(LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Status: Offline

(LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod Atlas » 12. 06. 2009, 00:26

st-marteen-2009-01.jpg
st-marteen-2009-01.jpg (42.11 KiB) Zobrazeno 2411 x

st-marteen-2009-02.jpg
st-marteen-2009-02.jpg (118.31 KiB) Zobrazeno 2411 x


Na konci května jsem si v New Yorku (s jeho nechutným zimním, jarním a letním nevyzpytatelným klimatem) plánoval delší víkend na Floridě. Nakonec všechno dopadlo úplně jinak, protože se všichni přátelé z Floridy vytratili (pro údajně nesnesitelné prádelní počasí). A někteří dokonce zamířili na návštěvu do New Yorku, kde jsem si naopak zoufal já. V Kalifornii (kterou jsem měl jako záložní variantu na útěk z NYC) bylo zase chladno (přes den cca 14C), takže jsem se nakonec ve čtvrtek před půlnocí rozhodl, přes internet ASAP zarezervoval a za čtyři hodiny už vstával a nasedal do taxíka směr La Guardia LGA, abych odletěl na nejmenší ostrov na světě (cca jen 80 km2), rozdělený mezi dva státy Sint Maarten (Holandské Antily-tj. non-EU) a.k.a. Saint Martin (Francouzská Západní Indie-de iure EU). A vyhlášený mj. i bizarní spotterskou pláží Maho Beach.

st-marteen-2009-03.jpg

Let měl proběhnout s US Airways ve čtyřech segmentech: (LGA) La Guardia Airport, New York, NY, US - (CLT) Douglas Airport, Charlotte, NC, US - (SXM) Princ. Juliana Airport, Saint Maarten, AN a R/T a opět přes CLT

st-marteen-2009-04.jpg

Registrované zavazadlo mi odbavili ihned až do SXM, pouze jsem zaplatil kartou přímo při check-in 15 $. Přesně na čas byl odlet s obsazeností cca 95% do Charlotte, který společně s Philly, používá US Airways jako hub na Východním pobřeží. Seděl jsem se starším pánem, který celý život prožil v New Yorku, ale před rokem se přestěhoval do Severní Karolíny, protože už není schopný snést výkyvy počasí. Díky tomu mi udělal zajímavou přednášku o Charlotte, Severní Karolíně a přehradě, nad kterou jsme nakonec sestupovali k přistání.

Severní Karolína, alespoň v okolí Charlotte, je celkem mohutně pokrytá lesy, které jsou protkány řekami a vodními plochami umělých nádrží. Charlotte je centrum finančnictví, bankovnictví, včetně call-center, nyní se vše těžce potýká s krizí. A celé tamní hospodářství, zaměstnanost a služby jsou krizí silně zasaženy. Hub US je tedy doslova požehnáním pro skomírající ekonomiku široko daleko. A do Charlotte se díky krásnému okolí a láci v důsledku prudkého pádu cen tamějších nemovitostí, stěhují zkušení obchodníci a harcovníci, co potřebují mít letecký most s blízkým i vzdáleným světem okolo sebe, jako byl můj laskavý spolucestující, který prý působil v project managementu průmyslových prádelen a čistíren a často cestoval i do EU, zejm. do Skandinávie.

st-marteen-2009-05.jpg

Po přistání mi můj spolucestující doprovodil až k chodbě do terminálu D a srdečně se se mnou rozloučil. Protože je St. Maarten tří měnovou oblastí (€ ve Francouzské části, Nizozemsko-Antilský Gulden/Florin/Zlatý v Holandské a US$ dolar jako universální platidlo), rozhodl jsem se nabrat ještě s sebou pro jistotu větší hotovost americké měny. A ejhle, ATM bankomaty mojí Bank of America oba stávkovaly. Nikomu z nás příchozích se nepodařilo zprvu dostat z nich ani cent. Nakonec nám jeden cestující poradil, ať karty otřeme o bavlněné části oblečení. A nakonec si daly říct. Nikdy se mi podobné zelektrizování karet dosud nestalo nikde po světě.

st-marteen-2009-06.jpg

St. Maarten je díky svému obskurnímu soustátí vyhlášeným rájem nákupů duty free, proto jsem bez zájmu minul možnosti Charlottských travel a duty shopů. A navíc jsem měl na přestup jen cca 1a1/4 hodiny. Na gatu mi vyměnili boarding pass, který jsem dostal ještě v New Yorku, ze stojanu jsem si vytáhl veliký, na luxusním papíru vytištěný, snad 200 stránkový a pětikilový „Návod na použití St. Maartenu“ a vpochodoval na palubu obstarožního B-757. Díky možnosti výběru sedadla na PDA, jsem si zabral jedno v zadní části, takže jsem při obsazenosti cca 65% seděl celou cestu úplně sám a mohl si roztahat všechny potřebné propriety pro pohodlný a zábavný let.

st-marteen-2009-07.jpg

Protože jsme dlouho rolovali a čekali na take-off, fotil jsem zběsile vše, co se na letištní ploše hýbalo. Včetně jedné blonďaté dlouhovlasé manipulantky letištní ještěrky. Ještě, nežli jsme překročili pobřežní pás, povedlo se mi vyfotit zajímavý objekt. Zatím mi nikdo ze zkušených přátel z létajícího personálu neprozradil, o co by mohlo jít. Vypadalo to z výšky 33.000 stop jako obří kopretiny jedna vedle druhé. Podle mne buď šlo: a) o desalinizační stanici nebo b) o odposlouchávací antény :-)

st-marteen-2009-08.jpg

Během letu v roztroušené oblačnosti se nic mimořádného nestalo. Konsumace byla (na konci května) u US za úhradu. Tak jsem na příjemnou letušku chtěl vyzkoušet českou kartu Diners Club (nově v US fungující v Discover Network). A úplně bez problémů! Což se o stále omílané„exklusivní kartě“ Diners Club nedá říci u ostatních aerolinek např. American Airlines :( Četl jsem si tedy barvotiskový 200 str. „Návod“ na St. Maarten, zevloval z okna na nádherné scenerie mraků a nekorektně okukoval sličné letušky.

st-marteen-2009-09.jpg

Po cca 3,5 hodinách letu se začaly objevovat miniostrůvky, my dostali vyplnit St. Maartenské přistávací karty a začali se přibližovat k „dvojstátí na nejmenším ostrově na světě“.

st-marteen-2009-10.jpg

Pilot rutinně ubrzdil naše obstarožní vzdušné plavidlo před koncem v moři dosypané runway.

st-marteen-2009-11.jpg

A pojížděl s námi k vysouvacímu gate, takže jsem ani nelitoval, že jsem se v letadle neodstrojil. To jsem ale nevěděl ještě, co mne všechno čeká! )

st-marteen-2009-12.jpg

Princ. Juliana Airport je ultramoderní letiště po rekonstrukci v roce 2006.

st-marteen-2009-13.jpg

SXM Příchozí naprosto netuší, zda se ocitl v moderní EU nebo na dalekém Karibském ostrově. Ani pohledné čokoládové immigrační úřednice nesvědčí o tom, že nejsem v Holandsku. Příjemná slečna za přepážkou odebrala moji předem vyplněnou D/E card, ujistila se, že budu bydlet na Francouzské straně hranic a udeřila mi do pasu příletové razítko. Bohužel vše zhatil fakt, že mi nedorazilo registrované zavazadlo. Takže jsem strávil cca hodinu ve frontě na reklamacích s podobně postiženými. Opět fešná čokoládová slečna se mnou vyplnila protokol. Slíbila mi, že jakmile někde sežene mé zavazadlo, nechá ho dopravit na St. Maarten a poté do mého hotelu, byť již na francouzské straně hranice.

st-marteen-2009-14.jpg


Vydal jsem se tedy v dlouhých kalhotách, vykasaných rukávech a uzavřených botách vstříc vařícímu se tropickému podnebí. Z internetu a moji nejoblíbenější reservační služby Orbitz.com jsem měl předjednanou reservaci auta od usave.com . Cena v ní sjednaná vyvolala deziluzi dámy v kiosku USAVE na letišti a odeslala mne shuttlem podepsat smlouvu do jejich centrály, kde si stejně musí ale všichni přilétající klienti vyzvednout auto. Navíc jsem odmítl jí vehementně vnucovanou pojistku s tím, že mám svoji americkou vlastní. Včetně „letištního/facilitního poplatku“ 12 US$ mne auto vyšlo v centrále ve Waterfront Rd. na čtyři dny na pouhopouhých cca 1.300 Kč celkem, tj. na cca 325 Kč/den. Na mojí české (opět světe div se akceptované) Diners Club kartě se objevila správná suma, ovšem účtovaná firmou DOLLAR RENT A CAR :)

Autíčko bylo sice vyzvedávané na území Holandských Antil, smlouva byla uzavíraná podle práva Holandských Antil, ale SPZ mělo Francouzské Západní Indie s francouzskou značkou i s emblémem EU. Prostě ostrov je, nehledě na hranice, opravdu soustátím a leccos by stálo za vzor soužití jiných větších států! Provoz je, zejména na holandské straně velice hustý ve dne v noci. Proplétal jsem se nepřetržitou zácpou až téměř před francouzské hranice na východním cípu ostrova. Přejezd hranic kromě vlajek a tabulí zaznamenáte okamžitě: holandská strana je shlukem velkých hotelů mezinárodních řetězců, přízemních bud stylu velice chudého amerického venkova a karibského ne/vkusu. Francouzská strana je okamžitě úpravnou kopií lepších prázdninových romantických letovisek z pobřeží Středozemního moře. Stejně to samé platí o rozdílu šíře, kvality a stavu komunikací.

st-marteen-2009-15.jpg

Ubytování jsem měl zajištěné v nádherném resortu a marině Captain Oliver's Resort cca 500 metrů za francouzskými hranicemi.

st-marteen-2009-16.jpg

Sestává z unikátně řešených, luxusně vybavených bungalovů v kaskádovitě řešené tropické zahradě.

st-marteen-2009-17.jpg

V  cca 4 m vysokém bungalovu se sedlovou střechou a půdorysem cca 5x 10 metrů (50m2) a dále cca metr a půl představěné terasy s úžasným výhledem na zátoku, malebnou marinu.

st-marteen-2009-18.jpg

Protější holandský odporně betonem zastavěný břeh a volný oceán s roztroušenými ostrůvky a skalisky.

st-marteen-2009-19.jpg

Téměř všechny bungalovy jsou postaveny ve stylu: vidět, ale nebýt viděn. Resort poskytuje svým hostům zakódovanou wi-fi zdarma v prostoru zahradní recepce. Po celém areálu je však i k disposici placená služba, kterou si musíte jít zaplatit k majiteli bistra mimo areál, které je oproti vjezdu. Na 24 hodin stál přístup 12€ a bylo mu možné platit i kartou. Pokud si u něho objednáte drink, dá vám zdarma jednorázově kód na 30 minut na vyřízení nejdůležitější pošty, počasí apod. Po celém ostrově jsou k mání holandští, francouzští i nějací místní GSM provideři. Při průzkumu jsem např. zachytil signál i z Curacaa, ale nepřihlašoval jsem se do něho.

st-marteen-2009-20.jpg

Protože jsem měl opožděné zavazadlo a na sobě ještě stále oblečení mírného pásu, nasedl jsem do auta a vydal se směrem k hlavnímu městu francouzské části Marigotu. Celý ostrov je v obou částech „full duty-free“, což znamená, že jsou na něm údajně nejnižší ceny kvalitního alkoholu, drahokamů, elektroniky a cigaret na světě. Zkusil jsem si koupit litrovku Baccardi za cca 10$ a šestiletou Reserve Havana Club za 15$. Po cestě, nehledě na páteční odpoledne, měly otevřeno jen obchody s potravinami a základním zbožím. Vše ostatní bylo zavřené. Teprve na předměstí Marigotu jsem narazil na značkový obchod Aigle hned vedle snad jediného klasičtějšího Supermarketu na francouzské straně. Uvítala mi mladší šarmantní Francouzka, žijící na ostrově už několik let. Měla výbornou zkušenost, co potřebuje turista, kterému se opozdily zavazadla, protože je to prý s americkými aerolinkami na ostrově běžný folklor.

st-marteen-2009-21.jpg

Kromě cca hodinového zkoušení, zjišťování preferencí (mezitím obsloužila asi dalších deset zákazníků) se divila, že jedu v podvečer autem až téměř od holandských hranic a že se nebojím!

st-marteen-2009-22.jpg

Vysvětlila mi totiž, že obchody jsou zavřené proto, že je permanentní stávka! A to z důvodu revolty většiny obchodníků proti oběma vládám, které neřeší palčivou a nepřetržitě rostoucí kriminalitu. Dochází k okrádání turistů, jejich loupežným přepadením, stejně tak i k ozbrojeným útokům na obchodníky a usedlíky. Původci jsou zchudlí a zbídačelí Jamaičané a další prý v naprosté většině obyvatelé okolních i vzdálenějších anglo-jazyčných ostrovů. Proto se obchodníci z obou stran ostrova dohodli, že budou (tuším ob den) střídavě stávkovat a výpadky daní tlačit své vlády, aby problém řešily. Jí prý zmizelo za posledních pár měsíců auto, vykradli jí dům – zejm. drahou elektroniku. Když jde na večeři, bere si prý jen šek zastrčený za spodní prádlo. Ukazovala mi všechny stories popsané i v místních franko- a anglo- jazyčných periodikách. A doporučila, abych se po setmění sám příliš neprojížděl nápadně po ostrově a nikde neokouněl, protože nejoblíbenější metodou je prý tzv. „sandwich“, kdy si mne mezi sebe vezmou dvě auta. A zadní narazí do mne tak, že poškodím i auto před sebou. Při „řešení“ mne prý následně na odlehlejším místě přepadnou a oberou. Stejně tak si mám dát pozor na vystavování kvalitních náramkových hodinek, řetězů apod.

st-marteen-2009-23.jpg

Měl jsem její slova na paměti a dával jsem si pak po celou dobu pobytu pozor, ale do žádné konfliktnější situace jsem se já, ani moje kdekoliv zaparkované auto, nedostali. Zato jsem si všímal nápisů nad billboardy a u vývěsních štítů obchodníků, kteří na obou stranách ostrova a v různých jazycích vyzývali ke společnému potírání a vymýcení kriminality. Po zbytek pobytu jsem si užíval projížděk po ostrově, plaveb na lodích, skvělé francouzské kuchyně na straně francouzské i holandské, stejně tak i výborně upravované mořské havěti. Pozorování letadel, připlouvajících obřích baráků a nakupujících turistů.

st-marteen-2009-24.jpg

A super ubytování včetně milého personálu. Na ostrově jsou nejkvalitnější pláže na francouzské straně. Jsou romantické, skvěle vybavené, a dávají dostatek soukromí.

st-marteen-2009-25.jpg

Na holandské straně je vše více „lunaparkové“, plné McDonald's, KFC resp. Kentucky Grill!!! Chicken, Burger Kings etc.

st-marteen-2009-26.jpg

Kdo má víc času a chuti, může obeplouvat nebo v celku velice levně oblétávat okolní ostrovy např. St. Barths/Saint Barthelemy, Saba nebo i vzdálenější St. Kitts & Nevis etc.

st-marteen-2009-27.jpg

Na St. Maarten je všude dostatek map ZDARMA a luxusních barvotiskových publikací, popisujících detailně procedury vstupu, elektrických zásuvek a sítí, možností ubytování, typu měn apod. na okolních ostrovech. Např. na St. Maarten je na NL straně 110V a 60 Hz a na straně Francie/EU 220V a 50Hz. Připomínám pro jistotu, že na některé (většinou anglojazyčné karibské ostrovy) potřebují obyvatelé „Nové EUropy“, tj. bývalé Východní Evropy stále víza :( Nenechte se proto třeba zmýlit informacemi ZápadoEvropských touroperátorů pro jejich nebo americké turisty. Pro potěšení Čechů však přidám fakt, že např. na rozdíl od Američanů, Češi zase nepotřebují víza do Brazílie :)

st-marteen-2009-28.jpg

Poslední den pobytu jsem před vrácením auta a odletem zpět do Charlotte navštívil i legendární Maho Beach, cíl všech spotterů. Doporučuju projet po ní a zaparkovat v areálu na jejím konci. Jinak se vystavujete nebezpečí bezprostředního odtažení. To samé platí na jiných frekventovanějších místech ostrova, mimo jasně vyznačená a většinou zdarma k užití předurčená parkoviště. Benzín mi mj. vycházel litr za cca 16 Kč. A přesto, že jsem jezdil dennodenně sem a tam, protankoval jsem jen asi 20US$. Ještě jednu poznámku: Holandsko-Antilská strana má jako měnu Nizozemsko-Antilský Gulden - v udajne zafixovanem kurzu oproti USD, kdy 1 USD = 1,790 ANG ( na http://www.kurzy.cz/kurzy-men/grafy/nr/CZK-ANG/od-4.1.1993/ ). Znak na pokladnách, cenovkách apod. je casto (zejm. u benzinek a starsich kas) totožný s dolarem tj. $. Nebuďte proto při placení překvapeni, že podepisujete nebo v dolarech nakonec platíte naprosto odlišné částky :) Na holandské straně jsou cizokrajné karty zatěžovány sumami v dolarech, bez ohledu na to, zda jsou evropské nebo asijské apod. Na Francouzské straně zase v naprosté většině podepisuje účet v €, i když platíte dolary nebo dolarovou kartou.

st-marteen-2009-29.jpg

Na Maho Beach jsem si dal v pěkné restauraci po několika dnech francouzského rozmazlování, zamerikanizovaný ale kupodivu chutný hamburger s hranolkama.

být opět zpět v bezpečí Středomořského pobřeží dobře známé a domovské EU :D

st-marteen-2009-30.jpg

A číhal, zda alespoň nějaké letadlo ulovím.

st-marteen-2009-31.jpg

Zachytil jsem jedno přistávající

st-marteen-2009-32.jpg

letadlo regionální

st-marteen-2009-33.jpg

jeden rozmazaný American Airways

st-marteen-2009-34.jpg

a jedno na start rolující mini DHL.

Kdysi by mne to určitě mrzelo, že jsem neměl víc času a štěstí. Ale od doby, co je internet zaplavený úlovky houževnatějších a šikovnějších kolegů, se to dá skousnout.

st-marteen-2009-35.jpg

Pak už jsem odejel vrátit auto, naskočil do shuttle z rent-a-car a odbavil se na letišti do Charlotte. Při odletu musíte odevzdat ústřižek z příletové karty. Na duty free uvnitř letiště již panují běžné světové ceny. Nenechávejte proto nákup svých pochutin a parfémů, zlata a drahokamů na poslední chvíli. Zevloval jsem na přistávající a odbavovaná letadla a letadélka, včetně jednoho z Curacaa.

st-marteen-2009-36.jpg

Opět o něco méně obstarožnější B757 mne přesně na čas vznesl směrem k Charlotte a umožnil mi moc pěkné fotky z odletu nad ostrovem.

st-marteen-2009-37.jpg

st-marteen-2009-38.jpg

st-marteen-2009-39.jpg

st-marteen-2009-40.jpg

st-marteen-2009-41.jpg


V Charlotte jsem po vyfocení té samé blonďaté ještěrkářky jako při odletu, prošel immigračním, vyzvedl si a předal o něco dál kufr pro poslední segment do LGA. A čekal o hodinu déle na letadlo, které mělo patrně problémy s opravou toalet, a proto se měnil i odletový gate. Až po střechu našvihaný Airbus mi pak nakonec z hubu v Charlotte přepravil do New Yorku.

Výlet na St. Maarten doporučuji všem, kteří chtějí téměř každodenně porovnávat kolorit života v EU a v americkém stylu. Kteří si chtějí povyrazit v huge diskotékách, kasinech, striptise shows a nevěstincích a’la Las Vegas na holandské straně nebo se ihned během pár minut jízdy zklidnit na EUropské straně francouzské, se skvělým vínem, kuchyní, pověstným šarmem a mediteriánským klidem, čistotou, úpravností, značením a pohodou. Dodávám, že holandsko-antilská strana nepatří do EU a francouzská spíše ano, nežli ne. V každém případě však očekávejte při cestě na okolní ostrovy bedlivé zraky tamních celníků, protože přicházíte z údajně největšího duty-free ráje :) na světě!

Celá sranda mne bez útraty na ostrově vyšla do 700US$, včetně čtyř segmentů letenek, auta a luxusního ubytování. Letenky samy o sobě by asi vyšly z New Yorku na cca 450$. S přítelkyní se tam nejspíš ve dvou, nebo s větší společností, vypravíme na delší pobyt a pronájem jachty k výletům na další okolní ostrovy, ještě jednou, možná už tuto zimu. St. Maarten ocení všichni, kteří mají rádi různá letadla nad hlavou a na dosah před sebou, nádherné výhledy, jachty, tropy, skvělou francouzskou gastronomii (nebo těžce zamerikanizovanou kvazi-gastronomii na holandské straně hranic) a není jim jedno, kde se povalují na pláži a co požívají. Obrovskou výhodou je, že když se Vám už přejí francouzský šarm a úpravnost, odskočíte si do karibsko-americké reality a za pár desítěk minut už můžete být opět zpět v bezpečí Středomořského pobřeží dobře známé a domovské EU :)
Naposledy upravil(a) Atlas dne 23. 06. 2009, 09:14, celkem upraveno 1 x.

lub
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 07. 06. 2009, 10:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Třinec
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod lub » 13. 06. 2009, 07:58

... zevloval z okna na nádherné scenerie mraků a nekorektně okukoval sličné letušky...

Už, aby bylo zítra večer. Nemůžu se dočkat. A jen tak mimochodem, fotka "sličné americké letušky" by nebyla? Po přečetní různých diskuzí na netu jsem nabyl dojmu, že snad už žádná "sličná" ani neexistuje.

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod Atlas » 14. 06. 2009, 15:20

Admin asi vyrazil na vikend:-)

Letusky ma US Airways, v porovnani s ostatnimi hlavnimi americkymi aerolinkami, doopravdy fesne. Bohuzel pro Tebe jsem je nefotil resp. od urcite udalosti s jednou letuskou uz je nefotim.

Nabidnu Ti radeji dve fotky peknych mraku:

1) Rikam pracovne Topolankovy a Kalouskovy jednicky, protoze mi asi ukazovaly, ze letim na St. Maarten poprve:
P5290850r.JPG
Topolankovy a Kalouskovy JEDNICKY

2) Je osamoceny Kumulonimbus, coz se zase tak moc na volne obloze nevidi:
P5290855r.JPG
Osamoceny Kumulonimbus


... zevloval z okna na nádherné scenerie mraků a nekorektně okukoval sličné letušky...

Už, aby bylo zítra večer. Nemůžu se dočkat. A jen tak mimochodem, fotka "sličné americké letušky" by nebyla? Po přečetní různých diskuzí na netu jsem nabyl dojmu, že snad už žádná "sličná" ani neexistuje

lub
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 49
Registrován: 07. 06. 2009, 10:48
Pohlaví: muž
Bydliště: Třinec
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod lub » 14. 06. 2009, 20:35

Takže děkuji za povbudivé zprávy ohledně letušek US Airways. Na rok 2010 se známými plánujeme USA s několika přelety, tak to můžeme zohlednit v plánu.
Jinak jen tak pro info, nakolik vyšla letenka LGA - SXM ? Teď mě napadlo, co tak udělat si krátký výlet na Sainz Maarten. Případně bych uvítal nějaké weby ve státech, kde se dají levné
letenky koupit. Děkuji za info a přeji ještě hodně takových tripů. Lub

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod Atlas » 14. 06. 2009, 21:11

Cela sranda mi z LGA vysla na 650 US$ (letenky+bydleni 4 noci+auto). Letenky solo z toho snad byly tak cca 370-425 US$. Kdysi jsem si planoval z EU na Curacao v high sezone (tzn. v Cesku v zime) a Condor (letenky) vychazel asi na 17.000 a MartinAir na jeste o neco mene (z DUS nebo AMS).
Muj nejoblibenejsi zdroj letenek, aut a lastu je v Americe www.orbitz.com Ale byvali tam problemy s neamerickymi kartami. Bralo to karty jen ze Zapadni polokoule a jen nekolika evropskych zemi. Pouzivam tedy americke, americky telefon a adresu, ale jednou mi to vzalo uz i ceskou CITI kreditku.
Na AirFrance jsem slysel pomluvy, ze do Karibiku pouziva "charterovana" letadla, tzn. ze tam neni misto na nohy a do Jumba pry naslapou az cca 500 PAX!

lub píše:Takže děkuji za povbudivé zprávy ohledně letušek US Airways. Na rok 2010 se známými plánujeme USA s několika přelety, tak to můžeme zohlednit v plánu.
Jinak jen tak pro info, nakolik vyšla letenka LGA - SXM ? Teď mě napadlo, co tak udělat si krátký výlet na Sainz Maarten. Případně bych uvítal nějaké weby ve státech, kde se dají levné
letenky koupit. Děkuji za info a přeji ještě hodně takových tripů. Lub

Admin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 402
Registrován: 24. 12. 2000, 00:00
Oblíbené typy letadel: Boeing 747, Boeing 777, Airbus A330
Pohlaví: muž
Bydliště: fórum
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod Admin » 14. 06. 2009, 22:20

Atlas píše:Admin asi vyrazil na vikend:-)


:D zbytek trip reportu jsem doplnil

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod MK » 14. 06. 2009, 22:51

to Atlas: Díky za supr report :wink:
Já byl na SXM dvakrát - v červnu 2008 a dubnu 2009. První trip jsem absolvoval z NY - směrem tam z United trasou EWR-IAD-SXM a opačným směrem SXM-CLT-LGA s US Airways. Asi jsem měl štěstí, neboť kufr mi dorazil, a to i přesto, že jsem měl v CLT jen asi 40 min na přestup :) No a tento rok jsem přiletěl s DL z ATL a pokračoval s AF do CDG. Musím říct, že já tedy byl s Air France naprosto spokojený - místa na nohy mi málo nepřišlo, posádka OK, servis také v poho. Možná byla moje nadšenost letu trochu zapříčiněna euforií, že let byl brutálně překnihovaný a já se i tak dostal na standby letenku :) Jinak já teda ještě v dubnu nic o zvýšené kriminalitě neslyšel, obchody byly na holandské části otevřené denně, po SXM jsem se procházel i za tmy a vše v pohodě :)

dcvojta
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 154
Registrován: 14. 05. 2006, 10:41
Pohlaví: muž
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod dcvojta » 14. 06. 2009, 23:11

MK píše:to Atlas: Díky za supr report :wink:
Já byl na SXM dvakrát - v červnu 2008 a dubnu 2009. První trip jsem absolvoval z NY - směrem tam z United trasou EWR-IAD-SXM a opačným směrem SXM-CLT-LGA s US Airways. Asi jsem měl štěstí, neboť kufr mi dorazil, a to i přesto, že jsem měl v CLT jen asi 40 min na přestup :) No a tento rok jsem přiletěl s DL z ATL a pokračoval s AF do CDG. Musím říct, že já tedy byl s Air France naprosto spokojený - místa na nohy mi málo nepřišlo, posádka OK, servis také v poho. Možná byla moje nadšenost letu trochu zapříčiněna euforií, že let byl brutálně překnihovaný a já se i tak dostal na standby letenku :) Jinak já teda ještě v dubnu nic o zvýšené kriminalitě neslyšel, obchody byly na holandské části otevřené denně, po SXM jsem se procházel i za tmy a vše v pohodě :)


V jakém hotelu si letos na SXM bydlel? Byl to Royal turtle inn jako minulý rok? Ve čtvrtek odlítám na sxm a budu tam taky bydlet. Jak by si hotel zhodnotil? Doufám že to nebyla špatná volba. Na Booking.com má hodnocení 8.2/10.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 916
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod MK » 14. 06. 2009, 23:27

Jj, opět jsem byl v The Royal Turtle Inn a opět spokojenost - supr snídaně, příjemný personál, čisto, blízko letiště :) Až tam poletím příště, tak už jsem s Dwayne domluvený, že mi dá slevu - pamatoval si mě už z minulého roku :) Určitě to špatná volba není, tak doufám, že se ti tam bude líbit :wink:

Atlas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 05. 10. 2008, 12:23
Status: Offline

Re: (LGA) La Guardia - (SXM) Princ. Juliana , Saint Maarten, AN

Příspěvekod Atlas » 16. 06. 2009, 23:59

Ja jsem o tamni nebezpecne kriminalite (a stridajicich se stavkach obchodniku) take slysel az od te mlade Francouzky v Marigotu. Ale ona se dost divila, ze jsem priletel z Ameriky a nevedel jsem o tom. Americani, co priletaji na ostrov pry o tom vedi - asi kolektivni vedomi nebo infa cestovek a pojistoven :D
Dala mi proto precist noviny, jak z francouzske casti, tak i anglojazycne z casti holandsko-antilske. Pak jsem si vsimal u cest ruznych napisu a billboardu, kde to obchodnici a podnikatele resili a davali na vedomi.
Zazil jsem jeden den totalne zavreny Phillipsburg a jiny jeden den resp. den a pul Marigot. Jely jen zakladni potraviny, jedna dve restaurace v pristavu a benzinky. A to byl ostrov jeste plny turistu.

P5300902r.JPG
Vyzva k boji proti kriminalite u silnice v AN casti.


P6010937r.JPG
Zavreny nejvetsi Mall v Marigotu


P6010942r.JPG
Zavrene obchody na nabrezi v Marigotu


[quote="MK"]to Atlas: Díky za supr report :wink:
Jinak já teda ještě v dubnu nic o zvýšené kriminalitě neslyšel, obchody byly na holandské části otevřené denně, po SXM jsem se procházel i za tmy a vše v pohodě [quote


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host