Na safari ze Zanzibaru (2022)

Odpovědět
michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Na safari ze Zanzibaru (2022)

Příspěvek od michal4 »

V únoru řeším, jak mámě v důchodovém věku splnit sen a nejsnáze ji dostat do Afriky na safari. Musí se odlétat do týdne a vracet ne později jak za dva. Nakonec vybíráme last minute od ČEDOKu na Zanzibar s přímými lety z Prahy. V době odletu je pozitivní cca každý druhý PCR test a pro vstup do Tanzanie je taky jeden potřeba.

Praha-Zanzibar, LOT by Čedok, Boeing 787
Letí se polským Boeingem 787 od LOTu. Nástup do letadla probíhá nástupním mostem. Posádka je polská, ale sem tam nějaké hlášení je v češtině. Palubní servis je značně redukovaný. Podává se oběd a večeře. K obědu je na výběr chicken nebo pasta. Posléze roznesou croissant od 7days. Roztiratelnost másla nevyzkoušena, protože pečivo, dezert ani ovoce nebylo. K pití Čedok zajistil neperlivou vodu a předpřipravené hnědé břečky, kterým říkají kafé a čaj. Zábavní systém je přítomen, široká nabídka, avšak dodávaná sluchátka mizerná a slyším s nimi kuloví. Co se týče sedaček, tak něco tak nepohodlného jsem nezažil ani u Ryanairu nebo Wizzair, tak těch sedm osm hodin na nich je pro mě utrpením.

1.jpg
1.jpg (72.18 KiB) Zobrazeno 2391 x
2.jpg
2.jpg (57.53 KiB) Zobrazeno 2391 x
3.jpg
3.jpg (62.11 KiB) Zobrazeno 2391 x
4.jpg
4.jpg (72.16 KiB) Zobrazeno 2391 x

Na Zanzibaru je v únoru kolem 30 přes den i v noci. Na východní straně ostrova je moře velmi mělké a pomalu se svažuje. Kvůli tomu je i velký rozdíl mezi přílivem a odlivem. Na fotkách to vypadá hezky, ale realita trochu dře i díky přítomnému bohatému podmořskému životu v podobě řas a ježovek.
5.jpg
5.jpg (85.17 KiB) Zobrazeno 2391 x
6.jpg
6.jpg (80.06 KiB) Zobrazeno 2391 x

Ale jsme na serveru o létání, tak dost o all inclusive a bolístkách cestování s koupáky.

Zanzibar-Mtemere Airstrip, Unity Air, Embraer 120
Ze Zanzibaru, aspoň podle online nabídek, se dá rozumně jet buď do Mikumi nebo Selous Game Reserve. Všechny tour jsou vždy jak přes kopírák. Liší se prakticky jen ve jméně agentury. V případě Selous tam i zpátky letecky. Safari v džípu od rána do večera, noc v kempu, ranní výlet loďkou a před obědem let zpátky na Zanzibar. Mikumi i Selous bývá obojí all-inclusive. Jen občas nejsou nápoje v ceně.

Po dlouhém hledání jsme nakonec narazili na stránku www.safaribookings.com a kupodivu v rámci tohoto srovnávače vychází takřka na stejnou cenu jak skupinové safari, tak i to individuální. Zadali jsme tři poptávky na individuální výlety do Selous Game Reserve. Nabídka se vrátila od dvou agentur. Jedna psala na e-mail, druhá asi o 100 $ levnější jen na WhatsApp stylem "domysli si sám, jaká jsme agentura a proč ti píšeme". Vybíráme tu první Smile With Us Tours in Africa.

V hotelu jsme večer požádali o breakfast box. Možná to špatně pochopili, ale místo toho jsme dostali pár zbytků ze včerejška na talířích překrytých potravinářskou fólií ke snědení na recepci. Kolem páté hodiny ráno nás vyzvedává náš řidič Makame a hodinu nás veze mikrobusem na letiště. Jemu se také platí doplatek za safari.

Domestic terminál se nachází hned vedle toho mezinárodního, ale je takový komornější a více free. Než se vrátí řidič s letenkami, sedíme v místním bistru před terminálem. Chvílemi nám připadá, že se už nevrátí. Nakonec po půlhodině se vrací. Místo letenek nám dává plastovou kartičku od Unity Air (tahle aerolinka nemá od IATA ani svůj vlastní kód).
7.jpg
7.jpg (53.29 KiB) Zobrazeno 2391 x
8.jpg
8.jpg (53.94 KiB) Zobrazeno 2391 x

Let má odlétat v 7:00. Chvilkou před sedmou nás jiný týpek odvádí do domestic terminálu. Bylo to první a poslední místo na Zanzibaru, kde po člověku vyžadují roušku. Ovšem pouze na vstup. Uvnitř je to pak každému poafricku naprosto šumafuk. Zavazadlo projede ledabyle skenerem a tím veškerá kontrola končí. Ani z kapes se nic nevyndavá. Terminál má rozměr menší tělocvičny. Nikde není žádný displej s odlety. Ty se vyvolají ústně zaměstnanci. K dispozici je jeden malý obchod, předražené hladové okno a záchod. K tomu celkem dost sedaček.

Tak tím neletíme.
9.jpg
9.jpg (59.37 KiB) Zobrazeno 2391 x
Až tímhle.
10.jpg
10.jpg (59.78 KiB) Zobrazeno 2391 x

Náš Embraer od Unity Air už měl dávno odlétat. Přesto se kolem něj stále pohybují zřízenci, kteří si k němu nesou schůdky a něco pak dlouze zkoumají na křídle. Míjí půlhodina, hodina, nic se neděje. Po 80 minutách přilétá náhradní letadlo a konečně jdeme na palubu. K dispozici je jedna voda. Tím palubní servis hasne. Letí se Embraerem 120 v konfiguraci 1 + 2. Strategicky zabírám místo u nouzového východu s královským místem na nohy.
11.jpg
11.jpg (90.95 KiB) Zobrazeno 2391 x
12.jpg
12.jpg (64.5 KiB) Zobrazeno 2391 x

Nad Zanzibarem je jasno, ale nad pevninou se zatahuje a vydrží to až do přistání. Po tři čtvrtě hodině přistáváme v Selous Game Reserve na travnaté dráze. Trošku to drncá. Infrastrukturou tohoto letišťátka je altánek na čekání, bouda se záchodem a přilehlé parkoviště. Na něm už na nás čeká náš průvodce Msese.
13.jpg
13.jpg (63.95 KiB) Zobrazeno 2391 x
14.jpg
14.jpg (34.52 KiB) Zobrazeno 2391 x
Po přistání
15.jpg
15.jpg (91.46 KiB) Zobrazeno 2391 x

Ve dvou jedeme osmimístnou Toyotou Land Cruiser. Nedaleko letiště zahlídneme pár antilop, prasat a makaky. Pak upalujeme po prašné dálnici, po které také projíždí sem tam nějaký náklaďák. Po sjetí zpět na okresku jsme vrženi do reality – všude je voda. Slovy průvodce tu před týdnem přestalo pršet. Teď přitom je období sucha a má vydržet přinejmenším do půlky března. Ale už dost o safari...
16.jpg
16.jpg (140.09 KiB) Zobrazeno 2391 x
17.jpg
17.jpg (176.98 KiB) Zobrazeno 2391 x
18.jpg
18.jpg (135.86 KiB) Zobrazeno 2391 x

Mtemere Airstrip - Zanzibar, Auric Air, Cessna 208B
Po výletu na loďce jedeme na letiště. Jsme tam za čtvrť hodiny. Na letence se píše být na letišti půl hodiny předem, že se pak zavírá přepážka. Jenže tady žádná přepážka není. Letíme s Auric Air v 9:30. Kolem půl desáté fakt přilétá. Ze stroje vystupuje kapitán spolu s lejstrem a vyvolává nás křestními jmény. V 12-místné Cessně 208B Grand Caravan z roku 2010 letím celkem v 5 lidech a 2 pilotech. Je jim vidět přímo do kabiny.
19.jpg
19.jpg (143.74 KiB) Zobrazeno 2391 x
20.jpg
20.jpg (70.69 KiB) Zobrazeno 2391 x
21.jpg
21.jpg (51.25 KiB) Zobrazeno 2391 x

Nad Pevninou je mnohem víc mraků než včera a nějaké se objevují i nad Zanzibarem. Let je i navzdory menšímu letadlu poklidný a v kabině se běžně používají mobily. Tentokrát let trvá kolem hodiny. Příletová hala vypadá už civilizovaněji než ta odletová. Je vidět, že se tu kdysi kontrolovaly i pasy. Nyní jsou kontrolní stanoviště osiřelá. Před letištěm na nás čeká řidič. Avšak Makame neměl čas, tak poslal někoho jiného. Ještě na poslední chvíli se to snaží zachránit, že když počkáme afrických půl hodiny dorazí on.

22.jpg
22.jpg (66.1 KiB) Zobrazeno 2391 x
23.jpg
23.jpg (31.71 KiB) Zobrazeno 2391 x
24.jpg
24.jpg (59.35 KiB) Zobrazeno 2391 x
Provoz na letišti na Zanzibaru
25.jpg
25.jpg (53.47 KiB) Zobrazeno 2391 x

Pokud si chcete přečíst i o Africe, tak můžete pokračovat na blog.


Odpovědět