„Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Odpovědět
jisu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28. 08. 2014, 11:57
Stav: Offline

„Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od jisu »

Již delší dobu mne lákalo se podívat na ostrovy v Mikronésii, především pak záhadný Non Madol na ostrově Phonphei. Koncem června jsem potřeboval pracovně do San Diega, dlouho jsem váhal, zda se pak podívat někam do Karibiku, ale skoro všechny ostrovy jsem již navštívil, takže jsem se rozhodl z Los Angeles pokračovat na západ, nakonec z toho byla cesta okolo světa deseti lety za deset dnů.
Krátký let do Mnichova v business třídě byl standardní. Původně jsem měl na přestup v Mnichově jen dvě hodiny, ale let reaktivovanou A340 Mnichov – Washington byl naštěstí o dvě hodiny zpožděn. Takže jsem měl dost času si užít naprosto skvělý mnichovský salónek první třídy. V celém ohromném salónku bylo více personálu než cestujících. Výběr šampaňských byl velký, večeři jsem si nechal naservírovat na stole s ubrusem. Salónek první třídy Lufthansy nabízí diametrálně lepší servis než například salónek první třídy British na Heathrow, kde nabízejí jen míchaná vajíčka a jedno dobré šampaňské.
IMG_20230621_161346533_HDR.jpg
Po opožděném nástupu nás kapitán informoval, že původní letadlo mělo závadu, ale naštěstí byla k dispozici náhradní A340, která ovšem také nebyla v optimální kondici. Po odražení od stojánky, jsme popojeli kus po letišti, aby nás kapitán informoval, že má problémy se software. Za chvíli přijeli technici, kteří snad závadu odstranili, překvapivé bylo, že byly také doplněny nádrže.
První třída LH v A340 je horší než v B747, kde v přední části letadla působí prostor útulněji. Servis byl výborný, ale nejlepší je prostor v malé kabině jen pro 8 pasažérů, tak především na spaní na velké posteli s matrací.
IMG_20230621_175114525_HDR.jpg
salonek first MUC.jpg
IMG_20230621_222047547.jpg
Přelet z Washingtonu do Los Angeles byl mým prvním letem v první třídě Alaska Airlines, které nabízí stejný servis jako American, možná protože jsou nově členy One World.
IMG_20230622_070544987.jpg
Letů z Los Angeles do Honolulu nabízí United několik za den, ale jen jeden s lie flat bad sedadly americké první třídy. Letadlo B777-300 s příznačnou přezdívkou Mikronesia má výjimečnou protisměrnou konfiguraci sedadel.
IMG_20230624_161156330.jpg
Z Honolulu konečně následoval hlavní cíl cesty: let UA154, známý jako „hop on hop off Pacifik“. Let z Honolulu na Phonphei trvá celkem 8 hodin. Letadlo má mezipřistání na Marshalových ostrovech, kde se letiště nachází na nejširším místě úzkého atolu.
IMG_20230625_074705429.jpg
IMG_20230625_123003633.jpg
Servis v první třídě United z Honolulu na Phonphei byl skvělý: neuvěřitelně milá letuška nosila pití bez vyzvání… Velkou vadou na servisu United je skutečnost, že jídlo podává jen prvním segmentu /Honolulu – Marshalovy ostrovy), pokud tedy absolvujete v business jakýkoliv další úsek, tak dostanete jen alkohol a sušenky nebo oříšky.
IMG_20230626_114157328.jpg
Při výběru sedačky, jsem byl překvapen, že seating v business (sedadla A+C) začíná až třetí řadou. Po nástup jsem pochopil proč: první řada je určena pro náhradní piloty, kteří mají více sklopené sedačky.
IMG_20230626_132558478.jpg
Po přistání na Marshalových ostrovech jsem povídal s pilotem, který pilotoval z Honolulu. Bydlí na Guam, odkud létá do Japonska a hop on hop off Pacifik. Věděl, že United otevřelo sezónní let do Prahy, kam by se rád podíval.
Na Phonphei, kde skoro žádní turisté, jsou úžasné ruiny Non Madul.
IMG_20230626_162718293_HDR.jpg
IMG_20230626_171751967.jpg
IMG_20230627_134020708_HDR.jpg
.
Následně jsem přeletěl na Chuuk, kde se šnorchloval k vrakům japonských lodí.
IMG_20230627_165159435.jpg
IMG_20230630_203336498.jpg
IMG_20230701_044812545.jpg
IMG_20230630_233048904.jpg
Původně jsem plánoval z Guam letět s Korean Airlines do Soulu, pak přímým letem do Prahy, ale noční let Guam – Soul byl bohužel zrušen. Takže jsem letěl s Philipine Airlines do Manily. Let to nebyl příjemný, protože měl zpoždění a při čekání na ploše nefungovala klimatizace. Philipine Airlines paradoxně po cestujících stále vyžadují povinné roušky, jejichž nošení ale nevymáhají. Pak nechají plné letadlo cestujících bez cirkulace vzduchu…
Z Clark (80km od Manily) jsem letěl s Emirates před Dubaj do Prahy. Je zajímavé, že jednosměrný let v business stál jen 38 000,- Kč, zřejmě protože jsou Filipíny „chudým regionem“.
S Emirates jsem letěl poprvé, protože dávám přednost Starr Alliance a Sky team, kde sbírám míle.
Historická B777-300 uvnitř obložená napodobeninou dřeva působí na pohled pěkně, ale sedačky z počátku tisíciletí nejsou lie flat, takže žádné pohodlí.
Naopak posádka a její servis fantastický! Letušky neustále usměvavé a milé. Jídlo tak nějak průměrné, ale servírovali oblíbený Moet.
Sedm hodin čekání v Dubaji jsem si zkrátil v posilovně za 15USD (Terminál B kousek od salónků Emirates). Salónek Emirates v Dubaji ohromující, nejen protože nabízejí můj oblíbený Moet, takže jsem si po cvičení dal snídani šampionů: Moet. Ovšem salónek Turskish na novém letišti v Istanbulu je nesrovnatelně lepší.
Přílohy
IMG_20230627_193852934.jpg


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: „Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od Globik »

"Letadlo B777-300 s příznačnou přezdívkou Mikronesia má výjimečnou protisměrnou konfiguraci sedadel."
Nemáš prosím imatrikulaci? A ta sedadla, co to je za třídu? NIkdy jsem to na trase LAX-HNL neviděl. Díky.

Jsem rád za TR z poměrně netradiční cesty, škoda, že je příliš stručný. Možná budu mít ještě jeden dotaz, ale to asi přes soukromou zprávu.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3040
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: „Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od Night fly »

Globik píše:
01. 07. 2023, 19:30
"Letadlo B777-300 s příznačnou přezdívkou Mikronesia má výjimečnou protisměrnou konfiguraci sedadel."
Nemáš prosím imatrikulaci? A ta sedadla, co to je za třídu? NIkdy jsem to na trase LAX-HNL neviděl. Díky.
Ona to nebyla az takova vzacnost, ale se zavadenim Polaris uz to mizi. Jak pise The Points Guy:
United
Back in the day, most of United's long-haul international fleet flew with rear-facing seats in business class.

Fortunately, those days are long gone. The carrier has its new Polaris business-class experience installed on nearly 70% of the fleet. (The rest of the long-haul fleet is equipped with forward-facing business-class pods in a 2-2-2 or 2-1-2 configuration.)

There are just 23 high-density Boeing 777-200s left with rear-facing seats, which primarily fly domestically or on short hops to Mexico and Latin America.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5916
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: „Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od Globik »

Díky. Mrknu na seatguru, hledal jsem to pod 773 a marně, mrknu tedy na 772

jisu
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28. 08. 2014, 11:57
Stav: Offline

Re: „Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od jisu »



whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: „Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od whiskey »

Pekny vylet!
Preferujem LH F pristup pred falosnym drevom a zlatom, takze podla mojho gusta.
S tymi 777 to bola vzdy loteria - v 2012 bol na FT uproar, ked cerstvo zmergovany UA nasadil na HNL-GUM byvale domestic pmCO 777, ktore nemali lie flat. V pohode sa tych 8 hodin dalo prezit aj v reclineri, btw...

Venkomar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 12. 07. 2023, 12:03
Stav: Offline

Re: „Hop on hop off Pacifik“: cesta okolo světa za deset dnů deseti lety

Příspěvek od Venkomar »

Zajímavý výlet, díky za rychlý report.

LH F jsi dobře zvolil přes Mnichov. A myslím, že nemusíš litovat ani toho, že to byla 346 místo 748. Letěl jsem na jaře dvakrát do Mexika s 748 přes Frankfurt, kde jsem vždy přestupoval a kdysi slavný F Terminál byl obrovská tragédie, stejně jako celá "ground experience". Na palubě to již bylo fajn, ale v F již dávám přednost soukromí při odbavení, kontrole, čekání a v letadle se tak nějak očekává kvalita (například Air France). Většina lidí z oboru chválila mnichovský salónek a opravdu to vypadá lépe. Jediná výhoda LH/LX je snad cena oproti Air France, která je na dnešní dobu skvělá.

Co se týče letenek z Filipín, za 38k to bylo možná ještě dost. Několikrát jsem o EK uvažoval, ale ten angled flat mě vždy odradil. Teď jsem potřeboval jednosměrku z Asie a zvolil jsem odlet z KUL do VIE, jsou tam fajn China Airlines a úžasná Eva Air kolem 30k.

Díky za report


Odpovědět