Argentina (jaro 22)
Napsal: 15. 03. 2023, 23:01
Celkem se mně během celosvětové pandemie podařilo - zejména s využitím možností změny nebo zrušení letenek na poslední chvíli a vrácením celé částky bez poplatků - realizovat 6 mezikontinentálních výletů. Z každé cesty mám stručné poznámky, které jsem se snažil přetavit v jakž takž smysluplný článek. Čtvrtou epizodu jsem dopsal jako první z prostého důvodu: v Argentině jsem první dva týdny působil v rámci home-office, kdy jsem musel být schopný v rozumném časovém úseku odpovědět na příchozí maily, a tak jsem měl zároveň čas sepsat následující řádky.
Na jaře 2020, těsně před vypuknutím celosvětové pandemie, jsem měl v plánu vyrazit z brazilské Curitiby do argentinské Mezopotámie, napříč rozlehlým Chaco pokračovat na úpatí And, přeletět do Santiago de Chile a zpátky do Evropy. Než jsem se ale stihnul do Argentiny dostat, začaly se zavírat hranice a přeplavit se na pravobřežní část řeky Paraná tak trochu neoficiálně (ne, že by to nešlo) mně za dané situace nepřišlo jako nejlepší nápad. Postupem času se protiepidemická opatření ve většině zemí začala zavádět, rušit, zavádět zrušené a rušit zavedené v duchu zásad chaotického mikromanagementu víceméně nahodile, Argentina však v tomto směru postupovala konzistentně: hranice zůstaly zavřené test-netest, očkování-neočkování, covid-necovid až do listopadu 2021. Příjmy plynoucí z cestovního ruchu se ale bankrotující argentinské ekonomice přeci jen hodí, a tak vláda na podzim rozhodla, že ke vstupu do země stačí očkování a 48 hodin negativní AG test, v případě testu pozitivního je možné prokázat se proděláním koronaviru v posledních 90 dnech a… Bienvenidos!
Ačkoli jsem na jaře žádný delší výlet neplánoval, nějak se stalo, že jedinci na straně zadavatele projektu, kteří měli dodat podklady pro realizaci nic nedodali, co víc, oni si dokonce nějaké podklady zapomněli objednat. Jak už to bývá, ti, co měli přijít, nepřišli… Cíl výletu byl jasný, měsíc v režimu volno-home office domluvený, zbývalo najít letenku za rozumnou cenu, což se necelé tři týdny před odletem s přihlédnutím k – na jaře stále ještě aktuální – matematice platnosti covid testů ukázalo jako ne úplně jednoduchá hádanka. Ve vyhledávačích se objevovaly promo akce Air Europa z Milána do Montevidea a pravděpodobně chybové tarify LATAMU na stejné trase se 17 hodinovou noční přestávkou v Brazílii, a tím pádem nutností – alespoň teoreticky – absolvovat covidový test na cestě. Do Sao Paulo občas létá za rozumné ceny i portugalský TAP, jenže zde zase nevycházela testovací matematika kvůli přesunu na brazilsko-argentinskou hranici a riskovat pozitivní test během cesty se mně nechtělo (zbytek viru bez dalších příznaků mně z nosu vyšťourali už v zimě, kdy jsem si následně užil poslední období 14 denní izolace). Iberia a KLM se pro změnu nachází od března 2020 a prosince 2021 na mém soukromém blacklistu pro naprostou neschopnost a diletantství při řešení zcela banálních komplikací (zrušení letu ze strany aerolinií) a požadavků (změna data odletu ze strany cestujícího).
Aerolineas Argentinas mají napříč internetem rozporuplná hodnocení. Skytrax sice uvádí 3 hvězdičky, nicméně recenze se hemží stížnostmi na častá zpoždění a špatnou komunikaci, cestující z US and A si užívají obstarožní 17 a 18 leté kousky dálkové flotily v čele s téměř 22 letým veteránem LV-FNK, který zahájil svoji pestrou kariéru na přelomu tisíciletí u Air Afrique. Z Madridu do Buenos Aires ale podle flightradar24.com létají nové Airbusy A330-200 vyrobené přímo pro aerolinie v letech 2015 a 2016 (registrace LV-GIF, LV-FVI, LV-GHQ, LV-FVH). Letenka v základním tarifu base zahrnuje standardní příruční zavazadlo, osobní věc a výběr sedadla zdarma, a tak za 8 000 Kč jednosměrně dostaly Aerolíneas dva týdny před odletem šanci…
Na jaře 2020, těsně před vypuknutím celosvětové pandemie, jsem měl v plánu vyrazit z brazilské Curitiby do argentinské Mezopotámie, napříč rozlehlým Chaco pokračovat na úpatí And, přeletět do Santiago de Chile a zpátky do Evropy. Než jsem se ale stihnul do Argentiny dostat, začaly se zavírat hranice a přeplavit se na pravobřežní část řeky Paraná tak trochu neoficiálně (ne, že by to nešlo) mně za dané situace nepřišlo jako nejlepší nápad. Postupem času se protiepidemická opatření ve většině zemí začala zavádět, rušit, zavádět zrušené a rušit zavedené v duchu zásad chaotického mikromanagementu víceméně nahodile, Argentina však v tomto směru postupovala konzistentně: hranice zůstaly zavřené test-netest, očkování-neočkování, covid-necovid až do listopadu 2021. Příjmy plynoucí z cestovního ruchu se ale bankrotující argentinské ekonomice přeci jen hodí, a tak vláda na podzim rozhodla, že ke vstupu do země stačí očkování a 48 hodin negativní AG test, v případě testu pozitivního je možné prokázat se proděláním koronaviru v posledních 90 dnech a… Bienvenidos!
Ačkoli jsem na jaře žádný delší výlet neplánoval, nějak se stalo, že jedinci na straně zadavatele projektu, kteří měli dodat podklady pro realizaci nic nedodali, co víc, oni si dokonce nějaké podklady zapomněli objednat. Jak už to bývá, ti, co měli přijít, nepřišli… Cíl výletu byl jasný, měsíc v režimu volno-home office domluvený, zbývalo najít letenku za rozumnou cenu, což se necelé tři týdny před odletem s přihlédnutím k – na jaře stále ještě aktuální – matematice platnosti covid testů ukázalo jako ne úplně jednoduchá hádanka. Ve vyhledávačích se objevovaly promo akce Air Europa z Milána do Montevidea a pravděpodobně chybové tarify LATAMU na stejné trase se 17 hodinovou noční přestávkou v Brazílii, a tím pádem nutností – alespoň teoreticky – absolvovat covidový test na cestě. Do Sao Paulo občas létá za rozumné ceny i portugalský TAP, jenže zde zase nevycházela testovací matematika kvůli přesunu na brazilsko-argentinskou hranici a riskovat pozitivní test během cesty se mně nechtělo (zbytek viru bez dalších příznaků mně z nosu vyšťourali už v zimě, kdy jsem si následně užil poslední období 14 denní izolace). Iberia a KLM se pro změnu nachází od března 2020 a prosince 2021 na mém soukromém blacklistu pro naprostou neschopnost a diletantství při řešení zcela banálních komplikací (zrušení letu ze strany aerolinií) a požadavků (změna data odletu ze strany cestujícího).
Aerolineas Argentinas mají napříč internetem rozporuplná hodnocení. Skytrax sice uvádí 3 hvězdičky, nicméně recenze se hemží stížnostmi na častá zpoždění a špatnou komunikaci, cestující z US and A si užívají obstarožní 17 a 18 leté kousky dálkové flotily v čele s téměř 22 letým veteránem LV-FNK, který zahájil svoji pestrou kariéru na přelomu tisíciletí u Air Afrique. Z Madridu do Buenos Aires ale podle flightradar24.com létají nové Airbusy A330-200 vyrobené přímo pro aerolinie v letech 2015 a 2016 (registrace LV-GIF, LV-FVI, LV-GHQ, LV-FVH). Letenka v základním tarifu base zahrnuje standardní příruční zavazadlo, osobní věc a výběr sedadla zdarma, a tak za 8 000 Kč jednosměrně dostaly Aerolíneas dva týdny před odletem šanci…