Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od dider »

flyingblue píše:
dider píše:No auto je v ocich mnoha lidi hlavne statusova zalezitost. U chlapu casto navic nahrazuje penis, takze se nedivme, ze to tak je. Nebude co jist, ale venku bude nova kara nake lepsi znacky (dle regionu). A pritom nejlepsi znacka je "sluzebni" :wink:


Pokud nahodou nejsi majitel te firmy :-)


I tak jo, vlastne je to uplne to nejlepsi, v tom pripade si muzes vybrat i znacku, motor a vybavu :wink: ...plati jen, kdyz mas upsesnou firmu samozrejme


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od flyingblue »

dider píše:
flyingblue píše:
Pokud nahodou nejsi majitel te firmy :-)


I tak jo, vlastne je to uplne to nejlepsi, v tom pripade si muzes vybrat i znacku, motor a vybavu :wink: ...plati jen, kdyz mas upsesnou firmu samozrejme


Ale to si prece muzu vybrat i kdyz je to auto moje (=soukrome penize). Kdyz je moje primo, odpada vsechno to srani s knihou jizd, daneni nefinancnich plneni a podobne vymozenosti. Samozrejme, pokud to "nefejkujes".

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od dider »

Ziadne fejky...knihu jizd muze delat asistentka. A i jako majitel si prece snizujes danovy zaklad plus nakup bez DPH atd atd...vseobecne jedna z nejvetsich vyhod prace na sebe je ze nad tim kolik das statu mas o neco vetsi kontrolu nez jako zamestnanec. Radsi penize, co vydelam dam do obehu sam, nez zprostredkovane pres stat (aby se zase nekdo nestezoval - je to efektivnejsi) :wink: Ale slusnej off topic, takze vsem sorry :wink:

jankre
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 61
Registrován: 25. 03. 2010, 14:10
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od jankre »

Vidím, ze se tu hezky "zabrala špona" - od detailů seatingu a počtu jídel na té které lince až k motivacím pro létání vůbec.
OK, i když je to off topic (klidně se to může šoupnout někam jinam), zkusím přidat pohled "socky":
Nebýt FR a NE, podíval bych se jednou za rok charterem k moři, tedy chlívek "koupák". S příchodem low-costů jsem se posunul do chlívku "běžná socka" a můžu se tudíž občas proskočit po Evropě. Dokonce jsem si už dovolil i long haul (hádejte, kterou třídou?).
Podobně jako někteří z tohoto fóra naprosto preferuji cíl cesty - mohl jsem se tak podívat na památky a galerie, které mě nadchly, poznávat lidi a kulturu, aniž bych se zmítal dny v autobuse. Rád čtu TR z exotických zemí a doufám, že se do nich jednou podívám.

Respektuji, že někdo své slušně vydělané peníze investuje do požitku cestování ve vyšším standardu a přeju mu to. Opravdu se mnou závist necloumá. Tezi o nesmyslnosti státního či lokálního dotování ztrátových komerčních projektů podepisuji (samozřejmě s ochranou veřejnoprávních záležitostí), ale začal bych s tím hned na Ruzyni...

Z expremiéra na low-cost check-inu je mi smutno (mám dojem, že pak bral dokonce víc jako zaměstnanec EU) ale je to každopádně jeho věc a třeba lakota majitele IKEA Kamprada je pověstná. Jeho "liga" tuto extravaganci ovšem shovívavě přehlíží.

Pozor, vždycky totiž může přijít ještě větší frajer a začít tu na fóru školit o tom, že pokud se pořád ještě někdo motá po špatně umístěných salóncích na terminálech a přestože mává nějakými statusy, zpožděný let stejně neovlivní, tedy že jediné důstojné cestování je private jet (a pokud na něj nemáte, je možná lepší zůstat doma) - bude mít taky svoji pravdu.

Díky ulafmemu za velice hezký report, těším se na další. Mezitím snad bude nějaká akce u FR - plánuju předvánoční Londýn :D

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od firefly »

Jankre: Souhlas s každým tvým slovem! Jsem na tom podobně, běžný zaměstnanec, náruživý cestovatel, povedlo se mi projet velkou část světa, ovšem hlavně díky cenově výhodným letenkám a také i akcím různých CK, čili koupák( ovšem nevím, jestli např. poznávačka do Číny je také "koupácká"? :D ).Nestydím se za to, protože jinak bych ,přesně jak píše jankre, mohla vidět jen zlomek toho, co jsem naštěstí viděla a doufám ještě uvidím. Také se omlouvám za OT.
Tripreporty zde přímo hltám a líbí se mi všechny, moc vám všem za ně díky.


Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od Malvolio »

Tak nevím, možná jsem akorát ten typ, co jím tady opovrhujete, protože nemám problém letět s FR a nemám pocit, že by tím utrpěl můj sociální status nebo tělesná integrita (budiž řečeno, že třeba na DUB-ORK lítá skoro polovina lidí v oblecích a hodně z nich lze před letem potkat třeba v Anna Livia Lounge, takže asi nejsem sám :)). Do NYC nebo BEY poletím klidně v economy, Jižní Ameriku nebo Austrálii bych třeba v Y už nikdy nedal. V Číně jsem nikdy nebyl a možná jí dám podobně jako ulafme. Prostě si v daném konkrétním případě zhodnotím všechna pro a proti a neohlížím se na to, "co tomu řeknou lidi". Upřímně řečeno jsou mi ostatní cestující taky putna a jestli lidi z F shlížejí shůry na cestující z C, lidi z C na lidi z Y, kartičkáři na nekartičkáře...jejich problém.

Spíš mi vadí takový ten přístup, když někdo řeší, jakou třídou by měli cestovat nebo jaké auto by si měli pořídit ostatní (když už na to mají a mohou si to pořídit). Když si někdo za poslední peníze pořídí Merc AMG jen na to, aby s ním o víkendu rozjížděl slepičince, až pojede za chudými příbuznými....pokud mu to udělá radost, tak ať. Já si zase třeba každý druhý týden udělám nějaký eurovíkend a párkrát do roka nějakou 10 denní dovolenou s long-haulem. Ale jestli to poletím v F, v C nebo s low-costama, tak to si s dovolením rozhodnu sám :) Jestli to někdo bere jako zradu buržoázní třídy, tak sorry :)

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od cocik »

Malvolio píše:Spíš mi vadí takový ten přístup, když někdo řeší, jakou třídou by měli cestovat nebo jaké auto by si měli pořídit ostatní (když už na to mají a mohou si to pořídit). Když si někdo za poslední peníze pořídí Merc AMG jen na to, aby s ním o víkendu rozjížděl slepičince, až pojede za chudými příbuznými....pokud mu to udělá radost, tak ať. Já si zase třeba každý druhý týden udělám nějaký eurovíkend a párkrát do roka nějakou 10 denní dovolenou s long-haulem. Ale jestli to poletím v F, v C nebo s low-costama, tak to si s dovolením rozhodnu sám :) Jestli to někdo bere jako zradu buržoázní třídy, tak sorry :)


Ano, tak nejak to vidim i ja.

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od johnczech »

cocik píše:
Malvolio píše:Spíš mi vadí takový ten přístup, když někdo řeší, jakou třídou by měli cestovat nebo jaké auto by si měli pořídit ostatní (když už na to mají a mohou si to pořídit). Když si někdo za poslední peníze pořídí Merc AMG jen na to, aby s ním o víkendu rozjížděl slepičince, až pojede za chudými příbuznými....pokud mu to udělá radost, tak ať. Já si zase třeba každý druhý týden udělám nějaký eurovíkend a párkrát do roka nějakou 10 denní dovolenou s long-haulem. Ale jestli to poletím v F, v C nebo s low-costama, tak to si s dovolením rozhodnu sám :) Jestli to někdo bere jako zradu buržoázní třídy, tak sorry :)


Ano, tak nejak to vidim i ja.

Tak ja k tomu dopisu jen jeden poznatek. Jezdi sem k nam na hotel i bohati lide a ti jsou nejvic nadrzeny na prespani na opustenem ostrove, to je takovy vylet, kdy vas odvezu na malej neobydlenej ostrov a zanecham vas tam svemu osudu na pristich 24 hodin, bez niceho... Takze spat v Hiltonu umi kazdy blbec, ale dejte si 24 hodin bez niceho...

meir13
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 240
Registrován: 27. 12. 2008, 16:38
Bydliště: On the way from Sharjah to Bacoor or other way around.
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od meir13 »

Sorry, že se do diskuze zapojuji až teď. Byl Yom Kippur. Za prvé ať si každý lítá čím chce. Já jsem dříve letál hodně s nebožtíkem Swissairem, skoro pořád v C. Hlavně lety z JNB do Evropy. Dnes bych to už nedělal. Za prvé dříve jsem nebyl tak lakotný. A chtěl jsem si peníze užít. V dnešní době mi to už je jedno, jestli jsem v C nebo Y. Záda mne budou trochu bolet tak i tak. Pro mne je v poslední době důležitější, aby letadlo doletělo a když je poloprazdné. Tím myslím na delší lety, na kratších to je úplně fuk. Na jídlo se mohu vykašlat. Většinou to není žádný zázrak. Jediného čeho si ještě neodepřu jsou salónky, hlavně abych měl trochu klidu a soukromí.

P.S. Když jsem byl před lety v Monaku zá kamarádem. Koukám tam na super auta u přístavu a najednou se ke mně nachomítl místní policajt. Tak říkám super káry a on jen mávnul rukou a řekl tohle je showbiz. Opravdu bohatí tady jezdí v malém citroenu nebo peugeotu. Aby si jich zbytečně nekdo nevšímal. Byl to pro mne v té době dost šok.

MartinO2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 164
Registrován: 18. 03. 2008, 22:17
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od MartinO2 »

Wolfgang Mayrhuber, CEO Deutsche Lufthansa, napsal v magazínu 3/10 téhož dopravce: " V roce 1959 stála zpáteční letenka Frankfurt-New York 5 průměrných měsíčních platů v Německu. Pro porovnání, automobil střední třídy byl za 10 platů. Dnes letenka na stejnou trasu stojí i míň než týdenní plat, zatímco na srovnatelné auto si pracující vydělává i rok"


Tady bych si dovolil zapolemizovat. Dnesni "automobil stredni tridy" je nekde jine nez v roce 1959 - velice zjednodusene bych rekl ze je lepsi. Je dnesni produkt na trase Frankfurt - New York lepsi nez byl v roce 1959? Uznam argument ze je letecka doprava dnes bezpecnejsi, ale co komfort, jidlo, palubni servis, servis na zemi, atd...? Skutecne zlepseni, ktere by omluvilo vyssi cenu leteky...?

kopi
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 96
Registrován: 11. 02. 2009, 13:49
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od kopi »

MartinO2 píše:Je dnesni produkt na trase Frankfurt - New York lepsi nez byl v roce 1959? Uznam argument ze je letecka doprava dnes bezpecnejsi, ale co komfort, jidlo, palubni servis, servis na zemi, atd...? Skutecne zlepseni, ktere by omluvilo vyssi cenu leteky...?

Trefa.
A navíc jaké jsou náklady na let FRA - NYC? Stejné jako před padesáti lety?

Myslím, že je dobře, že dneska může letět opravdu téměř každý. Máš na to? Kup si first. Chceš naopak jen něco levného a jsi ochoten tomu něco obětovat? Leť s Ryanem.
Říkat, že by létání mělo být drahé, aby si ho mohl dovolit jen někdo, mi přijde trochu mimo mísu. Levné je právě proto, aby si ho mohl dovolit každý.
A souhlas s diderem: nechtěj u FR servis jako ve F (i když je to jen o jedno písmenko :-)

Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od Prngr »

Zajímavé zpravodajství, byť jsem se skoro divil, že se na tebe pořádnější kritika snesla až na třetí straně. Běž to napsat i na pravicové iDnes a diskutující tě rozsápou. :mrgreen:
S tím C to není jednoduché. Pokud opravdu nemáš peněz tolik, že je nedokážeš utratit, tak prostě volíš nějaké preference. A příplatek za C je tak neúměrně vysoký, že se to v principu "nevyplatí". Teď jsem kupoval relativně drahou dovolenou a za letenky v C dám víc než za dvanáctidenní luxusní plnou penzi. Let je 2x 10 hodin, pobyt je 12 dní - je to nepoměr. Kdyby mě z toho nebolela záda, tak také třeba letím v Y.
Navíc každý má preference a oblíbenou věc, za kterou utrácí a za kterou šetří.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od cocik »

Pokud ti ten pomer prijde divnej, tak zmen destinaci. Za 9 dni bez jidla v rozumnym apartma ve Four Seasons na Bora Bora zaplatis priblizne stejne jako za fullfare F letenku (BOB via LAX/PPT). Akorat te budou pri sprchovani otravovat zraloci a manty pod sklenenou podlahou :D

Prngr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 31. 07. 2009, 11:55
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od Prngr »

Na MLE via DXB se mi také bude líbit.
BOB mi přijde jako už moc daleko - stačil mi DPS jen s letem 24 hodin.
Navíc poletíme poprvé s infantem (a s bývalým infantem, z něhož je letenkově už "dospělý") a pokud ho to bude rozčilovat, tak věřím, že MLE mu bude stačit. Řešil by to ten i zde zmíněný privátní let - ale na to nemám :(

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1253
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Na víkend do Číny, Lufthansa+Air China, C+F, část 2.

Příspěvek od Orus-x »

Zajímavý report, díky za něj, včetně názorů, jak by se měl kdo chovat a za co utrácet, které sice neberu, ale chápu, že to tak někdo vidí.
Zajímavé komentáře, pod které bych se podepsal: jankre, malvolio.
I pro mě je primární cíl cesty destinace jako taková, i když se masochisticky vyžívám v doplňování statistiky na Flightmemory o routingy a společnosti, které si sice moje peníze absolutně nezaslouží, ale nakonec na ten zážitek vzpomínám dlouho a z úsměvem :D
K tomu tolik démonizovanému Ryanairu, ze kterého už se stal určitý symbol - mám se stydět za to, že i když patřím do zde zmíněné problémové příjmové kategorie, že s ním docela rád lítám? Asi jsem měl vždy zatím jen štěstí, ale nezažil jsem jediné zpoždění a nikdo mě vyloženě neprudil (zatím 13 segmentů s FR i s plánovaným BTS-PMI-BTS na říjen). Taky jsem spořádaný cestující, dodržující pravidla a nemám s tím problém. Jediné co mě u low-costů všeobecně vytáčí, je free seating, kterýžto zvládám jen z principu s vypětím nervů :D Z hlediska hodnoty nabízeného produktu jsou tu průserovější hráči, např. Meridiana, kterou jsem měl tu čest využít teď v pondělí na vnitroitalské lince a koupil si bilet jen pro tu masochistickou potřebu letět MD-82 :x Ale za tu srandu to stálo, mám zážitek, který prostě "sbírám", vedle cesty do destinace jako takové. Kdybych po světě lítal v C, asi bych se nesvezl B707 v Íránu, nebo nesplnil si sen a neprocestoval Špicberky, protože ten předražený produkt v Y s jídlem za vlastní, co nabízí SAS na lince z OSL do Longyearbyenu bych prostě odmítl zaplatit a jiná alternativa by nebyla k dispozici (kromě private jetu :wink: )
Utrácejme si každý za co chceme a buďme v pohodě


Odpovědět