prodejce píše: 15. 12. 2022, 23:37
No a jestli vy máte v šuplíku nějaký tripreport, tak ho konečně napište a postněte tady na Airways.
Původně sem nad naspáním tohoto tripreportu vůbec nepřemýšlel - taky proběhl už březnu/dubnu letošního roku - ale když prodejce tak pěkně poprosil

Předem se ale rovnou omlouvám ze ne zcela detailní článek, je to přeci jenom už téměř třičvtrtě roku pryč a ne vše si už pamatuju zcela přesně.
Začal bych historií této mé cesty, začla totiž už v roce 2019. To se mi na jaro podařilo dostat k možnosti si u Lufthansy nechat za míle vystavit letenku. Už dlouho jsem pokukoval po návštěvě Peru a tak volba byla jasné - zpátečka do Kolumbijské Bogoty

Do Limy či i možná rovnou Cusca mám za to že se za míle dostat šlo taky, určitě ale ne na křídlech A340/B747/A380 - ne v první třídě

A o to mi šlo z velké části téhle cesty především - zažít si ten "hogo fogo" pocit někoho vyjímečného. Míle sice stačili na první třídu pouze jedním směrem, druhým pak na Business ale to jsem byl ochoten podstoupit

Letenky jsou tedy vystaveny a nastává téměř rok čekání na odlet v květnu 2020. Jak Vás už jistě napadlo, slovy klasika - asi vítr, Máchale, co? Ano, správně, do plánu nám vkročil Covid-19 a o cestování pře oceán si na jaro 2020 můžeme nechat jenom zdát. Nic, no, letenky si přerezervovávám na jaro 2021. Jak to ovšem vypadalo na jaro 2021 máme všichni ještě v živé paměti - o nějakém tom Peru si pořád ještě můžeme nechat jenom zdát. Já vyměkávám a letenky úplně ruším. No jo, co ale teď s těma mílema a navíc co s těma které za tu doby mezitím stihly přibýt.
Hledám kam ještě jinam by se na křídlech Lufthansy dalo v první třídě zaletět a jednoznačně to vyhravá Mexiko. Jednak není zrovna za humny - samotný let si užije dostatečně dlouho a navíc za celou dobu trvání Covidu Mexiko neuzavřelo své hranice a dalo se do něj přicestovat. Sice pro mě Mexiko jako takové nikdy nebyla destinace kam bych se chtěl podívat, ale říkám si přinejhorším, proč ne, uvidím. V plánu mám ale během toho následujícího roku - letenky jsem zarezervoval na březen 2022 - pokud možno lety přehodit někam na západ USA. Leč, bohužel se mi to nedaří a tak nakonec opravdu na jaře 2022 odlétám ještě s jedním spolucestujícím (v economy) do Mexika.
PRG-FRA
Letenku s přestupem ve Frankfurtu si nechávám vystavit s hned prvním ranním odletem do Frankfurtu, abych si na místě co nejvíc užil terminál první třídy

Let je operován A321 a já doufám že po příletu do Frankfurtu nás nepřistaví k chobotu ale nechají nás trčet někdu hoodně vzadu v kopřivách. Asi se divíte proč - důvod je jednoduchý, to by na mě, resp. nás u letadla čekal osobní řidič s vozem a odvezl si mě jako cestujícího první třídy, separé od ostatního plebsu nastupujícího do autobusu, přímo k terminálu. Povedlo se

Čeká tu na nás obří černoch s ještě obřejším Mercedesem. Dodávkou. No, doufal sem spíš v nějakou tu s-klasse ale co už. Lepší jak na stojáka v autobuse

Jedeme v ní celkem tři lidi. Tu jsem ovšem následně trochu zklamaný, řidič nás neveze přímo k terminálu první třídy ale ke klasickému terminálu (teď už nevíc přesně ke kterému) kde jsme vysazeni a k tomu našemu terminálu musíme jít snad kilometr pěšky. Tomu vcelku nerozumím - to je nějaký zákaz přivést lidi od letadla přímo k First Class Terminal?
No nic. Jsme tu. Čeká nás tu vlastní bezpečnostní kontrola ještě před vstupem do terminálu samotného plná usmívajích se němců a němek - jsem téměř v šoku. Pro mě naprostý nezvyk. Jooo, ukazuje se tu holt síla peněz v celé své kráse

Hned po vstupu nám odebírají pasy, z čehož jsem pak celou dobu pobytu v terminálu trošku nervózní. Ano, jsme sice v Německu a ne někde ve středoafrické republice ale i tak. Doklady dávám z ruky velmi nerad. V terminálu máme na přestup přes 5 hodin. Salonků jsem měl možnost navštívit už poměrně dost ale tenhle je opravdu výjimečný. Spolu se salonkem Turkish na novém letišti v Istanbulu to nejlepší co sem kdy viděl a zažil. Je opravdu obrovský, spousta místa, s nikým se nemačkáte u stolů a i když je v něm plno tak vlastně máte pocit že jste v něm sám. Dávám si snídani a následně i oběd "a la carte" a čas trávím zkoumáním salonku a ochutnáváním všeho možného, dostupného k snězení a k vypití.
Když se pomalu začíná blížit náš odlet, přichází za námi jeden ze zaměstnanců s našimi pasy (heuréka!) a má prý pro nás malý dárek. Tu bych to měl trochu osvětlit - původně sem plánoval cestu do Mexika solo, nakonec se kě mně přidal jeden z mých rodičů. Ač bych strašně rád tak míle pro vystavení letenky v F jsem pro něj bohužel neměl. A vzdát se mé první třídy ve prospěch cesty nás obou dvou v Business jsem taky nechtěl. Tak se holt koupila letenka v Economy s tím že budu chodit dozadu často navštěvovat. Co už ale spolucestující nevěděl bylo že jsem po koupi letenky zakoupil upgrade - směrem tam do Premium Economy a směrem zpět rovnou do Business. Mělo to být překvapení které zjistí až po nástupu do letadla. No a v tom k nám právě přichází řečený zaměstnanec terminálu s tím malým dárkem - upgradovali mého spolucestujícího do Business. Tak mu vysvětluju co se stalo a zároveň do toho vsunuju ten můj upgrade na cestě nazpět a říkám že tě ten pán právě přesunul na oba lety z Economy do Business. Jen tak. Dárek za dobrých možná 40 tisíc. Buď rád

Je

- První třída
- 20220318_060533.jpg (95.97 KiB) Zobrazeno 24655 x

- Business v A321

- Snídane v Business PRG-FRA

- Snídaně v terminálu první třídy ve Frankfurtu

- Oběd v terminálu první třídy ve Frankfurtu

- Terminál první třídy ve Frankfurtu

- Terminál první třídy ve Frankfurtu

- Terminál první třídy ve Frankfurtu

- Terminál první třídy ve Frankfurtu

- Terminál první třídy ve Frankfurtu
FRA-MEX
Sjíždímě výtahem do suterénu terminálu, kde na nás čeká - opět neskutečně příjemný a usměvavý - německy celník. Kontroluje nám pasy a opodál za ním na nás čeká už nás odvoz přímo k letadlu. Opět to sice není s-klasse ale Porsche Cayenne je rozhodně lepší varianta jak Mercedesí dodávka

Jedem po ploše plné Lufthansí letky až přijíždíme k naší B748. Jestli cesta od terminálu k letadlu zabrala možná 2-3 minuty tak přímo u letadla náš řidič poněkud "bloudí" snad 5 minut. Několikrát je z místa kde nás chce vysadit doslova vyhozen pracovníky pohybujícími se kolem nakládky letadla, nakonec se nějaký ten bezpečný flek ale najde a my tak můžeme postranním vchodem vejít do chobotu a následně letadla.
První třídu u Lufthansy tu hádám každý zná a netřeba ji nijak zvlášť představovat. Osm sedaček v otevřeném prostoru. Žádné uzavřené kupé jak mají asijské aerolinky. Klasická jednoprostorová kabina. Mířím k mému sedadlu 1A. Kombinace B747 a sedadla 1A totiž umožňuje zažít v letectví poměrně vzácnou situaci - jako běžný cestující sedíte v letadle víc vpředu než piloti. No jak bych tomuhle mohl odolat

Letušky jsou opět maximálně příjemné a ochotné. Pořád si na to němůžu zvyknout

Co přesně bylo k jídlu a pití Vám už z hlavy nepovím, fotky ale napoví. Let samotný si už popravdě moc nevybavuju. Ač sem byl odhodlaný zůstat vzhůru co nejdýl a zažít si tak první třídu co nejvíc, beztak poměrně brzy usínám a probouzím se možná nějaké dvě hodiny před přistáním.

- Porsche Cayenne - odvoz z terminálu první třídy k letadlu

- V Porsche

- Na ploše

- Drive Porsche, Fly Lufthansa

- Jumbo

- Sedadlo 1A

- Výhled z 1A

- za 1A :)

- Ještě pohled na sedadla v první třídě Lufthansy

- :)
- 20220318_135844.jpg (83.04 KiB) Zobrazeno 24655 x

- Frankfurt nad Mohanem

- Frankfurt nad Mohanem

- Před-předkrm
- 20220318_150328.jpg (89.54 KiB) Zobrazeno 24655 x

- Kaviárový tousty :)

- Předkrm

- Hlavní jídlo

- Dezert
- 20220318_171030.jpg (73.28 KiB) Zobrazeno 24655 x

- Snídaně

- Dezert po snídani

- Mexiko

- Mexiko

- Mexiko

- Mexiko

- Mexiko

- Mexiko

- Mexičan :)
MEX-FRA
Na letiště přicházíme s dostatečným předstihem, vyzkoušet a nabrat zkušenosti s dalším salonkem. Při odbavení nastává menší problém - letadlo mířící z Frankfurtu má zpoždění a dle paní na check-inu nám tak hrozí že ve Frankfurtu nestihneme náš let do Prahy. O co víc je paní za pultem zachmuřenější, o to víc se mě rozzařují oči. Dívám se rychle na lety z Frankfurtu do Prahy v ten den a ano, po našem letu ještě jeden let v ten den v plánu je. Ten poslední. Myslím že snad s šesti hodinovým odstupem po tom předposledním. Dokonalé. Pro nárok na kompenzaci ideální situace

Paní se snaží pořád vyhledat nějakou jinou kombinaci letů s kterýma by nás dostala domů v plánovaném čase ale nedaří se. Naštěstí

Dostáváme palubní vstupenky a míříme k salonku. Tu s palubní vstupenkou s písmeny C a F na ní vytištěnými předbíháme frontu "kartičkářů" čekajících na uvolnění místa v něm a usídlujeme se v jeho "reserve" části. Salonek je to poměrně malý, už něco pamatující. Ono ale i letiště samotné v MEX spíš připomíná "nádražní" vzhled jako třeba berlínský Tegel než Heathrow apd. Žádný zázrak. Ale, pořád lepší než čekat přímo v terminálu. Pití i jídlo tu je

Letadlo má na odletu opravdu zpoždění kolem dvou hodin. Během letu samotném se mu postupně daří ztrátu umazávat, hodinu co na přestup ve Frankfurtu máme ale porazit nedokáže a tak jsme po příletu přerezervováni na večerní odlet. Dostáváme poukaz na jídlo, myslím že 2x15 Eur či tak nějak. Já se spolucestujícího snažím protáhnout do Business salonku (z Frankfurtu do Prahy má už letenku v Economy) ale v ani jednom se mi to nedaří. Konec usměvavých němců a němkyň. Tak se aspoň za ty poukazy na jídlo vybere nějaká ta bageta a pití. Já si skočím do salonku aspoň na, když už tu jsem jak jinak než Frankfurtské párky a zbytek času trávím v terminálu s rodičem.

- Odbavení v Mexiku
- 20220403_182027.jpg (95.87 KiB) Zobrazeno 24655 x

- Sedadlo 3A na zpátečním letě

- Před-předkrm

- Předkrm
FRA-PRG
Rád bych něco napsal i o tomhle letu ale, upřímně si ź něj nepamatuju a nevybavuju vůbec nic

Jen to že zdárně proběhl.
PS: Kompenzaci ve výši 1 200 Eur Lufthansa vyplatila bez jakýchkoliv komplikací či průtahů 2 měsíce po odeslání mé žádosti o ni
