Cesta kolem světa za 51 hodin
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Cesta kolem světa za 51 hodin
Právě jsem se vrátil ze čtvrtého a pravděpodobně posledního mileage run z Brazílie přes Mexiko, kde jsem dokonce udělal tentokrát i stopover a samozřejmě jak to většinou chodí, kvůli jet lagu člověk uprostřed noci zase plánuje další výlet.
V hledáčku jsem měl již x roků ANA First Class za míle u A, kdy se dá vyrobit neskutečná sranda, a to letět z USA do Evropy přes Tokio za cenu TATL. Poslední dobou jsem však nemohl najít ze západního pobřeží žádný volný termín a jelikož NH zvýšilo u awardů poplatky, které už tak jsou z Anglie non-sense, pomalu jsem se smiřoval s tím, že v životě nemá člověk vše, co chce. Už dvakrát jsem totiž tento award rušil z důvodu pandemie a nemožnosti odletět do USA, a dva týdny v Mexiku nebo Dubaji byla pro mě zbytečná a velká oběť před rozvolněním z US strany.
Jenže, světe div se, award space je otevřený a let je příští týden. Poplatky sice místo 17 EUR přesahují 300 EUR, ale jsou to dva lety a champagne list je tak nabitý, chuť po japonské kuchyni tak velká, že jsem si téměř jistý, že to proletím. Než jsem však udělal tento nákup, zcela netypicky a v klidu s rozvahou hledám možnosti, jak se dostat do LAX.
Flying Blue má super promo za 39500 mil v business class do Chicaga, odlet v sobotu, dvě noci v Chicagu a ranní United 787 do LAX vypadalo velmi dobře. Navíc, do Chicaga letěla tripl sedmička s La Premiere, která se na letu neprodávala, takže kdo ví, třeba byl byl i francouzský „Flub“ - British Airways flyers jistě pochopí. Byl jsem si navíc celkem jistý, že šance, pokud by kabina byla otevřena pro statusáře, by byla veliká, v době pandemie jsem ani na letu do USA na palubě nepotkal žádného Ultimate a dle pozdravů v kabině byla nejvyšší šařže maximálně Gold, protože nikdo jiný special welcome a drinky z La Premiere nedostával. Nicméně zvěsti tvrdí, že se tento zázrak nestává, což mi ani nevadilo, druhou volbou bylo KLM a 787-9, což je super produkt. Nicméně jak počítam, tak počítám, Marriott property za 150 USD na noc, ikdyž v promo s double night, let United za 400 USD (na widebody UA jsem nikdy neletěl v biz a dost mě to lákalo, takže tento krátký denní skok se zdál jako dobrá příležitost si to vyzkoušet).
Nakonec vyhrál selský rozum a award za 55k mil přímo z Prahy do Los Angeles, tedy s nocí v Paříži, kde jsem měl štěstí na fajn cenu Moxy hned na letišti. Nakonec se otevřel i let v neděli, nicméně v LA byl Super Bowl a můj rozpočet na hotel je docela omezený. Takže jsem vše nechal na původním itineráři, 4L v mini cabin na CDG-LAX a doufal, že se La Premiere zaplní, protože jsem vážně nechtěl vidět atraktivní nabídku na upgrade, když mě čeká 24 hodin v NH F hned pár hodin po příletu do LAX. Z Londýna nakonec vyhrálo tradiční BA, a to až o dva dny později, abych alespoň přítelkyni vynahradil další výlet a odklad nákupu slíbené sauny.
Takže v neděli ráno antigen, cesta do Prahy a odlet do Paříže. 51 hodin jsem počítal až při odletu z Paříže. Více fotky a hodnocení na konci letu.
V hledáčku jsem měl již x roků ANA First Class za míle u A, kdy se dá vyrobit neskutečná sranda, a to letět z USA do Evropy přes Tokio za cenu TATL. Poslední dobou jsem však nemohl najít ze západního pobřeží žádný volný termín a jelikož NH zvýšilo u awardů poplatky, které už tak jsou z Anglie non-sense, pomalu jsem se smiřoval s tím, že v životě nemá člověk vše, co chce. Už dvakrát jsem totiž tento award rušil z důvodu pandemie a nemožnosti odletět do USA, a dva týdny v Mexiku nebo Dubaji byla pro mě zbytečná a velká oběť před rozvolněním z US strany.
Jenže, světe div se, award space je otevřený a let je příští týden. Poplatky sice místo 17 EUR přesahují 300 EUR, ale jsou to dva lety a champagne list je tak nabitý, chuť po japonské kuchyni tak velká, že jsem si téměř jistý, že to proletím. Než jsem však udělal tento nákup, zcela netypicky a v klidu s rozvahou hledám možnosti, jak se dostat do LAX.
Flying Blue má super promo za 39500 mil v business class do Chicaga, odlet v sobotu, dvě noci v Chicagu a ranní United 787 do LAX vypadalo velmi dobře. Navíc, do Chicaga letěla tripl sedmička s La Premiere, která se na letu neprodávala, takže kdo ví, třeba byl byl i francouzský „Flub“ - British Airways flyers jistě pochopí. Byl jsem si navíc celkem jistý, že šance, pokud by kabina byla otevřena pro statusáře, by byla veliká, v době pandemie jsem ani na letu do USA na palubě nepotkal žádného Ultimate a dle pozdravů v kabině byla nejvyšší šařže maximálně Gold, protože nikdo jiný special welcome a drinky z La Premiere nedostával. Nicméně zvěsti tvrdí, že se tento zázrak nestává, což mi ani nevadilo, druhou volbou bylo KLM a 787-9, což je super produkt. Nicméně jak počítam, tak počítám, Marriott property za 150 USD na noc, ikdyž v promo s double night, let United za 400 USD (na widebody UA jsem nikdy neletěl v biz a dost mě to lákalo, takže tento krátký denní skok se zdál jako dobrá příležitost si to vyzkoušet).
Nakonec vyhrál selský rozum a award za 55k mil přímo z Prahy do Los Angeles, tedy s nocí v Paříži, kde jsem měl štěstí na fajn cenu Moxy hned na letišti. Nakonec se otevřel i let v neděli, nicméně v LA byl Super Bowl a můj rozpočet na hotel je docela omezený. Takže jsem vše nechal na původním itineráři, 4L v mini cabin na CDG-LAX a doufal, že se La Premiere zaplní, protože jsem vážně nechtěl vidět atraktivní nabídku na upgrade, když mě čeká 24 hodin v NH F hned pár hodin po příletu do LAX. Z Londýna nakonec vyhrálo tradiční BA, a to až o dva dny později, abych alespoň přítelkyni vynahradil další výlet a odklad nákupu slíbené sauny.
Takže v neděli ráno antigen, cesta do Prahy a odlet do Paříže. 51 hodin jsem počítal až při odletu z Paříže. Více fotky a hodnocení na konci letu.
Naposledy upravil(a) MarcosFT dne 02. 03. 2022, 13:07, celkem upraveno 2 x.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
MOXY CDG: Jednoduché se dostat díky CDG val, díky statusu jsem měl upgrade do Family sleeper a drink zdarma, snídani jsem nezkusil.
Air France: CDG jsem, díky největšímu náporu, který je zde ráno kvůli US banks, vyhnul a vše bylo ok. Lounge ok, přijde mi, že se AF dost snaží s cateringem po snídaních, což je jen dobře. Na palubě oba lety v pohodě, do LAX super purser, při letu jsem měl champagne z La Premiere, což je vždycky fajn. Je trochu trapné, když pak odmítnou nalít lidem přes uličku, ale tyhle nepsané statusové výhody strašně potěší.
ANA: Check in bez nějaké známky luxusu, bez eskortu do lounge, kde jsem byl sám. Byl jsem úplně vyřízený a těšil jsem se na palubu, tak jsem velkou škodu neudělal, ale rozhodně to není žádný luxus. Na palubě naprosto fenomenální posádky a amenities od regeneračních ubrousků na nohy až po dárky s sebou jako japonské koření do miso soup, další pyžama. Celkově soft product úplně z jiné planety. Hard product jako takový je hodně fajn, největší obrazovka v oblacích má super kvalitu, za mě doopravdy dva úžasný lety, NH řadím po této zkušenosti na první místo. Určitě pomohlo, že jsem oba lety byl v jedničce sám. Já jsem totálně přepnul na AF/KL v covid, ale kdyby se dalo po světě lítat do 1500 EUR s japonskou aerolinkou v C a výš, neváhal bych se ke Star vrátit
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
Příjemně prémiový závan starých časů a konečně normální počtení v této nenormální době.
Alespoň vidím, že za dobu, co jsem v důchodu, se nic nezměnilo. Alespoň co se vzhledu jídel týká Smutné je, že japonské aerolinky pořád neumí podávat západní jídla, včetně kaviáru, a na tom se za mého života už asi nic nezmění.
Zaujal mě evropský amouse bouche po odletu z Tokia - dle mého názoru se jedná o vlašský salát s rohlíkem dle představ japonského kuchaře. Z pohledu cizince exotické jídlo. Asi jako kdybych já měl za úkol uvařit chobotnici po japonsku..
Dále se musím znovu a opět vyjádřit ke kaviáru - u japonských aerolinek je kaviár problém a já už jsem o tom zde na fóru obšírně psal v minulosti. Škoda, že jsi neposlal sken jejich menu - případně, jestli máš doma, mohl bys jen vyfotit ten kaviár? Já se totiž dle fotky domnívám, že se jedná o japonskou dez-interpretaci klasického evropského kaviárového receptu "pommes tsarine", tzn. kaviár na koprových bramborách, což je původně holandský recept, jakýsi "kaviár po námořnicku". Tento způsob podávání kaviáru je ale velmi málo známý i v Evropě - reálně si to člověk může dát už jen v jedné/dvou restauracích v Amsterdamu.
Alespoň vidím, že za dobu, co jsem v důchodu, se nic nezměnilo. Alespoň co se vzhledu jídel týká Smutné je, že japonské aerolinky pořád neumí podávat západní jídla, včetně kaviáru, a na tom se za mého života už asi nic nezmění.
Zaujal mě evropský amouse bouche po odletu z Tokia - dle mého názoru se jedná o vlašský salát s rohlíkem dle představ japonského kuchaře. Z pohledu cizince exotické jídlo. Asi jako kdybych já měl za úkol uvařit chobotnici po japonsku..
Dále se musím znovu a opět vyjádřit ke kaviáru - u japonských aerolinek je kaviár problém a já už jsem o tom zde na fóru obšírně psal v minulosti. Škoda, že jsi neposlal sken jejich menu - případně, jestli máš doma, mohl bys jen vyfotit ten kaviár? Já se totiž dle fotky domnívám, že se jedná o japonskou dez-interpretaci klasického evropského kaviárového receptu "pommes tsarine", tzn. kaviár na koprových bramborách, což je původně holandský recept, jakýsi "kaviár po námořnicku". Tento způsob podávání kaviáru je ale velmi málo známý i v Evropě - reálně si to člověk může dát už jen v jedné/dvou restauracích v Amsterdamu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
Skvělé!
Sice občas vypiju půl flašky whisky/ey za den, výjimečně i celou, ale vidím, že na Tebe nemám
A dovolím si lama dotaz: "za míle u A" Chybí Ti tam hvězdička a v tom případě konkrétně který program nebo to znamená něco jiného?
Těch 55000 za ten let PRG-CDG-LAX bylo z účtu u FB nebo u nějakého ST partnera?
Sice občas vypiju půl flašky whisky/ey za den, výjimečně i celou, ale vidím, že na Tebe nemám
A dovolím si lama dotaz: "za míle u A" Chybí Ti tam hvězdička a v tom případě konkrétně který program nebo to znamená něco jiného?
Těch 55000 za ten let PRG-CDG-LAX bylo z účtu u FB nebo u nějakého ST partnera?
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
tak ono je to mala flasticka na tej fotke, ze ano, takze az taky problem obetovat sa by to nebol
Vyzera to ako tie cca 2dcl co mozes v Japonsku v convenience store na rohu kupit. Casto tam mavaju v takomto malom formate zaujimave kusky.
trip aj report perfektny!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
prodejce - s kaviárem máš na 99% pravdu. Na letu LAX-HND nebylo ze západního menu skoro nic a celé to bylo osekané z důvodu nočního letu (nikoliv covid).
globik - bylo to za A3 míle (Aegean) a 55 tisíc mil do LAX z účtu FLYING BLUE Hibiki mě rozebrala na konci, jinak jsem celou cestu byl jen na champagne a Krug je jako voda navíc jsem měl v Tokiu 6 a půl hodiny v lounge, kde alkohol nebyl, jelikož se bar otevíral až v době nástupu na let do LHR a na HND-LHR jsem odmítl welcome drink champagne. Na zemi se tyto drahé láhve neotevírají, takže jsem ušetřil / zrelaxoval játra o dalších pár minut déle
whiskey - toto je normálně 0,7 protože malé neměli. Chtěl jsem jen ochutnat na konci letu, proto jsem si tu malou i vyžádal, ale nebyla. Tak když už to bylo otevřený...
globik - bylo to za A3 míle (Aegean) a 55 tisíc mil do LAX z účtu FLYING BLUE Hibiki mě rozebrala na konci, jinak jsem celou cestu byl jen na champagne a Krug je jako voda navíc jsem měl v Tokiu 6 a půl hodiny v lounge, kde alkohol nebyl, jelikož se bar otevíral až v době nástupu na let do LHR a na HND-LHR jsem odmítl welcome drink champagne. Na zemi se tyto drahé láhve neotevírají, takže jsem ušetřil / zrelaxoval játra o dalších pár minut déle
whiskey - toto je normálně 0,7 protože malé neměli. Chtěl jsem jen ochutnat na konci letu, proto jsem si tu malou i vyžádal, ale nebyla. Tak když už to bylo otevřený...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
Super, díky!
A dodatečně všechno nejlepší k narozeninám!
A dodatečně všechno nejlepší k narozeninám!
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
no ty kjáávo
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
Kam na ty ceny chodíš? Ano, chápu, LAX není HNL, ale nikdy jsem míle od FB nevyužil, protože nebyla vhodná letenka za rozumný počet mil. Tedy měl jsem letos v únoru letět do Prahy OW za asi 33 tisíc a C nebyla vůbec k dispozici. A prakticky nikdy nebyla, pokud jsem náhodou hledal.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
55k je nejnižší cena, na kterou se dostaneš při cestě do USA, pokud nevyužiješ promo akci, kterou má FB každý měsíc na určité lety (většinou je to Karibik, ale v poslední době jsou unpublished promo ceny do USA, což bylo Chicago, Miami, často bývá i Kanada). HNL je problém dle mého názoru skrz Delta metál, já NIKDY neviděl místo na business přes Atlantik na Delta metálu. Musím uznat, že jsem měl štěstí, 55k na poslední chvíli do LAX je super deal, jelikož má FB dynamic pricing, tzn ten award může stát i 300k mil, což je samozřejmě úlet. Na dobré cestě do USA to mohlo ztroskotat, jelikož jsem rozmazlenej bastard a v Y bych už long haul neletěl, to bych posunul i to NH F.Globik píše: ↑29. 03. 2022, 04:45Kam na ty ceny chodíš? Ano, chápu, LAX není HNL, ale nikdy jsem míle od FB nevyužil, protože nebyla vhodná letenka za rozumný počet mil. Tedy měl jsem letos v únoru letět do Prahy OW za asi 33 tisíc a C nebyla vůbec k dispozici. A prakticky nikdy nebyla, pokud jsem náhodou hledal.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5915
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
Teď tomu trochu nerozumím, ale závada je asi na mojí straně:MarcosFT píše: ↑29. 03. 2022, 09:2055k je nejnižší cena, na kterou se dostaneš při cestě do USA, pokud nevyužiješ promo akci, kterou má FB každý měsíc na určité lety (většinou je to Karibik, ale v poslední době jsou unpublished promo ceny do USA, což bylo Chicago, Miami, často bývá i Kanada). HNL je problém dle mého názoru skrz Delta metál, já NIKDY neviděl místo na business přes Atlantik na Delta metálu. Musím uznat, že jsem měl štěstí, 55k na poslední chvíli do LAX je super deal, jelikož má FB dynamic pricing, tzn ten award může stát i 300k mil, což je samozřejmě úlet. Na dobré cestě do USA to mohlo ztroskotat, jelikož jsem rozmazlenej bastard a v Y bych už long haul neletěl, to bych posunul i to NH F.Globik píše: ↑29. 03. 2022, 04:45Kam na ty ceny chodíš? Ano, chápu, LAX není HNL, ale nikdy jsem míle od FB nevyužil, protože nebyla vhodná letenka za rozumný počet mil. Tedy měl jsem letos v únoru letět do Prahy OW za asi 33 tisíc a C nebyla vůbec k dispozici. A prakticky nikdy nebyla, pokud jsem náhodou hledal.
"55k je nejnižší cena, na kterou se dostaneš při cestě do USA, pokud nevyužiješ promo akci" vs. "Musím uznat, že jsem měl štěstí, 55k na poslední chvíli do LAX je super deal"
"ale v poslední době jsou unpublished promo ceny do USA" Takže jako obyčejnej cesťák se na ty ceny nedostanu?
Když se dívám třeba na leden, tak VIE-LAX nebo PRG-LAX jsou za necelé 200k, což je oproti třeba UA fakt úlet.
Jinak nevadí mi to rozložit na dvě letenky, Evropa-Kalifornie je v pohodě (pak si dokoupíme další letenku), cpát do toho HNL tedy nemusíme.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Cesta kolem světa za 51 hodin
FB používá dynamic award pricing, tzn letenka může stát nejméně těch 55k mil a nebo i cokoliv jiného, třeba těch 200k. Nejnižší cena je však těch 55.000 mil. Nicméně každý měsíc vydá flyingblue seznam destinací, kam se dá letět se slevou (typicky 39.500 mil). Nejčastěji jsou tam destinace v Karibiku, Kanadě ale i USA. Nicméně poslední dobou tyhle nabídky nebyly na seznamu akčních awardů, ale ve vyhledávači byly zlevněné a dostat se k nim mohl každý člen flyingblue.Globik píše: ↑29. 03. 2022, 20:49Teď tomu trochu nerozumím, ale závada je asi na mojí straně:MarcosFT píše: ↑29. 03. 2022, 09:2055k je nejnižší cena, na kterou se dostaneš při cestě do USA, pokud nevyužiješ promo akci, kterou má FB každý měsíc na určité lety (většinou je to Karibik, ale v poslední době jsou unpublished promo ceny do USA, což bylo Chicago, Miami, často bývá i Kanada). HNL je problém dle mého názoru skrz Delta metál, já NIKDY neviděl místo na business přes Atlantik na Delta metálu. Musím uznat, že jsem měl štěstí, 55k na poslední chvíli do LAX je super deal, jelikož má FB dynamic pricing, tzn ten award může stát i 300k mil, což je samozřejmě úlet. Na dobré cestě do USA to mohlo ztroskotat, jelikož jsem rozmazlenej bastard a v Y bych už long haul neletěl, to bych posunul i to NH F.Globik píše: ↑29. 03. 2022, 04:45
Kam na ty ceny chodíš? Ano, chápu, LAX není HNL, ale nikdy jsem míle od FB nevyužil, protože nebyla vhodná letenka za rozumný počet mil. Tedy měl jsem letos v únoru letět do Prahy OW za asi 33 tisíc a C nebyla vůbec k dispozici. A prakticky nikdy nebyla, pokud jsem náhodou hledal.
"55k je nejnižší cena, na kterou se dostaneš při cestě do USA, pokud nevyužiješ promo akci" vs. "Musím uznat, že jsem měl štěstí, 55k na poslední chvíli do LAX je super deal"
"ale v poslední době jsou unpublished promo ceny do USA" Takže jako obyčejnej cesťák se na ty ceny nedostanu?
Když se dívám třeba na leden, tak VIE-LAX nebo PRG-LAX jsou za necelé 200k, což je oproti třeba UA fakt úlet.
Jinak nevadí mi to rozložit na dvě letenky, Evropa-Kalifornie je v pohodě (pak si dokoupíme další letenku), cpát do toho HNL tedy nemusíme.