Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 447
- Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Jako můj poslední letošní cíl jsem se rozhodl zvolit Egypt. I když cena nebyla prioritou, zvažovali (já + kamarádka) jsme, zda si neprojet Egypt na vlastní pěst. Bohužel jsme oba celkem pohodlní, a proto nakonec padla volba na CK (Exim). Cenový rozdíl se nakonec od našich propočtů "na vlastní pěst" příliš nelišil. O cestování po Egyptě ve skupince českých turistů by bylo na další román, proto se nebudu příliš zdržovat.
PRG-HRG
Za chladivého pátečního večera (22.10.) svižně vyrážíme na letiště. Ve 21:45 dorážíme na letiště a putujeme rovnou k přepážkám (voucher jsme si před tím doma vytiskli), nicméně se zasekáváme v obrovské frontě. Na tabuli sice svítí 2 přepážky, ale lidé se hromadí jen u jedné. Po chvilce zjištujeme, že tam ve skutečnosti agent sedí proto se přesouváme. A ejhle: "Co předbíháte?! Fronta je za náma!" Slušně vysvětlujem, že přepážka také funguje, ale moc smyslu to nemá (tento milý pár stál v zatáčce fronty, takže nejspíš neviděl). Když ostatní vidí, že jsme uspěli, vybíhá maraton velké skupinky s pár promilemi alkoholu, kdo bude dřív za námi a porazí nás. Ve 22:10 jsme bez nadváhy odbaveni (taky na mě moc místa nezbylo ) a putujeme k restauraci Praha. Chvíli posedáváme nad třetinkami piva a v klidu pročítáme Baedecker. Po chvíli si kousek od nás sedají zaměstnanci letitě a bědují nad odměnami, které si top-manageři letiště rozdělili. Odlet je plánován na 23:35, takže se ve 23:00 v poklidu zvedáme a míříme na B7.
Před security řešíme dilema, jestli je za kontrolou ještě WC. Já pevně doufal, že ano, ale opak byl pravdou. V prstu ještě potkáváme cestující do TLV, opravdu mezinárodní směska. Po důkladné security usedáme do křesel a čekáme. Přilétá CCG z AYT (Antalya), později ještě TVS. Ve 23:15 měl odletět již jeden TVS do HRG, ale ještě nenastupuje. Ve deset minut pojedenácté jsme vyvoláni k boardingu (prý, já nic neslyšel) a já se jen modlím, abychom se vznesli, co nejdříve, nebo skončím bídným osudem Tycha de Braha (snad jsem to dobře vyskloňoval). Ač jsme se snažili kvůli sedadlům 27 A,B dostat do letadla dříve, stojíme až na konci fronty. Před námi pak agenti jednu rodinku - děti už byly pomalu u letadla - posílají ke druhému gatu, poněvadž mají druhý let a ač se hájí, že jejich let měl letět dřív, nic na plat. Když jsme již v tubusu slyšíme: "Dělej voleee! Ať nám to neuletí!" V letadle jsme mezi posledními (OK-TVN) a jen si lámeme hlavu, proč jsou poslední řady za námi volné. Brzy hádanku vyřešíme, když vidíme naší oblíbenou skupinku (potápěči). Pak jde vše ráz na ráz; safety demo, krátké taxování na 24 a pak rychlý vzlet. Kapitánem je p. Prokop, VK je M. Šedý. K jídlu dostáváme kuřecí s karotkou a bramborovou kaší, celkem dobré, ale kdybych nevečeřel, skomíral bych hlady. "Připoutejte se" naštěstí brzy zhasíná a já se musím od okýnka prodrat k záchodu. Dostat se z naší řady by ještě šlo, ale naše skupinka potápěčů jaksi zablokovala uličku takže se přes ně prodrat i "s dovolením" je poměrně těžké. Po vzletu děláme dlouhou levou otočku a míříme k D1 a pak BRQ-BTS-Srbsko-řecko-bulharské pomezí-řecké ostrovy-poté nejspíš Rhodos (přiznám se, usnul jsem) a pak západně od ALX (Alexandria), kde horalka a pití a poté přes Arabskou poušt klesáme do HRG, kde na severu přelétneme nad moře, stočíme se s pobřežím a za jasné noci děláme prudkou pravo zatáčku a tvrději (na 2x) dosedáme na. To už je naše skupinka vzhůru a neodpouští si pokárat kapitána: "Prokope, polepši se!". V HRG se zrovna dodělávalo rozšíření terminálu (den před naším odletem bylo na noc uzavřeno), takže busem projíždíme staveništěm. V před pasovkou vyzdeváme víza (z cestovky za 450 KČ, na letišti 15 USD). Na pasovce odevzdáváme příletové karty dostáváme razítko a jdeme, pak ještě jeden postarší pracovní kontroluje víza podruhé a jde se pro kufry, které již na nás čekají. Jinak let byl 100% plný.
Samotný Egypt je samozřejmě úžasný, ale za 9 dní putování rozhodně nestihnete vše, a to málo většinou ve spěchu (sice jsme si 4 dny lebedili na Nilu, ale i tak nám průvodkyně řikala, že řádně procestovat to nejdůležitější jí trvalo 5 týdnů). Jinak bylo naší skupince nabítnuto, že se do Abú Simbel a zpět můžem dopravit z Aswanu letadlem (EgyptAir A320), ale příplatek (95USD/os) jednu dvojici odrazuje, proto jedeme kostrem.
HRG-PRG
V sobotní poledne se loučíme vyhřátým mořem a míříme do našich "tropů". Hotel je od letiště 5 min, takže přijíždíme v předstihu. Před halou však vládne zmatek. Rusové, Francouzi a Češi (seřazené podle počtu) se snaží probojovat do terminálu. Ještě před odbavením kufrů projíždíme "šikanou" k prohlídkám kufrů (je zakázáno vyvážet korále, mušle, památky), krom toho, že zvedat kufr přítelkyně není žádný med, tak se ješte dvojci před námi zasekávají baťohy na konci, takže naše (hlavně můj) kufry úspěšně padají z rentgenu. Pak se řadíme do fronty na check-in - ač je opět otevřeno 5 přepážek, největší fronty jsou u prvních 2. Bohužel se dostáváme na řadu jako poslední (opravdu jsme nestály v prvních 2), dostaváme 14 C,D, takže neuvidíme příliš dobře západ slunce na křídlem (jediná opravdu romantická věc ). Vyplňujeme odletovou kartu, čekání na pasovku si zpříjeňujeme překládáním nějakého Francouze, co běduje kolik je ve frontě Rusů (očividně myslel nás). Po chvíli nás předbíhá posádky SkyAirlines (moc pěkné stevardky). Ač se na security připravujeme na důkladnou kontrolu, všem je skoro jedno jestli pípáte, co máte v batohu, jestli jste si sundal pasek. Sem tam někoho prohmatají (třeba mě).
V terminálu je pěkný nával, Na ploše vidíme jeden 743 od Transaero (druhý byl ještě v zákrytu), 2x Tu 204 od RedWings, 738 SkyAirlines, 2x Air Baltic a spousty dalších. Míříme do Duty free, kde se ale stojí fronty až ven (skoro). Jako jediný bereme čokolády, ostatní mají koše cigaret (na limity si nikdo moc nehraje). Francouzi před námi nabírají 14 kartonů, a opět řikají kolik je v obchodě pro změnu Čechů (byli jsme jediní, jinak samí Rusové). A protože platíme kartou, nebyl bych to já, abych nestál ve špatné frontě, takže se vydáváme vystát další a ještě delší. Samotné letiště je asi zajímavé tím, že část je dělána jako tržistě, ale ceny jsou zde místo egyptských liber (1EG=3,2 KČ) v EUR. Třebaže jsme v Egyptě prošmejdili hodně záchodů, na letišti byly suverénně nejhorší. Do odletu zbývá ještě hodina, tak utrácíme posledních 40 liber za colu a espresso v BK. Za těch pár dní jsem si zvykl, že egypťani mají rádi klimatizaci, ale taková kosa jako v BK, nebyla snad ani v Praze. Přesně v 16:15 začíná boarding, při stání ve frontě vidíme se pomalu vznášet Il-96 od SU busem pak jedeme přes celou plochu na konec (jih), kde na nás čeká OK-TVP.
Boarding probíhá rychle, jen na nás nezbyly noviny, popravdě ani jsme je číst nechtěli. Recaro sedačky mírně vržou, což dělá radost hlavně malému dítěti před námi. Jemu koneckonců dělalo radost poměrně hodně věcí, takže část letu na něj dělám opičky (podle výrazu obličeje přítelkyně, to nevidím v budoucnu na velkou rodinu). Krátce po vzletu se podává večeře - vepřo, knedlo, zelo, laskonka a houska a musím říct, že to není vůbec špatné.
Kapitánem je p. Kovář. Nad Řeckem už je tma a let probíhá v klidu. Teprve na šestém letu s TVS tento rok se mi podařilo získat model 738 v duty free. Rodiče dítěte před námi si berou 4 Jamesony rovnou bez kelímku.Před přistáním opět dostáváme horalky a pití, tentokrát jsou arašídové a pak pomalu klesáme na Ruzyň, kde hladce přistáváme chvíli před 20:00. Prudce brzdíme na mokré dráze a vyjíždíme na exitu D. Po zastavení čekám na vystoupení všech cestujících a fotím interiér skoro prázdného TVP. Let opět 100%. Jinak se jednalo o první chartery s TVS (od Eximu), takže hodně cestujících bylo zklamaných, že neletí s ČSA.
PRG-HRG
Za chladivého pátečního večera (22.10.) svižně vyrážíme na letiště. Ve 21:45 dorážíme na letiště a putujeme rovnou k přepážkám (voucher jsme si před tím doma vytiskli), nicméně se zasekáváme v obrovské frontě. Na tabuli sice svítí 2 přepážky, ale lidé se hromadí jen u jedné. Po chvilce zjištujeme, že tam ve skutečnosti agent sedí proto se přesouváme. A ejhle: "Co předbíháte?! Fronta je za náma!" Slušně vysvětlujem, že přepážka také funguje, ale moc smyslu to nemá (tento milý pár stál v zatáčce fronty, takže nejspíš neviděl). Když ostatní vidí, že jsme uspěli, vybíhá maraton velké skupinky s pár promilemi alkoholu, kdo bude dřív za námi a porazí nás. Ve 22:10 jsme bez nadváhy odbaveni (taky na mě moc místa nezbylo ) a putujeme k restauraci Praha. Chvíli posedáváme nad třetinkami piva a v klidu pročítáme Baedecker. Po chvíli si kousek od nás sedají zaměstnanci letitě a bědují nad odměnami, které si top-manageři letiště rozdělili. Odlet je plánován na 23:35, takže se ve 23:00 v poklidu zvedáme a míříme na B7.
Před security řešíme dilema, jestli je za kontrolou ještě WC. Já pevně doufal, že ano, ale opak byl pravdou. V prstu ještě potkáváme cestující do TLV, opravdu mezinárodní směska. Po důkladné security usedáme do křesel a čekáme. Přilétá CCG z AYT (Antalya), později ještě TVS. Ve 23:15 měl odletět již jeden TVS do HRG, ale ještě nenastupuje. Ve deset minut pojedenácté jsme vyvoláni k boardingu (prý, já nic neslyšel) a já se jen modlím, abychom se vznesli, co nejdříve, nebo skončím bídným osudem Tycha de Braha (snad jsem to dobře vyskloňoval). Ač jsme se snažili kvůli sedadlům 27 A,B dostat do letadla dříve, stojíme až na konci fronty. Před námi pak agenti jednu rodinku - děti už byly pomalu u letadla - posílají ke druhému gatu, poněvadž mají druhý let a ač se hájí, že jejich let měl letět dřív, nic na plat. Když jsme již v tubusu slyšíme: "Dělej voleee! Ať nám to neuletí!" V letadle jsme mezi posledními (OK-TVN) a jen si lámeme hlavu, proč jsou poslední řady za námi volné. Brzy hádanku vyřešíme, když vidíme naší oblíbenou skupinku (potápěči). Pak jde vše ráz na ráz; safety demo, krátké taxování na 24 a pak rychlý vzlet. Kapitánem je p. Prokop, VK je M. Šedý. K jídlu dostáváme kuřecí s karotkou a bramborovou kaší, celkem dobré, ale kdybych nevečeřel, skomíral bych hlady. "Připoutejte se" naštěstí brzy zhasíná a já se musím od okýnka prodrat k záchodu. Dostat se z naší řady by ještě šlo, ale naše skupinka potápěčů jaksi zablokovala uličku takže se přes ně prodrat i "s dovolením" je poměrně těžké. Po vzletu děláme dlouhou levou otočku a míříme k D1 a pak BRQ-BTS-Srbsko-řecko-bulharské pomezí-řecké ostrovy-poté nejspíš Rhodos (přiznám se, usnul jsem) a pak západně od ALX (Alexandria), kde horalka a pití a poté přes Arabskou poušt klesáme do HRG, kde na severu přelétneme nad moře, stočíme se s pobřežím a za jasné noci děláme prudkou pravo zatáčku a tvrději (na 2x) dosedáme na. To už je naše skupinka vzhůru a neodpouští si pokárat kapitána: "Prokope, polepši se!". V HRG se zrovna dodělávalo rozšíření terminálu (den před naším odletem bylo na noc uzavřeno), takže busem projíždíme staveništěm. V před pasovkou vyzdeváme víza (z cestovky za 450 KČ, na letišti 15 USD). Na pasovce odevzdáváme příletové karty dostáváme razítko a jdeme, pak ještě jeden postarší pracovní kontroluje víza podruhé a jde se pro kufry, které již na nás čekají. Jinak let byl 100% plný.
Samotný Egypt je samozřejmě úžasný, ale za 9 dní putování rozhodně nestihnete vše, a to málo většinou ve spěchu (sice jsme si 4 dny lebedili na Nilu, ale i tak nám průvodkyně řikala, že řádně procestovat to nejdůležitější jí trvalo 5 týdnů). Jinak bylo naší skupince nabítnuto, že se do Abú Simbel a zpět můžem dopravit z Aswanu letadlem (EgyptAir A320), ale příplatek (95USD/os) jednu dvojici odrazuje, proto jedeme kostrem.
HRG-PRG
V sobotní poledne se loučíme vyhřátým mořem a míříme do našich "tropů". Hotel je od letiště 5 min, takže přijíždíme v předstihu. Před halou však vládne zmatek. Rusové, Francouzi a Češi (seřazené podle počtu) se snaží probojovat do terminálu. Ještě před odbavením kufrů projíždíme "šikanou" k prohlídkám kufrů (je zakázáno vyvážet korále, mušle, památky), krom toho, že zvedat kufr přítelkyně není žádný med, tak se ješte dvojci před námi zasekávají baťohy na konci, takže naše (hlavně můj) kufry úspěšně padají z rentgenu. Pak se řadíme do fronty na check-in - ač je opět otevřeno 5 přepážek, největší fronty jsou u prvních 2. Bohužel se dostáváme na řadu jako poslední (opravdu jsme nestály v prvních 2), dostaváme 14 C,D, takže neuvidíme příliš dobře západ slunce na křídlem (jediná opravdu romantická věc ). Vyplňujeme odletovou kartu, čekání na pasovku si zpříjeňujeme překládáním nějakého Francouze, co běduje kolik je ve frontě Rusů (očividně myslel nás). Po chvíli nás předbíhá posádky SkyAirlines (moc pěkné stevardky). Ač se na security připravujeme na důkladnou kontrolu, všem je skoro jedno jestli pípáte, co máte v batohu, jestli jste si sundal pasek. Sem tam někoho prohmatají (třeba mě).
V terminálu je pěkný nával, Na ploše vidíme jeden 743 od Transaero (druhý byl ještě v zákrytu), 2x Tu 204 od RedWings, 738 SkyAirlines, 2x Air Baltic a spousty dalších. Míříme do Duty free, kde se ale stojí fronty až ven (skoro). Jako jediný bereme čokolády, ostatní mají koše cigaret (na limity si nikdo moc nehraje). Francouzi před námi nabírají 14 kartonů, a opět řikají kolik je v obchodě pro změnu Čechů (byli jsme jediní, jinak samí Rusové). A protože platíme kartou, nebyl bych to já, abych nestál ve špatné frontě, takže se vydáváme vystát další a ještě delší. Samotné letiště je asi zajímavé tím, že část je dělána jako tržistě, ale ceny jsou zde místo egyptských liber (1EG=3,2 KČ) v EUR. Třebaže jsme v Egyptě prošmejdili hodně záchodů, na letišti byly suverénně nejhorší. Do odletu zbývá ještě hodina, tak utrácíme posledních 40 liber za colu a espresso v BK. Za těch pár dní jsem si zvykl, že egypťani mají rádi klimatizaci, ale taková kosa jako v BK, nebyla snad ani v Praze. Přesně v 16:15 začíná boarding, při stání ve frontě vidíme se pomalu vznášet Il-96 od SU busem pak jedeme přes celou plochu na konec (jih), kde na nás čeká OK-TVP.
Boarding probíhá rychle, jen na nás nezbyly noviny, popravdě ani jsme je číst nechtěli. Recaro sedačky mírně vržou, což dělá radost hlavně malému dítěti před námi. Jemu koneckonců dělalo radost poměrně hodně věcí, takže část letu na něj dělám opičky (podle výrazu obličeje přítelkyně, to nevidím v budoucnu na velkou rodinu). Krátce po vzletu se podává večeře - vepřo, knedlo, zelo, laskonka a houska a musím říct, že to není vůbec špatné.
Kapitánem je p. Kovář. Nad Řeckem už je tma a let probíhá v klidu. Teprve na šestém letu s TVS tento rok se mi podařilo získat model 738 v duty free. Rodiče dítěte před námi si berou 4 Jamesony rovnou bez kelímku.Před přistáním opět dostáváme horalky a pití, tentokrát jsou arašídové a pak pomalu klesáme na Ruzyň, kde hladce přistáváme chvíli před 20:00. Prudce brzdíme na mokré dráze a vyjíždíme na exitu D. Po zastavení čekám na vystoupení všech cestujících a fotím interiér skoro prázdného TVP. Let opět 100%. Jinak se jednalo o první chartery s TVS (od Eximu), takže hodně cestujících bylo zklamaných, že neletí s ČSA.
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Punk!
Super trip report z meho dream tripu, na ktery jsem zatim nenasel odvahu (a bohuzel ani cas). Dekuju!
Super trip report z meho dream tripu, na ktery jsem zatim nenasel odvahu (a bohuzel ani cas). Dekuju!
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 529
- Registrován: 21. 05. 2009, 16:31
- Oblíbené typy letadel: MD11/DC10
B757
A340-600
B747SP - Pohlaví: muž
- Bydliště: LKPD/KSFO
- Stav: Offline
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Pěknej report
jen takovej postřeh
Tam s kamarádkou a zpátky s přítelkyní?
jen takovej postřeh
...zvažovali (já + kamarádka) jsme, zda si neprojet Egypt na vlastní pěst. Bohužel jsme oba celkem pohodlní, a proto nakonec padla volba na CK (Exim). Cenový ro...
...., krom toho, že zvedat kufr přítelkyně není žádný med, tak se ješ....
Tam s kamarádkou a zpátky s přítelkyní?
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Mně se nejlépe líbí, že směrem tam odlétal autor s kamarádkou, a vrátil se s přítelkyní, s kterou by se dala plánovat nevelká rodina .
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2130
- Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Zajímavé počtení, jen bych ještě ocenil řadu (jistě jen nezmíněných) detailů ze spolužití s koupáky Na takovou dovolenou asi v nejbližších letech nenajdu odvahu.
Ad kamarádka/přítelkyně: také jsem si toho všiml, ale naprosto to chápu. Mně by se to líbilo takto: na cestě tam jen kamarádka a po "utrpeních výletu" (rozuměj příjemné hotely) a "zátěžových" zkouškách (společná konzumace delikates a památek) již přítelkyně ))
Ad kamarádka/přítelkyně: také jsem si toho všiml, ale naprosto to chápu. Mně by se to líbilo takto: na cestě tam jen kamarádka a po "utrpeních výletu" (rozuměj příjemné hotely) a "zátěžových" zkouškách (společná konzumace delikates a památek) již přítelkyně ))
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 447
- Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Víceméně jste se trefili
P.S. Zkusim mozna sepat nejaky romanek a dat to off topicu, ale ted o Vanocich neni moc casu
P.S. Zkusim mozna sepat nejaky romanek a dat to off topicu, ale ted o Vanocich neni moc casu
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Pěkný TP, jen jsem u toho "knedlo-vepřo-zela" nenašel knedlíky, to je suploval ten rohlík?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 447
- Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
2 plátky, byly pod úzeném/vepřovém.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 124
- Registrován: 16. 09. 2007, 00:50
- Stav: Offline
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Pěkné čtení, to byl slušný hardcore
Hodně mně to připomnělo mojí první, a proto i poslední, dovolenou s českými koupáky v roce 1994, kdy jsme s přítelkyní byli v Tunisku, zájezd byl od Travely(R.I.P.) a letěli jsme veteránem B727 z roku 1964 Air Terrex(taky R.I.P.) Parádní letušky v zelených uniformách si pamatuji dodnes, hezčí jsem od té doby neviděl...
Hodně mně to připomnělo mojí první, a proto i poslední, dovolenou s českými koupáky v roce 1994, kdy jsme s přítelkyní byli v Tunisku, zájezd byl od Travely(R.I.P.) a letěli jsme veteránem B727 z roku 1964 Air Terrex(taky R.I.P.) Parádní letušky v zelených uniformách si pamatuji dodnes, hezčí jsem od té doby neviděl...
Re: Koupácká klasika II. PRG-HRG-PRG
Docela zajímavý "úlovek" je ten Embraer AF. I když dle registrace by to měl být 190-100LR tak přeci jenom je to z Francie dost štreka a vzhledem ke kapacitě ne úplně typicky koupácký stroj.