Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Odpovědět
pavleek
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 03. 06. 2008, 15:21
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Příspěvek od pavleek »

V době letu jsem pořádně nevěděl, co je to „trip report“, omluvte tedy nedostatek detailů a fotografií.

ATH – BAH – KTM, Gulf Air, 7/12 2008

ATH - BAH
Gulf Air, GF 42
14:15 – 19:05
Airbus A320
Load Factor 95%-100%

7/12 jsem dopoledne vyrazil z náměstí Omonia v Athénách busem směr letiště. Na letišti jsem se bez problémů odbavil. Poprvé jsem se setkal s odbavením zavazadla mimo odbavovací přepážku, tj. slečna mi batoh zvážila o označila, ale poté jsme jej musel odnést asi 50m k chlapíkovi, který jej teprve hodil na pás. Boarding time byl asi 10 minut po plánovaném čase 13:20. Uvelebil jsem se u okýnka na sedadle 25F a užíval si let.
Interiér kabiny byl příjemný.Zhruba nad Kyprem se začal rozdávat oběd, na výběr bylo hovězí a vegetariánské jídlo, což byla nějaká rýže s omáčkou. K obojímu salát a nějaké oříšky. Zvolil jsem hovězí, ale vzhledem k předchozí mezinárodní ochutnávce řeckého piva, brazilského pisca a moravské slivovice v athénském hostelu, mi ten den nechutnalo nic  Letadlo bylo narvané Pákistánci, vracejících se z práce v Evropě. Pákistánci jsou velmi družný národ, takže mi cesta rychle utekla, dozvěděl jsem se všechny detaily o rodinných příslušnících spolucestujících v okruhu dvě řady přede mnou a jedna řada za mnou  . CC je perfektní, neustále nabízí vodu, usměvavé a hezké letušky, příjemní stevardi. Je mi jich líto, protože bojují s neukázněnými cestujícími, kteří okamžitě po dosednutí na rwy odepínají pásy a zvedají se ze sedadel. Křehké letušky se je bezúspěšně snaží okřiknout, ale nikdo nereaguje. Až hromový, rozčílený křik stevarda „SIT DOWN“ ( po pěti vteřinách dodal „please“ :D ), vrátil neukázněné cestující do sedadel. Ve tmě se začaly objevovat plameny z ropných polí, jsme v Bahrainu.

Vydávám se do tranzitu BAH, kde strávím 9 hodin čekáním na let do KTM. Tranzit bahrajnského letiště je taková nečlenitá dlouhá nudle. Prošel jsem všechny obchody, nejzajímavějším produktem byl kaviár Sevruga za 250 USD / 10dkg  . Kupuji v kantýně ledový čaj a kuřecí sendvič za 11 USD. Mezi cestujícími převažují Indové a Pákistánci, následně různí obchodníci z Velké Británie a tohoto regionu, dále hippíci, pendlující mezi Indií a Evropou a v menšině britští turisté.

Gulf Air, GF 0262
04:15 – 11:20
Airbus A340
Load Factor 100%

Ospalost mě opouští až při pohledu na stojánek s „mým“ nádherným Airbusem A340. Boarding time ve 03:35 opět naprosto v pořádku a za chvilku již obdivují pěkný interiér stroje, ze svého sedadla 23K. Okamžitě po take off však usínám. Probouzí mě jídlo, v nabídce je opět vegetariánské jídlo, složené z rýže, placek podobných čapátí. K tomu ovoce a nějaký dortík. Vše velmi dobré. Alternativně bylo k dispozici kuře. Po jídle jsem zkusil fligth entertaiment, ale nefunguje mi zvuk, takže přepínám na svůj oblíbený kanál s pozicí letadla, mrknu ven do tmy a zanedlouho opět usínám. Únava můj let bohužel zkrátila, ale další pohled z okna mě již usnout nenechal, protože bylo možné obdivovat neskutečně krásný masiv Himálaje. Po přistání pojíždíme po prázdném letišti, kde stojí jen několik strojů místních aerolinek, přistavují nám schody a docházíme asi 100m do příletové haly, následuje vyplnění imigrační karty, nákup víza a asi 50 (!) minutové čekání na batoh. Jak funguje letiště v Kathmandu jsem ale opravdu poznal až při zpátečním letu.

KTM – BAH – ATH, Gulf Air, 28/12

Ještě před zpátečním letem jsem navštívil pobočku Gulf Air, ve čtvrti Hattisar v Kathmandu, abych provedl rekonfirmaci letenky. Jedná se o patrovou budovu, přičemž všichni cestující navštěvují přízemí. Kancelář byla naprosto zaneprázdněna návalem klientů, u vchodu stál policista a nepouštěl už z kapacitních důvodů žádné další lidi. Tak jsem prostě postával a čekal před vchodem, povídal si s ostatními, když najednou ke mně někdo s tím policistou přistoupil, řekl "go upstairs to upper office" a strčil mě do toho baráku. Tak jsem šel tím domem, který byl tak nějak napůl rozestavěný a skutečně v patře byly další kanceláře Gulf Air, nepřeplněné. Že by nějaké bělošské privilegium?

KTM - BAH
Gulf Air, GF 263
16:05 – 19:10
Airbus A340
Load Factor 100%
Sedadlo 25K

Za pár dnů jsem již plný dojmů, natěšený na rodinu a domov, směřoval na Tribhuvan International Airport v Kathmandu. Na letišti je international jen jeho název.
Na letišti se stojí fronta na vchod! Vystál jsem tuto, asi pětiminutovou frontu, a před vchodem stojí policista, který kontroluje letenky. Při pohledu na mojí letenku se zarazil a zeptal jsem, proč jsem na letišti tak brzy ( asi 4 hodiny před odletem ), odpověděl jsem mu, že „jen tak“, že prostě chci. Nechápal a začal mi říkat, že pak už ale nemůžu z letiště ven. "Vím to", odpověděl jsem. Předal mě tedy svému kolegovi, který stál o dva metry vedle, zkontroloval letenku a pustil mě na letiště.
Ihned za vchodem se provádí první screening a šacování. To proběhlo v pořádku. Následně jsem šel vystát frontu na zaplacení odletové taxy ( 1.700 Rs ). Tato přepážka funguje i jako banka, takže měním zbylé Rupie na USD. Následuje bezproblémové odbavení. K vybavení letiště patří zmiňovaná banka, toaleta, předražený obchod s taškami a službou balení zavazadel a jeden obchod se suvenýry.Také je tam pošta, v podobě prázdné místnosti se škatulí na dopisy. A hurá do patra. U eskalátoru stojí policista, který kontroluje palubní lístky a pas. Pustil mě na eskalátor a já se dostávám k celnici. Ještě předtím ale musím vyplnit departure card. Vystojím frontu a přicházím k celnici, celník mi zkontroluje pas a letenku. Poté se mě 2x zeptá kam letím a zkoumá letenku i pas. Poté dá jedno razítko přímo na palubenku a druhé do pasu. Následuje i samolepka do pasu, oznamující ukončení platnosti víza. Poté jdu na exkurzi po prvním patře, kde jsou dva malé duty free a občerstvení. Jdu vystát asi 30m dlouhou na security check in. Jedna fronta pro dámy, druhá pro pány. Probíhá druhý screening a šacování. Ihned za touto procedurou se nachází prostor, ohraničený kolem dokola dřevěnými lavicemi, za nimi stojí security a probíhá další kontrola bagáže. Musím tedy přistoupit k lavici a všechny ty modlitební fáborky a čaje vyndat, abych je mohl zase hned zandat zpět. Nyní se již blížím k něčemu, co by se dalo nazvat "gate". Jedná se o takové přecpané skleníkové místnosti, nikde není označeno který vchod je určený jakému letu. Před vchodem do tohoto prostoru policista naposledy zkontroluje palubenku. Objevuje se chlapík a na místnost zakřičí "Dháka tyto dveře, Bahrain tamty dveře", čímž je boardingu učiněno za dost :-) Nastává tlačenice u dveří, nemohu se probojovat přes agresivní spolucestující, až milá slečna, kontrolující palubenky, gestem elegantně zastaví dav a usměrňuje "provoz". Namaste Nepál.

Mimochodem, nedávno jsem četl článek ohledně úpravy uniforem pro zaměstnance letiště TIA KTM. Všichni dostali nové uniformy bez kapes :-)

Musím si vynahradit zaspání předchozího letu, takže jsem odhodlán si let krásně užít. Odlet je opět včas. Zlatý Airbus se odlepuje od rwy, udělá otočku nad KTM a směřuje na západ. Po pravé straně obdivuji fascinující hory, pod námi je typický opar. Kapitán vítá cestující, oznamuje trasu KTM - Kanpur - Dillí - Balučistán - Katar. Zábavní kanál mi tentokrát funguje, ale opět si před sebou nechávám jen polohu letadla a kochám se výhledem na hory, které se neustále vzdalují až se nakonec stočí někam směrem na Karakoram a Pamír a zmizí z dohledu úplně. Následuje hot towel a večeře v podobě kuřete na kari. CC opět naprosto vynikající, sympatická posádka, každým okamžikem nabízí vodu. Stmívá se a rozeznávám světla íránského přístavu Bandare Abás, to už jsme nedaleko BAH. Kapitán oznamuje přistání a klesáme, následuje však prudké stoupání a go around, z důvodu "jiného letadla na dráze". Kapitán se omlouvá a oznamuje opakování přistávacího manévru. Přistáváme asi s pěti minutovým zpožděním a já opět vstupuji do bahrainského tranzitu. Pozoruji opět cvrkot na letišti, co se týká destinací, registruji zejména cíle na Arabském poloostrově ( Jeddah, Mascat, Dubai aj. ) v Africe Chartům a Káhira a spoustu míst v Indii a Pákistánu.

Objevují změnu v portfoliu obchodu s lahůdkami, kaviár Sevruga vyměnili za Osetra, který je sice levnější, "jen" 150 USD, ale je ho jen 5dkg :-)

BAH - ATH
Gulf Air, GF 39
22:55 – 02:35
Airbus A320
Load Factor 90%
Sedadlo 28A

Boarding probíhá asi o 30 minut později, nabíráme asi 10 minut zpoždění. Usedám na svoje místo tradičně k okýnku, přichází ale pár s dítětem, mají dvě místa vedle mě a jedno přes uličku, žádají mě, zda bych nevzal to místo přes uličku, aby mohli být pohromadě, což mi nečiní problémy. Probíhá desinfekce, po spuštění klimatizace se někteří cestující obrací na CC, že se nám kouří v letadle :-) CC rozdávají hot towel a krmi co nejdříve, tuším, že nebylo na výběr a měl jsem něco podobného jako předchozí let, tedy nějaké kuře na kari. Jednalo se o pohodový let, poprvé jsem seděl úplně vzadu, většina lidí na palubě spala, CC si tiše četli noviny, prostě pohodička.

V noci přistáváme v Athénách, ulehám na lavičku a usínám, další letadlo mi letí odpoledne do Prahy. Bude to ČSA a k obědu bude kuře na kari :-)

ps: PKR - JOM viewtopic.php?f=42&t=5043

nepal 022m.JPG


nepal 429m.JPG


nepal 609m.JPG


nepal 610m.JPG


nepal 611m.JPG


Bahrain
Bahrain


martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Příspěvek od martineek »

Moc pekny :-)

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Příspěvek od casiophea »

hezke..libi se mi to moc...diky :)

pavleek
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 27
Registrován: 03. 06. 2008, 15:21
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Příspěvek od pavleek »

děkuji vám :)

Jerry X
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 10. 03. 2009, 20:32
Stav: Offline

Re: Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Příspěvek od Jerry X »

Super trip report. Díky


Kalamancharo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 81
Registrován: 20. 04. 2009, 20:12
Stav: Offline

Re: Gulf Air ATH-BAH-KTM a zpět

Příspěvek od Kalamancharo »

Pěkné! 8)


Odpovědět