CSA Czech Airlines (OK) mini trip reports

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

jane píše:kauzu mojito vyresis jedine tim, ze az priste poletis do Caira, tak mi ho opravdu vyfotis. proste v zivote sem ho v letadle nevidela (nelitam dalkovku) a nechapu, jak sis ho mohl dat :) jedine ze bys okouzlil letusku natolik, ze by nahodou s sebou mela instatni mojito a dala ti ho...


sice mam velika kukadla a vypadam tak na 24 a ne 30 :( vyfotim...:))))


Anabel Lee
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 212
Registrován: 29. 09. 2004, 15:03
Stav: Offline

Příspěvek od Anabel Lee »

MS743 píše:Totalne souhlasim ze do nekterych linek byva "cestujici" tezsi orisek ale jak bylo receno, kdyz se to dela jinde tak jiste se to da udelat i v Praze. kde je problem treba najit lide s jazykovymi schopnosti nebo i elektronicky v (arabstine, Hebrejstine...aj.) boardingu hned informovat at SEDI a pak ze nastup bude na zaklade cisel rad a pro rychlejsi odbaveni, upozornujeme ze v pripade ze vase cislo rady nebo class nesedi, budete muset na konec fronty! drzne ale jinak to nejde.

mimochodem mluvime tez jako kdyby 80% linek PRG a CSA vedou na severni afriku, stredni vychod a Vietnam!!!!! co ten zbytek (vetsina linek) ktere vedou do Evropy a USA?

bohuzel -a neni to kritika- ale proste musime pochopit ze v nekterych zemi neni koncepce front, poradku apod. lidem na letisti to sice "obtezuje" ale tyto lide to budou delat tak dlouho az pochopi ze treba tady ne. a na druhou stranu "vyfakovat" platiciho cestujici ktery plati i mzdu zamestnancum letiste PRG a dalsich aerolinek neni zas tak dobry napad. zakaznik je zakaznik dokud primo nedela neco co je opravdu zavazne nebo damaging....

staci udelat jen to co dela Korean v Prague a prosim Vas nerikejte mi ze Asiaty neskakaji hned do fronty a kam nemaji! a boarding precpaneho A330-300 je maximalne do 20 minut (letel jsem s nimi min. 11+ mezi PRG a ICN)... proste to jde

Stejne u jakehokoliv boardingu byvaji 2 stroje nebo zamestnanci co davaji boarding pass do masiny. proc nedat jako vsude na svete pekne treba Cerveny poster nebo transparent ze "helena" vlevo ma jen C class cestujici a Skyteam Elite-plus a ze Honza vpravo ktery ma nad sebou modry transparent bude brat lidi JEN z economy class.... nevidim v tom nic spatneho. kdyz helena uz bude mit volno jelikoz C class uz neni tak SAMA pozva jednotlive lidi z dalsi fronty.

natvrdo bych udelal cary na zemi a zabradli aby clovek nemohl jinak....

alespon trochu ucty C class cestujici. Opravdu vidim jaky je stress business obcodnika v normalnim zivote. sam mam firmu a clovek si ceni jakykoliv moment pohody, ticha a porad v kontrole. A kdyz clovek cestuje tak chce klid a aby nemusel NIC resit. proto plati 3x a vice nez normalni letenky tak ocekava ze nebude crcat v davu (ne ze je lepsi nez oni ale proste chce klid)... nic vic v tom neni.. zadna agresivita, zadna snobarna. pak kdyz nekdo argumentuje ze to nejde "protoze to obtezije zamestnance" nebo "ze lide se nemohou kontrolovat, tak jiste lepe platici zakaznik pujde jinam kam se to da. ve Skytraxu jsou vesmes pozitivni ohlasy na C class ale V Z D Y je kritika boardingu...

Kdyz CSA chce byt spolecnot pro premium zakaznika tak se musi snazit.. a zda to obtezuje Honzu nebo Helenu nebo kohokoliv tak proste neni to "muj problem" jako cestujici... mentalita se musi zmenit... trochu vice starost o zakaznika v tech mensich ohledech... jen tyto male veci opravdu "vrati zpet" zakaznika.

V evrope vetsinou se nedela boarding podle rad (v evropskych linkach) ale mnozi maji priority boarding pro C class a veskere mezinarodni linky nebo long haul tak striktne podle rad....

mimochodem kdyz uz takto mluvime vyhradne o "boarding" podle rows a priority bparding tak doporucuji tuto "diskuzi" celou presunout normalne v CSA nebo jine....


ono treba na C nebo D je i docela prostor tyto fronty delat a procpat WCH a matky s detma na zacatek fronty, ale zkus si to treba v B2 :)

cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

Anabel Lee píše:ono treba na C nebo D je i docela prostor tyto fronty delat a procpat WCH a matky s detma na zacatek fronty, ale zkus si to treba v B2 :)


Presna anabel.....
Vis ono se to vypraví jak by se to melo delat ale to by se firmal SLP taky musela k CSA zacit chovat jako k majoritnimu odberateli sluzeb....ne stylem ze porad nekde neco nefunguje!!!!Kdyz jedes Cairo rucne tak sorry ale na nejakej preboarding nebo rady s prominutim kaslu....protoze kdyz tu linku zpozdis a reknes ze to proste neslo rychleji kvuli preboardingu pro C pax....tak se ti kazdej nadruizenej vysmeje....+ se standartne hlasi ze cestujici tridy business mohou nastoupit jako prvni ci dle vlastniho uvazeni....tzn. ze kdyz celou forntu predbehnes a proderes se dopredu nikdo ti nic nerekne!!!Nebudeme hlasit preboarding pro C pax...je to totiz zdrzeni cca 5 minut nez se 5 lidi v Cku usadi....a zbytek masiny mi stoji v chobotu protoze se dozadu nedostanou...casto se stava ze na nastup 150 lidi mame pouze 20 minut i mene....proste jsou linky u kterych se to delat nevylati...at si korejci delaji treba 6 druhu preboardingu oni jedou na 2 gaty to znamena na 4 ctecky!A hlavne asi v 7lidech!!!! My delame JFK ve 3....2 agenti jeden supervisor....cai,dam,bey,ala atd jen ve 2!

stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

na nektery narody jako sou treba Italove je docela dobry pouzivat cedule na kterejch je, kdo ma nastupovat. Zatim se to tak praktikuje jenom na EZY, ale kdyz clovek zvedne nad hlavu ceduli, tak to docela funguje. to ze jim sviti neco na monitoru, nebo ze se neco hlasi, to vetsinou vesele ignorujou.

cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

nahodou...na alitalii kdyz nahlasim rady tak poslouchaj :-) a btw alitalia maq v hlaseni ze business pax nastupujou uplne jako posledni!!!!


stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

Pokud se to hlasi italsky, tak verim. Ale neco jim hlasit jinym jazykem je uplne zbytecny. Jednak tomu nerozumnej a jednak si rvou vlasy ve fronte este nez to vubec pristane :))

cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

No aspon ja se snazim ve vsech jazycich co zvladnu....:-))))ale overena je spis intonace :-)))))

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Příspěvek od MS743 »

cafe-cafe píše:
Anabel Lee píše:ono treba na C nebo D je i docela prostor tyto fronty delat a procpat WCH a matky s detma na zacatek fronty, ale zkus si to treba v B2 :)


Presna anabel.....
Vis ono se to vypraví jak by se to melo delat ale to by se firmal SLP taky musela k CSA zacit chovat jako k majoritnimu odberateli sluzeb....ne stylem ze porad nekde neco nefunguje!!!!Kdyz jedes Cairo rucne tak sorry ale na nejakej preboarding nebo rady s prominutim kaslu....protoze kdyz tu linku zpozdis a reknes ze to proste neslo rychleji kvuli preboardingu pro C pax....tak se ti kazdej nadruizenej vysmeje....+ se standartne hlasi ze cestujici tridy business mohou nastoupit jako prvni ci dle vlastniho uvazeni....tzn. ze kdyz celou forntu predbehnes a proderes se dopredu nikdo ti nic nerekne!!!Nebudeme hlasit preboarding pro C pax...je to totiz zdrzeni cca 5 minut nez se 5 lidi v Cku usadi....a zbytek masiny mi stoji v chobotu protoze se dozadu nedostanou...casto se stava ze na nastup 150 lidi mame pouze 20 minut i mene....proste jsou linky u kterych se to delat nevylati...at si korejci delaji treba 6 druhu preboardingu oni jedou na 2 gaty to znamena na 4 ctecky!A hlavne asi v 7lidech!!!! My delame JFK ve 3....2 agenti jeden supervisor....cai,dam,bey,ala atd jen ve 2!


to vse chapu a s respektem ohledne jiniych narodu a zvyky apod... ale na druhou stranu asi moje odpoved jako "business class cestujici" je: NOT MY PROBLEM.

C class cestujici plati letenku ktera je min 3x drazsi nez normalni economy aby se vyhnul stresu.. jsou to obchodnici kteri maji dost stresu cely den v praci a kdyz leti tak proste chteji aby bylo po vsem postarano. Sice mohu predbehnout frontu ale jiz slysim lide a koupaky ktere nevedi ze jsem C class cestujici a jejich komentare .. jen toto by me odradilo.

a ve sluzbach..nemohu NIKDY rici neco jako "kvuli tem 5 cestujicim" .. sice je jich 5 ale kolik plati a kolik krat letaji za rok.. toto vse = penize plus vase platy.

davam vinu samozrejme spolecnosti a ne staff. CSA neni dost agresivni ve vyjednavani s letistem a tudiz nevidim ty "extra" sluzby co mohou CSA od ostatnich odlisit.

a opet jako business class cestujici : not my problem... a proto bohuzel treba preferuji C class cestujici jinou spolecnost ktera tyto male odlisnostik a pozornost umi prodat lepe.

jinak u CSA jsem nemel nikdy vetsi problem.. ale jednou za cas je boarding trosku ZOO... ale na druhou stranu, proc jine spolecnosti zvladaji preboarding a jeste boarding podle rows? nektere gates jsou mensi ale tak zacnete boarding driv... oznacit petru nalevo jako jen C class cestujici a Bozena v pravo jak Y class cestujici... kdyz projdou "jen tech 5 cestujicich) v Petry tak zacne zvat zbytek... hezky vyhodit kohokoli kdo frontu nerespektuji nebo kdyz nema spravny class apod.. funguje to vsude a jde to... :)

stevard
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 491
Registrován: 19. 06. 2006, 20:03
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od stevard »

videl jsi nekdy, jak to "vyhazovani" funguje? Dotycnej tam zustane stat a blokuje zbytek fronty, protoze nema sanci a vlastne ani zajem, prorvat se zase zpatky. Takze timle zpusobem ti tam tu Petru napravo uplne zavalej a je tam este vetsi bordel, nez kdyz se rady nerespektujou. A zacit boarding driv, to zas budou preboardingove nadavat, ze musej stat zbytecne dlouho v chobotu, kdyz este mohli sedet. Pokud se chce nekdo vyhnout stresu, tak spis do toho letadla nastoupi jako posledni, kdyz uz ma misto prirazeny. Ten nastup po radach by se mel delat temer u vsech spolecnosti, ale zkratka sou pripady, kdy to nema smysl, nebo to ma opacnej efekt. A vubec nezalezi, ktera je to spolecnost, nebo na kterym letisti. Na tehle postupech pracuje X lidi, vyzkouseny je uz vsechno mozny i nemozny, porad je snaha, aby se to vylepsovalo. Takze kdyby to slo delat lip, uz by se to tak davno delalo...

cafe-cafe
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 118
Registrován: 29. 04. 2007, 07:31
Stav: Offline

Příspěvek od cafe-cafe »

2 stevard- naprosty souhlas

rict no tak zacnete driv nastupovat....80% linek pres den maji jen kratky prulet letadla...casto se ceka na posadku (a jejich prijezdy k odletum 35 min do odletu i kdyz nemaji prulet a jsou jen z prahy nema cenu komentovat) na uklid na catering....kolikrat mi prijde ze je vsechno az moc zdlouhave...

jeste k bozene a petre!!! opakuji v gatu jsme ve 2....a kdyz vetsina pax jsou thruchecked z jinych destinaci tak maji asi 99859304709 ruznych palubek co hold jen tak jednoduse boardovat nejdou....plus je tam dalsi milion jinych veci co se musi zvladat pri boardingu....vymeny , spatne odbavene deti, spatne odbaveni pax, spatne posazeni, spatne vlozene kufry a dalsi mile vetsi co nam napriklad delaji jine stanice specialne napri: man, osl, skg, ath, dub, yyz, jfk + doklady a viza + nasi milovani upg pax kteri vedi ze si palubni stupenku maji vymenit pred nastupem ne az behem neho!!!! atd atd atd....ja vim ze pro vas z pohledu bezneho cestujiciho jen strkame kartonove karticky do ctecky ale bohuzel tak jednoduche to neni!!! malokdy se stane ze maji cas boardovat jak vedouci gate tak naklad celou dobu soucasne.

dubaf
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 502
Registrován: 20. 08. 2006, 23:43
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Příspěvek od dubaf »

to cafe:
to s tebou nemuzu souhlasit a navic se mozna nekdy zamysli nad tim jak tady pises o nasich zakaznicich. Nevim kde na to beres pravo ale to si preber jak chces sam. Nerikam ze je nutne vyclenit specialni lajnu ale ze slusnosti a k plne spokojenosti staci proste dat hlaseni ze vyzyvame drzitele karet elie elite plus skyteamu + bussines cestujici k prednostnimu nastupu ( stejne jako v gatu vyzyvas pax s reduced mobility nebo maminky s detmi k prednostnimu boardingu atd. ) s dovetkem ze muzou nastupovat dle sveho uvazeni. Vis to co se skryva v tech deskach v kazdem gatu :wink: Tohle hlaseni existuje a v 95% se nehlasi jen z lenosti lidi v gatu. Nerikam extremni pripady kdy se fakt nestiha. Proto tvrdim ze vsechno co si dale jmenoval nezlob se na me ale jsou pouhe vymluvy tim nesnizuju nekdy hekticnost nastupu sameho a narocnost teto prace! Nejde o to jestli to uz pak J/cl pax vyuziji nebo ne ale jde o to ze se to nabizi... Myslim ze je to jedna z veci na ktere si nasi J/cl pax stezuji. a neni nic sloziteho tento priority boarding zajistit z vlastni zkusenosti. Tak tedy cafe cafe pls snad te neubude ale bylo by fajn kdybys treba sam od sebe to hlaseni daval :wink: nebo spis? Muzu te o to poprosit?

jinak jestli je posadka pruletem nebo neni tak je dano v kolik se do letadla odchazi za prve dle letaku za druhe dle aktualni situace a po dohode VK s cpt! Stejne se musi pockat na uklid zavozu cateringu atd. Mozna ti to prijde zdlouhave a ja nevim co ale nemluv o cem nevis. Prece mi nechces tvrdit ze vidis do letadla :wink: tzn. nevidis jak moc velky je bordel v letadle jestli je uz nalozeny catering. Nekdy kdyz se tam sejde uklid security mechanici support treba po ranim priletu z bey tak tam clovek chte nechte spis prekazi atd. Je to podobne jako rikat lidem ze checkin agent neni jen od stipani listku coz samozrejme s tebou naprosto souhlasim tak ale podobne nedelej rychle soudy o tom kdy posadka jde do letadla.

to MS743:
naprostej souhlas se vsim co si tady k tomui napsal.

to stevard:
vsechno jde kdyz se chce. zalezi na sikovnosti CC. kdyz clovek k boardingu pristupuju trochu proaktivne a nevita max v nejlepsim s umelym usmevem stojic v kabine za sedackou jak tvrde Y jde zvladnout i tohle samozrejme si to chce ty pax trochu zorganizovat.

Proste mi to prijde jako bohuzel klasika u CSA kazde oddeleni bude rikat ze to dela nejlip a jinak to nejde nevidic si na spicku nosu. Jde to! Chces li kdybych mel parafrazovat cafe cafe - naprosty nesouhlas:)

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Příspěvek od FlightDetent »

cafe-cafe píše:... (a jejich prijezdy k odletum 35 min do odletu i kdyz nemaji prulet a jsou jen z prahy nema cenu komentovat)...


Jako frajeri se dohodneme, takhle soukromne bokem a predejdeme nedorozumenim: Ty napises co je uvedeno v OM-A 8.1.13.2 a ja dohledam v GOM cislo odstavce pod kterym je uvedena povinnost dorucit LDS do kokpitu 10 min před ETD, jo?

Yankee Alpha
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 760
Registrován: 30. 01. 2005, 12:41
Oblíbené typy letadel: MD11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Příspěvek od Yankee Alpha »

FlightDetent píše:Jako frajeri se dohodneme, takhle soukromne bokem a predejdeme nedorozumenim: Ty napises co je uvedeno v OM-A 8.1.13.2 a ja dohledam v GOM cislo odstavce pod kterym je uvedena povinnost dorucit LDS do kokpitu 10 min před ETD, jo?


Já frajerka bych si jenom dovolila poznamenat, že bych většinou ráda doručila LDS do kokpitu 10 minut před STD/ETD, ale když je nástup v plném proudu, tak se tam prostě nemám jak dostat :o pokud tedy nejde o ATRka :) viva la Acars :wink:

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: CSA Czech Airlines (OK) mini trip reports

Příspěvek od FlightDetent »

Jenze tobe ocividne staci, kdyz piloti prijdou 5 minut drive nez maji predepsano a tento fakt ti nikterak nenaboura organizaci nastupovani. Me taky staci kdyz to spadne do kokpitu az s poslednim cestujicim (nikoliv vsak po spocitani) a nic se tim nezdrzi. Ale to je proto, ze jsme lidi a nefrajerime na sebe, coz je drina (zbytecna).

BTW: jaky je vlastne technicky duvod, ze princezna s PIL nemuze donest i LDS? Takhle to delaji v AMS. Na vasi praci se jen zvenci divam, ale cela ta smycka z plochy do gate, potom mezi cestaky do kokpitu, pockat 2 min nez se to zkontroluje, zpet dolu mi prijde trosku neucelna.

Yankee Alpha
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 760
Registrován: 30. 01. 2005, 12:41
Oblíbené typy letadel: MD11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: CSA Czech Airlines (OK) mini trip reports

Příspěvek od Yankee Alpha »

FlightDetent píše:Jenze tobe ocividne staci, kdyz piloti prijdou 5 minut drive nez maji predepsano a tento fakt ti nikterak nenaboura organizaci nastupovani.

Stačí, když mi dají včas souhlas k nástupu :) A jen tak mimochodem, na ATR je podle harmonogramu nástup výkonných letců dokonce až 20 minut před odletem, pro případné zvědavce a rýpaly :wink:

FlightDetent píše:BTW: jaky je vlastne technicky duvod, ze princezna s PIL nemuze donest i LDS?

Se vší pravděpodobností to bude fakt, že máme za povinnost zkontrolovat správnost dat na LDS, tudíž ho musíme vidět, tak už je přeci jednodušší ho tam i donést (asi). Já si to vždycky radši oběhnu, protože se mi nejednou stalo, že aktivní děvčata z gate mi LDS dodala do kokpitu, letdalo se zavřelo a odtáhl se chobot, ale já jsem věděla, že podle aktuálního naložení bude LDS vypadat úplně jinak... nebo jsem k tomu třeba měla notifikaci, kterou mi tam děvčata nevzala... atd., z čehož vyplývá, že radši si vyjdu pár schodů, než potom hasit naprosto zbytečné problémy :)


Odpovědět