V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Odpovědět
davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Příspěvek od davcabic »

18. 4. 2021 PRG-DOH, QR292
1645-2335
787-8, reg. A7-BCI
age 7.3 years
obsazenost cca 14%


Dnes nic nevykecám dopředu, vezmeme rovnou cestu a popořadě.

Na check-inu je volno, ihned se nás ujímá více agentů. Ještě než dojdeme k samotné přepážce, jsme prokontrolováni a přivítáni. Všechno je na pohodu, na odbavené zavazadlo přibude červená cedulka Rapid Transfer a palubky na oba lety máme v ruce. Ještě jsme požádáni, abychom do odletu vyplnili online příletový formulář cílové destinace, na který jsem jaksi v zápalu boje zapomněl. (Zápalem boje mám na mysli třeba pcr testy nebo pojištění..tady se většina pojišťoven "vytáhla", nabízí totiž cestovní pojištění s krytím na covid, ale jen v zelených státech dle mzčr, a to je podle mě služba k h***u. Nakonec jsem našel asi tři možnosti pojištění, z čehož byla jen jedna cenově rozumná.)

Qatarec má asi stálé místo u gatu A7, stání 3. Cestujících se schází po málu, asi 36, boarding jedním mostem je pak rychlý. V letadle vládne komorní atmosféra, skoro ticho. Cabin crew má na sobě ochranné brýle, roušky, rukavice, bílé pláště na uniformě (ale ne nohavicové, vypadá to vcelku rozumně), dámy i čepečky. Před pojížděním nám jsou rozdána sluchátka, osvěžující ručník a hygienický balíček s rouškou, rukavicemi a desinfekčním gelem. Všechno pěkně s certifikátem z Číny :D Následuje bezpečnostní video tématicky natočené ve fotbalové šatně, které musí potěšit milovníky fotbalu a odkazuje na mistrovství světa 2022 pořádané Qatarem. Mně video moc neoslovilo, trochu jsem si na něj zvykl až při čtvrtém promítání..

Jak můžete tušit, servis byl fantastický. Taky kvůli tomu jsem vybíral tuhle společnost. Nejdřív probíhal před jídelní nápojový servis. Preclíky a drink jsou dobrým začátkem. Vytištěné menu bohužel nebylo (myslím, že bývalo). Pokud ale nechce člověk bedlivě poslouchat crew a najednou váhat, co si ze tří variant vybere, je vždy možné nahlédnout přes wifi či jejich aplikaci do menu na konkrétní let. K jídlu bylo hovězí s bramborovou kaší, těstovinový šalátik a karamelový dezert. Voda, ohřáté pečivo a kovové příbory k tomu. Drink možno opakovat. Pak ještě káva/čaj s Mannerkou.

Nasvícená kabina Dreamlineru. Qatarce jsem volil i kvůli tušení, že lety budou poloprázdné, což je v širokotrupém letadle vcelku zážitek a moc velký komfort.
Nasvícená kabina Dreamlineru. Qatarce jsem volil i kvůli tušení, že lety budou poloprázdné, což je v širokotrupém letadle vcelku zážitek a moc velký komfort.
Sedadla v Dreamlineru a celá řada pro sebe, jakože úplně celá!
Sedadla v Dreamlineru a celá řada pro sebe, jakože úplně celá!

Letiště asi moc nemá smysl popisovat, je stále pěkné, prázdné nebylo, ale nefungoval people mover, který přibližuje cestující ke gatům E D. Na palubách není duty free prodej, ale všechen přesunuli jen na letiště, kde je toho požehnaně. Možná mi chybí trochu větší výběr v oblasti jídla, ale to je asi tím, že přehlížím dražší možnosti. Taky aerolinky přeci dobře živí cestující na palubách, nebo jde spousta z nich do salónků.



19. 4. 2021 DOH-MLE, QR676
0100-0750
777-300ER, reg. A7-BEJ
age 4.9 years
obsazenost cca 75%


Pokud byste váhali, zda vám handling stihnul při rapid transferu přeložit kufry na pokračující let, aplikace aerolinky vám před odletem zobrazí notifikaci, že ano..alespoň v našem případě.

Let se nesl ve stejné parádě jako ten minulý. Lidí už bylo vcelku hodně, na dnešní dobu bych řekl skoro narváno. Dalším faktem je, že hned za naším největším dvoumotorovým dopravním letadlem světa letělo ještě jedno to samé (jen ve verzi -200, menší o drobek). Takhle to točí každý den.

Triplseven v jejich provedení má lepší (i vyšší) sedačky i rozestupy, celkově se mi kabina líbila více. Oproti tomu na Dreamliner nejsou moc dobré recenze a asi je to nejhorší typ z flotily z pohledu sedícího pasažéra. I tak to ale není špatné, výhodou je zas rozšíření opěrky u ramen, a tak skoro vůbec nevidíte na lidi v řadě před vámi a nikdo na vás.

Překvapila mi "reklama na pití", na obrazovkách mimo jiné běží něco jako, protáhni si nohy, zajdi na drink. Což mi přijde, v době kdy všichni šetří (či maj sedět na svých místech) skvělý. Tak jsem se zvednul a šel na další gintoník. K tomu člověk dostane krom úsměvů bez reptání i preclíky. K východu slunce nad indickým oceánem perfektní.

Jak se blížíme k rovníkové oblasti, piloti začínají kličkovat mezi vysokou oblačností. Ani to moc nehází, ale blesk ve vyšší oblačnosti než jsme my, jsem viděl. Při dosažení bodu top of descent už byla oblačnost jen z malých kumulů a začínáme vidět atoly a desítky ostrůvků, nádhera. Dokonce jsem náhodou ze vzduchu přesně identifikoval malý ostrůvek Finolhu, na kterém jsme mohli bydlet.

Obr 777-300ER a výstup v destinaci na plochu.
Obr 777-300ER a výstup v destinaci na plochu.

Letiště v Male je vcelku malý, starší, ale ne špatný na jižní poměry. Pasovka byla v pohodě, mají do systému online propojené formuláře, co člověk vyplňuje před odletem a dávají pěkný razítka (želva, žralok, palmy, korály). Do dalšího odletu jsme měli čas, tak jsme prozkoumali blízké okolí letiště. Tyrkysové moře hraje hned v přístavech u terminálu. Okoukal jsem, že staví nový obří terminál (zatím jen betonový skelet), rekonstruují plochy pro stání letadel. Také mají hotovou novou delší a širší runway, která je zatím uzavřena. Až se otevře, ze současné runway se stane pojezdovka a s pár propojkama se systém neuvěřitelně zkapacitní. Dokáže přivítat i A380 a další miliony turistů.



19. 4. 2021 MLE-VAM, VP606
1140-1210
ATR 72-500, reg. 8Q-VAV
age 18.4 years
obsazenost cca 59%


Tady se dostáváme k názvu tripreportu, cestující vyhrávají zde na vnitrostátním letu...pokud by se započítaly i posádky, mohla by to být plichta no.

ATR je staré, opoužívané, ale bytelné. Je to skvělý vyhlídkový let, oba máme okna. Po přistání rovnou přesedáme do minibusů. Do posledního se nakládají všechna zavazadla a jsme vyvezeni branou rovnou z areálu letiště do přístavu. Zde začíná absence asfaltových silnic. V přístavu si nás posádky speedboatů rozdělí podle ubytování či cílových ostrovů a jede se. Byl to parádní zážitek, speedboat jede přes 62 km/h lagunami ostrovů. Nakonec se nás už na našem ostrovu Dhigurah ujme řidič s elektrickou nákladní tříkolkou a vezme nás do hotelu Athiri.

První dny jsme objevovali ostrov, šnorchlovali z pláží na korály a všechnu možnou živou nádheru i "havěť". Korály byly nádherný a mnoho druhů, mezi nimi i zévy. Rybky fakt všemožné, z pěkných papouščí ryba a neuvěřitelná jednorožčí ryba, z nepěkných blbě čumící muréna. Mláďata black tip reef žraloka připlouvala až metr od pláže, ale byla naštěstí plachá. Bohužel jednou se kolem mě na paddle boardu prohnal asi 80ti cm žralok a už se mi do vody lezlo hůř :D

Všudypřítomné krabice. Přes noc dokázali uplně rozorat písek na pláži.
Všudypřítomné krabice. Přes noc dokázali uplně rozorat písek na pláži.

Na ostrově dlouhém asi 3km a širokém max. 250m bydlí 250 místních a je tam třeba 8 hotelů/penzionů spíš komorního charakteru. Hotely, bydlení, škola, policejní stanice a veškerá zástavba se nachází na severní a širší části ostrovy. Na konci vesnice je generátor, ten má každý ostrov svůj, rozvody mezi ostrovy neexistují. Na jih už pokračuje jen džungle, kde jsou ještě zahrádky místních na pěstování a doutnající skládka (ano, tak se tu nakládá s odpadky, ale jak jinak..:)

Místní spalovna, kde jsou ty filtry a využití energie? :D
Místní spalovna, kde jsou ty filtry a využití energie? :D
Zahrádky místním v půlce ostrova. Palmy byly zasázené do vykopaných děr, asi kvůli vodě či lepší půdě?
Zahrádky místním v půlce ostrova. Palmy byly zasázené do vykopaných děr, asi kvůli vodě či lepší půdě?
Neví někdo, co je to za plodinu?
Neví někdo, co je to za plodinu?

Fantastický je konec ostrova, který se zužuje do vytracena a při odlivu se za ním tvoří sandbanky, malé ostrůvky, na které se dá dojít, takhle třeba až kilometr od konce ostrova. Pozor na svižný příliv, hůř se pak dostává zpátky :D Ještě to mohou zhoršit proudy, žralůčci nebo rejnoci ostnatí.

Sandbanky, písečné ostrůvky mění svůj tvar a polohu podle proudů, přílivů a odlivů.
Sandbanky, písečné ostrůvky mění svůj tvar a polohu podle proudů, přílivů a odlivů.
Na sandbanku se chystala nějaká romanťárna.
Na sandbanku se chystala nějaká romanťárna.
Mimino žraloka černoploutvý, kolem pláží se o ně dalo skoro zakopávat :D
Mimino žraloka černoploutvý, kolem pláží se o ně dalo skoro zakopávat :D

Když už jsem měli okouklý ostrov, byl jsem dokopán k výletům lodí za velkými zvířaty. Hotel má vlastní loď na celou škálu výletů, jak šnorchlování, tak potápění a průvodci z hotelu opravdu ví. Prvním bylo šnorchlování se žralokem obrovským. Prý to bývá 50 na 50, jestli ho zrovna najdeme nebo ne. Místní si samozřejmě dávají vědět přes mobil, když ho najdou, a tak jsme měli štěstí. Přiznám se, trochu jsem se bál skočit do hlubokýho oceánu za žralokem, ale jak jsem se ocitl ve vodě, úplně to ze mě opadlo a jediný cíl byl následovat majestátní 6ti metrový kus. S ploutvemi se mu dalo stíhat dobře, i když někteří odpadávali. V jednu chvíli bylo ve vodě snad 40 lidí, ale postupem času nás bylo jen pár. Takhle jsme s ním plavali třeba půl hodinky, vedle něj, za ním, potopit se a kouknout na břicho, kde měl s sebou malé rybičky. Před něj se plavat nemělo a sahat na něj taky ne, což dá rozum, když žije ve volné přírodě. Německý pár měl pak zaplacený ponor do 30m na hodinu a nám se mezitím naskytla šance plavat ještě s jedním žralokem, ten byl zhruba 4 metrový, ale měli jsme ho skoro jen pro sebe a "hlídali ho" než přijede další skupinka. S tímhle se taky chvíli potápěli potapěči, což bylo skvělé vidět, jak je oproti němu člověk malý. Žraloci vždycky plavali u povrchu, pak odpluli dolů, zas k vrchu a někdy tak dolů, že už se ztratili.

Výlety na lodi, Zidan hledá žraloka.
Výlety na lodi, Zidan hledá žraloka.
Náš žralok obrovský.
Náš žralok obrovský.

Druhý výlet pak bylo šnorchlování s mantou, tu jsme hledali poměrně dlouho a první byla rychlá a viděli jsme ji jen z dálky. Naštěstí jsme pak spatřili z lodi ještě jednu větší a dokázali se jí udržet aspoň 15 minut. Manta je oproti žralokovi svižnější, a tak jsme se museli snažit. Nejlepší okamžik byl, když udělala looping břichem a žábrama nahoru a s ní naprosto synchronně plavaly dvě dost velký rybky. Rozpětí "křídel" měla asi 2 metry a pak se nám ztratila v dálce a hloubce. Protože mant bylo očekáváno asi víc, vzali nás ještě na chviličku na okraj korálového útesu našeho ostrova. Bylo skvěle vidět, jak na této straně končí atol a padá do temných hlubin oceánu během pár metrů. Mimo jiné jsme v korálech viděli největší murénu i spícího žraloka, nurse sharka. Prý je to nejlínější žralok, nasaje potravu, a pak chrápe s hlavou zabořenou v korálech.

Původně jsme chtěli ušetřit a zpátky do Male jet z ostrova speedboatem, ale dokoupení letu i nazpátek nám uštědřilo ještě jeden den na ostrově, bez dlouhého čekání v Male. A jak se to vyplatilo, poslední den jsme při šnorchlování nad korály našli želvu, což u mě doplnilo "velkou trojku" Malediv.

Strašně moc jakýchsi plodů palmy.
Strašně moc jakýchsi plodů palmy.
Palmy jsou podemílány a padají pomalu do vody.
Palmy jsou podemílány a padají pomalu do vody.

Viděl jsem jen jeden ostrov, ale Dhigurah určitě můžu doporučit a bude patřit k těm nejhezčím kvůli jeho tvaru, nekonečné pláži a džungli s kaloni. Pořád se dají sledovat pěkné západy a východy slunce, ke kterému jsme se dokopali jen jednou. Jinak slunko tam mělo režim před 6 ranní nahoru a po 18h za horizont, oproti Česku je čas šoupnutý jen o 3h. Na ostrově se dá i běhat, buď při odlivu po pláži nebo skrz vesnici a cestou v džungli až na konec ostrova. Dá se i obejít celý ostrov, je to skoro 10km. Ubytování Athiri taky bylo moc dobrý, šéf Ali byl neskutečně nápomocnej, což i všichni ostatní. Je to takové i rodinné, a na ostatních hotelech bylo moc Rusů. Co se týče covidu, všichni obyvatelé už měli jednu dávku vakcíny v době, kdy jsme tam byli. Jinak na ostrově je téměř nemožné se nakazit, to je možné asi jen po cestě na letištích a v letadle. Vlastně jsme taky nesměli na ostrově do obchodů, jakožto turisti. Krámky se suvenýry se otevřely jen občas a celkově bylo málo turistů, řekl bych tak max. 30% kapacity všeho ubytování. Tak jsme byli odkázání jen na hotelovou restauraci, kde vařili spíše místní kuchyni, což bylo super. Jednou jsme si objednali celou rybu, byla skvělá, marinádu dělal šéf Ali a měl moc velkou radost, že nám chutná, prý rodinný recept. Místní byla podávána i snídaně. Taky nám jednou velmi nadšeně přinesl banány "z naší zahrádky", že právě dozrály. Byly to ty menší, ale chutnali naprosto skvěle. Fakt jiný, jak jsou dozrálý na stromě a ne v hale s etylenem.

Západ slunka na zalitých sandbancích.
Západ slunka na zalitých sandbancích.
Ano, fotky z internetu odpovídají realitě. Občas je teda vyplaveno dost řas i odpadků.
Ano, fotky z internetu odpovídají realitě. Občas je teda vyplaveno dost řas i odpadků.
Už se schylovalo k bouři, nakonec jsme ale žádný déšť za celou dobu nezažili.
Už se schylovalo k bouři, nakonec jsme ale žádný déšť za celou dobu nezažili.


26. 4. 2021 VAM-MLE, VP609
1530-1600
ATR 72-600, reg. 8Q-VAY
age 1.6 years
obsazenost cca 69%


Na tomto letu jsme chytli nové naleštěné ATR zvenku i zevnitř. Interiér je o poznání jiný, hlavně tenké sedačky a nový systém binů (dvířka se otevírají zasunutím do stropu) dělají interiér prostornější a pohodlnější.

Krásné nové ATR72-600. Servis na 15ti minutovém letu byl ručníček a mentos bonbón.
Krásné nové ATR72-600. Servis na 15ti minutovém letu byl ručníček a mentos bonbón.
Krásné barvy moře i probíhají výstavba umělých ostrovů v blízkosti letiště Male.
Krásné barvy moře i probíhají výstavba umělých ostrovů v blízkosti letiště Male.
Přistání s ATR a most Sinamalé Bridge spojující Male s letištěm a ostrovem Hulhumalé. Byl otevřen v roce 2018 a víc jak polovina byla postavena za čínský peníze.
Přistání s ATR a most Sinamalé Bridge spojující Male s letištěm a ostrovem Hulhumalé. Byl otevřen v roce 2018 a víc jak polovina byla postavena za čínský peníze.

Hned po přistání vidíme našeho Qatarce, vlastně obvyklou dvojici 777 a k tomu ještě jeden Qatar Executive. Tripl sedmy tam čekají každý den od ranního příletu až do večerního odletu, asi to v době pandemie i při předělávání letiště nevadí. Nevím, jak předtím. Obecně má Perský záliv Maledivy slušně pod palcem, Emirates to točí pořád dokola, Etihad tam taky vždy stál.

Moc času jsme mezi lety neměli, ale na rychlou prohlídku Male jsme chtěli. Vzali jsme veřejný trajekt za 10 MVR (něco jako 14 korun), který byl narvaný tam (lidi i krabice) a prázdný zpátky (jen my 2 a 2 z posádky), jede 10 minut, každých 10 minut. Ve městě jsme prošli jen jeho severní část, kolem přístavu, prezidentskýho úřadu i paláce, mešity, náměstí. Taky jsme viděli ovocný trh a obrovský rejnoky v přístavu. Jinak taková jižní asijská klasika na první pohled.

Letištní přístav s azurovou vodou. Dřevěný veřejný trajekt u mola a velká stavba nového terminálu v pozadí.
Letištní přístav s azurovou vodou. Dřevěný veřejný trajekt u mola a velká stavba nového terminálu v pozadí.

Na letišti mají malou a dobře fungující poštu (pohled do ČR jde 17 dní), úschovnu zavazadel, klimatizovaný food court, ofiko směnárnu i neofiko směňující osoby (o trochu lepší kurz, ale když tyhle peníze neutratíte, zůstanou vám). Security měla pauzu 1810 až 1830, to jsem ještě nezažil. Pak se hrneme k check-inu, kde po nás požadují už QR kód příletového formuláře do ČR. To mi přijde trochu předčasný, tak to tam smolíme na přepážce a zdržujeme ostatní :D Dáváme se do řeči s českou letuškou, co letí do Doha v civilu:) Taky mají vychytaný, že checkinář nám dal načíst QR kód a to byla kvalitní wifi, aby si člověk hned na místě mohl vyplnit různé potřebné formuláře. Pak už nemáme moc času, spíš rovnou jdeme do autobusů a do nachystaného letadla.



26. 4. 2021 MLE-DOH, QR677
1945-2210
777-300ER, reg. A7-BEP
age 3.5 years
obsazenost cca 70%


Letadlo opět parádní, boardovat tak obří stroj z plochy je zážitek. Při vzletu zjišťuju, jak šíleně je hrbolatá a rozsekaná runway, celé letadlo se třese jak o život a podvozek absorbuje děsné mordy. Už aby z toho byla pojížděčka, i tak to snad musí opravit. Jako u jediného nočního letu jsem nevybral okno, ale poslední prostřední řadu v první economy sekci. Což nad křídly a tím, že za námi nikdo nesedí způsobuje krásně klidný let. Taky vyšel můj tah, obsadit prostřední čtyřsedačku ob jednoho, protože nikoho k nám už nepřidali, a tak jsme se mohli pohodlně roztahovat. Pre-dining bewerage servis se nekonal, i když podle jídelníčku měl. I tak jsem ale stihl 3 gintoniky za let :D K jídlu byla výborná znojemská s rejží, fotku ale nedám :D Česká letuška nás přišla poprosit o usb-c kabel k nabití mobilu, aby mohla prokázat dokumenty a vůbec vstoupit do země, tak to jsme s radostí půjčili. Přitom jsem se dozvěděl, jestli se nepletu, že létá kombinaci 777 a A320 family:)

Wifi zdarma na chat bez obrázků byla hodinu zdarma na každém letu. Z Male dokonce nějaká promo nabídka Super Wifi na všechno a docela to šlo.
Wifi zdarma na chat bez obrázků byla hodinu zdarma na každém letu. Z Male dokonce nějaká promo nabídka Super Wifi na všechno a docela to šlo.
Obří a moderní kabina Boeingu 777.
Obří a moderní kabina Boeingu 777.
Na Maledivy se v business třídě nasazují Qsuites. Údajně nejlepší business třída na světě. Má opravdu vysoké stěny pro soukromí a dalo se do ni upgradovat za 24tis. na let pro dvě osoby. (Do Prahy bez Qsuites za 12tis.)
Na Maledivy se v business třídě nasazují Qsuites. Údajně nejlepší business třída na světě. Má opravdu vysoké stěny pro soukromí a dalo se do ni upgradovat za 24tis. na let pro dvě osoby. (Do Prahy bez Qsuites za 12tis.)

Stop over přes 10h je v Doha lehce otravný, kdyby byl den a ne covid, vyrazil bych do města, zkouknout jejich nové metro atd. To možné ale nebylo, tak po večeři a prolezení obchodů uleháme v klidové místnosti pro muže. Je tam moc světla a pořád nějaká hlášení, noc nic moc.



27. 4. 2021 DOH-PRG, QR291
0815-1330
787-8, reg. A7-BCG
age 7.8 years
obsazenost cca 19%


Dreamliner a jeho ladné tvary.
Dreamliner a jeho ladné tvary.
Motor GEnx-1B70. Průměr dmychadla 282cm s obtokovým poměrem 9.
Motor GEnx-1B70. Průměr dmychadla 282cm s obtokovým poměrem 9.
V dáli jsou odstavené tři A380 British Airways, vedle kterých jsme boardovali. Vpravo je asi stará A321 pro hasiče a nedokáže někdo prosím poznat, co je to 4 motorové letadlo vlevo?
V dáli jsou odstavené tři A380 British Airways, vedle kterých jsme boardovali. Vpravo je asi stará A321 pro hasiče a nedokáže někdo prosím poznat, co je to 4 motorové letadlo vlevo?

Lidí zas jak šafránu a počty cestujících/s posádkou ATR vs. Dreamliner by vycházely podobně jako v prvním případě. Autobus nás vezl z terminálu snad čtvrt hodiny, po boardingu objíždíme v ranní špičce alespoň 25 minut celé letiště a čekáme v řadě na vzlet, před náma minimálně 5 letadel, za náma 4. Let do Prahy je klidný, posádka zase milá, Perský záliv je vidět dobře, pak už se země halí do oblak a na Bagdád výhled nemáme. V Turecku vidíme zasněžená pohoří dosahující výšek 2 kilometrů. Moc jsem se těšil na letecká míchaná vajíčka s párkem, ale už došly :( Zachránit to musela vegetariánská verze, alespoň se k tomu víc hodil gintonik. Ke konci letu mi ještě překvapil teplý snack, to na letu do Doha nebylo.

Snídaně/oběd na cestě do Prahy. Máslo nikdy nebylo:(
Snídaně/oběd na cestě do Prahy. Máslo nikdy nebylo:(
Zatmavovací okno a váhled na turecké pohoří.
Zatmavovací okno a váhled na turecké pohoří.
Qatarci se chvástají skvělým servisem a pohostinností, nezůstávají však jen u slov.
Qatarci se chvástají skvělým servisem a pohostinností, nezůstávají však jen u slov.

Všech 6 přistání bylo s předstihem nebo na čas. Tento poslední vypadal o půl hodiny rychlejší, ale nakonec proběhl vyhlídkový let nad Prahou a letištěm s pokračováním na Kladno. Až za ním proběhla 180° otočka a přiblížení na dráhu 12.

Na pasovce je žádán pas, QR kód od příjezdového formuláře (neskenuje se) a negativní test. Celník je zase dobrej, i si popovídáme. To mi připomíná, mám dojem, že na pasovce při odletu se celníci tváří "zle" a na příletu jsou dobří. Bude to asi shoda náhod, nebo jsou snad rádi, když se člověk vrací dom? Taky by mi zajímalo, co všechno vidí, jaké údaje si načtou z biometrického pasu a databáze.


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Příspěvek od Night fly »

Hezky TR :thumbup: Ten ctyrmotorak na fotce je IMHO DC-8, podle cumaku...

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Příspěvek od pettte »

A ty zelené "šišky" bych tipoval na stále ještě rostoucí papáju, teda podle stromu, podle plodů se asi pak ještě protáhnou.

davcabic
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 50
Registrován: 29. 03. 2015, 17:46
Oblíbené typy letadel: A346
Stav: Offline

Re: V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Příspěvek od davcabic »

Díky moc, dvě největší záhady výletu vyřešeny :D
U DC-8 mi tedy překvapily průměry motorů na tak staré letadlo. A jo, je to papája podle listí stromu.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Příspěvek od Fabo »

davcabic píše:
10. 05. 2021, 16:22
Díky moc, dvě největší záhady výletu vyřešeny :D
U DC-8 mi tedy překvapily průměry motorů na tak staré letadlo.
Hodne DC-8 bylo predelano na motory CFM-56 (ty z 737/320). Ty jsou pach pochopitelne o hodne tlustsi nez ty puvodne z 50tych let.


loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: V ATR létá více pasažérů, než v Qatarském Dreamlinéru.

Příspěvek od loupeznik »

davcabic píše:
10. 05. 2021, 12:46
Security měla pauzu 1810 až 1830, to jsem ještě nezažil.
Tak musej se kluci někdy pomodlit...
Tleskám za pěkný TR.


Odpovědět