DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Odpovědět
Tomáš Kaiser
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 01. 10. 2008, 23:25
Stav: Offline

DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Tomáš Kaiser »

Konečně nadešel den „D“ a ve 2.15 dne 24.11.2008 vyrážíme na letiště do Drážďan. Odlet je sice až v 6.20 a letiště máme v podstatě za humny, nicméně vzhledem k panujícímu počasí a také tomu, že je před námi týden volna na Kypru, nechceme riskovat. Nakonec to nebylo tak zlé a ve 4.00 už jsme v odletové hale. Prohlédneme odletovou tabuli a za chvíli už čekáme na check in. Předpokládal jsem, že v této roční době bude počet lidí minimální, ale opak byl pravdou, naštěstí odbavovalo pět přepážek, takže to šlo celkem svižně. Během pár minut držíme v ruce palubní vstupenky (DRS – NUE 1E, 1F, NUE – PFO 1A, 1B) a jdeme se zbavit kočárku a vystát si krátkou frontu na bezpečnostní kontrole. Vše proběhlo bez problémů a za chvíli sedíme v letištním baru, kde si dáváme poslední občerstvení před cestou.. Zvědavost mi nedá a jdu obhlížet terminál. V tuto dobu je zde provoz minimální a vidím pouze 2 x B737-800 Air Berlin (FUE, NUE) a 1 x B737-500 Lufthansy do FRA. Venku se mezitím rozchumelilo a pohled na plochu není příliš optimistický.

DRS odlet.JPG


Za několik minut již slyšíme výzvu k nástupu do letadla. Letadlo bylo téměř plné, podle mě kromě sedadla 1D obsazené do posledního místa. Kvůli odmrazování byl start o několik minut opožděn, let (v tomto případě spíše skok) proběhl bez problémů, sotva stihli roznést občerstvení (ledový čaj a müsli tyčinka) a šlo se na přistání.

Počasí v NUE podobné tomu v DRS.
NUE přílet.JPG


Odletový terminál byl plný téměř k prasknutí, provoz velice čilý (podle mého subjektivního názoru 99% všech letadel bylo Air Berlin), tak jsem si pozorováním úspěšně krátil čekání (původní odlet posunut o 30 minut, nakonec ještě o pár minut víc).

NUE odlety.JPG

NUE.JPG

NUE provoz1.JPG

NUE provoz2.JPG


Po nástupu do letadla konstatuji podobnou obsazenost jako na prvním letu, tzn. všechna sedadla kromě 1C.
Krátce po startu je servírováno první pití, chvíli na to jídlo (sýrový nebo salámový sendvič).
Letíme po trase Norimberk – Regensburg – Graz – Sofia – Antalya – Paphos. První půlku cesty není vidět vůbec nic, někde nad Srbskem se oblačnost protrhala, za chvíli je pod námi zasněžená Sofia.

Sofia.JPG


Pár minut nato Alexandropoulis,
Alexandropoulis.JPG


Dardanely, Antalya a za chvíli Kypr. S hlavou přilepenou na okénku vyhlížím letiště a když točíme o 180°, říkám si, kam asi budeme přistávat. Prostě jsem v té euforii letiště přehlédl. Letiště větší než jsem očekával, jako většina v této oblasti se smíšeným, civilně vojenským provozem. Po přistání poměrně dlouhé pojíždění na stojánku (byli jsme zde sami, krátce po nás přilétl druhý Air Berlin z NUE) a pak už výstup do příjemně teplého odpoledne. Trochu kuriózní mi přišel sjezd z mírného kopečka k terminálu (terminál mimochodem velice pěkný). Pasová kontrola, výdej zavazadel bez problému.
Týden se s týdnem sešel a jsme opět na letišti. Děvčata na check in měla trochu problémy, z nějakého důvodu nám nebyla schopna dát sedadla vedle sebe, ale to byl celkem detail. Na rozdíl od DRS nám zde bylo umožněno ponechat si kočárek až k nástupu do letadla, tzn. pohyb po letišti byl pro nás znatelně komfortnější.
Provoz na letišti byl v porovnání s příletem o poznání čilejší – 2 x Air Berlin, 2 x EasyJet, British Airways, Cyprus Airways, do toho pár armádních letů.

5B-DBC_G-TTOJ.JPG

5B-DBC_01.JPG

5B-DBC_02.JPG

G-TT0J.JPG

D-ABAT.JPG

Odlet na čas, let bez problémů, s občasnou viditelností, ale většinou nad mraky.

Počasí v NUE stejné jako před týdnem, tzn. kolem 0°C a sníh. Terminál opět nacpaný k prasknutí (kam ti lidé pořád létají???), čas akorát na kávu a už zase nástup do letadla. Shodou okolností do stejného, kterým jsme pře chvílí přiletěli, D-ABBK. Po krákém letu (skoku) vystupujeme v DRS a v duchu již plánujeme další cestu.

Termín:
Cesta tam: 24.11.2008
DRS - NUE AB6246, odlet 6.20, B737-800, reg. D-ABBA
NUE - PFO AB3592, odlet 8.40, B737-800, reg. D-ABBD

Cesta zpět: 1.12.2008
PFO - NUE AB3593, odlet 16.10, reg. D-ABBK
NUE - DRS AB6247, odlet 20.25, reg. D-ABBK


Tomáš Kaiser
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 01. 10. 2008, 23:25
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Tomáš Kaiser »

Ahoj všichni, zapomněl jsem na pár poznámek:

1) jedná se o můj první trip report
2) s vkládáním fotek jsem trochu laboroval
3) nejsem žádný spisovatel

Proto Vás prosím o jistou shovívavost :)

Díky!

Petrov
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 07. 07. 2005, 13:31
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Petrov »

Velmi hezký a zajímavý trip report a to včetně fotek.

Skybob
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 524
Registrován: 07. 07. 2006, 13:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Skybob »

:D pěkný.. stručný,jasný... žádný zbytečný řeči...

Tomáš Kaiser
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 01. 10. 2008, 23:25
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Tomáš Kaiser »

Také říkám/píši - nejsem spisovatel... Díky!


letajicismoula
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 15. 03. 2003, 19:48
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od letajicismoula »

Hezký report! :-) Zajímalo by mě jaké bylo v listopadu na Kypru počasí?

Tomáš Kaiser
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 01. 10. 2008, 23:25
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Tomáš Kaiser »

Počasí bylo aspoň z mého pohledu perfektní, slunečno, sem tam nějaký mrak, teplota v poledne 23 - 25°C, přes noc tipuji kolem 16°C, občas chladnější vítr od moře. Teplotu vody jsem nikde neviděl, ale vzhledem k tomu, že jsem do ní lezl více méně bez zábran, tak musela mít přes 20°C. Nevím, zda to je v tomto období standard nebo zda jsem měli zrovna štěstí.

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Smurfx »

Tomáš Kaiser píše:Počasí bylo aspoň z mého pohledu perfektní, slunečno, sem tam nějaký mrak, teplota v poledne 23 - 25°C, přes noc tipuji kolem 16°C, občas chladnější vítr od moře. Teplotu vody jsem nikde neviděl, ale vzhledem k tomu, že jsem do ní lezl více méně bez zábran, tak musela mít přes 20°C. Nevím, zda to je v tomto období standard nebo zda jsem měli zrovna štěstí.


Brrr, tak to je tedy pořádná kosa. Ale nic proti Kypru, já si potrpím na teplou vodu (ideálně tak kolem 30 stupnu - Karibik či Pacifik :) )

Tomáš Kaiser
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 01. 10. 2008, 23:25
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Tomáš Kaiser »

To Admin: Díky za úpravu fotek, přeci jen nejsem v tomto oboru tak zběhlý, na druhou stranu - učím se rychle:-) Bylo by možné poslat nějaký stručný manuál, jak fotky co nejefektivněji vložit a upravit? Díky!

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 439
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Stav: Offline

Re: DRS-NUE-PFO-NUE-DRS

Příspěvek od Admin »

Tomáš Kaiser píše:To Admin: Díky za úpravu fotek, přeci jen nejsem v tomto oboru tak zběhlý, na druhou stranu - učím se rychle:-) Bylo by možné poslat nějaký stručný manuál, jak fotky co nejefektivněji vložit a upravit? Díky!


Dneska jsem konečně vyladil nahrávání fotek přímo do fóra. Manuál určitě sestavím.


Odpovědět