PRG-GVA-VCE-GVA-LUG-GVA-PRG s Flybaboo

Odpovědět
dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

PRG-GVA-VCE-GVA-LUG-GVA-PRG s Flybaboo

Příspěvek od dider »

Už dlouho si říkám, že bych měl napsat tripreport. Poslední dobou jsem ale absolvoval jenom několik letů s Easy, Ryanem a SkyEurope. Nic zvláštního a asi to všichni znáte. Jak jsem psal dřív byl jsem přijat na pozici Station Managera pro Flybaboo v PRG a tak mě čekalo seznámení se společnosti Flybaboo. Většina lidí na letišti zná tuhle společnost jako nějaký lowcost co líta Dashem do Ženevy. Osobně jsem se podílel coby zaměstnanec Menzies na prvních letech Flybaboo do PRG a tak jsem nějaký ten obraz měl. V lednu 2007 jsem letěl poprvé a už tehdy to bylo pro mě trochu překvapení. Žádny lowcost, seatpitch 32“ a skvělý servis na palubě. Poslední dva roky jsem povětšinou lítal jen s Easyjetem a tak jsem úplně zapomněl, že člověk může dostat na palubě občerstvení a dokonce mu bude na checkinu přiřazeno i sedadlo :D


26.3.2007 PRG-GVA
F7076, sedadlo 11D
Odlet:09:50
Dash 8-Q300
Load factor cca 50%
Na čas...

Po startu z dráhy 24 jsme letěli směrem na Karlovy Vary, Stuttgart, Bazilej a nakonec jsme po krásnem letu kolem města přistáli na dráhu 05 ženevského letiště. Po přistáni jsme rolovali k poslednímu satelitu a během několika minut jsem stál na pasovce. Na pasovce byla malá fronta, ale rychlost odbavení švýcarských pasováků se nedá s tou pražskou pasovkou porovnat. Moje první kroky směrovali do třetího patra letištní budovy, kde se nachází sídlo Flybaboo. Strávil jsem tam pak celý zbytek dne, seznámil jsem se skvělým týmem nadšenců, kteří tvoří jádro Flybaboo.

Večer jsem se šel ubytovat do hotelu Holiday In Express. Hotel se nachází asi 1Km od budovy terminálu a můžu ho jen a jen doporučit. Cenově patří v Ženevě spíš k těm levnějším a kvalita naprosto dostačující a navíc si můžete vyžádat pokoj na letištní straně a máte krásny výhled na startující letadla. Po krátkém odpočinku jsem se vybral pěšky do centra, vůbec není daleko, trvalo mi to asi 45min. Zpět jsem jel busem č.10, lístek na hodinu stojí 3.20CHF a bacha, automaty nevrací :)

Ženeva je moc hezké město, čisté a možná pro někoho trochu snobské. Není to město památek a galerii, ale spíš město bank a obchodů s hodinkami. A taky město institucí. Red Cross, CERN, WTO a spousta dalších. Osobně se mi ale moc líbilo.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Další den jsem strávil celý na apronu ženevského letiště. Běžný provoz, většinu společností známe z PRG plus něco navíc - Contintenal, Delta, Etihad, Royal Jordanian a neskutečné množství biz jetů.


26.3.2007 GVA-VCE
F7045, sedadlo 3D
Odlet: 12:00
Dash 8-Q300
Load factor cca 70%
Delay: 20min

Nastal den přesunu do Benátek. Byl krásný jarní den a vypadalo to na hezký let přes Alpy. Hned po startu letadlo strmě stoupá do letové hladiny a kapitán nám hned dává vyhlídkové instrukce. Po levé straně Matterhorn a přímo pod náma Mont Blanc. Já sedím na straně pravé.
Pokračujeme dál směrem na Bergamo, letuška servíruje občerstvení a po hodině třicet a nádherném přiblíženi(po pravé straně vidím město) sedáme na sluníčkem pokrytou RWY benátského letiště. Během taxovaní vidím na apronu stát B734 ČSA OK-WGX. Myslel jsem, že to byla změna typu na pravidelce ČSA, ale letadlo tam stálo i další den, takže asi nějaký pronájem. Nevíte někdo?

Letiště v Benátkách je moc hezké. Po všech těch sklobetonových terminálech mi přijde zdejší terminál neuvěřitelně krásna stavba. Cihlově – skleněná stavba vypadá moderně a docela se k městu hodí. Až později se dozvídám, že terminál dokončili před třemi lety a už teď nestačí svojí kapacitou. Jdu se ubytovat a čeká mě odpoledne a večer s mojí nadřízenou, která mi vysvětluje všechny moje „tasks“ a „responsibiltis“ a před půlnocí mi stíhá ještě ukázat centrum Benátek.

Obrázek


29.3.2007 VCE - GVA
F7046, sedadlo 2A
Odlet: 14:00
Dash 8-Q300
Load factor cca 70%
Delay: 0 min

Následující den letím zpět do GVA a tentokrát si sedám na správnou stranu letadla tak, aby mi nic neuteklo. Odbavení je velice příjemné, holky od Aviapartneru jsou moc milé a na checkinu je docela legrace. Prostě Itálie, všechno je easy a všechno nakonec funguje. Řešíme ještě chvílí situaci v AZ a vůbec oblibu Italů stávkovat a pak nasedáme do autobusu, který nás odveze k letadlu. Loučení, boarding, krátké rolování k prahu dráhy a start směr Ženeva. Tentokrát jsme letěli mezi Mont Blancem a Matterhornem, supr výhled.

Obrázek

Po přistáni v GVA ještě stíhám vyfotit letadlo, vyzvedávám si zavazadlo a jdu do ofisu.

Obrázek

Unaven jdu večer na hotel a už se těším na zítřejší let do Lugána. Ráno přicházím na checkin společnosti Darwin a odbavuji se na let do Lugána. Počasí nic moc a tak jsem trochu zklamaný. Dostávám sedalo 10A a směruji do gejtu B23.


30.3.2007 GVA-LUG
0D011, sedadlo 10A
Odlet: 8:40
Saab 2000
Load factor cca 80%
Delay: 20 min

Před nastoupením do letadla jsem ještě stihnul udělat několik fotek.

Obrázek
Obrázek

Sedám si na levou stranu, a zjišťuji, že Saab 2000 má proti DHC užší trup a uspořádání je 1+2. Po nastoupení do letadla odkládám kabát v přední šatně a kapča nás informuje o mírném zpoždění kvůli de-icingu. Vrtule, křídlo, směrovka, cca 10 min a nahazujeme motory. Start z dráhy 23 a venku prší. Očekávána doba letu 40min. Stoupáme prudce ponad Ženevské jezero a zanedlouho vykukuje sluníčko. Nad Alpami mizí nakonec i mraky pod námi. Letuška začíná servírovat snídaně a já se kochám nádhernou scenérií. Vybírám si skleničku šampáňa a croissant a kapitán hlásí klesaní na přistání. Počasí se kazí a z přiblížení ponad Alpské svahy je jenom neprůhledná vrstva mraků. Sedáme na 1350 metrů dlouhou dráhu v Lugáně. Ostré brždění, otočka o 180 a taxujeme po RWY k terminálu. Budova terminálu je překvapivě malá, vlastně jsou to jenom dvě větší místnosti. Během dvou minut jsem před terminálem a rozhlížím se, kde je kancelář Flybaboo. Během dne si jdu udělat několik fotek letiště. Provoz není moc velký, ročně je to cca 200tis pax. Drtivá většina připadá na Darwin, který lítá pravidelně na LCY, FCO, GVA(codeshare s Flybaboo), pro Swiss lítá několikrát denně do ZRH. Plus několik dalších charterových destinací.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


30.3.2007 LUG-GVA
0D018, sedadlo 12F
Odlet: 18:15
Saab 2000
Load factor 100%
Delay: 0

Dvě hodiny před odletem mi přinesou STAND-BY palubní vstupenku a dozvídám se, že let je úplně plný a možná poletím na jumpseat a možná vůbec nepoletím. Všechny osobní věci mám na hotelu v Ženevě. Ráno mám letět zpět do Prahy a představa, že poletím až ráno do GVA a pak večerním letem do Prahy mě vůbec neteší. Ten týden byl dost náročný a z těch hotelů, restaurací a pracovních schůzek jsem fakt vyčerpaný. Nakonec všechno dobře dopadlo a já si sedám na sedadlo 12F, počasí je dost hnusné, hustě prší a já jsem se bál, aby letadlo mohlo z krátké Luganské dráhy bez omezení vzlétnout. Váha bude OK, uklidňuji se. Vzdálenost 200km urazí Saab za 35min a tak nepotřebujeme moc paliva a ani zavazadel moc nebude. Většina cestujících jsou obchodníci vracející se do Ženevy. Po startu stoupáme, letušky (tentokrát dvě) začínají servírovat občerstvení a kapitán nás upozorňuje na Matterhorn po pravé straně. Úžasný pohled, tentokrát letíme mnohem blíž. Za několik minut už klesáme na Lausanne, točíme doleva a sedáme na dráhu 23. Paráda. Zastavuji se ještě na vyhlídkové terase v GVA a jdu pomalu na hotel.


31.3.2007 GVA – PRG
F7075, sedadlo 2A
Odlet: 07:10
DHC8-Q300
Load factor 70%
Delay: 15min

Ráno přicházím na letiště a nestačím se divit. Mezi 6:30 a 7:30 je spousta odletů a tak je odletová hala narvaná k prasknutí. Swissport očividně nestíhá a mám docela štěstí a potkávám člověka, který byl jednou v gate a tem mě odbavuje. Všechny obchody jsou zavřené, akorát před jedním malým bistrem je nekonečná fronta. Nakonec si dávám kafe a vybírám se na pasovku. Tam je fronta, že není vidět konec - na pasovce jsou dva pasováci!!! Ovšem rychlost kontroly se nedá s tou Pražskou srovnat, během asi 5 min už směruji ke gate B21 do třetího satelitu. Tam má Flybaboo svojí mini lounge s několika Imacama a tak ještě usedám k internetu a čekám na boarding. Špička v GVA je podobná té pražské, podobný počet letů, ale poloviční velikost terminálu. Práce pasovky a pracovníků na security mi ale příjde mnohem efektivnější a tím pádem i rychlejší. V Praze jsme sedli po Aeroflotu a na pasovce nekonečná fronta. Chvílí jsem v ní stál a pak jsem to nevydržel a využil Crew and diplomatic line. Šílenost. Kufry se už točily na páse a tím končí moje cesta.


Richiee
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1468
Registrován: 14. 01. 2003, 18:38
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Richiee »

super trip report :wink: ten OK-WGX by mohl být pronájem pro Adrii nebo MyAir..

dracoola
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 13. 08. 2006, 07:57
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Příspěvek od dracoola »

To Dider: Jo,z Benatek a Boloni se ted litaj chartery pro My Air nebo jak se ta spolecnost jmenuje a jsou tam tydenni pobyty posadek a lita se tam 2piloti+1VK+2PP a jeden clovek od nich.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Příspěvek od alesesl »

Super Trip report,

uplne jsi me naladil a diky za pekne fotky. Ja planuji uz delsi dobu do LUG, protoze je to pekne a malinkate letiste....

Me laka udelat PRG-GVA-LUG-BRN s Fly Baboo a Darwin and BSL-PRG normalne s EASYjetem.

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Kamyl »

Moc pekne pocteni... :wink:


arkan
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 119
Registrován: 02. 04. 2007, 00:26
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od arkan »

pěkné počtení,jen tak dál :wink:


Odpovědět