu při nástupu do letadla se fasují hygienické balíčky - v nich rouška a dezinfekční ubrousky. Nastupuju mezi posledními, v businessu je obsazená asi jedna sedačka, v první sekci economy to vypadá, že každý cestující může mít celou řadu 2-4-2 pro sebe.

Sorry sir, there's no business class upgrade availability on this flight...
Sorry sir, there's no business class upgrade availability on this flight...
Narvaná economy
Narvaná economy
Vzdělávací video před odletem
Vzdělávací video před odletem
Balíček a zdravotní formulář pro vstup do Turecka. K němu rozdávají jednorázové propisky.
Balíček a zdravotní formulář pro vstup do Turecka. K němu rozdávají jednorázové propisky.

Catering je jednoduchý. CC objede letadlo s papírovými pytli, ve kterých je i pití. Žádný další servis není, nejsou k dispozici ani special meals.

Servis v economy
Servis v economy
Rozbaleno. Ujde to.
Rozbaleno. Ujde to.

Mimochodem, TK má na webu přehled současných opatření na palubě, mezi které patří i omezení příručních zavazadel. Prý jen jeden kus pod sedačku (ne do binu), rozměry 30x40x15, do 4 kg. Což by bylo ok, pokud si člověk chce vzít knížku a sluchátka, ale ne když potřebuje tahat elektroniku s neodbavitelnými baterkami. Foťák, tablet a powerbank nějak nacpu do fotobrašny (která sice není správného rozměru, ale vypadá tomu blíž než batoh). Ale co udělat s notebookem, netuším. Nakonec si tu větu na webu čtu ještě jednou. Je tam u těch rozměrů napsáno "should be". Takže... mělo by, ale nemusí? Nerozumím tomu, že si v tomhle čase chaosu a mimořádných opatření aerolinka zvolí popis pravidla slovy "should be", ale... kašlu na to, je to neřešitelné. Beru batoh, do něj dávam notebook a brašnu se zbytkem elektroniky. Ani na check-inu, ani v letadle se o to nezajímá naprosto nikdo. A lehkým pohledem na to, co tahá na palubu zbytek cestující, vidím, že jsem ohledně svého ještě relativně malého příručáku stresoval naprosto zbytečně. Biny jsou mimochodem normálně přístupné.

IST večer
IST večer

V Istanbulu na letišti je taky prázdno. Na imigraci nikdo, u pásu čekám asi 15 minut, než se objeví zavazadla. Vzhledem k tomu, že jsem tu celý den a do příručáku jsem fakt nacpal jen tu elektroniku a baterky, nechávám si poslat zavazadlo jen sem.

Přihrádky na social distancing
Přihrádky na social distancing
Příletová hala
Příletová hala
I v IST se dají dělat testy přímo na letišti.
I v IST se dají dělat testy přímo na letišti.

Poté rovnou k hotelové přepážce. Fronta opět žádná, po pár minutách jsem vyvolán. Byl jsem zvědavý, který hotel dostanu po příletu v Y při tranzitu na let v C, ale dostávám ten businessový - Renaissance Polat. Už jsem v něm spal jednou loni. Transfer do něj je však otrava, nachází se v blízkosti Atatürkova letiště. Jako teda asi většina transferových hotelů, které TK používá. Hotel je na patřičné 5* úrovni, kterou se chlubí - má sice fitko, bazén, půjčovnu aut, několik restaurací a bar (skoro vše zavřené), televize na pokoji mě oslovuje mým jménem, ale něco jako flaška pitné vody na pokoji už by asi byl nepatřičně velký luxus. Nebo aspoň doplněný minibar... nebo aspoň konvice na převaření kohoutkové vody. Naštěstí si hotel napravuje reputaci zhruba dvě hodiny před check-outem, kdy mi na dveře zaklepe personál a věnuje z vozíku 0,3l lahev vody.

Renaissance Polat
Renaissance Polat

Než přijedu, je už dávno po půlnoci. Bezpečnostní rám ve vstupu do hotelu už dnes neřeší, co máte schovaného v kapse, namísto toho je na něj připevněn teploměr, ke kterému přiblížíte ruku. Mně naměří teplotu 34 °C, takže jsem očividně zcela zdráv a můžu pokračovat. Check-in je velmi pomalý a prakticky vše v hotelu a v okolí je zavřené, takže se nedá dělat nic jiného než... jít spát. Při vchodu do pokoje mě trošku zamrzí, že koukám na opačnou stranu od moře, ale ráno zjišťuju, že mám vlastně podstatně lepší výhled. Přímo na staré letiště, kde popojíždí pár letadel a občas i vzlétá.

Výhled na Atatürkovo letiště
Výhled na Atatürkovo letiště

Zahrnutu mám i snídani. Ta je servírovaná, na bufety dnes asi člověk narazí stěží asi kdekoli. Ale moc dobrá. A k dispozici až do 11, takže si nelámu hlavu s brzkým vstáváním ani se sháněním oběda.

Snídaně
Snídaně
Opatření v hotelu
Opatření v hotelu
Vybavení koupelny à la new normal
Vybavení koupelny à la new normal
Naposledy upravil(a) zennie dne 01. 11. 2020, 00:22, celkem upraveno 5 x.


zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od zennie »

Check-out a odvoz na letiště mám domluven na 16.00 (odlet 20.00), což mi přijde optimální. Při minulém pobytu jsem odlétal v 10 ráno a odvoz mi byl zcela zbytečně naplánován už na 4. Cesta na nové letiště je i během dne plynulá.

První opatření na letišti je, že přístup do terminálu je povolen pouze cestujícím, pro vstup je třeba se prokázat letenkou - jako to známe z Indie, Filipín a dalších zemí. V Istanbulu to však, pokud si dobře pamatuju, dříve nebylo. Vydávám se na odbavení business class, to je však celé zavřené - jdu tedy do vedlejší Miles&Smiles/*G řady. Zastaven jsem ještě před zařazením k přepážkám, po odpovědi, že letím do Nairobi, mi personál kontroluje covid test. Teprv poté jsem připuštěn do fronty k přepážce, ačkoliv mám check-in hotový z Prahy až do Nairobi, pouze potřebuju odbavit zavazadlo, což už je záležitostí pár sekund bez dalších dotazů či kontrol.

Odletová hala IST
Odletová hala IST
Prioritní přepážky
Prioritní přepážky
I zde mají plexiskla, tiskárna na boarding passy vydává přímo cestujícímu. Teda teoreticky, stejně mi je podá zaměstnanec z přepážky.
I zde mají plexiskla, tiskárna na boarding passy vydává přímo cestujícímu. Teda teoreticky, stejně mi je podá zaměstnanec z přepážky.
Nedá se říct, že by toho z IST létalo málo.
Nedá se říct, že by toho z IST létalo málo.

Po průchodu do airside je najednou všude lidí dost. Davy se ale směrem ke gatům rychle rozplývají, navíc si všímám, že zcela celá pravá polovina terminálu za security je zavřená.

Za security
Za security
Zavřená část letiště. Shodou okolností je to jediná, co byla otevřená, když jsem psal report z návštěvy krátce po otevření v listopadu 2018. Vlevo nahoře kouká TK business salonek.
Zavřená část letiště. Shodou okolností je to jediná, co byla otevřená, když jsem psal report z návštěvy krátce po otevření v listopadu 2018. Vlevo nahoře kouká TK business salonek.

Mířím do business salonku, ale vypadá to, že je zavřený s celou půlkou terminálu. Takže otáčím do salonku Miles&Smiles, který je sice naprosto stejný, ale většinou plnější. Ten funguje bez problémů. Celý ho procházím - značně jsou redukována místa k sezení, díky čemuž působí vzdušněji a méně přelidněně - ale o to složitější je nějaké rozumné volné místo najít.

TK salonek
TK salonek

Vycházím na průzkum. Servis je značně redukován, většina výdejen jídla je zavřená. Fungují dvě - jedna na pide, druhá s grilem s obvyklou nabídkou - rýže/bulgur, kuře, mleté hovězí, rajčata a papriky. Další drobná jídla (saláty, sýry, jogurty...) jsou pak k dispozici v zabalených miskách. Výběr je tedy oproti normálnímu stavu značně omezen, ale myslím, že se tu pořád dá naprosto v pohodě najíst. Co zmizelo zcela, je alkohol, není tu ani kapka.

Jedna ze zavřených výdejen jídla
Jedna ze zavřených výdejen jídla
Balená jídla
Balená jídla
Úschovna zavazadel
Úschovna zavazadel
Oběd/večeře
Oběd/večeře
Děti mají taky smůlu.
Děti mají taky smůlu.

Vyrážím k jednomu z nejvzdálenějších gatů, kde už posedává pár desítek lidí - vypadá to docela obsazeně. Prostorem obchází slečna v uniformě a ptá se lidí na covid testy. Mě si nevšimne, takže čekám, zda budu zastaven při nástupu. Jsem. A taky další měření teploty. V tunelu pak zase fasuju hygienický kit - tentokrát ještě obohacený o kapesní balení dezinfekčního gelu.

S minimalizací příručáku se už neobtěžuju vůbec. A ani dnes to nikoho nezajímá.

3. 10. 2020, TK607 IST-NBO 20.00-02.40+1, Boeing 737-800 (TC-JVI)

Obsazenost letadla je podstatně vyšší, než bych bych čekal. V businessu je to 10/16, v economy, kterou si během letu procházím, potkávám pouze čtyři řady, které má jednotlivec pro sebe, ve zbytku 2, mnohdy i 3 cestující.

Business
Business

Krátce po odletu fasuju sluchátka (z economy), opět zdravotní formulář a... překvapivě nápojový lístek. Jelikož jsem čekal, že catering bude dost podobný jako na pražském letu, výběr nápojů jsem nečekal... a po suchém salonku (a po suchém loňnském TK letu do Afriky) už vůbec jsem nečekal, že bude k dispozici i pivo či víno.

Sluchátka
Sluchátka
Nápojový lístek
Nápojový lístek
Večeře
Večeře

Objednávám si víno, kelímky ale nejsou. Musím tedy vypít kelímek vody, abych nemusel pít víno z flašky. Krátce poté, co kolem mě prodeje vozík s papírovými sáčky do economy, mi na stolku přistává stylová krabice.

Obsah
Obsah

Za mě je to při těchto okolnostech úplně v pohodě, jsem až příjemně překvapen. Dávám si jen tortillu, protože jsem relativně najezený ze salonku, zbytek si schovávám na snídani. Po večeři ještě asi hodinu čumím z okna, neletěl jsem nikam půl roku a ty pohledy mi prostě chybí...

Severní předměstí Káhiry
Severní předměstí Káhiry

Pohodlí v 737 fakt žádný zázrak, ale téhle chvíli jsem fakt rád, že někam letím, a zbytek je vedlejší.

A celkově - letu jsem se trochu bál, že to bude dost opruz s hygienickými opatřeními, rouškami a pochybnou stravou... a ono to vlastně všechno bylo totálně v pohodě.

Uprostřed noci na NBO
Uprostřed noci na NBO

V Nairobi vystupuju mezi prvními, cestující z businessu odváží přednostní autobus. Na náhodném místě v terminálu stojí slečna, která vybírá vyplněné zdravotní formuláře. Na imigraci dorážím jako úplně první, po dotazech na délku a účel pobytu dostávám razítko. QR kód, který mi byl důsledně kontrolován při odletu z Prahy, nakonec nikdo vidět nechce. Zavazadlo přijíždí taky prakticky okamžitě, takže už mi nic nebrání si zavolat Uber a odjet do města. V Keni platí noční zákaz vycházení (Uber na letiště má výjimku), takže tady není ani moc otravných hellomyfriendů. Po plánovaném příletu 02.40 jsem čekal, že se nedostanu na ubytování dříve než v 5, ve skutečnosti přistáváme o 20 minut dřív a vše jde tak rychle, že už ve 4 lehám do postele. Usnout se ale nedaří, tak na to kašlu a jdu o dvě patra výše k bazénu čekat na východ slunce...

Východ slunce nad Nairobi
Východ slunce nad Nairobi

Dnes jsem třetí den v Nairobi. Je tu hezky, i když trochu divoko. Pozítří vyrážím do přírody.

Prozatím konec, report ze zpáteční cesty napíšu v po návratu v listopadu, snad to bude v A330. Možná zakomponuju ještě nějaký místní přelet. A třeba, když se mi tu bude líbit, napíšu i pár slov ke Keni, ale toho se trochu bojím, protože vždycky slibuju stručnost a pak se rozkecám tak, že to píšu ještě půl roku po návratu.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4029
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od whiskey »

Chceme cinsky shinkansen!!! ^:)^

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od tramin »

Pěkné, těším se na pokračování.

michal4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 286
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od michal4 »

Pěkné. Po dlouhé době konečně trip report mimo Evropu :-bd

Přimlouval bych se za pár dojmů z Keni z pohledu solo cestovatele. Jestli vydrží současný stav, zvažuji hecnout se a dát Keňu nebo Tanzanii během prosince.


Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 324
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od Roiman4 »

Pěkný report. Já bych byl pro napsat nějaký ten postřeh ze země, kde jsi. Pro mě jako většinou sólo cestovatele to hodí i nějakou inspirac. Afriku a její některé národní parky chci vidět :)

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od davcabic »

Také díky moc za parádní popis cesty mimo Evropu, když se moc konat osobně nedají, chybí mi to.

"Pohodlí v 737 fakt žádný zázrak, ale téhle chvíli jsem fakt rád, že někam letím, a zbytek je vedlejší.

A celkově - letu jsem se trochu bál, že to bude dost opruz s hygienickými opatřeními, rouškami a pochybnou stravou... a ono to vlastně všechno bylo totálně v pohodě."


S tím musím naprosto souhlasit, mám úplně stejný pocit z toho, co jsem stihl prolétat za dob viru.

A taky se přimlouvám za napsání pár cestovatelských zážitků (a tím rad a nápadů) i mimo letadlo.

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od zennie »

Díky všem. Něco tedy sepíšu. Čínský vlak snad jo, jen může být na něj problém sehnat lístek, navíc celkově vzhledem k dění v ČR se mi teď nechce nic moc řešit napevno na tři týdny dopředu, kdo ví, kdy se jak vrátím. Jinak trasu mám předběžně Nairobi-Masai Mara (aktuálně)-Kericho-Nakuru (+možná Bogoria)-Naivasha-Aberdare-Nanyuki-Nairobi-Lamu-Malindi-Mombasa-Nairobi. Může se samozřejmě měnit.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od krakra »

Proč se zavazadla nemůžou dávat do binů?

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od zennie »

Asi aby se minimalizoval kontakt lidí s povrchy v letadle. A aby se minimalizoval pohyb lidí celkově. Hádám. Prakticky je to jedno, nekontroloval to nikdo a biny byly otevřené, i po zpáteční cestě.

Včera jsem doletěl domů. Ale něco sepsat mi asi bude ještě nějakou dobu trvat. Každopádně Keňa je moc hezká a zážitků jsou hromady. Parky aktuálně zlevněné (ale furt drahé) a téměř prázdné. Nakonec jsme byli po většinu cesty ve dvou, takže jsme půjčili auto (velmi zásadně pomohlo) a vyzkoušeli párkrát i stylovější dražší ubytování, které se dalo v téhle době dobře usmlouvat. Též jsem si vyzkoušel nocleh v africké policejní cele, ten zase úplně doporučit nemůžu. Do toho dva přelety a vlak taky bude. Keňu ale můžu fakt doporučit, jediné průsery jsou otravná úplatná policie a dvojí ceny, přičemž ty dolarové jsou často docela brutální.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od Kevil »

Lety do Turecka podporujete diktátora Erdogana..., který mj. nechal na 4 roky zavřít Markétu Všelichovou a Miroslava Farkaše. VOWA.cz

zennie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 07. 2009, 21:29
Bydliště: Praha->Čína->Japonsko
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od zennie »

:roll: Proboha.

Kevil
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 192
Registrován: 02. 05. 2014, 11:04
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od Kevil »

Je to otázka pro každého z nás, trochu se zamyslet. I pouhá volba letecké společnosti a přestupních míst může pomoci. Chápu, že ne vždy to vyjde :wink: .

P.S. Taky létám po světě: Tahiti, Bora Bora, Rangiroa, Havaj, Aljaška..., ale uvážlivě.

tramin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 28. 11. 2011, 10:04
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od tramin »

Proč to cpeš do tohoto vlákna? Ty raději nikam nelítej, ať tě taky nezavřou L-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5425
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Koho by před rokem napadlo, že budeme brzy před nemocemi utíkat zrovna do Afriky? (PRG-IST-NBO a snad i zpět TK Y/C)

Příspěvek od Globik »

Na Aljašce masově vybíjejí tresky. Měl by ses nad sebou zamyslet, kam lítáš! :crazy: :crazy:


Odpovědět