Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Odpovědět
pavleek
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 03. 06. 2008, 15:21
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Příspěvek od pavleek »

V rámci svého výletu do Nepálu jsem se také vydal na týdenní trek v oblasti Annapurna. Ten jsem šel z městečka Jomosom, což je hlavní obec regionu Mustang, do vesnice Naya Pul, odkud je možné dostat se do Pokhary po silnici.

Do Jomosomu létá z Pokhary několik aerolinek, já jsem prostě zašel do agentury a nechal jsem si nabídnout, co bylo k dispozici, což byl let společností Agni Air v 7:50 za 81 USD.
K odbavení jsem dorazil asi hodinu před odletem a někdy v 7:20 byli cestující vyzváni k odbavení. Při odbavení jsem zaplatil letištní taxu 170 Rs ( cca 70 Kč ), hodil batoh na váhu a šel se podívat na terasu nad halou. Z terasy se zrovna otvíral nádherný výhled na sluncem zalité pásmo Annapuren a v letištní „občerstvovně“ se podával první ranní masala čaj.

Let byl operován strojem Dornier 228 s registrací 9N AIG, technická data si dovoluji zkopírovat ze stránek Agni AIr:

Type of aircraft: DO-228
Aircraft registration no. : 9N-AHE, 9N-AIE, 9N-AIG
Pressurized / non- pressurized: Non Pressurized
Agni Air is having 3 Dornier aircraft of German make or origin, having a seating capacity of 17 PAX and 18 PAX. The technical details of the aircraft are:-
Engine: TPE-331-5-252D & TPE-331-5A-252D
Propeller: HCB4TN - 5ML/10574
Power output: 715 S.H.P & 776 S.H.P
Speed: 200 KH.T.A.S
Endurance: 06 hours
Weight: 6010 Kgs (A.U.W)
Payload: 1945 Kgs

Tento můj let byl ten den posledním, který se do Jomosomu konal, neboť s postupujícím časem údolím vanou nepříjemné větry, které jsou protivné i při pochodu na zemi, natož v letadle ve vzduchu.
Upřímně řečeno, měl jsem z letu strach. Příliš leteckému provozu nerozumím, ale informace typu „vizuální navigace, při špatném počasí se nelétá, státní ( nebo vůbec jakýkoli ) dohled nad leteckou dopravou neexistuje“ mě příliš klidného nenechávaly. Při návštěvě terasy jsem zaznamenal dvě letadla – jedno „moje“ a druhé společnosti Sita Air. Najednou jsem viděl chumel lidí okolo stroje Sita Air, kteří nápadně podezřele pozorovali levý motor. Ano, nefungoval, takže se jej snažili rozběhnout ručně, každý tři pokusy :lol: . Nemohl jsem uvěřit tomu, že zkoušeli rozběhnou motor pořád znovu a znovu a nedokázal jsem si představit, že pokud jej rozběhnou, že vůbec někam poletí, natož doletí. Nakonec nikam neodletěli.
Tato příhoda mému klidu nepřidala, nepřidala tomu ani nehoda v Lukle, která se stala asi 14 dní před tímto letem a její příčinou bylo „zavadění letadla o plot letiště“. Uklidňoval jsem se, že alespoň naše letadlo funguje. Posnídal jsem tedy hašlerku, kterou jsem měl v kapse z domova a deci ginu, který jsem si koupil do hor a vyrazil k letadlu.

„Namasté“, pozdravil jsem jedinou letušku a sednul si na pravou stranu směrem k horám. Piloti nastartovali a vzhůru na runway. No, a najednou jsme se odlepili od Pokhary a já jsem už byl klidnější, protože jsem si říkal, že pokud jsou tohle poslední chvíle života, tak to snad i stojí za to. Po pravé straně jsem měl totiž neskutečný výhled na pásmo Annapuren až po Lamjung Himal a další hory, jejichž název neznám a před sebou Dhaulagiri. Prolétávali jsme jedním z nejhlubších údolí na světě. Po třiceti minutách jsme přistáli v Jomosomu a já se vydal na asi cca 100km dlouhý pochod zpět panenskou přírodou „CHKO“ Annapurna.

Nefungující Sita Air v popředí, fungující Agni Air v pozadí.
Nefungující Sita Air v popředí, fungující Agni Air v pozadí.


Odbavovací hala v Pokhaře.
Odbavovací hala v Pokhaře.


Interiér Dornieru 228 Agni Air
Interiér Dornieru 228 Agni Air


Interiér Dornieru 228 Agni Air
Interiér Dornieru 228 Agni Air


Zleva Machapuchare 6.995m a pásno Annapuren II.-IV. 7.940m
Zleva Machapuchare 6.995m a pásno Annapuren II.-IV. 7.940m


jedna z Annapuren
jedna z Annapuren


Masiv Dhaulagiri  a Annapurny, max. 8.168m
Masiv Dhaulagiri a Annapurny, max. 8.168m


Agni Air Dornier v Jomosomu
Agni Air Dornier v Jomosomu
Naposledy upravil(a) pavleek dne 06. 08. 2009, 17:42, celkem upraveno 1 x.


skater
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 08. 05. 2006, 21:13
Stav: Offline

Re: Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Příspěvek od skater »

Super....podle fotek spolucestujících soudím, že byla solidní zima i v letadle....

pavleek
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 03. 06. 2008, 15:21
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Příspěvek od pavleek »

já nevím, já měl v sobě ten gin :mrgreen:
ne, naopak bylo ideální počasí. ráno je chladněji, ale přes den jdou teploty ve vyšších polohách na nějakých 15 stupňů, v nižších polohách ( 1.000 - 2.000 ) je i víc. prakticky jsem šel v mikině s vyhrnutými rukávy, dole v tričku. v noci to je jiná. to jsem spal ve všem, co jsem sebou měl :)
p.s. tam se nosí čepice pořád

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Příspěvek od whiskey »

paradna exotika! Dik za fotky.

Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Příspěvek od Prngr »

Dobré, tato malá éra jsou vždy zajímavá


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Agni Air PKR-JOM 14.12.2008

Příspěvek od pavelpmi »

Diky moc za report!To je ale exoticky zazitek!


Odpovědět