Willkommen an Bord - Březen 2024

Sau
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 02. 02. 2009, 10:06
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od Sau »

Globik píše:
01. 04. 2024, 11:09
Sau píše:
31. 03. 2024, 07:41

Až na ty Emirates, které si mohl odpustit, mi to přijde jako zcela normální průběh nabídky/objednávky pití. Já jako cestující netuším co vše máte či co z toho je zrovna teď k výběru, objednání.
Přijde CC s bločkem a tužkou nebo přijede s vozíkem a jelikož jsem slušně vychovaný cesťák v dobytčáku, tak vím, co si dám/koupím, neboť co mají je napsané v letáku, umístěném v kapse opěradla.
A pamatuju na soudružku palubní průvodčí na letu LH z Tegelu do Frankfurtu, která když přišla s nápojovým servisem, velmi jednoduše a střelhbitě jsem si poručil červené víno, neperlivou vodu a černou kávu (německy se to vše vyslovuje rychleji než česky, že), mi dala jen jeden kelímek a na moji reklamaci mi odsekla, že musí za tu chvilku obsloužit celé letadlo, ale ty dva další kelímky tedy dodala.
Pak už je to o tom kdo tam je pro koho - jestli já pro ně (znající jejich nabídku) či oni pro mě (ano, 387x opakující pořád to samé).


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od Globik »

Sau píše:
01. 04. 2024, 19:51
Globik píše:
01. 04. 2024, 11:09
Sau píše:
31. 03. 2024, 07:41

Až na ty Emirates, které si mohl odpustit, mi to přijde jako zcela normální průběh nabídky/objednávky pití. Já jako cestující netuším co vše máte či co z toho je zrovna teď k výběru, objednání.
Přijde CC s bločkem a tužkou nebo přijede s vozíkem a jelikož jsem slušně vychovaný cesťák v dobytčáku, tak vím, co si dám/koupím, neboť co mají je napsané v letáku, umístěném v kapse opěradla.
A pamatuju na soudružku palubní průvodčí na letu LH z Tegelu do Frankfurtu, která když přišla s nápojovým servisem, velmi jednoduše a střelhbitě jsem si poručil červené víno, neperlivou vodu a černou kávu (německy se to vše vyslovuje rychleji než česky, že), mi dala jen jeden kelímek a na moji reklamaci mi odsekla, že musí za tu chvilku obsloužit celé letadlo, ale ty dva další kelímky tedy dodala.
Pak už je to o tom kdo tam je pro koho - jestli já pro ně (znající jejich nabídku) či oni pro mě (ano, 387x opakující pořád to samé).
O to nejde. Samozřejmě jsou tam oni pro mě. Jenže nejsou tam jen pro mě. Pokud popsány rozhovor bude CC provádět s každým cesťákem, tak půlka kabiny umře žízní.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od whiskey »

pavelpmi píše:
29. 03. 2024, 13:49
Mně se v JAR taky moc líbilo, co víc, byl jsem naprosto uchvácen a chtěl jsem se tam znovu vypravit; byl jsem před deseti lety, ale pak jsem měl za to, že se tam bezpečnostní situace výrazně zhoršila, aspoň doporučení Ministerstva zahraničních věcí České republiky turistům teda moc na klidu nepřidá.
Bol som v JAR vela krat, aj oficialne pracovne, aj na "pracovne dovolenky", aj na realne dovolenky. Cas leti, naposledy to bolo 2x v 2008. Krajina nadherna, uroven korupcie a neschopnosti obludna. Prezident Mbeki sa vyjadri v SABC, ze crime is not an issue in South Africa a vzapati si necha postavit plot okolo rezidencie za 40 mega randov. Prezident Zuma prehlasi pocas rape trial, ze mal vedome konsenzualny nechraneny sex s HIV pozitivnou osobou a pod.
Kamarati mali firmu na IT skolenia. Tichym spolocnikom bol Ind, ktory bol manazer v jednej nemeckej technologickej firme. Jeho dceru napisali ako riaditelku pre volaco abstraktne v tej skoliacej firme, lebo bez farebneho riaditela by sa nemohli zucastnovat statnych tendrov.
Mal som to stastie, ze som viackrat prebyval s afrikaans hovoriacimi domorodcami, a dostal som sa vdaka ich konexiam bezpecne na miesta, kam sa bezny smrtelnik nedostane. Ale uz v 2008, ked som tam bol naposledy, tak takmer kazdy druhy den bola nejaka farewell party, ked niekto odchadzal do UK ci Australie apod. Vsetko sikovni, vzdelani ludia. Pri pohlade na krajinu, ktora ma okrem ropy v podstate vsetky nerastne suroviny, na ktore si clovek spomenie, by jeden plakal. V 2006 nejaky pan z Eskomu hovoril, ze bude treba nejake nove reaktory, lebo nebude dost elektriky. Nic take sa nestalo, a v 2008 uz boli bezne load shedding black outs. Pamatam si titulok z nejakeho miestneho platku, ze straty volaktorej bane boli 190m randov denne v dosledku vypadkov elektriky. Dnes je plny youtube videi, ako nedostatok elektriky zlozil krajinu na kolena...
Z hladiska bezpecnosti a spravania sa v podobnom prostredi ci uz peso alebo v aute som sa mnohemu mohol priucit od kamarata so skusenostami v SADF. Obdivoval som, ako vzdy dokazal prist po zotmeni autom na semafor tak, ze akurat zasvietila zelena a nemusel zastavit apod. Konieckoncov, jedine miesto, kde som bol v JAR realne peso vecer/v noci za tych 8 ci kolko krat som tam bol medzi 2001 a 2008, bolo Hout Bay (btw. krasny penzion tam mali dvaja britski letusiaci). Cez den toho bolo trosku viac, ale minimalne - Union Buildings Gardens a Church Square v Pretorii, Durban Beach Front, V&A waterfront a centrum v Cape Town. Vsade sa chodilo autom, drink & drive bol survival policy, kedze hromadna a bezpecna doprava neexistuje. Miestni mi vysvetlili, ze sice mozes predstavovat 190cm a 95kg vysportovaneho intelektu, ale tlupa javiaca zaujem o vsetko, co mas pri sebe, ti velmi rychlo objasni, ze tie parametre su v danom prostredi irelevantne a budes mat velke stastie, ak prides len o materialne veci.
No a nakoniec v 2019 si moj vysadkarsky kamarat povedal, ze ma toho dost, predal vsetko vratane firmy, zena nechala job v telekome, zobrali decko a odisli na Novy Zeland. Hovori, ze musi makat za vyrazne menej penazi, nez mal v JAR, ale ze kracat slobodne po ulici kedy chce a nebat sa pri tom je pocit, ktory za to stoji.
Cape Town bol vzdy z nejakeho dovodu iny, nez zvysok krajiny. Nebolo tam citit vo vzduchu to neustale napatie, celkovo atmosfera bola taka uvolnenejsia oproti Highveldu.
zs_rsa.jpg

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od pavelpmi »

Díky, whiskey!

stenmeller
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 02. 02. 2024, 13:19
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od stenmeller »

Globik píše:
28. 03. 2024, 23:44
Taky se přidávám k whiskeymu. Parádní, čtivé a zábavné! :clap:

Měl bych jeden dotaz, když zmiňuješ strany letadla. Používají se někdy mezi posádkami termíny portside/starboardside? Nebo jen L/R? A znají všichni tyto termíny nebo už to upadlo v zapomnění?
Díky
Děkuji!

Portside a starboardside neužíváme. Dokonce se tyto termíny neobjevují ani v SEP manuálech (safety and emergency procedures). Oba výrazy byly nahrazeny slovy Left/Right. I kokpit dnes používá pouze L/R. Myslím, že mladší generace stevardů a letušek tyto pojmy již nezná. Naopak mladí piloti by výrazy portside a starboardside měli znát alespoň z teorie.


stenmeller
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 02. 02. 2024, 13:19
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od stenmeller »

whiskey píše:
28. 03. 2024, 21:02
Budem sa opakovat, po doplneni fotkami je toto na knihu!
Moc děkuji uživatelům whiskey, Sau, tramin a neuromancer za krásné komplimenty a ocenění mé grafomanie :D

Příští report dodám s fotkami.

Whiskey, přesně tento B737 South African Air Force stál před odletem vedle našeho letadla :lol:

stenmeller
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 02. 02. 2024, 13:19
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od stenmeller »

hafi píše:
01. 04. 2024, 10:23
Já bych měl dotaz na už několikátou narážku na cestování s nemocí, zvláště cestou domů. Naštěstí jsem tohle nikdy nemusel řešit, při poslední cestě mi kašlající cestující v řadě za mnou dost štval, ale přesto mám pro to celkem pochopení.
Z pohledu cestujícího je situace zhruba ve stavu dám si coldrex/imodium a nějak těch 10 hodin přežiju. Vs. propadne mi letenka, letecká společnost mě s jakoukoli refundací pošle na lampárnu, tj. si musím koupit jednosměrnou letenku, na víc jen pár dní předem, což bude drahé. Musím si zajistit (i to může být občas problém) a zaplatit ubytko v místě. Sehnat si tam doktora, aby byla šance aspoň část nákladů pak dostat z pojišťovny. Doma mi běží dovolená, protože mexický doktor mi nevystaví neschopenku, kterou můj zaměstnavatel přijme. Už jen to zařizování je násobně složitější než přežít tu cestu.
Dle mě pokud aerolinky se chtěj tomuto vyhnout, tak musí ten servis poskytovat ony...(vč. následného vyúčtování s pojišťovnou).

Jinak za reporty díky, super pohled z druhé strany.
Ahoj hafi, děkuji za doplnění. Uznávám, že po přečtení tvého rozboru mi došlo, proč má tolik nemocných lidí jediný cíl - dostat se domů. Aerolinky a pojišťovny by měly být, hlavně v dnešní době, schopné a ochotné takový servis nabídnout. Zdá se, že ani těm jedna pandemie nestačila.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od Fabo »

whiskey píše:
02. 04. 2024, 11:01
Bol som v JAR vela krat, aj oficialne pracovne, aj na "pracovne dovolenky", aj na realne dovolenky. Cas leti, naposledy to bolo 2x v 2008.

...


Cape Town bol vzdy z nejakeho dovodu iny, nez zvysok krajiny. Nebolo tam citit vo vzduchu to neustale napatie, celkovo atmosfera bola taka uvolnenejsia oproti Highveldu.

Super spomienky whiskey. Ja som sa do JAR dostal iba vtedy raz, ked sme to tu riesili (aj TR je). Pamatam si na nejake odporucania od teba, okrem ineho Maders Slaghuis ktory sme trafili zrovna zavrety. Potom nas viezol spat na Gautrain mlady cierny policajt v splasenej fieste st, lebo sme nevedeli chytit uber :D

Malo toho byt viac, ale na hentom projekte zacali setrit, potom nam zaviedli viza a projektovy manazment sa rozhodol ze uz nie sme zo Slovenska idealni kandidati na onsite work v Joburgu. A odvtedy nic... len teraz cakam prave na vystavenie letenky ktora zahrna v sebe LH572, ibaze budem pokracovat z krajiny zas von. Ale aspon je to na poschodi (pred rokmi to sice bolo na poschodi tiez, ale A380 tam ma aj... obycajnejsie :lol: sedadla)

Mozno ak sa rozhodnem k vymene pasu za holandsky, tak to potom bez nutnosti viz este raz skusim.

stenmeller píše:
04. 04. 2024, 13:52
Ahoj hafi, děkuji za doplnění. Uznávám, že po přečtení tvého rozboru mi došlo, proč má tolik nemocných lidí jediný cíl - dostat se domů. Aerolinky a pojišťovny by měly být, hlavně v dnešní době, schopné a ochotné takový servis nabídnout. Zdá se, že ani těm jedna pandemie nestačila.
No, po poslednej skusenosti s dominikanskym zdravotnickym systemom bolo posledne co som chcel s AL riesit ako nechat pacienta este dlhsie v ich osidlach... hoci je fakt ze z komba infekcia dychacich ciest + uraz znamenajuci ze pax skoncila ako WCHC zaliecili ten infekt lepsie.

stenmeller
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 02. 02. 2024, 13:19
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od stenmeller »

pavelpmi píše:
29. 03. 2024, 13:49
Výborně, s lehkostí napsané, zábavné, vtipné, kolikrát jsem při čtení vyprskl smíchy... :D
Na druhou stranu cenné přiblížení vaší práce a její organizace zevnitř, i toho, co vše (někdy až těžce uvěřitelného) je možné zažít s cestujícími (a sem tam i s kolegy).
Postřehy z krátkých pobytů v exotických destinacích a nakonec i něco osobního - za mě to má vše! :clap:

Vypadá to, že jsi talent na spoustu věcí. :D A rozhodně to vypadá, že s tebou musí být radost létat.

Mně se v JAR taky moc líbilo, co víc, byl jsem naprosto uchvácen a chtěl jsem se tam znovu vypravit; byl jsem před deseti lety, ale pak jsem měl za to, že se tam bezpečnostní situace výrazně zhoršila, aspoň doporučení Ministerstva zahraničních věcí České republiky turistům teda moc na klidu nepřidá.

A rozhodně mě zaujalo, že německý lékař, tedy lékař v Německu, jestli jsem to dobře pochopil, má tolik volného času, že v něm může létat dálkové lety jako stevard.

My se rozhodně těšíme zase za měsíc, ještě jednou mockrát díky! :clap:
Červenám se, červenám :D Děkuji za krásná slova. Tvůj vydařený retro-report z JAR byl takovým návratem do míst, která mám nesmírně rád.

Neznám na světě místo, které by mě svými přírodními krásami, kulturou, pestrostí, historií, jídlem a vřelostí místních uchvátilo více, než právě JAR. Do této země jezdím pravidelně už osm let a nevybavuji si jediný špatný moment (zažil jsem JAR před-pandemickou, pandemickou i post-pandemickou). Pokud jde o bezpečnost, měl by člověk určitě dbát místních doporučení. Ta mi však nikdy nepřišla nijak omezující.

Tuto destinaci často doporučuji i méně zkušeným cestovatelům - všichni se mi vrací nadšení a naživu. Dokonce i můj děda, který má strach z černochů, se nechal zlomit a minulý rok strávil v JAR tři týdny :lol: Moc se mu tam líbilo a s černochy má taky lepší vztah :lol:

Takže určitě do této země podnikni další výlet a udělej si obrázek o dynamických změnách, kterými tento národ za poslední dekádu prošel. Nebudeš litovat. Důležitá je ostražitost a respekt - strach ale hoď za hlavu.


K těm lékařům; evidentně to jde. Naše společnost nabízí asi padesát různých part-time modelů, takže každý si přijde na své. Tahle práce nabízí neuvěřitelnou flexibilitu, čímž dává lidem prostor pro realizaci v jiných odvětvích, například v medicíně. Takže pár lékařů u nás máme. U Lufthansy létá dokonce pán, který ve Vídni provozuje vlastní soukromou ordinaci (neuvěřitelné, že?). Taky je mezi námi hodně učitelů. Ti většinou létají během prázdnin, takže u nich je to o něco jednodušší. Studenty snad zmiňovat nemusím, protože těch je plný i QS.

Navíc máme každý měsíc možnost ovlivnit podobu našeho rozpisu služeb, přičemž u těchto jedinců je jejich druhé povolání vždy zohledněno. Můžeme si tak vybírat konkrétní lety, časy odletů/příletů, délku pobytu, volné dny atd. To všechno si můžeme případně mezi sebou vyměňovat. Také zde existuje možnost na pár měsíců létat z jiné báze.

Díky možnosti poskládat si svůj vlastní 'rozvrh' je mezi námi i řada těch, kteří za prací dojíždí. Já dojíždím z Düsseldorfu, což není nic výjimečného. Ale nejdou se i tací, co 'dojíždí' z Barcelony, Mallorcy, Helsinek nebo Poznaně. Také máme ve firmě exoty, co žijí v JAR nebo Kalifornii :crazy:

Takže flexibilita je jednoznačně jednou z těch nejkrásnějších stránek tohoto povolání. Záleží však na aerolince. Kolegové z FR nebo EK určitě takové možnosti nemají.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Willkommen an Bord - Březen 2024

Příspěvek od whiskey »

stenmeller píše:
04. 04. 2024, 13:43
Whiskey, přesně tento B737 South African Air Force stál před odletem vedle našeho letadla :lol:
tak sa nabuduce od neho drz v uctivej vzdialenosti, ZS-RSA je miestny air force one :D


Odpovědět