ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1816
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od MEA »

ale hej pis aj dalej, mile! potesila ma fotka vahu pri ziline zhora. z ILZ som este neletel, ale snad dakedy skusim, lety s ATR sa mi celkom pacili ked s nimi este lietali KSC-PRG a BTS-PRG (no, to aj teraz) ale z KSC bol zaujimavejsi vyhlad na kopce. raz sme mali fajn divert do TAT, najviac to potesilo opiteho pax co byval vo svite, len 4km z letiska TAT. ten skoro letusky vybozkaval ked to kap. oznamil...


Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od Smurfx »

MEA píše:ale hej pis aj dalej, mile! potesila ma fotka vahu pri ziline zhora. z ILZ som este neletel, ale snad dakedy skusim, lety s ATR sa mi celkom pacili ked s nimi este lietali KSC-PRG a BTS-PRG (no, to aj teraz) ale z KSC bol zaujimavejsi vyhlad na kopce. raz sme mali fajn divert do TAT, najviac to potesilo opiteho pax co byval vo svite, len 4km z letiska TAT. ten skoro letusky vybozkaval ked to kap. oznamil...


KSC-PRG i BTS-PRG se létají i nyní, zrovna včera jsem první zmíněnou linku využil.

Psát bych určitě chtěl, ale sepsat ty desítky letů, to chvíli trvá a času je zoufale málo. Snad se v létě dočkáte :)

JanoLietac
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 104
Registrován: 16. 06. 2008, 20:57
Oblíbené typy letadel: na kukanie prakticky vsetky, aj ked najoblubeniejsia je 747; na cestovanie cokol
na cestovanie cokolvek pokial je tam menej ako 300 ludi....
Bydliště: medzi TYS a ILZ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od JanoLietac »

Velmi pekny trip report.

ILZ je velmi pekne male letisko. Uz som tam/z letel zo 5-6 krat. 27.4. to bude znovu :)

habl
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 31
Registrován: 27. 03. 2003, 21:20
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od habl »

Pěkný report, díky na něj. Co se týká toho "přerušeného přiblížení", pokud jsem tvů popis správně pochopil, je to specialita Žiliny, tzv. circling. Letiště má přístrojové přiblížení pouze z jedné strany (NDB) a pokud zrovna z té strany fouká silnější vítr, letadlo provede sestup do stanovené výšky a ve vodorovném letu obletí letiště a přistává z druhé strany proti větru (max. povolená zadní složka větru u ATR42 na suché dráze je 15 kt). Přistání se samozřejmě pokaždé podařit nemusí, ale tady je i na ATR docela krátká dráha a je asi lepší s tím nejak rozumě třísknout a brzdit, než si nějak zbytečně dlouho hrát s perfektním podrovnáním.
Přiblížení na letiště v Žilině je (obzvlášť za špatného počasí) komplikované a circling je také relativně složitý manévr. Přílety se trénují na simulátoru, létají na něj vždy zkušenější piloti a vždy ATR verze 42 a to z důvodu požadovaných výkonů na stoupání při vysazení pohonné jednotky při startu.

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: ČSA ATR 42 v pseudo-Business třídě do Žiliny

Příspěvek od dell »

přesně tak, jednalo se o přiblížení na dráhu 06, kde jsou 2NDB majáčky...ATR42 má povolenou zadní složku větru max. 15kt, ostatní letadla max 10kt...jelikože je v ILZ opravdu extremně krátká draha, cca 1100m, když je složka cca na 5kt, tak se používá přiblížení okruhem...to jest přiblížení ve směru dráhy 06, cca 1000ft nad tereném vybočení o 45°vlevo v délce max. 30s...poté opět do směru dráhy a po minutí prahu dráhy se stopuje dalších maxs.30s, poté se vysouvá plná konfigurace a pravou zatáčkou se pokračuje na přistání z druhé strany, tedy dráhy 24..o měkkosti přistání tady opravdu nejde,důležité je bezpečně zastavit a ono to z té rychleosti kolem 200km/h neni opravdu tak snadné... :wink: takže nevěř lidem, když to letěj párkrát do roka že to neni normální, jsou lidi co to lítají několikrát týdně :mrgreen:


Odpovědět