PRG - Ženeva - PRG s Flybaboo
PRG - Ženeva - PRG s Flybaboo
Původně jsem chtěl napsat tak trochu „reklamní“ trip report na Flybaboo a hlavně na samotné město Ženeva, ale Flybaboo oznámilo ukončení linky do Prahy a tak to byl jeden z mých posledních letů mezi Prahou a Ženevou. Doufejme, že ne poslední s Flybaboo.
Letěli jsme na barbeque do malého městečka Versoix, které se nachází cca 10km severně od Ženevy. Akce to byla neformální, spojená s projížďkami na sportovním katamaránu, kterého hlavním sponzorem je Flybaboo.
Odlet z Prahy byl načas. Večerní linku pravidelně lítá Dash8 – Q400 s registrací HB-JQA a je to zatím jediné letadlo daného typu ve flotile Flybaboo. Druhý kus - HB-JQB by měl být dodán příští měsíc. Doba letu je hodina třicet a díky vysoké letové rychlosti Q400 je to doba srovnatelná s dobou letu Avra anebo A319. Letěli jsme směrem na Norimberk, Stuttgart a Bazilej a po příjemném letu jsme přistáli v GVA. Po přistáni jsme si vyzvedli kufr a přesunuli se na letištní vlakové nádraží. Sedáme do prvního vlaku a po sedmi (ne to není chyba) minutách vystupujeme v centru města. Vlak do Versoix nám jede za 30min.
Vlakové spojení města a letiště, je v Ženevě prostě úžasné. Stačí si koupit hodinovou jízdenku za 3CHF a nastoupit do kteréhokoliv vlaku, jelikož všechny vlaky jedou přes hlavní nádraží.
Ve Verosix jsme předpůlnoci a na opuštěné hotelové recepci nacházíme odkaz s klíčkem od pokoje…Švýcarsko.
HB-JQA v Praze
Pod námi NUE
Západ slunce
Ráno zjišťujeme, že hotel se nachází přímo pod sestupovou osou letadel přistávajících v Ženevě a tak ráno snídáme s nádherným výhledem na letadla.
Ráno hned kontaktujeme recepci a necháváme si vystavit síťové jízdenky na celou dobu pobytu. Free. Je to skvěla forma podpory turizmu a na vyžádání vám je vystaví každá recepce. Vždy si vzpomenu na revizory v Praze, jak buzerují turisty na lince 119 nebo v tramvajích směr hrad – česká forma podpory turizmu.
Odpoledne už trávíme na katamaránu a na párty.
Párty se účastnil i majitelův pes Tofu – najdete ho na všech propagačních materiálech společnosti a taky se podle něho jmenuje jedno letadlo. Je to maskot firmy.
Druhý den opouštíme hotel a přesouváme se do GVA. Na nádraží dáváme do úschovny kufr a celý den trávíme ve městě. Odlet je večer v šest.
A něco pro vláčkaře…těsně před odjezdem na letiště.
Na letišti se nechávame odbavit na let do Prahy a po malé exkurzi po obchodech směrujeme do gate. V Ženevě má Flybaboo v prvním satelitu umístněnou malou lounge, kde najdete pohodlné křesla a taky tři iMacy s připojením na internet.
Dáváme si poslední kafe v gate, které je paradoxně levnější než kafe v gate v PRG a po nastoupení do letadla odlétáme na čas do Prahy. Po odlepení se nám nabízí krásny výhled na město a na letiště. V pozadí je vidět Mont Blanc. Letíme přes Zurich, Mnichov, Klatovy a sedáme na dráhu 06 pražského letiště.
Je škoda, že Flybaboo odchází z Prahy, ale bohužel konkurence je tvrdá. Speciálně na lince do Prahy, kde převládají hlavně turisti a cestující, kteří si vybírají letenky hlavně podle ceny. Flybaboo si ale statečně drželo vysoký podíl obchodních cestujících, kteří ocenili mnohem lepší časy letů a skvělý servis na palubě, ale bohužel bylo jich míň a nestačilo to na udržení profitability linky.
Letěli jsme na barbeque do malého městečka Versoix, které se nachází cca 10km severně od Ženevy. Akce to byla neformální, spojená s projížďkami na sportovním katamaránu, kterého hlavním sponzorem je Flybaboo.
Odlet z Prahy byl načas. Večerní linku pravidelně lítá Dash8 – Q400 s registrací HB-JQA a je to zatím jediné letadlo daného typu ve flotile Flybaboo. Druhý kus - HB-JQB by měl být dodán příští měsíc. Doba letu je hodina třicet a díky vysoké letové rychlosti Q400 je to doba srovnatelná s dobou letu Avra anebo A319. Letěli jsme směrem na Norimberk, Stuttgart a Bazilej a po příjemném letu jsme přistáli v GVA. Po přistáni jsme si vyzvedli kufr a přesunuli se na letištní vlakové nádraží. Sedáme do prvního vlaku a po sedmi (ne to není chyba) minutách vystupujeme v centru města. Vlak do Versoix nám jede za 30min.
Vlakové spojení města a letiště, je v Ženevě prostě úžasné. Stačí si koupit hodinovou jízdenku za 3CHF a nastoupit do kteréhokoliv vlaku, jelikož všechny vlaky jedou přes hlavní nádraží.
Ve Verosix jsme předpůlnoci a na opuštěné hotelové recepci nacházíme odkaz s klíčkem od pokoje…Švýcarsko.
HB-JQA v Praze
Pod námi NUE
Západ slunce
Ráno zjišťujeme, že hotel se nachází přímo pod sestupovou osou letadel přistávajících v Ženevě a tak ráno snídáme s nádherným výhledem na letadla.
Ráno hned kontaktujeme recepci a necháváme si vystavit síťové jízdenky na celou dobu pobytu. Free. Je to skvěla forma podpory turizmu a na vyžádání vám je vystaví každá recepce. Vždy si vzpomenu na revizory v Praze, jak buzerují turisty na lince 119 nebo v tramvajích směr hrad – česká forma podpory turizmu.
Odpoledne už trávíme na katamaránu a na párty.
Párty se účastnil i majitelův pes Tofu – najdete ho na všech propagačních materiálech společnosti a taky se podle něho jmenuje jedno letadlo. Je to maskot firmy.
Druhý den opouštíme hotel a přesouváme se do GVA. Na nádraží dáváme do úschovny kufr a celý den trávíme ve městě. Odlet je večer v šest.
A něco pro vláčkaře…těsně před odjezdem na letiště.
Na letišti se nechávame odbavit na let do Prahy a po malé exkurzi po obchodech směrujeme do gate. V Ženevě má Flybaboo v prvním satelitu umístněnou malou lounge, kde najdete pohodlné křesla a taky tři iMacy s připojením na internet.
Dáváme si poslední kafe v gate, které je paradoxně levnější než kafe v gate v PRG a po nastoupení do letadla odlétáme na čas do Prahy. Po odlepení se nám nabízí krásny výhled na město a na letiště. V pozadí je vidět Mont Blanc. Letíme přes Zurich, Mnichov, Klatovy a sedáme na dráhu 06 pražského letiště.
Je škoda, že Flybaboo odchází z Prahy, ale bohužel konkurence je tvrdá. Speciálně na lince do Prahy, kde převládají hlavně turisti a cestující, kteří si vybírají letenky hlavně podle ceny. Flybaboo si ale statečně drželo vysoký podíl obchodních cestujících, kteří ocenili mnohem lepší časy letů a skvělý servis na palubě, ale bohužel bylo jich míň a nestačilo to na udržení profitability linky.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1644
- Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
- Oblíbené typy letadel: B747, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
ziletka píše:Podle mě je opravdu škoda, že Flybaboo v Praze končí. A ještě víc mě mrzí, že jsem se s nima nemohl proletět - Ženevu jsem totiž plánoval až na září ......no snad někdy příště! Jinak super tripreport!
No napodobne, taky jsem s nima planoval nejaky letik a uz to nestihnu
4Dider: Moc pekny
Alesesl: dik za slova chvaly a slova smutku Tenhle tyden tam letim a rozhodne se. Je nekolik pro a proti. Mel sem zacit VS koncem zari a takhle to budu muset zase posunout. Nemam jeste jasno o pozici na kt. bych nastoupil a hlavne neumim Francouzsky a to jim docela vadi. Tak uvidim...na druhe strane bych se tam hodne veci naucil, udelal si IATA kurzy a snad se i dostal k airline marketingu, casem. Pro je i fakt, ze baboo by melo pristi rok dostat tri E190 a budou potrebovat hodne lidi na nove linky a expanzi. A rad bych asi pokracoval v praci pro Baboo. Proste se mi asi moc nechce zacinat u jine firmy. Bylo to hodne rychly a tak ani nevim kam bych sel.
Parádní tripreport, dík. Fajn text, perfektní foto. Jako pražák, kterého život poslal na pár let do Ženevy jsem rád létal z PRG do GVA s Flybaboo. Bylo jasné, že čtyři lety denně tato relace neudrží, a mrzí mne, že první to vzdali Flybaboo. Pro mně to jsou aerolinky s šarmem, perfektním timingem letů ráno a večer, nehledě na to, že ostatní, na rozdíl od Flybaboo, létají v letových hladinách, ze kterých toho moc k vidění není. Bohužel, Flybaboo nepřežil vlastní úspěch a expanzi, byl zakoupen britskými vlastníky, kteří s ním mají velké plány. Po dalším Dash8 – Q400 by mělo přijít celkem 5x Embraer 190 a uvidíme, zda se Flybaboo do PRG jednou nevrátí.
cztom: Tak to jsme se možná viděli na odbavení nebo u letadla Já osobně doufám, že Flybaboo ještě uvidíme v PRG. Tenhle rok se ještě uskuteční nékolik charteru a někdy v budoucnu snad můžeme očekávat i pravidelnou linku. Nebude to ale asi linka do GVA. To je můj odhad.
Ženeva i mně trochu přirostla k srdci, našel jsem tam několik přátel a určitě tam ještě poletím. Zvažoval jsem i stěhováni, nakonec ale zůstávám tady a co nevidět začnu pracovat pro jednu neméně kvalitní leteckou společnost tady v Praze. A do budoucna doufám v další spolupráci s F7
Ženeva i mně trochu přirostla k srdci, našel jsem tam několik přátel a určitě tam ještě poletím. Zvažoval jsem i stěhováni, nakonec ale zůstávám tady a co nevidět začnu pracovat pro jednu neméně kvalitní leteckou společnost tady v Praze. A do budoucna doufám v další spolupráci s F7
ja myslel ze penize do Baboo tecou z Libanonu...kdyz uz maji dve letadla od Palestinian Airways... a ne z Britanie. Taky doufam ze se vratej do Prahy ale to by tu nejdriv musel ukoncit provoz EZY a SWISS. Je to trochu nefer vzhledet k tomu ze byli prvni kteri po dlouhe dobe spojili PRG s GVA.Letel jsem s nima mnohokrat a pokazde super servis..koukal jsem ze maji na letisti jeste par reklam...to jestli na ne zapomneli a plati najem za ty plochy kazdy mesic, tak je to trochu drsny ze kdyz uz nelitaj Prahu tak ji maji stale ztratovou.. skoda....
Reklamy jsou zaplaceny a jeste tam chvili asi budou Jinak penize tecou z Libanonu(rodina Mikatiu), ale pres Londynskou M1Travel Ltd. V zacatcich vlozili do BOO cca 7.5mil Euro. Baboo potrebuje rust, aby se firma dostala do cernych cisel. Jinak 2xQ300 bude brzo koncit pac konci smlouva. Se vstupem M1 se trochu meni strategie resp. litat se bude to co vydelava. Pri pohledu na mapu destinaci, je jasne, kam spolecnost svoje aktivity chce smerovat.
Pristi rok obdrzi firma prvni E190 a urcite se zacne rozhlizet po dalsim letisti. Embraery budou mit na evropske pomery velmi kvalitni Y-class, ala AC se zabudovanym IFE.
Pristi rok obdrzi firma prvni E190 a urcite se zacne rozhlizet po dalsim letisti. Embraery budou mit na evropske pomery velmi kvalitni Y-class, ala AC se zabudovanym IFE.
didier: určitě jsme se potkali. Škoda že ti to u Flybaboo nevyšlo, zatím je tam jen jeden Čech.
liat: nejspíš máš pravdu, co se týče toku peněz přes Libanon, i když odkud původně ty peníze tečou Ale nemyslím si, že by pro návrat BOO do PRG museli skončit EZY a SWISS. EZY to nejspíš zvládne, létá na hranici zisku, ale dnes má lety zároveň se SWISS (teda s pár minutovým rozdílem) a už se mi dvakrát stalo, že mne SWISS přehodil na PRG-ZRH-GVA, protože linku GVA-PRG-GVA prostě zrušil. Pokud by BOO nabídl rozumný čas, a ne poledne jako ostatní, myslím si, že by mohl mít šanci. Necháme se překvapit, ale mám pocit, že „nový“ BOO už bude jiný, tvrdě profit oriented a ztratí svůj současný styl.
liat: nejspíš máš pravdu, co se týče toku peněz přes Libanon, i když odkud původně ty peníze tečou Ale nemyslím si, že by pro návrat BOO do PRG museli skončit EZY a SWISS. EZY to nejspíš zvládne, létá na hranici zisku, ale dnes má lety zároveň se SWISS (teda s pár minutovým rozdílem) a už se mi dvakrát stalo, že mne SWISS přehodil na PRG-ZRH-GVA, protože linku GVA-PRG-GVA prostě zrušil. Pokud by BOO nabídl rozumný čas, a ne poledne jako ostatní, myslím si, že by mohl mít šanci. Necháme se překvapit, ale mám pocit, že „nový“ BOO už bude jiný, tvrdě profit oriented a ztratí svůj současný styl.
baboo nepomohly ani nove casy. situace by vypadala ale jinak kdyby z gva neletal ezy a swiss. v tom pripade by baboo zacalo vydelavat uz jen proto ze by nemuselo tlacit cenu letenek na uplny minimum.co se tyce toho ze si ponecha lety jen do tech destinaci ktere "vynaseji". to je preci pochopitelne. a jeste jedna vec jim moc nepomohla. co jsem tak vysledoval tak posledni tri, ctyri mesice se jim lepila smula na paty...mluvim o velkem poctu zpozdeni,zrusenych letu a snad co jsem i zaslechl nake poruchy...nevim ale jako cestujici ktery leta casto do gva by me stvalo ze za tyden mi to parkrat zrusej,nekolikrat zpozdeno a nebo rozbito...no proste radeji zplatim ezy...je to skoda....bylo to s nima fajn..al asi uz jen vyber Dashe byl chyba...asi by bylo lepsi zvolit ATR...mensi provozni naklady...kdyz je porucha tak skoro vsude se najde nekdo kdo opreuje s ATR a ma "sveho" mechanika ve stanici...coz se o Dash neda rict...to je jen takovy podhle zvenku..jestli se pletlu prominte...
cztom: jeden v Sales Dep. a jedna CC prece, urcite si ji potkal, litala dost Prahu. Jinak pro EasyJet byla linka na hranici profitability, Swiss nevim, ale s Avrem a se supr nizkym yieldem to byla urcite ztratova zalezitost. Swiss potrebuje v GVA slapat EZY na paty a pomalu zvysovat podil na trhu, kde ma EZY pres 40% a tak bude litat PRG i za cenu ztraty. Ted si to muze dovolit.
liat: no by bylo jine kafe:)v nektere dny bylo k dispozici skoro 400sedacek na lince, to je sileny narust, v listopadu 2006 to bylo 50!
Mas pravdu to letadlo(Q400) je jeden velky pruser. Bohuzel je to jeden z prvnich kusu(cn0017) a ma spoustu detskych nemoci. Lital jako demonstrator u Bombardieru a tak, kdyz ho BBO prebiralo mela nalitano krasnych 1700hodin! Dvakrat mi tady zustalo...Cela story o Q400 je trochu nadyl, prvni letadla mela silene problemy a temer jim urady vzali licenci. Mechanici od SAS by urcite mohli vypravet. Druhe letadlo pro BBO bude brand new a tak by uz melo byt OK. Jinak ATR je urcite pouzivanejsi v EU, ale letadlo je to asi horsi. Handlingari, piloti a podle mne i ekonove maji radsi Q400.
Jinak smerem k EZY musim rict, ze za celou dobu co jsem delal pro BBO, tak snad ani jednou nemeli zruseny let.
liat: no by bylo jine kafe:)v nektere dny bylo k dispozici skoro 400sedacek na lince, to je sileny narust, v listopadu 2006 to bylo 50!
Mas pravdu to letadlo(Q400) je jeden velky pruser. Bohuzel je to jeden z prvnich kusu(cn0017) a ma spoustu detskych nemoci. Lital jako demonstrator u Bombardieru a tak, kdyz ho BBO prebiralo mela nalitano krasnych 1700hodin! Dvakrat mi tady zustalo...Cela story o Q400 je trochu nadyl, prvni letadla mela silene problemy a temer jim urady vzali licenci. Mechanici od SAS by urcite mohli vypravet. Druhe letadlo pro BBO bude brand new a tak by uz melo byt OK. Jinak ATR je urcite pouzivanejsi v EU, ale letadlo je to asi horsi. Handlingari, piloti a podle mne i ekonove maji radsi Q400.
Jinak smerem k EZY musim rict, ze za celou dobu co jsem delal pro BBO, tak snad ani jednou nemeli zruseny let.
ono dashe jsou vseobecne zname jako problemova latadla...je to neco jako CRJ...piloti tam museji byt stale napozoru co se deje..obe letadla pokud se podivas do ruznych tech logu jsou strasne poruchovy. ATR je co se tyce poruchovosti "zlate". jinka pro handling...nevim...vychazi to snad stejne...dej mi prosim par prikladu proc by mel dash byt lepsi.
Jinak pro cestujiciho je prijemnejsi ATR....maji "mekkci pristani". je to dane usporadanim podvozku.....to jsou jen me zkusenosti s litanim - jako cestujici. jinak kdyz jednou letel pro babbo F50 - tak to pristani bylo srovnatelna s dashem...ale na druhou stranu, chapu ze to nema vliv na vyber letadla let. spolecnosti..jen z pohledu divka je Dash vetsi krasavec...
Jinak pro cestujiciho je prijemnejsi ATR....maji "mekkci pristani". je to dane usporadanim podvozku.....to jsou jen me zkusenosti s litanim - jako cestujici. jinak kdyz jednou letel pro babbo F50 - tak to pristani bylo srovnatelna s dashem...ale na druhou stranu, chapu ze to nema vliv na vyber letadla let. spolecnosti..jen z pohledu divka je Dash vetsi krasavec...
Nemuzu posoudit poruchovost ATR versus Dash, ale u typu Q400 to bude urcite pravda.
Mel jsem tady par dni mechanika od Porter Airlines z Kanady a ten nedal na Q400 dopustit. Porter ma ovsem posledni kusy, kde byla spousta detskych nemoci uz vyresena.
Co se tyce hdg, tak ATR ma jinak resene cargo holdy. Jeden je hned za pilotni kabinou, rozdelen na dve casti, aby mohla posadka do cockpitu a tak se trosku blbe naklada. Nejdriv pravou cast, pak sit a potom levou cast. Nevyhoda je, ze kdyz nemas nalozeny ten predni cargo hold tak nemuzes nastupovat, mohlo by ti letadlo padnout na zadek - pax nastupuji u ATR zadem. Samozrejme i pristup do cockpitu je u ATR trochu slozitejsi. A nejsem si jist, jak to je se zadnim cargo holdem, ale taky se asi naklada pres ty zadni uzke dvere. Menzies odbavuje taky ATRka AirDolomity a kdyz jsem se ptal co delaji radsi, tak jednoznacne Dashe.
Jinak kazde to letadlo ma svoje plusy a minusy. Q400 je nejrychlejsi ve sve tride a PRG-GVA udela za stejny cas jako Avro. A naklady na osobokilometr jsou polovicni. To je hlavni vyhoda Q400. ATR72 bude mit asi nizsi naklady proti Q400, ale zase je pomalejsi a tak se neda moc pouzit na dlouhe useky.
Mel jsem tady par dni mechanika od Porter Airlines z Kanady a ten nedal na Q400 dopustit. Porter ma ovsem posledni kusy, kde byla spousta detskych nemoci uz vyresena.
Co se tyce hdg, tak ATR ma jinak resene cargo holdy. Jeden je hned za pilotni kabinou, rozdelen na dve casti, aby mohla posadka do cockpitu a tak se trosku blbe naklada. Nejdriv pravou cast, pak sit a potom levou cast. Nevyhoda je, ze kdyz nemas nalozeny ten predni cargo hold tak nemuzes nastupovat, mohlo by ti letadlo padnout na zadek - pax nastupuji u ATR zadem. Samozrejme i pristup do cockpitu je u ATR trochu slozitejsi. A nejsem si jist, jak to je se zadnim cargo holdem, ale taky se asi naklada pres ty zadni uzke dvere. Menzies odbavuje taky ATRka AirDolomity a kdyz jsem se ptal co delaji radsi, tak jednoznacne Dashe.
Jinak kazde to letadlo ma svoje plusy a minusy. Q400 je nejrychlejsi ve sve tride a PRG-GVA udela za stejny cas jako Avro. A naklady na osobokilometr jsou polovicni. To je hlavni vyhoda Q400. ATR72 bude mit asi nizsi naklady proti Q400, ale zase je pomalejsi a tak se neda moc pouzit na dlouhe useky.