ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Smurfx »

Jak probíhá let s ATR z Prahy do Žiliny? Má v tomto typu letadel na tak krátkou vzdálenost business třída nějaké opodstatnění? Co vlastně cestující za 17 000 Kč dostane na letu o délce 1 hodina? To se budu snažit nastínit v tomto trip reportu.

Na podzim jsem se potřeboval dopravit do Žiliny, a protože jsem se vždy chtěl proletět s ATR ČSA, poznat celkový servis národního dopravce na krátké trase v malém letadle a samozřejmě též vyzkoušet provoz na malém regionálním letišti v Žilině, zvolil jsem pro dopravu letadlo.

Protože jsem kupoval letenky dost na poslední chvíli, ceny již byly vyšší a tak jsem se rozhodl využít trochu nastřádaných bodů z OK Plus programu. Bohužel však byly všechny bonusové letenky v economy již vyprodané a tak jsem byl nucen zvolit business třídu. Poté, co jsem vyzkoušel business třídu na letu z Londýna jsem byl opravdu zvědavý, co ČSA předvedou na krátké lince vrtuláčkem.

    17.10.2008
    Linka: OK 954
    Odlet: 11:20 (skutečný odlet 11:10)
    Přílet: 12:25 (skutečný přílet 12:13)
    Letadlo: ATR 43-500 OK-JFL (rok výroby 2004)
    Load factor: 70% economy/50% business

Je slunečné páteční ráno a já opět mířím tou známou trasou na pražské letiště Ruzyně. Na rozdíl od mého prvního „business tripu“ do Londýna odlétám z terminálu 2, takže se těším na porovnání salonku v novém terminálu s tím starým. Neomylně mířím k business přepážce a nenechávám si zabalit ani zavazadla, i když je tato služba pro cestující ČSA zdarma. Pokud letím na druhý konec světa, zavazadla vždy balím, ale kvůli hodinovému „hop –letu“ je to opravdu zbytečné, říkám si.

Letiště Ruzyně
Letiště Ruzyně


Odbavení, Crystal Lounge
Vzhledem k tomu, že mám bonusovou letenku vystavenou do business třídy, nemusím procházet procedurou upgradu. Příjemná pracovnice mi svižně odbaví kufry, nalepí mi na boarding pass fast track nálepku a na kufry priority cedulku. Stejně si ale s těmi zavazadly dělají, co chtějí a záleží hlavně na letišti, zda priority nálepka opravdu zaváží. Jak později poznám v Žilině, na této lince je priority nálepka opravdu k ničemu :)

Letiště Ruzyně
Letiště Ruzyně


Díky nálepce fast track procházím kontrolou palubních vstupenek a občanského průkazu svižně a předbíhám též desítky lidí, kteří čekají na bezpečnostní prohlídku. Po prohlídce mířím do salonku Crystal Lounge, který je umístěn jen kousek od bezpečnostní kontroly. Naproti němu nalézám ještě salonek, který používají aerolinky ze Star Alliance, ale já patřím do Sky Teamu a proto rád vstupuji do designově povedeného salonku Crystal Lounge. Výběr novin, časopisů, alkoholu a občerstvení je podobný, jako v salonku v Terminálu 1, který je o něco starší. Uspořádáním se mi ale víc líbil salonek v Terminálu 1. Vzápětí také přicházím na velkou nevýhodu, kterou Crystal Lounge v novém Terminálu 2 má. Pro mě, jako milovníka letadel, je absence výhledu na letišní plochu a letadla neospravedlnitelná. Osazenstvu salonku, kteří tvoří převážně businessmani, to je však, zdá se, upřímně jedno a všichni si spokojeně vychutnávají kávu, dívají se na CNN news na LCD obrazovkách nebo si čtou noviny. Rozhodl jsem se pouze krátce využít bezplatného wi-fi internetu, pěkných toalet a pak jsem zamířil do tranzitního prostoru.
Stále znovu a znovu zjišťuji, že i když jsem v tomto roce nalétal desítky tisíc mil, letadla mě neomrzela a na (jinak poměrně nudný) provoz na Ruzyni se rád podívám. Zaujal mě pěkný pohled na několik letadel ČSA s novou livery vedle sebe. Nové zbarvení se myslím povedlo a je radost se na něj dívat. Poté již kráčím k prstu C.

Letiště Ruzyně
Letiště Ruzyně


Protože se do letadel ATR nastupuje z autobusu, sjíždím do přízemí prstu C, kde jsou umístěny gaty pro nástup do autobusu. Lidí před naším gatem je opravdu poskrovnu a na jejich spočítání mi stačí prsty dvou rukou. Pomalu se to však začíná plnit a odhadem bude nastupovat 35 lidí. Přemýšlím, jaký typ lidí létá z Prahy do Žiliny. Pozorováním cestujících vysleduji, že většina z nich jsou transferoví cestující, kteří do Prahy přiletěli ranními linkami a tímto letem pokračují na Slovensko, co nejblíže svým domovům. Seznámil jsem se například s dělníkem, pracujícím v Norsku na ropné plošině, který tuto linku používá několikrát ročně. Prý jsou všechny lety celkem obsazené (70-80%) a pro mnoho lidí ze středního Slovenska se jedná o atraktivní způsob, jak se rychle dopravit do Evropy. Díky tomu, že ceny letenek pro transferové cestující, kteří letí ze Žiliny přes Prahu dále do světa jsou jen o pár stovek dražší, než při letu z Prahy, jako počátečního bodu, jedná se i o poměrně výhodný spoj.


Boarding – business class? K čemu?
Dost úvah a pojďme nastupovat. Samozřejmě žádný boarding podle tříd se nekoná, všem jsou postupně zkontrolovány letenky a nastupujeme do autobusu, kde asi 15 minut čekám. Napadá mě, proč se při nástupu do letadla z autobusu nesnaží ČSA business cestujícím s tak drahou letenkou tento způsob nástupu nějak zpříjemnit. Proč musí někdo, kdo si za hodinový let zaplatí 17 tisíc, čekat v zimě a smradu v autobuse? Chápu, že vozit business cestující k letadlu zvlášť autem je dražší, ale nezasloužili by si to za tu cenu? Alespoň by se mohlo udělat to, že jsou cestující vyzvání v salonku k nástupu jako poslední cestující, takže se ihned po nástupu do autobusu může jet.

ATR 42-500 ČSA
ATR 42-500 ČSA


Pár minut jezdíme po letištní ploše a již parkujeme u malého letadélka ATR 42. Naposledy jsem tímto typem letěl z ostrova Cayo Largo do Havany na Kubě minulý rok, takže se těším na další let. Do letadla se nastupuje zadními dveřmi, kde již čekají dvě letušky. Letadlo má jen 12 řad, přičemž business class je netradičně v zadní části, aby mohli cestující vystoupit jako první. Spíše se ale jedná o parodii na business class. Sedačky jsou stejně úzké, jako v Economy class, téměř je nelze sklopit a ani místa na nohy není více. Člověk se zde cítí jako sardinka. Kabát letušky na ramínko nepověsí, protože není kam. Přemýšlím, k čemu je tedy příplatek 10 000 Kč oproti Economy class, když člověk nedostane nic navíc? Počkám na in-flight servis, tam se to možná napraví…

Startují motory a ozývá se typický příjemný „vrtulovitý“ zvuk. Kabina při startování trochu vibruje, což je u tohoto typu normální. Zatím probíhá safety demonstration a nemůžu si nevšimnout trochu napruzeného a otráveného výrazu letušek. Vím, že je asi monotónnost některých úkonů nebaví, ale alespoň usmívat by se mohly. Úsměv dělá mnohé a letušky jsou součást prezentace společnosti, kterou si cestující zapamatují,


Let a přistání – malý svižník, obložený chlebíček a nezdařené přiblížení
Na letu s ATR je nejlepší rychlost, jakou jsou prováděny úkony na zemi. Vytlačování ze stojánky? K čemu, vždyť si vycouváme sami. Pilotka (nepamatuji si její jméno) si v průběhu pár sekund svižně vycouvala a za moment již jedeme na runway. Zatímco proudová letadla startují z runwaye 06/24, my si to vesele míříme na runway 13 a hned startujeme. Od nahození motoru neuplynuly snad ani 3 minuty a už hopsáme po runwayi vstříc obloze. Za moment vidíme barrandovský most a stoupáme nad mraky.

Ve vrtulovém letadle jsou vždy cítit turbulence a vzdušné nestability více. Člověk nemá pocit letícího autobusu a skutečně si let vychutnává. Chvilku po startu odděluje letuška naši pseudobusiness class s obsazeností dvou lidí záclonkou a začíná se servis. Zatímco cestující v economy class dostávali, pokud jsem dobře viděl, bagetku v igelitu a vodu, v business class opět nechybí bílý ubrus, porcelán a sklo. Podávají se obložené toustové chleby (poměrně dobré, ale samozřejmě studené a trochu suché), nápoje, čaj/káva a čokoládové bonbony. Ocenil bych spíše nějaké teplé jídlo. Jsou vůbec v ATR mikrovlnné trouby? Posádka ochotné několikrát dolévá studené nápoje i čaj. Celkově bych hodnotil servis jako dobrý, v rámci možností tohoto malého letadla a krátkého letu. Samozřejmě to ale za těch 10 tisíc nestojí.

Občerstvení v business třídě v ATR 42-500 na lince PRG-ILZ
Občerstvení v business třídě v ATR 42-500 na lince PRG-ILZ


To už se ale pomalu začíná klesat na přistání. Noříme se do řídkých oblak a za chvíli vidíme kopce Malé a velké Fatry a dále klesáme. Najednou se však klesání přeruší, přecházíme do vodorovného letu a vlevo míjíme letiště, na které máme přistát. Spolucestující říkají, že to není standardní postup a žertují na účet pilotky, že se netrefila na runway. Skutečně děláme znovu nestandardní oblouk a přiblížení opakujeme. Přitom se nám naskýtá pěkný pohled na vrcholky kopců v naší výšce a hází s námi turbulence, a to hlavně kvůli členitému terénu a řece.

Pohled na letiště Žilina
Pohled na letiště Žilina


Tentokrát se zdá být přiblížení v pořádku a přelétáme ponad políčky s traktory, u kterých dělníci stojí a zírají na náš krásný stroj v barvách ČSA. Na můj vkus dosedáme poměrně daleko za prahem dráhy, a to celkem tvrdě. Vzápětí velmi prudce brzdíme a zastavujeme až na úplném konci dráhy. Divné přistání, říkám si a spolucestující to potvrzují. Na konci dráhy se otáčíme a míříme k terminálu (či spíše terminálku :) )
Před přistáním v Žilině
Před přistáním v Žilině


Vystupování a závěr

Netrvá to dlouho a letušky již otevírají dveře. Díky schůdkům ve dveřích je možné okamžitě vystupovat a já opět oceňuji rychlost, se kterou vše na ATR probíhá. Nejdříve se však musím vysoukat z malé sedačky, poděkuji letuškám a jako první z letadla mířím do budovy. Dostávám se do malé místnosti, uprostřed které je pár beden spojených lištami. Uvědomuji si, že to představuji baggage claim. Žádný pojízdný pás, jednoduše se zavazadla přenesou ručně z letadla na tyto krabice a lidé si je vyzvednou. Na zavazadla ale čekám opravdu dlouho. Uplyne ale jen pár minut a už mohu vyjít do miniaturní odbavovací haly s jednou přepážkou, kavárnou a malým displejem, na kterém se zobrazují oba lety ČSA do Prahy, které tvoří veškerý běžný provoz letiště. Interiér terminálu je ale moderní a příjemný.

Po přistání v Žilině
Po přistání v Žilině

Po přistání v Žilině
Po přistání v Žilině


Před terminálem čeká pár taxíků a také minibus, který spojuje letiště s žilinským nádražím. Autobus sice má navazovat na přílety, ale v reálu čekáme na odjezd téměř půl hodiny, protože náš let přiletěl dříve. Když se ptám řidiče, na co zde čeká, když jediní možní pasažéři široko daleko stojí před ním, a za tu půl hodinu stoprocentně nikdo další nepřibude, odpovídá jen, že možná odjede dříve, ať přijdu za 25 minut. Paráda...

Mohu tak alespoň sledovat odlet letadla zpět do Prahy a ochranku již opuštěného letiště, která s Ladou Niva a dalekohledem úporně hlídá areál letiště před nekalými živly a vypadá při tom poněkud komicky. Sleduji také billboard, propagující linku do Prahy a návazné lety ČSA do „celého světa“.
Terminál letiště Žilina
Terminál letiště Žilina


Terminál letiště Žilina
Terminál letiště Žilina


Let hodnotím pozitivně, zase něco méně běžného, než klasické evropské či dálkové lety. Na druhou stranu nechápu cenu, kterou ČSA chtějí za business class produkt na této lince. Kromě dvou toastů, čokolády a čaje nedostane business cestující žádnou službu navíc, což je při ceně 17 tisíc na pováženou. Business třída ne této lince je tedy určena zejména lidem, kteří letí v této třídě do Prahy a automaticky tak za mizivý příplatek pokračují v business třídě do Žiliny. Jen blázen by si však koupil samostatnou business letenku z Prahy do Žiliny, protože za to servis opravdu nestojí.

Mé celkové hodnocení tohoto letu v business class:
- CELKEM: 6 / 10
o Služby na letišti v Praze: 8 / 10
 (body strhávám za horší salonek v porovnání s terminálem 1, zejména pak za horší uspořádání a absenci výhledu na letadla  )
o Služby při nástupu do letadla a před vzletem: 3 / 10
- (čekání v autobuse je dost otravné)
o Kabina, sedadla: 5 / 10
- (sedadla v business class nemají žádné výhody oproti economy class, ani větší legroom)
o Služby v průběhu letu: 7 / 10
- (Vzhledem k povaze a délce letu bylo studené občerstvené pochopitelné, ale kvalita toastů mohla být lepší)
o Přistání a služby po přistání: 7 / 10
- (Podivné přistání a dlouhé vykládání kufrů)

Doufám, že se trip report alespoň trochu líbil. Dejte vědět svůj názor, zda má cenu psát další trip reporty z business class ČSA po Evropě a trip reporty z dálkových letů (v plánu mám napsat a zveřejnit trip reporty z letů z tohoto roku - Kuba, Mexiko, Thajsko, USA, Havaj, Čína, Japonsko a samozřejmě krátké evropské lety). Vím, že je trip report dost podrobný, ale nabyl jsem dojmu, že by se zde podrobný popis služeb ČSA hodil. Další trip reporty snad budou stručnější . A omluvte prosím kvalitu fotek, jedná se pouze o screenshoty z videa z mojí HD kamery.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 15. 03. 2009, 16:16, celkem upraveno 1 x.


j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1993
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od j.ree »

Fajne! Obecenstvo doufa, ze i nasledujici premiery tripreportu budou v minimalne stejne kvalite

petr87
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 191
Registrován: 13. 01. 2009, 10:25
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od petr87 »

Těším se na další tripreport, už dlouho jsem nečetl tak kvalitní report. O fotky super. Kdy chystáš další?

Kamyl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1644
Registrován: 20. 01. 2006, 18:49
Oblíbené typy letadel: B747, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Kamyl »

Pekne cteni... Jen houst... :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5479
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Globik »

Skvělý tripreport. Jen jednu otázku, která nesouvisí s ním, ale s Tvojí logikou :wink: : Jaký je rozdíl v délce letu při otázce, zda balit nebo nebalit zavazadla? Možná je každý balí z jiného důvodu, já hlavně kvůli skvělým, ohleduplným a poctivím pracovníkům LKPR :evil:


Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Smurfx »

Globík píše:Skvělý tripreport. Jen jednu otázku, která nesouvisí s ním, ale s Tvojí logikou :wink: : Jaký je rozdíl v délce letu při otázce, zda balit nebo nebalit zavazadla? Možná je každý balí z jiného důvodu, já hlavně kvůli skvělým, ohleduplným a poctivím pracovníkům LKPR :evil:


No asi jsem svou logiku nepopsal moc dobře. Nejde o délku letu, ale když letím na druhou stranu světa, tak většinou jednou, nebo vícekrát přestupuji a tam je šance zničení.

Ono se na LKPR nějak nešetrně zachází se zavazadly? Vždy se akorát hrozně dlouho čeká, ale házení jsem nepozoroval...

Díky moc za pochvalu, dneska se mi snad podaří sem dát další trip report, tentokrát s ČSA v Businessu do Madridu, přičemž cesta zpět byla okořeněná faktem, že ČSA zrušilo let a oznámili nám to až při check-inu, takže jsem letěl úplně jinak, než pohodlným přímým letem :) Snad se také bude líbit.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5479
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Globik »

Smurfx píše:Ono se na LKPR nějak nešetrně zachází se zavazadly? Vždy se akorát hrozně dlouho čeká, ale házení jsem nepozoroval...

Myslel jsem, že to je všeobecně známá věc. Včetně vykrádání.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od jane »

Na ATR skutecne trouby nejsou, takze obcerstveni je tam vzdy studene. Nezminil jste nabidku hot towels a novin, to vam nebylo nabidnuto?

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od casiophea »

:) ..moc hezke...napsano skvele, fotky jsou uzasne...tesim se na dalsi...dekuji :)

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA v Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Smurfx »

jane píše:Na ATR skutecne trouby nejsou, takze obcerstveni je tam vzdy studene. Nezminil jste nabidku hot towels a novin, to vam nebylo nabidnuto?


Noviny nebyly určitě a hot towels, pokud si dobře pamatuji, také ne. Také mě to překvapilo...

ziletka
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 780
Registrován: 07. 04. 2007, 16:52
Bydliště: Brumov-Bylnice
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od ziletka »

Moc pěkný trip report. Uvažuju o letu se swiss v business do Basileje, těším se na srovnání.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od dider »

Pěkný trip report do mého rodného města :). Už delší dobu se taky chystám koupit letenku přes C4S, takže dík za motivaci.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2916
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Night fly »

ILZ jsem vyzkousel o minulych Vanocich, letel jsem ILZ-PRG-CDG a zpet. Letistatko ILZ super, malinke, utulne, temer az domacke; parkovani zadarmo a jeste s dohledem ochranky. Cestou tam se kvuli inverzi neletalo, na 7pax cekaly dva taxiky a prevezly nas do BTS (nicmene bylo potreba urazit 180km za 1h30 - a dalnici chybi obchvat Povazske Bystrice, kde se jede pres mesto). Cestou zpet byli v letadle 3pax - ja s pritelkyni a jedna americka basketbalistka, vracejici se po svatkach do Ruzomberka. Ale celkem velmi dobra zkusenost, pokud bych zase nekdy letal na stredni Slovensko (jakoze me prvni lety byly (jeste v tasce a s Jak-40) na SLD...), tak o letu do ILZ budu urcite uvazovat.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 937
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od MK »

K tomu cekani v busu:
krome rampaka zalezi cekani pax v busu i na posadce...
ja osobne zacinam davat pax do autobusu az kdyz vidim, ze je zadany pozadavek na plneni paliva (to znamena, ze posadka se na odlet pripravuje a ze mi pod letadlo prijede), a pokud plneni je, tak podle tohoto kriteria:
30pax a vice - 30min do odletu
17-30pax - 25 min do odletu
10-17pax - 20 min do odletu
10pax a mene - az kdyz mi prijede posadka k letadlu / nebo ne pozdeji nez 15min do odletu

no a kdy se dostanou cestujici k letadlu zalezi na posadce - nektere posadky mi prijedou k ATRku 30min do odletu (v manualu je napsano, ze posadka ma byt na ATR 35min do odletu!,to snad ale skoro nikdo nedodrzuje) a behem 5ti minut jsme ready a muzeme posilat cestujici k letadlu a kdyz vsichni do busu brzo dorazi, tak je to super a letime drive...jenze nektere posadky mi prijedou k ATRku sotva 20min do odletu a souhlas k nastupu od nich dostanu 15min do odletu a pokud je pocet pax vysoky a zaclo se do busu davat brzo, tak proste tu ctvrthodinu tam cekaji...bohuzel (az na nektere vyjimky) nikdy nevim, kdy mi posadka pod letadlo prijede...kdybych vedel, ze posadka se zdrzi v kantyne na obede a tudiz ze autobus s pax pojede pod letadlo az na posledni chvili, tak bych zacal davat lidi do busu pozdeji...bohuzel se to ale neda moc predvidat...

a samozrejme dalsim faktorem dlouheho cekani v busu je to, kdy dorazi vsichni cestujici...tak 17-15min do odletu volam na gate, kolik je lidi v buse a pokud chybi par cestaku, tak uz se na ne ceka az dobehnou, kdyz jich chybi vic, tak se bus "otoci" a jede se s pax na dvakrat (coz napr. na letech do BRQ nebo OSR nejde, jelikoz to Job Air nechce - takze se k letadlu jede, az kdyz dorazi vsichni pax)

tak to jsem se jenom pokusil nastinit, co je duvodem dlouheho cekani v busu...

Piškot
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 02. 2009, 13:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A319, Airbus A310, ATR, Boeing 737
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Piškot »

Moc zajímavý report, zase něco novýho :D


Odpovědět