Hydroplánem nad Kodaní

Odpovědět
michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Hydroplánem nad Kodaní

Příspěvek od michal4 »

Jak už to bývá, vymyslíte si výlet Vídeň-Kodaň s Ethiopanem, pozvete partnerku, a ta to kompletně překope a nakonec letíte z Prahy s Ryanairem a z jízdy vlakem přes Øresundský most taky sejde. Naštěstí z Kodaň je jedno ze dvou míst v Evropě, kde létají hydroplány na pravidelných linkách. Tu druhá létá ve Skotsku.

Obrázek

Od zámku Rosenborg se pěšky přesouváme ke Kastellet. V těchto místech na mě čeká můj dárek ke svátku - vyhlídkový let od Nordic Sea Planes. Tato společnost tu přes léto provozuje vyhlídkové lety nad Kodaní a také létá pravidelnou linku do Aarhusu. Největší zajímavost však je stroj, s kterým létá - De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter konvertovaný na hydroplán. Na Skandinávii létají za rozumné ceny - jen 699 DKK. To je řekněme večeře pro dva včetně pití v lepší restauraci v centru.

SSCC1.png

V Kodani se letiště Copenhagen Sea Airport (QEC) nalézá jen pár stovek metrů od sochy Malé mořské víly. Snoubenka se mnou neletí a ze břehu nás pozoruje a točí. U letadla nás přivítá kapitán, dává nám základní instruktáž a poté nastupujeme. Oproti mému předpokladu layout sedaček v letadle je 1+2. Na sedadle do uličky bych sedět fakt nechtěl. V letadle jsou k dispozici sluchátka s potlačením hluku a bezpečnostní karta. Sluchátka při chodu motorů fakt přijdou k duhu. Na rozdíl od mého očekávání, nevzlétáme v blízkosti břehu, ale jako loď aspoň 5 minut plujeme, než se dostáváme do oblak. Nad Kodaní obtočíme doslova několikero osmiček. Letíme fakt nad úplným centrem. Když vezmu, že nad Prahou je bezletová zóna, tak nechápu, jak to dělají tady, protože jsme letěli např. nad Rosenborgem. Samotný let trvá 14 minut a pak přistáváme.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:?: Jak správně takový let zapsat do FlightRadaru? Tedy za předpokladu, že ho tam chci. Letiště místo QEC zná pod XXX a aerolinku Nordic Sea Planes nezná. DNU13SC z FR24 jako číslo letu nebo 1SC, jako co to prodávají? Pod kódem DNU je aerolinka DAT LT UAB - že by to byla ta správná, pod kterou to zapsat? Vzdálenost asi nula...


:arrow: celý blog: https://michal-na-cestach.blogspot.com/ ... odani.html
:arrow: youtube video:



Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Hydroplánem nad Kodaní

Příspěvek od Lkprak »

Zajímavý trip report a zajímavý nápad. Se zvědavosti jsem koukal, za kolik létají do toho Aarhusu - za 997 DKK (cca 3300 CZK) OW. Asi si nechám zajít chuť :D

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Hydroplánem nad Kodaní

Příspěvek od michal4 »

Díky.

Proletění do Aarhusu jsem taky oželel. Občas dělají akce, že zpátečka je za cenu jednosměrné. Ale na to jsem nenatrefil.
Hlavně jsem si neuměl představit nadchnout můj doprovod pro let do Aarhusu :D


Odpovědět