Knoxville-Newark-Amsterdam s Continental

Odpovědět
Jano
Stav: Offline

Knoxville-Newark-Amsterdam s Continental

Příspěvek od Jano »

Knoxville - Newark - Amsterdam na B752 s Continentalom

Nikdy doteraz som neletel na narrow body aircraft cez Atlantik. A zaroven zohnat award ticket na let cez Atlantik za PerkSaver (50 000 mil) nie je žiadna sranda. Leteniek za PerkPass (100 000 mil) je kopec, ale tym sa vyhýbam. Preto mi srdce zaplesalo, ked sa mi podarilo zohnat letenku za 50 000 míl a naviac ešte na B752 s wingletami, kedže takým som ešte neletel. Zároven je toto môj prvý let s Continentalom (CO) cez Atlantik a prvý let s Continentalom po 5 rokoch. Rozhodne bude zaujímavé porovnat úroven on-board služieb s on-board službami NW a KL, s ktorým furt lietam hore dole medzi EU a USA.

Continental let CO 3288 z TYS do EWR dna 28.6.2006. Plánovaný odlet je o 13:59 a my vtedy aj odchádzame od C11 gate v TYS. Let je operovaný s ERJ145. Lietadlo je nakonfigurované ako 1+2 sedadlá v rade. Ja naštastie dostávam sedadlo 3A, takže sedím sám. Celý let ako vždy prespím :) Zobúdzam sa až tesne pred pristánim. Ešte si počas pristávania stihnem pozriet Empire State Building týciacu sa v Manhattane. A na chvílocku vidno aj ruku Sochy slobody. A pristávame....

Na EWR sa ešte na chvílu zastavím v CO President's klube a robím zopár fotiek CO lietadiel.

Let CO102 EWR-AMS operovaný s B752 s nainštalovanými wingletami na krídlach.

Od gate 122 odchádzame s asi 25 minútovým zpozdením. Zaradujeme sa do rady na vzlet. Tu strávime dalších 20 minút. Na prach vzletovej dráhy sa dostávame presne o 6pm. Nasleduje snád najdlhší rozheh (v porovnaní s A330 ci DC10), aký som kedy zažil. Velmi dlho rolujeme po dráhe, až nakoniec dosahujeme Vr rýchlost a odliepame sa od vzletovej dráhy. Tesne po vzlete s nami ešte trochu zatrasie, ked preletíme nejakou malou turbulenciou.

Ja som pohodlne usadený v 10C sedadle. Vedla mna na moje potešenie nesedí nikto, kedže suseda si presadla do 8A. Asi sa chcela za každú cenu pozerat z okna. Pre mňa je to velmi dobre, lebo takto sa možem roztahovať na 2 sedadlach :)

Entertainment systém tejto B752 pozostáva zo sklopných LCD monitorov. S tým som celkom spokojný. Aj tak neplánujem pozerat. Takto sa aspon trochu vyspím :) Zistujem, že ked zapojím moje noice cancelling headphones do CO systému, tak mi to v sluchadlách viac šumí, ako ked sú zapojené do môjho PDA.

Nejakých 30 minút povzlete nám servírujú prvé občertvenie. Dostávame mini pretzels a beriem si aj OJ. Zároven sa dozvedám, že alkoholické nápoje sú za $5. OK, na nejakú tú malú flašku vína ešte mám. Aj ked sa mi táto prax predaja alkoholických nápojov na TATL letoch za $5 akurát veľmi nepozdáva. Ale viem, že americké letecké spolocnosti nezarábajú akurát kopec ponazí v poslednej dobe, takže chápem počínanie CO.

Na večeru dostávame malé kuriatko, ryžou, šalát a malinký čokoládový zákusok. Trochu mi chýba kus syra a aj zákusok by mohol byt väcší. Ale neva. Jedlo je vcelku dobré.

Zaujímavé na tejto B752 je, že má namontované winglety. Totiž pôvodne tak nebola vyrobená. Len neskôr niekto prišiel na to a spocítal, že ked sa namontujú winglety na krídlo, tak dolet B752 sa predlži o zhruba 10% z nejakých 3300nm na 3600nm (nm = námorná míla, 1nm=1.8km=1.15míle). A tak po namontovaní wingletov na krídla bolo zrazu možné zacat lietat takéto "thin routes". CO sa velmi dobre chytili tejto možnosti a každý den posielajú z ich hubu v EWR (Newark, NJ) húf B752 do EU do rôznych miest v UK, EI, NL, DE, PT, SP, DK, etc.

Aká to zmena za 25 rokov. Vtedy bolo nad Atlantikom najbežnejšie lietadlo B747. O 10 rokov neskôr prišla éra B767 a ešte neskôr A330 a dnes sa cez Atlantik lieta s B757. KLM a Lufthansa (LH) dokonca posielajú cez Atlantik B737 ci A319 v čisto business class konfigurácii. Je zaujímave pozorovat, ako sa trh za tie roky fragmentoval. Čaká nás takáto fragmentácia aj na USA - Azia a EU - Azia trhoch?

Let prebieha vcelku nezáživne. Celý ho prespím, čo sa mi nestáva ked lietam v lietadlách kde je poriadne IFE. Ale takto aspoň prilietam do AMS vcelku dobre oddychnutý. V AMS ma čaká o 10am dlhý meeting. Len občas ked sa prebudím tak mám z B752 taký stiesnený pocit. Predsa len jej kabína je omnhoho užšia ako kabíny A333 a DC10-30, čo sú lietadlá na ktorých typicky prelietam Atlantik. Jediná skutočná otrava je, že ulička je len jedna, takže sa nedá ist obchádzkou, keď je v uličke vozík.

V AMS pristávame s asi 15 minútovym predstihom. Vystupujeme na gate H8, co je snáď najvzdialenejšia gate na celom letisku.

Záverom:

Aké su teda TATL lety v narrowbody lietadlách? Musím povedať, že taký let sa bez problémov dá vydržať aj keď to nie je úplne to isté ako let vo widebody lietadle. Vybral by som si takýto let keby bol podobný na widebody za približne rovnaké peniaze? Určite nie. Ale keby bol lepší itinerár, či keby mi to ušetrilo jeden prestup, tak by som skutočne veľmi premýšlal, že prečo neletieť s B752 cez Atlantik.


Thisway
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1703
Registrován: 24. 05. 2005, 20:35
Stav: Offline

Příspěvek od Thisway »

Zjímalo by mě, jak si vedla Air Slovakia na lince do Amritsaru se 752.
Ale vzhledem k tomu, že to prý bylo jediné spojení města s Evropu, tak možná dobře...

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Příspěvek od dider »

Supr čení Jano, díky. 8)

Aká to zmena za 25 rokov. Vtedy bolo nad Atlantikom najbežnejšie lietadlo B747. O 10 rokov neskôr prišla éra B767 a ešte neskôr A330 a dnes sa cez Atlantik lieta s B757. KLM a Lufthansa (LH) dokonca posielajú cez Atlantik B737 ci A319 v čisto business class konfigurácii. Je zaujímave pozorovat, ako sa trh za tie roky fragmentoval. Čaká nás takáto fragmentácia aj na USA - Azia a EU - Azia trhoch?


Zajímavý postřeh. Ukazuje jak důležitý je O/D traffic a zároveň jak tihle pax lítají nejradějí bez přestupu. A letecké společnosti jim vycházejí vstříc.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

Thisway píše:Zjímalo by mě, jak si vedla Air Slovakia na lince do Amritsaru se 752.
Ale vzhledem k tomu, že to prý bylo jediné spojení města s Evropu, tak možná dobře...


To je cela pointa. Vytvorit lokalny mikromonopol, kde ma firma neuveritelnu pricing power.

Samozrejme neviem, ako sa im viedlo finacne, ale asi vedeli co robia.

Jano
Stav: Offline

Příspěvek od Jano »

dider píše:Supr čení Jano, díky. 8)


Vdaka!
dider píše:
Aká to zmena za 25 rokov. Vtedy bolo nad Atlantikom najbežnejšie lietadlo B747. O 10 rokov neskôr prišla éra B767 a ešte neskôr A330 a dnes sa cez Atlantik lieta s B757. KLM a Lufthansa (LH) dokonca posielajú cez Atlantik B737 ci A319 v čisto business class konfigurácii. Je zaujímave pozorovat, ako sa trh za tie roky fragmentoval. Čaká nás takáto fragmentácia aj na USA - Azia a EU - Azia trhoch?


Zajímavý postřeh. Ukazuje jak důležitý je O/D traffic a zároveň jak tihle pax lítají nejradějí bez přestupu. A letecké společnosti jim vycházejí vstříc.


Presne tak. A k tomu este dodam dolezitost schedule.

Taky businessman castokrat nemoze ist prvym letom dna, lebo by stratil vela casu. Tak leti predposlenym, ci poslednym.


Odpovědět