Looosing my lowcost virginity ;-)
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Looosing my lowcost virginity ;-)
Jelikož letenky Sky Europe zatím stále namísto cestujících platí pomatenci z Wall Streetu půl napůl se slovenským státem, rozhodl jsem se na jejich náklady provést malý „mysterák“ Všechna dobrá prodejní argumentace přichází z vlastní zkušenosti. Tak jsem se tedy vrhnul na průzkum bojem s tím, abych si konečně odnesl „osobní“ zážitek z low-costu a mohl potom v práci lépe odargumentovat proč full-cost a proč v businessu..
Ve styk a ve spojení s lowcostem jsem zatím přišel výhradně v pozemním provozu (a stačilo:o)
Pamatuju už aerolinku s názvem „GO“, ale za celé ty roky jsem NIKDY do nízkonákladového letadla nevkročil.
I když mi NE nepřipravily žádný disaster zážitek, odargumentovat proč NE mi půjde po absolvování tohoto mysteráku jako po másle:
Nákup
Žádný trouble s nákupem nemám. Že se dozvím o „poplatku za platbu kartou“ ve výši 10EUR až úplně v posledním kroku je mi známo a nemám s tím žádný problém. Oproti jiným lowcostům dělá NE se skrytými příplatky o malinko menší tajnosti. Nevím, jestli je to problém mojí banky, nebo můj, ale na výpisu se mi objevil kromě platby pro NE také jakýsi dodatečný poplatek za platbu kartou ve výši 25 CZK .. zatím ještě nikdy žádný podobný poplateček neproběhl, takže to je také poprvé
On-line check-in
Uups - s palubkou z webu jsem byl jediný. Proces check-inu je sice zcela painless, ale tady je stejně něco špatně.. Buďto mají všichni bez vyjímky kufry (co je to potom za skladbu zákazníků) anebo je to také tím, že NE odměňuje lidi za on-line „čeking“ sedačkami v 11. řadě. A ty nemají recline
Po osobní zkušenosti bych si ale dovolil tvrdit, že NE prostě žádné business cestující nemá a všechno to má baťohy (a teď mě sežerte, ale na Ruzyni prostě všichni čekali u pásu na krosny v potravinových fóliích).
OrlyBus – 6,30 EUR. Smrdí asi o 15% až 20% více než 119.
OrlyBus a OrlyVal v jednom záběru. OrlyVal dražší (asi 9 EUR) a neměl jsem tu čest. Autobus na CDG stojí lehce pod 20 EUR, tak to jsem se málem přetrhl smíchy
Vůbec RATP jsem nějak nepobral, jsou sice k dispozici automaty na lístky, které akceptují karty, ale nekoupíte v nich zdaleka ty lístky, které potřebujete:o) Takže na stánku RATP stejná fronta jako na T1 u stánku DP hl. m. Prahy. Jak jsem tak pochopil tak RATP už jede jenom na „Opencard“ a jestli to v Praze má vypadat podobně – tzn. turnikety a „validátory“ na karty - tak to se máme na co těšit. To sem ale nepatří..
Orly je strašná díra. Představte si, že by lety do Blackpoolu a do Toronta měly v Praze svoje vlastní letiště. U nás by tam asi Kocáb vyslal Lejlu, ale v Paříži realita. Smršť „exotických“ destinací – Tangier, Ouagadougou, Marrakesh, Tlemcen, Batna a v přestávce mezi tím Corsair se 744 a samozřejmě NE a Easy.
Ještě že mám velkou slabost pro 70. léta Takže já osobně to s trochou nostalgie spolknu, z pohledu cesťáka je to ale tragédie.
Ticketing desky – Air Caraibes, Air Senegal Int., Royal Air Maroc, Air Algerie...
Obrovský stánek TUI s beltwayema v perimetru 360´(!). V tento okamžik prázdno, když si ale přijde pro odbavení celá 747 Corsairu, tak to musí být asi jiná káva. A samozřejmě nádherné retro-vize.
V 1 patře se dostáváme co se týká spotřební elektroniky o 30 let kupředu – bohužel to nejlepší na kartě bývá dopoledne, takže teď už zbývá pouze přehlídka neslaných nemastných low-costů
Retroeskalátory po kterých ještě jezdil Blondýn s černou botou
Abych ale pořád jenom neprskal - co je na Orly Sud velmi pozitivní, že celá letištní budova je koncipovaná jako jedna obrovská hospoda s výhledem na plochu. Nad tímto jsou ještě dvě patra hospod, zakončená dvoupatrovou střešní vyhlídkou. Na střeše jsou samozřejmě hospody zavřené/dávno neexistující a je taky dostupná jenom malinká část „terasse panoramique“, ale vyhlížet odtud řekněme v roce 68 musel být fakt zážitek.
Prší jen se leje..
nemá někdo tušení k čemu je tahle malá „tower“?
Játro v dešti.
V dálce Orly Ouest.
Občerstvení a obchody na ORY jsou o něco dražší než v Praze – tak na co si chcete v PRG stěžovat? Jediný produkt s mírně výhodnou cenou je šampus Voda 2,5 EUR, bageta 10 EUR.
Retrogaty. Nejvíc se mi líbí telex na každém stole (tzn. 3 telexy na1 gate:o), ale zapoměl jsem se podívat zblízka na značku a odhadnout tak stáří.
NE 2305 / ORY-PRG / OM-NGP
Boarding in progress. Posádka tříčlenná, vedoucí kabiny se z nějakého důvodu pokoušela mluvit česky, ale měla u toho přízvuk jako Dočolomanský .. nechápu proč to dělala. Jinak all my credits to the crew. Sice nestáli po celou dobu letu před žádným problémem, ovšem na první pohled bylo vidět, že v tom letadle nejsou proto, že to byl sen jejich maminky.
Nestúpať !
a pár klasických žánrových obrázků...
Pracoviště cestujícího.. nic moc, viďte? Ano, taky jsem zažil i horší, ale snad uznáte že tohle je trochu „jetý“. Jinak prodejce je člověk a má pouze dvě nohy
A ještě jeden malý velký detail - ŽÁDNÉ PODHLAVNÍKY. Všechny ty pěkně umaštěné opocené hlavy si ochutnáváme navzájem. Kde to jsme? V rychlíku Vihorlat?
Velmi dobře utracených 6 EUR Jenom chlazené nápoje mohly být studené.
A ještě jedno moje poprvé. Nikdy jsem neviděl letadlo, které nemá bulkhead! Takže cestující civí do dveří od kokpitu. Neříkám že je to něco proti něčemu, ale fakt nezvyk.
Známé vesničky a hlavně Nestúpať
Podvozek je venku, takže žádné vzrůšo nebude
Ve styk a ve spojení s lowcostem jsem zatím přišel výhradně v pozemním provozu (a stačilo:o)
Pamatuju už aerolinku s názvem „GO“, ale za celé ty roky jsem NIKDY do nízkonákladového letadla nevkročil.
I když mi NE nepřipravily žádný disaster zážitek, odargumentovat proč NE mi půjde po absolvování tohoto mysteráku jako po másle:
Nákup
Žádný trouble s nákupem nemám. Že se dozvím o „poplatku za platbu kartou“ ve výši 10EUR až úplně v posledním kroku je mi známo a nemám s tím žádný problém. Oproti jiným lowcostům dělá NE se skrytými příplatky o malinko menší tajnosti. Nevím, jestli je to problém mojí banky, nebo můj, ale na výpisu se mi objevil kromě platby pro NE také jakýsi dodatečný poplatek za platbu kartou ve výši 25 CZK .. zatím ještě nikdy žádný podobný poplateček neproběhl, takže to je také poprvé
On-line check-in
Uups - s palubkou z webu jsem byl jediný. Proces check-inu je sice zcela painless, ale tady je stejně něco špatně.. Buďto mají všichni bez vyjímky kufry (co je to potom za skladbu zákazníků) anebo je to také tím, že NE odměňuje lidi za on-line „čeking“ sedačkami v 11. řadě. A ty nemají recline
Po osobní zkušenosti bych si ale dovolil tvrdit, že NE prostě žádné business cestující nemá a všechno to má baťohy (a teď mě sežerte, ale na Ruzyni prostě všichni čekali u pásu na krosny v potravinových fóliích).
OrlyBus – 6,30 EUR. Smrdí asi o 15% až 20% více než 119.
OrlyBus a OrlyVal v jednom záběru. OrlyVal dražší (asi 9 EUR) a neměl jsem tu čest. Autobus na CDG stojí lehce pod 20 EUR, tak to jsem se málem přetrhl smíchy
Vůbec RATP jsem nějak nepobral, jsou sice k dispozici automaty na lístky, které akceptují karty, ale nekoupíte v nich zdaleka ty lístky, které potřebujete:o) Takže na stánku RATP stejná fronta jako na T1 u stánku DP hl. m. Prahy. Jak jsem tak pochopil tak RATP už jede jenom na „Opencard“ a jestli to v Praze má vypadat podobně – tzn. turnikety a „validátory“ na karty - tak to se máme na co těšit. To sem ale nepatří..
Orly je strašná díra. Představte si, že by lety do Blackpoolu a do Toronta měly v Praze svoje vlastní letiště. U nás by tam asi Kocáb vyslal Lejlu, ale v Paříži realita. Smršť „exotických“ destinací – Tangier, Ouagadougou, Marrakesh, Tlemcen, Batna a v přestávce mezi tím Corsair se 744 a samozřejmě NE a Easy.
Ještě že mám velkou slabost pro 70. léta Takže já osobně to s trochou nostalgie spolknu, z pohledu cesťáka je to ale tragédie.
Ticketing desky – Air Caraibes, Air Senegal Int., Royal Air Maroc, Air Algerie...
Obrovský stánek TUI s beltwayema v perimetru 360´(!). V tento okamžik prázdno, když si ale přijde pro odbavení celá 747 Corsairu, tak to musí být asi jiná káva. A samozřejmě nádherné retro-vize.
V 1 patře se dostáváme co se týká spotřební elektroniky o 30 let kupředu – bohužel to nejlepší na kartě bývá dopoledne, takže teď už zbývá pouze přehlídka neslaných nemastných low-costů
Retroeskalátory po kterých ještě jezdil Blondýn s černou botou
Abych ale pořád jenom neprskal - co je na Orly Sud velmi pozitivní, že celá letištní budova je koncipovaná jako jedna obrovská hospoda s výhledem na plochu. Nad tímto jsou ještě dvě patra hospod, zakončená dvoupatrovou střešní vyhlídkou. Na střeše jsou samozřejmě hospody zavřené/dávno neexistující a je taky dostupná jenom malinká část „terasse panoramique“, ale vyhlížet odtud řekněme v roce 68 musel být fakt zážitek.
Prší jen se leje..
nemá někdo tušení k čemu je tahle malá „tower“?
Játro v dešti.
V dálce Orly Ouest.
Občerstvení a obchody na ORY jsou o něco dražší než v Praze – tak na co si chcete v PRG stěžovat? Jediný produkt s mírně výhodnou cenou je šampus Voda 2,5 EUR, bageta 10 EUR.
Retrogaty. Nejvíc se mi líbí telex na každém stole (tzn. 3 telexy na1 gate:o), ale zapoměl jsem se podívat zblízka na značku a odhadnout tak stáří.
NE 2305 / ORY-PRG / OM-NGP
Boarding in progress. Posádka tříčlenná, vedoucí kabiny se z nějakého důvodu pokoušela mluvit česky, ale měla u toho přízvuk jako Dočolomanský .. nechápu proč to dělala. Jinak all my credits to the crew. Sice nestáli po celou dobu letu před žádným problémem, ovšem na první pohled bylo vidět, že v tom letadle nejsou proto, že to byl sen jejich maminky.
Nestúpať !
a pár klasických žánrových obrázků...
Pracoviště cestujícího.. nic moc, viďte? Ano, taky jsem zažil i horší, ale snad uznáte že tohle je trochu „jetý“. Jinak prodejce je člověk a má pouze dvě nohy
A ještě jeden malý velký detail - ŽÁDNÉ PODHLAVNÍKY. Všechny ty pěkně umaštěné opocené hlavy si ochutnáváme navzájem. Kde to jsme? V rychlíku Vihorlat?
Velmi dobře utracených 6 EUR Jenom chlazené nápoje mohly být studené.
A ještě jedno moje poprvé. Nikdy jsem neviděl letadlo, které nemá bulkhead! Takže cestující civí do dveří od kokpitu. Neříkám že je to něco proti něčemu, ale fakt nezvyk.
Známé vesničky a hlavně Nestúpať
Podvozek je venku, takže žádné vzrůšo nebude
Naposledy upravil(a) prodejce dne 19. 04. 2009, 22:55, celkem upraveno 17 x.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
No a na závěr se nám dostalo vysvětlení pana kapitána, proč vlastně jsme o půl hodiny early. Protože „tento Boeing nové generace létá vysoko a rychle“. Bohužel si nepamatuju jméno toho pána co to řekl, ale doslovný citát si budu pamatovat už navždy.
..takže - Doviděnia, Sky Europe!
Post scriptum: Ve fotografování jsem amatér, není třeba to rozmazávat ještě více
..a ještě něco z toho retra: http://www.youtube.com/watch?v=I0skJ8mZybY
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
prodejce píše:Jelikož letenky Sky Europe zatím stále namísto cestujících platí pomatenci z Wall Streetu půl napůl se slovenským státem, rozhodl jsem se na jejich náklady provést malý „mysterák“ Všechna dobrá prodejní argumentace přichází z vlastní zkušenosti. Tak jsem se tedy vrhnul na průzkum bojem s tím, abych si konečně odnesl „osobní“ zážitek z low-costu a mohl potom v práci lépe odargumentovat proč full-cost a proč v businessu..
A není to spíš tak, že prodávám business a premium economy a sám soukromě lítám low-costem?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
.. čekal jsem, že se do mě budete obouvat víc ale to asi ještě přijde v pondělí.
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
prodejce píše:.. čekal jsem, že se do mě budete obouvat víc ale to asi ještě přijde v pondělí.
no vidíš... niekedy je lepšie zostať panicom
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 654
- Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
- Bydliště: OSR
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
Autor je pravděpodobně gay, neustále ujíždí na každém detailu a ještě prokládá české věty anglickými.
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
prodejce píše:.. čekal jsem, že se do mě budete obouvat víc ale to asi ještě přijde v pondělí.
Tato odpověď sebestředného autora tripu uboze hanící Sky.. Ory ap... to vystihuje.
Podle tripu, který jsem četl a zásadně nesouhlasím s mnohým napsaným bych tě pasoval do role Hanychová, Mesárošová ap.. jak na sebe upozornit? Uděláme skandál. I když to nemá hlavu a patu.
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
Zaleť si do Bombaje a mezinárodní letiště je tam na příletech špinavý hostel oproti Puppu=Ory.
Díky Ryanairu, SkyEurope ap.. jsou letenky za přijatelné ceny a donutily ty velké molochy zlevnit a v budoucnu snad i zefektivnit provoz. Za to jim všem LC MOC MOC díky a né je hanit. Letadla mají novější a v mnohém je poměr cena a úroveň služeb neuvěřitelná ve prospěch cestujících.
Díky Ryanairu, SkyEurope ap.. jsou letenky za přijatelné ceny a donutily ty velké molochy zlevnit a v budoucnu snad i zefektivnit provoz. Za to jim všem LC MOC MOC díky a né je hanit. Letadla mají novější a v mnohém je poměr cena a úroveň služeb neuvěřitelná ve prospěch cestujících.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
creyman píše:Tato odpověď sebestředného autora tripu uboze hanící Sky.. Ory ap... to vystihuje.
Podle tripu, který jsem četl a zásadně nesouhlasím s mnohým napsaným bych tě pasoval do role Hanychová, Mesárošová ap.. jak na sebe upozornit? Uděláme skandál. I když to nemá hlavu a patu.
Nepřipadá mi, že bych udělal skandál. Nic skandálního se při tripu nestalo. Jsem na fóru vesměs fanoušků SkyEurope, tak samozřejmě očekávám, že dostanu po papuli za jakoukoliv kritiku. Moje subjektivní hodnocení je dobré, ta služba jménem Sky Europe co jsem zažil já - tak funguje, jenom objektivní/nafocené skutečnosti jsou takové, jaké jsou.
Naposledy upravil(a) prodejce dne 19. 04. 2009, 00:50, celkem upraveno 1 x.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
creyman píše:Letadla mají novější a v mnohém je poměr cena a úroveň služeb neuvěřitelná ve prospěch cestujících.
.. jenomže to ekonomicky né úplně funguje. Ale tím se automaticky přesouváme do jiného vlákna tohoto fóra
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
creyman píše:Zaleť si do Bombaje a mezinárodní letiště je tam na příletech špinavý hostel oproti Puppu=Ory.
.. a právě proto Indii asi nikdy nedám Dal jsem Srí Lanku (s EK) a tam je krásně. Ale z Indie už bych měl bobky.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
Co jineho od tebe jsme meli a mohli, ooo prevelky a vsemocny prodejce, cekat...
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
Po precteni TR mam pocit, ze Orly je nejhorsi letiste na svete a NE je ta hnusna nizkonakladovka co jen na takhle hnusna letiste lita. Takze jen pro upresneni, Orly neni zadna tragedie, kde lita jen NE a arabske letky. Polovinu letu operuje AF, vetsina letu je domestic a z lowcostu ma jedine Easyjet(7,7%) nejaky vyraznejsi podil na vykonech letiste. Je pravda, ze Royal Air Maroc ma asi 4% letu, ale to je vzhledem k tomu ze jsme ve Francii docela logicke. Byl si se podivat na druhy terminal?
Vlastne duo nejvetsich francouzkych letist CDG a ORY mi hodne pripomina dvojici v UK - LHR a LGW. Kdyz letis na LGW s Easy tak letis na terminal jih a zkusenost nic moc, i kdyz ted vim, ze uz se to tam zacina renovovat. Driv nebo pozdeji ceka modernizase take Orly.
Vlastne duo nejvetsich francouzkych letist CDG a ORY mi hodne pripomina dvojici v UK - LHR a LGW. Kdyz letis na LGW s Easy tak letis na terminal jih a zkusenost nic moc, i kdyz ted vim, ze uz se to tam zacina renovovat. Driv nebo pozdeji ceka modernizase take Orly.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 114
- Registrován: 05. 07. 2007, 13:30
- Oblíbené typy letadel: Boeing 777, 747
- Pohlaví: žena
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
Ja si myslim, ze to mel napsano drive nez jen vubec na tu cestu realne pomyslel
Re: Loosing my lowcost virginity ;-)
orly není opravdu poslední výkřik architektury, ovšem každý, kdo letěl do Paříže na CDG a kdo na ORY už má myslím jasno v preferencích:))
jinak ještě tam chybí, kdy jsi letěl: pokud o víkendu, tak to většinou byznys cestující nelétají:)
jinak ještě tam chybí, kdy jsi letěl: pokud o víkendu, tak to většinou byznys cestující nelétají:)